Ainakin IS:n kyselytutkimuksen mukaan. Uskoiskohan ihan kuitenkaan...
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009526359.html
Miehet ja varttuneemmat ovat keskimäärin vapaamielisempiä
110
789
Vastaukset
No joo... Kyllä suutelu menee todellakin pettämisen puolelle. Ja kaikki muukin tuollainen koskettelu ja toiminta toisen kanssa. Silloin on jo se raja ylitetty, että tunteet on jo jossain muualla kuin omassa siipassa. Ei ole suhde silloin enää kunnossa, jos niin tarvitsee tehdä.
Jokaisella on ne ajatukset niistä itselle sopivista rajoista ja tuossa tutkimuksessa on nyt koottuna reilun 2000:n ihmisen keskiarvot. Mutta yksilötasolla erot ovat isoja.
- Anonyymi
Pääsikö tuo yllättämmän? Oleellista on myös se, että todella monella on tuossa kaksoisstandardi. Jos itse teen ei ole, mutta jos toinen tekee niin on.
Itse ajattelen niin, että periaatteessa lähes mikä vaan on yhdessä sovittavissa. Minä en ole mustasukkainen yksilö, mutta petosta ja varsinkaan valehtelua en siedä.Ei, ei päässyt, mutta luulen että tuon osalta vastanneet naiset eivät ehkä edusta keskiarvoa, kun tyypillisesti vastaavien, mutta laajempien kyselytutkimusten lopputlokset ovat naisten ja miesten kesken huomattavasti lähempänä toisiaan.
Kaikki tuollaiset pettämiseksi koettavista asioista pitäisi keskustella heti suhteen vakiintuessa läpi ja ihan oikeasti kirjata muistiin. Jos ei muuten, niin juuri tuon kaksoisstandardin vuoksi. Olen käynyt useita suhdekeskusteluja, joissa joku teki jotain ja kun kysyn, saisinko minä tehdä niin tai saisiko kumppanisi tehdä niin, niin keskustelu hyytyy, koska kaksoisstandardi. Ne ovat aina sille toiselle todella pysäyttäviä tilanteita ja hyvä niin.- Anonyymi
Että siis minulle se raja menisi tuossa "yhteisten sopimusten rikkomisessa" ja aivan kaikki muu menee sitten sen alle.
Jäin vaan miettimään tuota flirttailua noin yleensä. Se on niin veteenpiirretty viiva, että mikä ylipäänsä on flirttailua ja ihmiset kokevat tuon niin eri tavoin. Toiselle normaali ystävällisyys on jotain minkä joku toinen taas kokee jo flirtiksi. - Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ei, ei päässyt, mutta luulen että tuon osalta vastanneet naiset eivät ehkä edusta keskiarvoa, kun tyypillisesti vastaavien, mutta laajempien kyselytutkimusten lopputlokset ovat naisten ja miesten kesken huomattavasti lähempänä toisiaan.
Kaikki tuollaiset pettämiseksi koettavista asioista pitäisi keskustella heti suhteen vakiintuessa läpi ja ihan oikeasti kirjata muistiin. Jos ei muuten, niin juuri tuon kaksoisstandardin vuoksi. Olen käynyt useita suhdekeskusteluja, joissa joku teki jotain ja kun kysyn, saisinko minä tehdä niin tai saisiko kumppanisi tehdä niin, niin keskustelu hyytyy, koska kaksoisstandardi. Ne ovat aina sille toiselle todella pysäyttäviä tilanteita ja hyvä niin."Kaikki tuollaiset pettämiseksi koettavista asioista pitäisi keskustella heti suhteen vakiintuessa läpi ja ihan oikeasti kirjata muistiin."
Mä taas koen, että jos johonkin muistiin kirjaamiseen on tarvetta mennä, niin sen suhteen voi sitten lopettaa jo siinä kohtaa. Mä tiedän, että olen varsin jyrkkä tietyissä asioissa, mutta toisaalta sitten jos miettii, niin olen hyvinkin mukautuva noin suuressa mittakaavassa. Mä olen ns. hyvin oikeudentuntoinen ihminen ja pyrin ja myös vaadin tasapuolisuutta. Mä en esimerkiksi ole oikein koskaan tajunnut, sellaisia kun täälläkin näkee, että joku sanoo epäilevänsä kumppanin pettävän ja kumppani sanoo "et voi todistaa". Siis WTF, joo en voi todistaa, mutta voin poistu kyllä, jos toisen asenne on tuollainen. 🤔 Anonyymi kirjoitti:
Että siis minulle se raja menisi tuossa "yhteisten sopimusten rikkomisessa" ja aivan kaikki muu menee sitten sen alle.
Jäin vaan miettimään tuota flirttailua noin yleensä. Se on niin veteenpiirretty viiva, että mikä ylipäänsä on flirttailua ja ihmiset kokevat tuon niin eri tavoin. Toiselle normaali ystävällisyys on jotain minkä joku toinen taas kokee jo flirtiksi.Flirtti on todella haastava maaperä, vaikea edes keskustellen avata sitä toinen toiselleen. Kun liikkuisi yhdessä, näkisi ja kokisi toistensa flirttiä, niin löytäisi rajansa siihen, mutta sekin vain sen ihmisen kanssa ja sen suhteen siinä vaiheessa. Toinen ihminen, toinen vaihe, kaikki voi olla toisin. Hankala juttu.
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki tuollaiset pettämiseksi koettavista asioista pitäisi keskustella heti suhteen vakiintuessa läpi ja ihan oikeasti kirjata muistiin."
Mä taas koen, että jos johonkin muistiin kirjaamiseen on tarvetta mennä, niin sen suhteen voi sitten lopettaa jo siinä kohtaa. Mä tiedän, että olen varsin jyrkkä tietyissä asioissa, mutta toisaalta sitten jos miettii, niin olen hyvinkin mukautuva noin suuressa mittakaavassa. Mä olen ns. hyvin oikeudentuntoinen ihminen ja pyrin ja myös vaadin tasapuolisuutta. Mä en esimerkiksi ole oikein koskaan tajunnut, sellaisia kun täälläkin näkee, että joku sanoo epäilevänsä kumppanin pettävän ja kumppani sanoo "et voi todistaa". Siis WTF, joo en voi todistaa, mutta voin poistu kyllä, jos toisen asenne on tuollainen. 🤔Onko sinua petetty suhteissasi? Mietin vain...
- Anonyymi
Flirtti on todella haastava maaperä, vaikea edes keskustellen avata sitä toinen toiselleen. Kun liikkuisi yhdessä, näkisi ja kokisi toistensa flirttiä, niin löytäisi rajansa siihen, mutta sekin vain sen ihmisen kanssa ja sen suhteen siinä vaiheessa. Toinen ihminen, toinen vaihe, kaikki voi olla toisin. Hankala juttu.
Niin ja siis kun se "flirtin" toinen osapuolikin kokee sen usein hyvin eri tavalla ja tulkitsee eri tavalla. Mä itse törmään hyvin usein siihen, että minun täysin normaali ja neutraali käytökseni tulkitaan flirtiksi. En mä osaa kulkea naama norsunveellä ja tiuskia kaikille, ettei vaan tulkittaisi flirtiksi. Ihmiset, jotka tuntevat mut, tietävät mikä on ihan tavallista minua, mutta oudommat tulkitsevat todella usein väärin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja siis kun se "flirtin" toinen osapuolikin kokee sen usein hyvin eri tavalla ja tulkitsee eri tavalla. Mä itse törmään hyvin usein siihen, että minun täysin normaali ja neutraali käytökseni tulkitaan flirtiksi. En mä osaa kulkea naama norsunveellä ja tiuskia kaikille, ettei vaan tulkittaisi flirtiksi. Ihmiset, jotka tuntevat mut, tietävät mikä on ihan tavallista minua, mutta oudommat tulkitsevat todella usein väärin.
Tuo on usein ongelma naisille, että pienikin leikittely on joillekin miehille flirttiä ja kiinnostusta. Toisinpäin, eipä ole tullut kukaan vielä uimaan puseroon, niin sanotusti. Toki saatan olla miehenä varovaisempikin, niin paljon paskamaisia asioita on saanut lukea, kuulla ja ystävien kanssa jutella, että väkisinkin pitää jarrua tiukalla kunnes ehkä toinen alkaakin tykittämään raskaammalla kalustolla takaisin, jolloin päästään siihen loistavaan tilanteeseen kiusoittelemaan toisiaan vailla sen kummempia taka-ajatuksia.
- Anonyymi
Onko sinua petetty suhteissasi? Mietin vain...
On kerran ja mä jopa ymmärrän täysin mistä se kaikki johtui. Ymmärrän, en hyväksy, eivät ole sama asia. Mä en todellakaan ollut siihen tilanteeseen syytön, vaikkakaan toisella ei ollut mitään oikeutta reagoida siihen pettämällä. Mä olisin ihan hyvin voinut antaa sen anteeksi muutaman kuukauden eron jälkeen ja hän sitä silloin toivoikin. Siis sen itse petoksen olisin voinut antaa anteeksi, mutta en sitä, että hän oli mennyt sen toisen kanssa isänsä eteen, kun me muka olimme vielä yhdessä. Sitä että hän "sai minut menettämään kasvoni" isänsä edessä, mä en sitten kuitenkaan pystynyt antamaan anteeksi, vaikka asiaa tosissani harkitsin. En vaikka mä en edes hänen isästään lainkaan pitänyt.
Anonyymi kirjoitti:
On kerran ja mä jopa ymmärrän täysin mistä se kaikki johtui. Ymmärrän, en hyväksy, eivät ole sama asia. Mä en todellakaan ollut siihen tilanteeseen syytön, vaikkakaan toisella ei ollut mitään oikeutta reagoida siihen pettämällä. Mä olisin ihan hyvin voinut antaa sen anteeksi muutaman kuukauden eron jälkeen ja hän sitä silloin toivoikin. Siis sen itse petoksen olisin voinut antaa anteeksi, mutta en sitä, että hän oli mennyt sen toisen kanssa isänsä eteen, kun me muka olimme vielä yhdessä. Sitä että hän "sai minut menettämään kasvoni" isänsä edessä, mä en sitten kuitenkaan pystynyt antamaan anteeksi, vaikka asiaa tosissani harkitsin. En vaikka mä en edes hänen isästään lainkaan pitänyt.
Tuo on aika pahasti tehty, en ihmettele ettet sitä nimenomaista osaa teosta voinut antaa anteeksi, vaikka muun olisit vielä voinutkin.
Kun olen itsekin saanut pettämistä kokea, niin joka kerran asioista keskustellessa on käynyt selväksi, että vaikka "sääntöjen" pitäisi olla yhteneväiset, niin loppukeskustelussa ne eivät olleetkaan enää. Siksi tulen jatkossa kirjaamaan ne asiat paperille ja varmistamaan siinä samalla sen, millaisia kaksoistandardiajatuksia kummallakin osapuolella ehkä tiedostamattaan on. Ei siksi paperille, että sitä paperia enää mihinkään tarvittaisiin jos jotain tapahtuu, vaan siksi että ne "säännöt" aivan 100% varmasti ovat olleet yhtenevät ja yhteisesti ymmärretyt suhteen alussa. Jos tilanne myöhemmin muuttuu, se muuttuu, mutta molemmat tietävät silloin kahta konkreettisemmin kuka sen homman kusi ja kusija taatusti myös muistaa sen asian loppuelämänsä.- Anonyymi
Tuo on aika pahasti tehty, en ihmettele ettet sitä nimenomaista osaa teosta voinut antaa anteeksi, vaikka muun olisit vielä voinutkin.
Kun olen itsekin saanut pettämistä kokea, niin joka kerran asioista keskustellessa on käynyt selväksi, että vaikka "sääntöjen" pitäisi olla yhteneväiset, niin loppukeskustelussa ne eivät olleetkaan enää. Siksi tulen jatkossa kirjaamaan ne asiat paperille ja varmistamaan siinä samalla sen, millaisia kaksoistandardiajatuksia kummallakin osapuolella ehkä tiedostamattaan on. Ei siksi paperille, että sitä paperia enää mihinkään tarvittaisiin jos jotain tapahtuu, vaan siksi että ne "säännöt" aivan 100% varmasti ovat olleet yhtenevät ja yhteisesti ymmärretyt suhteen alussa. Jos tilanne myöhemmin muuttuu, se muuttuu, mutta molemmat tietävät silloin kahta konkreettisemmin kuka sen homman kusi ja kusija taatusti myös muistaa sen asian loppuelämänsä.Minä lopettaisin suhteen siihen, jos tuollaisia tarvitsisi paperille kirjoitella. Kuten sanoin, mä tiedä olevani jyrkkä. Mun kanssani voi asiat sopia ja miltei kaikesta pääsee sopuun, mutta jälkikäteen mulle on täysin turha selitellä. Ei mene lävitse. Tollaiset "et voi todistaa" jutut saisivat mut näkemään toisen niin vastenmielisessä valossa, että sen voin vallan mainiosti siihen lauseeseen kokonaan lopettaakin. Jos ei toisella ole tahtoa sitä asiaa asiallisesti
selvittää ja omalta puoleltaan avata, niin antaa sitten olla. Jos luottamus on mennyt, niin se on sitten mennyt. Se siitä.
Jonkun kännisekoilun tai juuri niin, että tiedän itsellänikin olevan asioissa tekoa, voin antaa anteeksi, jos ihan itse suoraan kerrotaan. Valheita ja peittelyä taas en anna anteeksi. - Anonyymi
Kun olen itsekin saanut pettämistä kokea, niin joka kerran asioista keskustellessa on käynyt selväksi, että vaikka "sääntöjen" pitäisi olla yhteneväiset, niin loppukeskustelussa ne eivät olleetkaan enää. Siksi tulen jatkossa kirjaamaan ne asiat paperille ja varmistamaan siinä samalla sen, millaisia kaksoistandardiajatuksia kummallakin osapuolella ehkä tiedostamattaan on. Ei siksi paperille, että sitä paperia enää mihinkään tarvittaisiin jos jotain tapahtuu, vaan siksi että ne "säännöt" aivan 100% varmasti ovat olleet yhtenevät ja yhteisesti ymmärretyt suhteen alussa. Jos tilanne myöhemmin muuttuu, se muuttuu, mutta molemmat tietävät silloin kahta konkreettisemmin kuka sen homman kusi ja kusija taatusti myös muistaa sen asian loppuelämänsä.Ehkä se oleellinen juttu on, että mulle on loppupeleissä aivan yhdentekevää kuka ottaa ns. syyt niskoilleen. Jos minusta tuntuu, että tämä oli nyt tässä, niin se on silloin siinä ja puheet on pidetty. Sama vapaus tietysti myös toisella osapuolella.
Anonyymi kirjoitti:
Minä lopettaisin suhteen siihen, jos tuollaisia tarvitsisi paperille kirjoitella. Kuten sanoin, mä tiedä olevani jyrkkä. Mun kanssani voi asiat sopia ja miltei kaikesta pääsee sopuun, mutta jälkikäteen mulle on täysin turha selitellä. Ei mene lävitse. Tollaiset "et voi todistaa" jutut saisivat mut näkemään toisen niin vastenmielisessä valossa, että sen voin vallan mainiosti siihen lauseeseen kokonaan lopettaakin. Jos ei toisella ole tahtoa sitä asiaa asiallisesti
selvittää ja omalta puoleltaan avata, niin antaa sitten olla. Jos luottamus on mennyt, niin se on sitten mennyt. Se siitä.
Jonkun kännisekoilun tai juuri niin, että tiedän itsellänikin olevan asioissa tekoa, voin antaa anteeksi, jos ihan itse suoraan kerrotaan. Valheita ja peittelyä taas en anna anteeksi.Meillä kaikilla on omat rajamme ja omat metodimme valvoa niitä. Olen nähnyt, että suullinen sopiminen on jäänyt jotenkin auki jommalle kummalle osapuolelle ja sitten on tullut asioita jotka olivat väärin ymmärrettyjä sekä asioita joita ei voisi ymmärtää väärin. Niin sitten mietin, että jatkossa hieron sen suolan ihoon jo ennen haavoja, ainakaan ei ole tulkinnanvaraa mitä tuli luvattua, oli kyse minusta tai toisesta. Ja kuten sanoin, ei se mitään korjaa kun laiva ajaa karille, mutta ainakin suola on valmiina kun haavat aukeavat.
Valheet ja peittely ovat minullekin sellaisia asioita, että vain maailmalle avoinna oleva ovi on enää mahdollinen.Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se oleellinen juttu on, että mulle on loppupeleissä aivan yhdentekevää kuka ottaa ns. syyt niskoilleen. Jos minusta tuntuu, että tämä oli nyt tässä, niin se on silloin siinä ja puheet on pidetty. Sama vapaus tietysti myös toisella osapuolella.
No ei muakaan kiinnosta sinällään kuka syyt niskoilleen ottaa, kunhan sen todella tuntee sitten nahoissaan. Itse tiedän tuntevani ilman mitään papereitakin, mutta toisten kohdalla... en voi tietää, joten varmistan että taatusti sattuu kunnolla. Koska niin se sattuu minuunkin, kaksin verroin joka tapauksessa. En ole kostonhimoinen, mutta sanotaan vaikka niin, että kaikenlaista on nähty ja koettu.
- Anonyymi
Meillä kaikilla on omat rajamme ja omat metodimme valvoa niitä. Olen nähnyt, että suullinen sopiminen on jäänyt jotenkin auki jommalle kummalle osapuolelle ja sitten on tullut asioita jotka olivat väärin ymmärrettyjä sekä asioita joita ei voisi ymmärtää väärin. Niin sitten mietin, että jatkossa hieron sen suolan ihoon jo ennen haavoja, ainakaan ei ole tulkinnanvaraa mitä tuli luvattua, oli kyse minusta tai toisesta. Ja kuten sanoin, ei se mitään korjaa kun laiva ajaa karille, mutta ainakin suola on valmiina kun haavat aukeavat.
Valheet ja peittely ovat minullekin sellaisia asioita, että vain maailmalle avoinna oleva ovi on enää mahdollinen.Tietenkin, enkä minä siksi olekaan ottanut kantaa siinä mielessä, että tapasi olisi väärä. Minä vaan en tuollaiseen mukaan lähtisi.
Mä olen kerran ollut sellaisessakin suhteessa, jossa toinen oli melkein vuoden ulkomailla töissä. Silloin puhuttiin, että parempi jos ei, mutta jos on pakko niin on pakko, kunhan vain sen reissun jälkeen toisen paikka on palata siihen viereen. Minä en pettänyt, tietääkseni hän ei pettänyt, eikä asiasta koettu tarpeelliseksi puhua sen syvemmin. Oltiin yhdessä 8 vuotta sen reissun jälkeenkin. - Anonyymi
No ei muakaan kiinnosta sinällään kuka syyt niskoilleen ottaa, kunhan sen todella tuntee sitten nahoissaan. Itse tiedän tuntevani ilman mitään papereitakin, mutta toisten kohdalla... en voi tietää, joten varmistan että taatusti sattuu kunnolla. Koska niin se sattuu minuunkin, kaksin verroin joka tapauksessa. En ole kostonhimoinen, mutta sanotaan vaikka niin, että kaikenlaista on nähty ja koettu.
Mulle taas on yhdentekevää tunteeko. Ja jos on toiminut kovin törkeästi, niin tuskin tuntee mitään pistoa, loppui se miten tahansa.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin, enkä minä siksi olekaan ottanut kantaa siinä mielessä, että tapasi olisi väärä. Minä vaan en tuollaiseen mukaan lähtisi.
Mä olen kerran ollut sellaisessakin suhteessa, jossa toinen oli melkein vuoden ulkomailla töissä. Silloin puhuttiin, että parempi jos ei, mutta jos on pakko niin on pakko, kunhan vain sen reissun jälkeen toisen paikka on palata siihen viereen. Minä en pettänyt, tietääkseni hän ei pettänyt, eikä asiasta koettu tarpeelliseksi puhua sen syvemmin. Oltiin yhdessä 8 vuotta sen reissun jälkeenkin.No nämä ovat näitä erilaisia lähestymistapoja samaan haasteeseen. Ja toki voi olla, että kohtaisin ihmisen joka myöskään ei suostu tuohon kirjalliseen asian avaamiseen, niin siinäpä saisin sitten miettiä mitä teen. Aivan mahdollista, mutta se on sen ajan murhe.
Joskus on parempi, ettei tiedä asioita joita ei ole tarpeen tietää, jos kaikki on myöhemmin ok. Niitäkin tulee elämässä eteen, luultavasti kaikille, harvoin vain niin että niiden kanssa on aikaa olla rauhassa ja miettiä niitä rationaalisesti, sitä mikä oikeasti on tärkeää.Anonyymi kirjoitti:
Mulle taas on yhdentekevää tunteeko. Ja jos on toiminut kovin törkeästi, niin tuskin tuntee mitään pistoa, loppui se miten tahansa.
Olen nähnyt kaikenlaista, niin jatkossa saa kyllä tuntea. En aio kiusata, kostaa, en mitään sellaista, ei ole minun juttuni, niin tehköön sen itse etukäteisesti jos niin on tapahtuakseen.
- Anonyymi
Olen nähnyt kaikenlaista, niin jatkossa saa kyllä tuntea. En aio kiusata, kostaa, en mitään sellaista, ei ole minun juttuni, niin tehköön sen itse etukäteisesti jos niin on tapahtuakseen.
Hmm ... mä mielestäni kirjoiti pitkän pätkän, mutta en sitä tässä näe. Mihinköhän mahdoin lähettää, vai olenko sokea. Kai se jostain kohta löytyy, mutta kirjotan nyt silti uusiksi. 😂
Mä siis muistan sellaisen keskustelun erään eksäni yhden kaverin kanssa, jossa hän syytti naisia mustasukkaisiksi ja selitti, että hänen mielestään järvi ei soutamalla kulu. Totesin siihen jotain tyyliin, että joo ja eihän se. Hän sitten mouhosi siinä, että väitätkö muka, ettet ole mustasukkainen. Sanoin, että jos xx (siis se eksäni) pettäisi, niin en mä sitä hänelle anteeksi antaisi. Kaverinsa sitten totesi, että no niin olet mustasukkainen ja niinhän naiset aina. Sanoin vaan, että xx se vasta mustasukkainen onkin (kuten hän erittäin hyvin tiesi). Miksi helvetissä siis antaisi hänelle anteeksi, jos hän itse menisi minua pettämään? Hänhän tietäisi tasan tarkkaan miltä se tuntuu (ja hänestä itsestään jopa pahemmalta kuin minusta) ja tekisi silti. Anonyymi kirjoitti:
Hmm ... mä mielestäni kirjoiti pitkän pätkän, mutta en sitä tässä näe. Mihinköhän mahdoin lähettää, vai olenko sokea. Kai se jostain kohta löytyy, mutta kirjotan nyt silti uusiksi. 😂
Mä siis muistan sellaisen keskustelun erään eksäni yhden kaverin kanssa, jossa hän syytti naisia mustasukkaisiksi ja selitti, että hänen mielestään järvi ei soutamalla kulu. Totesin siihen jotain tyyliin, että joo ja eihän se. Hän sitten mouhosi siinä, että väitätkö muka, ettet ole mustasukkainen. Sanoin, että jos xx (siis se eksäni) pettäisi, niin en mä sitä hänelle anteeksi antaisi. Kaverinsa sitten totesi, että no niin olet mustasukkainen ja niinhän naiset aina. Sanoin vaan, että xx se vasta mustasukkainen onkin (kuten hän erittäin hyvin tiesi). Miksi helvetissä siis antaisi hänelle anteeksi, jos hän itse menisi minua pettämään? Hänhän tietäisi tasan tarkkaan miltä se tuntuu (ja hänestä itsestään jopa pahemmalta kuin minusta) ja tekisi silti.Oisko palstan kommenttikello tappanut tekstin? Mulle on joskus käynyt sitä, kun kirjoittelin pitkästi ja sitten tein jotain muuta välissä, blam, mitään ei päätynyt palstalle enää. Toimii oudosti joissain jutuissa.
Tuo on yksi mahdollinen puoli asiaa, mutta tuonkin takia päätin hieroa sen suolan iholle etukäteen. Olen kokenut tuon saman, mutta naiselta 😁
Puheissa standardit olivat "samat", käytännössä eivät ja tiedän että minä olin se joka asiasta enemmän kärsi henkisesti, kun nää on puhuttu myöhemmin auki uudelleen.
Ja eihän se mun oloani paremmaksi tee, mutta ainakin kaivetaan itsellemme kuoppia tasatahtiin ja vierekkäin, jos jompikumpi hölmöilee 😂- Anonyymi
Oisko palstan kommenttikello tappanut tekstin? Mulle on joskus käynyt sitä, kun kirjoittelin pitkästi ja sitten tein jotain muuta välissä, blam, mitään ei päätynyt palstalle enää. Toimii oudosti joissain jutuissa.
Tuo on yksi mahdollinen puoli asiaa, mutta tuonkin takia päätin hieroa sen suolan iholle etukäteen. Olen kokenut tuon saman, mutta naiselta 😁
Puheissa standardit olivat "samat", käytännössä eivät ja tiedän että minä olin se joka asiasta enemmän kärsi henkisesti, kun nää on puhuttu myöhemmin auki uudelleen.
Ja eihän se mun oloani paremmaksi tee, mutta ainakin kaivetaan itsellemme kuoppia tasatahtiin ja vierekkäin, jos jompikumpi hölmöilee 😂Tuo eksä kaveri ei meinannut tajuta lainkaan miten nuo asiat liittyvät yhteen. Että miten se, että eksäni itse oli hyvin mustasukkainen yksilö liityi siihen, etten minä antais eksälleni petosta anteeksi. Hän ei tietääkseni koskaan mua pettänyt ja hyvä niin. Vaan tuolle kaverille jouduin asiaa vääntämään rautalangasta ja hänestä oli suorastaan törkeää, kun mä sanoin suoraan, että kyllä mä jollekin muulle voisi pettämisen anteeksi antaakin ja antaa vaikka luvankin, mutta en xx:lle. Sanoin tuon saman muuten kerran kyseiselle miehelle itsellenkin ja hänkin oli suhteellisen huuli pyöreänä asiasta.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo eksä kaveri ei meinannut tajuta lainkaan miten nuo asiat liittyvät yhteen. Että miten se, että eksäni itse oli hyvin mustasukkainen yksilö liityi siihen, etten minä antais eksälleni petosta anteeksi. Hän ei tietääkseni koskaan mua pettänyt ja hyvä niin. Vaan tuolle kaverille jouduin asiaa vääntämään rautalangasta ja hänestä oli suorastaan törkeää, kun mä sanoin suoraan, että kyllä mä jollekin muulle voisi pettämisen anteeksi antaakin ja antaa vaikka luvankin, mutta en xx:lle. Sanoin tuon saman muuten kerran kyseiselle miehelle itsellenkin ja hänkin oli suhteellisen huuli pyöreänä asiasta.
Joillekin on hankala saada kytkettyä johtimia joidenkin kahden asian välille mitenkään, vaikka vasaralla koittaisi auttaa 😁
Mulla oli kanssa yksi tällainen mieskaveri, on kyllä edelleenkin, mutta hänen mielestään ei ollut juttu eikä mikään jos nyt vähän häsläsi, kunhan muuten välitti kumppanista. Ja kun tunsin molemmat, niin... Jokunen "paini" sen kanssa asiasta käytiin, fyysisesti hävisin ne aina, henkisesti lopulta voitin. Uudella kumppanillaan ja hänellä on kolme muksua, elämä toimii ainakin niiltä osin kuin tiedän. Tosin vaimo on turkulainen, niin... 🤣- Anonyymi
Joillekin on hankala saada kytkettyä johtimia joidenkin kahden asian välille mitenkään, vaikka vasaralla koittaisi auttaa 😁
Mulla oli kanssa yksi tällainen mieskaveri, on kyllä edelleenkin, mutta hänen mielestään ei ollut juttu eikä mikään jos nyt vähän häsläsi, kunhan muuten välitti kumppanista. Ja kun tunsin molemmat, niin... Jokunen "paini" sen kanssa asiasta käytiin, fyysisesti hävisin ne aina, henkisesti lopulta voitin. Uudella kumppanillaan ja hänellä on kolme muksua, elämä toimii ainakin niiltä osin kuin tiedän. Tosin vaimo on turkulainen, niin... 🤣Jep. Monien mielestä mä olen kummallinen yksilö ja vieläpä hyvin jääräpäinen, kun sille päälle satun. Mutta eikös punapäiden kuulukin olla hitonmoisia jääräpäitä ... näin mulle on ainakin väitetty ja se on hyvä tekosyy. Mua voi syyttää monesta, mutta ainakin olen melkein äärimmäisyyteen saakka oikeudentuntoinen ja tasapuolinen. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Monien mielestä mä olen kummallinen yksilö ja vieläpä hyvin jääräpäinen, kun sille päälle satun. Mutta eikös punapäiden kuulukin olla hitonmoisia jääräpäitä ... näin mulle on ainakin väitetty ja se on hyvä tekosyy. Mua voi syyttää monesta, mutta ainakin olen melkein äärimmäisyyteen saakka oikeudentuntoinen ja tasapuolinen. 😂
UUuuh, no se selittääkin paljon... Punapää 😉😘
Eli jäärä- ja kovapäinen, "do not cross" -tyyppiä jne. 😂
Yksi tyttikseni oli punapää ja... No ei siitä sen enempää, do not cross, ns. 😁
Mutta se on kiva, on temperamenttia ja ne periaatteet mitkä on, on sitten kiveen hakattuja, do not cross. Sinällään helppoa, jos suostuu kuuntelemaan.
Mun mielestä et ole, ainakaan vielä ollut kummallinen, vain järkähtämätön periaatteissasi, check, ja peräänantamaton niihin liittyvien johdannaisten kanssa, check. Mulle ihan normikeissi, niin sanotusti. Et ole vielä ollut tulinen, niin ollaan puolimatkassa, mutta mun kannalta katsoen hyvällä tavalla, en ole säätänyt ylettömästi skeidaa vielä 😂
Ja joo, sanon sen nyt heti, niin ei tule myöhemmin sanomista, olen jostain helvetin syystä heikkona punapäihin. En tiedä miksi, mutta näin se vaan on. Se siitä.- Anonyymi
UUuuh, no se selittääkin paljon... Punapää 😉😘
Eli jäärä- ja kovapäinen, "do not cross" -tyyppiä jne. 😂
Yksi tyttikseni oli punapää ja... No ei siitä sen enempää, do not cross, ns. 😁
Mutta se on kiva, on temperamenttia ja ne periaatteet mitkä on, on sitten kiveen hakattuja, do not cross. Sinällään helppoa, jos suostuu kuuntelemaan.
Mun mielestä et ole, ainakaan vielä ollut kummallinen, vain järkähtämätön periaatteissasi, check, ja peräänantamaton niihin liittyvien johdannaisten kanssa, check. Mulle ihan normikeissi, niin sanotusti. Et ole vielä ollut tulinen, niin ollaan puolimatkassa, mutta mun kannalta katsoen hyvällä tavalla, en ole säätänyt ylettömästi skeidaa vielä 😂
Ja joo, sanon sen nyt heti, niin ei tule myöhemmin sanomista, olen jostain helvetin syystä heikkona punapäihin. En tiedä miksi, mutta näin se vaan on. Se siitä.Tiedä sitten mikä siinä on. Ehkä meistä valtaosa sitten joutuu sietämään muksuna sen verran jaskaa, että se kasvattaa luonnetta, opettaa pitämään puolensa. Tuskin siinä mitään geneettistä yhteyttä kuitenkaan on.
Ja siis kyllä, suoraviivaista ja selkeää. Helppoa kuin mikä, kun vaan on kuunnellut. Tulisuus ilmenee sitten jos ei ole, tai no se voi olla myös jäistä kylmyyttä, mutta polttaahan sekin.
No sitä on ilmeisesti liikkeellä. En tiedä minäkään mikä siinä on, kun ne nyt kuitenkin ovat vain hiukset. 🙂 Anonyymi kirjoitti:
Tiedä sitten mikä siinä on. Ehkä meistä valtaosa sitten joutuu sietämään muksuna sen verran jaskaa, että se kasvattaa luonnetta, opettaa pitämään puolensa. Tuskin siinä mitään geneettistä yhteyttä kuitenkaan on.
Ja siis kyllä, suoraviivaista ja selkeää. Helppoa kuin mikä, kun vaan on kuunnellut. Tulisuus ilmenee sitten jos ei ole, tai no se voi olla myös jäistä kylmyyttä, mutta polttaahan sekin.
No sitä on ilmeisesti liikkeellä. En tiedä minäkään mikä siinä on, kun ne nyt kuitenkin ovat vain hiukset. 🙂Voi olla, aika usein ainakin tuntuu siltä, että punapäät saavat sitä huomiota muksusta alkaen ja sen kanssa saa sitten tehdä töitä.
Juuri noin, itse koen punapäiset hyvin selkeiksi, jos ehkä temperamentiltaan "nopeiksi" ja jyrkiksi, mutta säännöt ovat selkeät. Eikä niitä oman kokemukseni mukaan ole edes montaa, vaan on vain rajalinjat, siitä tuo itse käyttämäni termi punapäille tulee, do not cross. Sen jälkeen tulee myrsky, joten älä. Kun se myrsky ei ole ikinä mikään pieni 😂
Ainahan sitä on liikkeellä, se on oikea tauti. Itteeni vaan ärsyttää ihan hitosti, kun en ymmärrä miksi, ei sillä muuten ole minulle väliä.
Ja ei, nimenomaan se ei ole vain hiukset, vaan ne ovat vain maalitaulu indikaattori, herätin. Se on se luonne, joka niihin liitetään, ehkä usein liittyykin. Se on se mikä houkuttelee hunajapurkin luokse, mutta se luonne on se hunaja, mitä etsitään. Näin olen sen asian tähän mennessä päätellyt.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Monien mielestä mä olen kummallinen yksilö ja vieläpä hyvin jääräpäinen, kun sille päälle satun. Mutta eikös punapäiden kuulukin olla hitonmoisia jääräpäitä ... näin mulle on ainakin väitetty ja se on hyvä tekosyy. Mua voi syyttää monesta, mutta ainakin olen melkein äärimmäisyyteen saakka oikeudentuntoinen ja tasapuolinen. 😂
Niinhän sitä sanotaan, että punapäät ei pääse taivaaseen. Ne kiipeää aitojen ylitse. 😎
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että punapäät ei pääse taivaaseen. Ne kiipeää aitojen ylitse. 😎
Kukapa sitä taivaaseen haluaisikaan, kun alakerran rock-baarissa on hitonmoiset bileet ikuisesti 🥳😂
- Anonyymi
Kukapa sitä taivaaseen haluaisikaan, kun alakerran rock-baarissa on hitonmoiset bileet ikuisesti 🥳😂
No pistämään ne bileet pystyy tietysti. Joskus on viihdyttävää herättää vähän pahennusta. 😈
Anonyymi kirjoitti:
No pistämään ne bileet pystyy tietysti. Joskus on viihdyttävää herättää vähän pahennusta. 😈
Sieltä tulee kuule portilta iso paha Pietari ja laittaa punapäät ojennukseen ja jos eivät asetu, heittää heidät alakerran rock-baariin mesoamaan 😂
- Anonyymi
Sieltä tulee kuule portilta iso paha Pietari ja laittaa punapäät ojennukseen ja jos eivät asetu, heittää heidät alakerran rock-baariin mesoamaan 😂
Ei sellaset pikkupietarit mihinkään kykene. Sehän on taivas ja siellä kaikki ovat pyhiä ja kilttejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaset pikkupietarit mihinkään kykene. Sehän on taivas ja siellä kaikki ovat pyhiä ja kilttejä.
Siksipä olen usein pohtinutkin, että kumpi lopulta on se taivas ja kumpi oikein on se helvetti. 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se Pietari mikään pelle ole, jäbä on ollut taivaan portsarina jo iät ja ajat, niin kyllä se osaa roimia pahemmatkin karjut kuriin. Siinä ei joku punapää ehdi kissaa sanoa kun löytää ittensä alakerrasta, drinkki kädessä 😁
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä olen usein pohtinutkin, että kumpi lopulta on se taivas ja kumpi oikein on se helvetti. 🤔
Sepä onkin todella hyvä pohdinnan aihe, sanoisin 😉
- Anonyymi
Eihän se Pietari mikään pelle ole, jäbä on ollut taivaan portsarina jo iät ja ajat, niin kyllä se osaa roimia pahemmatkin karjut kuriin. Siinä ei joku punapää ehdi kissaa sanoa kun löytää ittensä alakerrasta, drinkki kädessä 😁
Vanha ukko istuu ja nukkuu vaan kuitenkin vaan päivät pitkät.
Anonyymi kirjoitti:
Vanha ukko istuu ja nukkuu vaan kuitenkin vaan päivät pitkät.
Ei se oikein voi, muuten taivaassa olisi täysi härdelli pystyssä ja Jessellä menis vati nurin, kun punapäät mellastavat siellä 😂
- Anonyymi
Ei se edes kuule sinne portille, että takapihalla on bileet käynnissä. Taivaassa on hyvä äänieristys, kaikki ne pilvet katos.
- Anonyymi
Ei se oikein voi, muuten taivaassa olisi täysi härdelli pystyssä ja Jessellä menis vati nurin, kun punapäät mellastavat siellä 😂
No Jeesehän on bileissä mukana. Sehän oli hyvinkin ymmärtäväinen tyyppi ja tykkäs viinistä.
- Anonyymi
Mieti nyt millasessa humalassa sen piti olla, kun sen verikin oli viiniä.
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt millasessa humalassa sen piti olla, kun sen verikin oli viiniä.
No siis Jessehän on ihan tissiposkihippi, ei se mitään uskalla kun Vanha Äijä vahtii yläkerran parvekkeeltaan. Se veri/viini-hommakin oli vaan sekoilua kun Jesse oli vetänyt lounaaksi taikasieniä ja horisi mitä sattui. Sen takiahan se maan päällä olikin, se halus vähän irrotella ja otti hatkat himasta, mutta Vanha Äijä nappas sen aika vikkelästi takas. Siellä se on kurissa ja nuhteessa, vittuilee Pietarille portilla kun ei muutakaan enää voi.
- Anonyymi
No siis Jessehän on ihan tissiposkihippi, ei se mitään uskalla kun Vanha Äijä vahtii yläkerran parvekkeeltaan. Se veri/viini-hommakin oli vaan sekoilua kun Jesse oli vetänyt lounaaksi taikasieniä ja horisi mitä sattui. Sen takiahan se maan päällä olikin, se halus vähän irrotella ja otti hatkat himasta, mutta Vanha Äijä nappas sen aika vikkelästi takas. Siellä se on kurissa ja nuhteessa, vittuilee Pietarille portilla kun ei muutakaan enää voi.
Kyllä se siellä takapihan nurkassa oleviin bileisiin uskaltaa osallistua. Lassotaan parvi pilveä lisää näkösuojaksi ... tai poltettavaksi 🤔. Miksi muuten pilviä poltellaan? Mä ymmärrän jos polttaa itsensä pilveen, mutta pilvet ehkä palavat huonosti ... tai no meneehän se jäitä poltellessa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se siellä takapihan nurkassa oleviin bileisiin uskaltaa osallistua. Lassotaan parvi pilveä lisää näkösuojaksi ... tai poltettavaksi 🤔. Miksi muuten pilviä poltellaan? Mä ymmärrän jos polttaa itsensä pilveen, mutta pilvet ehkä palavat huonosti ... tai no meneehän se jäitä poltellessa.
Ei se uskalla, kun Vanha Äijä näkee kaikkialle ja sen dronet (enkelit) liihottelee kyyläämässä mitä missäkin nurkassa duunaillaan, ettei vaan livettäis syntien teille. Vanha Äijähän olis antanut Jessen trippailla maan päällä hörisemässä nitä typeriä jaarituksiaan, mutta kun juniori erehtyi polkemaan sitä punapäätä, bändäri Mariaa, niin Äijällä paloi päreet totaalisesti.
No ruohon kasvamisen katsominen on nykyisin suositumpaa, kun se ekologisempaa eikä tuota hiilidioksidipäästöjä kuten esimerkiksi jäiden polttelu, ja myös pilv(i)en polttelu tuottavat.- Anonyymi
Ei se uskalla, kun Vanha Äijä näkee kaikkialle ja sen dronet (enkelit) liihottelee kyyläämässä mitä missäkin nurkassa duunaillaan, ettei vaan livettäis syntien teille. Vanha Äijähän olis antanut Jessen trippailla maan päällä hörisemässä nitä typeriä jaarituksiaan, mutta kun juniori erehtyi polkemaan sitä punapäätä, bändäri Mariaa, niin Äijällä paloi päreet totaalisesti.
No ruohon kasvamisen katsominen on nykyisin suositumpaa, kun se ekologisempaa eikä tuota hiilidioksidipäästöjä kuten esimerkiksi jäiden polttelu, ja myös pilv(i)en polttelu tuottavat.Joo, taitoi palaa päreet kunnolla ei yhtään kivuttomampaa tappaa kutsua takaisin keksinyt. Herää taas kysymys, että mikä se onkaan se helvetti. Vaan niitä pilviä saa lassottua myös yläpuolelle. Siellä on joka puolella salaisia bilepilvipirttejä.
Niin, nuo pilvet ja jää ovat siinä mielessä hankalia polttelun kohteita, kun ovat jo itsessään palamistuotteita. Yksi humoristi tuolal blogissaa ehdotteli ja vuosia takaperin, että näin ilmastonmuutoksen aikoina jäiden polttelu täytyy korvata raudan uittelulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, taitoi palaa päreet kunnolla ei yhtään kivuttomampaa tappaa kutsua takaisin keksinyt. Herää taas kysymys, että mikä se onkaan se helvetti. Vaan niitä pilviä saa lassottua myös yläpuolelle. Siellä on joka puolella salaisia bilepilvipirttejä.
Niin, nuo pilvet ja jää ovat siinä mielessä hankalia polttelun kohteita, kun ovat jo itsessään palamistuotteita. Yksi humoristi tuolal blogissaa ehdotteli ja vuosia takaperin, että näin ilmastonmuutoksen aikoina jäiden polttelu täytyy korvata raudan uittelulla.Musta tosin tuossa "raudan uittelussa" ongelmaksi muodostuu se, että rauta ui lopulta varsin hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Musta tosin tuossa "raudan uittelussa" ongelmaksi muodostuu se, että rauta ui lopulta varsin hyvin.
Ruohon kasvamisen katselu on hyvä, helppo ja ekologisesti kestävä ratkaisu, myös varsin riittoisa luonnonvara 😂
- Anonyymi
Ruohon kasvamisen katselu on hyvä, helppo ja ekologisesti kestävä ratkaisu, myös varsin riittoisa luonnonvara 😂
Mutta se on aivan liian helppoa korvaamaan jäiden polttelun.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se on aivan liian helppoa korvaamaan jäiden polttelun.
Niinkin, mutt amiksi muka liian? Ihminen on laiska hedonisti luonnoltaan, niin totta hitossa helpoin ratkaisu on paras 😁
- Anonyymi
Ruohon kasvamisen katseleminenhan kuulostaa suorastaan leppoisalta puuhalta, vailla huolen häivää ja mitään vaikeutta. Maalin kuivumisen katseleminen sentään kuulostaa tosi tylsältä, mutta ruohon kasvamisen katselusta tulee mieleen kaunis kevätpäivä, aurinko paistaa, linnut laulaa ja taivaalla juoksee pientä tuulenviriä pakoon pari hassua pilvilammasta.
- Anonyymi
Niinkin, mutt amiksi muka liian? Ihminen on laiska hedonisti luonnoltaan, niin totta hitossa helpoin ratkaisu on paras 😁
No mieti nyt ... joku kysyy, että miten menee, todellisuudessa elämä menee päin persettä ja toteat, että mikäs tässä ruohon kasvua katsellessa. Tuleeko kuulijalle oikea mielikuva?
Anonyymi kirjoitti:
Ruohon kasvamisen katseleminenhan kuulostaa suorastaan leppoisalta puuhalta, vailla huolen häivää ja mitään vaikeutta. Maalin kuivumisen katseleminen sentään kuulostaa tosi tylsältä, mutta ruohon kasvamisen katselusta tulee mieleen kaunis kevätpäivä, aurinko paistaa, linnut laulaa ja taivaalla juoksee pientä tuulenviriä pakoon pari hassua pilvilammasta.
Se on ihan kivaa touhua, näkee samalla kaikenlaisia pörriäisiä ja lintujakin. Aurinko paistaa tai välillä sataa, mutta ruoho se vaan jatkaa kasvuaan.
Anonyymi kirjoitti:
No mieti nyt ... joku kysyy, että miten menee, todellisuudessa elämä menee päin persettä ja toteat, että mikäs tässä ruohon kasvua katsellessa. Tuleeko kuulijalle oikea mielikuva?
No sehän on väistelevä toteamus, aivan kuten "mitäs tässä, jäitä poltellessa", tarkoituskaan ei ole kertoa toiselle että kaikki on päin persettä eikä todellakaan mene, ei eikä varsinkaan mene hyvin 😂
- Anonyymi
Nykyään ajattelen, ettei uskollista ihmistä varmaan maa päällään kannakkaan. Kaikki on enemmän tai vähemmän jalka oven välissä, syyt ja selitykset löytäen. Mutkunmutkun..
Ihan sama mulle. Tehköön mitä lystää, evvk. Oon tehnyt periaatepäätöksen, pysyn kaikista intiimisti loitolla loppuikäni. Ällöilköön keskenään. 👍
Ei tartte murehtia moisia.
Cool❄️- Anonyymi
Aaaah, muru, et sinä minusta pysty sormiasi irti pitämään, kun nähdään 😉😘😂
Niin niin... 😏
Siinä taas yksi tuleva pettynyt. 😄
Cool❄️ Anonyymi kirjoitti:
Niin niin... 😏
Siinä taas yksi tuleva pettynyt. 😄
Cool❄️Pessimisti ei pety koskaan 🤣🤣
Sitä paitsi, jokainen nainen jonka todella, aidosti olen halunnut, olen tähän mennessä saanutkin. Oliko se fiksua, on sitten oma lukunsa ja siitä ei puhuta 😂- Anonyymi
Pessimisti ei pety koskaan 🤣🤣
Sitä paitsi, jokainen nainen jonka todella, aidosti olen halunnut, olen tähän mennessä saanutkin. Oliko se fiksua, on sitten oma lukunsa ja siitä ei puhuta 😂No pidä tuo pessimisti ei pety. 🙂👍
Noo, mä olisin sitten se ensimmäinen poikkeus, jos näin oliskin, että aidosti haluisit. En ole helppo, kuin niille jotka itse haluan ja niitä on toistaiseksi ollut hyvin vähän. 😆
Riittää kahden käden sormet ja heistäkin osa on jäänyt haaveeksi. 7 on haksahtanut.
No pidä tuo pessimisti ei pety. 🙂👍
Noo, mä olisin sitten se ensimmäinen poikkeus, jos näin oliskin, että aidosti haluisit. En ole helppo, kuin niille jotka itse haluan ja niitä on toistaiseksi ollut hyvin vähän. 😆
Riittää kahden käden sormet ja heistäkin osa on jäänyt haaveeksi. 7 on haksahtanut.
Cool❄️No mun tarttee ensin kehittää se aito halu 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pidä tuo pessimisti ei pety. 🙂👍
Cool❄️Vaan nyt meen nukkumaan. Iltoja ja öitä. 😊🌝
Cool❄️ Heeei...eipäs nyt yleistetä...olenhan mäkin maan päällä ja väitän kyllä olevani uskollinen kumppanilleni.😉. En oo koskaan pettänyt enkä tuu pettämäänkään näin uskaltaisin kyllä väittää.🙂.
Äläkä vielä luovuta rakkauden suhteen ystävä hyvä. Vaikka nyt saattaakin siltä ehkä tuntua niin aina elämä voi vielä yllättää. Tai niin ainakin ite tahdon uskoa. Oli se sitten naiivia tai ei.😊.- Anonyymi
No mun tarttee ensin kehittää se aito halu 🤣
Tämä on hyvä, älä kehitä. 😜👍
Cool❄️ - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Heeei...eipäs nyt yleistetä...olenhan mäkin maan päällä ja väitän kyllä olevani uskollinen kumppanilleni.😉. En oo koskaan pettänyt enkä tuu pettämäänkään näin uskaltaisin kyllä väittää.🙂.
Äläkä vielä luovuta rakkauden suhteen ystävä hyvä. Vaikka nyt saattaakin siltä ehkä tuntua niin aina elämä voi vielä yllättää. Tai niin ainakin ite tahdon uskoa. Oli se sitten naiivia tai ei.😊.No se oli sarkasmia. 😄
Tykkään sarkasmista, koska siihen sisältyy aina vähän totuuttakin.
Juu, uskon että ihmiset löytää mitä mainioimpia kumppaneita itselleen. En sillä sano. Minua ei vaan kiinnosta pätkääkään enää uskotella ja elätellä toiveita sellaisesta parisuhteesta, jollaisessa kokisin olevani täysin rakastettu. Ihmiset näkyy aina kyllästyvän ennen minua...käytös sitten sen mukaistakin.
Ei oo samanlaista love you forever ihmistä vielä eteeni tullut. Tai meitä on harvassa.. 😉
Kaikenlaisia kyllästyjiä ja lyhytjänteisiä eroon vaan äkkiä ihmisiä näkyy pilvin pimein. Enkä kaipaa sellasia lähelleni. Joten unohdan kaikki kuvitelmat paremmasta, räytyä voi tutussakin seurassa ei siihen uutta räydyttäjää tartteta. 😄
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se oli sarkasmia. 😄
Tykkään sarkasmista, koska siihen sisältyy aina vähän totuuttakin.
Juu, uskon että ihmiset löytää mitä mainioimpia kumppaneita itselleen. En sillä sano. Minua ei vaan kiinnosta pätkääkään enää uskotella ja elätellä toiveita sellaisesta parisuhteesta, jollaisessa kokisin olevani täysin rakastettu. Ihmiset näkyy aina kyllästyvän ennen minua...käytös sitten sen mukaistakin.
Ei oo samanlaista love you forever ihmistä vielä eteeni tullut. Tai meitä on harvassa.. 😉
Kaikenlaisia kyllästyjiä ja lyhytjänteisiä eroon vaan äkkiä ihmisiä näkyy pilvin pimein. Enkä kaipaa sellasia lähelleni. Joten unohdan kaikki kuvitelmat paremmasta, räytyä voi tutussakin seurassa ei siihen uutta räydyttäjää tartteta. 😄
Cool❄️Ja siis toivon, että jos elämä yllättää, se tekee sen parisuhteessa jossa jo olen. Sillä olen elämäni vihon viimeisessä parisuhteessa.
Teen voitavani tämän henkiin puhaltamiseksi ja ylläpitämiseksi, sillä olen ihmisen kanssa jota rakastan vaikeuksista huolimatta. Mutta en jaksa enää ylläpitää ajatusta, että mitään parempaa olis missään. Utopiaa, kaikki ihmiset jollain tapaa on vaikeita ja vaikeuden asteet ja kohteet vaan vaihtelee.
Ja kun ihmiset sitten jollain tapaa väsyy ylläpitämään suhteistaan ja kumppaneistaan huolta, huomioimaan niin kyyti on aina kylmää. Ihan sama kuka se kyllästyjä on.
Joten lyhyiden rakkausseikkailujen takia on minusta aivan absoluuttisen turhaa liikutella itseään mihinkään suuntaan. Turhempaa kun istua siinä missä on.
Voisiko sanoa, että romantikko minussa on tullut tiensä päähän ja kuolee pois.
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis toivon, että jos elämä yllättää, se tekee sen parisuhteessa jossa jo olen. Sillä olen elämäni vihon viimeisessä parisuhteessa.
Teen voitavani tämän henkiin puhaltamiseksi ja ylläpitämiseksi, sillä olen ihmisen kanssa jota rakastan vaikeuksista huolimatta. Mutta en jaksa enää ylläpitää ajatusta, että mitään parempaa olis missään. Utopiaa, kaikki ihmiset jollain tapaa on vaikeita ja vaikeuden asteet ja kohteet vaan vaihtelee.
Ja kun ihmiset sitten jollain tapaa väsyy ylläpitämään suhteistaan ja kumppaneistaan huolta, huomioimaan niin kyyti on aina kylmää. Ihan sama kuka se kyllästyjä on.
Joten lyhyiden rakkausseikkailujen takia on minusta aivan absoluuttisen turhaa liikutella itseään mihinkään suuntaan. Turhempaa kun istua siinä missä on.
Cool❄️Joku toisaalla totesi, että sitten jää naisetkin kokematta, johon totean jääköön. Ei he ihmistä kummempia ole hekään. Yhtä tylyjä ja tunteettomia, kun miehetkin sitten kun ovat. Ja aina lopulta ovat.
Joten miksi surra, en päässyt ikinä hävittäjääkään lentämään ja siinä sentään ei voi edes pettyä, vain tippua ja kuolla pois yhtäpäätä. 😂
Parempi vaihtoehto kuin riutuen kärsiä tunnekuolemaa..
Ja siis toivon, että jos elämä yllättää, se tekee sen parisuhteessa jossa jo olen. Sillä olen elämäni vihon viimeisessä parisuhteessa.
Cool❄️Niin kyllähän siihen sekin sisältyy ehdottomasti että se elämä voi täydellisesti muuttua nykyisessä parisuhteessa ei se aina uutta välttämättä vaadi. Ja ei se ruoho sen vihreämpää aidan toisellakaan puolella ole kun rankkaa ja vaativaa arkea eletään. Ei se ole helppoa aina yhdessäkään parisuhteessa. Eli ei pelkästään sen vuoksi kannata hyppiä suhteesta toiseen heti kun vaikeaa tulee että kuvittelee löytävänsä täydellisen parisuhteen ja täydellisen ihmisen kenen kanssa kaikki on yhtä auvoa ja ihanuutta aina ja ikuisesti. Juuri se pitäis tiedostaa kummankin suhteessa että myös se parisuhde vaatii työtä ja huolenpitoa eikä sitä kannata pitää itsestäänselvyytenä. Mä toivon että te vielä miehes kanssa löydätte sen kipinän uudestaan teidän parisuhteeseen mikä teidät yhteen vei alunperinkin eikä se romantikko kummassakaan teissä kokonaan kuole pois.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin kyllähän siihen sekin sisältyy ehdottomasti että se elämä voi täydellisesti muuttua nykyisessä parisuhteessa ei se aina uutta välttämättä vaadi. Ja ei se ruoho sen vihreämpää aidan toisellakaan puolella ole kun rankkaa ja vaativaa arkea eletään. Ei se ole helppoa aina yhdessäkään parisuhteessa. Eli ei pelkästään sen vuoksi kannata hyppiä suhteesta toiseen heti kun vaikeaa tulee että kuvittelee löytävänsä täydellisen parisuhteen ja täydellisen ihmisen kenen kanssa kaikki on yhtä auvoa ja ihanuutta aina ja ikuisesti. Juuri se pitäis tiedostaa kummankin suhteessa että myös se parisuhde vaatii työtä ja huolenpitoa eikä sitä kannata pitää itsestäänselvyytenä. Mä toivon että te vielä miehes kanssa löydätte sen kipinän uudestaan teidän parisuhteeseen mikä teidät yhteen vei alunperinkin eikä se romantikko kummassakaan teissä kokonaan kuole pois.🙂.
Kiitos. Sinä oot ihanan suurisydäminen ja ymmärrät näitä asioita. 🤗
Kiitos. Sinä oot ihanan suurisydäminen ja ymmärrät näitä asioita. 🤗
Cool❄️Kiitos itsellesi ystäväiseni mukavista sanoistas.😊.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos itsellesi ystäväiseni mukavista sanoistas.😊.
Kiva, kun oot olemassa ja täällä. Ainakin mä olen saanut paremman mielen pelkästään jo lukien sinun ajatuksiasi. Joidenkin mielestä herttaisuus, hyvyys ja hyväntahtoisuus on naivia. Minusta ne on hienoja elementtejä inhimillisyydessä ja tekee elämästä kauniimpaa, mukavempaa ja rakkaudellisempaa. 😊
Kiva, kun oot olemassa ja täällä. Ainakin mä olen saanut paremman mielen pelkästään jo lukien sinun ajatuksiasi. Joidenkin mielestä herttaisuus, hyvyys ja hyväntahtoisuus on naivia. Minusta ne on hienoja elementtejä inhimillisyydessä ja tekee elämästä kauniimpaa, mukavempaa ja rakkaudellisempaa. 😊
Cool❄️Voi kiitos ystävä hyvä taas hyvin kauniista sanoista. Ja on todella mukavaa kuulla että oon voinut sun mieltäsi piristää ja parantaa. Oon siitä hyvin iloinen. Ja ihan samaa mieltä ollaan noista sun mainitsemista asioista. Se on juuri noin. Mitä enemmän ihmiset vaan näkis sen että kun olet muille mukava, ystävällinen, hyväntahtoinen ja sulla on positiivinen asenne elämään niin sitä parempi sun on myös itse olla ja sitä enemmän saat niitä hyviä, mukavia ja nautinnollisia asioita elämääsi. Näin se ainakin omalla kohdalla toimii.🤗.
- Anonyymi
Pidän rajana sitä, jos tekee, sanoo tai kirjoittaa jotain sellaista, mitä ei voisi kumppanin edessä tehdä. Tämä on hieman kärjistetty siinä mielessä, että tottakai on kummallakin oikeus yksityisyyteen eikä esim luottamukselliset keskustelut ystävän kanssa kuulu muiden silmille, mutta periaate on se, etten koskaan tekisi, sanoisi tai kirjoittaisi mitään sellaista, minkä tietäisin satuttavani kumppaniani. Pienellä präntättynä lisälauseke, että kumppanin täytyisi tietenkin olla tervejärkinen eikä mikään sairaalloisen mustasukkainen tapaus, joka loukkaantuisi siitä, jos edes tervehdin vastakkaista sukupuolta olevaa tuttavaani.
- Anonyymi
Mun on pakko kysäistä, että entä jos se sama lause ei itselle olisi ongelma kumppanin toiselle sanomana, mutta se kumppanille se taas on ongelma ... kumpi on oikeassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun on pakko kysäistä, että entä jos se sama lause ei itselle olisi ongelma kumppanin toiselle sanomana, mutta se kumppanille se taas on ongelma ... kumpi on oikeassa?
Ei mielestäni voi sanoa, kumpi on oikeassa, vaan on kaksi erilaista tulkintaa ja tilanteesta täytyy silloin keskustella. Takuulla on asioita, jotka loukkaavatkin toista, vaikka toiselle ne ovat yhdentekeviä. Ei varmaan yhdelläkään pariskunnalla ole täydellisen identtiset näkemykset siitä, missä raja menee, mutta toisen täytyy kertoa avoimesti, miltä tuntuu ja toisen kuunnella tuomitsematta. Molempien on hyvä miettiä omaa kantaansa, miksi toinen kokee asian loukkaavana ja miksi toiselle se ei sitä ole. Yleensä kompromissi löytyy keskustelemalla ja tulemalla toista vastaan puolitiehen. Jollei ratkaisua löydy ja tällaisista tulee jatkuvasti ongelmaa, niin sitten täytyy ehkä miettiä, ovatko arvomaailmat kuitenkin liian erilaiset, jotta parisuhdetta voi jatkaa.
Muistan hyvin nuoruuden mustasukkaisuuteni. Ravintolan vessasta palattuani naiseni ympärillä pyöri poikia, joista yksi pyrki suutelemaan häntä. Vähän se hätkäytti. Pohdin jo suhteen lopettamista
Vastaavia kuvioita oli luvassa myöhemminkin. Viimeisin tapaus oli laivalla viisi vuotta sitten. Enää se ei kuitenkaan tuntunut missään, sillä luotan siihen, että puolisoni ei loukkaa minua teoillaan.
Olemme puhuneet yhdessä rajoista ja anteeksiannosta, jos vahinkoja sattuu.
Katson rauhallisin mielin tulevaisuuteen.Ikä tuo usein malttia ja tahtoa ensin selvittää asiat. Nuorempana on ehkä vähän malttamattomampi ja nopeampi ratkaisuissaan. Ainakin yleensä tuntuu olevan niin.
- Anonyymi
Uskon hyvinkin.
Nuoret on nykyään niitä tiukkapipoisia konservatiiveja.
Varttuneemmat tietävät ettei se ole pettämistä jos ei livauta sisään, vähän vaan pinnasta hieroo :)
Ja jos on lupa ei voi pettää ensinkään :))
-keinovaginamies- Kyllä minä uskon ihan tuohon tulokseen.
Naiset ovat ahdasmielisempiä ja nuoret ihmiset tuppaavat ajattelemaan mustavalkoisesti.
Eikä tämä ole muuta kuin minun henkilökohrainen kokemukseni.En ehkä muuten nielisi sitä, mutta ikä antaa selkänojaa olla harkitsevampi sen osalta mikä on oikeasti tärkeää, niin se muuttaa ihmisen suhtautumista todella paljon moneenkin asiaan.
En ehkä muuten nielisi sitä, mutta ikä antaa selkänojaa olla harkitsevampi sen osalta mikä on oikeasti tärkeää, niin se muuttaa ihmisen suhtautumista todella paljon moneenkin asiaan.
Noinhan se menee. Sitä oppii eläessään mikä on oikeasti tärkeää. Toki niitä tiukkapipoisia varttuneitakin löytyy, mu aika vähän suhteessa nuoriin aikuisiin.
Kakarana vielä uskotaan siihen ainoaan, oikeaan ja täydelliseen rakkauteen. Siihen, missä ei ole tilaa inhimillisille virheille. Tai hairahduksille.
Iän tullen osaa jo arvostaa itseään ja ei ota jokaista pikkujuttua, mitä kumppani tekee tai jättää tekemättä itseensä.
Sitä tajuaa, että kuolema korjaa kumminkin.
Paha mennä oikein sanomaan.. ite olen niin .. hmm.. höveli. En pannut pahakseni edes sitä, kun exä soitteli ulkomailta ja kinusi rahaa, että pääsee stripparille. Tai kun hän suuteli exänsä kanssa edessäni.. tai naapurin emännän...
Olen vakaumuksellisesti sitä mieltä, että jokainen vastaa omista teoistaan.
Mutta kyse onkin enemmänkin siitä, mikä loukkaa ketäkin.
Oma egoni on vahva, se ei haurastu kumppanini tekemisistä. Joten mulle on se ja sama, mitä kummpanini valitsee elämäänsä. Se on kuin onkin hänen elämänsä. Ei minun.Pikku-pirpana kirjoitti:
Noinhan se menee. Sitä oppii eläessään mikä on oikeasti tärkeää. Toki niitä tiukkapipoisia varttuneitakin löytyy, mu aika vähän suhteessa nuoriin aikuisiin.
Kakarana vielä uskotaan siihen ainoaan, oikeaan ja täydelliseen rakkauteen. Siihen, missä ei ole tilaa inhimillisille virheille. Tai hairahduksille.
Iän tullen osaa jo arvostaa itseään ja ei ota jokaista pikkujuttua, mitä kumppani tekee tai jättää tekemättä itseensä.
Sitä tajuaa, että kuolema korjaa kumminkin.
Paha mennä oikein sanomaan.. ite olen niin .. hmm.. höveli. En pannut pahakseni edes sitä, kun exä soitteli ulkomailta ja kinusi rahaa, että pääsee stripparille. Tai kun hän suuteli exänsä kanssa edessäni.. tai naapurin emännän...
Olen vakaumuksellisesti sitä mieltä, että jokainen vastaa omista teoistaan.
Mutta kyse onkin enemmänkin siitä, mikä loukkaa ketäkin.
Oma egoni on vahva, se ei haurastu kumppanini tekemisistä. Joten mulle on se ja sama, mitä kummpanini valitsee elämäänsä. Se on kuin onkin hänen elämänsä. Ei minun.Nuorena on usein enemmän idealistinen. Sitten silmille heitetään ELÄMÄ. Ja whumps.
Oppiihan sitä, kaikenlaista, itsestään ja muista, omasta suhteestaan muihin ylipäänsä, omasta suhteestaan johonkin tärkeään ja kaikkea muuta sellaista. Oppii olemaan.
Minäkin olen aika höveli, ainakin tässä iässä, ei se ole niin justiinsa, ei enää, joskus olisi ollutkin, mutta hauta on nyt paljon lähempänä. Sinne ei mukana mene kuin oma sydän ja ne kivet mitä sydämeen on ihan itse haudannut. Koitan pitää ne kivet itse vähissä, kumppanit saa tehdä mitä itse hyväksi näkevät.randombypasser kirjoitti:
Nuorena on usein enemmän idealistinen. Sitten silmille heitetään ELÄMÄ. Ja whumps.
Oppiihan sitä, kaikenlaista, itsestään ja muista, omasta suhteestaan muihin ylipäänsä, omasta suhteestaan johonkin tärkeään ja kaikkea muuta sellaista. Oppii olemaan.
Minäkin olen aika höveli, ainakin tässä iässä, ei se ole niin justiinsa, ei enää, joskus olisi ollutkin, mutta hauta on nyt paljon lähempänä. Sinne ei mukana mene kuin oma sydän ja ne kivet mitä sydämeen on ihan itse haudannut. Koitan pitää ne kivet itse vähissä, kumppanit saa tehdä mitä itse hyväksi näkevät.Mutta toi on mun mielestä hyvä toi istua alas ja kirjata säännöt. Sit ne on ainakin käsitelty. Yhdessä.
Mulla on tullut tavaksi pujiksen kanssa noin kaksi kertaa vuodessa päivittää status.
Eli ollaan sovittu säännöistä ja päivitetty suhteemme tila. No muutoksia ei ole tullut, sillä molemmat halutaan jatkaa tapailupohjalta.
Suurin syy pettymyksiin suhteissa luullakseni on se, ettei asioista puhuta ääneen ja oikeilla nimillä. Rehellisesti. Ei ladota täyslaidallista heti alkuun vaan oletetaan että toinen ajattelee asioista samoin.
Mä en voisi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa joutuisin rajoittamaan omaa olemistani.
En tietenkään haluaisi aiheuttaa toiselle mielipahaa tieten tahtoen, siksi lupaankin vain 90% uskollisuuden. Jos se kumppanilleni kelpaa, pyrin siihen 100% .
Mutta jos minulta kiellettäisiin halaaminen ja pussailu, niin joutaisi silloin vakikumppani vaihtoon. Minulle ne eivät ole pettämistä. Normaalia kanssakäymistä. Kuin kätteleminen.
Sepä se, mitä kukakin seksualisoi ja pitää pettämisenä. Se on yksilöllistä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta toi on mun mielestä hyvä toi istua alas ja kirjata säännöt. Sit ne on ainakin käsitelty. Yhdessä.
Mulla on tullut tavaksi pujiksen kanssa noin kaksi kertaa vuodessa päivittää status.
Eli ollaan sovittu säännöistä ja päivitetty suhteemme tila. No muutoksia ei ole tullut, sillä molemmat halutaan jatkaa tapailupohjalta.
Suurin syy pettymyksiin suhteissa luullakseni on se, ettei asioista puhuta ääneen ja oikeilla nimillä. Rehellisesti. Ei ladota täyslaidallista heti alkuun vaan oletetaan että toinen ajattelee asioista samoin.
Mä en voisi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa joutuisin rajoittamaan omaa olemistani.
En tietenkään haluaisi aiheuttaa toiselle mielipahaa tieten tahtoen, siksi lupaankin vain 90% uskollisuuden. Jos se kumppanilleni kelpaa, pyrin siihen 100% .
Mutta jos minulta kiellettäisiin halaaminen ja pussailu, niin joutaisi silloin vakikumppani vaihtoon. Minulle ne eivät ole pettämistä. Normaalia kanssakäymistä. Kuin kätteleminen.
Sepä se, mitä kukakin seksualisoi ja pitää pettämisenä. Se on yksilöllistä.No kirjata tai ei, kunhan ne on selkeästi käsitelty. Kirjaaminen vain helpottaa asiaa, käsitellään kohta 1. Toisten suuteleminen... Jne.
Teillähän on ihan hiton upea systeemi!!! Ilmankos homma toimii. Helvetti, olenpa ylpeä sinusta siskoseni, enkä todellakaan vähiten siksi, että annat minulle hyvää mallia, hyviä ideoita. Kiitos!
Olen samaa mieltä, suurin syy harha-askeleille on puhumattomuus. Oikeastaan se sama on kaikkien (isojen) ongelmien taustalla, ei ole puhuttu asioista. Kun jatkuvasti puhuisi, siis vaikka juuri noin, puolen vuoden välein kunnolla, niin kovin massiivisia yllätyksiä ei luulisi tulevan ja yhteys säilyisi.randombypasser kirjoitti:
No kirjata tai ei, kunhan ne on selkeästi käsitelty. Kirjaaminen vain helpottaa asiaa, käsitellään kohta 1. Toisten suuteleminen... Jne.
Teillähän on ihan hiton upea systeemi!!! Ilmankos homma toimii. Helvetti, olenpa ylpeä sinusta siskoseni, enkä todellakaan vähiten siksi, että annat minulle hyvää mallia, hyviä ideoita. Kiitos!
Olen samaa mieltä, suurin syy harha-askeleille on puhumattomuus. Oikeastaan se sama on kaikkien (isojen) ongelmien taustalla, ei ole puhuttu asioista. Kun jatkuvasti puhuisi, siis vaikka juuri noin, puolen vuoden välein kunnolla, niin kovin massiivisia yllätyksiä ei luulisi tulevan ja yhteys säilyisi.Aikanaa muistelen sinunkin hieman tuomitsevaan sävyyn kommentoineen minun vapaamielisyttäni.. mutta erilaisuus on rikkaus.
Se rikastuttaa elämiä. Sinä olet myös rikaste minun elämässäni. Kas joskus vanha narttukin oppii uusia temppuja.. heh. Ny hyvää yötä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Aikanaa muistelen sinunkin hieman tuomitsevaan sävyyn kommentoineen minun vapaamielisyttäni.. mutta erilaisuus on rikkaus.
Se rikastuttaa elämiä. Sinä olet myös rikaste minun elämässäni. Kas joskus vanha narttukin oppii uusia temppuja.. heh. Ny hyvää yötä.Niinpä todella tein, se on ihan totta. Mutta sittemmin, tutustumattakin, olen asetellut palasia elämässäni toisille paikoille. Kun ei tämä niin vakavaa ole, ellei halua sen olevan.
Hyvät yöt siskoseni, sunnuntaina nähdään 😘
- Anonyymi
Varttuneella miehellä on kurppa vaimona. Ei välitä varttunut mies, jos joku kehtaa kurppaa pussata tai sen hametta nostella. Saattaa varttunut mies jopa ilahtua, jos joku veisi sen kurpan mukanaan. ;)
No ei sitä nyt kannata siitä mieltään pahoittaa, jos kumppanisi on samaa ikää kanssasi, eihän sitä huonoksi asiaksi ainakaan voi sanoa. Ja kiva että olet noin vapaamielinenkin👍
- Anonyymi
No itse isäni rakasteli minua pyllyyn humalassa. En 5v sitte olisi hyväksynyt mutta nykyään miksi ei?
Perseessä tietty näin miesten kesken oli vaan suihku tehtävänä ja taas kaikki ok.
Individual - Anonyymi
Hölmö keskustelu sinkut-palstalla. Vai onko täällä yhtään oikeaa sinkkua?
>simiti< Minulla on ollut melko mustasukkaisia kumppaneita, joten kokemukseni on toisenlainen. Minä olen joutunut rajoittamaan kumppanin aikana jopa tavanomaista huumoripitoista keskustelua vastakkaista sukupuolta olevien kaverien kanssa, etten pahoita kenenkään mieltä..
Tosin mieheni ovat kanssani parisuhteeseen alkaessaan tienneet mitä saavat, eli että en ole kotona viihtyvää tyyppiä.
Minulla on pettämisestä hieman kaksijakoinen ajatus. - Lähtökohtaisesti minulle pettämistä ei ole sukupuoliyhteyden lisäksi juuri mikään, ellei kukaan tule hieromaan sitä minun naamaani. Ja siinäkin tapauksessa minua haittaisi enemmän se, että minua tullaan ärsyttämään sillä tiedolla kuin varsinainen teko.
En muista ikinä tunteneeni mustasukkaisuutta, joten tietenkin voin miettiä asiaa vain teoriassa.Mustasukkainen haluaa omistaa kumppaninsa.Toisen vapauden riisto on kamalinta mitä tiedän.
Itse vaalin omaa vapauttani ja sallin sen myös puolisolle.
Emme ole määritelleet tarkkoja rajoja vaan toimimme intuitiivisesti. Sen aavistaa missä kohtaa rajat ylittyy, eikä sekään ole vielä paha asia.
Jos puolisoni nauttii toisesta miehestä, miksi rajoittaisin hänen elämäänsä. Pohjimmiltaan toivon, että hänellä olisi hyvä olla, ja hän palaisi kotiin, vaikka vasta aamuyöllä.
Viimeinen virke on toistaiseksi teoriaa, rakastuneen sydämen haihattelua. =D- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Mustasukkainen haluaa omistaa kumppaninsa.Toisen vapauden riisto on kamalinta mitä tiedän.
Emme ole määritelleet tarkkoja rajoja vaan toimimme intuitiivisesti. Sen aavistaa missä kohtaa rajat ylittyy, eikä sekään ole vielä paha asia.
Jos puolisoni nauttii toisesta miehestä, miksi rajoittaisin hänen elämäänsä. Pohjimmiltaan toivon, että hänellä olisi hyvä olla, ja hän palaisi kotiin, vaikka vasta aamuyöllä.
Viimeinen virke on toistaiseksi teoriaa, rakastuneen sydämen haihattelua. =DPeriaattesa noin minäkin ajattelen, mutta käytännössä miettisin miksi hän minun kanssa on, jos muut kiinnostaa ja muista nauttii.
Voisi aivan hyvin jättää minut ja keskittyä vain heihin, jotka saa jotain kivaa tuntemaan. Plus että miksi itsen pitäisi olla joku mikä otetaan käyttöön vain, kun voi jotenkin hyötyä tai nauttia.
Ääh, absurdia. En halua olla käyttöesine. 😛
Cool❄️ - Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Mustasukkainen haluaa omistaa kumppaninsa.Toisen vapauden riisto on kamalinta mitä tiedän.
Viimeinen virke on toistaiseksi teoriaa, rakastuneen sydämen haihattelua. =DRakkaansa päästää myös kokonaan vapaaksi, jos tämä vaikuttaa enemmän vapautta tarvitsevan. Minä en ole vankila ja jos ei kerta kiinnosta, niin voi vapaasti poistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaansa päästää myös kokonaan vapaaksi, jos tämä vaikuttaa enemmän vapautta tarvitsevan. Minä en ole vankila ja jos ei kerta kiinnosta, niin voi vapaasti poistua.
Näinpä. 👍
Cool❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaattesa noin minäkin ajattelen, mutta käytännössä miettisin miksi hän minun kanssa on, jos muut kiinnostaa ja muista nauttii.
Voisi aivan hyvin jättää minut ja keskittyä vain heihin, jotka saa jotain kivaa tuntemaan. Plus että miksi itsen pitäisi olla joku mikä otetaan käyttöön vain, kun voi jotenkin hyötyä tai nauttia.
Ääh, absurdia. En halua olla käyttöesine. 😛
Cool❄️Itse koen olevani rakastettu ja minulla on miltei lapsenomainen usko siihen, ettei sitä rakkautta mikään horjuta.
Jos puoliso on hetken toisen miehen sylissä, se ei ole minulta pois. Puoliso saa kivan kokemuksen, mutta ei menetä tuttua ja turvallista aviomiestä ja hänen antimiaan.
Aina välillä puoliso käy "tyttöjen kanssa" tanssimassa ja antaa myös muiden miesten tanssittaa itseään.
Sitten hän palaa iloisena kotiin, halaa ja pusuttelee minua. Itse en hitaita tanssi ja olen mielissäni, että naiseni on tuolta osin tyydytetty. 😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse koen olevani rakastettu ja minulla on miltei lapsenomainen usko siihen, ettei sitä rakkautta mikään horjuta.
Jos puoliso on hetken toisen miehen sylissä, se ei ole minulta pois. Puoliso saa kivan kokemuksen, mutta ei menetä tuttua ja turvallista aviomiestä ja hänen antimiaan.
Aina välillä puoliso käy "tyttöjen kanssa" tanssimassa ja antaa myös muiden miesten tanssittaa itseään.
Sitten hän palaa iloisena kotiin, halaa ja pusuttelee minua. Itse en hitaita tanssi ja olen mielissäni, että naiseni on tuolta osin tyydytetty. 😊Sivusta totean, että itselläni ei kävisi mielessäkään pitää tanssimista pettämisenä. Minä (nainen) inhoan paritansseja, että jos mies tahtoisi sellaisia tanssia, niin joutuisi tanssittamaan muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse koen olevani rakastettu ja minulla on miltei lapsenomainen usko siihen, ettei sitä rakkautta mikään horjuta.
Sitten hän palaa iloisena kotiin, halaa ja pusuttelee minua. Itse en hitaita tanssi ja olen mielissäni, että naiseni on tuolta osin tyydytetty. 😊Edellisen viestin kirjoitti Gattino.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten hän palaa iloisena kotiin, halaa ja pusuttelee minua. Itse en hitaita tanssi ja olen mielissäni, että naiseni on tuolta osin tyydytetty. 😊Näin minäkin ajattelen 👍
Minusta kumppanillani on oikeus saada se hyvän olon tunne, minkä hän saa toisten naisten huomiosta.
Ja samoin ajattelen niin, että kumppanin täytyy haluta olla minun kanssani. Ellei niin olisi ja hänen olisi ikävää olla siinä, hänen on parempi lähteä.
Meillä oli mieheni kanssa hyvä diili esimerkiksi risteilyillä tms. hotellireissuilla, että hän sai bailata vaikka aamuun saakka (usein niin kävikin 🙂), kunhan minä sain mennä nukkumaan silloin kun halusin ja hän oli herätessäni siinä vierellä. Ettei minun tarvinnut pelästyä oliko hänelle sattunut jotakin pahaa.
- Anonyymi
Olin tanssimassa. Ihan kivan oloinen tyyppi luetteli runsaan omaisuutensa ja sen jälkeen ehdotti treffejä. Tuli mieleen, näytänkö maksulliselta naiselta. Liukenin siitä takavasemmalle. Onko tuo muka naillä talousnäkymillä onnaava iskurepliikki.
- Anonyymi
Pettämiseen vaikee ottaa kantaa kun en koskaan seurustellu. En tiedä sitten, jos olisi naimisissa, niin aktivoituisko joku pettämisohjelma aivossa ja alkaisi pettämään. Tulee mieleen sekin, että pilaako avioliitto miehen, kun ainakaan ketään tässä lähipiirissä ketä poikamiehiä tunnen, ei juuri seksiä harrastele.
JeroP - Anonyymi
En pidä pettämistä vapaamielisyytenä.
- Anonyymi
No tämä vapaamielisyys on samaa propagandaa mitä maailma on nykyään täynnä.
Tuorein esimerkki oli tietysti translaki, mutta ei se siihen pääty.
Nyt on muotia että itseasiassa suhde on asia jonka jokainen määritteelee itse, ja muut seksuaaliset suhteet siinä sivussa ei välttämättä ole pettämistä ja jos niin ajattelee on vanhanaikainen.
Minua ei pettäminen sinänsä kiinnosta. En minä vahdi muijani menoja. Silti väitän että suutelu on jo pettämistä jos siihen ei liitty esimerkiksi näyttelijän työ.
Kohta varmaan pettämisen raja menee siinä että saattaa naisen raskaaksi. Kumin kanssa tuuppasu ei ole niin justiisa.Eihän se mitään propagandaa ole, tuo aloitus oli vain tietoa. Jos uskot omaan vapauteesi tehdä valintoja elämäsi suhteen, niin mikset soisi sitä muillekin? Jos he haluavat pörrätä kukasta kukkaan, niin tehkööt sitten niin, se on heidän asiansa. Sinä teet kuten itse parhaaksi näet omalla kohdallasi. Eikö?
- Anonyymi
Eihän se mitään propagandaa ole, tuo aloitus oli vain tietoa. Jos uskot omaan vapauteesi tehdä valintoja elämäsi suhteen, niin mikset soisi sitä muillekin? Jos he haluavat pörrätä kukasta kukkaan, niin tehkööt sitten niin, se on heidän asiansa. Sinä teet kuten itse parhaaksi näet omalla kohdallasi. Eikö?
Puhuin ihan yleisellä tasolla. Ja kyllä, media yrittää nykyään muokata julkkisten johdolla kaiken niin helvetin suvaitsevaiseksi ja normaaliksi.
Ei saa puhua läskeistä, ei transuista jne listaa voisi jatkaa loputtomiin. Esimerkiksi kaikki nämä "esimies - > esihenkilö" hevonpaska on vaan kaikki samaa isossa kontekstissa. Kun pitää olla niin helvetin VAPAATA joka asia.
No, onneksi omalla käytöksellä voi kuitenkin omaan ympäristöön vaikuttaa. Minä en tule yhtäkään transua kohtelemaan transuna vaan se on joko mies tai nainen ja minua ei kiinnosta vittuakaan jos hänellä on omasta sukupuolestaan joku toinen käsitys.
En ole suvaitseva, vaan olen paheksuva, joten paheksun noitakin asioita laajalla skaalalla.
- Anonyymi
No ohan se vapaamielistä ottaa paljaalla suoraa suolee hetken mielijohteesta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742872
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171629- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239