Pyörällä töihin

Anonyymi-ap

Nyt kun innostetaan työpaikkalle pyöräilyä, olisiko aihetta kerrata liikennesäännöt? Polkupyörä on ajoneuvo.,vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä! Liian usein näkee aikuisten hurjastelevan kapeilla jalkakäytävillä.

25

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tuo on totta, että jos ei ole jaettu jalkakäytävä jossa on erillinen merkki joka sallii myös pyöräilyn niin tulisi pyöräilijän ajaa jalkakäytävän vieressä erikseen pyöräilijöille osoitetulla kaistalla, joka on merkitty kaistamaalauksella ja pyörän kuvalla.

      Mutta Muoniossa on kyllä monessa paikkaa pyöräily sallittu jalkakäytävällä, koska monet paikat Muoniossa on jaettuja jalkakäytäviä joten tämä sinun julkaisu tarvitsisi vähän lisätietoja että mistä alueesta Muoniossa puhut?

      Ja miten olisi se, että huomauttaisit ihmisille suoraan, jos rikkovat liikennesääntöjä kun voihan se olla niin, että osa tekee niin aivan silkkaa tietämättömyyttään eikä suinkaan mitenkään ilkeyttään? Rakentavalla palautteella pääsee kaikkein pisimmälle elämässä.

      • Anonyymi

        Tieliikennelaki pykälä kahdeksan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieliikennelaki pykälä kahdeksan!

        "Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä. Jos jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai jos sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätien tai ajoradan reunaa."

        Tuossapa tuo kyseinen lakipykälä, vaan ei vastaa minun kysymykseen, kun kysyin että mistä Muonion kunnan alueesta mahdat puhua? Kun tietääkseni vain Puthaanrannantiellä on Muoniossa jalkakäytävä merkitty siten, että siinä pitää ajaa jalkakäytävän vieressä erikseen pyöräilijöille merkityllä kaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä. Jos jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai jos sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätien tai ajoradan reunaa."

        Tuossapa tuo kyseinen lakipykälä, vaan ei vastaa minun kysymykseen, kun kysyin että mistä Muonion kunnan alueesta mahdat puhua? Kun tietääkseni vain Puthaanrannantiellä on Muoniossa jalkakäytävä merkitty siten, että siinä pitää ajaa jalkakäytävän vieressä erikseen pyöräilijöille merkityllä kaistalla.

        Opiskelkaa säännöt ja sitten väitelkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelkaa säännöt ja sitten väitelkää.

        Kuka täällä väittelee?

        "Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä. Jos jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai jos sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätien tai ajoradan reunaa." Tuo teksti sitaatti on juurikin tuo tieliikennalain pykälä kahdeksan ja se koskee jalankulkijoita, ei pyöräilijöitä.

        Ja vieläkään en saanut vastausta kysymykseeni, että mistä Muonion kunnan alueesta puhutaan kun minun tietääkseni vain Puthaanrannantiellä on pelkkä jalankulkijoille varattu väylä missä pyöräilijät ajavat jalankulkuväylän vieressä missään muualla Muoniossa en ole sellaista liikennejärjestelyä nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täällä väittelee?

        "Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä. Jos jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai jos sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätien tai ajoradan reunaa." Tuo teksti sitaatti on juurikin tuo tieliikennalain pykälä kahdeksan ja se koskee jalankulkijoita, ei pyöräilijöitä.

        Ja vieläkään en saanut vastausta kysymykseeni, että mistä Muonion kunnan alueesta puhutaan kun minun tietääkseni vain Puthaanrannantiellä on pelkkä jalankulkijoille varattu väylä missä pyöräilijät ajavat jalankulkuväylän vieressä missään muualla Muoniossa en ole sellaista liikennejärjestelyä nähnyt.

        Sinähän tiedät säännöt, hyva niin. Mutta kerropas se lajitoverille, että Puthaanrannan jalkakäytävät on pyhitetty jalankulkijoille vai onko Muoniossa omat säännöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tiedät säännöt, hyva niin. Mutta kerropas se lajitoverille, että Puthaanrannan jalkakäytävät on pyhitetty jalankulkijoille vai onko Muoniossa omat säännöt?

        Vaikeaa minun on siihen ottaa kantaa, että miksi toiset ihmiset eivät noudata liikennesääntöjä. Mutta itse henkilökohtaisesti ajan jalkakäytävän vieressä, jos jalkakäytävä on selkeästi varattu pelkästään jalankulkijoille vain kuten tässä tapauksessa Puthaanrannantiellä on.

        Huomauttakaa asiasta ihmisille jotka rikkoo liikennesääntöjä, jospa ne eivät tiedä rikkovansa liikennesääntöjä?


      • Anonyymi

        Jalkakäytävällä pyöräily ja autoiluSuomen tieliikennelain kukaan edelleen kielletty.


    • Anonyymi

      On se villi että Rovaniemellä ja Oulussa kävelijät ja pyöräilijät mahtuu samalla kadulle, muttei Muoniossa :Ddddd

      • Anonyymi

        Ei sen perusteella, että yksi ihminen on asiasta mielensä pahoittanut niin voi sanoa että Muoniossa pyöräilijät ja jalankulkijat eivät mahtuisi samalle kadulle.


      • Anonyymi

        Miten kävi pyöräilijöille Oulussa jalkakäytävällä ajosta, sakot tuli. jalkakäytävällä pyöräily on kiellettyä. Se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kävi pyöräilijöille Oulussa jalkakäytävällä ajosta, sakot tuli. jalkakäytävällä pyöräily on kiellettyä. Se siitä.

        "Miten kävi pyöräilijöille Oulussa jalkakäytävällä ajosta, sakot tuli. jalkakäytävällä pyöräily on kiellettyä. Se siitä."


        Onko joku sitten väittänyt, ettei olisi? Ei ainakaan tässä keskustelussa, joten miten olisi se että menisit huomauttamaan asiasta sille jonka näet rikkovan lakia ja ajavan jalankulkukäytävällä pyörällä sen sijaan että kommentoit suomi24:ssä asiasta? Suora kommentti lainrikkojalle voisi auttaa ja lainrikkoja voisi muuttaa käytöstään, jos rikkoo lakia vaikka ihan silkkaa tietämättömyyttään, me kun emme voi tietää kenenkään toisen ihmisen ajatuksia. Mutta suomi24:n asian kommentoiminen ei auta mitään, koska lainrikkojat eivät välttämättä koskaan eksy tähän nimenomaiseen keskusteluun eivätkä ikinä välttämättä lue tätä sinun kommenttiakaan.


    • Anonyymi

      Tässä kylässä on kyllä jännittävää ajaa pyörällä. Autot ja koulukyydit rullaa kolmioiden takaa päälle, vaikka pyöräilijä on yhtä ajoneuvo kuin autokin, painaa vaa vähemmän. Itse ajan hitaasti, pysyn valppaana ja huidon suuntamerkkejä kääntyessäni. Jalkakäytävä tyhjänä houkuttelisi, mutta rikkoako lakia, siksi kun autoilijat eivät itse osaa/välitä laista.

      • Anonyymi

        Jos asianlaita on todellakin näin niin sitten yhteys suoraan kyseisiin henkilöihin, jotka ajavat liikennesääntöjen vastaisesti, jos se ei auta niin sitten rikosilmoitusta kehiin yleisenliikenneturvallisuuden vaarantamisesta sillä edellytyksellä, että pystyt kyseisen rikkeen todentamaan poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asianlaita on todellakin näin niin sitten yhteys suoraan kyseisiin henkilöihin, jotka ajavat liikennesääntöjen vastaisesti, jos se ei auta niin sitten rikosilmoitusta kehiin yleisenliikenneturvallisuuden vaarantamisesta sillä edellytyksellä, että pystyt kyseisen rikkeen todentamaan poliisille.

        Ei ole kameraa tangossa, ei siis onnistu todentaminen. Paha yrittää polkea peräänkään nyrkki pystössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kameraa tangossa, ei siis onnistu todentaminen. Paha yrittää polkea peräänkään nyrkki pystössä.

        "Jos ihminen haluaa jotain, se keksii keinot. Jos ihminen ei halua jotain, se keksii tekosyyt." ongelmanratkaisukykyä kehiin. Jos samainen henkilö rikkoo lakia säännöllisesti niin ole valmiina paikanpäällä ja ota kuva lainrikkomuksesta, paitsi jos kyseistä lainrikkomusta ei oikeasti tapahdu jolloin sitä lainrikkomusta ei voi todentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihminen haluaa jotain, se keksii keinot. Jos ihminen ei halua jotain, se keksii tekosyyt." ongelmanratkaisukykyä kehiin. Jos samainen henkilö rikkoo lakia säännöllisesti niin ole valmiina paikanpäällä ja ota kuva lainrikkomuksesta, paitsi jos kyseistä lainrikkomusta ei oikeasti tapahdu jolloin sitä lainrikkomusta ei voi todentaa.

        Voit myös laittaa go pro kameran kypärään ja ottaa videokuvaa lainrikkomuksesta. Julkisella paikalla kuvaaminen on laillista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit myös laittaa go pro kameran kypärään ja ottaa videokuvaa lainrikkomuksesta. Julkisella paikalla kuvaaminen on laillista toimintaa.

        Kamerat maksaa rahaa, ei kaikilla ole varaa tuosta noin ostaa mitä vain turhakkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamerat maksaa rahaa, ei kaikilla ole varaa tuosta noin ostaa mitä vain turhakkeita.

        Go pro kamerat halvimmillaan maksaa 20€. Rekisterinumeron talteen ottaminen ja 112:sen soittaminen on myös yksi tapa saada vaaralliset suharit tiensivuun.

        Työtoimenpiteitä tämän asian eteen. Ei nämä sinun kommentit täällä suomi24:ssä mitään auta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kameraa tangossa, ei siis onnistu todentaminen. Paha yrittää polkea peräänkään nyrkki pystössä.

        Ota rekisteriote muistiin ja soita 112:sen, sillä tavalla minä olen tehnyt kun olen nähnyt vaarallista liikennekäyttääntymistä ja saanut vaaralliset suharit tiensivuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota rekisteriote muistiin ja soita 112:sen, sillä tavalla minä olen tehnyt kun olen nähnyt vaarallista liikennekäyttääntymistä ja saanut vaaralliset suharit tiensivuun.

        Mene poliisikouhluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene poliisikouhluun

        Onko tämä kommentti kohteliaisuus vai solvaus? Periaatteessa minulla kyllä olisi kaikki edellytykset opiskella poliisiviranomaiseksi, koska nuhteettomat taustat ja hyvä kunto. Mutta en tiedä että olisiko se ammatti sellainen, että haluaisin työllistyä siihen koska poliisin työ on laadultaan vaarallista ja ennalta-arvaamatonta.


    • Anonyymi

      Muuttakaa pois sieltä.

      • Anonyymi

        Miksi? Pitäisikö minun muuttaa sen takia, että joku toinen pahoittaa jostain mielensä, kun kirjoitit monikossa että "muuttakaa pois sieltä"?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe