Aikoinaan puhuttiin kasarmilla B miehistä hieman ivalliseenkin sävyyn.
B miehet marssivat esikuntakomppaniasta ruokalaankin: epätahdissa mars!
Noh, he kuitenkin huolittiin vahvuuteen, kukin kykyjensä mukaan.
Itse olen tätä nykyä (muka) niin vammainen, että passissa lukee selkeästi tikkukirjaimilla RES. C.
🤣simiti🤣
Palstan sinkkujen reserviluokka?
15
97
Vastaukset
Taisin saada palstalta D:n paperit..
Ainakin tuon yhden höyryäjän mukaisesti.
Minähän olen mitä ilmeisemmin häntä kiusannut ja olen niin ilkeä ihminen..
Ja hailee se mulle on. Jos D:n papereilla mennään,niin sitten mennään.- Anonyymi
B mies olen ja nostoväessä. Lättäjalat ja voimakas likiäkö on!
Tykinruoaksi on minut merkattu, muistaakseni, ensimmäisten joukossa. Tosin ikää on sen verran, että taitavat lähettää vanhainkotiin vaippoja vaihtamaan.
- Anonyymi
Vapautettu atooppisen ihottuman vuoksi. Luokka on kai C.
Varusmiesaikani vietin Tilkassa vuodepotilaana. Jos sota syttyy, palaan Tilkkaan makoilemaan, isänmaan puolesta! Varaan palstan T-paperit
- Anonyymi
Oletan, että et kysynyt vain palstan miehiltä. A-luokaa olen ja vielä ei ole tullut ikäkään vastaan.
- Anonyymi
Tietenkään en kysynyt vain miehiltä. Kyllä minunkin aikana pääsi vapaaehtoiset naiset palvelukseen.
>simiti<
- Anonyymi
A siellä sotilaspassissa taitaa lukea edelleenkin. Kun ei ole tarvinnut kertaamassa käydä niin tuskin kuitenkaan ihan ensihätään etulinjoille joutuu eikä kyllä ole intoakaan.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Selvennän vielä, että ennen diapetesta olin A ryhmää ja räjäyttäjän kurssin suorittanut.
Minun mielestä mikään ei ole muuttunut, mutta kapiaiset taitaapi pelätä minua..
>simiti< - Anonyymi
Parasta A-ryhmää olen, luonnollisesti.
T. rantanplan - Anonyymi
Miten tuollaisen luokan määrittelee, jollei ole käynyt armeijaa? Millaiset vaatimukset on esim A-luokkaan?
- Anonyymi
Webbi kertoisi:
Palveluskelpoisuusluokka
Kelpoisuusluokka on Suomen puolustusvoimien luokitusmenetelmä, joka kertoo varusmiehen kykenevyydestä armeijassa. Se katsotaan ensimmäisen kerran ennen kutsuntoja lääkärintarkastuksessa.[1]
Luokat menevät välillä A-T:
A merkitsee täysin tervettä
B (1,2) tarkoittaa vähäistä tai suurta haittaa
C tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta
D tarkoittaa vapautusta sodan- ja rauhanajan palveluksesta, tätä luokitusta ei käytetä enää
E tarkoittaa vapautusta palveluksesta määräajaksi (esimerkiksi leikkauksen takia tai muun väliaikaisen haitan vuoksi)
T tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta, luokituksen tekee kutsuntalautakunta eikä se perustu lääkärin diagnoosiin.
- Anonyymi
Aliupseerikoulun priimus parhain pistein.
Voi tuon luokitella myös A-kelpoisuudeksi, vaikka tuosta on aikaa valovuosi.
Onneksi armeijan kelpoisuusluokkaa ei enää tarvita, NATO suojaa Suomea.
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962169
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231370Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786