työvoimakoulutuksen keskeyttäminen

Anonyymi-ap

Mites nyt, kun nuo karenssiajat ovat muuttuneet (huomautus, 7pv, 14 pv, työssäolovelvoite) tuon työvoimakoulutuksen keskeyttämisen kanssa?

Tuli hakeuduttua oma-aloitteisesti noin puolivuotiseen työvoimakoulutukseen, mutta vajaan kuukauden jälkeen koulutus ei vastaa lainkaan odotuksia, eikä tue ammattitaitoani tai anna yhtään mitään lisää aiempiin koulutuksiini, päinvastoin.

Syksyllä sain yhden muikkarin, kun jäi 4 paikkaa ilmoittamatta, mutta sen jälkeen ei huomautuksia.

Eli olisiko keskeytys nyt toinen huti, eli 7 päivää karenssia vai olenko käsittänyt nykyisen lain väärin ja noissa on vielä käytössä pidemmät karenssiajat?

11

2415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yhteys suoraan työkkariin. Minusta työvoimakoulutuksen keskeytys on aina karenssi, enkä ymmärrä miksi keskeytät? Puoli vuotta on niin lyhyt aika.

• Anonyymi

Suoranaiset kieltäytymiset kaikesta edistävästä toimesta on ehdoitta työvelvoite ilman mitään karenssia!
      Työvelvoite on sitä, että menet töihin ja aikanaan saat mahdollisuuden olla työtön jolle maksetaan jotain tukea jos ei työtä ole!

Miksi pyrkiä olla olevinaan enemmän ja ei kuitenkaan ole? Helpommalla pääsee kun on kuunteluoppilas siellä minne velvoitettuna.

• Anonyymi

oksettaa

yritä työllistyä pimeästi

lopeta jo valtioavusteinen ohjelma kokonaan

• Anonyymi

Omituisia tee-se-itse hakemuksia?..

• Anonyymi

Työvoimakoulutuksen keskettämisesti ei tule karenssia. Karenssi napsahtaa vain silloin jos olet 12kk aikana toiminut vastoin työkkärin ohjeita. Eli ensimmäisenä tulee huomautus, sitten 7pv, 14pv ja työssäolovelvoite. Työvoimakoulutuksessa eri lakipykälät kuin esim työsuhteen purussa.

• Anonyymi

Minulle ainakin tuli karenssi kun keskeytin työvoimakoulutukseni, sain tehdä vastineen tai ainakin kertoa oman näkemykseni asiasta, ei auttanut karenssia mätkähti.
        Arvatkaapa menenkö enää ikinä vapaaehtoisesti työvoimakoulutukseen..............

• Anonyymi

Juuri näin, itselle tuli selvityspyyntö ja homma tällä selvä, vain 7pv jäähyllä. Ei ollut terveyssyyt kyseessä.

• Anonyymi

No miten menee: työkkäri määrää työkokeiluun. Kieltäydyn ja saan huomautuksen. Seuraavana päivänä sama kuvio, saan 7 pv jne... eli halutessaan voivat antaa kokoaikalarenssin, vai?

• Anonyymi

Työkokeilu ei ole mitenkään pakollista.

• Anonyymi

Jos yhteistuumin keskeyttäen toimii. Ei seurauksia

• Anonyymi

Onko terveys syyt?
      Silloin ei seuraamuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      530
      2005
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1643
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1462
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1016
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      811
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      794
    Aihe