Haluaisin jättää perheeni

Anonyymi-ap

Mitä mieltä teini-ikäiset lapset ovat vanhempiensa erosta?

Olen niin kertakaikkisen väsynyt hoitamaan kaikki perheemme asiat, aivan kaikki on minun vastuullani. Olen ollut lopussa jo pitkään. Lääkkeitä en syö vaikka niitä usein työterveydessä minulle tuputetaankin jos mainitsen jaksamisesta. Pelkään jos aloitan etten pääse niistä koskaan eroon.

Lisäksi meillä on talo, joka kaipaisi kaikenlaista laittoa mutta mieheni ei jaksa sitä(kään) tehdä. Rasittaa asua omakotitalossa jossa ei esim. ole nykyaikaisia pesutiloja. Olen aivan loppu kaikkeen, minulla on liikaa vastuuta kaikesta. Tuntuu etten kestä enää ja kohta teen jotain peruuttamatonta jos en lähde. Taloudellinen tilanteeni on hyvä.

Meillä on teini-ikäinen poika, joka menee jatko-opintoihin syksyllä. Poika on kunnollinen eikä pyöri jengeissä tai huonossa seurassa, on myös erittäin päihdevastainen. Ilmoittaa kaikki menonsa ja tulonsa ja häneen voi luottaa. Olisiko tuon ikäinen jo tarpeeksi iso poika kestämään äidin lähdön?

Burnoutin partaalla

19

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Amerikkalainen juristi juuri kertoi mikä on yleisin avioeron syy.
      Se on kuulema se kun nainen hoitaa kaiken

    • Anonyymi

      Ap jatkaa, olen miettinyt välillä myös itsemurhaa mutta se satuttaisi poikaani liikaa ja kenties traumatisoisi hänet. Sitä en haluaisi tehdä mutta alkaa tuntua sille että jokin ulospääsy on tilanteelle keksittävä ja pian.

      • Anonyymi

        Trolli 😂😂


      • Anonyymi

        Sinä ätmi se jaksat hekumoida näillä naisten itsareilla. Koitahan kasaa se nuppi kuntoon ennen kuin ätmiä viedään ja kovalevyt lähtee kansioineen syynättäväksi


    • Anonyymi

      Juttele teinin kanssa. Jos kotona välit kovin tulehtuneet niin yleesnä lapsia helpottaa kun erotaan. On ikään kuin kaksi kotia. Lapset on vahvoja. Ja itsekkin saat erosta virtaa.

    • Anonyymi

      Minun toinen vanhempani lähti kun alta 10v. Alussa suretti mutta siihenkin totuin melko nopeasti. En ollut ainoa lapsi joten tukea sain muiltakin kun jääneltä vanhemmalta. Tärkeintä mielestäni oli yhteyden säilyttäminen lähteneeseen vanhempaani. On osa elämääni vieläkin vaikka ei enää samassa läänissäkään olla. Nyt vuosikymmenien jälkeen ymmärrän ja saan nähdä molempia vanhempiani tahtoni mukaan. Sanon ettei se ero ja lähteminen maailmanloppu ole, vaan jopa oikea ja toimiva ratkaisu joissakin tilanteissa.

    • Anonyymi

      Olethan sitä jatkossakin vastuussa kaikesta yksin.
      Onko miehesi rakennusalan ammattilainen , kun toivot hänen alkavan rempat ?
      Mikset ota lastasi mukaan, kun lähdet?

      • Anonyymi

        En ottaisi lastani mukaan koska muuttaisin yksiöön tai kaksioon. Tässä talossa on paremmin tilaa pojalle ja isälle. Jatkossa huolehtisin vaan itsestäni. En katsoisi milloin on harkat, milloin meitä vanhempia tarvitaan osallistumaan niihin, en enää siivoaisi kellariin vuotaneita öljyjä ja bensoja etteivät hajut leviä koko taloon. En siivoaisi muuta kuin omat sotkuni siitä yksiöstä jossa asuisin. Tekisin ruokaa vain itselleni.

        Wilmaa voisin katsoa mutta kaiken muun jättäisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ottaisi lastani mukaan koska muuttaisin yksiöön tai kaksioon. Tässä talossa on paremmin tilaa pojalle ja isälle. Jatkossa huolehtisin vaan itsestäni. En katsoisi milloin on harkat, milloin meitä vanhempia tarvitaan osallistumaan niihin, en enää siivoaisi kellariin vuotaneita öljyjä ja bensoja etteivät hajut leviä koko taloon. En siivoaisi muuta kuin omat sotkuni siitä yksiöstä jossa asuisin. Tekisin ruokaa vain itselleni.

        Wilmaa voisin katsoa mutta kaiken muun jättäisin.

        Eikö teini osaa itse huolehtia harkoistaan , vai onko yhtä saamaton, kun isänsä.
        Sinä uhrauduit, miksi teit tuon kaiken , olisit antanut olla, kyllä se äijäkin olis ne tehnyt ,jollet olis heti mennyt niitä tekeen,eikä niitä nyt joka päivä ollut, kyllä teidän liiton syyt on paljon syvemmällä , kun talon töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ottaisi lastani mukaan koska muuttaisin yksiöön tai kaksioon. Tässä talossa on paremmin tilaa pojalle ja isälle. Jatkossa huolehtisin vaan itsestäni. En katsoisi milloin on harkat, milloin meitä vanhempia tarvitaan osallistumaan niihin, en enää siivoaisi kellariin vuotaneita öljyjä ja bensoja etteivät hajut leviä koko taloon. En siivoaisi muuta kuin omat sotkuni siitä yksiöstä jossa asuisin. Tekisin ruokaa vain itselleni.

        Wilmaa voisin katsoa mutta kaiken muun jättäisin.

        En minä ainakaan lastani jättäisi.


    • Anonyymi

      Miten jotkut miehet tai naiset jaksavat käydä töissä,
      hoitaa kodin ja lapsen tai lapset täysin yksin? Toistakymmentä vuotta tai itse asiassa parikymmentä vuotta.
      Jotkut pistävät lapsen edun etusijalle. Oma privaattiminä on niiksi vuosiksi tyystin unohdettava.
      Etkä ole edes siis vähävarainen?
      On sulla ongelma. Ei ole.

      • Anonyymi

        Eihän kaikki jaksakaan, tai lapsia pahoinpidellään tai kohdellaan muuten huonosti yksinhuoltajien perheissä. Jos lapsella on ongelmia muiden ihmisten ja koulun kanssa, se tulee satavarmasti YH-perheestä.


    • Anonyymi

      Jos taloudellinen tilanne on hyvä, käytä avuksenne ostopalveluja arkea helpottamaan.
      Ei sinulla eikä teillä ole hätää.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä harvat tekee itse pesuhuoneremontit, keittiöremontin ym , kyllä ne yleensä tekee alan ammattilaiset, eikä kaikkia saa edes itse tehdä.
        Jos siivous on raskasta niin voi vaikka ostaa siivouspalvelun, vaikka kerran kuukaudessa ja saa vielä kotitalousvähennykset ja myös remppoihin saa nuo vähennykset.


    • Anonyymi

      Asiantuntijat ovat vahvasti sitä mieltä, että erota ei kannata, jos lapset ovat murrosiässä. Tuo ikä on erityisen herkkä nuorelle, jonka mieli on myllerryksessä. Tämä siis sillä, jos ap vaan mitenkään jaksat vielä jonkun aikaa tuossa. Mitäpä jos kokeilisit puhua miehellesi tai yksinkertaisesti jätät osan hommista tekemättä ja murrosikäinenkin voi jo osallistua kotitöihin paljonkin.

    • Anonyymi

      Mä oon asunu mun kahen pojan kanssa kaks vuotta. Kerran kuukaudessa käyvät äitillään. Sellanen miestaloushan tää on, mutta hyvin menny. Äitinsä uusioperheeseen eivät sopeutunu.

    • Anonyymi

      Todellakin, maksakaa ulkopuolisille osa tehtävistä töistä. Eihän sinun itse kaikkea itse tarvitse tehdä. Vain ohjaat ja neuvot mitä heidä haluat tekevän. Ulkotyöt, siivoukset, sähkötyöt jne.. Kokkaamisenkin voit vähentää hankkimalla silloin tällöin valmisruokaa. Jne..
      Se on jo iso apu!

      Onnittelut loistavasti kasvatetusta pojastanne!!!!!!!!!Jatkaisiko hän opintojaan kotinne lähellä? Ts. asuisi yhä kotonaan? Vai onko oppipaikka kauenpana jossa majoitutaan oppilasasuntoloihin? Tuo voisi olla hyvä ja turvallinen ratkaisu itsenäistymiseen. Hän selviytyisi siitä erittäin hyvin, kiitos vanhempien.

    • Anonyymi

      Novoivoi. On sinulla rankka elämä.yhyy.

    • Omat vamhempani riitelivät jatkuvasti koko lapsuuteni, eikä heidän riitely ja ongelmat toki loppuneet pois muutettuanikaan. Edelleen tänä päivänä ovat yhdessä (itse siis olen jo reippaasti yli 30). Lapsesta saakka suurin toiveeni oli että vanhempani eroaisivat. Ei aina voi sanoa että on lapsen etu pysyä yhdessä, minä ja sisareni kärsimme suuresti tuosta tilanteesta ja arvet ovat pysyneet mukana tähän päivään saakka.

      Mutta en myöskään ymmärrä sinun ongelmaasi tai kysymystäsi? Miksi edes mietit aloituksessasi että selviääkö lapsesi erostanne kun selvästi muissa kommenteissa et välitä lapsestasi paskan vertaa!? Kyllä lapsi/teini erosta selviää, mutta sinähän olet hylkäämässä hänet kokonaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe