Aktiivimalit tehottomia

Anonyymi-ap

Muka 4 työpaikkaa haettava ja silti työttömiä mut se tehoaa kun päivärahat ja sossurahat lopetetaan niin kyllä työttömät ja sossulaiset menis töihin ja töitä löytyy

61

424

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo poistamalla ei saataisi yhtä ainutta työllistä lisää. Ainoat mitkä lisääntyisi olisi ihmisten pahoinvointi, kärsimys, syrjäytyminen ja köyhyys. Ratkaisu on se että maksetaan työstä sellainen palkka kuin pitääkin maksaa että sillä tulee toimeen niin kyllä rupeis työttömyys väheneen kun työssä käyminen kannattaisi. Tukien pienentäminen tai poistaminen ei tee työssä käymistä yhtään sen kannattavammaksi.🙂.

      • Anonyymi

        Kyllä sinäkin töihin menisit jos päivärahaa tai sossusta et saisi rahaa lainkaan etkä asumistukia ym tukia ja paikallinen sopiminen jossa yrittäjä sanoo 4-6 euroa tunti ja 12 tuntisia työpäiviä niin saisit 48-72 euroa päivässä tietysti verot pois kyl varmasti menisit töihin kun nälkä kurnii ja rahaa et saa mistään mut töistä saat ja pystyt ostamaan ruokaa ja kannattavaa vaik tekisit 2 tuntii töitä niin saisit 8-12 euroa päivässä verot pois mut kyl saisit ruokaa ostettua muuten et sais yhtään rahaa ja pienemmälläkin palkan ottaisit vaik 50 senttiä tai euron tunti eli teet 16 tuntisia päiviä niin 16 euroa päivässä saat sillä paljon paljon ruokaa ja itse ansainnut ne parempi sekin kun ei mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin töihin menisit jos päivärahaa tai sossusta et saisi rahaa lainkaan etkä asumistukia ym tukia ja paikallinen sopiminen jossa yrittäjä sanoo 4-6 euroa tunti ja 12 tuntisia työpäiviä niin saisit 48-72 euroa päivässä tietysti verot pois kyl varmasti menisit töihin kun nälkä kurnii ja rahaa et saa mistään mut töistä saat ja pystyt ostamaan ruokaa ja kannattavaa vaik tekisit 2 tuntii töitä niin saisit 8-12 euroa päivässä verot pois mut kyl saisit ruokaa ostettua muuten et sais yhtään rahaa ja pienemmälläkin palkan ottaisit vaik 50 senttiä tai euron tunti eli teet 16 tuntisia päiviä niin 16 euroa päivässä saat sillä paljon paljon ruokaa ja itse ansainnut ne parempi sekin kun ei mitään

        Etkä varmastikkaan haluais pitää viikonloppu vapaita tai arkipyhä vapaita tai lomia kun niistä ei maksettais mitään vaan tekisit nekin päivät töitä ja tienaisit rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä varmastikkaan haluais pitää viikonloppu vapaita tai arkipyhä vapaita tai lomia kun niistä ei maksettais mitään vaan tekisit nekin päivät töitä ja tienaisit rahaa

        Eli rupee työt maistumaan kun muuten et sais rahaa mistään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin töihin menisit jos päivärahaa tai sossusta et saisi rahaa lainkaan etkä asumistukia ym tukia ja paikallinen sopiminen jossa yrittäjä sanoo 4-6 euroa tunti ja 12 tuntisia työpäiviä niin saisit 48-72 euroa päivässä tietysti verot pois kyl varmasti menisit töihin kun nälkä kurnii ja rahaa et saa mistään mut töistä saat ja pystyt ostamaan ruokaa ja kannattavaa vaik tekisit 2 tuntii töitä niin saisit 8-12 euroa päivässä verot pois mut kyl saisit ruokaa ostettua muuten et sais yhtään rahaa ja pienemmälläkin palkan ottaisit vaik 50 senttiä tai euron tunti eli teet 16 tuntisia päiviä niin 16 euroa päivässä saat sillä paljon paljon ruokaa ja itse ansainnut ne parempi sekin kun ei mitään

        Ei se ettei pysty syömään tee yhtään sen työkykyisemmäksi mitä on vaan päinvastoin ja noilla riisto palkoilla en tekis yhtään mitään vaan mä löytäsin kyllä muut keinot selvitä. Joko se ruoka olis kasvatettava ja hakittava kalastamalla ja metsästämällä ite kuten joskus ennenkin tai tehtävä itse jotain sellaista että toimeen tulisi mutta noilla palkoilla en kenellekään töitä tekisi vaan työstä pitää maksaa sitä vastaava kunnollinen palkka millä toimeen tulee muuten sitä työtä ei ole mitään järkeä tehdä ja toisekseen ei yksikään itseään oikeusvaltioksi ja ihmisoikeuksia kunnioittavaksi valtioksi kutsuva valtion noin kansalaisiaan ja ihmisiä kohtelisi eikä sillä valtiolla juuri olisi mitään kansainvälisiäkään yhteyksiä jos ihmisiä noin kohtelisi muuta kuin samanlaisten riistäjä valtioiden kanssa mikä olisi aivan yhtä tyhjän kanssa.😂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin töihin menisit jos päivärahaa tai sossusta et saisi rahaa lainkaan etkä asumistukia ym tukia ja paikallinen sopiminen jossa yrittäjä sanoo 4-6 euroa tunti ja 12 tuntisia työpäiviä niin saisit 48-72 euroa päivässä tietysti verot pois kyl varmasti menisit töihin kun nälkä kurnii ja rahaa et saa mistään mut töistä saat ja pystyt ostamaan ruokaa ja kannattavaa vaik tekisit 2 tuntii töitä niin saisit 8-12 euroa päivässä verot pois mut kyl saisit ruokaa ostettua muuten et sais yhtään rahaa ja pienemmälläkin palkan ottaisit vaik 50 senttiä tai euron tunti eli teet 16 tuntisia päiviä niin 16 euroa päivässä saat sillä paljon paljon ruokaa ja itse ansainnut ne parempi sekin kun ei mitään

        Pertsettä myymällä tienaas pademmin muttei kiinnosta. Alan holistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin töihin menisit jos päivärahaa tai sossusta et saisi rahaa lainkaan etkä asumistukia ym tukia ja paikallinen sopiminen jossa yrittäjä sanoo 4-6 euroa tunti ja 12 tuntisia työpäiviä niin saisit 48-72 euroa päivässä tietysti verot pois kyl varmasti menisit töihin kun nälkä kurnii ja rahaa et saa mistään mut töistä saat ja pystyt ostamaan ruokaa ja kannattavaa vaik tekisit 2 tuntii töitä niin saisit 8-12 euroa päivässä verot pois mut kyl saisit ruokaa ostettua muuten et sais yhtään rahaa ja pienemmälläkin palkan ottaisit vaik 50 senttiä tai euron tunti eli teet 16 tuntisia päiviä niin 16 euroa päivässä saat sillä paljon paljon ruokaa ja itse ansainnut ne parempi sekin kun ei mitään

        Satakunnan juntti kyl kyl sekoilee. Kaikkea se leipä elättääkin. Miten eläkeläisten asumistuen poisto lisää työllisyyttä?


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se ettei pysty syömään tee yhtään sen työkykyisemmäksi mitä on vaan päinvastoin ja noilla riisto palkoilla en tekis yhtään mitään vaan mä löytäsin kyllä muut keinot selvitä. Joko se ruoka olis kasvatettava ja hakittava kalastamalla ja metsästämällä ite kuten joskus ennenkin tai tehtävä itse jotain sellaista että toimeen tulisi mutta noilla palkoilla en kenellekään töitä tekisi vaan työstä pitää maksaa sitä vastaava kunnollinen palkka millä toimeen tulee muuten sitä työtä ei ole mitään järkeä tehdä ja toisekseen ei yksikään itseään oikeusvaltioksi ja ihmisoikeuksia kunnioittavaksi valtioksi kutsuva valtion noin kansalaisiaan ja ihmisiä kohtelisi eikä sillä valtiolla juuri olisi mitään kansainvälisiäkään yhteyksiä jos ihmisiä noin kohtelisi muuta kuin samanlaisten riistäjä valtioiden kanssa mikä olisi aivan yhtä tyhjän kanssa.😂.

        "Joko se ruoka olis kasvatettava ja hakittava kalastamalla ja metsästämällä ite kuten joskus ennenkin tai tehtävä itse jotain sellaista että toimeen tulisi..."

        Tuohon kannattaa varautua. Hyviä vinkkejä kaikille sitä paitsi. Voi aloittaa jo nyt, niin pahimmat mokat ei sitten tapa nälkään hätätilanteessa.

        Mä haluan pienen vaatimattoman torpan tarpeeksi isolla tontilla. Mä en usko hyvinvointivaltion kestävän, ja mun tuurillani se osuu siinä kohtaa minuun... Toki mä tykkään tuollaisesta elämästä muutenkin, pois oravanpyörästä.

        Toi on hanurista. Yhteiskuntarauha on mennyttä, jos köyhät köyhtyvät liikkaa. Mutta nykyisellä mallilla niin tulee käymään väistämättä. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Oliko se niin, että anarkia on kolmen aterian päässä.

        Ihmiset tekevät kuitenkin ihan onnellisina 10€ tuntipalkalla töitä. Se on asennekysymys. Minäkin teen, jos ei muuta ole. Liian pitkä pätkä pois työelämästä, niin työnantaja ei halua enää palkata. En palkkaisi minäkään ihmistä, jolle tuet maistuvat työntekoa paremmin. Työllä on itsessään työllistävä vaikutus.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joko se ruoka olis kasvatettava ja hakittava kalastamalla ja metsästämällä ite kuten joskus ennenkin tai tehtävä itse jotain sellaista että toimeen tulisi..."

        Tuohon kannattaa varautua. Hyviä vinkkejä kaikille sitä paitsi. Voi aloittaa jo nyt, niin pahimmat mokat ei sitten tapa nälkään hätätilanteessa.

        Mä haluan pienen vaatimattoman torpan tarpeeksi isolla tontilla. Mä en usko hyvinvointivaltion kestävän, ja mun tuurillani se osuu siinä kohtaa minuun... Toki mä tykkään tuollaisesta elämästä muutenkin, pois oravanpyörästä.

        Toi on hanurista. Yhteiskuntarauha on mennyttä, jos köyhät köyhtyvät liikkaa. Mutta nykyisellä mallilla niin tulee käymään väistämättä. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Oliko se niin, että anarkia on kolmen aterian päässä.

        Ihmiset tekevät kuitenkin ihan onnellisina 10€ tuntipalkalla töitä. Se on asennekysymys. Minäkin teen, jos ei muuta ole. Liian pitkä pätkä pois työelämästä, niin työnantaja ei halua enää palkata. En palkkaisi minäkään ihmistä, jolle tuet maistuvat työntekoa paremmin. Työllä on itsessään työllistävä vaikutus.

        xLiner

        Joo ei ikinä oo pahitteeksi varautua tulevaisuuteen ja käyttää hyödyksi mitä luonto tarjoaa ihan ilmaiseksi. Eikä sellainen yksinkertainen luonnonläheinen elämä millääntapaa paha juttu olis ollenkaan tosiaan kun itekin luonnosta ja luononrauhassa olemisesta pidän vaikka toisaalta myönnän kyllä olevani myös mukavuudenhaluinen mutta se on sitten ihan eri juttu kun voi tehdä noita asioita ihan itselle kuten itse haluaa.

        Siltä se vaan kokoajan ikäväkyllä näyttää että köyhät ja pienituloiset vaan lisääntyy ja voi entistä huonommin kun heidän elämisestä ja toimeentulosta tehdään hankalampaa ja monimutkaisempaa ja heiltä vaaditaan vain entistä enemmän ja ne harvemmat hyvätuloiset ja rikkaat vaan rikastuu ja heidän elämänsä helpottuu.

        Kysehän ei ole siitä harvoja yksittäistapauksia lukuunottamatta että kukaan haluaisi elää tuilla millä vain juuri ja juuri kykenee elämään ihmisarvoisesti eikä se edes aina onnistu vaan siitä että ihmistä ja hänen työpanostaan ja tekemäänsä työtä arvostettaisiin niin että siitä maksettaisi kunnollinen sitä vastaava ja sellainen palkka että sillä toimeen tulee. Nykyään vaan tosiaan yritetään ihmisestä saada irti niin paljon kuin vain mahdollista niin pienellä rahalla kuin mahdollista. Ei ole järkeä tehdä työtä niin pienellä palkalla että silti joutuu niihin tukiin ja kaikkeen mahdolliseen muuhun apuun turvautumaan. Työtä tehdään jotta siitä saataisi korvaus millä tulet toimeen ei sen vuoksi että jotain työtä nyt vaan täytyy tehdä palkalla kuin palkalla tuli sillä toimeen tai ei. Kyllä mä näen että se ongelma on ennemminkin nää isoimmat yritykset ja työnantajat jotka tekevät kaikkensa voittojensa ja maksamiensa optioiden maksimoimiseksi ei ne työttömät jotka kyllä suurinosa mielellään töitä tekisi. Maksetaan tehdystä työstä niin pientä korvausta kuin vain mahdollista ja käytetään "ilmaista" työvoimaa hyväkseen esimerkiksi työttömiä esim. kuntouttavantyötoiminnan ja työkokeilun/harjoittelun yms. tekijöitä ja palkkatuki työllistettyjä hyväksikäyttäen. Tarkoituksenahan olisi että kun menet tuollaiseen niin menet näyttämään mitä osaat ja työnantaja voi sitten palkata hyvän työntekijän mutta kun isolla osalla ei ole edes tarkoitusta ketään palkata vaan kun kuukaudet tulee täyteen niin vaihdetaan vaan ihminen uuteen työttömään tai tukityöllistettyyn kun se tulee halvemmaksi kuin sen edellisen palkkaaminen vaikka uuden ihmisen taas hommaan joutuukin uudestaan perehdyttämään.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joko se ruoka olis kasvatettava ja hakittava kalastamalla ja metsästämällä ite kuten joskus ennenkin tai tehtävä itse jotain sellaista että toimeen tulisi..."

        Tuohon kannattaa varautua. Hyviä vinkkejä kaikille sitä paitsi. Voi aloittaa jo nyt, niin pahimmat mokat ei sitten tapa nälkään hätätilanteessa.

        Mä haluan pienen vaatimattoman torpan tarpeeksi isolla tontilla. Mä en usko hyvinvointivaltion kestävän, ja mun tuurillani se osuu siinä kohtaa minuun... Toki mä tykkään tuollaisesta elämästä muutenkin, pois oravanpyörästä.

        Toi on hanurista. Yhteiskuntarauha on mennyttä, jos köyhät köyhtyvät liikkaa. Mutta nykyisellä mallilla niin tulee käymään väistämättä. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Oliko se niin, että anarkia on kolmen aterian päässä.

        Ihmiset tekevät kuitenkin ihan onnellisina 10€ tuntipalkalla töitä. Se on asennekysymys. Minäkin teen, jos ei muuta ole. Liian pitkä pätkä pois työelämästä, niin työnantaja ei halua enää palkata. En palkkaisi minäkään ihmistä, jolle tuet maistuvat työntekoa paremmin. Työllä on itsessään työllistävä vaikutus.

        xLiner

        Joo. Jenkkeihin voi mennä katsomaan mitä se aiheuttaa, kun osa porukasta ei saa mitään. Lapset pitää viedä kouluun, kuka tahansa voi tulla ryöstetyksi / tapetuksi. Vartijoita oltava joka paikassa yrityksissä jne. Kyllä tuokin maksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Jenkkeihin voi mennä katsomaan mitä se aiheuttaa, kun osa porukasta ei saa mitään. Lapset pitää viedä kouluun, kuka tahansa voi tulla ryöstetyksi / tapetuksi. Vartijoita oltava joka paikassa yrityksissä jne. Kyllä tuokin maksaa.

        Niin maksaa. Ihmishenkiä pahimmillaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ei ikinä oo pahitteeksi varautua tulevaisuuteen ja käyttää hyödyksi mitä luonto tarjoaa ihan ilmaiseksi. Eikä sellainen yksinkertainen luonnonläheinen elämä millääntapaa paha juttu olis ollenkaan tosiaan kun itekin luonnosta ja luononrauhassa olemisesta pidän vaikka toisaalta myönnän kyllä olevani myös mukavuudenhaluinen mutta se on sitten ihan eri juttu kun voi tehdä noita asioita ihan itselle kuten itse haluaa.

        Siltä se vaan kokoajan ikäväkyllä näyttää että köyhät ja pienituloiset vaan lisääntyy ja voi entistä huonommin kun heidän elämisestä ja toimeentulosta tehdään hankalampaa ja monimutkaisempaa ja heiltä vaaditaan vain entistä enemmän ja ne harvemmat hyvätuloiset ja rikkaat vaan rikastuu ja heidän elämänsä helpottuu.

        Kysehän ei ole siitä harvoja yksittäistapauksia lukuunottamatta että kukaan haluaisi elää tuilla millä vain juuri ja juuri kykenee elämään ihmisarvoisesti eikä se edes aina onnistu vaan siitä että ihmistä ja hänen työpanostaan ja tekemäänsä työtä arvostettaisiin niin että siitä maksettaisi kunnollinen sitä vastaava ja sellainen palkka että sillä toimeen tulee. Nykyään vaan tosiaan yritetään ihmisestä saada irti niin paljon kuin vain mahdollista niin pienellä rahalla kuin mahdollista. Ei ole järkeä tehdä työtä niin pienellä palkalla että silti joutuu niihin tukiin ja kaikkeen mahdolliseen muuhun apuun turvautumaan. Työtä tehdään jotta siitä saataisi korvaus millä tulet toimeen ei sen vuoksi että jotain työtä nyt vaan täytyy tehdä palkalla kuin palkalla tuli sillä toimeen tai ei. Kyllä mä näen että se ongelma on ennemminkin nää isoimmat yritykset ja työnantajat jotka tekevät kaikkensa voittojensa ja maksamiensa optioiden maksimoimiseksi ei ne työttömät jotka kyllä suurinosa mielellään töitä tekisi. Maksetaan tehdystä työstä niin pientä korvausta kuin vain mahdollista ja käytetään "ilmaista" työvoimaa hyväkseen esimerkiksi työttömiä esim. kuntouttavantyötoiminnan ja työkokeilun/harjoittelun yms. tekijöitä ja palkkatuki työllistettyjä hyväksikäyttäen. Tarkoituksenahan olisi että kun menet tuollaiseen niin menet näyttämään mitä osaat ja työnantaja voi sitten palkata hyvän työntekijän mutta kun isolla osalla ei ole edes tarkoitusta ketään palkata vaan kun kuukaudet tulee täyteen niin vaihdetaan vaan ihminen uuteen työttömään tai tukityöllistettyyn kun se tulee halvemmaksi kuin sen edellisen palkkaaminen vaikka uuden ihmisen taas hommaan joutuukin uudestaan perehdyttämään.🙂.

        Kyllä sinne työelämään kannattaisi ihan tosissaan pyrkiä. Vaikka sitten alkuun tekemällä halvemmalla ja kun saa työssäoloaikaa, on helpompi päästä parempiin hommiin. Vuokratyöfirmat on hyviä tuohon alkuun. Lähtee vaikka päivän keikalle, kunhan aina lähtee kun kysellään. Ja tekee mitä vaan pystyy, ei nirsoile!

        Mä olen aikoinani jyrännyt itselleni työpaikan, ammattiaseman ja vähän hullun maineen tekemällä ilmaiseksi työharjoittelupäivän jälkeen. Piti päästä näyttämään että osaan sen(kin) ja olen hiton hyvä. Todistettua tuli. Aina uudessa paikassa on uusi näyttö vieläkin, jollain tapaa...

        Todennäköisesti painaisin nykyäänkin talkoita jos tulis sellainen tilanne vastaa.

        Olen myös tehnyt töitä, vaikka tukia olis saanut enemmän. Vitsailikin, että työntekeminen on mulle kallis harrastus. Mutta kyllä se kannatti.

        Noi palkkatukityöt on prseestä. Kaikki sanoo samaa, ei saa työpaikkaa. Ottavat uuden tukityöllistetyn kun edellisen sopimus loppuu. Mutta saahan siinä varmaan vähän rytmiä päivään, itsearvoa kohennettua ja sitä kautta pääsee valmiimmaksi töihin muualle.

        Arvostusta on ihan turha jäädä odottamaan. Sitä annostellaan työelämässä vain pakollinen määrä, eikä sekään ole aitoa. Unohda. Parempi kehitellä jotain kivaa tekemistä vapaa-ajalle. Jaksaa työelämäpascan sitten paremmin.

        Kyllä mä nyt suosittelisin kaikkia mahdollisia temppuja töihin pääsemiseksi, että selviäisi ilman tukia. Ja kaikki mahdollinen raha säästöön. Kohta voi rysähtää.. 😬

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinne työelämään kannattaisi ihan tosissaan pyrkiä. Vaikka sitten alkuun tekemällä halvemmalla ja kun saa työssäoloaikaa, on helpompi päästä parempiin hommiin. Vuokratyöfirmat on hyviä tuohon alkuun. Lähtee vaikka päivän keikalle, kunhan aina lähtee kun kysellään. Ja tekee mitä vaan pystyy, ei nirsoile!

        Mä olen aikoinani jyrännyt itselleni työpaikan, ammattiaseman ja vähän hullun maineen tekemällä ilmaiseksi työharjoittelupäivän jälkeen. Piti päästä näyttämään että osaan sen(kin) ja olen hiton hyvä. Todistettua tuli. Aina uudessa paikassa on uusi näyttö vieläkin, jollain tapaa...

        Todennäköisesti painaisin nykyäänkin talkoita jos tulis sellainen tilanne vastaa.

        Olen myös tehnyt töitä, vaikka tukia olis saanut enemmän. Vitsailikin, että työntekeminen on mulle kallis harrastus. Mutta kyllä se kannatti.

        Noi palkkatukityöt on prseestä. Kaikki sanoo samaa, ei saa työpaikkaa. Ottavat uuden tukityöllistetyn kun edellisen sopimus loppuu. Mutta saahan siinä varmaan vähän rytmiä päivään, itsearvoa kohennettua ja sitä kautta pääsee valmiimmaksi töihin muualle.

        Arvostusta on ihan turha jäädä odottamaan. Sitä annostellaan työelämässä vain pakollinen määrä, eikä sekään ole aitoa. Unohda. Parempi kehitellä jotain kivaa tekemistä vapaa-ajalle. Jaksaa työelämäpascan sitten paremmin.

        Kyllä mä nyt suosittelisin kaikkia mahdollisia temppuja töihin pääsemiseksi, että selviäisi ilman tukia. Ja kaikki mahdollinen raha säästöön. Kohta voi rysähtää.. 😬

        xLiner

        Kyllähän sinne työelämään lähes jokainen omien voimavarojen ja kykyjensä mukaan pyrkii ja itsekin käyn kuntouttavasatyötoiminnassa koska se on mulle itselleni hyväksi ja siitä voi mahdollisuuksia aueta mutta en mä lähde ilmaiseksi mihinkään hyväksi käytettäväksi jos työstä ei makseta sellaista korvausta kuin kuuluu. Enkä mä vaadi mitään kuuta taivaalta vaan vain sen mikä aivan reilusti mun työstäni kuuluu saada. Mulle onnellisuus on elämän tarkoitus ei työntekeminen. Kuten aikasemmin oon myös sanonut työtä tehdään siksi että tullaan toimeen ei sen vuoksi että nyt vaan pitäisi jotain työtä muka tehdä työntekemisen takia.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllähän sinne työelämään lähes jokainen omien voimavarojen ja kykyjensä mukaan pyrkii ja itsekin käyn kuntouttavasatyötoiminnassa koska se on mulle itselleni hyväksi ja siitä voi mahdollisuuksia aueta mutta en mä lähde ilmaiseksi mihinkään hyväksi käytettäväksi jos työstä ei makseta sellaista korvausta kuin kuuluu. Enkä mä vaadi mitään kuuta taivaalta vaan vain sen mikä aivan reilusti mun työstäni kuuluu saada. Mulle onnellisuus on elämän tarkoitus ei työntekeminen. Kuten aikasemmin oon myös sanonut työtä tehdään siksi että tullaan toimeen ei sen vuoksi että nyt vaan pitäisi jotain työtä muka tehdä työntekemisen takia.🙂.

        Sairaana, nälkäisenä ja kylmissään voi miettiä uudelleen elämän onnellisuutta...

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla sellaisia joilla pärjää, ei sellaisia jotka lamauttavat. Mutta, kansa äänesti ja valtion rahat loppuu. Ja pahempaa voi olla edessä ihan muistakin syistä. Ei voi mitään.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sairaana, nälkäisenä ja kylmissään voi miettiä uudelleen elämän onnellisuutta...

        Mun mielestäni sosiaaliavustusten tulisi olla sellaisia joilla pärjää, ei sellaisia jotka lamauttavat. Mutta, kansa äänesti ja valtion rahat loppuu. Ja pahempaa voi olla edessä ihan muistakin syistä. Ei voi mitään.

        xLiner

        No niillä tuilla nyt tulee nykyäänkin vain juuri ja juuri toimeen eikä aina edes tule. Tuethan ei lamauta mitenkään ne voisi isommatkin vaan palkkojen pitäisi olla kunnolliset.

        Ja mä olen useamman vuoden ollu elämästäni asunnoton toki eri pätkissä ja ekan kerran jo 17v vuotiaana niin mitä luulet onko noi asiat mulle tuttuja.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No niillä tuilla nyt tulee nykyäänkin vain juuri ja juuri toimeen eikä aina edes tule. Tuethan ei lamauta mitenkään ne voisi isommatkin vaan palkkojen pitäisi olla kunnolliset.

        Ja mä olen useamman vuoden ollu elämästäni asunnoton toki eri pätkissä ja ekan kerran jo 17v vuotiaana niin mitä luulet onko noi asiat mulle tuttuja.🙂.

        Kyllä se toimeentulotuki on niin onneton, että töihin meneminen omalla tai julkisella kulkuneuvolla voi olla mahdotonta työt aloittaessa. Ei ole rahaa. Aika lamauttavaa se on.

        Yhtä tuttua aikoinaan seurasin, kun oli vaikeuksissa. Ensin kesti hakemuksen liitteiden kanssa, sitten päätöksen ja tuen saamisen kanssa, lopuksi sen että ymmärsi ettei pysty maksamaan ja ostamaan yhtään mitään yli minimitason. En kyllä muista enää miten se tuohon tilanteeseen joutui, jotain huonoa tuuria ehkä mukana.

        En epäile ettekö tietäisi. TES:stä näkee eri alojen palkat, niiden mukaan minimit. Varmasti koittavat sivukulujakin saada lisää työntekijöiden maksettavaksi. Semmoinen valta ny...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se toimeentulotuki on niin onneton, että töihin meneminen omalla tai julkisella kulkuneuvolla voi olla mahdotonta työt aloittaessa. Ei ole rahaa. Aika lamauttavaa se on.

        Yhtä tuttua aikoinaan seurasin, kun oli vaikeuksissa. Ensin kesti hakemuksen liitteiden kanssa, sitten päätöksen ja tuen saamisen kanssa, lopuksi sen että ymmärsi ettei pysty maksamaan ja ostamaan yhtään mitään yli minimitason. En kyllä muista enää miten se tuohon tilanteeseen joutui, jotain huonoa tuuria ehkä mukana.

        En epäile ettekö tietäisi. TES:stä näkee eri alojen palkat, niiden mukaan minimit. Varmasti koittavat sivukulujakin saada lisää työntekijöiden maksettavaksi. Semmoinen valta ny...

        xLiner

        No tuossa mielessä kyllä joo hankaloittaa äärettömästi mutta kun nää älypäät väittävät että tuet lamauttaa siksi kun ne on liian isot ja niillä on muka niin hienoa elellä. Ei niillä ole mitään käsitystä millaista se elämä on oikeasti tuilla eläessä. Mitään et voi tehdä mitään et voi suunnitella, mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja jos jotain yllättävää sattuu niin kusessa oot.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tuossa mielessä kyllä joo hankaloittaa äärettömästi mutta kun nää älypäät väittävät että tuet lamauttaa siksi kun ne on liian isot ja niillä on muka niin hienoa elellä. Ei niillä ole mitään käsitystä millaista se elämä on oikeasti tuilla eläessä. Mitään et voi tehdä mitään et voi suunnitella, mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja jos jotain yllättävää sattuu niin kusessa oot.🙂.

        👍Näinpä.

        Ei sieltä ole enää helppoa nousta "tavalliseen" elämään. Monella on ongelmia velkojen maksussa, joita on oman arvion mukaan ollut ehkä välttämätön ottaa eikä ulosotto motivoi töihin, kun palkasta lähtee aina se palkitsevin osa pois.

        Tosiaan tarkoitin ässä lamauttamisella ihan muuta kuin miksi sen taisit ymmärtää.

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tuossa mielessä kyllä joo hankaloittaa äärettömästi mutta kun nää älypäät väittävät että tuet lamauttaa siksi kun ne on liian isot ja niillä on muka niin hienoa elellä. Ei niillä ole mitään käsitystä millaista se elämä on oikeasti tuilla eläessä. Mitään et voi tehdä mitään et voi suunnitella, mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja jos jotain yllättävää sattuu niin kusessa oot.🙂.

        Siitä olen sun kanssasi eri mieltä, että työelämään kannattaa pyrkiä vaikka pienemmälläkin korvauksella alkuun. Ilman muuta kannattaa. Jos ei ole kokemusta, tietoa, taitoa ja kuntoa tehdä, niin ei oikeasti voi maksaa tyhjästä. Sen oman työn on oltava myös tuottavaa yritykselle.

        xLiner


    • Anonyymi

      Enpä usko. Aurajoesta löytyy pilvinpimein ruumiita. Hyvä kokoomus.

      • Anonyymi

        Sitä kai hakevatkin. Turhat pois.


      • Anonyymi

        Eli itse murhia tehdään kun töihin joutuis ja töitä tekemään jopas on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli itse murhia tehdään kun töihin joutuis ja töitä tekemään jopas on

        Oletko tyhmä. On paljon töihin kykenemättömiä,itsetunto ongelmaisia,mielenterveyshäiriöisiä,joita ei ohjata oikeaan hoitoon vaan pakotetaan johonkin mihin ei parhaalla tahdollakaan rahkeet riitä. Heitä riistetään. Syyllistetään ja häväistään. Orpo pete siellä omahyväisenä pukutakissaan pullistelee,kun tilastot kaunistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä. On paljon töihin kykenemättömiä,itsetunto ongelmaisia,mielenterveyshäiriöisiä,joita ei ohjata oikeaan hoitoon vaan pakotetaan johonkin mihin ei parhaalla tahdollakaan rahkeet riitä. Heitä riistetään. Syyllistetään ja häväistään. Orpo pete siellä omahyväisenä pukutakissaan pullistelee,kun tilastot kaunistuu.

        Tuollaiset egon pöhöttämät ilmapallo orpot ei ymmärrä normi ihmisten elämästä yhtikäs mitään. Luulevat,tai HALUAVAT luulla,että muut ihmiset on vain tyhmiä,laiskoja ja paskoja heihin nähden. Siksi heitä voi käyttää lattiamattona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä. On paljon töihin kykenemättömiä,itsetunto ongelmaisia,mielenterveyshäiriöisiä,joita ei ohjata oikeaan hoitoon vaan pakotetaan johonkin mihin ei parhaalla tahdollakaan rahkeet riitä. Heitä riistetään. Syyllistetään ja häväistään. Orpo pete siellä omahyväisenä pukutakissaan pullistelee,kun tilastot kaunistuu.

        Lääkäri vois määrätä et itsetunto mielenterveys ongwlmainen ym työtä pelkäävä lääkkeeksi esim betonitehtaalle käsin tekemään betonia tai raksoille laastin ja betonin tekijäksi yksin sais tehdä hommia jos ihmisiä pelkää niin pian ongelmat pois ja parantunut ja moni 15-60v parantuu kun kun eläkkeet sossu ym rahat pois niin parantuu ja töihin haluaa jos aikoo syödä ja elää mut tukii saa enemmän kuin työläiset palkkaa niin kiva juoda päivät pitkät kaljaa ja kannabista ym huumeita käyttää ja takseilla ajella töihin semmoiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset egon pöhöttämät ilmapallo orpot ei ymmärrä normi ihmisten elämästä yhtikäs mitään. Luulevat,tai HALUAVAT luulla,että muut ihmiset on vain tyhmiä,laiskoja ja paskoja heihin nähden. Siksi heitä voi käyttää lattiamattona.

        Kyllä kokoomus tulee vielä pahasti katumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kokoomus tulee vielä pahasti katumaan.

        Kun töitä hankkii suomalaisille mikä työnteossa pelottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun töitä hankkii suomalaisille mikä työnteossa pelottaa

        No sama palkka sitten muillekkin kun orpolle. Ehkä sitten työt maistuisi. Jos orpo pari euroa päivässä sais saanu seitsemästä ilta kymmeneen samaa saumaa hitsaamassa niin houkuttaisiko? Silti sitä hitsaajaa ei orpo olisi yhtään mitään. Jos hitsaaja löis hanskat tiskiin niin orpo olisi aivan turha. Älkää alkako hyppimään ruokkivan käden nenille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä. On paljon töihin kykenemättömiä,itsetunto ongelmaisia,mielenterveyshäiriöisiä,joita ei ohjata oikeaan hoitoon vaan pakotetaan johonkin mihin ei parhaalla tahdollakaan rahkeet riitä. Heitä riistetään. Syyllistetään ja häväistään. Orpo pete siellä omahyväisenä pukutakissaan pullistelee,kun tilastot kaunistuu.

        Niin. Mietihän miten hyvin meillä onkaan asiat olleet muutaman vuosikymmenen. Vaan eipä tarvitse mennä kuin vajaa sata vuotta taaksepäin, niin tilanne oli toinen.

        Hyvinvointiyhteiskunta tukineen ei ole enää tulevaisuudessa itsestään selvyys, kuten se ei ollut sata vuotta sittenkään. Enemmän mennään siihen, että täytyy elättää itse itsensä.

        Me ollaan nykyään niin kermaperseitä, että valitetaan almuistakin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mietihän miten hyvin meillä onkaan asiat olleet muutaman vuosikymmenen. Vaan eipä tarvitse mennä kuin vajaa sata vuotta taaksepäin, niin tilanne oli toinen.

        Hyvinvointiyhteiskunta tukineen ei ole enää tulevaisuudessa itsestään selvyys, kuten se ei ollut sata vuotta sittenkään. Enemmän mennään siihen, että täytyy elättää itse itsensä.

        Me ollaan nykyään niin kermaperseitä, että valitetaan almuistakin.

        xLiner

        Mun mummo meni töihin 10-vuotiaana, äiti 13- vuotiaana. Oli pakko. Tuosta lapsityövoiman käytöstä on vaan 60v aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mummo meni töihin 10-vuotiaana, äiti 13- vuotiaana. Oli pakko. Tuosta lapsityövoiman käytöstä on vaan 60v aikaa.

        👍 Tuo on hyvä muistaa tänään.

        xLiner


    • Anonyymi

      Kyllä jotain on tehtävä. Holhoaminen ja helpon rahan tarjoaminen täytyy lopettaa.

      • Anonyymi

        Sitä suomen kansakin haluaa


      • Anonyymi

        Lopeta ensiksi muiden riistäminen,ahneudessa omaa palkkaasi nostaen kun suurimmaksi osaksi persettä penkissä kulutat. En arvosta.sottaat ja paskot huolettomasti. Et vaivaudu edes roskiin tähtäämään vaan tietty siihen viereen. Et vie kuppejasi ja juomapullojasi sinne minne kuuluu kun se vaatii sinulta pari kallisarvoista askelta. Voi hyvää päivää. Ja teidän pitäis olla jotenkin esimerkki ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta ensiksi muiden riistäminen,ahneudessa omaa palkkaasi nostaen kun suurimmaksi osaksi persettä penkissä kulutat. En arvosta.sottaat ja paskot huolettomasti. Et vaivaudu edes roskiin tähtäämään vaan tietty siihen viereen. Et vie kuppejasi ja juomapullojasi sinne minne kuuluu kun se vaatii sinulta pari kallisarvoista askelta. Voi hyvää päivää. Ja teidän pitäis olla jotenkin esimerkki ihmisiä?

        Jossain kohtaa tuo teidänkin omahyväisyys tökkää. Ei jatku loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain kohtaa tuo teidänkin omahyväisyys tökkää. Ei jatku loputtomiin.

        Kannattaisi olla kaukaa viisas. Ei tyhmä . Ei kokoomus.


      • Anonyymi

        Tehän sitä helppoa rahaa saatte, nostamalla omia plkkojanne ja riistämällä muilta. Sen todellakin on lloputtava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehän sitä helppoa rahaa saatte, nostamalla omia plkkojanne ja riistämällä muilta. Sen todellakin on lloputtava!

        Lukekaa tämä!


    • Anonyymi

      Niin ja työnantajat ottais töihin. Milään ei kelpaa.

    • Anonyymi

      Eristyslaitokset pyrkii tehokkuuteen näköjään kun 2000 on taas kadonnut.

    • Anonyymi

      Minulle henk kohtaisesti vaikka työssä käyn joka pvä on aivan sama teidän vaatimukset. Pyyhkikää niihin vaikka perseenne. Ei vois vähempää kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Sinä voit tulla tänne töihin risusavottaan ja kaivamaan kiviä lapio hommiin pellolle. Maksan 9 euroa päivässä.

      • Vielä 2005 rakennusmiehen peruspalkka oli 9,5 euroa. Moni sai vielä vähemmän. Ja siivoojien kesken herätti raivoa, kun juuri taloon tullut siivooja sai heti alkuun tuon palkan. Meinas tulla jonkinlainen ulosmarssi, mutta sitten toi siivooja sammui lumihankeen ja jäätyi. Niin ei siitä lakosta sitten mitään tullut. Eikä kukaan ees nimeltä muistanu, kun se oli vaan 9,5 euron siivooja. Että jos noi kaikki kustannukset ois jäädytetty tolle tasolle. Nii suomi menestyis yhtä hy in kuin esim. Puola. Mutta ongelma on se, että pienillä palkoilla ja alhaisilla hinnoilla veroa kertyy vähemmän ja siksi kustannustasoa halutaan nostaa. Esim. Asumistuella vuokrat on nostettu ylös.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Vielä 2005 rakennusmiehen peruspalkka oli 9,5 euroa. Moni sai vielä vähemmän. Ja siivoojien kesken herätti raivoa, kun juuri taloon tullut siivooja sai heti alkuun tuon palkan. Meinas tulla jonkinlainen ulosmarssi, mutta sitten toi siivooja sammui lumihankeen ja jäätyi. Niin ei siitä lakosta sitten mitään tullut. Eikä kukaan ees nimeltä muistanu, kun se oli vaan 9,5 euron siivooja. Että jos noi kaikki kustannukset ois jäädytetty tolle tasolle. Nii suomi menestyis yhtä hy in kuin esim. Puola. Mutta ongelma on se, että pienillä palkoilla ja alhaisilla hinnoilla veroa kertyy vähemmän ja siksi kustannustasoa halutaan nostaa. Esim. Asumistuella vuokrat on nostettu ylös.

        "Asumistuella vuokrat on nostettu ylös."

        Mä en oikein usko tuohon. Pitäähän vuokran määrällä maksaa yhtiövastike, korjauslainat ja asuntolaina. Ja pitäis vielä voittoa saada.

        Ehkä asumistuki vaikuttaa asuntojen hintaan? En tiedä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Asumistuella vuokrat on nostettu ylös."

        Mä en oikein usko tuohon. Pitäähän vuokran määrällä maksaa yhtiövastike, korjauslainat ja asuntolaina. Ja pitäis vielä voittoa saada.

        Ehkä asumistuki vaikuttaa asuntojen hintaan? En tiedä.

        xLiner

        Mä ite oon vuokrannu mun ylimääräistä kaksioo 500 euroo kuukaudessa ja kaikki kulut on peittäny. Päälle tulee vesi, joka seuraa taloyhtiön taksaa. Tosin kohteessa on maalämpö, joka vaikuttaa alentavasti. ja viime talvikin selvittiin kun oli määräaikainen sähkösopimus. Pörssisähköllä tuisikin kalliiks. Kaikki asuntoon kohdistuvat kulut saa lisäksi verovähennykseen. Verohan on 30% tulosta, että mitä enemmän kuluja, sitä vähemmän maksettavaa. Joskus olen pitänyt tyhjänäkin, että on saanu nollatuloksen, eikä siis mene veroja. Ainoo että verottaja pitää vuokraa liian matalana. mutta onneksi silloin oli julkisivuvaurio, josta tippui rappausta pihalle. Lähetin sen verottajalle, ja kun isännöitsijä oli siihen vahingossa vielä kirjottanut, että tiilenkappaleita putoo, niin eipä verottaja sen koommin kyselly.


      • Anonyymi

        Tuollaiset risusavotat hoitaisin ihan siinä sivussa ja ilmaiseksi. Miten sinä? Tulisitko minun kämppäni nuohoamaan? Ja millä veloituksella? Noh,en tarvitse tuollaista lusmua mihinkään kun osaan itsekkin. Sytytä euroillasi vaikka tuli takkaan. Niin turhanpäiväistä ovat kuten te mammoman palvojat itsekkin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä ite oon vuokrannu mun ylimääräistä kaksioo 500 euroo kuukaudessa ja kaikki kulut on peittäny. Päälle tulee vesi, joka seuraa taloyhtiön taksaa. Tosin kohteessa on maalämpö, joka vaikuttaa alentavasti. ja viime talvikin selvittiin kun oli määräaikainen sähkösopimus. Pörssisähköllä tuisikin kalliiks. Kaikki asuntoon kohdistuvat kulut saa lisäksi verovähennykseen. Verohan on 30% tulosta, että mitä enemmän kuluja, sitä vähemmän maksettavaa. Joskus olen pitänyt tyhjänäkin, että on saanu nollatuloksen, eikä siis mene veroja. Ainoo että verottaja pitää vuokraa liian matalana. mutta onneksi silloin oli julkisivuvaurio, josta tippui rappausta pihalle. Lähetin sen verottajalle, ja kun isännöitsijä oli siihen vahingossa vielä kirjottanut, että tiilenkappaleita putoo, niin eipä verottaja sen koommin kyselly.

        Vuoden 2000 luvun alkupuoliskolla 59 neliötä, kaksio. vuokra alle 500 euroa, Vantaa. Siivoojan palkka brutto tonnin. Sama asunto nyt yli 1400 euroa ja siivojan palkka suunnilleen sama edelleen.


    • Anonyymi

      Hmm työtön joutuu hakemaan oikeasti neljää työpaikkaa kuukaudessa.
      Miksi heitä ei ole jo palkattu? Kenessä vika?

      • Anonyymi

        Sanos muuta. Missä vika? Kyllä töitä hakevia riittää,muttakun ei kelpaa . Sitten nyyhkitään kun ei TYÖT kelpaa.


    • Anonyymi

      Maaliskuussa työttömiä oli 250000. Jos kaikki haki neljää työpaikkaa, niin se on miljoona hakemusta. Työpaikkoja oli kuitenkin ensimmäisellä vuosineljänneksellä vain 53000.
      Mahdoton yhtälö. Populistit räksyttää, mut matikkaa ne ei ymmärrä.

      • Anonyymi

        Kaikki 250 000 tulee sitten Valtioneuvoston kansliaan valtion virkamieheksi ja löhtebät politiikkaan demateiden listoilta vai? Saadaan 250 000 uutta lehdistön lemmikkiä ei kun paritettavia silmäätekevien backstagelle..


    • Anonyymi

      Ongelma on se että kun kaikki työttömät ovat invalideja ja ne pitäisi ensin parantaa sairaaloissa työkykyisiksi, ja sailaaloiden jonot ovat vuosien mittaisia, eli ei parannut tällä vuosi kymmenellä ollenkaan...

      • Anonyymi

        Ei kaikki ole invalidejä. Totuus on tämä sama mikä on aina ollut eli kaikille ei ole työpaikkoja Suomessa. Toinen totuus on ettei tietyille aloille ole työntekijöitä ja toisille aloille niitä on liikaa.
        Suomi kuntoon, kaikille ihmisille työpaikka ja työtön kiittää. Tosin tämä on utopiaa Suomen kaltaisessa maassa,koska ei ole oikeasti sitä tahtoa. Herrojen tulot kun siitä niin kärsisi. Herrat ei halua investoida ihmisiin. Rahoille on parempaa käyttöä.


    • Anonyymi

      Sairasta heikompiosaisten kiusaamista. Samoin kun koulukiusaaminen tai työpaikkakiusaaminen. Ei mitään eroa. Väärää vallankäyttöä.

    • Anonyymi

      Pienentäminen Kun vaikka 20 prossaa
      Ja palkkojen nosto10 parissa
      Hajurakoa työllisiin
      Ja työttömien alennukset toki pois uimahalli sun muut

    • Anonyymi

      Miten ajattelit aktiivimallin tehoavan? Että tulisi porukkaa Valtuoneuvoston kansliaan töihin pelkillä amispapereilla? Tulisi politiikkaan uusia naisnaamoja demareiden edustajiksi? Että tulisi lisää paskaduunareita Issille?

    • Anonyymi

      Salekin sanoi et suomi ei ole oleskeluyhteiskunta.
      Huvittaa vaan et itse nämä vanhat kääpät ovat sellaisen tästä suomesta tehneet.
      Salen pitäisi ny mennä itse koulun penkille tilastoja lukemaan.

    • Anonyymi

      Kiinassa ne tekee 12 tuntia päivässä töitä ja palkka on jotain 50 euroa päivä. Joten tulevaisuudessa suomessa on sama homma. Suomi omn todella pieni maa ja tänne ei kukaan tule investoimaan suuria summia rahaa koska työvoimaa ei tule olemaan sen takia koska suomalaiset ei halua tehdä töitä 4 eurolla tunti vaan vaativat 20 euroa tunti. Sen takia just yritykset muualta maailmasta eivät tule investoimaan suomen. Suomessa palkat tulee laskemaan seuraavan 20 vuoden aikana dramaattisesti. Rakennustöissä on pelkästään ulkomaalaisia.

    • Anonyymi

      Lopettakaa itsekkäät pirut tavis ihmisten lyttääminen,kiusaaminen ja alistaminen ja alentaminen.

    • Mutta jos saadaan kustannuksia alas, niin tullaan toimeen pienemmilla palkoilla. Vientiin menee enemmän tavaraa ja sen myötä myös palveluita. Työpaikkoja tulee lisää ilman, että ne tulisi meidän kustannettaviksi. Nykyinen yhtälö ei toimi, vaikka poliitikot kuvittelee että palveluvienti on kannattavampaa, kun siinö suurempi arvonlisä. Mutta jos me ei viedä esim. koneita, niin ei me voida myydä myöskään koneiden asennusta, huoltoo ja käytön koulutusta. Palvelu ei ole mikään elinkeinoala, vaan se täydentää toimialoja ja meidän etu on ollut juuri se, kun voimme tarjota kokonaisuuden. Kiinastahan tulee paketti oven taakse, ei siihen mitään lisäpalvelua saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      50
      2101
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      158
      1326
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1220
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      144
      995
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      940
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      885
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      862
    8. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      41
      800
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      792
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      780
    Aihe