Sedän avovaimo sekaantuu suvun asioihin / dominoi.

Anonyymi-ap

Tälläinen tilanne suvussa että sedän avovaimo sekaantuu aivan kaikkiin asioihin, määräilee ja muuta tapaa toimia ei ole olemassa kuin hänen tapansa. Setäni on aivan tossun alla, ei ota kantaa mihinkään ja tämä avovaimo saa tehdä mitä haluaa.

Tämä avovaimo on ilmeisesti "kommunisti" koska luulee että kaikki suvun omaisuus kuuluu automaattisesti hänelle ja hän saa tehdä sillä mitä haluaa, esimerkiksi voi myydä / lahjoittaa.

Tällä hetkellä tilanne on sellainen että pappani sisko menehtyi aikaisemmin ja oli naimisissa. Nyt kuitenkin tämän pappani siskon aviomies menehtyi. Edellä mainittu pariskunta oli naimisissa ja lapseton.

Nyt on kuitenkin tilanne se että tällä setäni avovaimolla on avaimet näiden kuolleiden sukulaisten asuntoon, käynyt siellä useasti. Mikä estää tätä avovaimoa viemästä tavaraa kyseisestä asunnosta?

Tämä setäni avovaimo on myös alkanut itsenäisesti hoitamaan kaikkia asioita, muulta suvulta ei ole kysytty mitään tai ole oltu yhteydessä mitenkään. Tämä setäni avovaimo vain tekee kysymättä kaikki asiat. Tilannut dokumentteja, ym. Lupaa ei ole kysytty tai informoitu mitenkään.

En tiedä miten on saanut valtakirjoja ym.

Perunkirjoitusta ei ole tehty.

Tämän pappani siskon mies on tehnyt testamentin, joka menehtyi.

Papallani on kaksi lasta: isäni ja setäni.

Isälläni on kaksi lasta: minä ja siskoni.

Sedälläni on myös kaksi lasta.

En tiedä olenko oikeutettu perintöön kyseisessä tapauksessa ja vaikka en olisikaan niin haluaisin näpäyttää laillisesti kyseistä naista.

Isäni, pappani ovat menehtyneet.

Nyt kysynkin voiko viranomainen, lakimies tai joku taho puuttua tähän asiaan?

Mitä tässä asiassa voi tehdä noin ylipäätään?

1

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1965/19650040
      Tuolta näet kuka perii kenetkin. Joka tapauksessa setäsi avovaimolla ei ole mitään oikeuksia tehdä yhtään mitään ja vielä vähemmän perii mitään. Palkkaa asianajaja (nekin kyllä osaa viedä kaiken kuolinpesästä). Tai voit vain sanoa sille lokille, että et ole perimässä mitään, joten parempi jättää toisten omaisuus rauhaan ellei halua vastata tekosistaan oikeudessa. Jos on kerta saanut ukkonsa tossun alle, luulee pystyvänsä pomottamaan koko sukua, mutta jos ärähdät sille, saattaa jopa luovuttaa kun huomaa ettei kaikki olekaan tossun alla. Jos ei luovuta, niin olet kuitenkin oikeudessa vahvoilla, uhkaa vain että nostat syytteen ja katso miten reagoi ja toimi sitten sen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe