Tuntuu, että polkypyörän renkaiden tulo tuntuu kestävän ikuisuuden. Minä en käytä polkupyörässäni mitä tahansa rengasta. Mistä vinku -intiasta ne oikein tulevat. Olen odottanut kohta kolme viikkoa, eikä kuulu mitään.
Renkaiden tulo tuntuu kestävän
31
550
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä maailmalla on pulaa kautsusta
- Anonyymi
Maailmassa on yksikertaisesti liikaa ihmisiä. Jos olisi vähemmän ihmisiä, niin tuotteita riittäisi paremmin.
- Anonyymi
Vuoden 1960-aikoihin arvioidaan maailmassa olleen alle 4 miljardia ihmistä. Nyt ihmismääräksi arvioidaan lähemmäs 8 miljardia. Ihmismäärä on tuplaantunut melko lyhyessä ajassa. Neljä tuhatta miljoonaa enemmän väkeä 1960 verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 1960-aikoihin arvioidaan maailmassa olleen alle 4 miljardia ihmistä. Nyt ihmismääräksi arvioidaan lähemmäs 8 miljardia. Ihmismäärä on tuplaantunut melko lyhyessä ajassa. Neljä tuhatta miljoonaa enemmän väkeä 1960 verrattuna.
Alkaa käydä ahtaaksi jos ilmastonmuutos aiheuttaa merenpinnannousua ja maapinta-ala pienenee joissain ylikansoitetuissa maissa esim. Bangladesh tms. Mikähän rengas muuten vaatii noin pitkän toimitusajan, eikä löydy kaupan hyllyltä?
- Anonyymi
Nainen odottaa yhdeksän kuukautta äidiksi tulemista. Renkaiden hankkimisessa auttaa kun panee tilauksen menemään.
- Anonyymi
Paikkaa vanhat renkaat, kunnolla, ajat niillä vielä 25.000 km
- Anonyymi
Jos kulutuspinta on loppu niin miten paikkaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kulutuspinta on loppu niin miten paikkaat?
Caoutchouculla, se onkin ainut aine, joka nykyisistä pyöränkumeista puuttuu.
Polkupyöränrenkaat tehdään kierrätettävistä aineista kuten muutkin ajoneuvoihin käytettävät pyörät.
Itselläni on perintöpyörä 1950-luvulta alkuperäisin renkain. Ne renkaat on tehty kumipuusta juoksutetusta lateksista, johon on sekoitettu muurahaisöljyä. Tätä kutsutaan raakakumiksi.
Käydessäsi talvilomalla Indonesiassa, Thaimaassa tai Malesiassa voit ostaa sieltä aidot kumiset polkupyörän renkaat. ÄLÄ NUUKAILE, ei ne ole sielläkään halpoja. Äläkä sorru halpoihin kopioihin, Micheliiniin, Schwalbeen, Continentaaliin, Nokiaan tahi vastaaviin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Caoutchouculla, se onkin ainut aine, joka nykyisistä pyöränkumeista puuttuu.
Polkupyöränrenkaat tehdään kierrätettävistä aineista kuten muutkin ajoneuvoihin käytettävät pyörät.
Itselläni on perintöpyörä 1950-luvulta alkuperäisin renkain. Ne renkaat on tehty kumipuusta juoksutetusta lateksista, johon on sekoitettu muurahaisöljyä. Tätä kutsutaan raakakumiksi.
Käydessäsi talvilomalla Indonesiassa, Thaimaassa tai Malesiassa voit ostaa sieltä aidot kumiset polkupyörän renkaat. ÄLÄ NUUKAILE, ei ne ole sielläkään halpoja. Äläkä sorru halpoihin kopioihin, Micheliiniin, Schwalbeen, Continentaaliin, Nokiaan tahi vastaaviin.Höpön, muinainen raakakumi oli nopea vanhentuja, ja muutamassa vuodessa reunat halkeamilla. Sen sijaan nykyaikaiset synteettiset kumit ovat nopeita ja kestäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön, muinainen raakakumi oli nopea vanhentuja, ja muutamassa vuodessa reunat halkeamilla. Sen sijaan nykyaikaiset synteettiset kumit ovat nopeita ja kestäviä.
Kakarat ei vaan saa tehtyä ritsoja sisäkumista niin kuin ennen vanhaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakarat ei vaan saa tehtyä ritsoja sisäkumista niin kuin ennen vanhaan
Njaa, omat 60-luvulla tehdyt ritsat ovat pojanpojalla yhä tuotannossa. Perinnön Perintönä.
Lateksi Kestää, mainosti Lahen maalitehaskin aikoinaan.
Harmi, että tekivät liian hyvin kestävää maalia, Tikkurila haukkasi sen rahalla. Ja nykymaalit sitten ovatkin mitä ovat.
Kuten tuolla aiempi kirjoittaja mainitsee, naapuri teetti retroonsa renkaat Phuketin saarella Latex-tehtaassa, täydellisen tuoteväärennöksen. Olohuoneen seinälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön, muinainen raakakumi oli nopea vanhentuja, ja muutamassa vuodessa reunat halkeamilla. Sen sijaan nykyaikaiset synteettiset kumit ovat nopeita ja kestäviä.
Kyllä nekin kuivuvat ja kovettuvat iän myötä.
- Anonyymi
60 luvulla tehtiin pyöränkumeja Kevlar- vahvistettuina. Siis 5 - 6 kertaa terästä kestävämmästä aineesta.
Tuossa 50 - luvun pyörässä on siis 60 luvun kevlar-renkaat eli ne on siis ainakin kertaalleen vaihdettu.Haluatko vielä kertoa lisää noista 1960-luvulla valmistetuista Kevlar vahvistetuista renkaista?
Kevlar on kyllä kehitelty 1960-luvun aikana DuPont yhtiössä, mutta se on esitelty ”tuotteena” vasta vuonna 1971 ja siitä vielä meni muutama vuosi eteenpäin ennen kuin sitä hyödynnettiin kaupallisissa ratkaisuissa.
Kevlaria käytetään kyllä erilaisissa renkaissa vahvikkeena (se on itseasissa se ensimmäinen käyttötarkoitus mihin sitä on markkinoitu), mutta 60- luvun renkaissa sitä ei voi olla vahvikkeena, kun koko materiaalia ei silloin vielä ollut olemassakaan muualla kuin DuPont:n laboratoriossa.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Haluatko vielä kertoa lisää noista 1960-luvulla valmistetuista Kevlar vahvistetuista renkaista?
Kevlar on kyllä kehitelty 1960-luvun aikana DuPont yhtiössä, mutta se on esitelty ”tuotteena” vasta vuonna 1971 ja siitä vielä meni muutama vuosi eteenpäin ennen kuin sitä hyödynnettiin kaupallisissa ratkaisuissa.
Kevlaria käytetään kyllä erilaisissa renkaissa vahvikkeena (se on itseasissa se ensimmäinen käyttötarkoitus mihin sitä on markkinoitu), mutta 60- luvun renkaissa sitä ei voi olla vahvikkeena, kun koko materiaalia ei silloin vielä ollut olemassakaan muualla kuin DuPont:n laboratoriossa.60 - luvun renkaissa käytettiin yleisesti Aramideja, joista eräs on myöhemmin nimetty Kevlariksi.
Kellä 60 luvun renkaita vielä on, niin seinälle laitettaessa pitää muistaa, että niissä voi olla jopa asbestia ja sen johdannaisia. Ajaa voi, mutta säilytys jossain muualla kuin asuintiloissa. Anonyymi kirjoitti:
60 - luvun renkaissa käytettiin yleisesti Aramideja, joista eräs on myöhemmin nimetty Kevlariksi.
Kellä 60 luvun renkaita vielä on, niin seinälle laitettaessa pitää muistaa, että niissä voi olla jopa asbestia ja sen johdannaisia. Ajaa voi, mutta säilytys jossain muualla kuin asuintiloissa.itse olen oman työni puolesta hieman joutunut tutustumaan näihin synteettisiin kuitumateriaaleihin ja niiden historiaan (yrityksemme edustaa / myy muutamia ballistisia tuotteita joiden valmistuksessa käytetään näitä eri synteettisiä kuituja) joten tästä tulee mielenkiintoinen keskustelu jos yhä olet sitä mieltä että 1960-luvulla käytettiin Aramidi kuitua renkaissa (tai siis niiden vahvikkeena).
Maailman ensimmäin kaupallinen Aramid kuitu on 1963 esitelty Nomex joka kuluu Meta-Aramid kuitujen ryhmään ja sen ominaisuudet ovat selvästi erilaisia kuin sitten myöhemmin esitellyllä kevlarilla. Nomex:n vahvuudet olivat hyvässä lämmönkestossa ja siitä valmistetaan yhä tänäkin päivänä erilaisia palosuojavaatteita sekä lämpöeristeitä yms. Mutta mitkään vahvuusominaisuudet eivät olleet kyseisen tuotteen erikoisominaisuuksia ja yksikään lähdeviite ei kerro kyseisen kuidun käytöstä minkäänlaisissa rakannetta (vaikkapa renkaita vahvistavasta käytöstö).
Seuraavaksi sitten keksittiin/kehitettii Para-Aramidit (joiden kemiallinen rakenne on erilainen kuin Meta-Aramideilla) joiden etuihin kuuluu nimenomaan tuo erinmainen materiaalinen vahvuus jota sitten alettiin käyttämään esimerkiksi juurikin renkaiden vahvikkeina, ensimmäinen Para-Aramid tuote oli todellakin DuPont:n Kevlar kauppanimella tunnettu tuote joka esiteltiin vuonna 1971 ja tuon jälkeen tuli AkzoNobel:n Tawron vuonna 1976
Eli yhä, 1960 luvulla ei ollut olemassa vielä yhtään Para-Aramid tuotetta olemassa ja Meta-Aramid tuotteitakin vain tuo Nomex joka ei taasen sovellu renkaan vahvikkeeksi ominaisuuksiensa puolesta. Eli kerrotko mitä Aramid kuitua 1960-luvulla renkaissa käytettiin kun mikään lähde ei tunne että silloin olisi vielä sopivaa Aramid kuitua kyseiseen käyttöön ollut olemassakaan.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
itse olen oman työni puolesta hieman joutunut tutustumaan näihin synteettisiin kuitumateriaaleihin ja niiden historiaan (yrityksemme edustaa / myy muutamia ballistisia tuotteita joiden valmistuksessa käytetään näitä eri synteettisiä kuituja) joten tästä tulee mielenkiintoinen keskustelu jos yhä olet sitä mieltä että 1960-luvulla käytettiin Aramidi kuitua renkaissa (tai siis niiden vahvikkeena).
Maailman ensimmäin kaupallinen Aramid kuitu on 1963 esitelty Nomex joka kuluu Meta-Aramid kuitujen ryhmään ja sen ominaisuudet ovat selvästi erilaisia kuin sitten myöhemmin esitellyllä kevlarilla. Nomex:n vahvuudet olivat hyvässä lämmönkestossa ja siitä valmistetaan yhä tänäkin päivänä erilaisia palosuojavaatteita sekä lämpöeristeitä yms. Mutta mitkään vahvuusominaisuudet eivät olleet kyseisen tuotteen erikoisominaisuuksia ja yksikään lähdeviite ei kerro kyseisen kuidun käytöstä minkäänlaisissa rakannetta (vaikkapa renkaita vahvistavasta käytöstö).
Seuraavaksi sitten keksittiin/kehitettii Para-Aramidit (joiden kemiallinen rakenne on erilainen kuin Meta-Aramideilla) joiden etuihin kuuluu nimenomaan tuo erinmainen materiaalinen vahvuus jota sitten alettiin käyttämään esimerkiksi juurikin renkaiden vahvikkeina, ensimmäinen Para-Aramid tuote oli todellakin DuPont:n Kevlar kauppanimella tunnettu tuote joka esiteltiin vuonna 1971 ja tuon jälkeen tuli AkzoNobel:n Tawron vuonna 1976
Eli yhä, 1960 luvulla ei ollut olemassa vielä yhtään Para-Aramid tuotetta olemassa ja Meta-Aramid tuotteitakin vain tuo Nomex joka ei taasen sovellu renkaan vahvikkeeksi ominaisuuksiensa puolesta. Eli kerrotko mitä Aramid kuitua 1960-luvulla renkaissa käytettiin kun mikään lähde ei tunne että silloin olisi vielä sopivaa Aramid kuitua kyseiseen käyttöön ollut olemassakaan.Asiaa en tunne muutoinkuin vanhan varaston siivouksen yhteydessä löytyi läpiruostunut pyörä, jonka renkaat olivat kuin uudet. Varmaan nuo ammattilaiset kertoo mikä sen tekee, onko jotain nailonlankojakin käytetty ?
Anonyymi kirjoitti:
Asiaa en tunne muutoinkuin vanhan varaston siivouksen yhteydessä löytyi läpiruostunut pyörä, jonka renkaat olivat kuin uudet. Varmaan nuo ammattilaiset kertoo mikä sen tekee, onko jotain nailonlankojakin käytetty ?
Ei nuo mahdolliset Aramid-kuitu vahvikkeet renkaan pinnassa ole, vaan ovat osa renkaan runkorakennetta joka on pintakerroksen alla, eli ei sitä suoraan renkaan päältä pysty näkemään minkälaisia vahvikkeita/rakenteita renkaassa on käytetty.
- Anonyymi
Itse aloitin talonrakennuksen vuonna 1986 jolloin ostin Pellon Pajan tekemän Sokkeli
nimiset kottikärryt joissa on Nokian tekemä kumirengas. Kärry on ollut koko ajan ulkona kaikki nämä vuodet mutta rengas on yhä lähes uuden näköinen kun taas nämä nykyajan kärryjen renkaat happanee muutamassa vuodessa. Mitä nykyään tehdään huonommin?- Anonyymi
Itelle jäi vanhojen kärryjen kahvat kouraan, mutta kärry kolisteli alamäkeen pyörän varassa.
Meni jätelavalle, en tohtinut tutkia, mikä sen pyörän oli pitänyt kasassa, vanha betonoitunut betonikärry. - Anonyymi
Nykyään kaikki tehdään Kiinassa ja halvalla. Kohta saadaan kärsiä lisää ahneiden sijoittajien takia, kun kommunistit ovat vahvistuneet riittävästi. Kai tiedätte ketä vastaan he aina taistelevat.
- Anonyymi
Kyllä silikoni kestää. Vuonna 1962 laitettiin ensimmäiset silikonirinnat jenkkilöissä ja tähän päivään saakka niitä on kuulemma puristeltu päivittäin.
- Anonyymi
Kyllä kestää jos jostain Intiastakin tai Japanista olet rahtilaivalla tulemaan renkaat, niin noin 3kk voit odottaa niiden saapumista :D
- Anonyymi
Suuret polkupyöränrenkaita valmistuttavat missään Japanissa renkaita teetä, eikä Intiassakaan. Ei, Vietnamista niitä tulee. Continental paistelee parhaat renkaansa Saksassa.
- Anonyymi
Minulle tuli Continentalin Made in Germany viikossa, mutta sattui olemaan malli joka oli helposti saatavilla eikä joku erittäin erikoinen koko esim tuumakokoa jotain 29.123" vannekkoolle.
- Anonyymi
Citymarketissa näyttää olevan pitkät rivit mustia polkupyöränrenkaita ja sisuskumeja. Hinnatkin edullisempia kuin kaikenmaailman pikestereissä. Saa laittaa alle suoraan tuulikaapissa.
- Anonyymi
Varmaan jos kelpaa mikävaan rengas
- Anonyymi
Schwalben tuotteita saa Prismasta. Hyvä laatu, joten kelpaa takuulla useimmille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Schwalben tuotteita saa Prismasta. Hyvä laatu, joten kelpaa takuulla useimmille.
Jos maantiejyrä alla, ei ole valikoimissa.
- Anonyymi
Bikesteristä saa ja on valikoimaa. Lähettävät renkaat markettiin. Citymarket tai Prisma on kaukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379