Aikoinaan puhuttiin kasarmilla B miehistä hieman ivalliseenkin sävyyn.
B miehet marssivat esikuntakomppaniasta ruokalaankin: epätahdissa mars!
Noh, he kuitenkin huolittiin vahvuuteen, kukin kykyjensä mukaan.
Itse olen tätä nykyä (muka) niin vammainen, että passissa lukee selkeästi tikkukirjaimilla RES. C.
🤣simiti🤣
Palstan sinkkujen reserviluokka?
15
83
Vastaukset
Taisin saada palstalta D:n paperit..
Ainakin tuon yhden höyryäjän mukaisesti.
Minähän olen mitä ilmeisemmin häntä kiusannut ja olen niin ilkeä ihminen..
Ja hailee se mulle on. Jos D:n papereilla mennään,niin sitten mennään.- Anonyymi
B mies olen ja nostoväessä. Lättäjalat ja voimakas likiäkö on!
Tykinruoaksi on minut merkattu, muistaakseni, ensimmäisten joukossa. Tosin ikää on sen verran, että taitavat lähettää vanhainkotiin vaippoja vaihtamaan.
- Anonyymi
Vapautettu atooppisen ihottuman vuoksi. Luokka on kai C.
Varusmiesaikani vietin Tilkassa vuodepotilaana. Jos sota syttyy, palaan Tilkkaan makoilemaan, isänmaan puolesta! Varaan palstan T-paperit
- Anonyymi
Oletan, että et kysynyt vain palstan miehiltä. A-luokaa olen ja vielä ei ole tullut ikäkään vastaan.
- Anonyymi
Tietenkään en kysynyt vain miehiltä. Kyllä minunkin aikana pääsi vapaaehtoiset naiset palvelukseen.
>simiti<
- Anonyymi
A siellä sotilaspassissa taitaa lukea edelleenkin. Kun ei ole tarvinnut kertaamassa käydä niin tuskin kuitenkaan ihan ensihätään etulinjoille joutuu eikä kyllä ole intoakaan.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Selvennän vielä, että ennen diapetesta olin A ryhmää ja räjäyttäjän kurssin suorittanut.
Minun mielestä mikään ei ole muuttunut, mutta kapiaiset taitaapi pelätä minua..
>simiti< - Anonyymi
Parasta A-ryhmää olen, luonnollisesti.
T. rantanplan - Anonyymi
Miten tuollaisen luokan määrittelee, jollei ole käynyt armeijaa? Millaiset vaatimukset on esim A-luokkaan?
- Anonyymi
Webbi kertoisi:
Palveluskelpoisuusluokka
Kelpoisuusluokka on Suomen puolustusvoimien luokitusmenetelmä, joka kertoo varusmiehen kykenevyydestä armeijassa. Se katsotaan ensimmäisen kerran ennen kutsuntoja lääkärintarkastuksessa.[1]
Luokat menevät välillä A-T:
A merkitsee täysin tervettä
B (1,2) tarkoittaa vähäistä tai suurta haittaa
C tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta
D tarkoittaa vapautusta sodan- ja rauhanajan palveluksesta, tätä luokitusta ei käytetä enää
E tarkoittaa vapautusta palveluksesta määräajaksi (esimerkiksi leikkauksen takia tai muun väliaikaisen haitan vuoksi)
T tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta, luokituksen tekee kutsuntalautakunta eikä se perustu lääkärin diagnoosiin.
- Anonyymi
Aliupseerikoulun priimus parhain pistein.
Voi tuon luokitella myös A-kelpoisuudeksi, vaikka tuosta on aikaa valovuosi.
Onneksi armeijan kelpoisuusluokkaa ei enää tarvita, NATO suojaa Suomea.
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462378Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361822
- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811717Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai201138Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015