Asiaton huumori parisuhteessa

Anonyymi-ap

Olisi hyvä kuulla muiden mielipiteitä, missä menee huumorin rajat parisuhteessa. Eli mistä on asiallista vitsailla kumppanille ja mistä ei. Minkälaisen vitsailun koette loukkaavana? Onko esim. pettämisellä tai itsesnä myymisellä vitsailu soveliasta?

24

1061

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki mikä voi loukata toista. Ulkonäön arvostelu, painon kommentointi, toisen halveksuminen, seksitaitojen haukkuminen. Kyllä ihan ronskiakin huumoria on muuten. Jos samanlainen huumorintaju ymmärtää milloin toinen vitsailee.

    • Sehän riippuu täysin parisuhteen osapuolista. Siis puhtaasti opettelu/keskustelu/neuvottelu -kysymys.

      Mun kanssa saa vitsailla jokseenkin kaikesta, mikään ei ole siinä mielessä pyhää, mutta kerron kyllä rauhallisesti jos jokin menisi yli oman huumorintajuni.

    • Anonyymi

      No tuokinhan on ihan täysin yksilöistä riippuvaista ja asia, joka vaatii sitä, että sen toisen tuntee. Ei ole olemassa mitään selkeää ohjetta, vaan se toinen täytyy vaan tuntea.

      • Anonyymi

        Mietin tuossa miten asian ilmaisisi tarkemmin ja ehkäpä se oleellisin asia on, että se toinen osapuoli ymmärtää sen huumorin huumoriksi. Aina parempi, jos huumorintajua on mahdollisimman samanlainen, mutta vaikka ei olisikaan, niin kyllä toisen huumoria on silti mahdollista oppia tajuamaan. Kaikkea ei kuitenkaan kannata heti kättelyssä mennä laukomaan, ellei halua ottaa riskiä, että epähuomiossa satuttaa toista. Toinen tärkeä seikka on, että ei kannata edes vitsillä myöskää laskea omaa arvoaan toisen silmissä. Kerran sanottuja kun ei saa enää takaisin ja ne jättävät aina jäljen, vaikka ne yritettäisiinkin unohtaa.

        Minä periaatetasolla kestän rajuakin huumoria ja omakin huumorini on välillä lähes sysimustaa. Silti sillä tilanteella, jossa asioita sanotaan ja tavalla, jolla niitä sanotaan, on suuri merkitys. Jos nyt mietin vaikka tuota "itsensä myymistä", josta aloittaja puhui, niin siinä on vissi ero, toteaako itse olevansa niin perse auki, että pitää mennä myymään persettä rautatieaseman kulmille, kun sanoa toiselle, että mene vaikka myymään persettäsi, jos tämä toteaa, että hänellä on rahat loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin tuossa miten asian ilmaisisi tarkemmin ja ehkäpä se oleellisin asia on, että se toinen osapuoli ymmärtää sen huumorin huumoriksi. Aina parempi, jos huumorintajua on mahdollisimman samanlainen, mutta vaikka ei olisikaan, niin kyllä toisen huumoria on silti mahdollista oppia tajuamaan. Kaikkea ei kuitenkaan kannata heti kättelyssä mennä laukomaan, ellei halua ottaa riskiä, että epähuomiossa satuttaa toista. Toinen tärkeä seikka on, että ei kannata edes vitsillä myöskää laskea omaa arvoaan toisen silmissä. Kerran sanottuja kun ei saa enää takaisin ja ne jättävät aina jäljen, vaikka ne yritettäisiinkin unohtaa.

        Minä periaatetasolla kestän rajuakin huumoria ja omakin huumorini on välillä lähes sysimustaa. Silti sillä tilanteella, jossa asioita sanotaan ja tavalla, jolla niitä sanotaan, on suuri merkitys. Jos nyt mietin vaikka tuota "itsensä myymistä", josta aloittaja puhui, niin siinä on vissi ero, toteaako itse olevansa niin perse auki, että pitää mennä myymään persettä rautatieaseman kulmille, kun sanoa toiselle, että mene vaikka myymään persettäsi, jos tämä toteaa, että hänellä on rahat loppu.

        Tänne on tullut paljon hyviä vastauksia. Lähinnä mietin, ollaanko riskirajoilla, jos huumoriin liittyy kolmannet osapuolet ja jos tosiaan parempi puolisko päivittelee rahatilannetta ja heittää ilmoille: Pitäisikö alkaa myymään seksipalveluita, että rahat riittää. Vaikka tuo onkin vitsi, jotenkin se mielikuva ei ole hauska. En oikein tiedä, miten tällaiseen pitäisi suhtautua. Pitkän keskustelun tästä varmasti saisi aikaan,, mutta tiedä sitten onko tarpeen, jos tuo tosiaan on harmitonta, niin sittenhän se on allekirjoittaneen ongelma. Toki, vaikka rajua huumoria viljelläänkin, en kehtaisi koetella puolison huumorintajua vitseillä mihin liittyy mielikuva intiimistä kanssakäymisestä jonkun toisen naisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on tullut paljon hyviä vastauksia. Lähinnä mietin, ollaanko riskirajoilla, jos huumoriin liittyy kolmannet osapuolet ja jos tosiaan parempi puolisko päivittelee rahatilannetta ja heittää ilmoille: Pitäisikö alkaa myymään seksipalveluita, että rahat riittää. Vaikka tuo onkin vitsi, jotenkin se mielikuva ei ole hauska. En oikein tiedä, miten tällaiseen pitäisi suhtautua. Pitkän keskustelun tästä varmasti saisi aikaan,, mutta tiedä sitten onko tarpeen, jos tuo tosiaan on harmitonta, niin sittenhän se on allekirjoittaneen ongelma. Toki, vaikka rajua huumoria viljelläänkin, en kehtaisi koetella puolison huumorintajua vitseillä mihin liittyy mielikuva intiimistä kanssakäymisestä jonkun toisen naisen kanssa.

        Huumori on hankala laji, muutenkin kuin parisuhteessa. Se mikä naurattaa yhtä, miltei poikkeuksetta loukkaa tai muuten vaan ärsyttää jotakuta toista. Täysin turvallista huumoria ei oikein ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on tullut paljon hyviä vastauksia. Lähinnä mietin, ollaanko riskirajoilla, jos huumoriin liittyy kolmannet osapuolet ja jos tosiaan parempi puolisko päivittelee rahatilannetta ja heittää ilmoille: Pitäisikö alkaa myymään seksipalveluita, että rahat riittää. Vaikka tuo onkin vitsi, jotenkin se mielikuva ei ole hauska. En oikein tiedä, miten tällaiseen pitäisi suhtautua. Pitkän keskustelun tästä varmasti saisi aikaan,, mutta tiedä sitten onko tarpeen, jos tuo tosiaan on harmitonta, niin sittenhän se on allekirjoittaneen ongelma. Toki, vaikka rajua huumoria viljelläänkin, en kehtaisi koetella puolison huumorintajua vitseillä mihin liittyy mielikuva intiimistä kanssakäymisestä jonkun toisen naisen kanssa.

        Entäs onko se huumoria parisuhteessa, kun puoliso kysyy, pitäisikö myydä "palveluitaan", että saisi rahaa? Itse en ottanut sitä huumorilla vaan suutuin. Tai kun myy jotain toisen omaa .. onko se huumorilla otettavaa? Ei mun mielestä. Asioissa on monia eri puolia ja todellakin toinen voi ottaa kaiken vitsinä, ja toista se saattaa suututtaa. Sairasta, sanoisinko, on ajoittain omasta mielestäni. Kohtuus tässäkin asiassa. Panettelukaan ei mee huumorista.


    • Anonyymi

      No se riippuu...

      Puolison nolaaminen vaikka vain vitsin varjolla, on aina mautonta. Kaikenlaiset räähkät vitsit kertovat enemmän siitä vitsin kertojasta kuin huumorintajusta.

    • Anonyymi

      Huumorilla on itselleni omanlainen osuus, eli toisenkin tulee myös olla virikkeellisesti samalla etäisyydellä. Yhtä lailla läppää saa molemmat käyttää lähes aiheesta kuin aiheesta varsinkin silloin, kun tuntemus on pintaa syvemmälle. Ja tietää mikä ei loukkaa toista, vaan hymyssä suin vitsailu jatkuu.

    • Anonyymi

      Eiköhän se huumori muovaudu molemmille sopivaksi parisuhteessa. Aika usein myös saman huumorintajun omaavat päätyvätkin yhteen.
      Edellisessä suhteessa miehellä oli roisimpi huumorintaju, ei haitannut minua.

    • Anonyymi

      Huumorin varjolla kritisointi ei ole minulle ok, etenkään muiden kuullen. Pettäminen on minulle sen verran arka aihe, että en siitäkään halua vitsailtavan.

      Tärkeää minusta on edetä varovaisesti ja kumppania mukaillen, eikä mennä liian äkkiä syvään päätyyn, jos toinen ei ole vaikka tottunut ronskiin huumoriin. Vaikka tarkoitus olisi vain vitsailla, niin se voi silti satuttaa syvästi, eikä sanottua saa koskaan sanomattomaksi.

    • Anonyymi

      Eiköhän esim. "rakastan sinua" ja sitten vitsi siihen päälle: "No, en vaiskaan. Vitsi, vitsi" liene sitä luokkaa, että suhde olisi ohitse.

      Vai mitä on raati mieltä?

    • Anonyymi

      Henkisesti köyhät latelevat varmasti mitä sylki suuhun tuo. He kun eivät yksinkertaisuudessaan tajua mikä on sopivaa, mikä ei.
      Tuossa 100% varmasti mielipahan ja riidan alku.

      • Anonyymi

        Tätäpä just, tätäpä just. Siellä on ne nälvijät ja haukkujat ja haukkuvat vielä toisiaankin. On menny useemmin kuin kerran teillä viestit ja niiden tunnistamiset sekaisin, se huomattiin porukalla täällä. Luullen minuksi monta kertaa, mutta myös tekeytyen minuksi.


    • Anonyymi

      Se kun nälvitään muitten ihmisten aikana.

    • Anonyymi

      Jos on tasa-arvoinen parisuhde, nii jos vitsaillaa nii kumpikii kertonee pelisäännöt. Pääsääntö on, et ite en kumppania halvenna tai nälvi julkisesti enkä kehdenkeskisesti. Arvostus pitää olla kumppania kohtaan, noista muodustuu luottamus . Eli puhutaan sitte mistä,niin niitä ei muille kerrota, ei vakavasti saati huumorilla.. make/etelä karjala.

    • Anonyymi

      On kyllä moukkamaista alkaa vitsailemaan nuoremmista naisista naisystävälle, joka on vielä kaiken lisäksi uusi. Eli nuorempi = parempi, vaikka olisi millainen. Siinä on kyse naisen esineellistämisestä ja seksuaalisoinnista. Eikä tällainen "huumori" lipsahda koskaan vahingossa.

    • Anonyymi

      Narsu ukko tekee tuollaista muttei vahingossakaan itselleen naura. Se on aina toisen nolaamista

      • Anonyymi

        Tossakin ois mietinnän paikka, kuka se narsunorsu oikein on :) sanonpahan vain. Toi nimittely on tullut liikaa mua kohtaan täällä ja se tulee lankeemaan vielä sinne omaan nilkkaan, kummallekin. Kyllä. Niistä en kerro enempää, ettei tule juonipaljastuksia sanottua liikaa ja tarkoitan tällä vähän muuta kuin juonia .. mä en juoni, mä vain selvitän muiden tahojen kanssa tätä asiaa ja teen tätä työkseni tällä hetkellä kuten aiemmin jo sanoin. Tää kannattais nyt uskoa.


    • Anonyymi

      Huonosti menee jos täältä pitää käydä kyselemässä.

      • Anonyymi

        No tästä oon kyllä niin samaa mieltä, ettei oo kaikki ihan kohillaan, kun täällä pitää kysellä tollaisia. Keksimällä keksittyjä juttuja noi on ja yritetään vain huumoriksi kääntää omat sanomisensa ja vierittää toisen niskoille joitain olemattomia juttuja. Se kertoo huonosta huumorista mutta myös huonosta itsetunnosta. Samoin kuin kierrellen haukkumiset, joista näkyy läpi kuten joku täällä jo illalla mainitsi siitä eli muutkin huomanneet saman kuin minä ja tiedän, että niin tässä kuin monessa muussa ketjussa on OIKEESTI kyse minusta, ei ole harhailua tämä. Jos niin olisi, niin sitten meitä täällä olisi aika hiton monta niissä harhoissa .) ei ihan mee läpi keksityillä jutuilla. Ja sit tehdään hallaa niin monessa paikkaa muualla, ettei oo tosikaan ja niistä on näytöt. Tääkin jonka tunnen näiden tekstien takaa voisi oikeesti ajatella itseään ja saada sitä suutaan avattua tänne mun suuntaan eikä täällä repostella jonninjoutavilla jutuillaan näitä kostomielessä katkerana omista tekosistaan, katsos kun se tuottaisi sitä hedelmää paljon enemmän kuin sinun satosi kylväminen tänne. Ihanpa oikeesti.


      • Anonyymi

        Sanoo henkilö, jolla ei ole keskellä yötä parempaa tekemistä kun käydä täällä viisastelemassa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo henkilö, jolla ei ole keskellä yötä parempaa tekemistä kun käydä täällä viisastelemassa.?

        No jossainhan se on viisasteltava, kun ei livenä voi tai pysty. Eiköhän suoli ole syrjääntyneiden ,mielen vikaiste kohtaamispaikka


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe