Renkaiden vaihto

Anonyymi-ap

Jos osaat vaihtaa auton renkaat ja vaihdat ne itsellesi, niin vaihtaisitko renkaat samalla myös puolisollesi vai hoitaisiko puolisosi itse omat renkaansa haluamallaan tavalla?

103

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt ei ole puolisoa mutta kun oli kumppani, vaihdettiin molemmat renkaamme itse.

• Anonyymi

Osasitte siks molemmat vaihtaa. Entä jos puolisosi ei olisi osannut?

• Anonyymi

Vaihtaisin tietenkin. Pikku juttu.

• Anonyymi

Kivasti tehty. Monelle, kuten minulle, se ei ole pikkujuttu, joten menen vaihdattamaan renkaat liikkeeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivasti tehty. Monelle, kuten minulle, se ei ole pikkujuttu, joten menen vaihdattamaan renkaat liikkeeseen.

Se insinöörin paperipeukalo on tosiaan ikävä juttu. Vaikka siihen paperi tarttuukin hyvin pöydältä, niin keskellä kämmentä olevana se haittaa monia muita töitä. Toki siitä pääsee eroon eli saa sen siirtymään siihen kämmenen sivuun, mutta vähän viitseliäisyyttä se vaatii. Eli on liikaa vaadittu kultamussukoilta ja kermaperseiltä. Onneksi niillä on varaa maksaa muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se insinöörin paperipeukalo on tosiaan ikävä juttu. Vaikka siihen paperi tarttuukin hyvin pöydältä, niin keskellä kämmentä olevana se haittaa monia muita töitä. Toki siitä pääsee eroon eli saa sen siirtymään siihen kämmenen sivuun, mutta vähän viitseliäisyyttä se vaatii. Eli on liikaa vaadittu kultamussukoilta ja kermaperseiltä. Onneksi niillä on varaa maksaa muille.

No minä en ole kermaperse, vaikken itse vaihdakaan renkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen, joka määrittää ihmisyyttään (tai miehuuttaan) renkaidenvaihdolla, kuulostaa kyllä itsekin aikamoisen pikkusieluiselta kermaperseeltä. Miten sitä tuollainen ihminen kestääkään sitä, että jotkut vaihtavat ihan päivittäin niitä renkaita ja parhaina päivinä kymmeniä päivässä? Kyllä sellaiset ovat paljon enemmän miehiä kuin tuollainen vain oman ja ehkä vaimon renkaita vaihtava. Vaihda nyt edes naapureiltakin, niin olet pikkasen enemmän mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen, joka määrittää ihmisyyttään (tai miehuuttaan) renkaidenvaihdolla, kuulostaa kyllä itsekin aikamoisen pikkusieluiselta kermaperseeltä. Miten sitä tuollainen ihminen kestääkään sitä, että jotkut vaihtavat ihan päivittäin niitä renkaita ja parhaina päivinä kymmeniä päivässä? Kyllä sellaiset ovat paljon enemmän miehiä kuin tuollainen vain oman ja ehkä vaimon renkaita vaihtava. Vaihda nyt edes naapureiltakin, niin olet pikkasen enemmän mies.

Juuri näin 🤜🤛

• Anonyymi

Jos se olisi palstanaisten tyyppinen uhoaja joka jakaisi kaikki naisten hommat tarkkaan fifty-fifty siinähän sitten vaihtaisi renkaansa niin kuin parhaiten taitaa vaikka eihän se sitten olisi minun puoliso. Kiltille ja kunnolliselle naiselle toki renkaat vaihdettaisiin ja ilmat tarkistettaisiin, tarvittaessa hankittaisiin uudet renkaat.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

No eihän sitä tosiaan puoliso olisikaan sellaisen kanssa, jonka puolesta ei haluaisi asioita tehdä. Hienoa kuitenkin, että auttaisit puolisoasi.

• Anonyymi

Naisena vaihtaisin Harmiksellekin renkaat :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:)
        -keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo olisi kyllä niin iso juttu naiselta että se muistettaisiin hautaan asti :) Ei siksi etteikö niitä itsekin voisi vaihtaa vaan se ajatus taustalla, se velvoittaisi leipomaan naiselle yllätyspullat sitten joskus vastineeksi.

-harmiseikir-

• Anonyymi

Siis mitkä ovat naisten töitä? Riippuu hiukan siitäkin; mitä sä luettelet naisten töiksi.
        Jos se on siivoaminen ja ruuanlaitto, pyykin pesua... niin siinä tapauksessa suoraan sanoen sinäkin olet sitten; akkamainen mies! Ainakin kaalilaatikkoa ilmeisestikin osaat valmistaa; omien kirjoitustesi perusteella, myös olet tarkka siisteydestä... joten varmaan siivoat itse.
        Rahan arvon tuntevana ja säästelijäänä miehenä; ett myöskään pelkää lattiamoppia etkä pölyhuiskaa!

Sen perhanan auton renkaan vaihdon, mä suoritan tarpeen vaatiessa ainakin maantiellä.
        Mutt on niitä ystävällisiä miehiäkin vielä maailmassa, jotka keväisin ja syksyisin vaihtavat mulle autooni sopivat tossut alle. Ja niistä miesten töistä... tapiseerasin juuri makkarin yhden seinän uudelleen, kun entiseen oli ilmestynyt "kalliopiirustuksia" tai jotain abstraktia taidetta, punaisella väriliidulla. Mig hitsauksen ydinlangalla mä joten kuten taidan, siis pakkotilanteessa saan pari rautakappaletta yhdistettyä toisiinsa.

Broidin Mig-kone ja suojakaasupullo Argon 20 l, ovat mun ulkovarastossani; ja miehet käyttävät niitä aina tarpeen vaatiessa. Korjaavat ties mitä, milloinkin. No minäkin olen hieman opetellut sitä käyttämään; ihan vaan harjoitellut, osatakseni edes käyttää sitä.
        Suoraan sanoen, kudon mieluummin vaikka villapuseron; kuin äherrän tuon laitteen kanssa.
        Saan mä kaks kappaletta yhdistettyä... mutt näkisitpä sitä rusinaista saumaa, ei ole mun juttujani hitsaaminen. Mutt tiedän kyllä ammattitaitoisia naisia olevan hitsaajienkin joukossa.
        Olen palkannut muuten hoivankeittiöön kauhanvarteen miehen ja ihan hyvin hän pärjää siinä, joskus muuten täyttää aamuisin tiskikoneenkin joutessaan, lounasta keittäessään.

Joten eiköhän sovita ettei ole miesten tai naisten töitä! Hän joka sen paremmin osaa; yleensä hoitakoot sen asian. Rehellisesti sanottuna yleensä nainen tekee 70% huushollihommista, ainakin, melkein jokaisessa parisuhteessa ja käy kodin ulkopuolella myös töissä.
        Joten älä jaksa parkua Harmis !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitkä ovat naisten töitä? Riippuu hiukan siitäkin; mitä sä luettelet naisten töiksi.
        Jos se on siivoaminen ja ruuanlaitto, pyykin pesua... niin siinä tapauksessa suoraan sanoen sinäkin olet sitten; akkamainen mies! Ainakin kaalilaatikkoa ilmeisestikin osaat valmistaa; omien kirjoitustesi perusteella, myös olet tarkka siisteydestä... joten varmaan siivoat itse.
        Rahan arvon tuntevana ja säästelijäänä miehenä; ett myöskään pelkää lattiamoppia etkä pölyhuiskaa!

Sen perhanan auton renkaan vaihdon, mä suoritan tarpeen vaatiessa ainakin maantiellä.
        Mutt on niitä ystävällisiä miehiäkin vielä maailmassa, jotka keväisin ja syksyisin vaihtavat mulle autooni sopivat tossut alle. Ja niistä miesten töistä... tapiseerasin juuri makkarin yhden seinän uudelleen, kun entiseen oli ilmestynyt "kalliopiirustuksia" tai jotain abstraktia taidetta, punaisella väriliidulla. Mig hitsauksen ydinlangalla mä joten kuten taidan, siis pakkotilanteessa saan pari rautakappaletta yhdistettyä toisiinsa.

Broidin Mig-kone ja suojakaasupullo Argon 20 l, ovat mun ulkovarastossani; ja miehet käyttävät niitä aina tarpeen vaatiessa. Korjaavat ties mitä, milloinkin. No minäkin olen hieman opetellut sitä käyttämään; ihan vaan harjoitellut, osatakseni edes käyttää sitä.
        Suoraan sanoen, kudon mieluummin vaikka villapuseron; kuin äherrän tuon laitteen kanssa.
        Saan mä kaks kappaletta yhdistettyä... mutt näkisitpä sitä rusinaista saumaa, ei ole mun juttujani hitsaaminen. Mutt tiedän kyllä ammattitaitoisia naisia olevan hitsaajienkin joukossa.
        Olen palkannut muuten hoivankeittiöön kauhanvarteen miehen ja ihan hyvin hän pärjää siinä, joskus muuten täyttää aamuisin tiskikoneenkin joutessaan, lounasta keittäessään.

Joten eiköhän sovita ettei ole miesten tai naisten töitä! Hän joka sen paremmin osaa; yleensä hoitakoot sen asian. Rehellisesti sanottuna yleensä nainen tekee 70% huushollihommista, ainakin, melkein jokaisessa parisuhteessa ja käy kodin ulkopuolella myös töissä.
        Joten älä jaksa parkua Harmis !!!

"Joten älä jaksa parkua Harmis !!!"

Minä mitään parkunut, totesin vain niin kuin asia on ja siihen tietysti vastataan vihaviestillä :D en ole kovin hyvä siivoamaan, joku muu saisi sen homman hoitaa kyllä. Mutta joo, siinähän turraat renkaasi ja hitsauksesi miten huvittaa, mitäpä se mulle kuuluu. Tuollaiselle rähjääjälle en kyllä tekisi edes niitä miesten töitä kun siitä saisi varmaan palkaksi vain valitusta jälkeenpäin, parempi semmoiset ohjata kaupallisten toimijoiden huoleksi.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten älä jaksa parkua Harmis !!!"

Minä mitään parkunut, totesin vain niin kuin asia on ja siihen tietysti vastataan vihaviestillä :D en ole kovin hyvä siivoamaan, joku muu saisi sen homman hoitaa kyllä. Mutta joo, siinähän turraat renkaasi ja hitsauksesi miten huvittaa, mitäpä se mulle kuuluu. Tuollaiselle rähjääjälle en kyllä tekisi edes niitä miesten töitä kun siitä saisi varmaan palkaksi vain valitusta jälkeenpäin, parempi semmoiset ohjata kaupallisten toimijoiden huoleksi.

-harmiseikirj-

Kiitti selvitti paljon mun ajatuksiani! Älä sure, kyllä mä pärjäisin ilman avustajiakin.
        Yhden asian mä olen jo oppinut tähän ikään mennessä. Rahalla saa ja hevosella pääsee; vanhankansan sananlasku, joka pätee yhä. Sitä mitä en itse tee; mä palkkaan jonkun toisen tekemään, samalla tulee työllistettyä sen ammatin osaaja.

Siinä sivussa myös Suomen taloutta tulee huollettua; ainakin kahden veronmaksajan taholta. Kuten kaikki poliitikot haluavatkin, tällä hetkellä, lukuun ottamatta Marinia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitti selvitti paljon mun ajatuksiani! Älä sure, kyllä mä pärjäisin ilman avustajiakin.
        Yhden asian mä olen jo oppinut tähän ikään mennessä. Rahalla saa ja hevosella pääsee; vanhankansan sananlasku, joka pätee yhä. Sitä mitä en itse tee; mä palkkaan jonkun toisen tekemään, samalla tulee työllistettyä sen ammatin osaaja.

Siinä sivussa myös Suomen taloutta tulee huollettua; ainakin kahden veronmaksajan taholta. Kuten kaikki poliitikot haluavatkin, tällä hetkellä, lukuun ottamatta Marinia.

Niin no nythän muistinkin sen sun taannoisen rengashomman kun se joku sun siihenastinen luottovaihtaja oli laittanut loppuunajetut renkaat sun renkaiden tilalle ja siitäkinhän sitten selvittiin mutta allekirjoittaneen piti ensin kertoa, ja sitten vielä isäsi varmistaa, että renkaat ei tosiaankaan parin kauden ajon jälkeen kulu loppuun, ja sehän taisi sitten selvitäkin niin että tyyppi oli laittanut sulle jonkun muun renkaat alle. Sulla omituinen tapa aina haukkua ja vastata vihalla niille jotka yrittää sua auttaa silloin kun apua tarvitset. Täällä palstalla aina harmis sitä ja tätä nostat helposti tikun nokkaan ihan vasiten vaikkei olisi mitään tarvetta harmista edes mainita tai kommentoida asiaa, tässäkin ihan tarpeettomasti lähdit riitelemään ja puimaan mies/naistöistä kun minä vaan kerroin että k&k naiselle kyllä renkaat vaihtuisi minun toimesta. Isääsi vähän käy sääliksi jos häntäkin kohtaan yhtä hyökkäävästi käyttäydyt kun hänkin varmaan vaan ihan sinun parasta vain ajattelee ja epäilemättä saa ainakin aika usein siitä sitten viharyöpsähdykset niskaan.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no nythän muistinkin sen sun taannoisen rengashomman kun se joku sun siihenastinen luottovaihtaja oli laittanut loppuunajetut renkaat sun renkaiden tilalle ja siitäkinhän sitten selvittiin mutta allekirjoittaneen piti ensin kertoa, ja sitten vielä isäsi varmistaa, että renkaat ei tosiaankaan parin kauden ajon jälkeen kulu loppuun, ja sehän taisi sitten selvitäkin niin että tyyppi oli laittanut sulle jonkun muun renkaat alle. Sulla omituinen tapa aina haukkua ja vastata vihalla niille jotka yrittää sua auttaa silloin kun apua tarvitset. Täällä palstalla aina harmis sitä ja tätä nostat helposti tikun nokkaan ihan vasiten vaikkei olisi mitään tarvetta harmista edes mainita tai kommentoida asiaa, tässäkin ihan tarpeettomasti lähdit riitelemään ja puimaan mies/naistöistä kun minä vaan kerroin että k&k naiselle kyllä renkaat vaihtuisi minun toimesta. Isääsi vähän käy sääliksi jos häntäkin kohtaan yhtä hyökkäävästi käyttäydyt kun hänkin varmaan vaan ihan sinun parasta vain ajattelee ja epäilemättä saa ainakin aika usein siitä sitten viharyöpsähdykset niskaan.

-harmiseikirj-

Tiesitkös Harmis, että tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Ihan on vaan parempi antaa ihmisten olla miten ovat, antaa jokaisen tehdä omat virheensä ja auttaa sitten jälkeenpäin niiden palasten keräilyssä. Tuollaiset "ajattelen sinun parastasi" jutut eivät yksinkertaisesti vaan koskaan toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesitkös Harmis, että tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Ihan on vaan parempi antaa ihmisten olla miten ovat, antaa jokaisen tehdä omat virheensä ja auttaa sitten jälkeenpäin niiden palasten keräilyssä. Tuollaiset "ajattelen sinun parastasi" jutut eivät yksinkertaisesti vaan koskaan toimi.

Varmaan noin, toisten kohdalla ei varmaan kannata yrittää auttaa edes niiden palasten keräilyssä.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan noin, toisten kohdalla ei varmaan kannata yrittää auttaa edes niiden palasten keräilyssä.

-harmiseikirj-

Kaikkien kanssa se on noin. Toiset vaan ovat enemmän taipuvaisia tekemään hölmöyksi, mutta kaikkia ihmisä on aivan turha yrittää neuvoa, jos he ovat päätöksensä tehneet. Se kannattaa ihan vaan oppia, että kaikkia sotia ei kannata sotia. Ja juu, ei koskaan kannata tyrkyttää sitä keräilyapua. Ei sellaista apua kukaan halua. Vaan jos välittää, niin on olemassa ja näyttää sen, että on olemassa ja että aina saa tulla hakemaan keräilyapua, jos tarvii. Tuomistsijan luokse ei kukaan tule, vaikka olisi hengenhädässä.

• Anonyymi

Osaan kyllä, mutta en vaihda itse edes omiani. Vos kumppani haluaa itse oman autonsa renkaat vaihtaa, niin tehköön vaan. Minun autoni renkaita hänen ei tarvitse vaihtaa, vaan hoidan niiden vaihdatuksen ihan itse

• Anonyymi

Ja jos hän nyt ei jostain syystä itse vaikka ehtisi, niin voisin mä hänenkin autonsa renkaidenvaihdossa käyttää.

• Anonyymi

Eli jokainen hoitaa renkaansa itse-periaate toimii teillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän mä sanonut niin. Kyllä minä voin toisenkin auton renkaidenvaihtoon viedä. Ei se tuot mitään ongelmaa. Vaan jos HALUAA itse vaihtaa omansa, niin tietenkin saa sen tehdä. En minä ota kantaa miten toinen tuon asian hoitaa. Jos olisi itselleni renkaanvaihtoaikaa varaamassa, niin hyvinkin kysyisin, että varaanko toisellekin samalla. Vaan siis minä hoidan kyllä oman autoni ihan itse, vaikkakaan en tosiaan itse ala niitä renkaita vaihtamaan. Teen sen itse vain jos on jostain syytä pakko ja pakkohan ei tällä hetkellä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja voin jopa maksaa sen renkaanvaihdon, jos toinen ei itse haluaisi niitä renkaitaan vaihtaa, mutta kokee, että vaihdattaminen on liian kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja voin jopa maksaa sen renkaanvaihdon, jos toinen ei itse haluaisi niitä renkaitaan vaihtaa, mutta kokee, että vaihdattaminen on liian kallista.

Ok, sain alkuun ehkä hieman erilaisen käsityksen. Kuulostaa mukavasti toista huomioivalta tavalta hoitaa renkaiden vaihto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, sain alkuun ehkä hieman erilaisen käsityksen. Kuulostaa mukavasti toista huomioivalta tavalta hoitaa renkaiden vaihto.

Monille miehille on tuo renakiden vaihtaminen itse joku ihmeellinen miehuusriitti. En mä lähde kieltämään, etteikö omia renkaitaan saa vaihtaa, jos siitä jotain irti saa. Jos kyse on kuitenkin pelkästä rahansäästöstä, niin kyllä minä voin sen renkaanvaihdon miehen puolesta maksaa, niin ei tarvitse sen renkaanvaihdon kanssa kiukutella (tällaiseenkin ole törmännyt). Mä olen myös jo vuosia sitten omien kokemusteni pohjalta päättänyt, että hoidan ihan itse kaiken autooni liittyvän ja miehen ei todellakaan tarvitse siihen puoleen sormellaankaan puuttua. Kaikki toimii paremmin, kun ei sotke keskenään autoaan ja miestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monille miehille on tuo renakiden vaihtaminen itse joku ihmeellinen miehuusriitti. En mä lähde kieltämään, etteikö omia renkaitaan saa vaihtaa, jos siitä jotain irti saa. Jos kyse on kuitenkin pelkästä rahansäästöstä, niin kyllä minä voin sen renkaanvaihdon miehen puolesta maksaa, niin ei tarvitse sen renkaanvaihdon kanssa kiukutella (tällaiseenkin ole törmännyt). Mä olen myös jo vuosia sitten omien kokemusteni pohjalta päättänyt, että hoidan ihan itse kaiken autooni liittyvän ja miehen ei todellakaan tarvitse siihen puoleen sormellaankaan puuttua. Kaikki toimii paremmin, kun ei sotke keskenään autoaan ja miestään.

Minä hoidan myös autoni itse. Aikaisemmin exäni hoiti tietyt autoon liittyvät asiat, kuten renkaiden vaihdot ja pienet huollot, kun tiesi autoista paljon ja halusi tehdä, mutta hyvinpä ne hommat hoituu korjaamollakin. Lompakko vaan ei kiitä, mutta sellaista se on 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä hoidan myös autoni itse. Aikaisemmin exäni hoiti tietyt autoon liittyvät asiat, kuten renkaiden vaihdot ja pienet huollot, kun tiesi autoista paljon ja halusi tehdä, mutta hyvinpä ne hommat hoituu korjaamollakin. Lompakko vaan ei kiitä, mutta sellaista se on 😊

Itselläni on nykyään aina alla sen verran uusi auto, että eipä sen kimppuun voisi edes ketä tahansa päästää, vaikka autoista tietäisikin. Mä tosiaan olen myös kokemukesta oppinut sen, että helpommalla pääsee kun pitää miehen ja auton erossa toisistaan ja miehen ja remontit erossa toisistaan jne. Mä maksan ihan mielelläni vähän enemmän kotirauhasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on nykyään aina alla sen verran uusi auto, että eipä sen kimppuun voisi edes ketä tahansa päästää, vaikka autoista tietäisikin. Mä tosiaan olen myös kokemukesta oppinut sen, että helpommalla pääsee kun pitää miehen ja auton erossa toisistaan ja miehen ja remontit erossa toisistaan jne. Mä maksan ihan mielelläni vähän enemmän kotirauhasta.

Totta, uudet autot on melkein pakko huoltaa liikkeessä. Omassa autossa alle 1000km mittarissa, joten tiedossa ei ole kuin vuosihuollot ja ne hoituu merkkiliikkeessä huoltosopparin kautta. Huoletonta ja helppoa eikä itseasiassa niin kallistakaan. Kalliimmaksi tuli vanhempi auto, jota sai käyttää korjaamolla tuon tuostakin.

Miehet on ihan hyvä pitää erossa monestakin asiasta 😄

• Anonyymi

Kyllä vaihdan puolisonikin renkaat mikä kysymys kuka ne sitten vaihtais

• Anonyymi

No vaikkapa rengasliike voisi vaihtaa tai joku tuttu, jollei puoliso itse osaisi/uskaltaisi/haluaisi/kykenisi 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vaikkapa rengasliike voisi vaihtaa tai joku tuttu, jollei puoliso itse osaisi/uskaltaisi/haluaisi/kykenisi 😊

No nekin rahat ennemmin uuteen kaasupulloon ja renkaiden vaihdon jälkeen puoliso kyytiin ja mökille keittään kahvit ja lempimään ja sit joko jää mökille yöksi tai ajaa kotiin tai sillä rahalla jotain muuta mitä tekis puolisonsa kanssa ja kysyä mitä hän haluis tehdä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nekin rahat ennemmin uuteen kaasupulloon ja renkaiden vaihdon jälkeen puoliso kyytiin ja mökille keittään kahvit ja lempimään ja sit joko jää mökille yöksi tai ajaa kotiin tai sillä rahalla jotain muuta mitä tekis puolisonsa kanssa ja kysyä mitä hän haluis tehdä

Onhan sille rahalle takuulla parempaakin käyttöä, jos kerran itse osaa renkaat vaihtaa. Jollei osaa, niin silloin kannattaa maksaa ammattilaisille turvallisesta renkaiden vaihdosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan sille rahalle takuulla parempaakin käyttöä, jos kerran itse osaa renkaat vaihtaa. Jollei osaa, niin silloin kannattaa maksaa ammattilaisille turvallisesta renkaiden vaihdosta.

Halvemmaksi tulee kun hankit iki oman miehen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halvemmaksi tulee kun hankit iki oman miehen

Oi kyllä, elämä olisi paljonkin halvempaa kun olisi mies jakamassa elämisen kustannuksia, mutta pelkästään se ei riitä syyksi aloittaa parisuhde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi kyllä, elämä olisi paljonkin halvempaa kun olisi mies jakamassa elämisen kustannuksia, mutta pelkästään se ei riitä syyksi aloittaa parisuhde.

Rakkaus riittääkö se syyksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että ei. Pelkkä rakkaus ei riitä, eikä se pitkälle kanna. Rakkauden lisäksi pitää olla oikeita edellytyksiä yhteiselolle ja ololle, yhteisiä toiveita ja haaveita ja näkemystä ja arvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että ei. Pelkkä rakkaus ei riitä, eikä se pitkälle kanna. Rakkauden lisäksi pitää olla oikeita edellytyksiä yhteiselolle ja ololle, yhteisiä toiveita ja haaveita ja näkemystä ja arvoja.

Mut sen oikean kanssa kaikki vaan natsaa ja kumpikin rakastaa toisiaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut sen oikean kanssa kaikki vaan natsaa ja kumpikin rakastaa toisiaan

Sellaista "se oikeaa" ei ole olemassakaan. On vain enemmän ja vähemmän oikeanlaisia ja ihminen voi helposti rakastua ihan vääränlaiseen. Sellaiseen, että sitä hetken päästä pohtii, että mitä siinä ihmisessä on alunperin edes nähnyt. Rakkaus on sokea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa jo joku sanoi, niin ei pelkkä rakkauskaan riitä. Rakkaus on toki se tärkein elementti ja antaa eväitä sovitella ja löytää kompromisseja, mutta monen asian täytyy loksahdella kohdilleen, ennen kuin on riittävät edellytykset parisuhteelle. Itseni kohdalla esim jo se rajoittaa, että miehen olisi hyväksyttävä lapseni ja pystyttävä ottamaan myös hänet osaksi elämäänsä. Kaikille tuo ei sopisi, vaikka miten rakkautta löytyisi.

• Anonyymi

Kyllä hoituu talouden kaikkien autojen renkaiden vaihto minun toimesta.
      Ei sitä säästeliäänä miehenä tämmöisiä mukavia pikkuhommia kenellekään ammattilaiselle anneta :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Niin onhan se nyt näppärää, jos osaisi itse vaihtaa 😊 Minä en osaa, mutta on sellainen puolituttu tyyppi, joka käy pihassa vaihtamassa 20€:lla niin ei ole kovinkaan paha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin onhan se nyt näppärää, jos osaisi itse vaihtaa 😊 Minä en osaa, mutta on sellainen puolituttu tyyppi, joka käy pihassa vaihtamassa 20€:lla niin ei ole kovinkaan paha.

Voisit ehdottaa rahan sijaan luonnossa maksua esim rengas per akti tai sessioja kumpikin tyytyväisiä plus sapuska ja kahvit mut säästät 20 euroa tai ota siitä oma mies itsellesi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit ehdottaa rahan sijaan luonnossa maksua esim rengas per akti tai sessioja kumpikin tyytyväisiä plus sapuska ja kahvit mut säästät 20 euroa tai ota siitä oma mies itsellesi

= ole halpa huora ... hyvä idea 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

= ole halpa huora ... hyvä idea 👍

Mitä huoraamista jos sinä maksat rahalla tai seksillä ja ehkä tuleva miehesi se vaan on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä huoraamista jos sinä maksat rahalla tai seksillä ja ehkä tuleva miehesi se vaan on

No mietipä sitä. Huoraamista tuo on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mietipä sitä. Huoraamista tuo on.

Ei ole vaan otat oman miehesi sen jälkeen se on sinun omasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu tapoihini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu tapoihini.

Tai kysyt kumman haluaa 20e vai pussata pimppiäsi ja jos valitsee pimppisi pussailun niin pussaaja on tuleva aviomiehesi ja oma rankaanvaihtajasi

• Anonyymi

Sinun ptää nytt heti todistaa mikm,si isäsi ei ole ollut armeijassa ja ei ole ollut pedogfiili...

• Anonyymi

miksi erimerkiksi tuo joku uuraisilta kotoisin joku ylen meroelokikin on pedofiili, selitä`

• Anonyymi

kumit kuin kondomit... ei kannata ostaa liian pieniä, vähintään 334mm aina

• Minä vaihdoin oman ja vaimoni auton renkaat. Sitten ajattelin, että parisuhteemme kestää sen, että otetaan mukaan kolmas pyörä, joka tekee miehen työn.

• Anonyymi

Rohkeaa 😁 Kunhan kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, niin mikäs siinä.

• Anonyymi

vanteiden uusien osto sekä uudet renkaat, pikkuhomma sitten vaimolle kun jos maksaa....piluusti platinaiset uudet vanteen rankaille myös

• Anonyymi

Ei mun miehelläni ole autoa, ei edes ajokorttia, että eipä tarvitse tuota miettiä.

• Anonyymi

Autosta onkin paljon kaikenlaista vaivaa ja kulua. Hienoa, jos pärjää ilman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autosta onkin paljon kaikenlaista vaivaa ja kulua. Hienoa, jos pärjää ilman.

No kyllähän pk- seudulla pärjää ja taloudessa kuitenkin on yksi auto ja yksi kuski, jos jokin pakottava tarve iskee. Meilläkin on juna-asema alle kilometrin päässä ja pyöritiet kolkevat jokaiseen suuntaan. Mä itse olen ison osan elämästäni tuolla maakunnissa asunut, että mielummin myös auton omista, vaikkei sillä ihan kauhean suurta käyttöä ole.

• Anonyymi

Minä maksan ja saan priimaa palvelua😁renkaatkin säilytetään liikkeessä. Ei tarvitse niitä itse raahailla. Eikä lämmittää koko vuonna

• Anonyymi

Ihanan helppoa ja huoletonta 😊

• Tiedän, että osaisin, jos mun olisi ihan pakko, mutta en ole vaihtanut autoni renkaita.

Saattaisi olla, että siinä tapauksessa vaihtaisin myös kumppanini auton renkaat.
      Olen vähän sellainen luonne, että jos saan inspiraation, niin kylä lähtee 😄

• Anonyymi

Uskon kyllä, että hoitaisit homman niin halutessasi. Nyt vain sitä inspiraatiota etsimään 😁 Itse olen etsinyt inspiraatiota auton suhteen jo kohta 20 vuotta, mutta toistaiseksi en ole löytänyt kuin innon ajamiseen, huoltamiseen en niinkään 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon kyllä, että hoitaisit homman niin halutessasi. Nyt vain sitä inspiraatiota etsimään 😁 Itse olen etsinyt inspiraatiota auton suhteen jo kohta 20 vuotta, mutta toistaiseksi en ole löytänyt kuin innon ajamiseen, huoltamiseen en niinkään 😄

Sivusta kysäisen, että miksi se inspiraatio pitäisi löytää? Eikö se riitä, että on inspiraatiota johonkin muuhun, jolla voi sitten rahoittaa myös tuon inspiraation puutteen? 🤪

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on poika sitä varten, että vaihtaa renkaat äidinkin autoon 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta kysäisen, että miksi se inspiraatio pitäisi löytää? Eikö se riitä, että on inspiraatiota johonkin muuhun, jolla voi sitten rahoittaa myös tuon inspiraation puutteen? 🤪

No riittäähän se 😊 Pääasia, että itse on tyytyväinen tilanteeseen.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Mulla on poika sitä varten, että vaihtaa renkaat äidinkin autoon 😉

Ihanaa, kun hän auttaa noin 🤗 Saa nähdä saanko itse yhtä hyvää palvelua, kun poika kasvaa siihen ikään, että voisi renkaita alkaa vaihtamaan 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Ihanaa, kun hän auttaa noin 🤗 Saa nähdä saanko itse yhtä hyvää palvelua, kun poika kasvaa siihen ikään, että voisi renkaita alkaa vaihtamaan 😁

Poikani tykkää muutenkin puuhastella autojen kanssa. Siitä on tulossa hänelle myös ammatti. Joten veikkaan, että hän auttaa äitiä ihan mielellään. 🥰
        Ja toki hellittelen häntä puolestani hyvällä ruoalla ja kahvitarjoiluilla. 😄

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Poikani tykkää muutenkin puuhastella autojen kanssa. Siitä on tulossa hänelle myös ammatti. Joten veikkaan, että hän auttaa äitiä ihan mielellään. 🥰
        Ja toki hellittelen häntä puolestani hyvällä ruoalla ja kahvitarjoiluilla. 😄

Meillä eletään vielä aikaa, kun pojan silmissä äiti on melkeinpä pelkkä kokki, pyykkäri ja kuski ja kun pyydän tekemään jotain, niin häntä kuulemma kohdellaan epäreilusti eikä kukaan muu kaveri joudu ikinä viemään roskia tai laittamaan tiskejä 😂 On se rankkaa tuo nuoren ihmisen elämä 😊

Maittava ruoka- ja kahvitarjoilu saa takuulla pojan herkemmin puuhastelemaan autosi parissa 😄 Hienon ammatin on poika valinnut. Ammattitaitoisia autoalan osaajia ei ole liikaa ja itse suosin aina niitä, joiden tiedän osaavan asiansa 👍🏻

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä eletään vielä aikaa, kun pojan silmissä äiti on melkeinpä pelkkä kokki, pyykkäri ja kuski ja kun pyydän tekemään jotain, niin häntä kuulemma kohdellaan epäreilusti eikä kukaan muu kaveri joudu ikinä viemään roskia tai laittamaan tiskejä 😂 On se rankkaa tuo nuoren ihmisen elämä 😊

Maittava ruoka- ja kahvitarjoilu saa takuulla pojan herkemmin puuhastelemaan autosi parissa 😄 Hienon ammatin on poika valinnut. Ammattitaitoisia autoalan osaajia ei ole liikaa ja itse suosin aina niitä, joiden tiedän osaavan asiansa 👍🏻

On minullakin vielä ihan tuoreessa muistissa tuo pojan teini-ikä 🙄 Jere-sarjakuvassa oli muuten välillä tosi osuvia strippejä. 👍
        Minulla on vieläkin monta otetta jääkaapin ovessa. 😄

Olisi tosi hyvä, jos nuorilla olisi mahdollisuus korjailla mopojaan ym. kulkuvälineitä jossakin sisätiloissa. Oppivat roplaamaan niitä, kiinnostuvat koneista ja osaavat sitten huoltaa niitä myöhemminkin. - Paljonhan autot on niin automaatteja, että niissä on se vikakoodisysteemi ja paljon vanhempia autoja vähemmän niille pystyy itse mitään tekemään. - Mutta on toki niitä vikakoodin lukijoita kotikäytössäkin. 🙂

• Vaihtaisin kumppaninkin ihan mieluusti kyllä.🙂.

• Anonyymi

Uskon tuon kyllä sinusta. Vaikutat niin huomioivalta ihmistyypiltä 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon tuon kyllä sinusta. Vaikutat niin huomioivalta ihmistyypiltä 😊

Yrittäisin ainakin ottaa toisen tunteet, toiveet ja halut huomioon ja muutenkin osoittaa että hänestä välitän ja häntä kovasti arvostan.😊.

• Anonyymi

Mikäs vika sun tämän hetkisessä muijassasi on? =)))
        Jos sä ymmärtäisit ehkä, tän kaltaisen vitsin.

• Anonyymi

Parinvaihtoa suunnittelet? Mitä vuosimallia kumppanisi on?

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Yrittäisin ainakin ottaa toisen tunteet, toiveet ja halut huomioon ja muutenkin osoittaa että hänestä välitän ja häntä kovasti arvostan.😊.

😂 24/7 mielistelyä ja ”huomioimista”

• Anonyymi kirjoitti:

😂 24/7 mielistelyä ja ”huomioimista”

Noilla mainituilla asioillahan ei ole mitään tekemistä sun päässäs kuvitteleman mielistelyn kanssa.😅.

• Anonyymi

Kumppanin vaihto 2 kertaa vuodessa, kätevää. Vai meneekö kumppani aina kausivarastoon ja sitten taas talvi/kesä kaudeksi se uudestaan ajoon ja muutaman vuoden jälkeen kun on loppuun ajettu hankit ihan uuden taas muutamaksi talvi/kesä -kaudeksi?

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäs vika sun tämän hetkisessä muijassasi on? =)))
        Jos sä ymmärtäisit ehkä, tän kaltaisen vitsin.

Sen vuoksihan noin voi kirjoittaa hyvin kun ei sitä kumppania ole tällä hetkellä joten mieluusti ottaisin siihen tilalle jonkun uuden.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Parinvaihtoa suunnittelet? Mitä vuosimallia kumppanisi on?

Mielellään kun ei nyt ole ensinkään joten ei oo sitä vuosimalliakaan.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Kumppanin vaihto 2 kertaa vuodessa, kätevää. Vai meneekö kumppani aina kausivarastoon ja sitten taas talvi/kesä kaudeksi se uudestaan ajoon ja muutaman vuoden jälkeen kun on loppuun ajettu hankit ihan uuden taas muutamaksi talvi/kesä -kaudeksi?

-harmiseikirj-

Ei kyllä se on ja pysyy sitten kun sellaisen saa mutta nyt sitä ei oo joten mielellään uuden ottaisin.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Toi vois olla monelle toimiva systeemi. Ei pääse tympääntymään.

Omassa suhteessani kumppani ei vaihdeta, mutta pistetään aina ajoittain etävarastointiin. Sitten aina kuukauden parin välin kuukausi pari "kovaa ajoa" ja taas sopivasti erilleen. Säilyy mukavasti tuoreena, kun ei liian usein näe.

• Anonyymi

Vaihdoinpahan itse toiseen autoon ja toiseen autoon vaihdatin kun olen niin rikas että mulla on 2 autoa. Lisäksi on omistusasuntoja ja tällä hetkellä aika tappiollinen osakesalkku. Halua tietenkää mitenkää kehuskella. 😉 Silti naiset kiinnostu, no ehkä joku erään Christian Heljangon kanssa liiankin turuksi tullut Kultamekko-Iida vois kiinnostua. 😂

Kilttimies89

• Anonyymi

Ongelma on ehkä siinä, että oletat naisten kiinnostuvan materian perusteella. Tietynlaiset naiset kyllä kiinnostuvatkin, kunhan vain saavat materiasta osan itselleen, mutta ns hyviä naisia materia ei houkuta.

• Anonyymi

Onnistuu, en vaan ole käsivammaisena vaihtanut hetkeen itse renkaita. Ei pysty nostelemaan rengasta edes toisella kädellä. Kun alkaa jäätävä hermosärky.

Mutta osaamisesta se ei oo kii. Yleensä puoliso vaihtaa ne itse, sitten kun muistaa ja viittii. Mun renkaat on vaihtanu nyt jonkun aikaa mun faija. Hänen kanssa mä kaikki autonhuollotkin pruukaan tehdä.

Nyt vien huoltamoon kyllä, kun on useampi uusittava osa ja faijaa ei nyt viitti kuormittaa, kun on vasta toipunut aivoinfarktista.

Ja itsekin oon käsipuoli.

Cool❄️

• Anonyymi

Ihanaa, kun autatte toisianne noin. Minun isäni asuu kaukana ja on muutenkin nykyään niin huonossa kunnossa alkoholismin takia, ettei hänestä olisi auttamaan tällaisissa asioissa.

Ikävä kuulla isäsi aivoinfarktista. Hienoa kuitenkin, että hän on toipumassa siitä ❤️ Tuollaisessa tilanteessa kannattaakin käyttää ulkopuolista apua eikä kuormittaa itseään ja läheisiään yhtään enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanaa, kun autatte toisianne noin. Minun isäni asuu kaukana ja on muutenkin nykyään niin huonossa kunnossa alkoholismin takia, ettei hänestä olisi auttamaan tällaisissa asioissa.

Ikävä kuulla isäsi aivoinfarktista. Hienoa kuitenkin, että hän on toipumassa siitä ❤️ Tuollaisessa tilanteessa kannattaakin käyttää ulkopuolista apua eikä kuormittaa itseään ja läheisiään yhtään enempää.

Juu, me on aina autettu puolin ja toisin toisiamme ja tehdään niin varmasti elämän loppuun asti. Meidän perheessä taidetaan ajatella niin, että yhdessä oomme vahvat ja toimivat, ikään kuin meidän lauma. 🙂

Onneksi oli lievä infarkti, jos nyt näin voi sanoa. Kaksi hyytymää meni läpi, eikä jäänyt mitään pysyviä vauriota. Puhe mongersi jonkun aikaa, mutta nyt toimii taas ja läpäisi ajotestin ja muutkin testit.

Itse huomasi ettei puhe toimi ja toinen käsi puutui. Pystyi soittamaan ambulanssin ja pääsi ajoissa sairaalaan. Viikon oli siellä ja kotiin. 😊

Touhuaa taas kuten ennenkin.

Kurja juttu alkoholismi, kun se vaikuttaa niin moneen ihmissuhteeseenkin. 😐

Cool❄️

• Pirun tiukasti oli 1 talvirengas jämähtänyt autoon kiinni kun viime viikolla vaihdoin kesärenkaisiin, traktorilla piti vetää irti

• Anonyymi

Muistan miten aikoinaan exäni opetti minua vaihtamaan renkaat ja yritin saada hänen vääntämänsä pultit auki. Eihän ne hievahtaneetkaan! Tunsin itseni kovin näppäräksi renkaanvaihtajaksi, kun ensin exä sai löysyttää pultit, sitten minä vaihdoin renkaat ja lopuksi exä kiristi ne 😄 Onhan tuohon jotain työkalujakin tietty, mutta silloin ei ollut kuin se vinkuraputki käytettävissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistan miten aikoinaan exäni opetti minua vaihtamaan renkaat ja yritin saada hänen vääntämänsä pultit auki. Eihän ne hievahtaneetkaan! Tunsin itseni kovin näppäräksi renkaanvaihtajaksi, kun ensin exä sai löysyttää pultit, sitten minä vaihdoin renkaat ja lopuksi exä kiristi ne 😄 Onhan tuohon jotain työkalujakin tietty, mutta silloin ei ollut kuin se vinkuraputki käytettävissä.

Pultitkin voi olla tiukassa, mutta tuossa minun tapauksessa oli jämähtänyt vanteen keskireiästä

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Pultitkin voi olla tiukassa, mutta tuossa minun tapauksessa oli jämähtänyt vanteen keskireiästä

Oli kyllä tiukasti jämähtänyt, jos ihan traktoria piti käyttää apuna. Parempi silti ehkä noin. Minulle kävi aikoinaan niin, että ajon aikana auto alkoi tärisemään oudosti. En osannut yhdistää tärinää renkaisiin, vaikka renkaat oli juuri vaihdettu. Olin tuolloin juuri vienyt lapseni sairaalaan jonne hänen piti jäädä osastolle ja olin hakemassa itselleni yöpymistarvikkeita, joten olin niin paniikissa, etten oikein tajunnut mistään mitään. Sain ajettua auton kotipihaan ja pyysin naapurilta apua. Hän huomasi heti, että yhden renkaan pultit olivat kaikki niin löysällä, että hän pystyi sormin niitä pyörittelemään. Olin vaihdattanut renkaat tuolloin liikkeessä. Ei ihan ollut kiristys mennyt putkeen, sillä ei rengas noin aukea vaikkei jälkikiristystäkään olisi tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyllä tiukasti jämähtänyt, jos ihan traktoria piti käyttää apuna. Parempi silti ehkä noin. Minulle kävi aikoinaan niin, että ajon aikana auto alkoi tärisemään oudosti. En osannut yhdistää tärinää renkaisiin, vaikka renkaat oli juuri vaihdettu. Olin tuolloin juuri vienyt lapseni sairaalaan jonne hänen piti jäädä osastolle ja olin hakemassa itselleni yöpymistarvikkeita, joten olin niin paniikissa, etten oikein tajunnut mistään mitään. Sain ajettua auton kotipihaan ja pyysin naapurilta apua. Hän huomasi heti, että yhden renkaan pultit olivat kaikki niin löysällä, että hän pystyi sormin niitä pyörittelemään. Olin vaihdattanut renkaat tuolloin liikkeessä. Ei ihan ollut kiristys mennyt putkeen, sillä ei rengas noin aukea vaikkei jälkikiristystäkään olisi tehty.

Huolimatonta toimintaa rengasliikkeeltä, onneksi ei sattunut mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huolimatonta toimintaa rengasliikkeeltä, onneksi ei sattunut mitään.

Onneksi tosiaan ei käynyt mitään. Minulta oli tyhmää tietenkin vain jatkaa ajoa, vaikka auto täristi, mutta olin niin huolissani lapseni takia ja itkin koko matkan, etten vain tajunnut pysähtyä ja tarkastaa renkaiden kiinnitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kauanko olit ajellut, mutta ihan perusohjeisiin kuluu tarkastaa ne kiritykset pienen ajon jälkeen. Mulle on rengasliikkeet aina antanet tuon ohjeen ja vaikka joku itsekin ne vaihtaisi, niin tuo ohje pitää silti kutinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kauanko olit ajellut, mutta ihan perusohjeisiin kuluu tarkastaa ne kiritykset pienen ajon jälkeen. Mulle on rengasliikkeet aina antanet tuon ohjeen ja vaikka joku itsekin ne vaihtaisi, niin tuo ohje pitää silti kutinsa.

Jos meinaan kauan ajelee ja kovasti täristävillä teillä, niin hieman löysälle jääneet nimenomaan voivat löystyä ihan irtikin saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos meinaan kauan ajelee ja kovasti täristävillä teillä, niin hieman löysälle jääneet nimenomaan voivat löystyä ihan irtikin saakka.

Olin ajellut päivän ja ei kyllä todellakaan löysty kunnolla kiinnitetyt pultit tuolla tavalla. Ajelen vain asfalttiteillä, en missään kuoppaisilla.

Tiedän kyllä, että jälkikiristys pitää tehdä, mutta tuossa vaiheessa ei ollut jälkikiristykset mielessä, kun olin juuri jättänyt velton ja reagoimattoman lapsen sairaalaan.

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Jotain vikaa kyllä vanteessa jos noin tiukkaan vetänyt kiinni. Putosiko autp pukeilta kun kiskaisit :D kannattaisi ehkä hiaista sitä keskireikää vähän jollakin ettei jää ensi talvena samalla tavalla kiinni. Jos on tohovehkeet lämmittäminenkin kyllä yllättävän paljon laajentaa reikää jos jotain tiukassa kiinni.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Jotain vikaa kyllä vanteessa jos noin tiukkaan vetänyt kiinni. Putosiko autp pukeilta kun kiskaisit :D kannattaisi ehkä hiaista sitä keskireikää vähän jollakin ettei jää ensi talvena samalla tavalla kiinni. Jos on tohovehkeet lämmittäminenkin kyllä yllättävän paljon laajentaa reikää jos jotain tiukassa kiinni.

-harmiseikirj-

Ei pudonnut, auto oli maassa, muttereita vähän löysäsin että pääsee nykäistessä rengas irtoamaan. Vaseliinia vähän pyyhkäisin vanteisiin, saas nähä auttaako

• Anonyymi

kaikki vaihtuu ja huollot siinä sivussa

• Anonyymi

Alumiinivanteet kannattaa vielä piakkoin asennuksesta tsekata uudelleen ja kiristää. Epäpuhtaudet, kuten hiekanjyvät kierteillä asennuksessa, voi aiheuttaa sen että mutterit aukee, kun päristelet menemään.

Cool❄️

• Anonyymi

"Alumiinivanteiden kiinnitys pitää aina varmistaa muutaman päivän kuluttua tehtävällä jälkikiristyksellä. On yhdentekevää, tehdäänkö se rengasliikkeessä vai kotipihalla, kunhan käytettävä kiristysmomentti on oikea. Parasta olisi tietenkin käyttää momenttiavainta, eikä sellainen ole välttämättä edes kallis. "

https://www.apu.fi/kysymykset/pyoranpulttien-jalkikiristys-alumiinivanteissa

Faijalla lähti kerran rengas ja kääntyi auton alle, kun ei tiennyt tuota.

Cool❄️

• Anonyymi

Lähtökohtaisesti jokainen hoitaa itse omistamansa vehkeet. Renkaanvaihto on niin simppeli homma, ettei yleisesti varmaankaan ole kyse osaamisesta vaan viitsimisestä.

Kumppanin renkaat ei vaihdu "siinä samalla", koska autonsa renkaat eivät ole samassa paikassa kuin mun. Ja mun autooni ei ilman lupaa mennä sorkkimaan yhtään mitään.

Huomenna tai maanantaina vaihdan kesäkumit. Kattoo nyt vähän keliä, ettei ihan kaatamalla sada, kun tuossa pihassa sen teen.

xLiner

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      74
      965
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe