Kannattaako juoksua varten "tankata" vai hidastaako hölskyvä maha menoa?

Anonyymi-ap

Nykyään juoksukin on hyvin syömisorientoitunutta. "Pitää tankata, että jaksaa." Jengi vetää proteiinia, hiilihydraatteja, urheilujuomaa yms. Tuloksena on salskeanpulskeita hölkkääjiä.

Itse olen huomannut, että hoikkana juoksu kulkee paljon paremmin. Erityisesti vauhdikasta menoa jaksaa paljon enemmän. Syön aika kevyesti ja vuorokausi ennen suoritusta syön aika niukalti ja koitan käydä paljon vessassa tyhjentämässä suolta ja rakkoa.

Mulla juoksutekniikka muuttuu, jos olen syönyt liikaa, katoaa sellainen kimmoisuus askeleesta ja joutuu ponnistamaan eteenpäin.

Juomana mulla on vesi ja rasvaton maito. Kesän kovimpina hellejaksoina vedän urheilujuomaakin, mutta kyllähän ruoastakin saa suolaa yli suositusten.

11

336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tankkaaminen, siis hiilihydraattien juominen kannattaa lopettaa kaksi tuntia ennen suoritusta, niin juostessa vatsa ja rakko ovat tyhjiä. 5min ennen suoritusta voi vielä juoda pari desiä. Tällä reseptillä itse jaksan kisoissa juosta paljon pidemmälle kuin treeneissä. Kympin aikana ei tarvitse juoda mitään. Puolimaratonilla voi juoda muutaman kerran. Maratonilla juominen on jo tärkeämpää.

• Anonyymi

Kisoihin tietenkin tankataan. Ja treeneihinkin vähäsen. Itsellä menee lenkit ihan nylkyttämiseksi, jos jää aamupuuro välistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kisoihin tietenkin tankataan. Ja treeneihinkin vähäsen. Itsellä menee lenkit ihan nylkyttämiseksi, jos jää aamupuuro välistä.

Juu. Syö säännöllisesti ja vähän kerrallaan. Näin paino putoaa ja lenkillä on energiaa. Ei mitään on-off paastoa ja mässäilyä tai karppausta.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😍 ­N­­­y­m­f­o­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17851021u

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Misogynistä syrjintää, jos ei saa syödä itseään läskiksi ennen kisaa.

• Anonyymi

Huilitauko polkutuvassa.
      Kannattaa varata mukaan nopsaan rillattavaa evästä.

• Anonyymi

Maratonille kannattaa tankata kolme kilua hiilaria niin jaksaa painaa.

• Anonyymi

Kannattaa tankata ja myös tunkata.

• Anonyymi

Tytöt tunkkaa tykimmin.

• Anonyymi

Minä tankkaan ihan viime hetkelle asti. mässytän pari pussia karkkia ja juon pari pullollista limpparia. Sitten tankit täynnä matkaan all-in.

• Anonyymi

Miula viimänen 12h paastolla. Vatta tyhjänä lihakset täynnä juoksu rentoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5190
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2315
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1504
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      92
      1446
    5. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      204
      1406
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1396
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1145
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      8
      1090
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1027
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1025
    Aihe