Hyvää vappua!

Taas on se aika vuodesta, kun Suomessa vietetään työn päivää. Mites palstalaiset aikoo viettää sitä ? Itse kävin tänään pyörähtämässä keskustassa ja sitten ruokakaupassa hakemassa nakkeja ja aineksia perunasalaattiin. Nyt istun tässä koneen ääressä. Äsken satoi ulkona rakeita. Tuli oikein ryöppyämällä taivaasta. Tänään on välillä satanut vettä ja välillä paistanut aurinko.

Aiotteko laittaa ylioppilaslakin päähän, jos omistatte sellaisen. Mun perinne on, että laitan ylioppilaslakin päähän joka vappu (itse jo vapunaattona, mutta moni vasta vapunpäivänä). Itselläni on tälläkin hetkellä. Huomenna taas lähden jonnekin, jos jaksan ja sää sallii.

Kippis!

43

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on tylsä vappu.. palstailen ja odotan, että pääsisi nukkumaan..

      • Anonyymi

        Palstailu on oikeaa elämää ! Rauhhhh !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstailu on oikeaa elämää ! Rauhhhh !

        No ei ole. Palstailu on mauste, ei täyte elämässäni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei ole. Palstailu on mauste, ei täyte elämässäni.

        Et vain ole vielä myöntänyt itsellesi että palsta on the thing ! Grrrr !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vain ole vielä myöntänyt itsellesi että palsta on the thing ! Grrrr !

        Niih.. olenkin vähän hidasälyinen.. 🤣


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­­N­­­y­m­­f­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17841961t

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Odotettavissa skumppaa, humppaa ja puoliyhdeksän uutiset, josta katsotaan parin minuutin kooste muiden vapunvietosta.

      Olen jäänyt pahasti jälkeen aikataulusta. Niin käy aina kun tänne kirjoittelee.

      • En minäkään mitenkään ihmeemmin juhli, mutta nakkeja ja peruunasalaattia aion syödä (perunasalaatti itse tehtyä) ja ylioppilaslakki on päässä kuten jo aloituksessa sanoin. Olutta juon tässä samalla, kun kirjoittelen.


    • Hyvää Vappua ystäväni! Ihan kotona vietetty rauhallinen vappu. Jos keli olis ollu parempi niin jossain olis voinut käydä pyörähtämässäkin mutta nyt kytänny lähinnä sopivaa rakoa sateessa että pääsis pienen kävelylenkin reippaileen. Näin iltaa kohden pitäis kyllä hieman sateiden helpottaa. Ei oo ylioppilaslakkia itellä mutta sima on yks vappuperinne ollu ja kyllä varmaan yhden munkinkin mutustan kun vappu on.🙂.

      • Mulla ei oo simaa, mutta olutta oon juonnu (yks 0,5 litran tölkki, Keisari dark eli tumma lager).
        Täällä paistaa nyt aurinko, aikaisemmin satoi välillä vettä (yhen kerran jopa rakeita) ja välillä paistoi aurinko. Huomenna sää tiedotteen mukaan ehkä hieman aurinkoisempaa, mutta muuten viileä sää jatkuu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla ei oo simaa, mutta olutta oon juonnu (yks 0,5 litran tölkki, Keisari dark eli tumma lager).
        Täällä paistaa nyt aurinko, aikaisemmin satoi välillä vettä (yhen kerran jopa rakeita) ja välillä paistoi aurinko. Huomenna sää tiedotteen mukaan ehkä hieman aurinkoisempaa, mutta muuten viileä sää jatkuu.

        Jeps. Täällä on satanut niin tiheesti etten sitten ulos viitsinyt lähteä on kanssa tullut rakeita vähän räntääkin ihan hetken vain tosin ja vettä lähes jatkuvasti vähintään tihuttaen. Aurinko ei kyllä oo kuin ihan hieman pilkistänyt pilvenraosta nopeasti. No huomenna on päivä uus taas ja kunhan ei vaan satais niin pääsis ulos reippailemaan. Voishan sitä tosi sissinä heittää sadekamppeet niskaan ja mennä vaikka sataiskin mutta sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen oon etten niin ajatellut tehdä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps. Täällä on satanut niin tiheesti etten sitten ulos viitsinyt lähteä on kanssa tullut rakeita vähän räntääkin ihan hetken vain tosin ja vettä lähes jatkuvasti vähintään tihuttaen. Aurinko ei kyllä oo kuin ihan hieman pilkistänyt pilvenraosta nopeasti. No huomenna on päivä uus taas ja kunhan ei vaan satais niin pääsis ulos reippailemaan. Voishan sitä tosi sissinä heittää sadekamppeet niskaan ja mennä vaikka sataiskin mutta sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen oon etten niin ajatellut tehdä.🙂.

        Eikä tarralenkkarit pidä hyvin vettä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps. Täällä on satanut niin tiheesti etten sitten ulos viitsinyt lähteä on kanssa tullut rakeita vähän räntääkin ihan hetken vain tosin ja vettä lähes jatkuvasti vähintään tihuttaen. Aurinko ei kyllä oo kuin ihan hieman pilkistänyt pilvenraosta nopeasti. No huomenna on päivä uus taas ja kunhan ei vaan satais niin pääsis ulos reippailemaan. Voishan sitä tosi sissinä heittää sadekamppeet niskaan ja mennä vaikka sataiskin mutta sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen oon etten niin ajatellut tehdä.🙂.

        Nyt illalla on täällä paistanut aurinko. Juu, huomenna on päivä uus.


      • Anonyymi

        Normi k&k-pojan vappu ✌️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normi k&k-pojan vappu ✌️

        No niitä toisenlaisia vappuja on ollut niin paljon että tää vaan edes vähän tasaa tilannetta vaikka kaukana edes tasatilanteesta vieläkin ollaan ja meneehän se näinkin vaikka onhan tässä opettelemista.😂.


    • Anonyymi

      En vietä sen ihmeemmin. Nautin kun saan olla rauhassa kotona, ja huomenna vielä vapaapäivä. 😊

      Tein pakastimeen ruokaa. Riittää varmaan kolmeksi viikoksi. On broilermakaronilaatikkoa ja soijarouhe-jauhelihapullia. Noita kun vaihtelee muiden pakastimessa olevien annosten kanssa, riittää melkein pariksi kuukaudeksi. Kaiken lisäksi mulla on vielä pala lohta valmistamatta. Teen joko keiton tai laitan uuniin, päätän huomenna. Keitto vois olla kyllä kova juttu.. Miten sitä nyt tulikin noin paljon ruokaa ostettua 🤔

      xLiner

      • Anonyymi

        Onko tavoitteenasi mahdollisimman tylsä elämä?


      • Sullapa on paljon ruokaa pakkasessa. Mää jos tekisin pakkaseen paljon ruokaa, niin vois jäädä osa syömättä, kun en jaksais tai unohtaisin, että pakkasessa on valmista ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tavoitteenasi mahdollisimman tylsä elämä?

        Ei. Mulla on oikein mukavaa 😊

        xLiner


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Sullapa on paljon ruokaa pakkasessa. Mää jos tekisin pakkaseen paljon ruokaa, niin vois jäädä osa syömättä, kun en jaksais tai unohtaisin, että pakkasessa on valmista ruokaa.

        Niin voisi käydä mullekin, unohtaisin. Mutta mä merkitsen kaikki purkit, mitä ruokaa, paljonko, valmistuspäivä. Olen aika tarkka vanhan ruuan suhteen, pakasteidenkin. Noin ne tulee varmasti syötyä. Kun tulen töistä, nappaan purkin pakkasesta, kippaan lautaselle ja mikroon sulamaan. Nopeaa ja edullista. Ja jos haluaisin, voisin laskea joka purkin makrot tarkkaan. Nyt tiedän ne suurin piirtein ja se riittää tässä kohtaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin voisi käydä mullekin, unohtaisin. Mutta mä merkitsen kaikki purkit, mitä ruokaa, paljonko, valmistuspäivä. Olen aika tarkka vanhan ruuan suhteen, pakasteidenkin. Noin ne tulee varmasti syötyä. Kun tulen töistä, nappaan purkin pakkasesta, kippaan lautaselle ja mikroon sulamaan. Nopeaa ja edullista. Ja jos haluaisin, voisin laskea joka purkin makrot tarkkaan. Nyt tiedän ne suurin piirtein ja se riittää tässä kohtaa.

        xLiner

        Hyvä, hyvä =)


    • Anonyymi

      Käytiin keilaamassa ja ravintolassa syömässä. Iltapäivällä tehtiin tytön kanssa kakku, tein ainekset ja hän toimi itse varsinaisena kotileipurina. Aika paksusti pisti kyllä kermavaahtoa koristeeksi kakun pintaan, ei kakkua vaahdottomaksi voi haukkua.

      On huilin aika.

      AV

      • Täytekakussa pitää olla mun mielestä runsaasti kermavaahtoa sekä runsaasti täytettä (vaikka hilloa ja banaania) ja paljon hedelmiä tai marjoja päällä. Kakku ei saa olla kuiva.


      • Sulla oli paljon aktiviteettia.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Sulla oli paljon aktiviteettia.

        Joo, huomenna vähän kai samanlainen päivä.
        Aamusta katsomaan vanhojen autojen kulkuetta, fiilistelemään vesistön rantaan jos sää suosii.
        Väsymys iski illasta, hyvin 10 tuntia toisten seuraa jaksaa, sitten tekee jo mieli "omaan koppiin":)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, huomenna vähän kai samanlainen päivä.
        Aamusta katsomaan vanhojen autojen kulkuetta, fiilistelemään vesistön rantaan jos sää suosii.
        Väsymys iski illasta, hyvin 10 tuntia toisten seuraa jaksaa, sitten tekee jo mieli "omaan koppiin":)

        AV

        En tiedä onko täällä meilläpäin vanhojen autojen kulkue tänä vuonna. Yleensä on ollut, ainakin jos sää sallii. Koronavuosina ei kai ollut.


    • Tuossa alkukeväästä toivoin mielessäni vappua jossa lämpimänä kevätiltana istun rantakalliolla katselemassa miten minulle tuntematon lintu uiskentelee kohti läheistä saarta.
      Sylissä minulla on nainen jota kohtaan tunnen jo voimakkaita ihastumisen tunteita. Juomme pahvimukeista simaa ja kuuntelemme kun taustalla tanssilavalta kaikuu Matin ja Tepon kappale kato vaan.

      Muutenhan tuo toiveideni vappu osuu paitsi....
      lähden kohta räntäsateessa pyöräilemään kohti työmaata jossa katselen miten leikkuuneste huuhtoo alumiinin kappaleita säiliöön.
      Tyhjässä hallin nurkassa juon peltimukista kahvia ja nieleksin pettymyksen kyyneliä kun radiosta kuuluu Kirkan äänellä sanat "niin paljon se sattuu kun nään kodin tyhjäksi jääneen"

      Rauhaisaa vappua kaikille. Jos pidätte vappupuheita niin sijoittakaa alku ja loppu mahdollisimman lähelle toisiaan.

      • Tää oli huippu =D


      • No huh-huh. Suomalaisen iskelmän kaihoisa sentimentaalisuus on jättänyt jälkensä kansakuntaan.
        Hienosti kirjoitettu😃

        Minä haaveilin vapusta, joka olisi kuin uutiskuva Amandan ympärillä riehuvasta nuorisosta.

        Pian kuitenkin ymmärsin että olen 30 vuotta myöhässä, minun vappuni meni jo.
        Eilen en ehtinyt edes skumppaa avata, kun nukahdin sohvalle.


      • Mä en tykkää kirkasta ja se on liian kaihoisaa sen musiikki. Eiks se kirka ollutkin tuolta idästä päin. Vaihda mieluummin kanavaa. Mun mielestä vega on ilosempi ja sellasta alkuperäistä suomalaista rytmiä. Siinä samalla oppii ruotsia. Mieluummin ruotsi kuin venäjä. Noi leikkuu nesteen mukana kulkevat alumiinilastut kuulostaa romanttiselta. Mulla on kotonakin sekä puu että metallisorvi. Harmi vaan kun en siltikään oo saanu naista itselleni. Mutta varmaan tollanen 300 mm kärkivälin penkkisorvi ei sitten kovin miehekäs ole. Eli niin sanotusti, mulla on liian pieni.


    • Anonyymi

      Hyvää vappua 🥳

      Vietin vappua perinteisesti yo-lakkiani ulkoiluttaen; kyläilin eilen ja tänään käväisin kaupungin vappuhumussa. Ilma ei kovin suosiollinen, mutta menetteli.

      - Sheena

      • Täällä oli vappuna hyvä ilma (välillä paistoi aurinko, välillä meni pilveen), mitä nyt oli viileää. Viileys ei tosin haittaa mua, jatkuva sade sen sijaan haittaa enemmän.

        Tänään on taas satanut koko päivän.


    • Sen mielestä kiva, kun TYÖN juhla. Ja mä kovasti olen puolesta puhunut perinteisen työn puolesta. Mä kävinkin takavuosina usein syömässä metalliliiton kokoushuoneessa. Nakkeja ja perunasalaattia. Erityisesti en perunasalaatista tykkää. Mutta maku meni oikeestaan siitä, kun se oli SAK liittojen järjestämä. Niin joku siinä alkoi höpöttää sitä persuaatetta. Eli siellä oli enimmäkseen metallin ja pamin väkee. Ei niinkään meitä raksaliittolaisia. Vaikka sekin Sak hon kuuluu ja kortti tarkastus oli ennen kuin pääsi sisään. Mutta raksa alallahan ollaankin vähän kuin puoliyrittäjiä, ettei kai tohon työväenaatteeseen oikein mahduta. No mykyään mä oon enemmänkin esimies etten tohon silleen enää muutenkaan liity.

      • Minäkin olen ollut toimitusjohtaja. Kesähelteellä sai olla kalsareillaan, kun hoiteli puhelimen kautta pisneksiä.


      • Nykyään vappu on enemmän perheiden ja opiskelijoiden juhla eikä enää niinkään työväen, eihän kaikilla työssä olevilla ole edes vapaapäivää vappuna. Esim. kaupat on auki, poliisi partioi, sairaaloissakin on varmasti väkeä jne. Muistan, kun kaupat oli kiinni joka juhlapyhä ja sunnuntaisinkin. Nyt kaupat on auki joka ikinen päivä tai ainakin lähes eli ruokaa voi ostaa milloin tarttee, ei tarvitse raahata kassikaupalla kotiin, kun sunnuntai tai juhlapyhä tulee.


    • Anonyymi

      Hyvän makuista vappua.

      Tein tänäänkin, kuten yleensä teen aina pyöräillessäni, käyn jossain kaupassa ostamassa jonkin uuden jäätelön mitä en ole ennen maistanut: tuo oli aika hyvä Pirkka mansikka-tuutti: on mansikkaista koko jäätelö, mansikkahilloa on päällä, sekä on suklaakuorrutettu tuutti, kuten pitääkin olla.

      Joissain mansikkatuuteissa on vain pelkkä hillo, ja muuten vaniljajäätelöä, ja ei ole suklaakuorrutettua tuuttiakaan.

      • Kuulostaa hyvältä =)
        Joo, joissain mansikkatuuteissa mansikanmakuista on vain hillo.


    • Ilmapallossani lukee Cheers 🥂🍾

      Melko perinteisellä kaavalla on menty. Tein simaa ja munkkeja. Nuoriso kävi kahvilla ja sai vappuherkkuja kotiinkin vietäväksi. - Kävin yo-lakki päässä eilen vapputorilla. Onneksi oli sontikka mukana, koska alkoi sataa vettä juuri, kun olin kävellyt torin toiseen päähän. Ostin ilmapallon, lierihatun kesäksi sekä metrilakua. 🥳 - Ystävän kanssa tehtiin meillä ruokaa ja juotiin pari pulloa kuoharia. Toisesta tein meille myös Aperol Spritzeja. - Illalla me käytiin laulamassa karaokea ja sen jälkeen kyllä nukuttiinkin pitkään. 😄
      Tämä päivä täytyy ottaa rauhallisesti, niin jaksaa pari työpäivää ennen ensi viikonlopun pitkää risteilyä... 😅
      Enää ei palaudu parin tunnin päikkäreillä, kuten nuorena.
      Mukavaa Vapunpäivää! 🌷🌞

      • Täällä Jkylässä on baari nimeltä Cheers. Cheersista tulee myös mieleen se 1980-90 -luvuilla tehty tv-sarja. Muistin aina, että se on englantilainen, kun Englannissa on tuo pubikulttuuri, mutta se onkin yhdysvaltalainen.

        Vapunpäivänä täällä paistoi välillä aurinko ja välillä oli pilvistä, mutta ei satanut. Nyt on taas satanut koko päivän.

        Kävin eilen keskustassa ja näin vanhojen autojen kulkueen menevän keskustan halki. Kaikenlaisia autoja oli kulkueessa, jotkut melko rämiäkin. Kuplavolkkareita oli useita. Oli yo-lakki päässä niin kuin joka vappu. Laitan sen päähän jo vapunaattona ja se on mulla molempina päivinä päässä, myös sisällä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Täällä Jkylässä on baari nimeltä Cheers. Cheersista tulee myös mieleen se 1980-90 -luvuilla tehty tv-sarja. Muistin aina, että se on englantilainen, kun Englannissa on tuo pubikulttuuri, mutta se onkin yhdysvaltalainen.

        Vapunpäivänä täällä paistoi välillä aurinko ja välillä oli pilvistä, mutta ei satanut. Nyt on taas satanut koko päivän.

        Kävin eilen keskustassa ja näin vanhojen autojen kulkueen menevän keskustan halki. Kaikenlaisia autoja oli kulkueessa, jotkut melko rämiäkin. Kuplavolkkareita oli useita. Oli yo-lakki päässä niin kuin joka vappu. Laitan sen päähän jo vapunaattona ja se on mulla molempina päivinä päässä, myös sisällä.

        Oho, kuplavolkkareita. mulla oli joskus kupla, ostin sen jo 12 vuotiaana. mutta ei täällä vappuajoissa kuplia ollu, enemmän rättäreitä. mutta tänä vappuna mä en ollut missään. Kävin kuitenki palauttaan ne diat mitkä olin varastanu sieltä autiotalosta. että se on nyt sovitettu. Tuskin kukaan siitä valittaa kun on saanu kuvat takaisin uudelleen kehystettynä. niissä oli niitä tvh:n kuormaautoja. Kävin myös toisessa autiotalossa, niin vastaan juoksi kauheeta vauhtia jotain teinejä. että vähintään luulin että kummituksia ois ollut. mutta ei siellä mitään.


      • JeroP kirjoitti:

        Oho, kuplavolkkareita. mulla oli joskus kupla, ostin sen jo 12 vuotiaana. mutta ei täällä vappuajoissa kuplia ollu, enemmän rättäreitä. mutta tänä vappuna mä en ollut missään. Kävin kuitenki palauttaan ne diat mitkä olin varastanu sieltä autiotalosta. että se on nyt sovitettu. Tuskin kukaan siitä valittaa kun on saanu kuvat takaisin uudelleen kehystettynä. niissä oli niitä tvh:n kuormaautoja. Kävin myös toisessa autiotalossa, niin vastaan juoksi kauheeta vauhtia jotain teinejä. että vähintään luulin että kummituksia ois ollut. mutta ei siellä mitään.

        Rättisitikoitakin on ollut autokulkueessa vappuna, en muista oliko nyt. Vai oliko pari? Kuplia sen sijaan oli jokunen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Täällä Jkylässä on baari nimeltä Cheers. Cheersista tulee myös mieleen se 1980-90 -luvuilla tehty tv-sarja. Muistin aina, että se on englantilainen, kun Englannissa on tuo pubikulttuuri, mutta se onkin yhdysvaltalainen.

        Vapunpäivänä täällä paistoi välillä aurinko ja välillä oli pilvistä, mutta ei satanut. Nyt on taas satanut koko päivän.

        Kävin eilen keskustassa ja näin vanhojen autojen kulkueen menevän keskustan halki. Kaikenlaisia autoja oli kulkueessa, jotkut melko rämiäkin. Kuplavolkkareita oli useita. Oli yo-lakki päässä niin kuin joka vappu. Laitan sen päähän jo vapunaattona ja se on mulla molempina päivinä päässä, myös sisällä.

        Täälläkin oli tänä aamuna räntäsade ja aamupäivästä alkaen tähän asti satoi. Nyt paistaa aurinko 👍
        Kolme astetta lämmintä.. Tämä viikko nyt tällaista. Ensi viikonlopun jälkeen pitäisi taas alkaa paistaa ja olla 15 astetta lämmintä 🌞
        Sitä odotellessa..


    • Anonyymi

      Näin on suunniteltu, itselläni huomenna hammaslääkäri ja tuota... niin tuosta Katinkullan (kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää), monimurhasta tuli mieleen eräs hauska vanha autopelikin... jonka nimi Interstate '82

      Vanha peli, vaikea saada toimimaan uudella tietokoneella, mutta hyvä juoni pelissä, tässä päinvastoi ei tapeta naisia vaan yritetään suojella niitä, alussa autona on Ferrarin Fiorella taisi olla, ja Gatling -konekivääri asennettuna katolle:
      - jotta voi ampua vihollisautoja.

      https://www.carmod.net/fiorella-ferraris-take-at-a-drift-car

      Interstate -peli:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_'82

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe