Onko kellään kokemuksia..

.. valmismatkapaketeista, joita laitetaan lehtien tilaajille..?
Mä sain aika houkuttelevan matkatarjouksen Turkin Lyykiaan. Hinta 250,- ja kahden viikon reissu. Eka viikko kiertoajelua ja nähtävyyksiä, toinen viikko löhöilyä viiden tähden hotlassa. Matkustusajankohta olisi marraskuu.

Houkuttelisi kovasti.

Olisi vielä turvallinen tapa matkustaa, kun on ryhmämatka.

Mutta.. onko noissa ketunhäntä kainalossa? Se mietityttää. Silläpä kyselen, onko kellään tietoa noista, vaikka serkun kaiman siskon kautta?

63

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen käynyt tuollaisella matkalla ja reissu oli oikein onnistunut.

      • Juu.. houkuttelisi kovasti. Tuli tarjous Tieteen kuvalehden mukana. Joku norjalainen matkatoimisto..

        Oliko sun reissusi kans tuollainen "lehtitarjous"?


      • Anonyymi

        Se lähtöhinta on halpa mutta jos ottaa siihen ateriat mukaan, niin tuleehan sitä enemmän hintaa. Viimesellä viikolla meillä oli hotellissa all inclusive, ja se kyllä kannattikin.
        Olin myös Turkissa ja marraskuussa. Eri paikassa tosin. Pääsi näkemään ehkä enemmän kuin jos oisi ollut omatoimi matka.
        Kaupittelu kohteissa käytiin kyllä, käsityöt, matot, nahkatuotteet ym. mutta oli jokaisen oma asia ostiko mitään sieltä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. houkuttelisi kovasti. Tuli tarjous Tieteen kuvalehden mukana. Joku norjalainen matkatoimisto..

        Oliko sun reissusi kans tuollainen "lehtitarjous"?

        Oli katso lehden välissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se lähtöhinta on halpa mutta jos ottaa siihen ateriat mukaan, niin tuleehan sitä enemmän hintaa. Viimesellä viikolla meillä oli hotellissa all inclusive, ja se kyllä kannattikin.
        Olin myös Turkissa ja marraskuussa. Eri paikassa tosin. Pääsi näkemään ehkä enemmän kuin jos oisi ollut omatoimi matka.
        Kaupittelu kohteissa käytiin kyllä, käsityöt, matot, nahkatuotteet ym. mutta oli jokaisen oma asia ostiko mitään sieltä.

        Niin.. kiitos että jaoit kokemuksesi. Ehkä mä si voisin vaikka harkita oikeasti ..

        Pitäisi vaan saada vapaata tuon reissun ajaksi.
        Se, on suurin pulmani.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. kiitos että jaoit kokemuksesi. Ehkä mä si voisin vaikka harkita oikeasti ..

        Pitäisi vaan saada vapaata tuon reissun ajaksi.
        Se, on suurin pulmani.

        Mä olin reissussa 15 päivää ja kaikki meni tosi hienosti. Hotellit siistit, opas hyvä ja kaikki hyvin järjestelty.
        Suosittelen ehdottomasti. Toivottavasti saat vapaata ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin reissussa 15 päivää ja kaikki meni tosi hienosti. Hotellit siistit, opas hyvä ja kaikki hyvin järjestelty.
        Suosittelen ehdottomasti. Toivottavasti saat vapaata ☺

        Itseasiassa viestittelin pomon kanssa.. pyysin vapaaksi ja sanoi, että voipi luvata. Kyllä mä taidan lähteä kokeilemaan.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17838243r

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Ei ole ihan tuollaisesta kyllä kokemusta. Pienen googletuksen jälkeen napsahti kohdalle tuo ao., niin pakko kysyä, että katoitko sen tarjouksen hinnan varmasti oikein?

      https://www.tss-travel.fi/matkat/lyykia/

      • Hinta marraskuussa 249,- tuhannen euron alennus...

        Eli katsoin toki hinnan oikein.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hinta marraskuussa 249,- tuhannen euron alennus...

        Eli katsoin toki hinnan oikein.

        Ok, hyvä niin. Ja tuo marraskuu selittääkin asian hyvin. Muuten olisi ollut liian hyvää ollakseen totta... 😁


      • Ja juuri tuo sama matka on kyseessä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ok, hyvä niin. Ja tuo marraskuu selittääkin asian hyvin. Muuten olisi ollut liian hyvää ollakseen totta... 😁

        Kun itse olin marraskuussa Turkissa, oli lämmintä vielä yli 20 astetta ja kävin meressä uimassa.
        Sesonkikausi hotelleissa on ohi ja hotellit tyhjillään. Siksi matkat noin halpoja. Itse olin tosi tyytyväinen reissuun.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja juuri tuo sama matka on kyseessä.

        Juu, isoveli täälllä vaan oli taas varpaillaan... 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse olin marraskuussa Turkissa, oli lämmintä vielä yli 20 astetta ja kävin meressä uimassa.
        Sesonkikausi hotelleissa on ohi ja hotellit tyhjillään. Siksi matkat noin halpoja. Itse olin tosi tyytyväinen reissuun.

        Jep, siellä on useimmiten varsin kiitettävät kelit vielä siihen aikaan vuodesta näin suomalaisittain ajateltuna. Ja välimerihän viilenee tosissaan vasta vuodenvaihteessa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, isoveli täälllä vaan oli taas varpaillaan... 😂

        Hjuuva..
        Isoveli valvoo. Tuli turvallinen olo.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hjuuva..
        Isoveli valvoo. Tuli turvallinen olo.

        Aina siskoseni, aina ❤️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jep, siellä on useimmiten varsin kiitettävät kelit vielä siihen aikaan vuodesta näin suomalaisittain ajateltuna. Ja välimerihän viilenee tosissaan vasta vuodenvaihteessa.

        Joo lämmintä oli vielä joulukuun alussakin ☺


      • randombypasser kirjoitti:

        Aina siskoseni, aina ❤️

        Kuten silloin kun täällä oli myrkkyvuoto..olit ensimmäisiä jotka varottivat minua siitä.
        Isosisko taisi olla ensimmäinen..

        Mutta kiitos.. ❤️


    • Aika epäilyttävän edulliselta kuulostaa. Eihän tuolla hinnalla pitäisi saada kuin lennot.

      Mutta en tiedä. Me Naiset-lehti ei ole ehdottanut lukijamatkaa ja muita lehtiä en lue.

      • Niin epäilyttävää. Mutta tosiaankin tuo anonyymi, joka käynyt vastaavalla matkalla, kertoi että lisäkustannuksia tulee vielä aterioista.

        Toisaalta.. syödä sielläkin pitää ja ateriat maksaa kuitenkin. Joka tapauksessa. Silti kuulostaa edulliselta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin epäilyttävää. Mutta tosiaankin tuo anonyymi, joka käynyt vastaavalla matkalla, kertoi että lisäkustannuksia tulee vielä aterioista.

        Toisaalta.. syödä sielläkin pitää ja ateriat maksaa kuitenkin. Joka tapauksessa. Silti kuulostaa edulliselta.

        Joo, mutta sillä mielellä kannattaa aina ajatella, että jokin ansaintalogiikka myyjällä on. Muuten tyhjien hotellihuoneiden kustannus ei sinänsä kovin iso ole. Mutta jos niitä ikään kuin annetaan ilmaiseksi käyttöön, niin matkailijaa sitten on tarkoitus rahastaa jollakin muulla.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joo, mutta sillä mielellä kannattaa aina ajatella, että jokin ansaintalogiikka myyjällä on. Muuten tyhjien hotellihuoneiden kustannus ei sinänsä kovin iso ole. Mutta jos niitä ikään kuin annetaan ilmaiseksi käyttöön, niin matkailijaa sitten on tarkoitus rahastaa jollakin muulla.

        Se on juuri nämä kaupittelu paikat, missä myös reissulla käydään. Nahkatuotteet, korut, käsityöt ym.


      • scrg kirjoitti:

        Joo, mutta sillä mielellä kannattaa aina ajatella, että jokin ansaintalogiikka myyjällä on. Muuten tyhjien hotellihuoneiden kustannus ei sinänsä kovin iso ole. Mutta jos niitä ikään kuin annetaan ilmaiseksi käyttöön, niin matkailijaa sitten on tarkoitus rahastaa jollakin muulla.

        Näin on. Sehän on ihan ymmärrettävää. Kyllä pitänee olla tarkkana. Lukea pikkupräntitkin.


    • Jos tuollaiselle matkalle lähtisin, niin varaisin aika muhkean matkabudjetin.
      Koskaan ei tiedä mitä yllättäviä sivukuluja tulee eteen.

      Matkani olen tehnyt maikatoimistojen kautta. Kerran kokeilin edullista tarjousta ja päädyin pitkän sekoilun kautta asumaan niin rupuisessa hotellissa, että heti iski koti-ikävä.

      • Niin. Kyllä on parempi varautua kuin katua. Tässä matkassa on kyllä ihan 4 ja 5 tähden hotlat ainakin esitteen mukaan.

        Kyllä mä jo kallistun reissuun lähtemisen puoleen. Riskillä .. tai sit reissu on ihan mahtava.. ei tiedä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Kyllä on parempi varautua kuin katua. Tässä matkassa on kyllä ihan 4 ja 5 tähden hotlat ainakin esitteen mukaan.

        Kyllä mä jo kallistun reissuun lähtemisen puoleen. Riskillä .. tai sit reissu on ihan mahtava.. ei tiedä.

        En enää muista yksityiskohtia katastrofimatkastani, mutta mulla on mielikuva, että matkanjärjestäjä ei pystynyt majoittamaan meitä valittuun hotelliin, joten meidän pantiin johonkin murjuun säilöön.
        Myöhemmin pääsimme valitsemaamme hotelliin.


      • Gattino kirjoitti:

        En enää muista yksityiskohtia katastrofimatkastani, mutta mulla on mielikuva, että matkanjärjestäjä ei pystynyt majoittamaan meitä valittuun hotelliin, joten meidän pantiin johonkin murjuun säilöön.
        Myöhemmin pääsimme valitsemaamme hotelliin.

        Oho! Saitteko hyvitystä?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Kyllä on parempi varautua kuin katua. Tässä matkassa on kyllä ihan 4 ja 5 tähden hotlat ainakin esitteen mukaan.

        Kyllä mä jo kallistun reissuun lähtemisen puoleen. Riskillä .. tai sit reissu on ihan mahtava.. ei tiedä.

        Se että hotellit on 4 ja 5 tähden, piti ainakin omalla reissullani täysin paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että hotellit on 4 ja 5 tähden, piti ainakin omalla reissullani täysin paikkansa.

        Niin.. mä soitin sinne ja kaikki halvat lähdöt oli jo mennyt ja kalliimmalla olisi päässyt syyskuussa.. eli näin. Pyysi soittamaan kuukauden tai kahden päästä uudestaan, jos joku olisi ehkä peruuttanut.

        Eli he myyvät lisämaksulliset paikat ensin ja sitten kun ne on täynnä, niin ne halvat tulevat myyntiin. Jos tulevat..

        Tai sit oikeasti ne on menny jo ne halvat paikat. Mistäpä tuota tietää..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Oho! Saitteko hyvitystä?

        Ei sellaista tarjottu, enkä ymmärtänyt nuorena miehenä kysyä. Siinä hotellissa taisi mennä päivä tai kaksi ja olimme ikionnellisia kun pääsimme sieltä pois.


      • Gattino kirjoitti:

        Ei sellaista tarjottu, enkä ymmärtänyt nuorena miehenä kysyä. Siinä hotellissa taisi mennä päivä tai kaksi ja olimme ikionnellisia kun pääsimme sieltä pois.

        Noh, nyt olet sitä matkustuskokemusta rikkaampi ja viisaampi.


    • Anonyymi
      • Kiitos. Arvelinkin että lisämaksuja on tiedossa, en kuvitellutkaan, että eläminen olisi ilmaista reissun päällä. Mutta silti reissu tulisi aika edulliseksi..

        Mutra kun soitin sinne, niin matkoja ei ollut enää vapaana.. paitsi niitä kalleimpia. Luonnollisesti. Tuplahinnalla olisi päässyt reissuun...


    • Anonyymi

      Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta vanhempani ovat käyneet tuollaisilla useampan kertaan. Ilmeisen hyviä ovat kokemukset olleet, on ovat usemminkin menneet.

      • Juu.. olisin ollut kiinnostunut lähtemään. Mutta ei ollut vapaita paikkoja.

        Kai se oli siinä sitten.


      • Anonyymi

        Ai niin ja muistelen, äitini puhuneen, että lisäkustannuksia tulee jonkin verran ja että hautessaan saa kyllä vaikka kymmenkertaistettua matkan hinnan. Äitini on kuitenkin tarkaa rahoista, joten ei se yletön rahanmeno slevästikään ole mikään itsestäänselvyys, kun hän on kokenut nuo hyviksi matkoiksi ja he nyt kuitenkin ovat käyneet myös muunlaisilla matkoilla aiemmin, eli vertailukohtaakin on.

        Ja siis kyllähän millä vaan matkalla saa budjettinsa moninkertaistettua, jos ei mieti mihin rahaa käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja muistelen, äitini puhuneen, että lisäkustannuksia tulee jonkin verran ja että hautessaan saa kyllä vaikka kymmenkertaistettua matkan hinnan. Äitini on kuitenkin tarkaa rahoista, joten ei se yletön rahanmeno slevästikään ole mikään itsestäänselvyys, kun hän on kokenut nuo hyviksi matkoiksi ja he nyt kuitenkin ovat käyneet myös muunlaisilla matkoilla aiemmin, eli vertailukohtaakin on.

        Ja siis kyllähän millä vaan matkalla saa budjettinsa moninkertaistettua, jos ei mieti mihin rahaa käyttää.

        Juu.. varauduin minäkin että ei se matka noin halvalla lähde.. mutta rajansa kaikella. Olisin päässyt syyskuun matkalle, johon tulee sesonkilisää 240,- ja jos siihen lisää ateriapaketit sun muut.. niin hintaa rupeaa jo olemaan..

        Lisättynä muilla kuluilla ja yksin matkustavalle lisämaksu 249,-

        Joten kyllä alkaa jo olemaan tonnin kieppeillä..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. varauduin minäkin että ei se matka noin halvalla lähde.. mutta rajansa kaikella. Olisin päässyt syyskuun matkalle, johon tulee sesonkilisää 240,- ja jos siihen lisää ateriapaketit sun muut.. niin hintaa rupeaa jo olemaan..

        Lisättynä muilla kuluilla ja yksin matkustavalle lisämaksu 249,-

        Joten kyllä alkaa jo olemaan tonnin kieppeillä..

        Niitä halpoja tarjouspaikkoja oli ehkä vain muutama tarjolla. Joskus voivat toimia noinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä halpoja tarjouspaikkoja oli ehkä vain muutama tarjolla. Joskus voivat toimia noinkin.

        Näin arvelen minäkin. Tai sit myyvät kalliimmat reissut ensin.. ilmoittaen että halvat paikat jo menneet, mutta pienellä lisämaksulla saisi paikat ..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Näin arvelen minäkin. Tai sit myyvät kalliimmat reissut ensin.. ilmoittaen että halvat paikat jo menneet, mutta pienellä lisämaksulla saisi paikat ..

        Pujis herrasmiehenä kustantaa teille loman kun tarpeeksi mainostat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pujis herrasmiehenä kustantaa teille loman kun tarpeeksi mainostat.

        Pujis ei kustanna minulle mitään.. se on vissi se. En antaisi hänen tehdä sitä. En ole mikään maksullinen nainen. Hän on rakastajani, koska haluamme sitä molemmat. Perustuu vapaaehtoisuuteen, ei suinkaan maksutaseeseen.


    • Anonyymi

      Yksi tapailumiehistäni halusi että lähdettäsiin tuollaiselle reissulle, siitä on vuosi. Kirje tuli postissa tai lehden mukana, en muista. Myös hänelle että joku joukkopostitus oli. Hän oli ollut aikaisemmin ja piti reissua onnistuneena. En uskaltanut vieraan ihmisen kanssa lähteä ja suhdekin kuivui yhteen tapaamiseen ja muutamaan puhelinsoittoon. Ajattelisin että siinä piilee jokin organisaatio, joka hyötyy noista matkoista, en perehtynyt niin paljon että olisin keksinyt mikä.

      • Niin.. taitaa nuo tarjoukset olla vähän liian hyviä ollakseen totta.

        Minulla olisi kova hinku reissuun, mutta kun se reissu olisi itekseen, niin haluaisin jonkun turvallisen vaihtoehdon. Ryhmämatka olisi sellainen.. tosin en tiedä kuinka tuo homma toimii oikeassa elämässä.

        Haluaisin oikeasti lähteä jonnekin ulkomaille. Aikaisemmin olen matkustanut perheeni kanssa ja nyt on pikkuisen kova paikka lähteä yksin reissuun.

        Kyllä sitä seuraa saisi jos haluaa, ei se siitä ole kiinni. Luulisin ainakin.


    • Anonyymi

      Ettei olisi hinta alkaen 250e?

    • Anonyymi

      En lähtisi, kusetuksen makua. Voi olla että pakotetaan/painostetaan ostamaan jotain paketteja, joista kertyy lisähintaa kuten ystävälle kävi pari vuotta sitten. Hotellitkin on kaukana kaikesta. Tuolla päin maapalloa saattaa myös olla varsin kylmä marraskuussa ja sadellakin. Kun merituuli puhaltaa kylmästi ja kosteasti, on päivisin vähän alle 20 astetta, öisin alle 10 astetta, eikä hotelleissa ole lämmitystä niin useammat villasukat, pitkät kalsarit ja muut talvivaatteet ovat tarpeen.

      • Luullakseni tuohon pitää ostaa kaikenlaisia ateriapaketteja sun muita.. eli kusetusta kai.

        Soitin sknne ja eipä ollut vapaita matkoja tuohon halpaan ajankohtaan.. tuplahinnalla pääsisi syyskuussa.. heh. Valitettavan arvattavaa...


    • Mä oon hankkinu tuolta hotellisivujen kautta espanjaan tosi edullisesti talviaikaan. En usko että mitään menetit tossa turkin matkassa. Ei kait kukaan halua Erdoganin kanssa kahville. Mutta ei toi etelä talvella mikään ikävä ole. Mulla kävi niin että lämpötila oli ihan sama Madridissa kun lähtiessä helsinki vantaalta, mutta se valo oli ihan eri kun suomessa, että suosittelen kyllä. Ja junalippuja siellä voi ostaa ihan kui suomessa. Ei välttämättä mitään turistibusseja tarvi.

      • Anonyymi

        Madrid on eri asia talven suhteen kuin Kreikan saaret tai Turkin ko. rannikko.

        Itse lähdin lokakuussa jokunen vuosi sitten Korfulle. Kylmempää oli kuin Suomen kesä, ei voinut ajatellakaan uimista altaassa enemmän kuin 5 min. sittenkin olin aivan jäässä, kuten hotellihuoneessakin. Opin mitä on talojen lämmitys. Jos sitä ei ole, niin kivilattialla kävellessä tarvitsee huopatossut, paksun aamutakin, pitkät housut, kun ulkona öisin on 10 astetta ja sataa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Madrid on eri asia talven suhteen kuin Kreikan saaret tai Turkin ko. rannikko.

        Itse lähdin lokakuussa jokunen vuosi sitten Korfulle. Kylmempää oli kuin Suomen kesä, ei voinut ajatellakaan uimista altaassa enemmän kuin 5 min. sittenkin olin aivan jäässä, kuten hotellihuoneessakin. Opin mitä on talojen lämmitys. Jos sitä ei ole, niin kivilattialla kävellessä tarvitsee huopatossut, paksun aamutakin, pitkät housut, kun ulkona öisin on 10 astetta ja sataa.

        Tarkotitko sä siis huonompi vai parempi. No sen suhteen ainakin mitä tossa kerroit, niin madridissa harvemmin mitään sataa. Huonompi taas sen suhteen, että vaikka päivällä aurinko paistaa, niin yöksi saattaa mennä pakkaselle. Mutta ainakin missä mä yötä oon ollu, niin lämpölasit on ikkunoissa ja ilmalämpöpumppu, joka pitää noissa lämpötiloissa kämpät ihan lämpösinä.


    • Anonyymi

      Ne retket mitä niissä on voi olla maksullisia vaikka sanovat etteivät ole. Paikalla siellä niin tulee kyllä kuluja ja yllätyksiä että kannattaa varoa. Ja hotellit voi keksiä kaikenlaista mistä sun pitää maksaa. Niistä tuskin kerrotaan etukäteen. Ottaisin kyllä selville tarkkaan mitä ne lupaa 250 eurolla.

    • En oo ite käyny mutta historialehden mukana tulee noita samanlaisia tarjouksia välillä ja on ollu tosi kiinnostavia ja on tehnyt mieli lähtee kun on ollu hyvät tarjoukset tosiaan. On vaan juuri kanssa vähän arveluttanut että onko kaikki siihen hintaan ihan kohdillaan.🙂.

    • Anonyymi

      Löysin tällaisen v 2015:

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/09/ilmainen-luksusloma-turkissa-liian-hyvaa-ollakseen-totta

      "Saan seuraavan päivänä vastauksen Cathrin Haasilta Reise Service Deutschlandista. Hän kertoo, ettei tavoittelemaani Ilona Quickströmiä tai Tarja Markkasta ei ole olemassa.

      - Henkilöt ovat fiktiivisiä. Suojelemme heidän avullaan oikeaa asiaskaspalvelupäällikköä, vastaa Haas."

      😂😂😂

      Olipa hauska juttu, mutta tosiaan tuommoista vilunkipeliä.

      - Sheena

      • Joku toinenkin oli löytänyt tuon artikkelin. Se olikin liian halpaa ollakseen totta..


    • Ei ole itselläni kokemuksia. Joku tuttu pari on käynyt useinkin joillain ns lukijamatkoilla, mutta räätälöineet siihen puoli-tai täyshoito tms. Olleet tyytyväisiä.

      Mun kriittinen silmä saattaisi katsoa tarjousta useammankin kertaa Anja löytyykö siitä tietoa muualta. Siksi vaan jos ei sitten ole varautunut reippaalla rahakassalla tms ettei harmita reissun päällä.

      Äkkilähtöjä on tullut otettuja useinkin ihan hyvällä kombilla. Mutta silloin on varautunut siihenkin että huippulaatua ei kannata odottaa. Ja se, mitä sillä lomalla haluaa, katsella, kierrellä, makoilla, syödä vai juoda.

      Sen neuvon annan, ettei joihinkin eksoottisiin kohteisiin kannata lähteä ilman paksua tippisäkkiä. Vaikka miten olisi kaikki maksettu, jotkut ei eväänsä liikuta ellet tippaa joka erillistä juomaa, ruokaa, servettiä jne.

      • Niin.. soitin sinne ja kaikki "halvat" matkat oli jo menny. Tuplahinnalla olisi päässyt reissuun. Plus muut satunnaiset kuluerät.. vedätystä sanon mä.

        Eihän tuossa muuta kuin joku kaveriksi ja äkkilähtö jonnekin..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. soitin sinne ja kaikki "halvat" matkat oli jo menny. Tuplahinnalla olisi päässyt reissuun. Plus muut satunnaiset kuluerät.. vedätystä sanon mä.

        Eihän tuossa muuta kuin joku kaveriksi ja äkkilähtö jonnekin..

        Sellaiset reissut onkin usein parhaita, ei kerkee liikaa suunnittelemaan. Kun matkakärpänen puree, ei auta kuin toimia.


    • Anonyymi

      Muistelisin jostain lukeneeni että koettavat sitten ehkä myydä all inclusiveja ja muuta, voivat yrittää kusettaa että muita ruokapaikkoja ei ole lähellä vaikka onkin jne. Mutta tuohan on niin halpa reissu ettei siinä kovin isoa pettymystä voi tulla jos lähtee siitä että matkat + jonkinlainen katto pään päällä edullisesti ja muuhun voi sitten laittaa vähän enemmän. Jos hotelli pettymys käy jossain muualla sitten yö-pari olemassa, maksaa ehkä satasen ja jaksaa sen huononkin myös sitten taas loppuloman ajan.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Kommentoin jo tuohon aikaisemmin, että vikalle viikolle otin all inclusiven. Kaikki ryhmässä eivät ottaneet ja kävivät kaupungilla syömässä. Eli oli ihan vapaasti päätettävissä. Hotelli oli erittäin laadukas ja joka illalle oli hotellin ravintolassa esiintyjä. Musiikkia, tanssia ym.
        Ekan kiertomatka viikon hotellit myös tosi hyviä, eikä mistään kyllä löytynyt valittamista.
        Turkkilaiseen kulttuuriin kuuluva kaupankäynti tinkimisineen ei minua haittannut, vaikka kaikki eivät siitä pitäneet.
        Mattoja, koruja ym. kovasti kaupiteltiin ja toivottiin tietysti että turistit ostavat. Pettymyksenkin näyttivät, jos kaupankäynti ei oikein sujunut heitä miellyttävällä tavalla. Moni osti kyllä kauniita käsitöitä ja koruja sieltä reissulta, itse myös.


    • Anonyymi

      Turkkia tulee boikotoida turismin kannalta, että daa ätmi mieti miks on niin edukasta nyt aika moni jo boikotoi🥱

    • Anonyymi

      Pikku-pirpana, mulla oli tuo sama ongelma. Piti löytää yksi nainen, vähän sellainen luottoihminen. Läysin ja nyt soitamme matkatoimistoon, onko jossakin porukassa tyhjiä paikkoja. Olen lähdössä E-euroopan maktkalle ihan kohta. Me naiset ja ihan vieras porukka, joka pääsi matkaan vain meidän ansiostamme, saivat minimimäärän täyteen. Olisi muuten vielä yksi mahtunut kun olisi tullut ennen puheeksi. Täällä luottavaisena pakkailen ja innolla odotan matkaa.

      • Kiva kuulla, että pääset reissun päälle. Hyvä juttu sinulle.

        Hyvää matkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1818
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1180
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      112
      884
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      807
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      805
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      772
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      765
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      740
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      719
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      716
    Aihe