Parisuhteen kivinen alku

Anonyymi-ap

Olisin mielipiteitä vailla tilanteeseen, jossa tällä hetkellä olen. Tapasin naisen joka vei jalat alta heti kerrasta, aloimme tapailla ja tilanne alkoi luonnollisesti menemään vakavaksi, Mutta sitte iski naiselle "pakokauhu" (yliajattelija) tyyppiä ei minua haittaa. Nainen alkoi kokea, että olen hänelle liian hyvä, että hän on tottunut edeltävissä suhteisiin huonoon kohteluun ja pelkoon siitä, että toinen katoaa hetkenä minä hyvänsä elämästä. Tutustuttuaan minuun hänelle on tullut tunne, että tämä ihminen ei olekkaan lähdössä eikä aikomustakaan kadota ja välittää tosissaan minusta joka johtanut nyt siihe, että naisella on pelko siitä, jos suhde käykin tylsäksi ilman pelkoa mistään (dopamiinin saanti) tämä taas on johtanut sellaisen tietyn tunteen puutteeseen mikä yleensä toisesta pitäessä tulee. Hän on antanut meille mahdollisuuden siitä huolimatta, jos tunne tulisi aikanaan, mutta kuinka kauan voi odottaa sitä tunnetta? Teemme edelleen asioita yhdessä, olemme yhdessä, molemmista tuntuu hyvältä ylipäänsä oleskella toisen seurassa, mutta tilanne on alkanut syömään minua itseä, koska kaikki tämä voi päättyä hetkenä minä hyvänsä vaikka juuri opin rakastamaan uudelleen.

11

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä ns. jännämiesöverit. Tavallinen kilttimies on jännämiehiin tottuneelle naiselle liian outo pala.

      • Anonyymi

        Niin taitaa olla, jotkut naiset nyt vain ovat niin heikolla itsetunnolla varustettuja etteivät he usko, että fiksu , toisen huomioiva, mies voisi olla heistä kiinnostunut vaan he ajattelevat, että heidän kuuluukin saada huonoa kohtelua itsekkäältä jännämieheltä.


    • En nyt ollut ihan varma mitä tunnetta tässä nyt odotellaan, mutta tuntuu, että nainen pitää koko ajan ovea auki lähtöä varten ja samalla sinut varpaillaan, ette pahoita hänen mieltään.

      • Anonyymi

        Juu, ihan just näin. Lisäksi miehen tunteet nousee nopeammin kuin naisen. Eli tollasta löysässä hirressa vaalean punaiset lasit päässä oloa.. Olisiko nainen ns. "Jännäjenna"


    • Anonyymi

      Voisko nainen olla muutenkin epävarma tunteistaan? Ei kait tuohon auta kun aika ja se että oppii tuntemaan ja luottamaan. Eikä se tunne poistu välttämättä koskaan toisesta. Itselläni on aina ollut sellainen olo ettei mieheni välttämättä rakasta minua oikeasti ja voi hylätä milloin tahansa. Johtuen siitä että meinasi jättää minut kun sanoin ekan kerran että rakastan häntä. Siitä on jäänyt joku trauma vaikka asia selvitettiin. Sekä eksäni jätti minut sanoilla että rakastan sinua. Jollain tavalla koenkin ettei se rakkaus minuun merkitse oikeastaan mitään. Mutta ihana että ymmärrät rakastasi. Anna hänelle aikaa ja positiivia kokemuksia ehkä se luotto siitä kasvaa.

    • Anonyymi

      Rehellinen mielipide ... kuulostaa siltä, että sinulla on alunperinkin ollut enemmän tunteita kuin naisella. Nainen yrittää keksiä tekosyitä ja selityksiä sille hänen ilmeisesti ihan näkyvissä olevalle tunteiden puutteelleen. Hän joko esittää tuollaista ylianalyysia, jonka sinä uskot tai sitten sinä ylianalysoit hänen epämääräisiä lausuntojaan ja selittelet niitä itsellesi omiin näkemyksiisi sopiviksi. Oma neuvoni on, että erotkaa.

    • Anonyymi

      Kamala, mitä jojoilua!
      " naisella on pelko siitä, jos suhde käykin tylsäksi ilman pelkoa mistään"
      ja
      " tämä taas on johtanut sellaisen tietyn tunteen puutteeseen mikä yleensä toisesta pitäessä tulee" Minkälaiseen tunteen puutteeseen!!!!!! Hah!
      Kaikilla ihmisillä on tunteita, mutta kaikilla ihmisillä on vapaus valita haluaako olla ja kenen kanssa, ilman jatkuvasti keksimiään "tunteita".

      Nyt tosiasiat käteen: joko te olette yhdessä tai ette, ilman tuota tyhjänpäiväistä jauhamista.
      Miksi olisitte yhdessä?
      "olemme yhdessä, molemmista tuntuu hyvältä ylipäänsä oleskella toisen seurassa"
      Piste.

      Ilmoita naiselle että lopettaa tuon tyhjän jauhamisen, ettei sitä jaksa koko ajan kuulla kukaan.
      Todennäkoisesti nainen ei ole vielä valmis yhden ihmisen kanssa luotuun yhteiseen elämään. Hänen on saatava rauhassa koota itsensä, yksin - ilman laukkaamatta kukasta kukkaan - ennenkuin pystyy elämää tasavertaisesti kenenkään kanssa.

      Unohda "suhde" tuon naisen kanssa. Hän ei ole valmis suhteeseen" vielä kenekään kanssa. Hänen on saatava itsensä kasaan ensin.
      Jatkakaa kavereina jos haluat, (vain jonkin tason ystäviä) mutta jatka etsintää loytääksesi rakastamisen arvoinen tyttoystävä ja elinkuppani jonka kanssa ei tarvitse jatkuvasti olla varpaillaan ja kuunnella joijoiluja.

    • Anonyymi

      Okei, en tiedä kumpi teitä on yliajattelija tai erittäin huonolla itsetuntemuksella/itsetunnolla varustettu mutta jos nuo ajatukset valtaavat mielen jo parisuhteen alkuvaiheessa, ei kyllä kannata jatkaa.

      Pari kolme ensimmäistä vuotta periaatteessa ollaan ne ihanat vaaleanpunaiset lasit silmillä, jolloin kaikki tuntuu hyvältä ja ajatuksia vaihdetaan ja ollaan kiinnostuneita meilkeimpä mistä tahansa, mitä toinen tekee tai sanoo. Tällaista höttöä sen pitäisi olla eli sitä rakkauden alkuhuumaa, johon tulee myöhemmin myös järki mukaan ja uudenlainen parisuhteen tarkastelu ja myös uudenlaiset tarpeet.

    • Anonyymi

      Aika näyttää,jos naisella on ollut takanaan vain huonoja suhteita niin on hämmentynyt kun joku kohteleekin hyvin ja suhde voi onnistua.Toisaalta jos nainen on kuin ex kamuni joka olis saanut kenet vaan niin koki viehtymystä pahiksiin.Kunnon miestä olisi ollut tarjolla mut ei kelvannut kun ei tullut jännää vaaran tunnetta ym.epämääräistä ja siksi olikin aina pulassa ja en jaksanut pelastaa milloin mistäkin.

    • Anonyymi

      Ei kukaan varmaan voi sanoa mitään tiettyä aikaa, missä ajassa pitäisi jotakin tapahtua. Eiköhän asia ole ihan sinun itsesi päätettävissä, kuinka kauan haluat ja olet valmis odottamaan.

      Eihän tuo kovin tervettä ole, että vaatii pelkoa, henkistä kärsimystä säilyttääkseen mielenkiintonsa. Voisiko nainen saada jotakin ammattiapua siihen, että voisi aidosti uskaltaa ottaa vastaan sinun rakkautesi ja että voisi oppia näkemään sen mielenkiintoisempana kuin huonon kohtelun?

      Hienoa, että nainen on pystynyt puhumaan sinulle tuntemuksistaan. Oletko sinäkin kertonut hänelle omistasi, kuinka sinä nyt pelkäät samaa mitä hän on pelännyt aikaisemmin?

    • Anonyymi

      jos toinen epäröi ei suhde voi kehittyä sillain kivasti ja luonnollisesti. Minun suhteessani mies ilmaisi että ei ole ihan varma ja se vei heti tunnelman pois. Se joku juttu..kipinä vain katosi samantien. Kyllä parisuhteessa pitää olla innoisaan ja optimistinen tulevaiuudesta. Muuten koko juttu lässähtää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3464
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      85
      3326
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      1986
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1276
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      860
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe