Palstan sinkkujen reserviluokka?

Anonyymi-ap

Aikoinaan puhuttiin kasarmilla B miehistä hieman ivalliseenkin sävyyn.

B miehet marssivat esikuntakomppaniasta ruokalaankin: epätahdissa mars!

Noh, he kuitenkin huolittiin vahvuuteen, kukin kykyjensä mukaan.

Itse olen tätä nykyä (muka) niin vammainen, että passissa lukee selkeästi tikkukirjaimilla RES. C.

🤣simiti🤣

15

140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisin saada palstalta D:n paperit..
      Ainakin tuon yhden höyryäjän mukaisesti.
      Minähän olen mitä ilmeisemmin häntä kiusannut ja olen niin ilkeä ihminen..

Ja hailee se mulle on. Jos D:n papereilla mennään,niin sitten mennään.

• Anonyymi

B mies olen ja nostoväessä. Lättäjalat ja voimakas likiäkö on!

• Tykinruoaksi on minut merkattu, muistaakseni, ensimmäisten joukossa. Tosin ikää on sen verran, että taitavat lähettää vanhainkotiin vaippoja vaihtamaan.

• Anonyymi

Vapautettu atooppisen ihottuman vuoksi. Luokka on kai C.
      Varusmiesaikani vietin Tilkassa vuodepotilaana. Jos sota syttyy, palaan Tilkkaan makoilemaan, isänmaan puolesta!

• Varaan palstan T-paperit

• Anonyymi

Oletan, että et kysynyt vain palstan miehiltä. A-luokaa olen ja vielä ei ole tullut ikäkään vastaan.

• Anonyymi

Tietenkään en kysynyt vain miehiltä. Kyllä minunkin aikana pääsi vapaaehtoiset naiset palvelukseen.

>simiti<

• Anonyymi

A siellä sotilaspassissa taitaa lukea edelleenkin. Kun ei ole tarvinnut kertaamassa käydä niin tuskin kuitenkaan ihan ensihätään etulinjoille joutuu eikä kyllä ole intoakaan.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Selvennän vielä, että ennen diapetesta olin A ryhmää ja räjäyttäjän kurssin suorittanut.

Minun mielestä mikään ei ole muuttunut, mutta kapiaiset taitaapi pelätä minua..

>simiti<

• Anonyymi

Parasta A-ryhmää olen, luonnollisesti.

T. rantanplan

• Anonyymi

Miten tuollaisen luokan määrittelee, jollei ole käynyt armeijaa? Millaiset vaatimukset on esim A-luokkaan?

• Anonyymi

Webbi kertoisi:

Palveluskelpoisuusluokka

Kelpoisuusluokka on Suomen puolustusvoimien luokitusmenetelmä, joka kertoo varusmiehen kykenevyydestä armeijassa. Se katsotaan ensimmäisen kerran ennen kutsuntoja lääkärintarkastuksessa.[1]

Luokat menevät välillä A-T:

A merkitsee täysin tervettä
        B (1,2) tarkoittaa vähäistä tai suurta haittaa
        C tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta
        D tarkoittaa vapautusta sodan- ja rauhanajan palveluksesta, tätä luokitusta ei käytetä enää
        E tarkoittaa vapautusta palveluksesta määräajaksi (esimerkiksi leikkauksen takia tai muun väliaikaisen haitan vuoksi)
        T tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta, luokituksen tekee kutsuntalautakunta eikä se perustu lääkärin diagnoosiin.

• Anonyymi

Aliupseerikoulun priimus parhain pistein.
      Voi tuon luokitella myös A-kelpoisuudeksi, vaikka tuosta on aikaa valovuosi.
      Onneksi armeijan kelpoisuusluokkaa ei enää tarvita, NATO suojaa Suomea.

AV

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      31
      4183
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      47
      2191
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1355
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      84
      1207
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1148
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1126
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1071
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      945
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      879
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      57
      855
    Aihe