Perhearki ja alkoholi

Anonyymi-ap

Olen parisuhteessa, jossa meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Mennyt täysin fiilis mieheen alkoholin takia. Nykyään juo joka ikinen vapaa päivä olutta. Hänen mielestään ihan kaikki ottaa, kun tulee töistä perjantaina ja viikonloppu alkaa ja tietty myös lauantaina illalla. Aina n. 5-10 kaljaa, joskus enemmän. Nykyään juo myös vaikka mulla olisi meno ja hän on lapsista vastuussa. Hänen mielestään sillä ei ole mitään väliä jos juo illalla lasten mentyä nukkumaan vaikka kuus kaljaa, kun on vielä ihan selvin päin. Oon kuulemma ihan sekasin kun valitan tälläsestä, koska kaikki aikuiset rentoutuu näin. Mä haluisin elämältä jotain ihan muuta. Kaikki romanttiset tunteet on täysin mulla kuollut. Haluisin vaan ehkä kuulla, että onko tää tosiaan normaalia kaikilla, ja mä vaadin kohtuuttomia.

19

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se jännä miten jotkut eivät kyllästy alkoholiin. Minulle tuli noin 30 v sellainen tunne että se myrkytti mieleni. Sitten vähensin kulutukseni noin kolmannekseen aiemmasta. Onko miehesi käyttäytyminen tai mielenlaatu muuttunut juomisongelman edetessä? Entä onko elämässänne tapahtunut jotain mullistavaa mikä voisi olla syynä alkoholinkulutuksen lisääntymiselle?

      • Anonyymi

        Ei ole mitään juomisongelmaa jos juo muutaman pilsnerin.


    • Anonyymi

      En kiusaantunut 12 vuoden jaksoonkaan joka kului rutiinilla mies kotiin perjantaisin klo 18 tienoissa. Kaapille. Naukku. Normaali kotiutuminen ja lisää naukkuja.
      Kuitenkaan ei mitään häiriötä.
      Lauantai normaali päivä. Arkipuuhat, "seurustelu" makuuhuonen lukitun oven takana lasten vuoksi.
      Saunailta. Muutama olut ja juomalasillinen terävää.
      Tavallinen sunnuntai. Myöhäisellä lounaalla viiniä.
      Maanantaisin aamuyöstä työpaikkakunnalle joka vaihteli eri mittaisin välein.
      12 vuoden aikana mies ei tehnyt kotona mitään. Varttuvat lapsemme hoitivat kasvunsa myötä aina suuremman osan talon töistä.
      Olimme harkinneet tämän elämänvaiheen olevan tarpeen tavoitteemme taloudellisen perustan saavuttamiseksi.

    • Anonyymi

      Teet sen minkä näet lastesi parhaaksi

    • Anonyymi

      Ota ero. Alkoholisti pilaa lastesi lapsuuden ja vie parhaat vuotesi. Ota ajoissa ero. Alkoholismi on hirveä sairaus, josta katkolle menevät harvat. Ja senkin jälkeen vain pieni osa pysyy kuivilla. Älä jää odottamaan alkoholismin pahempia vaiheita. Ajattele itseäsi ja lapsiasi.

      Kuvittelin itse naimisiin mennessäni, että miehen alkoholismi saataisiin hoidettua. Ei saatu. Sen sijaan sain väkivaltaa osakseni. Se liitto päättyi lyhyeen ja eron jälkeenkin mies edelleen juo ja kaatuilee humalassa. Tietenkin FB kulississaan väittää, että on raitis. Hah hah. Ei ole, eikä huijaa ketään.

      • Anonyymi

        Voi jesta mistä näitä sikiää 😀


      • Anonyymi

        Miten voi olla alkoholisti jos juo sellaisia määriä josta ei tule edes humalaan. Outoa on…


    • Anonyymi

      Tuossa alkoholin juonnissa lähtee helposti mopo käsistä.

    • Anonyymi

      Tuon määrän alkoholin kulutusta kutsutaan alkoholismiksi.
      Kokeileppa ehdottaa, houkutella, lahjoa, uhata tai mitä tahaansa se vaatiikin , saada miehesi käymään AA-ryhmässä.
      AA.n toiminta on ensiluokkaisen arvokasa ja se tehoaa. Monen monet, ympri maailman, ovat saaneet viinan käyttonsä kuriin tai lopettamaan sen kokonaan.

      Alkoholistit aina kertovat syitä itselleen ja muille mikä oikeuttaa heille viinan yliannostuksen. Aivan varmasti he tiedostavat sen itsekinm mutta AA kerhon asiakkaas helpottavat heitä avaamaan silmänsä.

      • Anonyymi

        Heheh, vai AA kerhoon pitäisi laittaa jos perjantaina ja lauantaina juo muutaman oluen ja määrän mistä ei tule edes känniin. Mahtaisivat nauraa siellä AA kerhossa että tuo on kyllä täysin kohtuullista


    • Anonyymi

      Kuka ottaa kuka ei, kyllä sitä muullakin tavalla voi rentoutua. Vaikka ei tuo nyt ihan mahdottomia vielä ole, vaikka runsaanpuoleista onkin, viikolla ei vissiin vielä napsita?

    • Anonyymi

      Eipä se ukko kulta jaksa koti hommia tehdä kun koko viikon maailmalla tekee 15 h työpäivää ja elää parkeissa, matka kodeissa ja ajelee vieras paikkakunnilta satojakin kilsoja kotia jossa äkänänen femakko emakko vaatii prinsessan kohtelua ym,.. voi luoja sentään.

    • Anonyymi

      Miehesi on täysin oikeassa, koska eihän tuo mitään kännäämistä ole. Aikuinen mies ei tule känniin 6-10 oluesta, joten lopeta tuo turha valittaminen.

    • Anonyymi

      Eihän tuo ole edes mitään ryyppäämistä. Itse juon yleensä rommipullon ja kopan kaljaa. Yleensä ei kyllä aivan koko koppaa mene. Ja tarkoitus on tulla känniin joka mukavasti nollaa raskaan työviikon.

    • Anonyymi

      Jos minulla olisi vaimo joka nipottaisi muutaman kaljan juomisesta, niin pitäisin häntä yhtä outona kuin miehesi sinua.

    • Anonyymi

      Jos ja kun ukko ei ymmärrä, että tuollainen viinan litkiminen on jo ongelma niin lopulta joko jäät siihen ja pilaat oman ja lasten elämän tai pelastat itsesi ja lapsesi. Oman elämänne. Alkoholismi harvoin lähtee itsekseen parempaan päin. Ja juominen on ongelma siinä vaiheessa, kun joku läheinen kärsii eli tällä hetkellä jo sinä ja lapsethan vaistoavat tilanteen.
      Kannattaa jättää juoppo pullon kanssa yksin. Ei siinä pään silittely auta. Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Ukkohan ei juo mitään viinaa, vaan olutta 5-10 tölkkiä pe ja la, jolloin ei todellakaan ole mikään alkoholisti. Eihän tuosta määrästä tule edes humalaan.


    • Anonyymi

      On hyvä aina pitää mielessä, että koskaan asiat ei ole niin huonosti, etteikö niitä viinalla saisi vieläkin huonommaksi.

    • Anonyymi

      Ryypislkelkää yhdessä on mukavampaa seurassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe