Tällainen tarina tällä kertaa. Kaikki mahdollinen pervoilu pitää nykyään sallia, sateenkaariagendaa ei saa kyseenlaistaa eikä epäillä ettei se ole ehkä lapsille hyväksi mutta vappubileissä ei saa heittää perinteikkäitä teekkarivitsejä, joku voi loukkaantua:
https://yle.fi/a/74-20029851?origin=rss
"Mikkonen kertoo, että hän tarjoili skumpparekan alueella olleiden ihmisten tyhjiin laseihin lisää täydennystä. Kun lasi oli täytettäessä valunut yli, hän kertoo kysyneensä, että tiedätkö miltä tuntuu, kun tullaan käsille. Ja vastannut siihen itse, että tältä."
-harmiseikirj-
Oliko muka asiatonta huumoria?
79
206
Vastaukset
Ei tuo ollut. Asiaton. Minusta ihan rento heitto vitsi.
Lapseni pisti koulusta olivat korsuja saanut pistänyt autonantenniin se oli kyllä aikamoinen pränkki jollekkin aiheuttaa harmaita hiuksia. kyllä niillä oli ollut hauskaa. Vappuna vähän enempi levitellyt vappu hupia, Ilmaista hupia kyllä. Noh noh. 🤪🥹
valtakunta kirjoitti:
Lapseni pisti koulusta olivat korsuja saanut pistänyt autonantenniin se oli kyllä aikamoinen pränkki jollekkin aiheuttaa harmaita hiuksia. kyllä niillä oli ollut hauskaa. Vappuna vähän enempi levitellyt vappu hupia, Ilmaista hupia kyllä. Noh noh. 🤪🥹
Tainut joku vähän harmistua kyllä ja nolostua. Eipä varmaa lasta pidä syyttää jos koulu niitä jakelee.
valtakunta kirjoitti:
Tainut joku vähän harmistua kyllä ja nolostua. Eipä varmaa lasta pidä syyttää jos koulu niitä jakelee.
Kortsuthan oli vain käyttämättömiä, likaiset vai ajattelee muuta.
valtakunta kirjoitti:
Kortsuthan oli vain käyttämättömiä, likaiset vai ajattelee muuta.
Jospa joku vappu koko lähiö vedetty täyteen kun moni koululainen innostuu pränkkään loppuu varmaan se anteliaisuus ilmaisiin kortsupalloihin.
- Anonyymi
ei ole kylläå kääriäisen kappale paras, mutta no tavallaan on paras mutta... nooh miten niit noita virsiä arvioidaan... sitten
- Anonyymi
joopa joo painat maåppuloita älypyuhelimeen käärijäääää yrittää niin tulee joku poliitikko Seeppoi Kääriäinen.
En tiedä kovin kääriäisestä mitään satuin lehdestä joskus lukemaan lapset kovin innostuneena kovimmat fanit.
https://yle.fi/a/74-20029219
En tiedä mikä siinä miehessä vetoo.
Asiatonta huumoria:
Mitä yhteistä on huumeilla ja hirttoköydellä?
Aiheuttavat riippuvuutta.Minusta rennot vitsit sopivat yleensä siten hyvän seuran pariin. En nyt asiattomuudesta tuossa tiennyt vaikka ei saisi sanoa vitsejä, mutta sinä se saat varmasti kaikki nauramaan pokka ei pitäisi.
valtakunta kirjoitti:
Minusta rennot vitsit sopivat yleensä siten hyvän seuran pariin. En nyt asiattomuudesta tuossa tiennyt vaikka ei saisi sanoa vitsejä, mutta sinä se saat varmasti kaikki nauramaan pokka ei pitäisi.
Sanotaan, että strutsit piiloutuvat kaivamalla päänsä hiekkaa,
mutta kukaan ei ole koskaan nähnyt strutsin tekevän niin.
Eli se toimii tosi hyvin.buddy-love kirjoitti:
Eli se toimii tosi hyvin.Niih se toimi… tämä vitsi vaati vähän pientä pään hierontaa meni hetken kun tajusi. Ei niin kevyt versio edellisestä mutta sitä niin pohjalla käynyt varmaan vähän jo pureekin repeää odottamattomissa vitseissä.
Muffini laulu kanssa oli sellainen hauska lapsi oli oppinut tekemään koulussa muffineita ja lauleskeltiin kovin meillä syötiin muffineja ja lauluskelu hitti. jostain syytä siihenkin tuli tuollaiset oudot varoitukset tällein jälestä vaikka se piristi kovasti sykkyydessä. https://m.youtube.com/watch?v=LACbVhgtx9Ibuddy-love kirjoitti:
Eli se toimii tosi hyvin.Minusta on tärkeää olet siinä.🥰olet hypellyt muurin yli kukkia vielä ahkerasti viemään liskolle viemään. Pelkään kyllä kovin että loukkaan sinua koska olen niin kovin muuttunut vaikka tuo piristää, sitä itkee samalla.
valtakunta kirjoitti:
Minusta on tärkeää olet siinä.🥰olet hypellyt muurin yli kukkia vielä ahkerasti viemään liskolle viemään. Pelkään kyllä kovin että loukkaan sinua koska olen niin kovin muuttunut vaikka tuo piristää, sitä itkee samalla.
Siellä kukkivat nyt krookukset.
Istutin syksyllä.buddy-love kirjoitti:
Istutin syksyllä.Ne näyttävät kauniilta. On kiva että juttelet minulle. Harmittaa kovin vuosien ajan hiljaisuus annoin teille oma rauhan koska suhteessani alku aikaa pyöri sen miehen kaveri kolmaltena pyöränä. Enkä halunnut että minut koetaan kolmanneksi pyöräksi. kyllä väliin tulin katsomaan kun istutin pinnasänkyyn oikeasti perunoita siitäkin noi 11 vuotta kohta. Silloin harmitti kun sinun asunnosta otettiin kuvia. Olin puolestasi erittäin pahoillani. Enkä kestänyt katsella. En halunnut tuottaa vaikeuksia.
buddy-love kirjoitti:
Istutin syksyllä.Olet minulle buddy-love aina galaksien sankari. Olen kiitollinen sinä olet kestänyt vasta mäet. Varsinkin kun tarvitsit minua en ollut läsnä samoin kuin sinä minulle.
valtakunta kirjoitti:
Ne näyttävät kauniilta. On kiva että juttelet minulle. Harmittaa kovin vuosien ajan hiljaisuus annoin teille oma rauhan koska suhteessani alku aikaa pyöri sen miehen kaveri kolmaltena pyöränä. Enkä halunnut että minut koetaan kolmanneksi pyöräksi. kyllä väliin tulin katsomaan kun istutin pinnasänkyyn oikeasti perunoita siitäkin noi 11 vuotta kohta. Silloin harmitti kun sinun asunnosta otettiin kuvia. Olin puolestasi erittäin pahoillani. Enkä kestänyt katsella. En halunnut tuottaa vaikeuksia.
Ei minulla ollut varsinaisesti mitään niitä kuvia vastaan, sillä näkyihän niistä selvästi millainen riesa se exäni oli.
- Anonyymi
Nykyään ei varmaan voisi julkaista enää Pahkasikaa. Olen nauranut niille joskus rajusti. Voi olla, ettei sellainen ole enää sopivaa käytöstä ja saisin kenkää töistä.
En ole koskaan kohdannut pahkasikaa edes lehtenä onko siitä mitään saatava netissä. Tekisi mieli saada mielen piristymään jos se purisi. Varmaan järkytän monet täällä.😮💨.. pitäisi vaan takas piiloutua.
valtakunta kirjoitti:
En ole koskaan kohdannut pahkasikaa edes lehtenä onko siitä mitään saatava netissä. Tekisi mieli saada mielen piristymään jos se purisi. Varmaan järkytän monet täällä.😮💨.. pitäisi vaan takas piiloutua.
Tarkoitan kivalla tavalla purisi. Olen niin huonoa seuraa kuitenkin tänne. Sinnitellä pitäisi vielä.
valtakunta kirjoitti:
buddy-love kirjoitti:
Ouh.. laman lapsi olen minä. Aina kaikki kielettyä vieläkin. Mitä ihmettä ne siihen kirjoittanut ainakin myynti sivut, ei minulle kuulemma sovi. Noiko raisua että sukat pyörivät jalasta.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kirjastossa kun kävin viimeksi sattui silmään pahkasika-albumeita, niissä oli vissiin useampia numeroita aina yhdessä niin kannattaa tsekata jos käyt. Oli sarjakuvahyllyissä ne.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Kirjastossa kun kävin viimeksi sattui silmään pahkasika-albumeita, niissä oli vissiin useampia numeroita aina yhdessä niin kannattaa tsekata jos käyt. Oli sarjakuvahyllyissä ne.
-harmiseikirj-Ouh. Täytyy katsella netin kirjastosta. Helppo mennä ja vain varata. Lasten takia on paljon kirjoja. Miehen taas harrastus lukeminen. Minä luen vain lasten satuja.
- Anonyymi
em ,iosta edes kptaom olorootaa kpli vaötalimta ka tpomem tuttä kptaom. soööpomlom urotom ett'----- ,olso åot'oso roodfeöö' pööemlaam tutät.
Mutta niin jos näet jonkun uudehkon Dodgfen auton, yleensä on merkkkejä
SRT Steet-Rave-Track. - Anonyymi
muistan kun joskus oli joku ikivanha joku riitajuttu siis joku typerä ja olin itse vielä jossain mökillä .... yritin paljon sitten sanoa että ei kannattaisi riidellä..
- Anonyymi
Huomaa että olet venäläistä alkuperää.
Aika viatonta läpänheittoahan tuo oli ja aikalailla ylimitoitettu reaktio siihen. Onhan se joistain voinut ahdistavalta tuntua ja heitä loukata enkä heidän tunteitaan tahdo vähätellä mutta he olis sen voineet ihan itse skumpan kaatajalle huomauttaa niin hän olisi voinut anteeksi pyytää ja selittää ettei tarkoittanut kenenkään mieltä pahoittaa. Jos olisi jotenkin muuten siinä tilanteessa sitten toiminut ja jatkanut huomauttajalle häntä loukkaavien juttujen heittoa tai haukkunut huomauttamisesta niin sitten jatkotoimet olis ollu aiheellisia. Sateenkaari asioita tähän on turha sotkea.🙂.
- Anonyymi
Hyvää kansallista tarralenkkaripäivää!
- Anonyymi
Ei nuoria naisia ahdistelevia setämiehiä ole koskaan ne ahdistellut puhumalla saaneet kuriin. Siinä menee nuoren tulevaisuus pilalle, ei saa töitä ym., jos koittaa hissukseen huomauttaa itseään ylemmälle sopimattomasta käytöksestä. On hyvä että epäasiallista käytöstä ja häirintää kitketään laajemmin yhteiskunnallisella tasolla ja matalalla kynnyksellä, eikä jätetä yksilöä selviytymään yksinään.
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuoria naisia ahdistelevia setämiehiä ole koskaan ne ahdistellut puhumalla saaneet kuriin. Siinä menee nuoren tulevaisuus pilalle, ei saa töitä ym., jos koittaa hissukseen huomauttaa itseään ylemmälle sopimattomasta käytöksestä. On hyvä että epäasiallista käytöstä ja häirintää kitketään laajemmin yhteiskunnallisella tasolla ja matalalla kynnyksellä, eikä jätetä yksilöä selviytymään yksinään.
Tuo on ihan hyvä ja tärkeä asia juu mutta tää kyseinen tapaus näillä tiedoilla mitä on annettu ei miltään ahdistelulta vaikuttanut vaan suht viattomalta vitsailulta ja vitsailijan reaktiosta päätellen ihan asiasta sanominen olis tilanteen korjannut mutta varmahan asiasta ei voi olla varsinkaan kun ei oo ollu ite tapahtunutta todistamassa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä ja tärkeä asia juu mutta tää kyseinen tapaus näillä tiedoilla mitä on annettu ei miltään ahdistelulta vaikuttanut vaan suht viattomalta vitsailulta ja vitsailijan reaktiosta päätellen ihan asiasta sanominen olis tilanteen korjannut mutta varmahan asiasta ei voi olla varsinkaan kun ei oo ollu ite tapahtunutta todistamassa.🙂.
Ymmärsihän tuo mies itsekin, että hänen 30 vuotta vanhat vitsinsä eivät enää sovellu tähän maailmanaikaan. Hyvin häilyvä on se raja hyvän ja huonon maun välillä vitsaillessa, ja pitäisi siinä tilannetajua olla mukana. Hienoa olisi jos esimerkiksi kaiken sen sovinistisen vitsailun, vihjailun ja seläntakapuhumisen mitä naiset joutuvat edelleen työpaikoilla sietämään, saisi loppumaan ihan kokonaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsihän tuo mies itsekin, että hänen 30 vuotta vanhat vitsinsä eivät enää sovellu tähän maailmanaikaan. Hyvin häilyvä on se raja hyvän ja huonon maun välillä vitsaillessa, ja pitäisi siinä tilannetajua olla mukana. Hienoa olisi jos esimerkiksi kaiken sen sovinistisen vitsailun, vihjailun ja seläntakapuhumisen mitä naiset joutuvat edelleen työpaikoilla sietämään, saisi loppumaan ihan kokonaan.
Ei tää oo mun mielestä mikään maailmanaika juttu. Jos käytös puheet on sopimattomia ja ahdistelua niin ne on olleet sitä silloin ja ovat nyt. Mun korvaani tuo ei vielä mitenkään sopimattomalta käytökseltä niin kuulosta vaan enemmänkin tästä tapauksesta mulle tulee fiilis että kyse on ollut vaan enemmän huumorintajujen erosta miehen kohdalla. Mies on ajatellut vain olevansa viattomasti vitsikäs kun toiset on taas loukkaantuneet ja ahdistuneet vitsistä millä hän ei mitään sen kummempaa oo tarkoittanut. Tuollaisessa vappu tapahtumassa missä on tarkoitus olla hauskaa ja rento meno mun mielestä voi vitsaillakin eriasia on sitten virallisemmat ja vakavammat tilaisuudet. Tietysti jos joku sun kertomasta vitsistä ahdistuu ja sen kertoisi niin olisi hyvä asiaa pahoitella ja jatkossa välttää sen kertomista ellei ole varma että toinen vitsin ymmärtää ja vitsailee mukana. Tuosta sovinistisesta vitsailusta, vihjailusta ja seläntakana puhumisesta niin tietenkin työpaikoilla pitäisi osata käyttäytyä asiallisesti ja naiset varsinkin menneinä aikoina on joutuneet noista kärsimään mutta ei ne naisetkaan vain ihan pelkkiä uhreja ainoastaan ole vaan kyllä naisetkin osaavat vitsailla, vihjailla ja puhua seläntakana niin miehistä kuin toisistaankin niin että kyllä se sukupuoleen katsomatta olis hienoa jos ihmiset osaisivat työpaikoilla käyttäytyä asiallisesti ja olla toisiaan mollaamatta ja puhumatta heistä pahaa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei tää oo mun mielestä mikään maailmanaika juttu. Jos käytös puheet on sopimattomia ja ahdistelua niin ne on olleet sitä silloin ja ovat nyt. Mun korvaani tuo ei vielä mitenkään sopimattomalta käytökseltä niin kuulosta vaan enemmänkin tästä tapauksesta mulle tulee fiilis että kyse on ollut vaan enemmän huumorintajujen erosta miehen kohdalla. Mies on ajatellut vain olevansa viattomasti vitsikäs kun toiset on taas loukkaantuneet ja ahdistuneet vitsistä millä hän ei mitään sen kummempaa oo tarkoittanut. Tuollaisessa vappu tapahtumassa missä on tarkoitus olla hauskaa ja rento meno mun mielestä voi vitsaillakin eriasia on sitten virallisemmat ja vakavammat tilaisuudet. Tietysti jos joku sun kertomasta vitsistä ahdistuu ja sen kertoisi niin olisi hyvä asiaa pahoitella ja jatkossa välttää sen kertomista ellei ole varma että toinen vitsin ymmärtää ja vitsailee mukana. Tuosta sovinistisesta vitsailusta, vihjailusta ja seläntakana puhumisesta niin tietenkin työpaikoilla pitäisi osata käyttäytyä asiallisesti ja naiset varsinkin menneinä aikoina on joutuneet noista kärsimään mutta ei ne naisetkaan vain ihan pelkkiä uhreja ainoastaan ole vaan kyllä naisetkin osaavat vitsailla, vihjailla ja puhua seläntakana niin miehistä kuin toisistaankin niin että kyllä se sukupuoleen katsomatta olis hienoa jos ihmiset osaisivat työpaikoilla käyttäytyä asiallisesti ja olla toisiaan mollaamatta ja puhumatta heistä pahaa.🙂.
Ovat ehkä ne nykyään sopimattomat jutut olleet sopimattomian aiemminkin, mutta ajan henki on muuttunut; nykyään siitä sopimattomuudesta uskalletaan paremmin sanoa ja siihen puututaan. Silti edelleen kynnys yksilön lähteä "valittamaan" epäasiallisesta käytöksestä tai häirinnästä on korkea, joten jos näistä lähtee huomauttamaan on kokenut toisen käytöksen kyllä todella sopimattomaksi. Lisäksi on aivan eri asia heittääkö tuollaista läppää 20-vuotias ikäiselleen vai 50-vuotias sille 20-vuotiaalle, oli sitten vappu tai ei.
Anonyymi kirjoitti:
Ovat ehkä ne nykyään sopimattomat jutut olleet sopimattomian aiemminkin, mutta ajan henki on muuttunut; nykyään siitä sopimattomuudesta uskalletaan paremmin sanoa ja siihen puututaan. Silti edelleen kynnys yksilön lähteä "valittamaan" epäasiallisesta käytöksestä tai häirinnästä on korkea, joten jos näistä lähtee huomauttamaan on kokenut toisen käytöksen kyllä todella sopimattomaksi. Lisäksi on aivan eri asia heittääkö tuollaista läppää 20-vuotias ikäiselleen vai 50-vuotias sille 20-vuotiaalle, oli sitten vappu tai ei.
On ollut aika erilainen se on totta ja paljon on asiat menneet eteenpäin vaikka parannettavaa vieläkin riittää kyllä siitä oon samaa mieltä. Tuosta ikä jutusta en niinkään kunhan kaikki ovat täysi-ikäisiä eikä kyseessä ole mikään valtasuhde asetelma kuten esimies-alainen tai jotain sellaista muuten ikä on mun mielestä aika merkityksetön juttu vitsailtaessa vaikka sitten tuollaistakin läppää ja tuohan nyt oli vielä todellakin hyvin harmitonta jos siinä ei todellakaan mitään muuta ole ollut kuin tuo läppä.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
On ollut aika erilainen se on totta ja paljon on asiat menneet eteenpäin vaikka parannettavaa vieläkin riittää kyllä siitä oon samaa mieltä. Tuosta ikä jutusta en niinkään kunhan kaikki ovat täysi-ikäisiä eikä kyseessä ole mikään valtasuhde asetelma kuten esimies-alainen tai jotain sellaista muuten ikä on mun mielestä aika merkityksetön juttu vitsailtaessa vaikka sitten tuollaistakin läppää ja tuohan nyt oli vielä todellakin hyvin harmitonta jos siinä ei todellakaan mitään muuta ole ollut kuin tuo läppä.🙂.
Vanhemmat ihmiset ovat kerenneet kasvattaa melkoisen paljon paksumman nahan kuin nuoret, ja usein osaavat ottaa vastaan myös esimerkiksi ne heidän kustannuksellaan lohkotut huulet. Nuorilla toleranssi on matalampi, etenkin nuorilla naisilla koska tunnetusti vanhemmat miehet heitä ahdistelevat.
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset ovat kerenneet kasvattaa melkoisen paljon paksumman nahan kuin nuoret, ja usein osaavat ottaa vastaan myös esimerkiksi ne heidän kustannuksellaan lohkotut huulet. Nuorilla toleranssi on matalampi, etenkin nuorilla naisilla koska tunnetusti vanhemmat miehet heitä ahdistelevat.
Ei se asia mun mielestäni noin mustavalkoista ole alkuunkaan vaikka pitää tuo osittain paikkansakin. Eikä kyllä se vanhempien miesten nuorien naisten ahdistelu ole mitenkään yleinen juttu että kaikki niin toimisi vaan yksittäisiä tapauksia ennemminkin typeriltä huonokäytöksisiltä yksilöiltä ei se ole mikään sääntö että asiat niin aina menee. Eikä tuossa kyseisessä esimerkissä edes mun mielestä ollut mistään sellaisesta kyse.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei se asia mun mielestäni noin mustavalkoista ole alkuunkaan vaikka pitää tuo osittain paikkansakin. Eikä kyllä se vanhempien miesten nuorien naisten ahdistelu ole mitenkään yleinen juttu että kaikki niin toimisi vaan yksittäisiä tapauksia ennemminkin typeriltä huonokäytöksisiltä yksilöiltä ei se ole mikään sääntö että asiat niin aina menee. Eikä tuossa kyseisessä esimerkissä edes mun mielestä ollut mistään sellaisesta kyse.🙂.
Tuota tuota. Et varmasti miehenä ihan hahmota tuon nuorten naisten vanhempien miesten suunnalta kokeman ahdistelun laajuttaa, sillä se on mittavaa. Ja kun sitä kokee tarpeeksi niin saattaa lopulta ylireagoida harmittomiinkin tapauksiin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuota tuota. Et varmasti miehenä ihan hahmota tuon nuorten naisten vanhempien miesten suunnalta kokeman ahdistelun laajuttaa, sillä se on mittavaa. Ja kun sitä kokee tarpeeksi niin saattaa lopulta ylireagoida harmittomiinkin tapauksiin.
Kyllä mä hahmotan ja sitä tapahtuu ehdottomasti mutta ei se ole niin laajaa kuin sä annat nyt ymmärtää. Se on myös paljon menneistä ajoista vähentynytkin. Ja kyllä...sellaista kokeneelle ylireagointi harmittomiinkin tapauksiin on tietenkin ihan ymmärrettävää. Mutta tuossa kyseisessä tapauksessa mun mielestä olisi hyvin riittänyt kun miehelle asia olisi tuotu ilmi niin hän varmasti olisi käytöstään muuttanut ja vitsin kertomisen lopettanut ja varmasti olisi myös heti paikanpäällä pahoitellut jos jotain oli loukannut jos siihen vain mahdollisuus olisi annettu. Poistaminen alueelta ja skumpanjakelun lopettaminen oli mun mielestä näillä tiedoilla mitä tapahtuneesta on annettu ylimitoitettu toimi.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä mä hahmotan ja sitä tapahtuu ehdottomasti mutta ei se ole niin laajaa kuin sä annat nyt ymmärtää. Se on myös paljon menneistä ajoista vähentynytkin. Ja kyllä...sellaista kokeneelle ylireagointi harmittomiinkin tapauksiin on tietenkin ihan ymmärrettävää. Mutta tuossa kyseisessä tapauksessa mun mielestä olisi hyvin riittänyt kun miehelle asia olisi tuotu ilmi niin hän varmasti olisi käytöstään muuttanut ja vitsin kertomisen lopettanut ja varmasti olisi myös heti paikanpäällä pahoitellut jos jotain oli loukannut jos siihen vain mahdollisuus olisi annettu. Poistaminen alueelta ja skumpanjakelun lopettaminen oli mun mielestä näillä tiedoilla mitä tapahtuneesta on annettu ylimitoitettu toimi.🙂.
Toivottavasti on vähentynyt, vaikka tuossa taitaa olla sinulla paljon mutu:a mukana. Jos on vähentynyt, niin siitäkin kuulunee kiitos yhteiskunnan puuttumiselle tilanteeseen, tehtiinhän esimerkiksi seksuaalisesta ahdistelusta rikos vuonna 2014. Kuitenkin ainakin vielä vuonna 2017 seksuaalista häirintää oli kokenut yli puolet alle 35-vuotiaista naisista. Opiskelijatapahtumissa on hyvästä syystä häirintäyhdyshenkilöt paikalla, ja ihmisillä siellä paikanpäällä lienee tilanteesta parempi kuva kuin ulkopuolisilla.
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti on vähentynyt, vaikka tuossa taitaa olla sinulla paljon mutu:a mukana. Jos on vähentynyt, niin siitäkin kuulunee kiitos yhteiskunnan puuttumiselle tilanteeseen, tehtiinhän esimerkiksi seksuaalisesta ahdistelusta rikos vuonna 2014. Kuitenkin ainakin vielä vuonna 2017 seksuaalista häirintää oli kokenut yli puolet alle 35-vuotiaista naisista. Opiskelijatapahtumissa on hyvästä syystä häirintäyhdyshenkilöt paikalla, ja ihmisillä siellä paikanpäällä lienee tilanteesta parempi kuva kuin ulkopuolisilla.
Kyllä nuo kaikki varmasti pitää paikkansa mutta asiassa on myös paljon edistytty. Tälläisen kuvan oon ainakin ite saanut mitä oon yleistä keskustelua aiheesta ja asiantuntijoiden mielipiteitä seurannut. Varmastikin paikanpäällä olevat varmasti parhaiten tilanteen tietävät se on ihan totta ite asiaa ei voi arvioida kuin annettujen tietojen perusteella.🙂.
- Anonyymi
Joku tyttöjen jaloista ihasdtunut kitjoittrlrr jotain että mistähän saisi tyttöjen likaisia pikkuhousuja tai sukkahousuja tai vaikka mitä... hah
Noh itselle tuli aika hyvä idea, liittyi ulkoiluun ja jos ne menevät niin jos pääsevät erääseen juttuun olisi hyvää, ei pääse huvikseen tuonne, mutta toivoisin.
Qap'LA - Anonyymi
"Häirintäyhdyshenkilö tuli ohjaamaan pois alueelta"
Häirintäyhdyshenkilö!!! Siis mielipidepoliisi ja kenttäoikeuden tuomari.- Anonyymi
:D:D:D
- Anonyymi
Ei ihme, että mielenterveydellisiä ongelmia on niin paljon, jos tälläisestä suuttuu ! Sitten jäädään töissäkin heti pään takia saikulle, kun ei kestetä mitään. (Tuo on sellainen tikittävä aikapommi työnantajalle, että nyt on vaan pätkätöitä tarjolla.)
Suomi on yksi maailman vapaimmista valtioista. Ei kelvannut suomalaisille. Tuli woke rajoittamaan kaikkea.
Ei edes hauskaa saa olla.- Anonyymi
Miesten ei pidä polvistua tuollaisen höpötyksen takia. Hauskat jutut ovat erittäin arvokas työkalu pyrkiessämme täyttämään tehtävää jonka Jumala meille langetti Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa (1:28).
- Anonyymi
Kysymykseksi nousee oliko tapaus aito vain käsikirjoitettu. Alkuperäinen juttu https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009555331.html kirkuu fasistista ääri-feminismiä ja paljon kopioitu HS juttuun. Mikä onkaan toimittelijatyttösen osuus tarinasta?
- Anonyymi
Piti olla: aito vaiko käsikirjoitettu
Olihan tuo nyt asiatonta huumoria, jota ei enää nykypäivänä arvosteta, mutta mielestäni tekoon nähden tapaus on saanut hieman liian suuret mittasuhteet. Arvostan sitä, että "vitsin" laukonut henkilö otti reilusti vastuun sanomisistaan, pahoitteli asiaa ja myönsi toimineensa asiattomasti. Mielestäni se riittää. Jatkossa hän osannee toimia fiksummin.
On hyvä, että nykyään ei enää suvaita minkälaista käytöstä tahansa ja siihen myös puututaan. Olen kuitenkin myös sitäkin mieltä, että jossain menee raja, miten suurta haloota mistäkin on tarpeen lähteä nostamaan. Joskus ihmiset sanovat ja tekevät ajattelemattomuuksia ja tilanteet voidaan yleensä selvittää siinä paikan päällä. Eri asia toki, jos tilanteeseen liittyy jotain vakavampaa ja sellaista, mikä ylittää esim. rikoskynnyksen selvästi, mutta kaksimielinen vitsi harvoin on minulle sitä.- Anonyymi
Tokikaan ei ollut asiatonta huumoria alkuunkaan, vappuhulinoissa.
- Anonyymi
Asiatonta huumoria oli kyllä. Silti mahdottoman fiksusti myönnetty epäasiallisuus sen käyttäjän taholta ja otettu opiksi.
Sinäkin voisit ottaa opiksi ja jättää sateenkaari-ihmisten haukkuminen pervoiluksi pois. Sateenkaari-ihmiset ovat yhtä arvokkaita kuin sinäkin. Tai arvokkaampia, ellet lopeta haukkumista. - Anonyymi
Yksisarvinen olisi nostanut syytteen ja aihe olisi Valtakunnan ykkösuutinen.
- Anonyymi
Ja minä saisin elinkautisen kainalokarvahuumorista ja siitä miten kainalokarvojen näkeminen vei halut ja erektion... :D
"Impotentti misogyyni!" :D
- Anonyymi
Asiatonta on, hyhhyi.
- Anonyymi
Mitä tuo sitten tarkoitti?
Ketä se loukkaa?
"Tiedätkö miltä tuntuu, kun tullaan käsille? Ja vastannut siihen itse, että tältä.
Tarkoittaako että nämä nuoret (naiset) pakotettiin ajattelemaan seksiä?- Anonyymi
Jos se on siinä että keski-ikäinen täti voi tykätä jos keski-ikäinen setä tulee sen käsille, mutta nuori nainen ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on siinä että keski-ikäinen täti voi tykätä jos keski-ikäinen setä tulee sen käsille, mutta nuori nainen ei?
Keski-ikäinen tätikään ei tykkää. Ehkä miehet keskenään tykkää "tulla käsille" -huumorista?
- Anonyymi
Asiaton on asiatonta, vaikka se ei loukkaisikaan kaikkia tai edes tiettyä ryhmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiaton on asiatonta, vaikka se ei loukkaisikaan kaikkia tai edes tiettyä ryhmää.
Hän kertoi riehakkaana omat kokemuksen tuosta tilanteesta, oli selvinpäin, ei lähennellyt ketään naista ja talutettiin sen jälkeen ulos pihalle?
Jos näin, niin jotakin todella sairasta ja överiksi mennyttä wokea makaa tässä yhteiskunnassa oli se asiatonta tai ei.
No sittenhän pitäisi Fingerporikin kieltää. Tuo Tomi Mikkosen lohkaiseman vitsin tyylinen voisi olla ihan hyvin Fingerporissakin. Ja brittiläisissä sketsisarjoissa sitä vasta onkin seksiin ja jopa seksuaaliseen suuntautumiseen viittaavaa huumoria ja myös mies naisten vaatteissa -huumoria, mutta monet suomalaiset tykkää, koska täällä on jo pitkään tykätty brittihuumorista.
Itse en ainakaan pahastunut tuosta vitsistä.- Anonyymi
Sketsisarjahuumoria ei ihan kannata vertailla irl Tampereen vappuskumppajuhlahuumoriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sketsisarjahuumoria ei ihan kannata vertailla irl Tampereen vappuskumppajuhlahuumoriin.
No ei todellakaan. Seuraavan Vappu sopisi paremmin viettää seurakunnan leirillä. Siellä valvotaan, ettei kukaan puhu rumia, eikä nauti alkoholia ja muutakaan kehitykselleen sopimatonta harrasta. Joskus unohtuu, että opiskelijat ovat varsin nuoria.
- Anonyymi
Kyllähän tuosta kriisiapua vähintään pitää saada!
Itse ole huomannut, että ainakin töissä tapaa nykyään paljon sellaisia paskajäykkiä 20-30-vuotiaita. Onko sitten vaan sattumaa, mutta todella puisia kavereita on tullut vastaan, joilla ei juurikaan tunnu olevan huumorintajua, ei ainakaan sitä alapääosastoa, jota vanhemmat ja rennommat duunarit ymmärtää. Tuntuu, että kaverit ei edes tiedä, mitä on kunnollinen vapautunut nauraminen.
Vanhempi kaarti on kasvanut sketsiviihteen parissa, kun nuoriso on lähinnä katsellut ilmeisesti ihan liikaa älypuhelimen ruutua ja herraties mitä somepaskaa.- Anonyymi
Mun tuttava sanoi, että raksalla yks parikymppinen mies ei pystynyt edes maalipurkkia hakemaan ilman, että olis vilkuillut kännykkää välillä. Moni muukin on huomannut saman töissä. Toisaalta eräässä harrastuksessa 6-kymppinen vetäjä (nainen) vilkuili tiktokkia joka käänteessä.
- Anonyymi
Seksuaalista häirintää se oli, mutta eipä urpo setämies sitä kännissä havaitse. Tajusi sentään jälkikäteen pyytää anteeksi.
- Anonyymi
minäpä vimmaxtuin ja soitin 112-numeroon, joku sähkö-ilmari tehnyt vääriä kykköksiä.ään..
HP läppäri ilmoitti että: olet ollut ilman virtaa, sähköyhtyiön syy kai, mutta;: tervetuloa Omistaja, kone toimii ;D - Anonyymi
Ehkä oli, mutt kovin kevyttä sellaista -> kuulen kauppamatkallakin usein paljon roisimpaa "huonoa huumoria" miesten taholta, en mä ainakaan olis pahastunut tuosta!
Eihän se kohdistunut oikeastaan kenenkään henkilökohtaisesti; kunhan on höpöttänyt laseja täyttäessään. - Anonyymi
Kuolema ryssille, kuolema putinisteille! Moskova palakoon puhdistavan tulen voimalla!
- Anonyymi
Tästä tuli mieleen Lidl mainos; jossa keski-ikäinen mies naisten asusteissa ja naamaripäässään; on halvoilla ruokaostoksilla!
Tuohan on ihan selvää naisten pilkkaamista; jos asiaa aletaan tuolta kantilta punnitsemaan... Hieman sama asia, eri näkökantista katsottuna ainoastaan.
Ja naisen saa oikeuden mukaan raiskata; tulee yhdyskunta palvelua, ehdonalaista ja alle 1000 € sakot! On oikeudessa käyty trakekomedia!
Jostain puolivillaisesta vappuvitsistä, ilmaisen "sima" tarjoilun yhteydessä, nostetaan meteli vesilasissa.
Eiköhän se setämies ole sakkonsa jo maksanut niille kuuntelijoilleen, joille sitä juomaakin ilmaiseksi jakoi! Jos tuosta noin paljon loukkaantui; olisi heittänyt juomat miehen silmille silloin. Mieskin olisi huomannut erheensä varmasti silloin!
Hiton tekopyhää, ryypätä tarjottua juomaa ja valittaa jälkeenpäin; pervoilusta.
trollikka- Anonyymi
Se ilmaiseksi skumppaa tarjonnut toimitusjohtaja haluttiin hätistää pois. Ilmainen juotava olis kelvannut sen jälkeenkin!
Toki se pisti puljun kiinni, ja lähti pois! Woke -hulluus tuossa oli taustalla, kuten ajattelinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ilmaiseksi skumppaa tarjonnut toimitusjohtaja haluttiin hätistää pois. Ilmainen juotava olis kelvannut sen jälkeenkin!
Toki se pisti puljun kiinni, ja lähti pois! Woke -hulluus tuossa oli taustalla, kuten ajattelinkin.Tuohan oli aivan luonnollinen reaktio, ett skumpan jako loppui siihen, kun tarjoilija poistettiin. Oletko joskus nähnyt ravintolan ilman tarjoilijoita tai baarimestaria???
Kyllähän janoista kansaa varmaan harmitti, mutta järjestysvartioiden toimesta, tuo tarjoilu lopetettiin lyhyeen, häiriköintivalituksen vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan oli aivan luonnollinen reaktio, ett skumpan jako loppui siihen, kun tarjoilija poistettiin. Oletko joskus nähnyt ravintolan ilman tarjoilijoita tai baarimestaria???
Kyllähän janoista kansaa varmaan harmitti, mutta järjestysvartioiden toimesta, tuo tarjoilu lopetettiin lyhyeen, häiriköintivalituksen vuoksi.Ahaa. Iltiksessä luki sit väärin.
- Anonyymi
Yksinolon kirous tai parisuhteen homous on koko loppuelämä aikaa ajatella. Sitä nimitetään demokratiaksi. Saa valita.
- Anonyymi
Asiatonta oli
- Anonyymi
Kyllä on heikot psyykkeet niillä jotka provosoituvat tuollaisesta ;D. Vitsi oli tulkinnanvarainen eli jos sen ymmärsi seksuaalissävytteisesti niin se kertoo vain siitä että sen kuulijan oma huumorintaju ja mieli on sairas. Minä ainakin käännän sen asian näin päin. Jos vitsin murjaisija väittäisi viimeiseen asti että se puhui vain siitä että miltä juotavien nesteiden kuten alkoholin, maidon tai veden läikkyminen kädelle tuntuu, niin tuoltahan se juuri tuntuu 🙂. Ihan tekopyhää että ollaan peräsimet kipeänä pikkujutuista samalla kun itse harrastetaan hyvinkin kyseenalaista haureutta.
- Anonyymi
weapons äs they are joku interstate....saakelin kranaatinheittimiä autoon asennetuna.. hhahh
- Anonyymi
Ymmärtääkseni henkilö nimenomaan osoitti kommenttinsa aina nuorille naisille mikä oli omiaaan kytkemään seksuaalisen ahdistelun koko ” vitsailuun”
Miettikää miten eri tavalla tuo olisi sanottu ( sävy millä asia ilmaistaan, onko kaksimielisiä merkityksiä vai ei) ja olisiko sama asia kuulostanut erilaiselta jos lause olisi sanottu lapselle, miessukupuolen edustajille tai vanhuksille? Oleellista on myös se sävy miten sanotaan, se myös on ratkaisevaa.
Juuri se että ”huumorin” osoitettiin vain tietylle ikäpolvella ja sukupuolelle koettiin häirintänä, seksuaalisena härnäämisenä.
Ja kuten henkilö itsekin totesi: huumori ei sovi enää tähän päivään ja oli oikeassa asian suhteen.
Kikkelikortinkin lähettäminenkin katsottaisiin tökeröksi, rivoksi ja selkeäksi häirinnäksi, aivan kuten vuosikymmeniä sitten..
Itse muistan kortin kuvan kuin eilisen päivän, oli todella härski ruokoton.
Muistaako kukaan?
Siinähän alaston nainen oli hajareisin laskeutumassa ylhäältä alas rintaliivien varassa erektiossa olevia jättipeniksiä kohti. Ja oli ihan muistaakseni valtakunnansovittelija Jorma Reinin ystävineen lähettämä kortti tasa- arvoasiain neuvottelukunnan tutkijalle Marianne Laxenille - siis viranomaiselle osoitettu, ja elettiin 1990- lukua. Muut allekirjoittajat olivat nimekkäitä työmarkkinajohtajia.
Tuohon aikaan vielä huom. pohdittiin ! naisten pääsyä työpaikkojen johtopaikoille! Kuvitelkaa!
Ja nyt meillä on ollut jo täysin naisista koostuva hallitus ja Suomea maailmalla tunnetuksi tehnyt naispääministeri joka yhdessä muiden hallituskumppanien kanssa luotsasi Suomea äärimmäisen vaikeissa olosuhteissa, kokemattoman nuoren pääministerin selviytyessä tehtävästä varsin hyvin, kiitos varmasti kuuluu myös kaikille avustajille j a monille muillekin..
Kyllä on maailma muuttunut , onneksi on muuttunut. Siihen on monen miehen ollut äärimmäisen vaikea sopeutua, kuten myös siihen ettei luikauteta suusta enää ihan mitä tahansa kaksimielistä ja puolivihjailevaa tai rivoa.
Useille miehille naisen kunnioittaminen on täysin vieras käsitteenä,. Tuo korttikin oli selkeä osoitus kunnioituksen puutteesta.
Seksuaalinen häirintä on nimenomaan myös joissain tilanteissa selkeä osoitus kunnioituksen puutteesta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010