Kyllä Suomessa on sitten huonot palkat

Anonyymi-ap

Nyt alkaa kohta ärsyttämään nämä huonotuloiset valittajat. Miten voi olla mahdollista, ettei joku pärjää 3000 euron kuukausituloilla?
Minulla on tuntipalkka 14,20 tällä hetkellä. Ylitöitä teen muutaman tunnin kuukaudessa, joka tarkoittaa alle 100 lisätuloa bruttona. Se maksetaan rahana tai vapaana, ja joskus otan rahat, joskus taas vapaata.
Kokonaispalkka n. 2200-2300/kk.
Ihan kivastihan tuolla pärjää. Säästöönkin jää, vaikka en kyllä tiedä kovin tarkasti mihin säästän. No, säästän kumminkin, kun ei viitti hakemalla hakea menoja. Tällä hetkellä tilillä on hiukka päälle 14000. Olen koettanut opiskella sijottamista ja tuo on yksi mahdollinen käyttökohde.
En polta lainkaan. Alkoholiin (yleensä saunaolut tai joku hyvä viini aterialla) menee n. 100 vuodessa. Reissaamme tyttöystäväni kanssa pitkiä viikonloppuja Euroopassa tai viikon lomareissu noin puolen vuoden välein.
Kallein harrastus on valokuvaus. Lisänä metallitaide. Molemmat kattavat niistä syntyvät kulut.
Tässä on mun kuukausittaiset kulut:
Ruoka ja muut päivittäiset n. 450, asumiseen aika tasan 600, liikkumiseen (oma auto tai bussi) n. 250, huvit 50, vaatteet n. 50, muut satunnaiset 20-30.
Verojen ja kulujen jälkeen säästöön jää 300-400/kk.
Muutammme kesäkuun alussa yhteen tyttöystäväni kanssa. Hänellä on sama tulotaso, kuin minulla. Yhdessä asuminen tuo lisää säästöä.

18

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No voi vittu. Palkat on aivan riittävät mutta VEROT on liian korkeat.
      Ruotsissa ekonomistit suunnittelevat 10 prosentin tuloveroa.
      Suomessa esim. bensan vero on noin 80 prosenttia.
      Verot alas !!!!!

      • Anonyymi

        Verotkin ovat ihan ok. tasolla. Typerykset ei vaan osaa hoitaa asioitaan. Ostellaan mitä mieleen juohtuu. Siis sellaisat tavaraa, jota ei oikeesti todellakaan tarvitse.
        Valittajat ovat ääliöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotkin ovat ihan ok. tasolla. Typerykset ei vaan osaa hoitaa asioitaan. Ostellaan mitä mieleen juohtuu. Siis sellaisat tavaraa, jota ei oikeesti todellakaan tarvitse.
        Valittajat ovat ääliöitä.

        Ei pidä paikkaansa. Suomessa toimeentulotuki ja palkat ovat niin pieniä etteivät riitä välttämättömään ruokaan, julkisiin kulkuvälineisiin, välttämättömiin vaatehankintoihin (esim. kengät tai takki) ja hygieniaan, välttämättömiin lääkkeisiin tai välttämättömiin asuinkustannuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Suomessa toimeentulotuki ja palkat ovat niin pieniä etteivät riitä välttämättömään ruokaan, julkisiin kulkuvälineisiin, välttämättömiin vaatehankintoihin (esim. kengät tai takki) ja hygieniaan, välttämättömiin lääkkeisiin tai välttämättömiin asuinkustannuksiin.

        Väittämäni pitää paikkansa ihan tasan ja tarkkaan.
        Monetkos kengät tai montako takkia sinä ostat vuosittain? Jos ei esim. 600 vuodessa riitä vaatteisiin, niin johan on piru. Ei niitä päällyskledjuja tartte uusia joka vuosi.
        Jos sulla on ongelmia pärjätä normaalilla palkalla niin vika on sinussa eli teet jotain väärin.
        Toimeentulotuki taas on tilapäinen ns. hätäapu, eikä sillä ole tarkoituskaan elää jatkuasvti.
        Mee töihin luuseri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotkin ovat ihan ok. tasolla. Typerykset ei vaan osaa hoitaa asioitaan. Ostellaan mitä mieleen juohtuu. Siis sellaisat tavaraa, jota ei oikeesti todellakaan tarvitse.
        Valittajat ovat ääliöitä.

        Jaa on hyvät palkat. Sepä hyvä. Itsellä on palkkatyö tuntityötä,ja liukuna eri kuukausien välillä isoa. Tuntiliksa alle 12 euroa. Minulla se riippuu työtunneista se palkka. Täysaikaisten on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa on hyvät palkat. Sepä hyvä. Itsellä on palkkatyö tuntityötä,ja liukuna eri kuukausien välillä isoa. Tuntiliksa alle 12 euroa. Minulla se riippuu työtunneista se palkka. Täysaikaisten on ok.

        No jos on tommonen työ, niin sehän on sinun oma valintasi.
        Kyllä minäkin olen tehnyt lyhyttä ja osa-aikaista. Parhaimmillaan kahta työtä ja kyllä silläkin pärjäsi. Sitten opiskelin uuden ammatin ja sain paremman paikan.
        Ei pidä valittaa, jos ei itse tee mitään oman elämänsä parantamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos on tommonen työ, niin sehän on sinun oma valintasi.
        Kyllä minäkin olen tehnyt lyhyttä ja osa-aikaista. Parhaimmillaan kahta työtä ja kyllä silläkin pärjäsi. Sitten opiskelin uuden ammatin ja sain paremman paikan.
        Ei pidä valittaa, jos ei itse tee mitään oman elämänsä parantamiseksi.

        "Mene parempipalkkaiseen työhön" on niin hieno sanonta.

        Voisi vaihtaa sen tämmöiseen tosin:
        "Ymmärrän että työsi pitää tulla tehdyksi tai yhteiskunta kaatuu ympärillämme, en vain ole samaa mieltä että tuosta työstä pitäisi saada palkka, jolla tulee toimeen tässä maassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Suomessa toimeentulotuki ja palkat ovat niin pieniä etteivät riitä välttämättömään ruokaan, julkisiin kulkuvälineisiin, välttämättömiin vaatehankintoihin (esim. kengät tai takki) ja hygieniaan, välttämättömiin lääkkeisiin tai välttämättömiin asuinkustannuksiin.

        Pitää tehdä kuin Ruotsin täti.Otti toisen työn toisen työn rinnalle, kun perhe oli suuri ja mies tuurijuoppo.Niinpä päivät venyivät jopa 16 h:ksi ja elantoa perheelle riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittämäni pitää paikkansa ihan tasan ja tarkkaan.
        Monetkos kengät tai montako takkia sinä ostat vuosittain? Jos ei esim. 600 vuodessa riitä vaatteisiin, niin johan on piru. Ei niitä päällyskledjuja tartte uusia joka vuosi.
        Jos sulla on ongelmia pärjätä normaalilla palkalla niin vika on sinussa eli teet jotain väärin.
        Toimeentulotuki taas on tilapäinen ns. hätäapu, eikä sillä ole tarkoituskaan elää jatkuasvti.
        Mee töihin luuseri.

        sä tyydyt niin vähään. Sulle riittää joku v..un harmaa betonikolo maalarinvalkoisilla seinillä ja maksalaatikko puolukkahillolla ja auto mitä saa rassata kokoajan että sillä pääsee sinne v..un töihin. Toiset vetää filettä (en ole aikuisena koskaan ostanut) ajaa mersulla jonka voi viedä huoltoon jos siltä tuntuu ja ottaa alle vuokrapirssin. Ajellaan omakotitalon ja huvilan väliä ja syödään ulkona ja juodaan hyvää viiniä. Lapin reissut ja etelänreissut kerran vuoteen. Töissä ei tarvitse muuta tehdä kuin sanoa toisille mitä tekevät. Tuntuuko elämäsi vielä niin hyvältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos on tommonen työ, niin sehän on sinun oma valintasi.
        Kyllä minäkin olen tehnyt lyhyttä ja osa-aikaista. Parhaimmillaan kahta työtä ja kyllä silläkin pärjäsi. Sitten opiskelin uuden ammatin ja sain paremman paikan.
        Ei pidä valittaa, jos ei itse tee mitään oman elämänsä parantamiseksi.

        Valhetta väitteesi. Työtä ei voi oikeasti suomessa valita. Peruskoulun opettajaat valitsevat ketkä menee lukioon ja ketkä amikseen yms. Keskiarvo ei merkitse juuri mitään. Minulla on 4 ammatti mutta 0 työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta väitteesi. Työtä ei voi oikeasti suomessa valita. Peruskoulun opettajaat valitsevat ketkä menee lukioon ja ketkä amikseen yms. Keskiarvo ei merkitse juuri mitään. Minulla on 4 ammatti mutta 0 työtä.

        Siinä mielessä olet oikeassa, että kuninkaan paikkoja ei ole jaossa, eikä juuri mikään homma irtoa helpolla, koska ei makaavan kissansuuhun hiiret juokse vieläkään.
        Olet kuitenkin väärässä, jos väität vakavissas, ettei työtään voi Suomessa valita? Se on 90% kiinni sinusta itsestäsi. Hanki hyvä ammattitaito, niin haluamasi työpaikka on sinun.
        Ensimmäisen kerran sinä teet sen valinnan jo peruskoulussa. Toisen kerran silloin kun hakeudut ammatilliseen koulutukseen. Kolmannen kerran kun opiskelet ammattia.
        Jos olet luuseri, niin turha on haaveilla hyvästä työpaikasta. Neljännen kerran teet valinnan kun päätät hakea jotain työpaikkaa.
        Ehkä et sitä saa, mutta sinulla on kuitenkin tavoitteena joku tietynlainen paikka. Lopulta sinä saat - arvoisesi - paikan. Et ehkä sellaista, jota tavoittelit, mutta noilla aiemmilla valinnoillasi sinä olet tämän ansainnut.
        Aika monelle käy niin, ettei sitä tavoiteltua hommaa saa.
        Miksi näin?
        No siksi kun ne kyvyt ja ominaisuudet eivät riitä. Sen vuoksi joutuu hakemaan muuta
        Siispä kannattaa ottaa ne opinnot ihan oikeasti vakavissaan.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­­­y­­m­­f­o­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17818311C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ihan hyvin 3000e kk bruttona piisaa. Ainaki jos autoo ei ole, niin jää melkein tonni säästöön kk. Jos juo ja polttaa rahansa. Sit ei riitä miljoonakaan kuussa.

      • Anonyymi

        Just noin. Sullon mun luonto👍


    • Anonyymi

      Ylellä on juttua tuosta pienellä palkalla kituuttamisesta. Arvaa vaan onko kivaa.

      • Anonyymi

        Löysin kuin löysinkin sen jutun. Muualla vois olla töitä, mutta ongelmana on mm. se, ettei asunto mene kaupaksi. Jos minä olisin pitkäaikaistyötön, niin fiksaileisin sen asunnon myyntikuntoon ja kokeilisin sitten uudelleen.


    • Anonyymi

      Kyllä kai minullakin jää 1200e ansiosidonnaisesta 750e kuukausittain säästöön tosin en kyllä ikinä osta mitään kun nykyään tehdään niin paskalaatuista tavaraa että ei kykene. Riippuu vähän kuluista ja ostokäyttäytymisestä että millä pärjäilee.

      • Anonyymi

        Toi oli hyvä. Pidä toi, äläkä ikinä mee töihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2266
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      170
      1873
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      170
      1687
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      32
      1339
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe