Kiusatuksi tuleminen

Anonyymi-ap

Miksi ihminen joka tuo sanan joutuu kiusatuksi? Koska nyt on käynyt näin. Vein viestiä esimiehelleni ja sain itse kaiken niskaani. Voinko kieltäytyä kaikista keskusteluista?

9

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu siitä mitä viestiä veit ja miksi veit. Tietämättä mistä on kysymys ei ulkopuolinen voi kertoa teitkö arviointivirheen. Perussääntö työelämässä on että jokainen vastaa itse tekemisistänsä suoraan ilman välikäsiä. Joku lähetti sinut omalle asiallensa viestinviejäksi kun oma kanttinsa ei kestänyt. Ryhdyit vapaaehtoisesti kolmanneksi pyöräksi. Sellainen on vaarallista ja tyhmää. Näin tulkitsen. Mistä ihmeen keskusteluista oikein puhut??

    • Anonyymi

      Olisi mukava kuulla väliaikatietoja tästä tapauksesta. Eikö aloittaja arvannut, mihin sekaantuu vai miten kuvio on mennyt?

      • Anonyymi

        Todellakin olisi kiva kuulla. Millaisen viestin hän vei? Astuiko niin tehdessään ehkä häirikön asettamaan miinaan ja sai pomon vihat päälleen? Koskiko viesti henkilöä, jonka toimia ei sovi arvostella?


    • Anonyymi

      Yleensä näin käy kun kiusaaja kaveeraa pomon kanssa.
      Hän mustamaalaa sinut 100%:sti ilman että itse tiedät mitään

      • Anonyymi

        Mutta jos sinä itse olet se, joka menee esimiehen juttusille...


      • Anonyymi

        Totta, ja nämä käsitykset pysyy. Jos kerran on onnistuneesti jonkun mielikuvan maalannut toisesta, minkä psykopaatti osaa koska on pitkään hionut taitojaan ja on aina itsevarma ja salakavala, niin sitä ei voi oikein millään pyyhkiä pois. Jos väitteet ja mielikuvat ja valheet leviävät useampaan kollegaan niin sitten astuu kuvioihin myös konformatiivisuus, eli "ajatten näin koska muutkin ajattelevat näin" ja se ei ole enää tietoista toimintaa, vaan automaattista. Manipuloiduthan pitävät heille syötettyjä ajatuksia ominaan. Lisäksi on mukavaa jos on joku jota syyttää kaikesta ja haukkua selän takana silloin kun itse ei keksi mitään sanottavaa kahvipöydässä ja tuntuu että on vähän heikoilla mutta pitäisi kuitenkin vaikutus tehdä. Silloin kaivetaan taas syntipukki puheenaiheeksi.

        Jokaisen olisi parasta ajatella itse ja tehdä omat johtopäätöksensä, mutta esim. uusi työntekijä, menee yleensä mukaan haukkumiseen ja vinoon katsomiseen välittömästi. Eli jos muut osoittavat tai joku epävirallinen johtohenkilö osoittaa (toisinaan myös valheilla) että jotain tiettyä saa haukkua niin lähdetään oikein mielellään mukaan. Sehän poistaa omaa epävarmuutta uudesta työpaikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ja nämä käsitykset pysyy. Jos kerran on onnistuneesti jonkun mielikuvan maalannut toisesta, minkä psykopaatti osaa koska on pitkään hionut taitojaan ja on aina itsevarma ja salakavala, niin sitä ei voi oikein millään pyyhkiä pois. Jos väitteet ja mielikuvat ja valheet leviävät useampaan kollegaan niin sitten astuu kuvioihin myös konformatiivisuus, eli "ajatten näin koska muutkin ajattelevat näin" ja se ei ole enää tietoista toimintaa, vaan automaattista. Manipuloiduthan pitävät heille syötettyjä ajatuksia ominaan. Lisäksi on mukavaa jos on joku jota syyttää kaikesta ja haukkua selän takana silloin kun itse ei keksi mitään sanottavaa kahvipöydässä ja tuntuu että on vähän heikoilla mutta pitäisi kuitenkin vaikutus tehdä. Silloin kaivetaan taas syntipukki puheenaiheeksi.

        Jokaisen olisi parasta ajatella itse ja tehdä omat johtopäätöksensä, mutta esim. uusi työntekijä, menee yleensä mukaan haukkumiseen ja vinoon katsomiseen välittömästi. Eli jos muut osoittavat tai joku epävirallinen johtohenkilö osoittaa (toisinaan myös valheilla) että jotain tiettyä saa haukkua niin lähdetään oikein mielellään mukaan. Sehän poistaa omaa epävarmuutta uudesta työpaikasta.

        Mukaan lähtevä ajattelee että kiusatun täytyy olla todella itse syyllinen kiusattuna olemiseensa, koska hänestä pahaa puhuva on niin mukava ja suosittu henkilö (ainakin ensivaikutelmalta).

        Suosittelen katsomaan tämän TED-talkin aiheesta youtubesta:
        "Are you a giver or a taker? | Adam Grant"

        Lisäksi jos haluaa käsittää kuinka kieroja nämä kuviot joskus ovat, kannattaa lukea kirja "Psykopaatit ympärilläni | Thomas Erikson"


    • Anonyymi

      Joillakin voi olla ikäänkuin huono käyttöjärjestelmä eli huonot sosiaaliset taidot, mutta muuten hyvä sisältö. moraalinen eheys ja toimintavarmuus, mutta jollakin voi olla hyvä käyttöliittymä, mutta moraalisesti täysin kiero ja luistaa vastuusta ja aiheuttaa huvikseen vahinkoa toisille.

      Yleensä se josta hankkiudutaan eroon on sellainen jolla on huono käyttöjärjestelmä ja jäljelle jää hyvä käyttöliittymä hoviaan pyörittämään, mutta tulee kalliiksi firmalle kun väki vaihtuu ja kaikenlaista outoa jännitettä ja ahdistusta on ilmassa kaikista ilkeistä puheista johtuen jotka eivät näytä olevan linjassa todellisuuden kanssa.

      • Anonyymi

        Turun perintäfirmassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe