Suuri integrointivisa!

Anonyymi-ap

Integrointivisa, vastapainoksi näille typerille tietovisaketjuille😁

5 tehtävää, kuka laskee eniten kynällä ja paperilla oikein on voittanut. Ratkaisut ovat olemassa, ja ne on valittu siten että ne ovat reaaliarvoisia. Wolfram alpha antaa samat vihjeet kun tässä, mutta ei tee tehtäviä loppuun asti, ellette ole ostaneet pro-version. Kaikki välivaiheet esiin, jotta tiedetään että ette ole kopioineet vain ratkaisun jostakin.

Postasin tämän tietysti ensiksi matematiikka-palstalle, mutta siellä epäiltiin että nämä olisivat kotiläksyjä, eikä kukaan ole viitsinyt laskea mitään ainakaan toistaiseksi. Mutta eivät ole. Keksin nämä omasta päästäni, ja tarkistin että ne on mahdollista tehdä, olen vain harrastelijamatemaatikko itse.

∫ ln(x^2+1)dx, vihje: osittaisintegroinnilla suoraan

∫ 1/(cos(x)-sin(x)) dx , vihje: substituutiolla t= tan(x/2), jonka jälkeen osamurtoihin jako

∫ xsin(ln(x)) dx, vihje: substituutiolla x = e^t, käytä sen jälkeen osittaisintegrointia muutaman kerran

∫x(e^-x) sin(x)dx, vihje: käytä osittaisintegrointia suoraan
_____________
∫√9x^2 - 3x +1 dx, vihje sievennä neliöksi, tee sopiva substituutio, ja laske

14

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Boring

      Mä luulin että integraatio on jonkinlainen hedelmöittymisen esitermi, mutta että jotain tällaista.

      Itse toivoisin enemmän horoskooppivisailua (jos saa esittää toiveita).

      (hirn)

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­­N­y­­m­f­o­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17849870C

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Höh.. matemaattinen nerouteni riittää yhteen- ja vähennyslaskuihin. Matematiikka on kyllä kivaa kun siihen uppoaa, mutta sellainen suo, että vain harvat nauttivat siihen katoamisesta.

      Laskeminen on taito, jonka harva omaa. Erityistaito. Tuolla ei kyllä kumppania pokaa.

      • Anonyymi

        Jaa, no riippuu tietysti keneltä kysyy. Tällä palstalla tuntuu kyllä olevan paljon juntteja, jotka eivät osaa mitään matematiikkaa tai fysiikkaa. Meillä ei olisi mitään yhteistä, sillä tykkään itse näitä juttuja mietiskellä silloin tällöin, ne on kai hyödyttömiä joidenkin mielestä.


      • Anonyymi

        Mjoo

        Mun käsittääkseni matematiikka parhaimmillaan on eräänlainen ’rollaattori’ sillä pihatiellä, jolla kävelemme, ja jota kummeksumme (kyseenalaistamme) ja yritämme ymmärtää.

        Kun löytyy jostain sellainen yhtälö, jolla ei ole mitään virkaa, ja joka purkaa oman olemassaolonsa, niin ryhdyn (instant) matematiikan oppilaaksi.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no riippuu tietysti keneltä kysyy. Tällä palstalla tuntuu kyllä olevan paljon juntteja, jotka eivät osaa mitään matematiikkaa tai fysiikkaa. Meillä ei olisi mitään yhteistä, sillä tykkään itse näitä juttuja mietiskellä silloin tällöin, ne on kai hyödyttömiä joidenkin mielestä.

        Niin.. heti olet leimaamassa ihmisiä junteiksi, kun eivät omaa sinun näkemyksiäsi maailmasta ja elämästä. Jiihaa!


    • Anonyymi

      Älä viitti, matematiikka muka, kopsasit nuo merkkirivit tutankhanomin haudan seinästä

    • Anonyymi

      Ihan turhaa tietämystä. Opettelin koulussa, mitään käyttöä ei ole ollut elämässä sen jälkeen, enkä todellakaan palauttele mieleeni.

    • Mä tykkäsin just integraalilaskennasta ja muutenkin matematiikasta paitsi en todennäköisyyslaskennasta, josta tuli lukiossa hylätty. Fysiikka ja kemia oli kans hyvä. Ja puukäsityöt. Tietenki metallityöt, mutta ne jostain syystä kuulu sen nimikkeen puukässä alle. Muissa aineissa olinkin huono. Matematiikka olikin mulla harrastuksena aina viime syksyyn asti, mutta viime talvena tuli joku jumi, etten oikeen saa enää mitään aikaan. Ja vanhoja fysiikan välineitä oon ostanu kouluilta itelleni. Te ette muista, mutta mä kirjottelin tänne vuosi sitten paljon. Mutta sitten mä olin poissa just sen jumin takia. En siis siksi että ois ylläpito estäny.

      • Anonyymi

        Hei, minäkin haluaisin kerrata todennäköisyyslaskentaa. Siitä olisi hyötyä.

        Voisiko aloittaja sivistää palstaa aloittaen perusteista ja ennenkaikkea tekemään opetustyötä riittävällä sitkeydellä, jotta syksyyn mennessä voimme hyödyntää taitoja?

        Aloittaja aloittakoon! Viikko pitää käyttää joka yksittäisen perusteen läpikäymiseen ja kertaamiseen, että kaikki ehtii mukaan.


      • Tuo on hassua, mutta todellakin tuntuu olevan ihmisiä jotka ymmärtävät analyysin mutta eivät todennäköisyyksiä ja sitten taas toisinpäin. Lukioon sattui opettaja joka selvästi ei myöskään hahmottanut todennäköisyyksiä ja puoli luokkaa oppilaista joutui sille taivuttelemaan niitä. Mielenkiintoinen uravalinta.


    • Anonyymi

      Vähän kyllä tekisi mieli ratkoa noita. Pitäisi vaan palauttaa mieleen yhtä sun toista.

    • En jaksa, mutta vähän voin mutuilla. Tuo viimeinen on taitaa olla integroituna suunnilleen toisen asteen käyrä, mutta niin että minimi ei ole nollassa vaan vähän positiivisella puolella. 2/5 taas lienee jaksollinen myös integroituna. Samassa karusellissä pyöritään niin, että 2*piin jälkeen ollaan samassa paikassa mistä lähdettiin. Nuo logaritmien ja trigonometristen yhdistelmät on vaikeampi hahmottaa, mutta vaikkapa Excel auttaisi.

    • Kyllä ne asiat sitten selkenee ja selviää siinä tilanteessa kun se vastaan tulee kaikkea on mahdotonta etukäteen suunnitella, hallita ja kontrolloida. Sen takia se onkin niin tärkeää mahdollisimman paljon asioista puhua ja keskustella siitä miltä mikin asia juuri nyt tuntuu.🙂.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      44
      2016
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1200
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      135
      1148
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      142
      943
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      906
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      855
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      842
    8. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      782
    9. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      770
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      756
    Aihe