Ei sillä että tuolla olisi juurikaan merkitystä normaaliajossa. Mutta kun range tuntuu olevan elämää suurempi asia joillekin.
https://tekniikanmaailma.fi/talta-nayttaa-volkswagenin-sahkoautojen-lippulaiva-id-7/
VW ID.7 kulkee 700km yhdellä latauksella
93
2629
Vastaukset
- Anonyymi
Talvellakin jopa 200 km esim korjaamolta toiselle. Ensi vuonna VW myöntää että ID 7 tuli tehtyä vähän vasemmalla kädellä ja elektroniikka on paljon pielavetisiä ratkaisuja.
- Anonyymi
Hihii, kylläpä Toyotan omapojalla ottaa koville kun paremmat merkit tekevät laatua ja edistyksellistä tekniikkaa jo kolmetta vai peräti neljättä polvea ja Toyota on saanut vasta ensimmäisen hätäpaskan Subarun yhteistyönä markkinoille ja siitäkin irtosi pyörät, lataus markkinoitten surkein ilman akun lämmitystä jne.... ja lyhyt range, kuitenkin hintaa kuin oikeassa autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, kylläpä Toyotan omapojalla ottaa koville kun paremmat merkit tekevät laatua ja edistyksellistä tekniikkaa jo kolmetta vai peräti neljättä polvea ja Toyota on saanut vasta ensimmäisen hätäpaskan Subarun yhteistyönä markkinoille ja siitäkin irtosi pyörät, lataus markkinoitten surkein ilman akun lämmitystä jne.... ja lyhyt range, kuitenkin hintaa kuin oikeassa autossa.
Joo. Tojotistit ovat vain sivusta räksyttäviä rakkeja jotka katsovat sivusta kun karavaani kulkee ohi,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, kylläpä Toyotan omapojalla ottaa koville kun paremmat merkit tekevät laatua ja edistyksellistä tekniikkaa jo kolmetta vai peräti neljättä polvea ja Toyota on saanut vasta ensimmäisen hätäpaskan Subarun yhteistyönä markkinoille ja siitäkin irtosi pyörät, lataus markkinoitten surkein ilman akun lämmitystä jne.... ja lyhyt range, kuitenkin hintaa kuin oikeassa autossa.
Kerro analyysi, jolla määrität automerkit kirjoittajille.
Tai sen, ettei autoa ole lainkaan.
Kenties olet hoidon tarpeessa?
- Anonyymi
Niin ja paljonkohan tuo sähköpassatti maksaa vs. vastaava polttaripassatti.
Stellantiksen visoin mukaan akut pienenevät, s-autot kevenevät ja ranget lyhenevät ja lataustarve tiivistyy.
Siksi Stellantis puhuu tiuhan latausverkon puolest,a samalla kun niiden perustavoitteetkin EU:ssa ovat hyvin raskaasti jälkijunassa.
Siinä s-kansanauton visio.- Anonyymi
Niinpä, polttaripassatin saa kuitenkin tällä hetkelle alle 40 k€:lla, ja samalla akkukoolla (77 kWh) jo ID.4:n maksaa yli 50 k€. Eli tuskinpa ID.7 juurikaan alle 60 k€ lähtee.
- Anonyymi
Stellantis haluaa, että sähköautoja tehdään MYÖS pienemmillä akuilla, koska Keski-Euroopassa on paljon maita/kaupunkeja, joissa pieni akku riittää. Siellä myydään muutenkin pieniä autoja paljon.
Eli tarvitaan molempia, pieniakkuisia hinnan vuoksi, mutta myös suuriakkuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stellantis haluaa, että sähköautoja tehdään MYÖS pienemmillä akuilla, koska Keski-Euroopassa on paljon maita/kaupunkeja, joissa pieni akku riittää. Siellä myydään muutenkin pieniä autoja paljon.
Eli tarvitaan molempia, pieniakkuisia hinnan vuoksi, mutta myös suuriakkuisia."Stellantis haluaa, että sähköautoja tehdään MYÖS pienemmillä akuilla ..."
Ei.
Stellantiksen pomo puhui yleisestä s-autotrendistä ja juurihan julkaistiin ylihintainen C-segmentin Citroen onnettomalla akulla.
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17819451/citroen-e-c4-x-alkaen-43-300-e-ja-range-ehka-300-km - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Stellantis haluaa, että sähköautoja tehdään MYÖS pienemmillä akuilla ..."
Ei.
Stellantiksen pomo puhui yleisestä s-autotrendistä ja juurihan julkaistiin ylihintainen C-segmentin Citroen onnettomalla akulla.
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17819451/citroen-e-c4-x-alkaen-43-300-e-ja-range-ehka-300-kmKyllä Stellantiksen mielestä sähköautoja pitäisi tehdä pienemmillä akuilla, jotta niiden hintaa saadaan alaspäin. Monessa paikassa ei tarvita pitkiä toimintamatkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Stellantis haluaa, että sähköautoja tehdään MYÖS pienemmillä akuilla ..."
Ei.
Stellantiksen pomo puhui yleisestä s-autotrendistä ja juurihan julkaistiin ylihintainen C-segmentin Citroen onnettomalla akulla.
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17819451/citroen-e-c4-x-alkaen-43-300-e-ja-range-ehka-300-kmStellantiksella ei taida olla akkumateriaalia tehdä isoja akkuja. Juurihan pomo uhkaili ettei maailmassa ole tarpeeksi raaka-aineita. Niin kai käy kun hidastelee ja antaa muiden tehdä diilit.
- Anonyymi
Aika surkeaksi menee jos elämä tulee olemaan yhtä jatkuvaa lataamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Stellantiksen mielestä sähköautoja pitäisi tehdä pienemmillä akuilla, jotta niiden hintaa saadaan alaspäin. Monessa paikassa ei tarvita pitkiä toimintamatkoja.
Niin, kai monille polttomoottoriautossakin RIITTÄISI joku 10 litran tankki, mutta ei se välttämättä niin huoletonta ja mukavaa olisi…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kai monille polttomoottoriautossakin RIITTÄISI joku 10 litran tankki, mutta ei se välttämättä niin huoletonta ja mukavaa olisi…
Polttiksella voi ajaa kaikki ajonsa tankkaamalla vain 10 litraa kerrallaan. Saa patteriauto-fiilikset kun pitää tankata 150 km välein.
- Anonyymi
VWllä on ollut tarjolla malleja erikokoisilla akuilla koko ajan. Missä ongelma?
- Anonyymi
Ei ole sähköautoilla ongelmaa. Se on käyttövoima nyt ja tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sähköautoilla ongelmaa. Se on käyttövoima nyt ja tulevaisuudessa.
no just tämä. Sähköautojen suurin ongelma on ollut se ettei niitä ole ehditty tekemään samaan tahtiin kun ihmiset ovat niitä ostaneet.
- Anonyymi
Kateus on ongelma, siitä Tero saa kuitenkin voimansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no just tämä. Sähköautojen suurin ongelma on ollut se ettei niitä ole ehditty tekemään samaan tahtiin kun ihmiset ovat niitä ostaneet.
Oikeasti esimerkiksi Teslalla on autoja varastossakin kun kysyntää ei ole riittävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sähköautoilla ongelmaa. Se on käyttövoima nyt ja tulevaisuudessa.
…niille ihmisille, joilla on varaa suhteellisen uusiin autoihin. Polttomoottoriauto pysyy hyvänä ja käyttökelpoisena paljon pidempään. Sähköauton akku heikkenee vääjäämättä, ja mitä pienempi akku, sitä nopeammin. Kaiken lisäksi loppua kohti heikkeneminen kiihtyy. Kun polttisautoista vinoiltiin, että niistä kaikista tulee vanhemmiten Opeleita, niin sähköautoista tulee vanhemmiten vm. 2012 Leafeja.
- Anonyymi
VW on mennyt kehityksessä taaksepäin. Vanhalla Passat TDI: llä ajelen yhdellä latauksella kesät talvet 1400 km.
- Anonyymi
Onneksi olet olemassa ja kertomassa sen mikä on tärkeintä autoilussa.
- Anonyymi
Ei riitä vielä. 850 km pitäisi päästä kuten nykyisellä autollani. Vieläpä niin, että lataus ajon jälkeen ei vie tunteja vaan kymmenisen minuuttia.
Enimmillään on tullut ajettua 1400 km vuorokaudessa. Nyt vanhoilla päivillä 1000 km alkaa olla maksimi.- Anonyymi
Oikeesti. Mitä tuollainen kilometripornoilu vuorokaudessa hyödyttää ketään?
Jee. olet kova tosi luu kun olet vetäissyt nuorena 1.400 km yhteen päivään.
papukaijamerkkiä pukkaa. Ei todellakaan tarkoita sitä että tavallisen ihmisen auton pitäisi taipua tuollaisiin suorituksiin. Kun et edes itse taivu enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti. Mitä tuollainen kilometripornoilu vuorokaudessa hyödyttää ketään?
Jee. olet kova tosi luu kun olet vetäissyt nuorena 1.400 km yhteen päivään.
papukaijamerkkiä pukkaa. Ei todellakaan tarkoita sitä että tavallisen ihmisen auton pitäisi taipua tuollaisiin suorituksiin. Kun et edes itse taivu enää.Eihän tuo ole suoritus eikä mikään.
- Anonyymi
Vielä on täysin kertomaton tarina se että milloin nämä täysin arvottomalla dieselilä ajvat laardiperseet ovat olleet sen pakkotilanteen edessä että ovat koko elämä on ollut sen asian varassa että pitää ajaa koko Suomi päästä päähähän pysähtymättä.
Että mikä on se tappava niskalaukaus jos pitää 30 minuutin tauon jossain puolessavöliä Suomea.
Ja sitten vielä sekin että kun ei oikeastaan koskaan tule mieleen rynnätä toiselle puolelle Suomea. Kun kaikki mitä tarvitsee elämässään on tällä puolella Suomea.- Anonyymi
TDI-ihmiset voivat itse valita missä taukonsa pitää mutta sähkäripaten elämää määrittävät latauspaikat, jotka useimmiten eivät houkuttele tippaakaan vaan lähinnä ällöttävät. Sähköpaten elämä pyörii lataustolpan ympärillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TDI-ihmiset voivat itse valita missä taukonsa pitää mutta sähkäripaten elämää määrittävät latauspaikat, jotka useimmiten eivät houkuttele tippaakaan vaan lähinnä ällöttävät. Sähköpaten elämä pyörii lataustolpan ympärillä.
"TDI-ihmiset voivat itse valita missä taukonsa pitää"
Ja tämän asian sinä olet valinnut määrittelemään autovalintasi. Se kaikkein tärkein asia.
Että voi pitää taukonsa sellaisessa paikkaa missä ei ole latausasemaa.
Jippii.
Ihan sama maksaa joka päivä moninkertaista hintaa joka kilometristä kun pääsee kerran vuodessa pitämään tauon keskellä ei mitään itikansyöttinä. Elämä on mahtavaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"TDI-ihmiset voivat itse valita missä taukonsa pitää"
Ja tämän asian sinä olet valinnut määrittelemään autovalintasi. Se kaikkein tärkein asia.
Että voi pitää taukonsa sellaisessa paikkaa missä ei ole latausasemaa.
Jippii.
Ihan sama maksaa joka päivä moninkertaista hintaa joka kilometristä kun pääsee kerran vuodessa pitämään tauon keskellä ei mitään itikansyöttinä. Elämä on mahtavaa,Turha höpöttää kilometrin hinnasta, jos ostaa 50-60 000 euron sähköauton eli ylihintaisen peniksen jatkeen.
- Anonyymi
Jos sinulla on noin niin se ei tarkoita, että muilla on. Laardiperseet ei jaksa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha höpöttää kilometrin hinnasta, jos ostaa 50-60 000 euron sähköauton eli ylihintaisen peniksen jatkeen.
Ei ne bensiksetkään ilmaisia ole. Vielä tyhmempää olisi laittaa paljon rahaa bensalla kulkevaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne bensiksetkään ilmaisia ole. Vielä tyhmempää olisi laittaa paljon rahaa bensalla kulkevaan.
Ei ole kun voi ajaa rennosti ilman lataus- ja rangeahdistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne bensiksetkään ilmaisia ole. Vielä tyhmempää olisi laittaa paljon rahaa bensalla kulkevaan.
Niin ja siksi nyt myydään erittäin vähän uusia autoja. Eli useimmat ovat päättäneet, että eivät osta mitään uutta autoa. Ei sähköautoa eikä polttomoottoriautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja siksi nyt myydään erittäin vähän uusia autoja. Eli useimmat ovat päättäneet, että eivät osta mitään uutta autoa. Ei sähköautoa eikä polttomoottoriautoa.
"Eli useimmat ovat päättäneet, että eivät osta mitään uutta autoa. Ei sähköautoa eikä polttomoottoriautoa."
"Useimmat" ei ole sama kuin "kaikki" Osa populasta kuitenkin ostaa uusia autoja. Joka kuukausi näemme tilaston uusista rekisteröidyistä autoista. Nyt uutena ostettu polttis menettää arvioaan paljon enemmän kuin sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli useimmat ovat päättäneet, että eivät osta mitään uutta autoa. Ei sähköautoa eikä polttomoottoriautoa."
"Useimmat" ei ole sama kuin "kaikki" Osa populasta kuitenkin ostaa uusia autoja. Joka kuukausi näemme tilaston uusista rekisteröidyistä autoista. Nyt uutena ostettu polttis menettää arvioaan paljon enemmän kuin sähköauto.Hyvin minimaalinen osuus ja sekin osuus on lähenemässä nollaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli useimmat ovat päättäneet, että eivät osta mitään uutta autoa. Ei sähköautoa eikä polttomoottoriautoa."
"Useimmat" ei ole sama kuin "kaikki" Osa populasta kuitenkin ostaa uusia autoja. Joka kuukausi näemme tilaston uusista rekisteröidyistä autoista. Nyt uutena ostettu polttis menettää arvioaan paljon enemmän kuin sähköauto.Jos lukuja katsoo tarkemmin niin näyttää siltä, että uusien autojen ostaminen on loppumassa. Nythän ollaan jo samoissa lukemissa kuin 90-luvun lamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lukuja katsoo tarkemmin niin näyttää siltä, että uusien autojen ostaminen on loppumassa. Nythän ollaan jo samoissa lukemissa kuin 90-luvun lamassa.
Ei uusien autojen ostaminen koskaan lopu. Välillä voi olla hiljaisempaa mutta aina tulee nousukausi.
Jokainen käytettynä ostettu autona on joskus ostettu uutena. Kaikki te hippihitulaiset taivaanrannan maalarit ette pysty mitenkään muuttamaan tätä faktaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uusien autojen ostaminen koskaan lopu. Välillä voi olla hiljaisempaa mutta aina tulee nousukausi.
Jokainen käytettynä ostettu autona on joskus ostettu uutena. Kaikki te hippihitulaiset taivaanrannan maalarit ette pysty mitenkään muuttamaan tätä faktaa.Uutta nousukautta ei tule pitkään aikaan. Pikemminkin uusien autojen vähenee nykyisestäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutta nousukautta ei tule pitkään aikaan. Pikemminkin uusien autojen vähenee nykyisestäkin.
Siitä huolimatta jokainen käytetty auto on ostettu alunperin uutena. Sitä faktaa ei mikään ituhippi pysty muuttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä huolimatta jokainen käytetty auto on ostettu alunperin uutena. Sitä faktaa ei mikään ituhippi pysty muuttamaan.
Ei tuolla ole merkitystä. Jollain polttomoottoriautolla pystyy ajamaan vaikka 50 vuotta, jos siitä pitää hyvää huolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla ole merkitystä. Jollain polttomoottoriautolla pystyy ajamaan vaikka 50 vuotta, jos siitä pitää hyvää huolta.
Kuubassa näin tehty. Suomi ei onneksi ole tuollainen suljettu ja köyhä yhteiskunta. Autokanta täällä on surkean vanhaa verrattuna Keski-Eurooppaan mutta ei sentään olla mikään Kuuba tai Albania. Parempaan suuntaan ollaan menossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuubassa näin tehty. Suomi ei onneksi ole tuollainen suljettu ja köyhä yhteiskunta. Autokanta täällä on surkean vanhaa verrattuna Keski-Eurooppaan mutta ei sentään olla mikään Kuuba tai Albania. Parempaan suuntaan ollaan menossa.
"Parempaan suuntaan ollaan menossa."
Jos tarkoitat sitä, että Suomen autokannan keski-ikä kasvaa joka vuosi ja romutusikäkin nousee niin sitten ollaan menossa parempaan suuntaan. Tulevaisuudessa Suomessa ajetaan paljon nykyistäkin vanhemmilla autoilla. - Anonyymi
Onhan se näinkin. Minulle toimintamatka ei ole ollenkaan niin tärkeä asia kuin auton hinta. Siinäkin tapauksessa valinta kallistuu siihen polttikseen. Ostaisin kyllä sähköauton, jos käytetyt sähköautot olisivat saman hintaisia kuin samanikäiset polttomoottoriautot. Uuteen ei ole varaa kummassakaan tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha höpöttää kilometrin hinnasta, jos ostaa 50-60 000 euron sähköauton eli ylihintaisen peniksen jatkeen.
Hyvin sanottu👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne bensiksetkään ilmaisia ole. Vielä tyhmempää olisi laittaa paljon rahaa bensalla kulkevaan.
Siinäpä se. Bensalla kulkevaan ei tarvitse laittaa paljon rahaa.
- Anonyymi
Niin ja paljonko tuollainen ID.7 maksaa? Se on vielä 10 vuoden päästäkin liian kallis tavalliselle duunarille. Kun puhutaan niistä autoista mitä suomalaiset eniten ostavat eli 5000-10000 € hintaisista käytetyistä, niin kyllä niissä vaan jumaliste se range on aika tärkeä juttu ja hyvinkin merkityksellinen. Dieselgolfillani minulle ei milloinkaan tule eteen tilannetta ettei range riittäisi, mutta sellaiset sähköautot, joihin minulla olisi varaa, kulkevat hyvä jos 100 km latauksella kesäkelissä. Jollain vanhalla Leafilla tai vastaavalla tuskin pääsisin talvella edes töihin ja takaisin. Sehän tässä pirua onkin, että persaukisella perusduunarilla, joka on perinteisesti ajellut tonnin parin autoilla, ei tulevaisuudessa ole enää minkäänlaisia kunnon kulkupelejä olemassa. Vanhat sähköautot eivät enää toimi, kun akkukapasiteetti on lopussa. Joku 50-100 km on liian pieni toimintasäde henkilöautolle. Uudemmat ovat liian kalliita, samoin akustojen uusiminen vanhaan. Autoliitto oli oikeassa varoittaessaan, että liikenteen sähköistäminen tulee lisäämään liikenneköyhyyttä Suomessa.
- Anonyymi
Sähköautoilun tulevaisuus näyttää erittäin synkältä. Sähköautojen omistajat laskevat vain sitä, miten nopeasti he pääsevät vaihtamaan uuteen. Vanhojen sähköautojen omistajia kohtaa sähköhelvetti. He joutuvat maksamaan koko sähköautoelinkaaren synkimmät seuraukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilun tulevaisuus näyttää erittäin synkältä. Sähköautojen omistajat laskevat vain sitä, miten nopeasti he pääsevät vaihtamaan uuteen. Vanhojen sähköautojen omistajia kohtaa sähköhelvetti. He joutuvat maksamaan koko sähköautoelinkaaren synkimmät seuraukset.
Sähköautoilun tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta. Kilpailevia käyttövoimia kun ei ole. Norja ja Ruotsi näyttävät meille mallia. Samoin esim. Saksa, USA ja Kiina. Kannattaa nyt vain hyväksyä tosiasiat, eikä pyristellä vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilun tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta. Kilpailevia käyttövoimia kun ei ole. Norja ja Ruotsi näyttävät meille mallia. Samoin esim. Saksa, USA ja Kiina. Kannattaa nyt vain hyväksyä tosiasiat, eikä pyristellä vastaan.
Vielä saa nauttia TDI autoilusta eikä tarvitse hörähtää sähköautoloukkuun. TDI autot pörräävät teillämme vielä ainakin 40 vuotta. Autoilijat luopuvat autoilustaan keskimäärin 85 vuotiaina, joten hörhöilköön sähköautojen kanssa alle 45 vuotiaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä saa nauttia TDI autoilusta eikä tarvitse hörähtää sähköautoloukkuun. TDI autot pörräävät teillämme vielä ainakin 40 vuotta. Autoilijat luopuvat autoilustaan keskimäärin 85 vuotiaina, joten hörhöilköön sähköautojen kanssa alle 45 vuotiaat.
Miksi VW ei kerro totuudenmukaisesti toiminta matkasta. Kakissa ID malleissa pitäisi mainita totuudenmukaisesti, että toimintamatka on vain 700 km, tai toimintamatka on vain 520 km, tai toimintamatka on vain 430 km. Totuudenmukaisesti pitäisi mainita, että talvipakkasilla toimintamatka alenee pakkasesta riippuen aina jopa 50%. Miksi VW ei tuo esille, että TDI malleissa toimintamatka on 1400 km kesällä ja talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi VW ei kerro totuudenmukaisesti toiminta matkasta. Kakissa ID malleissa pitäisi mainita totuudenmukaisesti, että toimintamatka on vain 700 km, tai toimintamatka on vain 520 km, tai toimintamatka on vain 430 km. Totuudenmukaisesti pitäisi mainita, että talvipakkasilla toimintamatka alenee pakkasesta riippuen aina jopa 50%. Miksi VW ei tuo esille, että TDI malleissa toimintamatka on 1400 km kesällä ja talvella.
Sähköautojen kauppa perustuu valheellisuuteen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen kauppa perustuu valheellisuuteen!
Ei perustu vaan rehellisyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi VW ei kerro totuudenmukaisesti toiminta matkasta. Kakissa ID malleissa pitäisi mainita totuudenmukaisesti, että toimintamatka on vain 700 km, tai toimintamatka on vain 520 km, tai toimintamatka on vain 430 km. Totuudenmukaisesti pitäisi mainita, että talvipakkasilla toimintamatka alenee pakkasesta riippuen aina jopa 50%. Miksi VW ei tuo esille, että TDI malleissa toimintamatka on 1400 km kesällä ja talvella.
Vastaava pätee joka ainoaan bensa-autoonkin. Ilmoitettu kulutuslukema pätee vain tietyissä olosuhteissa. Jos vaikka ajaa jatkuvasti pienellä ylinopeudella moottoritiellä niin bensan kulutus on jopa kymmeniä prosentteja suurempaa kuin valmistajan ilmoittama lukema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaava pätee joka ainoaan bensa-autoonkin. Ilmoitettu kulutuslukema pätee vain tietyissä olosuhteissa. Jos vaikka ajaa jatkuvasti pienellä ylinopeudella moottoritiellä niin bensan kulutus on jopa kymmeniä prosentteja suurempaa kuin valmistajan ilmoittama lukema.
Polttomoottoriautojen toimintamatkaa ei mainosteta. Ei tarvitse valehdella, koska se ei ole ongelma kuten sähköautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautojen toimintamatkaa ei mainosteta. Ei tarvitse valehdella, koska se ei ole ongelma kuten sähköautoissa.
Bensan kulutusta kuitenkin mainostetaan ja se on ihan sama asia. Suurempi kulutus tarkoittaa pienempää toimintamatkaa. Ja bensa-autoissa valehdellaan bensan kulutus jopa kymmenillä prosenteilla. Ja tämä vähentää toimintamatkaakin kymmeniä prosentteja.
Ja muuten, on joissain tv-mainoksissa bensa-autossakin mainostettu yli 1000 km toimintamatkaa, joten on toimintamatkaa bensa- ja dieselautoissakin mainostettu. Ja kuten sanottua bensan kulutus tai toimintamatka ovat täsmälleen sama asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautojen toimintamatkaa ei mainosteta. Ei tarvitse valehdella, koska se ei ole ongelma kuten sähköautoissa.
Ja miten sitten pitäisi toimintamatka pitäisi kertoa? Pitäisi tehdä monen sivun mittainen taulukko eri tilanteista? Nimittäin toimintamatka (aivan kuten bensan kulutuskin) riippuu täysin ajajasta, ajotilanteista, lämpötilasta jne. Toimintamatka on käytännössä jokaisella ajajalle eri. Joissain tilanteissa virallinen toimintamatka voidaan jopa ylittää. Ja, kyllä, toimintamatka on todella ylitettykin kesällä hitailla teillä.
Esimerkiksi talvella kulutus riippuu aivan siitä kuinka lämmintä haluaa autossa olevan. Jos haluaa 25 asteen lämpötilan autoon keskellä talvea ja laittaa vielä penkinlämmittimet täysille niin kulutus on suurta. Jos sen sijaan on sellainen jota ei haittaa viileämpi lämpö ja pitää autossaan 15 astetta ja ei käytä ollenkaan penkinlämmittimiä niin kulutus on paljon pienempää. Itse ajan talvella aina takki päällä autolla ajaessakin, joten en laita lämpöä kovin korkealle ja en ole koskaan käyttänyt penkinlämmittimiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilun tulevaisuus näyttää erittäin synkältä. Sähköautojen omistajat laskevat vain sitä, miten nopeasti he pääsevät vaihtamaan uuteen. Vanhojen sähköautojen omistajia kohtaa sähköhelvetti. He joutuvat maksamaan koko sähköautoelinkaaren synkimmät seuraukset.
Voi poikaa, olet pihalla ja pahasti.
- Anonyymi
Vizzi on että 700km GTX erikoismalli on isolla akulla ja maksaa paljon enemmän kuin perus malli.
- Anonyymi
Sähköpaten on ihan turha vähätellä toimintamatkaongelmaansa. Kaikki tietävät tuon sähköautojen ongelman. Tuota ongelmaa ei ole polttomoottoriautoissa. Tankkaaminen onnistuu muutamassa minuutissa jokaisella huoltoasemalla. Sähköautojen ongelma ei näy olevan ratkaistavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpaten on ihan turha vähätellä toimintamatkaongelmaansa. Kaikki tietävät tuon sähköautojen ongelman. Tuota ongelmaa ei ole polttomoottoriautoissa. Tankkaaminen onnistuu muutamassa minuutissa jokaisella huoltoasemalla. Sähköautojen ongelma ei näy olevan ratkaistavissa.
Ongelma on vain polttispellellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on vain polttispellellä.
Jos ei pysty tunnustamaan tosiaioita, on kysymys sairastumisesta.
- Anonyymi
Volkkarin isoakkuisten mallien range on normaalitaviksen monen päivän ajot. Ladata ei tarvii kuin pari kertaa viikossa ja se tehdään kotona yöaikaan halvalla sähköllä.
Tätä on tavallisen ihmisen sähköautolla ajo.- Anonyymi
Olen tavallinen suomalainen ja ajelen 1000km siivuja ja usein Sumen ulkopuolella. Sähköautolla ajaminen olisi maanpäällistä helvettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tavallinen suomalainen ja ajelen 1000km siivuja ja usein Sumen ulkopuolella. Sähköautolla ajaminen olisi maanpäällistä helvettiä.
Sinun autolla ajamisen profiili poikkeaa suuresti tavantallaajasta jos ajat usein 1.000km siivuja.
Sinä et halua sitä nähdä mutta tilastot kertovat että kuulut marginaaliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun autolla ajamisen profiili poikkeaa suuresti tavantallaajasta jos ajat usein 1.000km siivuja.
Sinä et halua sitä nähdä mutta tilastot kertovat että kuulut marginaaliin.Olen oikea autoilija mutta sinä olet marginaaliautoilija. Sinun ajosi voi korvata raitsikoilla, busseilla ja takseilla puhumattakaan, että käyttäisit polkupyörää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen oikea autoilija mutta sinä olet marginaaliautoilija. Sinun ajosi voi korvata raitsikoilla, busseilla ja takseilla puhumattakaan, että käyttäisit polkupyörää.
Voit olla "oikea" autoilja mutta et miissään nimessa ole keskivertoautoilija. Siitähän tässä oli kysymys. Tuhannen kilometrin siivuja usein ajava on hyvin kaukana tavallisesta suomalaisesta autonkäytön suhteen.
"Traficomin julkaiseman selvityksen mukaan Suomessa tehtävistä automatkoista noin 28 prosenttia on alle kolmen kilometrin mittaisia. Lisäksi yli 40 prosenttia matkoista on mitaltaan alle viisi kilometriä.
Kaikkien suomalaisen keskimääräinen matkasuorite on kuitenkin samaisissa tilastoissa yhteensä 40 kilometriä vuorokaudessa – josta 32 kilometriä kuljetaan henkilöautolla.
Lisäksi liikennekäyttöön rekisteröidyllä henkilöautolla ajetaan joka päivä keskimäärin 41 kilometriä ja autoilevien suomalaisten päivittäinen ajosuorite on puolestaan 51 km vuorokaudessa."
" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit olla "oikea" autoilja mutta et miissään nimessa ole keskivertoautoilija. Siitähän tässä oli kysymys. Tuhannen kilometrin siivuja usein ajava on hyvin kaukana tavallisesta suomalaisesta autonkäytön suhteen.
"Traficomin julkaiseman selvityksen mukaan Suomessa tehtävistä automatkoista noin 28 prosenttia on alle kolmen kilometrin mittaisia. Lisäksi yli 40 prosenttia matkoista on mitaltaan alle viisi kilometriä.
Kaikkien suomalaisen keskimääräinen matkasuorite on kuitenkin samaisissa tilastoissa yhteensä 40 kilometriä vuorokaudessa – josta 32 kilometriä kuljetaan henkilöautolla.
Lisäksi liikennekäyttöön rekisteröidyllä henkilöautolla ajetaan joka päivä keskimäärin 41 kilometriä ja autoilevien suomalaisten päivittäinen ajosuorite on puolestaan 51 km vuorokaudessa."
"Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon.
"Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon."
Se mitä olen huomannut on se että joka ainoa polttiksella ajettu satakilometriä maksaa 12-16 euroa. Ja sähköautolla sama matka maksaa alle kaksi euroa.
Minulla ei ole mitään tarvetta tehdä sellaisia akrobaattisia ajosuorituksia kuin teillä marginaalihörhöillä tuntuu olevan. Vedellä pitkin korpia tuli persiin alla 20 asteen pakkasilla.
Minulle taviksena ei ole mitään merkitystä tuollaisilla "tosiautoilijoiden" miehuuskokeilla.
Miksi minä tavis ostaisin auton joilla te tosiautoilijat mittaatte miehuutenne pituutta? Ptkin korpia pakkasessa? Koko ajatus on absurdi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon."
Se mitä olen huomannut on se että joka ainoa polttiksella ajettu satakilometriä maksaa 12-16 euroa. Ja sähköautolla sama matka maksaa alle kaksi euroa.
Minulla ei ole mitään tarvetta tehdä sellaisia akrobaattisia ajosuorituksia kuin teillä marginaalihörhöillä tuntuu olevan. Vedellä pitkin korpia tuli persiin alla 20 asteen pakkasilla.
Minulle taviksena ei ole mitään merkitystä tuollaisilla "tosiautoilijoiden" miehuuskokeilla.
Miksi minä tavis ostaisin auton joilla te tosiautoilijat mittaatte miehuutenne pituutta? Ptkin korpia pakkasessa? Koko ajatus on absurdi.No kannattaako noitten reppanoitten provoja ottaa noin vakavasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon.
Niin, jokainen hankkikoon sellaisen auton joka itselleen sopii.
Sanoisin, että turha sinun on tulla neuvomaan toista kun et tiedä tarpeita jne...
Oletko kateellinen kun toisilla on vara hankkia kallis sähköauto ja sinä tuuppaat vanhalla savuavalla Corollalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jokainen hankkikoon sellaisen auton joka itselleen sopii.
Sanoisin, että turha sinun on tulla neuvomaan toista kun et tiedä tarpeita jne...
Oletko kateellinen kun toisilla on vara hankkia kallis sähköauto ja sinä tuuppaat vanhalla savuavalla Corollalla?Yritän ymmärtää sähköautoilijan murheita. Hehän kuvittelevat pelastavansa maailman. Mutta mikä pelastaa sähköautoilijan? Näyttää siltä, että he elävät hermot kireällä autojensa kanssa ja sähähtävät heti, jos heitä ei paapota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän ymmärtää sähköautoilijan murheita. Hehän kuvittelevat pelastavansa maailman. Mutta mikä pelastaa sähköautoilijan? Näyttää siltä, että he elävät hermot kireällä autojensa kanssa ja sähähtävät heti, jos heitä ei paapota.
"Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon."
"Yritän ymmärtää sähköautoilijan murheita. "
Miksi voittavalla konseptilla ajavalla olisi ongelmia? Varsinkaan niillä jotka ovat omaan käyttöönsä sähköauton valinneet ja ostaneet.
Kun täällä kirjotellaan hyvin usein että sähköauto ei sovi kaikkien tarpeisiin. Mielestäni se on hyvin idioottimeinen argumentti. Autn tarvitsee sopia vain omaan käyttöön. Ei kaikkien käyttöön.
Miettikääpäs sitä siltä pohjalta että polttiksiakin on aina ollut isoja ja pieniä . Hitaita ja nopeita. Karvahattumalleja ja Mersuja.
Minäpä taivutan sinulle nyt rautalangasta. Olet niin läpinäkyvästi sivusta ihmisten asioita itkijämummo joka keksii kaikenmaaiman ongelmia muille ihmisille. Ihmisille joilla ei edes ole keskimiäsi ongelmia.
Onko oikeasti niin että sinulla ei ole niin paljoa omaa elämää että se pitäisi sinun mielen virkeänä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko huomannu, että polttariauto sopii kaikkiin ajosuorituksiin erittäin joustavasti. Näin hyvin ei ole tilanne sähköautojen suhteen. Sähköauto sopii hyvin vain ns. pikkuajoon."
"Yritän ymmärtää sähköautoilijan murheita. "
Miksi voittavalla konseptilla ajavalla olisi ongelmia? Varsinkaan niillä jotka ovat omaan käyttöönsä sähköauton valinneet ja ostaneet.
Kun täällä kirjotellaan hyvin usein että sähköauto ei sovi kaikkien tarpeisiin. Mielestäni se on hyvin idioottimeinen argumentti. Autn tarvitsee sopia vain omaan käyttöön. Ei kaikkien käyttöön.
Miettikääpäs sitä siltä pohjalta että polttiksiakin on aina ollut isoja ja pieniä . Hitaita ja nopeita. Karvahattumalleja ja Mersuja.
Minäpä taivutan sinulle nyt rautalangasta. Olet niin läpinäkyvästi sivusta ihmisten asioita itkijämummo joka keksii kaikenmaaiman ongelmia muille ihmisille. Ihmisille joilla ei edes ole keskimiäsi ongelmia.
Onko oikeasti niin että sinulla ei ole niin paljoa omaa elämää että se pitäisi sinun mielen virkeänä?Sähköautomiehen tunteenpurkaus osoittaa selvästi, ettei pullat ole kovin hyvin uunissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautomiehen tunteenpurkaus osoittaa selvästi, ettei pullat ole kovin hyvin uunissa.
"Sähköautomiehen tunteenpurkaus osoittaa selvästi, ettei pullat ole kovin hyvin uunissa."
Passiivisagressivisuuden klassikkoa pukkaa. Olet noin 50 vuotta jäljessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautomiehen tunteenpurkaus osoittaa selvästi, ettei pullat ole kovin hyvin uunissa.
"Sähköautomiehen tunteenpurkaus osoittaa selvästi, ettei pullat ole kovin hyvin uunissa." sähköautomiehen ja polttispellen ero on se että kun polttispelle ostaa uuden auton niin sen arvo putoaa kuin tiiliskivi.
Polttispelle maksaa jokaisesta kilomeristä monikertaisen hinnan ja siksi polttiksien kohtalo on tämä.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla
"Yrittäjämedioiden saamien tietojen mukaan dieselautot seisovat nyt liikkeiden varastoissa, koska niille ei ole kysyntää.
– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa."
- Anonyymi
Onko ID.7:ssa akun lämmitys? ID4 ja ID5 sitä ei ole.
- Anonyymi
VW kupla 1949 ei tarvinnu akkulämmitystä
- Anonyymi
Kaikissa on varustetasosta ja iästä riippuen.
Miksi Toyotassa ei ole? - Anonyymi
Miksi joudut nolaamaan itsesi valehtelemalla? Kaikissa MEBeissä on akkujen lämmitys.
Vanhoissa ohjemistoversioissa lämmitystä ei voinut kytkeä manuaalisesti päälle mutta aina MEBeissä on ollut akkujen lämmitys.
Nolopoika yrittää esittää nokkelaa mutta on vain näsäviisas pikkunilkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa on varustetasosta ja iästä riippuen.
Miksi Toyotassa ei ole?Tässä ketjussa taisi olla kyse volkkareista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joudut nolaamaan itsesi valehtelemalla? Kaikissa MEBeissä on akkujen lämmitys.
Vanhoissa ohjemistoversioissa lämmitystä ei voinut kytkeä manuaalisesti päälle mutta aina MEBeissä on ollut akkujen lämmitys.
Nolopoika yrittää esittää nokkelaa mutta on vain näsäviisas pikkunilkki.Ainakin myyjän mukaan ei ole. Ehkä VW-myyjät ei sitten vaan tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin myyjän mukaan ei ole. Ehkä VW-myyjät ei sitten vaan tiedä.
Höpö Toyotan omapoika jaksaa yrittää hämmentää valheilla, mutta nythän on puhe Toyotan ongelmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö Toyotan omapoika jaksaa yrittää hämmentää valheilla, mutta nythän on puhe Toyotan ongelmasta.
Minulla ei ole Tojotaa eikä ihan heti ole tulossakaan.
Tämä ketju taitaa kuitenkin olla volkkarista vai luinko otsikon väärin?
- Anonyymi
Merkityksetöntä koska auto on törkeän ylihintainen ja raskas. Turhake.
- Anonyymi
Köyhälle on kaikki kallista. Voit olla varma että tuollekin autolle löytyy ottajansa. Niinkuin kaikille autoille.
Miksi köyhä edes huutelet vieraisiin pöytiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhälle on kaikki kallista. Voit olla varma että tuollekin autolle löytyy ottajansa. Niinkuin kaikille autoille.
Miksi köyhä edes huutelet vieraisiin pöytiin?Onko tuo halvempi kuin vastaava Tesla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo halvempi kuin vastaava Tesla?
Ei taida olla vielä hintoja annettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla vielä hintoja annettu.
VW on ruvennu tekemään sähköautojaan muotimaailman vaatimusten mukaisesti. Sen verran hyviä ovat aikaisemmin folkkarit olleet, ettei ole tarvittu muotokurujen villityksistä välittää. Ja niillä eväillä VW stä tuli maailman suurin autonvalmistaja. Nykyisillä limu- muodoilla ei myynti kovin kummoiseksi nouse varsinkin kun koko sähköautoteknologia on vaikeassa kehityksen alkuvaiheessa.
- Anonyymi
Mut sehän on vaan folkkari. Ei herätä minkäänlaista mielenkiintoa.
- Anonyymi
Käytit nimitystä ”folkkari” eli olet jo langennut loveen.
- Anonyymi
On folkkari jotain osannut tehdä oikein kun ID.Buzzin tuotanto on myyty jo kaksi vuotta eteenpäin.
- Anonyymi
Kuka nuokin ostaa käytettynä, ei köyhät ainakaan...
- Anonyymi
Paremmat ja kalliimmat autot ei ole tehty köyhille, siinä olet oikeassa. Kyllä tavan tallaaja kuitenkin noitakin aikanaan ostaa käytettynä ja sinä kävelet ruokajonoon.
- Anonyymi
ID.7 on hieno auto eikä siihen vaikuta se, että köyhille sekin on liian kallis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841