Miksi ihmiset käyttävät toisiaan seksileluina?

Kun kuitenkin ihan varsinaisen seksilelun voi ostaa kaupasta kertamaksulla, ja sen jälkeen käyttää sitä lelua ilmaiseksi niin paljon kuin vain mieli tekee. Niin että miksi silti kuitenkin mieluummin käytetään tuntevaa ja mahdollisesti henkisesti särkyvääkin ihmisolentoa leluna? Onko se jonkinmoinen vallan tunne toiseen ihmiseen, jota ei sen lelun kanssa voi tietenkään saada?

54

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leluilla leikitään. Seksi ei ole mitään leikkiä. Se on totista puuhaa ja sen aikana ei saa nauraa. Menee fiilis.

    • Anonyymi

      Jaa-a, samaa oon joskus miettinyt. Tulin päätelmään, että ihminen miettii vain itsekkäästi omia tarpeitaan keinoja kaihtamatta aika usein. Eihän siinä mitään, jos kaksi samanlaista kohtaa ja tietää pelin hengen, vasta sittenhän asiasta tulee ongelma, kun näin ei ole.

      ❄️

    • Anonyymi

      Tämä nykyaika on tätä. Kertakäyttöelämää ihmisten kanssa. Siksi pysyn yksin enkä harrasta edes deittailua enää. Koti on oma ihana turvapaikka, rauhallinen lepopaikka töiden jälkeen.

      • Anonyymi

        Olet pettynyt samaan ilmiöön, kun minäkin. Ymmärrän pointtisi.

        ❄️


      • Anonyymi

        Poisvetäytyminen ei korjaa kaikkia ongelmia, kuten sitä miksi on niin vaikea olla toisten kanssa. Vastauksesi on tyynnyttävä turvapaikka, mutta tulkintasi aloitukseen mustavalkoinen. On muitakin tapoja olla, kuin käyttää toista leluna tai antautua käytettäväksi sellaisena.


    • Ihmiset kaipaavat läheisyyttä ja sekoittavat sen seksiin..

      Seksilelulta ei voi saada läheisyyttä.

      • Anonyymi

        Just näin. Seksilelulta ei saa vastakaikua.

        -Palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Seksilelulta ei saa vastakaikua.

        -Palstahessu

        Eikä se ole kummoinen halaamaan tai pussailemaan..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eikä se ole kummoinen halaamaan tai pussailemaan..

        No ei ja juuri kun satun tykkäämään pussailemisesta erityisen paljon 😉

        -Palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ja juuri kun satun tykkäämään pussailemisesta erityisen paljon 😉

        -Palstahessu

        Pussailu on varsin kivaa touhua, sen myönnän. Ihan pikku suukoista kunnon imutteluun. Koko skaala on ihanaa touhua.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pussailu on varsin kivaa touhua, sen myönnän. Ihan pikku suukoista kunnon imutteluun. Koko skaala on ihanaa touhua.

        Samat sävelet 👍 Ja kunnon imuttelu on sitä kun meinaa varpaistakin lähteä kynnet 😀 Tai ainakin tuntuu siltä 😁

        -Palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samat sävelet 👍 Ja kunnon imuttelu on sitä kun meinaa varpaistakin lähteä kynnet 😀 Tai ainakin tuntuu siltä 😁

        -Palstahessu

        Harmi vain, ettei hyviä suutelijoita ole kovikaan paljon. Silloin tällöin törmää varsin hyviin suutelijoihin. En itsekään ole mikään erinomainen, jään keskinkertaisuuteen noin niin kuin oman arvioni mukaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Harmi vain, ettei hyviä suutelijoita ole kovikaan paljon. Silloin tällöin törmää varsin hyviin suutelijoihin. En itsekään ole mikään erinomainen, jään keskinkertaisuuteen noin niin kuin oman arvioni mukaan.

        Olen saanut kuulla olevani hyvä suutelija, mutta tiedä sitten? Omaa arviota en oikein osaa antaa...Ihan ok kai? Mutta on siinä kyllä ihan maku kun kohdalle sattuu hyvä suutelija. Se huulten yhteinen tanssi samassa rytmissä vie mukanaan.

        -Palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut kuulla olevani hyvä suutelija, mutta tiedä sitten? Omaa arviota en oikein osaa antaa...Ihan ok kai? Mutta on siinä kyllä ihan maku kun kohdalle sattuu hyvä suutelija. Se huulten yhteinen tanssi samassa rytmissä vie mukanaan.

        -Palstahessu

        Juu.. se on vähän niin ja noin kuka on hyvä ja kuka ei. Kysehän on yhteensopivuudesta loppupeleissä. Toki jos ei ole pienintäkään käryä mitä pitäisi tehdä suudellessa, tuskin pääsee pistesijoille.

        Mutta olen todennut, että ihan pikkusuukotkkn on tosi kivoja.


    • En tiedä olisiko kuitenkaan mikään "vallan tunne" kyseessä? Vaikea kuvitella 🤔
      Ehkä jos aikuinen mies käyttää nuorta tyttöä vain tarpeidensa tyydyttämiseen (voiko sukupuolet olla myös toisin päin, ehkä?), mutta ei varmaan muuten.

      Täällä onkin jo todettu, että ihminen haluaa ihmisen. Jotkut seksityöläisetkin ovat kertoneet, että kokevat välillä olevansa sosiaalityöntekijöitä ja sen asiakkaan kuunteleminen, koskettaminen ja läheisyys on palvelussa melkein tärkeämpää kuin varsinainen akti.

      On todella surullista, jos sinulla tai läheisellesi on tullut kokemus hyväksikäytöstä? Tunteilla leikkimistä toki tapahtuu muutenkin kuin pelkän seksin suhteen. Siinä voi ollakin kyse vallan tunteesta, jos joku nauttii toisen manipuloinnista, huijaamisesta, alistamisesta. Narsistinen luonne on tällainen.

      Mitä tulee varsinaisesti seksiin, niin seksilelulla voi tyydyttää fyysisen tarpeen, mutta ei psyykkistä. Tai siis.. joku voi tietenkin olla niin addiktoitunut seksiin, että toki joku voi tyydyttyä lelun kanssa jollakin tavalla myös psyykkisesti. Jos omat ranteet ei kestä niin paljon kuin muu tarve vaatii.

      Tämä sun aloitus herättää kyllä monenlaisia ajatuksia, mutta enpä nyt ehkä jatka tämän enempää tällä kertaa.🙂

    • Anonyymi

      Siksi kun ne on itsekkäitä ja ahneita. "Minä" "Minulle" ja mielellään heti muiden tunteistä välittämättä.

      -harmiseikirj-

    • Mietipä itse. Onko silikonidildo kovin kummoinen seksilelu? Ihminen on siihen touhuun kiistatta paras. Ja toiset ovat niin ajattelemattomia tai suorastaan ilkeitä, etteivät uskalla kertoa millä asialla ovat liikenteessä, vaan mieluummin valehtelevat saadakseen haluamansa. Itsekästäkin siis.

      • Tuossa samaa mieltä, jos reilusti kertoo asiansa, että kaipaa vain seksiä ja läheisyyttä toiselta, niin en pidä sitä muuna kuin inhimillisenä tarpeiden tyydyttämisenä.

        Tousaalta jos raukkamaisena ei uskalla olla rehellinen, niin todellakin käyttää toista hyväkseen.

        Mutta tuokin on monitahoinen juttu, niin kauan kun on erilaisia ihmisiä erilaisilla haluilla ja tarpeilla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tuossa samaa mieltä, jos reilusti kertoo asiansa, että kaipaa vain seksiä ja läheisyyttä toiselta, niin en pidä sitä muuna kuin inhimillisenä tarpeiden tyydyttämisenä.

        Tousaalta jos raukkamaisena ei uskalla olla rehellinen, niin todellakin käyttää toista hyväkseen.

        Mutta tuokin on monitahoinen juttu, niin kauan kun on erilaisia ihmisiä erilaisilla haluilla ja tarpeilla.

        Heikossa on itsetunto, jos ei pysty suoraan sanomaan haluavansa vain seksiä. Ainakin nyt. Surullista ja säälittävääkin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Heikossa on itsetunto, jos ei pysty suoraan sanomaan haluavansa vain seksiä. Ainakin nyt. Surullista ja säälittävääkin.

        Niin. Kovin valitettavan monella.. niin naisella kuin miehelläkin tekee tiukkaa olla rehellinen. Ja varsinkin olla rehellinen itselleen..se on liki mahdotonta monelle.

        Mutku, jotku tai vaikka.. selityksiä riittää ja egon nostattamista jalustalle. Tarkoitan, että noiden varjolla ollaan epärehellisiä itselleen ja kritiikkiä ei osata ottaa ollenkaan vastaan.

        Jos lähtökohta on että toinen haluaa tyydyttää tarpeitaan ja toinen etsii elämänkumppania, kun seksiä harrastetaan, ovat molemmat itsekkäästi ja epärehellisesti liikenteessä.

        Oletetaan toisella olevan samat lähtökohdat ja siinä ollaan epärehellisiä itselleen.


    • Anonyymi

      Se lienee se hyväksytyksi tulemisen tunne,että jollekkin kelpaa. Narsistit saa orgasmeja pelkästä ajatuksesta vaikka panisi rupisammakkoa. Seksistä on tehty jumala niille ,jotka eivät Jumalasta ymmärrä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Inhoan noin eläimen tasolle taantuneita ' ihmisiä'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inhoan noin eläimen tasolle taantuneita ' ihmisiä'.

        Ja minä inhoan tikkapipoisuutta ja toisten halveksuntaa.. toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja minä inhoan tikkapipoisuutta ja toisten halveksuntaa.. toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

        Se on oikeutesi. Ole hyvä. Mutta kaikki se paha mitä maailmassa tapahtuu on meidän ihan itse itsellemme tilaamaa. Nautitaan siitä. Ei sitten valiteta. Saimme syntyä ihmisiksi,mutta elämme eläiminä edelleen. Hyvä me💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikeutesi. Ole hyvä. Mutta kaikki se paha mitä maailmassa tapahtuu on meidän ihan itse itsellemme tilaamaa. Nautitaan siitä. Ei sitten valiteta. Saimme syntyä ihmisiksi,mutta elämme eläiminä edelleen. Hyvä me💩

        Ihminen on eläin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihminen on eläin.

        Ihmisellä on kuitenkin mahdollisuus nousta seuraavalle henkiselle tasolle ja unohtaa seksi. Näin oon ite tehny.


      • JeroP kirjoitti:

        Ihmisellä on kuitenkin mahdollisuus nousta seuraavalle henkiselle tasolle ja unohtaa seksi. Näin oon ite tehny.

        Ihmisellä on mahdollisuus myös nousta sellaiselle henkisyyden tasolle, että kunnioittaa fyysisyyttään ja osaa arvostaa myös sitä. Elämme fyysisessä maailmassa, seksi on mauste siinä sopassa. Ja se on ihanimmillaan juuri kahdestaan. Seksi siis.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihmisellä on mahdollisuus myös nousta sellaiselle henkisyyden tasolle, että kunnioittaa fyysisyyttään ja osaa arvostaa myös sitä. Elämme fyysisessä maailmassa, seksi on mauste siinä sopassa. Ja se on ihanimmillaan juuri kahdestaan. Seksi siis.

        Eri ihmisillä tietenkin eri tavoin. Mulla on seksi ikää myöten irronnut ihmisestä. Siis ennen tietenkin itseni kanssa harrastaessa ajattelin vastakkaista sukupuolta. Mutta en enää, vaan se on muuttunut abstraktiksi. Ja niin kuin japanissa, uskon suomessakin syntyvyydenkin jo vähentyessä, ihmisten siirtyvän enemmän sooloiluun. Tietenkin vastakkainen sukupuoli voi olla viehättävä, mutta ei enää seksuaalisesti. Kokemusta ei mulla tietenkään ole seksistä kaksin. Mutta miksi nähdä tuo kauhea vaiva, kun sama asia hoituu helpommalla ja juuri silloin kun itse haluaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihmisellä on mahdollisuus myös nousta sellaiselle henkisyyden tasolle, että kunnioittaa fyysisyyttään ja osaa arvostaa myös sitä. Elämme fyysisessä maailmassa, seksi on mauste siinä sopassa. Ja se on ihanimmillaan juuri kahdestaan. Seksi siis.

        Minusta sä idealisoit hieman liikaa seksiä. Kiva, että saat siitä paljon ja se on sulla ollut hyvää viime aikoina. Läheisyyttä on monenlaista, ilman seksiä voi olla hellyyttä ja kohtaamista, ihanaakin. Kaikilla ei itse seksi ole niin ihanaa, mutta elämä maistuu silti.


      • JeroP kirjoitti:

        Eri ihmisillä tietenkin eri tavoin. Mulla on seksi ikää myöten irronnut ihmisestä. Siis ennen tietenkin itseni kanssa harrastaessa ajattelin vastakkaista sukupuolta. Mutta en enää, vaan se on muuttunut abstraktiksi. Ja niin kuin japanissa, uskon suomessakin syntyvyydenkin jo vähentyessä, ihmisten siirtyvän enemmän sooloiluun. Tietenkin vastakkainen sukupuoli voi olla viehättävä, mutta ei enää seksuaalisesti. Kokemusta ei mulla tietenkään ole seksistä kaksin. Mutta miksi nähdä tuo kauhea vaiva, kun sama asia hoituu helpommalla ja juuri silloin kun itse haluaa.

        No noin tietysti niinkin. Kukin tyylillään.

        Minulla itsellänikin on niin, että jos olen pitkään ilman, niin eipä sitä juuri kaipaa.

        Jokainen toteuttaa seksuaalisuuttaan omalla tavallaan ja ei ole oikeaa tapaa. Joitakin vääriä tapoja on, mutta ne onkin kriminalisoitu. Ja syystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sä idealisoit hieman liikaa seksiä. Kiva, että saat siitä paljon ja se on sulla ollut hyvää viime aikoina. Läheisyyttä on monenlaista, ilman seksiä voi olla hellyyttä ja kohtaamista, ihanaakin. Kaikilla ei itse seksi ole niin ihanaa, mutta elämä maistuu silti.

        Kyllä.. läheisyys on seksiä tärkeämpää, minulle se vain nostaa niin tolkuttomat halut, etten voi olla haluamatta seksiä.

        Haluaisin kyetä sanomaan, että pystyn erottelemaan seksin ja läheisyyden toisistaan, mutta rehellinen vastaus on, etten voi olla tuntematta halua.

        Se taas, että tunnen halua, ei johda aina seksiin. Pystyn kyllä pitämään haluni kurissa.

        En idealisoi seksiä. Ymmärrän, että se on kaikille yksilökohtainen asia.

        Jos olisin kyökkipsykologi sanoisin että täytän seksillä lapsuuden hylkäämistraumoja tai sitä hellyysvajetta joka minulla sieltä on.
        Mutta kun en kyökkistele, niin homma rehellisesti on niin, että minulla on valtava tarve läheisyyteen ja se taas johtaa seksiin.

        En ole juurikaan läheisriippuvainen, mutta kosketus on minulle tärkeää. Antavana ja saavana osapuolena. Se on jotakin, mitä ilman olen paljolti lapsuudessani jäänyt. Ja kompensoin sitä nyt, kun saan itse päättää miten elän.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä.. läheisyys on seksiä tärkeämpää, minulle se vain nostaa niin tolkuttomat halut, etten voi olla haluamatta seksiä.

        Haluaisin kyetä sanomaan, että pystyn erottelemaan seksin ja läheisyyden toisistaan, mutta rehellinen vastaus on, etten voi olla tuntematta halua.

        Se taas, että tunnen halua, ei johda aina seksiin. Pystyn kyllä pitämään haluni kurissa.

        En idealisoi seksiä. Ymmärrän, että se on kaikille yksilökohtainen asia.

        Jos olisin kyökkipsykologi sanoisin että täytän seksillä lapsuuden hylkäämistraumoja tai sitä hellyysvajetta joka minulla sieltä on.
        Mutta kun en kyökkistele, niin homma rehellisesti on niin, että minulla on valtava tarve läheisyyteen ja se taas johtaa seksiin.

        En ole juurikaan läheisriippuvainen, mutta kosketus on minulle tärkeää. Antavana ja saavana osapuolena. Se on jotakin, mitä ilman olen paljolti lapsuudessani jäänyt. Ja kompensoin sitä nyt, kun saan itse päättää miten elän.

        Rehellisesti, nyt kuulostaa sille että selität syitä miksi pidät seksistä. Saat sinä pitääkin, tehdä kumppanin tyytyväiseksi ja samalla saada nautintosi ja tarpeen tyydytyksen. Selityksesi saa ajattelemaan, että kenen tahansa seksi kelpaa, vaikka palstalla me kaikki ehkä jo tiedämme, kenen kanssa sinä peuhaat. Kenen kanssa tahansa on sitä läheisriippuvuutta. Ei kenen kanssa tahansa on taas muuta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä.. läheisyys on seksiä tärkeämpää, minulle se vain nostaa niin tolkuttomat halut, etten voi olla haluamatta seksiä.

        Haluaisin kyetä sanomaan, että pystyn erottelemaan seksin ja läheisyyden toisistaan, mutta rehellinen vastaus on, etten voi olla tuntematta halua.

        Se taas, että tunnen halua, ei johda aina seksiin. Pystyn kyllä pitämään haluni kurissa.

        En idealisoi seksiä. Ymmärrän, että se on kaikille yksilökohtainen asia.

        Jos olisin kyökkipsykologi sanoisin että täytän seksillä lapsuuden hylkäämistraumoja tai sitä hellyysvajetta joka minulla sieltä on.
        Mutta kun en kyökkistele, niin homma rehellisesti on niin, että minulla on valtava tarve läheisyyteen ja se taas johtaa seksiin.

        En ole juurikaan läheisriippuvainen, mutta kosketus on minulle tärkeää. Antavana ja saavana osapuolena. Se on jotakin, mitä ilman olen paljolti lapsuudessani jäänyt. Ja kompensoin sitä nyt, kun saan itse päättää miten elän.

        Mainiota tekstiä.
        Hienoa että joku nainenkin uskaltaa tunnustaa että muu kosketus alkaa panettamaan :)

        Naiset useimmiten puhuvat vaan siitä hellyydestä ja ettei sen tarvitse johtaa seksiin. Jotkut ovat jopa tyytyväisiä jos ei johda.

        Minusta se on minun ja tunteideni väärinkäyttöä. Jos joku hemaiseva nainen koskettelee minua ja olettaa ettei minua ala panettamaan. Hänhän raiskaa minua henkisesti silloin.

        Itsellä se menee niin päin, että tunteet herättävät seksuaalisen halun hyvin todennäköisesti, mutta pelkkä seksi ei ollenkaan välttämättä herätä mitään korkeampia tunteita. Ja jos sopimattomasti herättää, niin pystyn katkaisemaan jutulta siivet melko helposti.

        Eli pystyn harrastamaan seksiä käytännössä kenen kanssa tahansa ihastumatta. Mutta jos mennään ihastumisen kautta, niin silloin alkaa automaattisesti myös panettamaan.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti, nyt kuulostaa sille että selität syitä miksi pidät seksistä. Saat sinä pitääkin, tehdä kumppanin tyytyväiseksi ja samalla saada nautintosi ja tarpeen tyydytyksen. Selityksesi saa ajattelemaan, että kenen tahansa seksi kelpaa, vaikka palstalla me kaikki ehkä jo tiedämme, kenen kanssa sinä peuhaat. Kenen kanssa tahansa on sitä läheisriippuvuutta. Ei kenen kanssa tahansa on taas muuta.

        Selitin, koska syytettiin seksin idealisoimisesta. Mikä minun ymmärrykseni mukaan tarkoittaa asioiden kaunistelemista.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Selitin, koska syytettiin seksin idealisoimisesta. Mikä minun ymmärrykseni mukaan tarkoittaa asioiden kaunistelemista.

        En lainkaan syyttänyt, kerroin vain mitä mieltä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti, nyt kuulostaa sille että selität syitä miksi pidät seksistä. Saat sinä pitääkin, tehdä kumppanin tyytyväiseksi ja samalla saada nautintosi ja tarpeen tyydytyksen. Selityksesi saa ajattelemaan, että kenen tahansa seksi kelpaa, vaikka palstalla me kaikki ehkä jo tiedämme, kenen kanssa sinä peuhaat. Kenen kanssa tahansa on sitä läheisriippuvuutta. Ei kenen kanssa tahansa on taas muuta.

        "Kenen kanssa tahansa on sitä läheisriippuvuutta."

        Ei vaan se on pakonomaista seksikäyttäytymistä. Läheisriippuvuus on suhteessa olemista itsensä kustannuksella. Sinä et voi määritellä Pirpanasta kumpaakaan, koska et tiedä etkä tunne koko ihmistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainiota tekstiä.
        Hienoa että joku nainenkin uskaltaa tunnustaa että muu kosketus alkaa panettamaan :)

        Naiset useimmiten puhuvat vaan siitä hellyydestä ja ettei sen tarvitse johtaa seksiin. Jotkut ovat jopa tyytyväisiä jos ei johda.

        Minusta se on minun ja tunteideni väärinkäyttöä. Jos joku hemaiseva nainen koskettelee minua ja olettaa ettei minua ala panettamaan. Hänhän raiskaa minua henkisesti silloin.

        Itsellä se menee niin päin, että tunteet herättävät seksuaalisen halun hyvin todennäköisesti, mutta pelkkä seksi ei ollenkaan välttämättä herätä mitään korkeampia tunteita. Ja jos sopimattomasti herättää, niin pystyn katkaisemaan jutulta siivet melko helposti.

        Eli pystyn harrastamaan seksiä käytännössä kenen kanssa tahansa ihastumatta. Mutta jos mennään ihastumisen kautta, niin silloin alkaa automaattisesti myös panettamaan.

        -keinovaginamies-

        Niin.. no mä nyt olen jokin poikkeustapaus kai.. anomalia.

        Pystyn kyllä halailemaan ja pussailemaankin ilman seksuaalista halua. Siis jos koen ihmisen ystävänä.

        Joo, kyllä mullekin tulee hyväksikäytetty fiilis, jos ensin peuhaillaan kaikkea kivaa ja sit ei saakaan seksiä. Jää vain järjetön panetus.

        Minä ihastun todella herkästi. Eli minulla on aina tunteita pelissä kun harrastan seksiä. Vaikka olisi vain yhden yön juttu kyseessä.
        Realistisoin ne sit jälkeenpäin. Siinä mielessä olen ihan perinteinen nainen, vaikka ajattelenkin monasti kuin mies..


      • Anonyymi kirjoitti:

        En lainkaan syyttänyt, kerroin vain mitä mieltä olen.

        Totta. Olet tuossa oikeassa. Esitit mielipiteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenen kanssa tahansa on sitä läheisriippuvuutta."

        Ei vaan se on pakonomaista seksikäyttäytymistä. Läheisriippuvuus on suhteessa olemista itsensä kustannuksella. Sinä et voi määritellä Pirpanasta kumpaakaan, koska et tiedä etkä tunne koko ihmistä.

        Kaikki on suhteellista. Myös se, millainen suhde ihmisellä on seksiin. Läheisriippuvuus on yleiskäsite asialle, jossa ihminen tuntee voimakasta kiintymystä itselleen epäedulliseen ihmissuhteeseen ja etenkin jossa hän tuntee erityistä vaikeutta muuttaa asioiden tilaa esimerkiksilähtemällä suhteesta. Riippuvuuden omaista kiinnittymistä voi siis kehittää myös lyhyiin tai irtosuhteisiin.

        Sinä ilmeisesti tunnet ja tiedät aukottomasti koko Pirpanan ja uskot hänen tarvitsevan sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Myös se, millainen suhde ihmisellä on seksiin. Läheisriippuvuus on yleiskäsite asialle, jossa ihminen tuntee voimakasta kiintymystä itselleen epäedulliseen ihmissuhteeseen ja etenkin jossa hän tuntee erityistä vaikeutta muuttaa asioiden tilaa esimerkiksilähtemällä suhteesta. Riippuvuuden omaista kiinnittymistä voi siis kehittää myös lyhyiin tai irtosuhteisiin.

        Sinä ilmeisesti tunnet ja tiedät aukottomasti koko Pirpanan ja uskot hänen tarvitsevan sinua.

        Seksiriippuvuus on eri asia kuin läheisriippuvuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Myös se, millainen suhde ihmisellä on seksiin. Läheisriippuvuus on yleiskäsite asialle, jossa ihminen tuntee voimakasta kiintymystä itselleen epäedulliseen ihmissuhteeseen ja etenkin jossa hän tuntee erityistä vaikeutta muuttaa asioiden tilaa esimerkiksilähtemällä suhteesta. Riippuvuuden omaista kiinnittymistä voi siis kehittää myös lyhyiin tai irtosuhteisiin.

        Sinä ilmeisesti tunnet ja tiedät aukottomasti koko Pirpanan ja uskot hänen tarvitsevan sinua.

        En tunne ja tiedä pirpanaa aukottomasti, hän ei tarvitse minua. Mutta ei tarvitse sinuakaan arvostelemaan seksi- ja muita ihmissuhteitaan.

        Joissain ketjun kirjoituksissa yritään todistella, että seksistä pitävät ihmiset ovat huonoja, henkisyyttä arvostavat parempia, sehän on hevonkukkua. Toiset pitävät seksistä ja toimivat sen mukaan, toiset keskittyvät henkisyyteen ja toimivat sen mukaan. Jätetäänpä toisten arvostelu ja diagnoosien teko sikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne ja tiedä pirpanaa aukottomasti, hän ei tarvitse minua. Mutta ei tarvitse sinuakaan arvostelemaan seksi- ja muita ihmissuhteitaan.

        Joissain ketjun kirjoituksissa yritään todistella, että seksistä pitävät ihmiset ovat huonoja, henkisyyttä arvostavat parempia, sehän on hevonkukkua. Toiset pitävät seksistä ja toimivat sen mukaan, toiset keskittyvät henkisyyteen ja toimivat sen mukaan. Jätetäänpä toisten arvostelu ja diagnoosien teko sikseen.

        Huomautan sivusta ettei seksi sulje henkisyyttä pois mitenkään. Yhtä hyvin molemmat puolet voi olla vahvoja.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa kenenkin motiiveja, mutta faktahan on se että keskinkertainenkin keinovagina hakkaa huonon nainnin mennen tullen ja palatessa.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Ei tarvii siivota.

    • Anonyymi

      Menin siskon barbinuken kanssa kylpyyn, se oli ensimmäinen seksikokemukseni.
      Pyydän anteeksi kaikilta osapuolilta.

    • Anonyymi

      "käytetään tuntevaa ja mahdollisesti henkisesti särkyvääkin ihmisolentoa leluna? "

      Että mitä? Seksi on täysin vapaaehtoista, siihen on oltava molempien suostumus. Tilapäinenkin seksi sisältää koko joukon tunteita (tiedostamattomia ja tiedostettuja). Ennenkaikkea seksi on vuorovaikutusta ihmisten välillä ja tuo vuorovaikutus pitää sisällään vallan erilaisia juttuja ihmisten persoonallisuudesta riippuen.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Joillekin panemishalujen herääminen näyttäisi tarkoittavan hetikohta panopuuhiin ryhtymistä. Eikö ihmisillä ole lainkaan henkistä kanttia nousta ruumiin halujen yläpuolelle?

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole täysin vapaaehtoista molemmin puolin. Sitten osa toki tyhmyyttään luulee, että voi seksillä sitouttaa sen kumppanin kenellä on sata muutakin ottajaa. Mutta moralisointihan tässä on vanhanaikaista konservatiisivuutta ja pahaa patriarkaatin valtaa, ja kenenkä vika se ihmisten oma tyhmyys lopulta on?

    • Anonyymi

      Seksi on ihan vapaaehtoista. Ajatuksen juoksussasi on jotain tosi hämärää. Oletko tullut seksuaalisesti hyväksikäytetyksi ja miksi sinulla on itseäsi halventava nimi?

    • Kaksipiippuinen juttu! On sikaa, jos seksiä ”ostetaan” lupaamalla suhdetta, sanomalla katteettomia rakkauden tunnustuksia tai puhumalla perheestä yhdessä tms. Antamalla siis ymmärtää valhellisesti, että haluaa ensisijaisesti muuta kuin seksiä.

      Kuitenkaan seksiin ryhtyessä yhtä väärin on olettaa, että seksi tarkoittaa suhdetta, sitoumusta, perhettä tms. Tai, että seksi on lupaus mihinkään. Seksi ei saisi olla kaupan väline kummassakaan tapauksessa. Jos halua sitoumusta, siitä pitää sopia erikseen ja tarvittaessa ennen seksiä (jos ei halua tilannetta, että vastapuoli pitää seksiä vain seksinä). Tai sitten kannattaa odottaa hieman pidempään ennen sänkyyn hyppäämistä.

      Toinen asia on, onko seksissä mitään pahaa. Ei mielestäni ole. Silti yhdenillan jutut on hyvin harvoin kokemuksen arvoisia. Syy siihen, on että iso osa ainakin miehistä käyttää naista lähinnä itsetyydytyksen välineenä ja tulos on hätäinen laukeaminen (miehen) ilman hellyyttä, läsnäoloa, kosketusta, kuuntelua, ja ilman silmiin katsomista. Olen totaalisesti eri mieltä Randen kanssa, silikonidildo voittaa tuon toiminnan 6-0. 😂 Samoin voittaa ”pelkkä” hellyys, läsnäolo, kosketus, kuuntelu ilman, että päästään lähellekään seksiä. Poikkeuksia toki on, mutta valitettavan harvassa.

      Seksiin ei pidä ryhtyä, jos ei ole itse valmis kestämään sen aiheuttamia tunteita tai jos käyttää seksiä kaupan välineenä. On inhimillistä, että seksi aiheuttaa tunteita. Siitä ei kuitenkaan tule syyttää toista. Ihminen vastaa itse omista tunteistaan.

    • Anonyymi

      Tjaa, eipä tuo taida olla tuossa muodossa kuin vain yksi hyväksikäytön muoto lisää tässä kauniissa maailmassamme 🌼

    • Anonyymi

      En voi muiden puolesta sanoa, mutta itse en käytä ihmisiä "leluina". Päinvastoin, ajattelen ehkä liikaa etukäteen, ettei jostain jutusta voi tulla mitään enkä siksi amna sille mahdollisuutta etten veisi toisen kallista aikaa... No, ongelmansa kullakin...

    • Anonyymi

      Entä miksi ihmiset pyrkivät sitomaan toisen itseensä emotionaalisesti niin kovin vahvasti? Eikö se ole perimmäistä manipulointia ja oikeastaan luonnonvastaista; jossain vaiheessa tulee kyllästymispiste jossa kaikesta hyvästä huolimatta ei ole enää mitään relevanttia tarjottavaa.

      Kuitenkin tätä romanttista rakkautta tarjotaan vaihtoehtona ja uskotellaan toisille että se on toimiva konsepti.

      Satunnaisessa panossa tai seksuaaliselle toteutumiselle perustuvassa suhteessa kuitenkin pysytään aivan yksinkertaisessa konseptissa eikä luoda mitään erityistä illuusiota; caveat emptor jos ajattelit jotain enemmän. Sensijaan romanttinen rakkaus kaikkineen on aivan suoraa kusetusta, illuusiota ja kokonaisen kohtuuttoman elämäntavan markkinointia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      50
      2101
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      158
      1326
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1220
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      144
      995
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      940
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      885
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      862
    8. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      41
      800
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      792
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      780
    Aihe