kannattaa opetella juoksemaan niin, että juoksu on mielekästä

Anonyymi-ap

Todella tärkeää juosta riittävän hiljaa. Hyvä pitkä lenkki on 2km juoksua ja 1km kävelyä. Yksi tehotreeni viikossa, vauhtitreeniä, muuten pitää juoksu mukavalla tasolla. Ei kertakaikkiaan juoksu tuota juurikaan tulosta, jos junnaa ainavaan samaa vauhtia lenkeillä. Elimistö vaan väsyy ja tulee rasituskipuja.

11

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu. Kevyt hölkkä kannattaa. Sellainen jossa ei ole yhtään puristusta ja ahdistusta. Itselläni lähti kunto kehittymään tämän ymmärtämisen myötä. Toki viikossa pari tehoharjoitusta myös, rennosti, ei ylikovaa.

• Anonyymi

Aika paljon on vuosien myötä kertynyt nöyryyttä tekemiseen. Nuorena sitä yritti puskemalla puskea vauhtia kovemmaksi, nykyään osaa olla jatkuvasti jarruttelemassa. Määrän kautta kunto nousee ja määrään mahtuu tehojakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika paljon on vuosien myötä kertynyt nöyryyttä tekemiseen. Nuorena sitä yritti puskemalla puskea vauhtia kovemmaksi, nykyään osaa olla jatkuvasti jarruttelemassa. Määrän kautta kunto nousee ja määrään mahtuu tehojakin.

Ei kannata määräämään ahnehtia. Hitaasti vuosien mittaan määrää lisäämällä. Pitkäjänteinen tekeminen on kaiken a ja o.

• Anonyymi

Vaikeinta on opetella juoksemaan niin että helppo juoksu todella on helppoa. Helposti sitä vain painaa liian kovaa väkisin never easyllä.

• Anonyymi

Juu. Puolet helposta pk1 ja puolet pk2 juoksua. Etenkin pk1 vaatii malttia. Todella rentoa menoa.

• Anonyymi

Lopun voi männä sähköpotkulaudalla

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kannattaa suosiolla ottaa myös pk lenkillä kävelyaskelia jos yhtään syke alkaa nousemaan. Matalasykkeinen lenkki on parasta perukunnon kannalta. Huomioitava myös että syke reagoi helposti stressiin ja muihin juoksun ulkopuolisiin asiohin. Jos vähänkään tuntee väsymystä, huonoa mielialaa yms, kannattaa lenkki muuttaa kävälyksi tai kokonaan levätä. Ei pidä ahnehtia vaan kuunnella kehoaan.

• Anonyymi

Juurikin näin. Ei pidä ahnehtia. Menestykseen ei ole oikopolkua. Tai on, mutta se johtaa rotkoon. 100km viikossa kävelyä ja hölkkää on aivan tarpeeksi tavalliselle kuntoilijalle. Ei pidä ahnehtia 200km viikkoja, varsinkaan jos käy yhtään töissä ja on perhettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin. Ei pidä ahnehtia. Menestykseen ei ole oikopolkua. Tai on, mutta se johtaa rotkoon. 100km viikossa kävelyä ja hölkkää on aivan tarpeeksi tavalliselle kuntoilijalle. Ei pidä ahnehtia 200km viikkoja, varsinkaan jos käy yhtään töissä ja on perhettä.

100km viikossa niin on jo kyllä kunnon himokuntoilija, nuorena meni noilla harjoituskilsoilla kymppi 34 minuuttiin nykyään viikossa tulee noin 25-30km kävelyä ja hölkkää, ikää on 57 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe