Kuka muu on kurkkuaan myöten täynnä näitä pakollisia työpaikkahakuja?Ei ole tuntunut yhtään siltä että etsii töitä itseään varten. Että tässä sitä yritetään muka löytää itselle hyvä duuni ja ansiotuloja. Ei. Töitä etsitään itsetarkoituksellisena aktivointitpoimenpiteenä koska pakotetaan.
Eikä jaksa näitä "alan johtavia yrityksiä" jotka hakevat "reipasta ja oma- aloitteista tiimityöskentelijää iloiseen joukkoonsa".
Kaikki tietävät millaisia lääviä ovat suomalaiset työpaikat.
Kurkkua myöten täynnä pakkohakuja!
98
1615
Vastaukset
- Anonyymi
Seuraavan hallituksen on sitten lopetettava kokonaan tämä työttömien kiusaamiskoneisto. Työttömiin ei pidä enää ikinä kohdistaa mitään velvoittavia toimenpiteitä koska työttömyys ei johdu työttömien vioista ja ongelmista. Ei ole työttömän vika jos työnantajat eivät viitsi työllistää ihmisiä huutavasta työvoimapulastaan huolimatta.
Seuraavan hallituksen on sitten lopetettava myös tämä verorahojen lappaaminen näihin tautisiin työttömyyden kustannuksella pyöritettäviin hallinollisiin haistapaskavirkoihin.
Suomessa on ruokoton määrä "ammattikuntaa" ja viranomaisia joiden ainoa tehtävä on valvoa työttömiä. Ei ole mitään järkeä lapioida verorahoja haitallista työtä tekevien taskuihin joiden ainoa työnkuva on työttömien yksityiselämään puuttuminen, vahtaaminen, valvonta, ahdistelu, kiusaaminen, uhkailu ja talouskatastrofien tehtailu. Kuvitelkaa paljonko mielenterveysongelmia ja työkyvyttömyyttä tämä sosiaaliturvariippuvaisten kiusaaminen on jo itsessään aiheuttanut työttömille.
Mitään muuta ei työtön tarvitse kuin ansiotyön josta
1. maksetaan palkka jolla tulee toimeen
2. asialliset työskentelyolot
Siinä kaikki.- Anonyymi
Mitään _työttömiin kohdistettuja_ työllistämistoimia ei tarvita työvoimapulan aikana. Työvoimapulan aikana työnantajat luonnollisesti tekevät hiki päässä töitä houkutellakseen työvoimaa yrityksiinsä. Palkat, työsuhde- edut, viihtyisät työympäristöt ja olosuhteet jne ja selkeät ja läpinäkyvät työpaikkailmoitukset palkkatietoineen kaikkineen takaavat taatusti suomessa työvoiman saannin. Kun työnantajat pistävät itse kannustimet kohdilleen työttömyys korjautuu itsestään.
Meillä on NIIN TYHMIÄ päättäjiä, että kolmenkymmenen vuoden kroonisen työvoimapulan aikana he eivät muuta ole osanneet ajatella kuin sitä, miten työttömien eämää hankaloitetaan tehokkaimmin rangaistukseksi vain siitä että he ovat työttömiä koska eivät saa töitä. Miten työttömiä tukiorjia rangaistaan mahdollisimman katastrofaalisesti siitä hyvästä ettei kukaan halua heitä työllistää eikä kukaan halua heille maksaa palkkaa. Myöskään törkyisia työskentelyolosuhteita korjatakseen eivät suomalaiset työnantajat ole viitsineet tikkua pistää ristiin. - Anonyymi
Kiinnittäisin huomiota myöskin siihen millä tavalla nämä työttömien palvelijat käytännössä toteuttavat työnkuvaansa. Vaikka heitä sitovat lait joiden puitteissa he toimivat, heidän on tiedettävä työnkuvansa rikkovan asiakkaidensa perustuslaillisia oikeuksia. Näin ollen tietysti työllisyyspalveluiden piiriin töihin halunneet henkilöt ovat jo joko tyhmiä ja tietämättömiä, tai tyyppejä joiden henkilökohtainen moraali vuotaa.
Työllisyyspalveluissa toimii luvattoman suuri määrä aivan törkeitä tyyppejä jotka ovat siellä vain perseilemässä. Ja nimenomaan työttömien asiakkaiden kustannuksella. En ole törmännyt moneenkaan virkailijaan työvoimapalveluissa jotka edes tajuavat työnsä olevan palveluammatti. Monet oma- valmentajat juoksuttavat työttömiä tarpeettomasti toimistoissaan vaikka asiat voi hoitaa puhelimitse. Useimmat jättävät kertomatta olennaisia asioita mm. osallistumisvelvoitteista, esittävät kompakysymyksiä ja toimivat harhaanjohtavasti. Jotkut kokevat olevansa itse uhreja kun heillä on hankalia työttömiä asiakkainaan. Jotkut vittuilevat aivan surutta jopa ihna päin näköäkin. Kuten esim. työllisyyspalveluiden päällikkö teki tuossa vuosi pari sitten. 🤔
Tietysti se on helppoa koska vikahan on aina asiakkaassa joka on velvoitettu taloudellisten rangaistusten uhalla näiden verorahahorojen palveltavaksi.
Huolimatta siitä että heitä sitovat velvoitteensa, heillä on paljon henkilökohtaista vaikutusvaltaa siihen millä tavalla he näissä työttömien "palvelu"töissään käytännössä toimivat.
Ainakin niin kauan kun näitä paskiaisia ylipäänsä on olemassa. Koska luonnollisesti vaadimme seuraavan hallituksen poistavan koko tämän työllisyyspalvelukoneiston pysyvästi ja työttömien palvelijat pääsevät sitten tilkitsemään sitä huutavaa työvoimapulaa sinne oikeisiin töihin. - Anonyymi
Täyttä asiaa.
Kansalaispalkka Suomen kansalaisille ja työn tekemisestä helpompaa ja kannattavaa niin että turha, haitallinen byrokratia poistuu.
Kuka oikeasti jaksaa papereita muutella jatkuvasti ja päätöksiä odotella ja epävarmuutta sietää?
Päättäjät, nyt järki käteen ja aitoa hyvinvointia luomaan sekä maan tilanteen kohennusta.
Nyt on näytön paikka. Aiemmat alistajat epäonnistuivat täysin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä asiaa.
Kansalaispalkka Suomen kansalaisille ja työn tekemisestä helpompaa ja kannattavaa niin että turha, haitallinen byrokratia poistuu.
Kuka oikeasti jaksaa papereita muutella jatkuvasti ja päätöksiä odotella ja epävarmuutta sietää?
Päättäjät, nyt järki käteen ja aitoa hyvinvointia luomaan sekä maan tilanteen kohennusta.
Nyt on näytön paikka. Aiemmat alistajat epäonnistuivat täysin.Oletko kohdannut omavalmentajan pilkallista naurua, jos osaat tehdä hakemuksia, miksi sitten et työllisty? Sitä ennen tehnyt osaamisvajavaisen, tukityöllistettävän ja ei työllisty normaaleilla työmarkkinoilla. Ei oikeita koulutus tarjouksia, kuin työnhaku kurssia ja ammatinvalinta psykologiaa. Ja vaatimus haetusta työpaikasta, kopio tämän omaan sähköpostiin. Tais omavalmentajalta toiminnassaan unohtua eettisyys ja lait, niin kuin kollegalta `Nyt koodit kohdallaan'.... Työmarkkinoilla on työnantajia, jotka eivät täytä oikeita kriteereitä. Toiminta katsottu Hovioikeudessa ja toisella työnantajalla ei palkanmaksu kykyä, verovelkaa lopulta konkurssi. Yritti urakalla teettää työn kirjanpidon oikeellisuudesta ja laista piittaamatta. Jätti palkanmaksamatta. Eilen uusi omavalmentaja kysyi osaanko joustaa työelämässä. Näiden kokemusten perusteella joustavuudelle ei ole tarvetta. Tuossa Hovioikeus tapauksessa lyötiin uutena työntekijänä yrityskaupan yhteydessä 3 ihmisen työt tehtäväksi. Omistaja, joka myi yrityksen ei ollut kertomassa hiljaista tietoa. Työntekijä oli jättänyt paikan puoli vuotta sitten. Lisäksi viikon talossa olleenani työntekijä sanottiin irti ja työt laitettiin minulle. Työntekijä joka oli lähtenyt, taloyhtiön mapit oli tekemättä puolivuotta. Tästä voi miettiä, mitä annat itsellesi ja haluaako työnantaja Sinun siis minun onnistuvan tehtävässäni, EI kyhäsi varoituksia ja listasi töitä, mitä olin jättänyt tekemättä. Väitti että kaikki oli kunnossa taloon mennessäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kohdannut omavalmentajan pilkallista naurua, jos osaat tehdä hakemuksia, miksi sitten et työllisty? Sitä ennen tehnyt osaamisvajavaisen, tukityöllistettävän ja ei työllisty normaaleilla työmarkkinoilla. Ei oikeita koulutus tarjouksia, kuin työnhaku kurssia ja ammatinvalinta psykologiaa. Ja vaatimus haetusta työpaikasta, kopio tämän omaan sähköpostiin. Tais omavalmentajalta toiminnassaan unohtua eettisyys ja lait, niin kuin kollegalta `Nyt koodit kohdallaan'.... Työmarkkinoilla on työnantajia, jotka eivät täytä oikeita kriteereitä. Toiminta katsottu Hovioikeudessa ja toisella työnantajalla ei palkanmaksu kykyä, verovelkaa lopulta konkurssi. Yritti urakalla teettää työn kirjanpidon oikeellisuudesta ja laista piittaamatta. Jätti palkanmaksamatta. Eilen uusi omavalmentaja kysyi osaanko joustaa työelämässä. Näiden kokemusten perusteella joustavuudelle ei ole tarvetta. Tuossa Hovioikeus tapauksessa lyötiin uutena työntekijänä yrityskaupan yhteydessä 3 ihmisen työt tehtäväksi. Omistaja, joka myi yrityksen ei ollut kertomassa hiljaista tietoa. Työntekijä oli jättänyt paikan puoli vuotta sitten. Lisäksi viikon talossa olleenani työntekijä sanottiin irti ja työt laitettiin minulle. Työntekijä joka oli lähtenyt, taloyhtiön mapit oli tekemättä puolivuotta. Tästä voi miettiä, mitä annat itsellesi ja haluaako työnantaja Sinun siis minun onnistuvan tehtävässäni, EI kyhäsi varoituksia ja listasi töitä, mitä olin jättänyt tekemättä. Väitti että kaikki oli kunnossa taloon mennessäni.
Kuulostaa aika sairaalta työpaikalta. Onneksi pääsit pois.
Kannattaa katsoa verovelat ja yrityksen taloustilanne etukäteen ennenkuin hakee töihin. Jos työtarjous, niin olla niin vaisu mahdollisessa haastattelussa, ettei tule valituksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kohdannut omavalmentajan pilkallista naurua, jos osaat tehdä hakemuksia, miksi sitten et työllisty? Sitä ennen tehnyt osaamisvajavaisen, tukityöllistettävän ja ei työllisty normaaleilla työmarkkinoilla. Ei oikeita koulutus tarjouksia, kuin työnhaku kurssia ja ammatinvalinta psykologiaa. Ja vaatimus haetusta työpaikasta, kopio tämän omaan sähköpostiin. Tais omavalmentajalta toiminnassaan unohtua eettisyys ja lait, niin kuin kollegalta `Nyt koodit kohdallaan'.... Työmarkkinoilla on työnantajia, jotka eivät täytä oikeita kriteereitä. Toiminta katsottu Hovioikeudessa ja toisella työnantajalla ei palkanmaksu kykyä, verovelkaa lopulta konkurssi. Yritti urakalla teettää työn kirjanpidon oikeellisuudesta ja laista piittaamatta. Jätti palkanmaksamatta. Eilen uusi omavalmentaja kysyi osaanko joustaa työelämässä. Näiden kokemusten perusteella joustavuudelle ei ole tarvetta. Tuossa Hovioikeus tapauksessa lyötiin uutena työntekijänä yrityskaupan yhteydessä 3 ihmisen työt tehtäväksi. Omistaja, joka myi yrityksen ei ollut kertomassa hiljaista tietoa. Työntekijä oli jättänyt paikan puoli vuotta sitten. Lisäksi viikon talossa olleenani työntekijä sanottiin irti ja työt laitettiin minulle. Työntekijä joka oli lähtenyt, taloyhtiön mapit oli tekemättä puolivuotta. Tästä voi miettiä, mitä annat itsellesi ja haluaako työnantaja Sinun siis minun onnistuvan tehtävässäni, EI kyhäsi varoituksia ja listasi töitä, mitä olin jättänyt tekemättä. Väitti että kaikki oli kunnossa taloon mennessäni.
Tiedänpä katalan työnantajan joka ei halua että palkattu onnistuu joten pihtaa tietoa ja perehdytys laiminlyödään ja aika suodaan lellipojille joita paapotaan ylenmäärin.
Yhtä-äkkiä aivan puskista tulee täysin keinotekoisesti tehty syytelmä jota ei perustella eikä todistella mitenkään ja shokkitilaa käytetään hyödyksi, samoin kuin asiakkaiden kanssa kun ne ensiksi shokeerataan ostetun tiedon avulla. Löysä on moraali kuin perseensäkkin sivupisteen konttorin tekonuorella moukkamaisella hajupommi-nousukkaalla. Phyi!
Toivottavsti loppuu kusetukset pian ja pääsee sinne, mihin kuuluukin. Mokoma jätös. - Anonyymi
Eikls yritystuet pitäisi lopetaa nin työllisyys kohene heti samoin kansalipalkaa niin työnvastaanottaminen kanttaa aina
- Anonyymi
Joutuu kyllä jekne lian monta viikossa
- Anonyymi
Minulle jo sanottiin että älä hae töitä eezy henkilöstä firmalta koska olen hakenut 15 kertaa.
- Anonyymi
Kuka sanoi ja mistä? Oma valmentajako kielsi hakemasta?
- Anonyymi
Sait hyvän neuvon. Enpä olisi uskonut.
Itse sain karenssiselvityksen sen paikan toimesta koska kurssin jälkeen naikkonen pokkana valehteli kuntakokeiluun työstäkieltäytymisestä. Sellaista ei tapahtunut, päinvastoin oli puhe että asiaan palataan kunhan työtä on. Kuntakokeilun tyyppi noin vain uskoi valheen kysymättä mitään vaikka ei oltu koskaan oltu missään tekemisissä aiemmin. Hikisesti sain vaihdatettua oudostu toimineen, osaamattoman virkailijan toiseen, aluksi tosin koetettiin alistaa asioimaan sille haitasta huolimatta. Asia yhä selvittelyssä, pian 2 vuotta ollut. Pyhällä hengellä elettävä heikossa asemassa olevan kiusatun. Mitähän tapahtuisi jos yhtä-äkkiä palkan maksu loppuis samalla tavalla, mikä poru tulis? Toisaalta, palkallisilla puskurirahaa, toisin kuin huono-osaisilla joten isku ei yhtä kova. Taloudelliselle väkivallalle saatava loppu ja kiusaamiskoneistolle joka mahdollistaa epävarmuuden aiheuttamisen ja haitan teon.
- Anonyymi
Kyllä. Juuri kävin työkkärin kanssa keskustelua, etten tarvitse heidän apuaan työnhakemiseen. Sanoin, että pyydän kyllä sitten apua kun en enää työhaastatteluihin pääse enkä töitä saa. Vaaditut 4 hakua/kk pystyn tekemään itseäni kiinnostaviin työpaikkoihin. Kaikki, joka ikinen työpaikkani 90 -luvulta lähtien on itse haettu ja saatu.
Myös aktiivisten ja hyvin omatoimisten työnhakijoiden ahdistelu on muuttunut hyvin raskaaksi. Olen alkanut epäillä, että virkailijani saa bonusta, jos HÄN löytää paikan mihin minä työllistyn. EN AIO SITÄ ILOA HÄNELLE SUODA.- Anonyymi
"Vaaditut työpaikkahaut" ovat perustuslain vastaisia toimenpiteitä joita ei pitäisi olla olemassakaan.
Jos olet työttömyyskorvauksista ja sosiaaliturvasta riippuvainen ketään ei kuule kiinnosta tietää työkkärissä/kuntakokeilun piirissä tarvitsetko heidän apujaan vai et. Palveltavana oleminen on sinulle velvoittavaa.
Kuten tiedät.
Joten helvettiäkö siinä viisastelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaaditut työpaikkahaut" ovat perustuslain vastaisia toimenpiteitä joita ei pitäisi olla olemassakaan.
Jos olet työttömyyskorvauksista ja sosiaaliturvasta riippuvainen ketään ei kuule kiinnosta tietää työkkärissä/kuntakokeilun piirissä tarvitsetko heidän apujaan vai et. Palveltavana oleminen on sinulle velvoittavaa.
Kuten tiedät.
Joten helvettiäkö siinä viisastelet.Minä haen piruuttani baronalle neljä hakemusta kuussa ei ole pelkoa joutua töihiin enkä kyllä meniskään sen kautta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen piruuttani baronalle neljä hakemusta kuussa ei ole pelkoa joutua töihiin enkä kyllä meniskään sen kautta
Muista laittaa valkoinen takki päälle. Eivät kuulema palkkaa valkotakkisia eivätkä hienohelmoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tiedät.
Joten helvettiäkö siinä viisastelet.Viisastelen?
Kerroin, että olen hyvin omatoiminen työnhakija. Muutamat työttömyysjaksoni ovat olleet parin kuukauden mittaisia. Edelleenkään työkkärin ei tarvitse järjestää minulle kursseja eikä osoittaa mitään työpaikkoja vaan tarkoitus on tälläkin kertaa löytää työpaikka ihan itse. Ahdistelkoot työkkäri niitä, joiden työnhakutaidot (ja työhalut) ovat todistettavasti puutteelliset. Turhaan minunkaltaisiin resursseja hukkaavat. - Anonyymi
Kerro miten on mahdollista olla työttömän, jos halu tehdätöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisastelen?
Kerroin, että olen hyvin omatoiminen työnhakija. Muutamat työttömyysjaksoni ovat olleet parin kuukauden mittaisia. Edelleenkään työkkärin ei tarvitse järjestää minulle kursseja eikä osoittaa mitään työpaikkoja vaan tarkoitus on tälläkin kertaa löytää työpaikka ihan itse. Ahdistelkoot työkkäri niitä, joiden työnhakutaidot (ja työhalut) ovat todistettavasti puutteelliset. Turhaan minunkaltaisiin resursseja hukkaavat.on ihan oikein ahdistella sinua jos toivot sitä muille. ketään ei pitäisi voida ahdistella puhumattakaan että sitä tekee julkinen valta verorahoitteisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen piruuttani baronalle neljä hakemusta kuussa ei ole pelkoa joutua töihiin enkä kyllä meniskään sen kautta
Etkä ole päästy, sinun ei todellakaan tarvitse pelätä töihinjoutumisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on ihan oikein ahdistella sinua jos toivot sitä muille. ketään ei pitäisi voida ahdistella puhumattakaan että sitä tekee julkinen valta verorahoitteisesti.
Niin meinaat että työhaluinen ja työhaluton ovat samalla viivalla? Toisella halu elättää itsensä ja toisella ei - mitään eroa tässä porukassa ei ole eli samoja aktivointitoimenpiteitä tarvitsevat?
Näin kai se sitten on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sillä tavalla, että projektityö tuli valmiiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista laittaa valkoinen takki päälle. Eivät kuulema palkkaa valkotakkisia eivätkä hienohelmoja.
Kiitos vinkistä vaikka tuskin baronalle persettä raahaan sen takia että lähtisin heidän kautta töihiin ei ikänä vaikka orpo urpo tulis pyytää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vinkistä vaikka tuskin baronalle persettä raahaan sen takia että lähtisin heidän kautta töihiin ei ikänä vaikka orpo urpo tulis pyytää
Barona on hyvä työnhakukohde. Eivät koskaan edes vastaa mitään hakuihin. Varmasti menee hakemukset suoraan poistettaviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se asia selkeästi tulee ilmi: "ei ole pelkoa joutua töihin enkä kyllä meniskään", yhteiskunnan varojen hyväksikäyttäjiä ja veteliä loisia nämä kuntakokeilun "uhrit"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se asia selkeästi tulee ilmi: "ei ole pelkoa joutua töihin enkä kyllä meniskään", yhteiskunnan varojen hyväksikäyttäjiä ja veteliä loisia nämä kuntakokeilun "uhrit"
"Minä haen piruuttani baronalle neljä hakemusta kuussa ei ole pelkoa joutua töihiin enkä kyllä meniskään sen kautta."
Huonoa palkkaa maksavien työnantajien huijaaminen on hupina myös täällä. Vaikka olen kokoaikatyössä vedätän näitä alipalkan maksajia viimeiseen asti työhakemuksilla. On uskomatonta, miten röyhkeästi he kuvittelevat saavansa työntekijöitä puoli-ilmaiseksi. Sitten lopulta ilmoitus, että työt jatkuukin nykyisellä työnantajalla.
Viikon päästä on sama työpaikkailmoitus uudestaan netissä. Ei löydy työntekijöitä. Eikä työnantaja opi mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä haen piruuttani baronalle neljä hakemusta kuussa ei ole pelkoa joutua töihiin enkä kyllä meniskään sen kautta."
Huonoa palkkaa maksavien työnantajien huijaaminen on hupina myös täällä. Vaikka olen kokoaikatyössä vedätän näitä alipalkan maksajia viimeiseen asti työhakemuksilla. On uskomatonta, miten röyhkeästi he kuvittelevat saavansa työntekijöitä puoli-ilmaiseksi. Sitten lopulta ilmoitus, että työt jatkuukin nykyisellä työnantajalla.
Viikon päästä on sama työpaikkailmoitus uudestaan netissä. Ei löydy työntekijöitä. Eikä työnantaja opi mitään.Siitä muuten tunnistaa alipalkan maksajan, kun työpaikkahaastattelussa suu vaahdossa kehutaan työpaikkaa ja omaa yritystä. Ei edes ehdi kysyä mitään itse työstä, ja palkasta ei puhuta mitään. Palkkaa ei mainita tietenkään edes työpaikkailmoituksessa. Kysyttäessä vaivoin mainitaan kohtuuttoman alhainen palkka, ja sitten taas työpaikan kehuminen jatkuu. Netistä löytyy hyvin keskusteluja just näistä firmoista. Valitettavan usein netin keskustelut pitävät paikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisastelen?
Kerroin, että olen hyvin omatoiminen työnhakija. Muutamat työttömyysjaksoni ovat olleet parin kuukauden mittaisia. Edelleenkään työkkärin ei tarvitse järjestää minulle kursseja eikä osoittaa mitään työpaikkoja vaan tarkoitus on tälläkin kertaa löytää työpaikka ihan itse. Ahdistelkoot työkkäri niitä, joiden työnhakutaidot (ja työhalut) ovat todistettavasti puutteelliset. Turhaan minunkaltaisiin resursseja hukkaavat.Ketään ei kiinnosta oletko omatoiminen työnhakija vai laiska työnhakija.
Asia ei kuulu kenellekään eikä kukaan jaksa kuunnella loputonta tilitystäsi omista asiositasi.
Paitsi se omaholhoojasi siellä kuntakokeilussa. Luulisi että se riittää että saat sille selostaa suu vaahdossa työnhakujasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta oletko omatoiminen työnhakija vai laiska työnhakija.
Asia ei kuulu kenellekään eikä kukaan jaksa kuunnella loputonta tilitystäsi omista asiositasi.
Paitsi se omaholhoojasi siellä kuntakokeilussa. Luulisi että se riittää että saat sille selostaa suu vaahdossa työnhakujasi.Mikä kuntakokeilu?
(Enkä ole ketjun ap.) - Anonyymi
Lämpimikseenkö selittelet jotain epämääräistä?
Ei TE- toimisto mitään työnhakua puolestasi tee eli se "auttaminen" on lähinnä varmistella että olet ymmärtänyt työnhakuvelvoitteen.
Ja koska olet aina ollut hyvä hakemaan työtä niin miksi olet työtön ja TE- toimiston asiakas?....
Alahan mennä sinne töihin siitä hermoilemasta ja mielikuvia keksimästä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työstä kieltäytyminen on karenssin paikka ilman varoituksia!
Järjettömintä hakea vuokrafirmasta töitä "piruuttain", koska hakemus on velvoittava vuokrafirmaa kohtaan.
Avohakuja erinäisiin firmoihin on järkevämpää, koska silloin hakemus on kohdennettu suoraan firmaan missä ne työt tehdään ja kaikki keskinäinen mahdollinen asiointi tehdään keskenään ilman jotain välihenkilöä joka tekee tiliä työnhakijasta!
TE- toimisto ei velvoita vuokrafirmojen "tarjontaan" eli kysyessä asiasta sain vastauksena "oma valinta". sain myös täsmentävää tietoa siitä, että jos vuokrafirma hakee täyspäiväiseen työhön on sen oltava täyspäiväinen työ tai maksettava täydenpäivän palkka! - Anonyymi
Jos meinaat pitää tuet, niin teet niin kuin työkkäri käskee. Kuten sinulle on jo sanottu, sillä ei ole niin mitään merkitystä koetko sinä tarvitsevasi apua työnhaussa, ja oletko saanut hommattua itse aiemmat työpaikkasi. Teet vain niin kuin sieltä työkkäristä käsketään, haet X määrän paikkoja kuukaudessa, tai mistä sinä olet nyt heidän kanssaan sopinut. Silläkään ei ole väliä kiinnostavatko ne paikat sinua, sinähän haet KAIKKIIN paikkoihin jotka sinulle osoitetaan mikäli haluat välttää karenssin.
Ja jos sinä oikeasti kerta haluat työllistyä, niin miksi valitat aktiivisten ja omatoimisten työnhakijoiden ahdistelusta. Eli väität olevasi aktiivinen mutta et sitten haluakkaan töitä jos sinua yritettäisi auttaa ja sellainen työpaikka sinulle osoitettaisi. Onko nyt niin että sinulle kelpaa vaan tukirahat mutta ei velvollisuudet?
Mitä tulee tuohon "EN AIO SITÄ ILOA HÄNELLE SUODA" asenteeseen, niin virkailija ei välitä todellakaan mitä sinä olet mieltä, vaan lätkäisee samantien karenssin ihan jo syystäkin jos et tee niin kuin sinua on velvoitettu! Tuolla asenteellasi rakennat omalta osaltasi sitä negatiivista mielikuvaa väestön keskuudessa kaikista työttömistä, myös niistä oikeasti aktiivisista jotka tosissaan yrittävät työllistyä. Tuollainen kapinointi velvoitteita vastaan ei näytä muiden silmissä muulta kuin typeryydeltä. Ei mitään henkilökohtaista mutta sinut täytyy palauttaa takaisin maan pinnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä muuten tunnistaa alipalkan maksajan, kun työpaikkahaastattelussa suu vaahdossa kehutaan työpaikkaa ja omaa yritystä. Ei edes ehdi kysyä mitään itse työstä, ja palkasta ei puhuta mitään. Palkkaa ei mainita tietenkään edes työpaikkailmoituksessa. Kysyttäessä vaivoin mainitaan kohtuuttoman alhainen palkka, ja sitten taas työpaikan kehuminen jatkuu. Netistä löytyy hyvin keskusteluja just näistä firmoista. Valitettavan usein netin keskustelut pitävät paikkansa.
Juuri noin mulla on kokemusta esim työpaikka jossa on kannustinpalkka työhaastattelussa kerrottiin siitä mutta ei kerrottu että sen saa vasta koeajan jälkeen silloin tippu hanskat kiitos tästä baronalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos meinaat pitää tuet, niin teet niin kuin työkkäri käskee. Kuten sinulle on jo sanottu, sillä ei ole niin mitään merkitystä koetko sinä tarvitsevasi apua työnhaussa, ja oletko saanut hommattua itse aiemmat työpaikkasi. Teet vain niin kuin sieltä työkkäristä käsketään, haet X määrän paikkoja kuukaudessa, tai mistä sinä olet nyt heidän kanssaan sopinut. Silläkään ei ole väliä kiinnostavatko ne paikat sinua, sinähän haet KAIKKIIN paikkoihin jotka sinulle osoitetaan mikäli haluat välttää karenssin.
Ja jos sinä oikeasti kerta haluat työllistyä, niin miksi valitat aktiivisten ja omatoimisten työnhakijoiden ahdistelusta. Eli väität olevasi aktiivinen mutta et sitten haluakkaan töitä jos sinua yritettäisi auttaa ja sellainen työpaikka sinulle osoitettaisi. Onko nyt niin että sinulle kelpaa vaan tukirahat mutta ei velvollisuudet?
Mitä tulee tuohon "EN AIO SITÄ ILOA HÄNELLE SUODA" asenteeseen, niin virkailija ei välitä todellakaan mitä sinä olet mieltä, vaan lätkäisee samantien karenssin ihan jo syystäkin jos et tee niin kuin sinua on velvoitettu! Tuolla asenteellasi rakennat omalta osaltasi sitä negatiivista mielikuvaa väestön keskuudessa kaikista työttömistä, myös niistä oikeasti aktiivisista jotka tosissaan yrittävät työllistyä. Tuollainen kapinointi velvoitteita vastaan ei näytä muiden silmissä muulta kuin typeryydeltä. Ei mitään henkilökohtaista mutta sinut täytyy palauttaa takaisin maan pinnalle.Jos meinaat pitää tuet?? Mitä oikein sekoilet? Kuka helkkari haluaa elää jollain ansiosidonnaisella?! Sinä kokenut elämäntapatyötön ehkä?
Onneksi on taas mielenkiintoista projektia neuvottelun alla. Ensimmäisenä työpäivänä ilmoitus työkkäriin ja heti vapautuu heidän työaikaansa vaikka sinunlaisellesi työtävieroksujalle. Olisit tyytyväinen, että edes osa porukasta haluaa tehdä töitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viikon päästä on sama työpaikkailmoitus uudestaan netissä. Ei löydy työntekijöitä. Eikä työnantaja opi mitään.Tänään taas vedätetty kahta tyhjänmaksajaa. Tunteja tarjolla n.10/kk, työaika työnantajan täysin määrättävissä eli pitäisi olla käytettävissä klo 9-21 välillä. Kuka tällaiseen voi suostua?
Toinen iloisesti kertoo n.11e/h keskipalkasta ja tietysti hurjat tavoitteet työhön. Jos et pärjää, palkataan uudet tilalle ja firmalla miljoonien liikevaihto. Mitähän ne huonoiten tienaavat saa palkkaa?
Alkaa olla aikamoista ihmiskauppaa nykyajan työelämä. Molemmat tietty nollatuntisopimuksia, että voi vaan jättää tunnit antamatta eli potkut mahdollista saada koska vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin mulla on kokemusta esim työpaikka jossa on kannustinpalkka työhaastattelussa kerrottiin siitä mutta ei kerrottu että sen saa vasta koeajan jälkeen silloin tippu hanskat kiitos tästä baronalle
Samaa tekee nämä jatkuvasti työntekijöitä hakevat muutkin moneen eri firmaan palvelujaan tarjoavat firmat. Haastatteluun on varattu max 30 minuuttia ja sitten seuraava haastateltava sisään. Jätetään kaikki huonot puolet kertomatta esim. että pitää suostua vuorotyöhön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä muuten tunnistaa alipalkan maksajan, kun työpaikkahaastattelussa suu vaahdossa kehutaan työpaikkaa ja omaa yritystä. Ei edes ehdi kysyä mitään itse työstä, ja palkasta ei puhuta mitään. Palkkaa ei mainita tietenkään edes työpaikkailmoituksessa. Kysyttäessä vaivoin mainitaan kohtuuttoman alhainen palkka, ja sitten taas työpaikan kehuminen jatkuu. Netistä löytyy hyvin keskusteluja just näistä firmoista. Valitettavan usein netin keskustelut pitävät paikkansa.
Yhteen sellaiseen puhelinmyyntifirmaan jatkuva haku päällä. Sivukonttorin pikkupomo kehuu vain omaa urapolkuaan, se on tärkein asia työpaikkahaastattelussa. Ja avokonttorin viihtyisyyden kehuminen. Palkka sitä luokkaa että tukien kerjuu jatkuu. Kannatta varoa jatkuvan haun "duuneja". Voi olla että samaa spiikkiä johon et itsekkään usko, joudut päivästä toiseen toistamaanja esittelemään itses henkilönä joka et oikeasti ole puhelinhäiriköimillesi henkilöille.
Puhelinmyyntifirmoille pitäs tehdä tarkastuksia ettei kuulijoiden huijaukseksi mene kun rahaa haalitaan johtoportaalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on ihan oikein ahdistella sinua jos toivot sitä muille. ketään ei pitäisi voida ahdistella puhumattakaan että sitä tekee julkinen valta verorahoitteisesti.
Aivan. Pitää kannattaa vain systeemiä ja kohtelua, jonka voisi hyväksyä itselleenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Barona on hyvä työnhakukohde. Eivät koskaan edes vastaa mitään hakuihin. Varmasti menee hakemukset suoraan poistettaviin.
Kiitos vinkistä. Eka kertaa kuulen tuosta lafkasta. Pitääpä tutkia. Työtä siis haluaisin tehdä, mutta koska työtä ei ole, pitää valita muka-haun kohteen viisaasti, ettei joudu ojasta allikkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Eka kertaa kuulen tuosta lafkasta. Pitääpä tutkia. Työtä siis haluaisin tehdä, mutta koska työtä ei ole, pitää valita muka-haun kohteen viisaasti, ettei joudu ojasta allikkoon.
Oli ne kuitenkin vastanneet. Hakijoita yhteen työpaikkaan melkein 200, että sellainen työvoimapula. Sitä pienempi mahdollisuus päästä töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista sinä pitkä paska!
- Anonyymi
Humaaneja maistereita ei kukaan palkkaa!!☹️
- Anonyymi
Missä ovat ns. oikeat työt ja palkkaus?
Paskaduuni CV:llä voi pyyhkiä perseensä, se ei avaa ovia parempiin työpaikkoihin koskaan. - Anonyymi
Silti äänestit Persuja, porvarit valtaan.
Nyt sinun olosi kurjistuu todellakin, jeesuspuolekin haluaa saada ministerikyytiä, että on valmis myymään sinut, porvasinaltarille. - Anonyymi
Eipä noista mitään kuulu sen jälkeen kun on hakemuksen lähettänyt. Joten ihan sama.
- Anonyymi
Barona sol eazy transwall ei kelpuuta suomalaista töihiin tietää liian hyvin oikeutensa kokemusta on kaikista näistä
- Anonyymi
Hyllyjen välistä tulee mentyä melko sulavasti näinä tämmöisinä aikoina kyllä.
- Anonyymi
Olen jo tottunut. Eiköhän tämä jo kohta lopu, jos Eezyyn ei saa enää hakea 16 kertaa 🤣
- Anonyymi
Vapaita työpaikkoja saa hakea vaikka kuinka monta vuokrafirmalta! Tosin kirjaimellisesti samaa työpaikka haetaan vain 3kk:n välein ja 4x vuodessa.
Itse aikoinaan hain haluamaani firmaan ja työtehtävään 3kk:n välein n. 1.5vuotta kunnes pääsin haastatteluun ja samalla työsuhteeseen. Työsuhde kesti yli 33v.
No kehitin itseäni sen hakuajan aikana olemalla alan töissä toisaalla.
- Anonyymi
Sinun työttömän tarkoitus on näillä turhilla hauilla työllistää näitä työvoimavirkailijoita, joilla ei oikeasti muuten olisi mitään tekemistä.
- Anonyymi
Tämä on niin älytöntä touhua, lisäksi ku kuulun kuntakokeiluun. Alkanu ahdistaan jo kovasti, virkailija antaa souttoaikoja keskimäärin kahden viikon välein. Samat jaaritukset ja lisänä haluaa puhua ammatillisesta kuntoutuksesta jne vaikka työttömyys kestäny vasta muutaman kuukauden. Yöunet jo menee, kun joutuu miettimään, minne hakee seuraavassa kuussa. Entäs jos laittaa näihin vuokrafirmoihin hakemusta ja pääsee huonolle palkalle lyhyeksi aikaa? Entä jos kieltäytyy tuleeko karenssia, koska on ollu pakko hakea johonkin?
- Anonyymi
Tämä on sosialistista holhoavaa diktatuuria sanan varsinaisessa merkityksessä. Niin TYHMÄÄ touhua. Mutta jos et suostu, lähtee toimeentulo jonka avulla nyt jo hädin tuskin pysyt hengissä.
Seuraavan hallituksen on lopetettava tämä pelleily. Työttömiä EI SAA rangaista ongelmasta josta he itse kärsivät eniten. Vika on työnantajissa ja tässä koko saatanan järjestelmässä joka käyttää työttömiä elinkeinonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on sosialistista holhoavaa diktatuuria sanan varsinaisessa merkityksessä. Niin TYHMÄÄ touhua. Mutta jos et suostu, lähtee toimeentulo jonka avulla nyt jo hädin tuskin pysyt hengissä.
Seuraavan hallituksen on lopetettava tämä pelleily. Työttömiä EI SAA rangaista ongelmasta josta he itse kärsivät eniten. Vika on työnantajissa ja tässä koko saatanan järjestelmässä joka käyttää työttömiä elinkeinonaan.Tämä Sannan kusiruikkuhallituksen luoman nykyinen kyykytysaktimalli pitäisi lopettaa välittömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Sannan kusiruikkuhallituksen luoman nykyinen kyykytysaktimalli pitäisi lopettaa välittömästi.
Työttömien elämälläpelleilymallit eivät ole Marinin hallituksen keksintöä. Samaa paskaa on pyöritetty 90- luvun lamasta alkaen eri muodoissa. Tämä viimeisinkin oli vain sama paska uudessa paketissa.
Työttömissä on suuri määrä selliaisa joita ei ole koskaan ollut tarkoituskaan työllistää. Heidät ohjattiin heti koulun penkiltä suoraan jonnekin tautiselle pajalle poppanaa kutomaan koska pajaa pyörittävä sosiaalipummihuora saa itse sillä tavalla elikeinonsa. Omia oikeuksiaan tietämätön nuori on helppo suostutella mihin tahansa kun ensin valehdellaan että tästä se polku sinne oikeaan työelämään aukee. Ja sitten heilutellaan karenssien uhkaa ilmassa. Työttömistä iso osa on valjastettu sekä työllisyyspalveluiden itsensä että kolmannen sektorin omaksi elinkeinoksi.
Tämä on ollut härskiä työttömien ahdingon hyväksikäyttöä kolmenkymmentä vuotta putkeen. Ja vastuu laitetaan aina sen työttömän omalle kontolle. Mitä suostuit, oletko tyhmä?
Systeemi itse on aivan tarkoituksella ja tietoisesti luonut riippuvuussuhteen sosiaaliturvaan - ja sitten osoittelee sormella kun et ole viitsinyt ottaa itsevvastuutaomastatoimeentulostasi.
Joku tässä VELVOITTAVA- termissä ei mene jakeluun ihmisille. Tämä hyväksikäytettävänä oleminen on aina ollut työttömille velvoittavaa. Mitä helvetin omaa tyhmyyttä se on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavan hallituksen on lopetettava tämä pelleily. Työttömiä EI SAA rangaista ongelmasta josta he itse kärsivät eniten. Vika on työnantajissa ja tässä koko saatanan järjestelmässä joka käyttää työttömiä elinkeinonaan.Asiaa. Työttömiä rangaistaan kuin rikollisia ja kova asenne lietsotaan kaikkialle.
Kiusaamiselle loppu ja tiedoksi kaikille ettei kuntakokeilussa auteta ketään, ainoastaan vahditaan, painostetaan ja vaaditaan sekä taloudellisesti kiusataan. Varmasti kaikki joilla ei ole esteitä tekevät parhaansa työllistyäkseen ilman maksullisia niskaan hengittäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Sannan kusiruikkuhallituksen luoman nykyinen kyykytysaktimalli pitäisi lopettaa välittömästi.
Niin pitää.. Järkyttävän alistus,- ja pahoinvointisysteemin sallivatkin. Kaikkien aikojen pohjjanoteeraus. Hyvä että tuli lähtö ja muutos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitää.. Järkyttävän alistus,- ja pahoinvointisysteemin sallivatkin. Kaikkien aikojen pohjjanoteeraus. Hyvä että tuli lähtö ja muutos.
Sama TE-palveluissa. Työttömiä kohdellaan kuin orjia ilman mitään arvostusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama TE-palveluissa. Työttömiä kohdellaan kuin orjia ilman mitään arvostusta.
Työtön ei tarvitse arvostusta te- toimistolta koska työtön ei tarvitse te- toimistolta tai muiltakaan YHTÄÄN MITÄÄN.
Pistäkää työnantajat vittu se työelämä ja palkat kuntoon ja sitten kiireesti työllistämään pitkäaikaistyöttömiä niin ei paljo nokka tutise kuin työttömyys on poissa.
No mikä o? Menikö pupu pöksyyn ja naama norsunvitulle ku tuli ehdotus että iha itte pitäisi pitkäaikaistyötön työllistää ja vielä palkkaakin maksaa? Menkää töihin työttömät mutta ei mun virmaan.
Pääsisiköhän töihin jos leikkis ukrainalaista?
Työttömien palvelijalaumat pitää pakkokouluttaa lähihoitajiksi vanhustenhoitoon. Siellä tarvitaan käsiä tekemään töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiaa. Työttömiä rangaistaan kuin rikollisia ja kova asenne lietsotaan kaikkialle.
Kiusaamiselle loppu ja tiedoksi kaikille ettei kuntakokeilussa auteta ketään, ainoastaan vahditaan, painostetaan ja vaaditaan sekä taloudellisesti kiusataan. Varmasti kaikki joilla ei ole esteitä tekevät parhaansa työllistyäkseen ilman maksullisia niskaan hengittäjiä.Työtön ei tarvitse apua.
Työtön tarvitsee tuloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ole koskaan ollut oikeisto- vasemmisto- ongelma.
Työttömyysongelmalla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä poliittisen kartaston kanssa.
Sillä ei ole työttömän kannalta mitään merkitystä mikä hallituskokoonpano on. Jos olisi, työttömän tilanne olisi olennaisilta osin muuttunut sen mukaan milloin hallitus on porvari/oikeistovetoinen tai vasurivetoinen.
Tässä on Suomen hallitukset aikajärjestyksessä. Voit helposti nähdä että siellä on heilunut 90- luvun lamasta lähtien milloin vasureita milloin oikeistoa ja kaikkea siltä väliltä puikoissa.
https://valtioneuvosto.fi/tietoa/historiaa/hallitukset-ja-ministerit/raportti/-/r/v2
Koko Suomen poliittinen kenttä kantaan katsomatta näkee työttömät toimenpiteiden kohteina joita voi laittaa sinne ja tänne kuin tahdottomia esineitä. Yksikään puolue ei kykene näkemään työtöntä normaalina itseohjautuvana kansalaisena. Työttömät ovat lainsuojattomia rangaistusvankeina joita voi velvoittaa mihin tahansa, tai monivammaisina hoidokkeina jotka tarvitsevat holhoustoimenpiteitä, ja joiden viimesijaisimmalla toimeentulolla on suorastaan velvollisuus leikkiä.
Jokainen hallitus tähän mennessä on kussut työttömien perustuslaillisten oikeuksien päälle ja kannattanut työttömien verorahoitteisesti ylläpidettävää hyväksikäyttöjärjestelmää ja kolmannen sektorin toimijoita sekä kaikkia tukijärjestelmiä jotka hyödyttävät ainoastaan työnantajia.
Tämä ei ole poliittiseen kantaan kytköksissä oleva ongelma vaan menee paljon syvemmälle koko kulttuuriin ja käsitykseen siitä mikä kansalaisen ja valtion suhde on.
- Anonyymi
Koko paska homma saataisiin ehkä loppumaan jos jotenkin voitaisiin palkata yhdessä joku pätevät lakimiehet haastamaan suomen valtio oikeuteen. Jos 200000 työtöntä sijoittaisi 2€ per nuppi.
Se olisi 400000€, itse osallistuisin välittömästi kun vaan saataisiin joku pätevä vetämään asiaa...- Anonyymi
Mutta kun ne juristit tienaa siitä, että väsäävät oikaisuvastimuksia pahimpiin älyttömyyksiin. Kuka sahaisi omaa oksaansa. Varsinkin kun kaverit on oikeistosta.
Netistä voi käydä lukemassa, mitkä puolueet kannattivat äänestyksessä tätä pakkohakumallia. Olisi riittänyt pienempikin enemmistö, mutta lakia kannattivat kaikki puolueet paitsi oppositiossa ollut ps.
- Anonyymi
Kyllä Te- toimiston asiantuntija minulle sanoi, että hae itselle mieleistä työtä!
Oliko sinulle viestinä, että hae ikävää työtä mikä ei tunnu omalle?
No omamoka jos olet ymmärtänyt asian väärin ja haet todellakin pakkohakuina työtä mitä et voisi sietää?- Anonyymi
Riippuu täysin siitä, missä asut, onko mieleistä työtä haettavissa. Lisäksi, mitä enemmän ikää, on todella turhauttavaa haalia kasaan 4 paikkaa kuukaudessa, jos hakiessaan jo tietää, ettei pääse edes haastatteluun. Onko kukaan miettiny sitä, että jossain vaiheessa ne haettavat paikat voi olla lopussa? Ei Suomen työmarkkinoilla riitä millään kaikille avoimia hakemuksiakaan loputtomiin. Sen jälkeen melko varmasti alkaa työkokeilut yms 9e päiväpalkalla tai näitäkään ei enää ole. Sitten ollaankin karenssissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin siitä, missä asut, onko mieleistä työtä haettavissa. Lisäksi, mitä enemmän ikää, on todella turhauttavaa haalia kasaan 4 paikkaa kuukaudessa, jos hakiessaan jo tietää, ettei pääse edes haastatteluun. Onko kukaan miettiny sitä, että jossain vaiheessa ne haettavat paikat voi olla lopussa? Ei Suomen työmarkkinoilla riitä millään kaikille avoimia hakemuksiakaan loputtomiin. Sen jälkeen melko varmasti alkaa työkokeilut yms 9e päiväpalkalla tai näitäkään ei enää ole. Sitten ollaankin karenssissa.
toisesta kaupungistakin voi hakea. Tai helsingistä, ei ole mitään väliä mistä.
- Anonyymi
Tulgaaaa miinut hagemaaan menen galjaaaaaaaa juomaaaaaan gubbilaaaaan aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Ketjun paras kommentti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjun paras kommentti!
Töihiin päästään ei vaan mennä siinä on iso ero
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töihiin päästään ei vaan mennä siinä on iso ero
Kyllä töihin mennään joka omajuttu! Se voi vaatia muutaman vuoden aikaa ja omaa kehitystä, mutta 99,9% työhön mennään kun kehittää itseä riittävästi!
Suurin osa odottelee että pääsee töihin tai jopa että haetaan kotoa töihin?...
- Anonyymi
SDP on huutanut pää punasena työvoimapulasta. Missä on niitä työpaikkoja, kun sadallakaan hakemuksella ei saa mitään työtä. SDP on populistinen valehteleva puolue.
- Anonyymi
SDP kehitti Työkokeilun karenssin uhalla ja salli näin ihmiskaupan / orjatyön Suomeen!!
SDP jalosti Sipilän Aktiivimalli 2 = Pohjoismaisen työnhaun malli ja ennen kaikkea otti tämän käyttöön!
- Anonyymi
Vuokrafirmoihin olen laittanut turhat hakemukset mutta parista ovat jo blokanneet pois kun yhtäkkiä ei ole enää tunnukset toimineet enää.
- Anonyymi
Tee toinen mailioso ja eikun uutta hakua kehiin
- Anonyymi
Onpas mukava kuulla. Nämähän ne eniten parkuivat työvoimapulaa. Minutkin yrittivät minulta kysymymättä panna puolipäivätöihin sellaseen hommaan mitä tein 17-vuotiaana ilman koulutusta.
- Anonyymi
Onko muilla menny hakupalkit lukkoo?
mulla on nyt 3kk ollu lukossa nuo haku palikat mihin täyttää nuo paikat, eikä uusia palikoita ole vieläkää tullu tuonne TE sivulle.- Anonyymi
Sinun pitää päivittää suunnitelma, sen jälkeen vapautuvat. Yhteys oma virkailijaan.
- Anonyymi
Ei ihan noin mutta epähuomiossa rastittelin sen "Ei" rastin vaikka piti myöhemmin vielä pari paikkaa ilmoittaa ja homma meni valmiiksi puutteellisilla hakumäärillä. Noh tuo kyllä korjattiin seuraavana päivänä kun laitoin tapahtuneesta viestiä, samalla tietty peruttiin saatu muistutus.
Pitää vielä seurata että muistutus on todellakin poistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitää päivittää suunnitelma, sen jälkeen vapautuvat. Yhteys oma virkailijaan.
Tietty jos ei halua tehdä pakkohakuja niin mitäpä sitä tuosta ilmoittelemaan, se on te -viranomaisen tehtävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soittamalla tuo onneks selvis, suunnitelman päivitys olisi ollu vasta 3viikon päästä mutta onneks sen sai nyt jo tehtyä
- Anonyymi
Työkkärissä tulee kiire poistaa kaikki sellaiset viranomaistoimet, joiden seurauksena työttömältä poistetaan hänelle kuuluva lakiinperustuva oikeus työn vapaaseen valintaan.
Kyse on oikein ison kokoluokan virheestä, lukekaa lait ja kannelkaa asiasta oikeuslaitokselle ja sen jälkeen Euroopan Unioniin jos ei pakkotoimet poistu hyvinkin vilkkaasti. - Anonyymi
Kuka on kurkkua myöten täynnä kuntakokeilun keskusteluja työnhakusuunnitelmasta?
Oletteko tietoisia, että suunnitelma on Sinulle itsellesi pöytälaatikkoon. Ei tarvitse perustua koulutusosaamisessa todistuksiin ja kokemukset voivat olla paikkansapitämättömiä TE-toimiston kirjauksia. Työnataja sanonut irti, Aiheuttanut omalla käytöksellään irtisanomisen. Asiaa ei ole varmistettu missään vaiheessa asianomaiselta. Asiaan Hovioikeuden ratkaisu.
Tästä tapauksesta arkistoitu Pääarkistoon arkaluontoista materiaalia, TE-keskukselle kuulumatonta
Koulutukseen hakiessa ja kova kiinnostus
TE-toimisto, kirjaus
Nyt koodit kohdallaan, Kyvyt ja taidot eivät riitä, työllistymistä mahdollisuus pieni. Kyseinen henkilö lukenut arkistoituja merkintöjä ja tehnyt päätöksen lukemansa materiaalin perusteella. Tallaisia virkailijoita auttamassa ihmistä, minua työllistymisessä. Laitoin 10 käskystä muistutuksen virkailijalle ja kohta 8 koskettamaan lausunnonantajaa. Supjautui esimiehen selän taakse ja tältä viesti, että mitään asiatonta ei saa laittaa TE-toimiston henkilökunnasta. Tällä tyypillä oikeus itsellään Nyt koodit kohdallaan kyvyt ja taidot ei riitä, työllisyysmahdollisuus pieni. - Anonyymi
Ainakin yksi itseään maan johtavana yrityksenä (puhelinmyynti jätetään kertomatta) pitävä jolla jatkuva haku työntekijöistä kannattaa skipata mitä pikimmiten. Vain haittaa sellaisesta toimijasta. Viihtyisä(?) avikonttori ja juonikas pikkupomo (kuin halpa sanna marin-kopio, niin tekonuori.) eikä siinä kaikki. Palkka niin huima että tukia kerjättävä lisäksi että pärjäisi. Pomot ovat palkanmaksuhaluttomia joten yhteiskunnan riennettävä apuun että saavat voittonsa ja luksuksensa palkkakuluja säästämällä. Kieltää pitäs tuommoiset toimijat! Pikaista konkurssia edellä mainitulle huijariporukalle.
- Anonyymi
työmarkkinatorin ja TE- avoimet työpaikat ilmoituksissa valtaosa suorittavan työn työpaikoista on vuokratyöpaikkoja.
Siitä tulee helposti mieleen ettei muita töitä olekaan tarjolla kuin vuokratöitä.
Todellisuus on monin osin toinen. Vakityöpaikkoihin ihmiset haetaan ihan muuta reittiä kuin työmarkkinatorin työpaikkailmoitusten kautta. Vakityömarkkinat ovat sitä piilotyön etsintää tuttujen kautta tai suoraan firmoihin yhteydenottamista.
Pitkäaikaistyöttömillä harvoin on sellaisia kontakteja ja suhdeverkostoja, Se on iso ongelma.
Pitkäaikaistyötön joutuu puuttellisten kontaktiensa takia hakemaan vuokratyöpaikkoja kun muuta ei työmarkkinatori portaalissa tai TE-systeemin avoimet työpaikat portaalissa ole tarjolla. Eihän sellaisesta saa kuin tyhjän hylsyn kouraansa. Pitkäaikaistyöttömän työttömyys jatkuu olematonta vuokratyötä etsien.
Suuri osa vuokratyöpaikkailmoituksista on ihan feikkejä. - Anonyymi
No olisi enemmän kuin hyvä jos tekin hylkiöt tekisitte jotain työtä! Onhan se mukava maata soffalla kun valtio elättää. Tänne pitäisi saada laki, että jos työpaikkaa tarjotaan työttömälle, eikä sitä ota vastaan niin siitä seuraisi muutaman kuukauden karenssi.
- Anonyymi
Toivottavasti pääset eroon vihastasi ihmisiä kohtaan, se kun syö sinua itseäsi sisältäpäin ja elinikäsi lyhenee.
Suomalainen perus-sairaus on vihaaminen ja kateellisuus, jopa työttömiä kohtaan, Ei kait ole ihme että suomalaiset kuolevat sukupuuttoon, hyvä niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti pääset eroon vihastasi ihmisiä kohtaan, se kun syö sinua itseäsi sisältäpäin ja elinikäsi lyhenee.
Suomalainen perus-sairaus on vihaaminen ja kateellisuus, jopa työttömiä kohtaan, Ei kait ole ihme että suomalaiset kuolevat sukupuuttoon, hyvä niin.Suomalainen perussairaus on kiusaaminen, ei kateus.
- Anonyymi
Kokoomuksen kannattaja on hyvä ja lukee perustuslakia jossa sanotaan että jokaisella on oikeus valita ammantinsa / elinkeinonsa aivan vapaasti.
- Anonyymi
Totta turiset. Juuri ostin uuden sohvan. Yöksi tosin pitää siirtyä sänkyyn 🤣
- Anonyymi
"Pakkohaku" on ihan tavallinen työnhaku kun on työttömänä!
Työttömän on aina pitänyt hakea työtä oman hyvinvoinnin syystä eli asia ei ole muttunut miksikään.
Joillain työttömillä on vaan omituinen päähänpinttymä työnhausta se, että haetaan vain ilmoitettuja vapaita työpaikkoja?
Todellisuudessa työtä haetaan ns. avoimesti ja pyritään tarjoamaan itseä erinäisiin firmoihin vaikka ei ole vapaiksi ilmoitettuja työpaikkoja...- Anonyymi
Tavallista työnhakua on se, että haet työpaikkaa, joka tulee kohdalle ja on ylipäätään kokopäiväinen, toistaiseksi voimassaoleva työ palkkoineen. Ei normaalia ole se, että on haettava tietty määrä työpaikkoja kuukaudessa ja riittää, että nämä työpaikat on yli kaksi viikkoa kestävä työtä. Eikö työttömällä ole oikeus jatkuvuuteen työsuhteen osalta? Eriasia on ne, jotka haluavat tehdä keikkatyötä tai määräaikaisuuksia. Lisäksi työnantajat käyttävät hyväksi koeaikaa, joka voi määräaikaisuuksissakin olla puolet työsuhteesta. Laitetaan vaan pihalle, kun itselle sopii. Työttömälläkin on oikeus hyvään ja asialliseen työpaikkaan ja kukaan ei voi koskaan tietää, vaikka näiden vakkarityöpaikkojen omaavat ja tänne arvostelemaan tulevat ovat itse kohta työttömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallista työnhakua on se, että haet työpaikkaa, joka tulee kohdalle ja on ylipäätään kokopäiväinen, toistaiseksi voimassaoleva työ palkkoineen. Ei normaalia ole se, että on haettava tietty määrä työpaikkoja kuukaudessa ja riittää, että nämä työpaikat on yli kaksi viikkoa kestävä työtä. Eikö työttömällä ole oikeus jatkuvuuteen työsuhteen osalta? Eriasia on ne, jotka haluavat tehdä keikkatyötä tai määräaikaisuuksia. Lisäksi työnantajat käyttävät hyväksi koeaikaa, joka voi määräaikaisuuksissakin olla puolet työsuhteesta. Laitetaan vaan pihalle, kun itselle sopii. Työttömälläkin on oikeus hyvään ja asialliseen työpaikkaan ja kukaan ei voi koskaan tietää, vaikka näiden vakkarityöpaikkojen omaavat ja tänne arvostelemaan tulevat ovat itse kohta työttömiä.
Keikkatyökin voi olla toistaiseksi voimassaolevalla työsuhteella ja kokopäivätyö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään sanota, että keikkatyö on määräaikainen tai osa-aikatyö. Yhtä hyvin se voi olla myös kokoaikatyö ja toistaiseksi voimassaoleva.
Määräaikainen työ voi olla kokoaikatyö tai osa-aikatyö, keikkatyö, vuokratyö tai ihan mitä vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään sanota, että keikkatyö on määräaikainen tai osa-aikatyö. Yhtä hyvin se voi olla myös kokoaikatyö ja toistaiseksi voimassaoleva.
Määräaikainen työ voi olla kokoaikatyö tai osa-aikatyö, keikkatyö, vuokratyö tai ihan mitä vaan.Vuokratyö voi olla myöskin keikkatyö. Keikkatyö voi olla osa-aikatyö tai kokoaikatyö. Jos tekee keikkatyötä ei se välttämättä tarkoita, että olet yrittäjä. Työnantaja on vuokratyönabtaja, mutta ”heität keikkaa” eri asiakasyrityksille. Silloin olet työntekijä etkä yrittäjä. Tällöin työ voi olla myöskin kokoaikatyö ja toistaiseksi voimassaolevalla sopparilla. Soppari voidaan myös tehdä osa-työksi toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella. Tämä oli vain esimerkki. Käytännössä esimerkiksi siivoustyö, kaupan kassan työ, vartijan työ voi olla kansankielenomaisesti ”keikkatyötä” eli kohteet vaihtuvat, mutta työnantaja ja palkanmaksaja on yksi ja sama firma joko jonkun muun firma eli olet työntekijä tai sitten oma firma, jolloin olet yrittäjä.
- Anonyymi
Hermot riekaleina kun pitää hakea työtä?
Hermot ilmeisesti lepäisi jos työtä ei pitäisi hakea?
Tähän on tultu kun nykyiset maailman rakentajat astuneet työntekoon ja talouskasvun ylläpitoon!..
Kyseessä ala-asteen tasoista kapinaa työtä vastaan ja vaaditaan jotain erityisoikeuksia vaikka tee mitään sen eteen kuin itketään! Kakarat itkee kun haluaa jotain ansiotonta lisäoikeutta itselle!
Miten alas nämä työttömät valittajat kykenee?- Anonyymi
Ooooh Orpo olet jumalani ja ihannoin sinua maasta taivaisiin!!!
- Anonyymi
"Kaikki tietävät millaisia lääviä ovat suomalaiset työpaikat."
No kerro omin sanoin millaisia lääviä ne ovat, koska ei 5milj. ihmistä sitä voi tietää!
Onko sana läävä hyvä vai paha, sekin avoin asia, koska firmat maksavat työvaatteet ylläpitoineen, terveyspalvelun ilman erimaksua, palkalliset lomat, säännölliset palkat....
Omituinen läävä-sanonta? - Anonyymi
Ei me muisteta enää! Kerro minkälaista on saa työsuhdepyörän, työsuhdeterveydenhuollon, työsuhdematkalipun. Oi mitä niitä olikaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690