Missä näette järkeä elämässä?

Anonyymi-ap

Itse näen ja kuulen esimerkiksi musiikissa. Se joko toimii tai ei. Kun kuulo harjaantuu, kuulee ja näkee järjen sellaisessakin musiikissa, missä ei välttämättä ensikuulemalla kuule ja näe.

Rakkaudessa on järkeä. Sekin on harvoja asioita missä on jotain järkeä. Se on tavallaan paradoksi. Siihen sisältyy toinen toisensa kumoavia elementtejä, mutta ilman niitä sitä ei olisi. Kun rakkaus näyttäytyy ihmiselle, se näyttää ihmiselle kaiken. Ei pelkästään sitä ihqudaata ja romantiikkaa, vaan myös sen nurjan puolen. Ja kaiken mitä jää niiden väliin. Ja tärkeintä on silloin jokaisen katsoa itseensä, mitä rakkaus näyttää jokaiselle hänestä omasta itsestä. Silloin ollaan valinnan edessä, että otetaanko vastaan se rakkauden tarjoama viisaus tai yritetään poimia vaan rusinat pullasta. Jos päätyy jälkimmäiseen, karkaa myös rakkaus. Minusta siinä on erittäin paljon järkeä. "...Sillä rakkaudessa on aina hiukan hulluutta ja hulluudessa on aina hiukan järkeä..." :)

Matematiikassa ja numeroissa on järkeä. Ne harvemmin valehtelee. Ihminen niiden takana voi valehdella ja vääristellä numeroita ja lukuja, mutta itse matematiikka ei sitä tee. Itse tosin menetin mielenkiintoni matematiikkaan joskus 11-12 vuotiaana kun meille opetettiin koulussa Pythagoraan lause. Se on mielestäni niin briljantti, että se selittää kaiken. Sen verran minua kuitenkin vielä matematiikka kiinnostaa, että musiikissa näen eri sointukuviot geometrisinä kuvioina. Ne on minusta hyvin selkeitä ja toimivia. Ovat olleet minulle pitkälti yli 30 vuotta. Ja niissä on järkeä, koska ne toimii.

Syyssä ja Seurauksessa on aina järkeä. Se on ehkä järkevintä, mitä elämä voi kenellekään tarjota. Oppiakseen Syyn ja Seurauksen lainalaisuuden, pitää olla vaan skarppina ja sille pitää antaa aikaa. Ja paljon. :)

Elämässä on varmaan paljon muutakin, missä on järkeä, mutta vielä enemmän ainakin minä näen koko ajan järjettömyyttä ja järjenvastaisuutta.

Mites teillä?

64

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä biisissä on hyvin selkeä geometrinen kuvio ja siihen sopiva melodia(ne on enemmän tunnepuolen juttuja). Samanlaisia kuvioita on lukemattomissa eri biiseissä. Ja ne toimii. Ja niissä on järkeä... :)

      https://www.youtube.com/watch?v=T80B7s7ekGo

    • Nyt mun aivot ei oikein jaksa kauheasti toimia, mutta maailmassa on asioita, joissa on järkeä ja sitten sellaisia, joissa ei niin paljon ole.

    • On nyt vähän väsynyt, niin en jaksa aina oikein keksiä vastauksia.

      • Anonyymi

        Jos joutuisit keksimään vastauksia, niissä ei välttämättä olisi järkeä. Jos jossain elämässäsi on järkeä, sen vaan tietää. Vastaukset tulee silloin kuin apteekin hyllyltä. :)


      • Anonyymi

        Järkeä on siinä ettei väsyneenä jaksa vastailla, aivot tarvitsevat välillä tilaa, jossa ei ajatella lisää, vaan puretaan jo koettua.

        AV


    • Haluaisin kyseenalaistaa järjen olemassaolon. Väittämää ei kuitenkaan voi perustella järjellisesti.
      Samoin haluaisin kyseenalaistaa kaikki arvot. Mutta kun katsoin nihilismin kuiluun, hätäännyin kuin pieni lapsi.

      • Anonyymi

        Kyseenalaistaa voi mitä vaan, mutta jos missään ei ole mitään järkeä, mitä järkeä meidän on edes olla tässä maailmassa. Minä väitän, että me tarvitaan elämässämme jonkinlaista järkeä. Jotain, mihin voidan luottaa. Johonkin, mikä toimii tietyllä tavalla, vaikka mitä olisi. :)

        Arvot on taas kuin moraali. Hyvin häilyvä ja muuttuva. Paras arvo on sellainen, millä ei ole mitään arvoa. Kaikella muulla on hintansa. :)

        Minä olen misantrooppi. Mutta silti uskon asioihin elämässä(ihmisiinkin, vaikken pidä niistä), joissa on järkeä. Kunnes toisin todistetaan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseenalaistaa voi mitä vaan, mutta jos missään ei ole mitään järkeä, mitä järkeä meidän on edes olla tässä maailmassa. Minä väitän, että me tarvitaan elämässämme jonkinlaista järkeä. Jotain, mihin voidan luottaa. Johonkin, mikä toimii tietyllä tavalla, vaikka mitä olisi. :)

        Arvot on taas kuin moraali. Hyvin häilyvä ja muuttuva. Paras arvo on sellainen, millä ei ole mitään arvoa. Kaikella muulla on hintansa. :)

        Minä olen misantrooppi. Mutta silti uskon asioihin elämässä(ihmisiinkin, vaikken pidä niistä), joissa on järkeä. Kunnes toisin todistetaan. :)

        Kun kyseenalaistaa kaikki, jäljelle ei jää mitään sellaista, mitä pitäisi järjellä selittää.
        Zeniläinen mielentila lienee samankaltainen kokemus.

        Oikeastaan tunne on ainoa mielekäs tapa kokea elämä, kaikki muu on selittelyä. 😀


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Kun kyseenalaistaa kaikki, jäljelle ei jää mitään sellaista, mitä pitäisi järjellä selittää.
        Zeniläinen mielentila lienee samankaltainen kokemus.

        Oikeastaan tunne on ainoa mielekäs tapa kokea elämä, kaikki muu on selittelyä. 😀

        Zeniläisyys on ehkä enää ainoa, mikä on jollain tavalla lähellä sitä itse asiaa. Zeniläisyys on taitaa olla ennen kaikkea tyyneyttä ja kykyä hyväksyä kaikki paska mitä ympärillä on. Se on mahdollista silloin, kun hylkää järjen ja vaan ON. Se ei ole ollenkaan huono tapa, valinta sekin.

        Mutta kyllä minun mielestäni jokainen voi sanoa ja jokaisen täytyy sanoa, jos jokin vituttaa. Jos kaikki olisimme hiljaa siitä, ei kestäisi kauankaan, kun koko maailma olisi vittuuntunut eikä edes tietäisi mihin se on vittuuntunut. :)


    • Anonyymi

      Itse elämässä on järkeä. Olla yksi sakara rattaassa, joukossa täyttämässä paikkansa.

      • Anonyymi

        Minä en tiedä paikkaani. Mutta pikkuhiljaa alkaa muodostumaan loppuelämäni suunnitelma. Sekin voi tosin heittää häränpyllyä, koska kaikkeen minäkään en voi vaikuttaa. Mutta eri mahdollisuuksia ja todennäköisyyksiä olen miettinyt paljon... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä paikkaani. Mutta pikkuhiljaa alkaa muodostumaan loppuelämäni suunnitelma. Sekin voi tosin heittää häränpyllyä, koska kaikkeen minäkään en voi vaikuttaa. Mutta eri mahdollisuuksia ja todennäköisyyksiä olen miettinyt paljon... :)

        Mihin suuntaan meet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin suuntaan meet?

        Pikkuhiljaa pois ihmisten läheisyydestä. Nytkin on jo ihan hyvä. Voin aina paremmin silloin kun minun ei tarvitse olla ihmisten seurassa yhtään enemmän kuin haluan.

        Lopussa olisi hyvä poistua unohdettuna ja tuntemattomana. Ihan niin kuin minua ei olisi ikinä ollutkaan. Eri polkuja sille päätepysäkille on paljon, mutta näin ainakin itse haluan lähteä täältä silloin kun se aika tulee. Eikä se ole oikeastaan kovin vaikea. Nykyaikana ihmiset unohtaa nopeasti. Myös toiset ihmiset ja läheisetkin. Kunhan itse vähitellen systemaattisesti ajautuu kauemmas heidän muistipiiristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin suuntaan meet?

        Taivaan Kotiin päin matkalla.


    • Anonyymi

      Ei elämässä mitään järkeä oikeastaan ole, sattumien summaa ja vaihtelevia näkökulmia.
      Rakastuminen on kiihtynyttä hormonitoimintaa ja rykelmä kyseenalaisia tarpeita :).
      Järjellinen toiminta on mielen uteliaisuutta ja ratkaisujen etsimistä löydettyihin pähkinöihin. Ihmisillä vain on taipumus monimutkaistaa asioita liikaa tai tehdä niistä jotain mystiikkaa tihkuvia hörhelöitä. Loppujen lopuksi elät vain hetken ja sitten kuolet, ei niin kovin kummoinen juttu 😁

      • Anonyymi

        Järki eiole elämää. Jos olisi emme olisi näin tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki eiole elämää. Jos olisi emme olisi näin tyhmiä.

        Tässä elämässä ei ole järjen häivääkään. Elämme virtuaalitodellisuudessa,jossa tuijotamme omaan napaamme.


      • Anonyymi

        Emootioiden viemän puheita. :)

        Elämässä on paljonkin järkeä. Jos oikein skarppina seuraa, ei elämässä muuta olekaan kuin järkeä... :)

        Kyse on siitä, että antaako emootioiden viedä tai järjen? En tiedä, onko kumpikaan niistä yksinään se oikea ja hyvä vaihtoehto. Joskus on järkevää olla vaan järkevä ja pelata varman päälle. Toisinaan on järkevää ottaa se Leap of Faith. Lopputulos lopulta kertoo sen, että oliko se yksilön kannalta järkevää vai ei. Mutta on täysin järjenvastaista olla miettimättä vaihtoehtoja... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki eiole elämää. Jos olisi emme olisi näin tyhmiä.

        Järki ei ole elämää, mutta elämässä on järkeä. Sen takia olemme olemassa. :)


    • Anonyymi

      Rakkaus kehen tahansa on aivan järjetön juttu!

      • Anonyymi

        Kerro se Jeesukselle(ja mikkojuhanille :D)!


      • Anonyymi

        Mut tosissaan. Minä puhuin aloituksessani pelkästään rakkaudesta, siitä miten se meille näyttäytyy. En puhunut rakkaudesta johonkin ihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro se Jeesukselle(ja mikkojuhanille :D)!

        En rakasta mikkojuhanaa tai Jeesusta!


    • Anonyymi

      Ei järkeä ole missään. Pelkkää rakkautta. Kaikessa ja kaikkialla. Jos se niin ottaa. Ei mitään seksististä,vaan maailman laajuista. Universaalia. Siinä ei järkeä kaivata.

      • Anonyymi

        Kokonainen lainaus:

        "On totta että rakastamme elämää. Emme sen tähden, että olemme tottuneet elämään, vaan sen tähden, että olemme tottuneet rakastamaan. Sillä rakkaudessa on aina hiukan hulluutta ja hulluudessa on aina hiukan järkeä..."

        Jos tässä ei ole järkeä, missä sitten? Kaikesta siitä hulluudesta huolimatta...? :)


    • Matikka on tosi kiehtovaa, oon samaa mieltä. Pythagoras on kaiken perusta ja sitä on paljon tarvinnu kun menin rakennuksille töihin. Nykyään on tylsempää kun on kaiken maailman laaserit, niin ei tollasia saa miettiä. Ihme vaan kun tollaset kiinnostukset halutaan lapsilta tappaa, kun on ollut niin huonoa opetusta. En yhtään ymmärrä keltä se ois ollut pois, jos ois päässyt ylä asteelle aineopetuksen piiriin vuotta tai kahta aiemmin. Toi on kans mielenkiintosta että näät musiikin geometrisinä kuvioina. mulla on ihan sama. eikä se ole mitään harhaa, just luin musiikin ja matematiikan suhteesta. Mutta olihan se musiikkikin ala asteella ala arvoista, että varsinainen alakoulu sanan täydessä merkityksessä. Mutta matikka jaksoi kiinnostaa ja vielä integraalilaskenta ammattikorkeessa.

      • Anonyymi

        Minusta musiikin ja geometrian suhteessa kiehtovinta on juuri se, että se toimii. Se tekee rationaalisesta irrationaalista ja irrationaalisesta rationaalista. Vähän niinku rakkaus. Se on tavallaan myös paradoksi. Sen ei pitäisi toimia, mutta toimii silti.

        Minä osaan selittää kyllä ne peruskuviot ja äänet. Miten ne toimii keskenään ja miten niille hyvin helposti luodaan kaikkea hienoa joko tunteisiin tai järkeen vetoavia. Tai ehkä kumpaankin. Näen hyvin selkeästi miten eri osaset liikkuu, miten liittyvät toisiinsa ja miten saavat toisensa kukoistamaan. Mutta sitä, että kuka niitä osia liikuttaa, en näe. Ja se on esimerkiksi musiikissa kiehtovinta. Se tekee musiikista magiaa. En vieläkään ymmärrä sitä, vaikka rakastankin sitä yli kaiken. Toisaalta se taitaa edelleenkin olla rakkauden perimmäinen tarkoitus. Tiedetään siitä paljonkin, mutta silti ei mitään...

        "Luulin tietäväni siitä paljonkin kai
        Nyt tiedän, että luulin vain..." :)

        https://www.youtube.com/watch?v=E5yQtH9zfWM


    • Anonyymi

      Elämässä on kokoajan sekä järkeä, tunnetta että tahtoa. (Kuten myös järjettömyyttä, välinpitämättömyyttä ja pelkoa)

      - Sheena

      • Anonyymi

        Kerro joskus mitä oikeasti ajattelet. Ei sitä, mitä uskot muiden haluavan sinulta kuulevan.

        Tämä ei ole sinullekaan työpaikka tai muu vastaava. Kukaan ei tunne sinua täällä. Täällä voit olla sitä mitä olet. :)


    • Anonyymi

      Järkeviä juttuja tekee silloin, jos järkevät jutut kumpuaa Rakkaudesta. Eikö vain?

      • Anonyymi

        En tiedä. Olen tehnyt paljon järjettömiäkin juttuja rakkaudesta. Se siitä.

        Pointti aloituksessa oli siinä, että me tarvitaan sen järjettömyyden ylivoiman vastapainoksi myös järkevyyttä.

        Jos taas puhutaan rakkaudesta, on järjetöntä paeta rakkautta silloin kun se antaa itsensä sinulle. Siitä huolimatta, että lopputulemana olisi rakkauden aiheuttamaa jäätävää tuskaa. Koska sen tuskan jälkeen rakkaus kertoo sinulle sen, että se kaikki oli sen arvoista. Sinun pitää vaan kuunnella sitä mitä rakkaus sinulle kertoo ja sulkea korvasi itseltäsi ja loukatulta egoltasi... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Olen tehnyt paljon järjettömiäkin juttuja rakkaudesta. Se siitä.

        Pointti aloituksessa oli siinä, että me tarvitaan sen järjettömyyden ylivoiman vastapainoksi myös järkevyyttä.

        Jos taas puhutaan rakkaudesta, on järjetöntä paeta rakkautta silloin kun se antaa itsensä sinulle. Siitä huolimatta, että lopputulemana olisi rakkauden aiheuttamaa jäätävää tuskaa. Koska sen tuskan jälkeen rakkaus kertoo sinulle sen, että se kaikki oli sen arvoista. Sinun pitää vaan kuunnella sitä mitä rakkaus sinulle kertoo ja sulkea korvasi itseltäsi ja loukatulta egoltasi... :)

        En muistaisi olleeni koskaan loukkaantunut, en parisuhteessa, enkä edes elämässä.
        Tai sitten olen aktiivisesti unohtanut sen 🤔

        Puoliso taas loukkaantuu nopeasti ja ajautuu tunnemyrskyyn. Siinä kohtaa otetaan kylmäpäisesti kaikki työkalut käyttöön, mukaanlukien järki.

        Niin kauan kuin valltsee molemmin puolinen hyvä tahto, virheet on korjattavissa.


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        En muistaisi olleeni koskaan loukkaantunut, en parisuhteessa, enkä edes elämässä.
        Tai sitten olen aktiivisesti unohtanut sen 🤔

        Puoliso taas loukkaantuu nopeasti ja ajautuu tunnemyrskyyn. Siinä kohtaa otetaan kylmäpäisesti kaikki työkalut käyttöön, mukaanlukien järki.

        Niin kauan kuin valltsee molemmin puolinen hyvä tahto, virheet on korjattavissa.

        Sehän se virheiden funktio onkin. Toimia opettajina. :)


    • Järkeä on äidinrakkaudessa, ystävyydessä ja valoisissa kesäilloissa.

    • Anonyymi

      Se lienee se ettei ole tästä maailmasta. Eikä myöskään riippuvainen tästä hötöstä.

    • Anonyymi

      Missään ei ole järkeä . Muut nauttii elämästä ja minä kärsin yksin .

      • Anonyymi

        Höpsönpöpsön. Lopeta kärsiminen.miksi kärsit? Sinä päätät kärsitkö vai et. Sinun valinta.


    • Anonyymi

      Kirjoitat mukavasti :) Voin allekirjoittaa melkein kaikki sanasi. En näe musiikkia geometriana, vaikka nautin kyllä matematiikan yksiselitteisyydestä. Näen sen kuvina elämästä ja elämän pelleilystä, sellaisena kuin se asettuu eteeni, vääristyy ja kääntyy, niin kuin se kurkistelee nurkista ja vinkkaa silmää että ollaankin täällä kukkuu, etkö muka tiennyt, miltä tuntuu. Mut eiköhän jo mennä ;)

      Miljoonasade - 506 Ikkunaa

      https://youtu.be/fw6jURBPXaY

      • Anonyymi

        Jos katsoo musiikkia koskettimilla, siinä ei näekään geometrisiä kuvioita. Kielisoittimet on taas enemmän se mun juttu ja homma aukesi juuri niillä geometrisillä kuvioilla. En mä niitä enää pahemmin mieti. Kaikki ne peruskuviot on jo selkäytimessä, mutta kun en muuten nuoteista ja musiikin teoriasta mitään ymmärrä(olin liian laiska opettelemaan ja se on liian hidasta oppimiseen), niin sillä tavalla pystyn kertomaan myös muille miten kuulen ja näen sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsoo musiikkia koskettimilla, siinä ei näekään geometrisiä kuvioita. Kielisoittimet on taas enemmän se mun juttu ja homma aukesi juuri niillä geometrisillä kuvioilla. En mä niitä enää pahemmin mieti. Kaikki ne peruskuviot on jo selkäytimessä, mutta kun en muuten nuoteista ja musiikin teoriasta mitään ymmärrä(olin liian laiska opettelemaan ja se on liian hidasta oppimiseen), niin sillä tavalla pystyn kertomaan myös muille miten kuulen ja näen sen.

        No ehkä vähän sama Ainakin koskettimien oppiminen oli helppo oppia numeroilla, mutta nuottien katsominen ja lukeminen on paljon työläämpää, eikä 10 numeroa yksin riitä (eivät sitten välittäneet luoda kokonumeraalista nuotistoa).

        Mut juu, ei se ollut minun laji, oli vaan jotain mitä oli tarjolla. Olisin ollut kiinnostunut rummuista, mutta sellaista harrastusta ei ollut tarjolla. Kaikkea muuta hömppää kuitenkin, joissa kävin säntillisesti mutta ilman omaa intoa.

        Kas suorittaja jo lapsesta lähtien :) Hyvä minä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä vähän sama Ainakin koskettimien oppiminen oli helppo oppia numeroilla, mutta nuottien katsominen ja lukeminen on paljon työläämpää, eikä 10 numeroa yksin riitä (eivät sitten välittäneet luoda kokonumeraalista nuotistoa).

        Mut juu, ei se ollut minun laji, oli vaan jotain mitä oli tarjolla. Olisin ollut kiinnostunut rummuista, mutta sellaista harrastusta ei ollut tarjolla. Kaikkea muuta hömppää kuitenkin, joissa kävin säntillisesti mutta ilman omaa intoa.

        Kas suorittaja jo lapsesta lähtien :) Hyvä minä!

        Siis nämä on aikas ihania :)

        James Blunt - 1973 drum cover

        https://youtu.be/mKKIBsDvzJU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä vähän sama Ainakin koskettimien oppiminen oli helppo oppia numeroilla, mutta nuottien katsominen ja lukeminen on paljon työläämpää, eikä 10 numeroa yksin riitä (eivät sitten välittäneet luoda kokonumeraalista nuotistoa).

        Mut juu, ei se ollut minun laji, oli vaan jotain mitä oli tarjolla. Olisin ollut kiinnostunut rummuista, mutta sellaista harrastusta ei ollut tarjolla. Kaikkea muuta hömppää kuitenkin, joissa kävin säntillisesti mutta ilman omaa intoa.

        Kas suorittaja jo lapsesta lähtien :) Hyvä minä!

        Rummut on minulle ollut aina aika mysteeri. Pidän niistä, mutta en ole pahemmin kokeillut. Uskoisin, että rummut ja lyömäsoittimet muutenkin voi oppia parhaiten vaan kuuntelemalla ja tekemällä. Ja erityisesti tuntemalla. Rytmi on jokaisen biisin syke. Ilman sykettä ei ole kenessäkään meissä elämää... :)

        Tämä esimerkiksi. Stewart Copeland ei ole tästä maailmasta. Kuuntele mitää tekee rummuilla... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=zPwMdZOlPo8


    • Anonyymi

      Sinusta ap tulee kovin mieleen yksi Pirkanmaalainen mies, en tiedä oletko hän?

      Joka tapauksessa olet rakkauden suhteen harvinaisen oikeassa. Elämässä on järkeä eniten siinä ettei aina etsi ja hae järkeä! Usein intuitio valitsee usein paremmin kuin järki. Silmillä ei näe kaikkea mitä sydän tuntee.

      • Anonyymi

        En ole yksi pirkanmaalainen mies. Huoli pois. :)

        Järkeä ei tarvi etsiä, se on oikeastaan aina läsnä. Usein ongelmaksi muodostuu se, että järjettömyydestä yritetään löytää järkeä tai selittää se järkeväksi. Ja kun sitä tehdään riittävän sinnikkäästi ja kovaäänisesti, voi se järjettömyys muuttuakin helposti näennäisesti järkeväksi. Aika usein käy niin kun katsotaan vaikkapa politiikkaa. Minulle on ihan sama, että onko vallassa oikeisto- tai vasemmistohallitus. Tai jotain siltä väliltä. Mutta toivoisin päätöksen tekoon enemmän järkevyyttä ja vähemmän järjettömyyttä. Sitä aikaa odotellessa... :)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Palstan seksikkäin mies äänessä. Tässä on selvästi jotain järkeä…

      • Anonyymi

        Mä en yleensä välitä tämän kaltaisista kommenteista, mutta juuri nyt ajoitus osui. Mulla ollut sen verran vittumainen viikko, että tämä tuntui hyvältä. Kiitos! Siitä seksikkyydestä en tosin lähtisi sanomaan mitään. Olen jo sen verran wanha, että seksikkyys ei ole minulle enää mitenkään tärkeää. Ei ainakaan se seksikkyys, mitä yleisesti seksikkäänä pidetään... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en yleensä välitä tämän kaltaisista kommenteista, mutta juuri nyt ajoitus osui. Mulla ollut sen verran vittumainen viikko, että tämä tuntui hyvältä. Kiitos! Siitä seksikkyydestä en tosin lähtisi sanomaan mitään. Olen jo sen verran wanha, että seksikkyys ei ole minulle enää mitenkään tärkeää. Ei ainakaan se seksikkyys, mitä yleisesti seksikkäänä pidetään... :)

        Ole hyvä. Pahoillaan sun huonosta viikosta. Mullakin vain yksi mielipide ja oikeus siihen :)
        Parempaa tulevaa viikonloppua ja viikkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä. Pahoillaan sun huonosta viikosta. Mullakin vain yksi mielipide ja oikeus siihen :)
        Parempaa tulevaa viikonloppua ja viikkoa!

        Kyllä nää aina hyväksi muuttuu. Mua vaan joskus alkaa vituttaa kun minua tyhmemmät ihmiset yrittää esittää minulle viisaampia kuin ovat. Ja erityisesti se, että syyttävät minua jostain mihin minä olen syytön ja luulevat etten tajua sitä. Ja kaiken kukkuraksi uskovat siihenkin, etten näe sen narsistisen paskan läpi. Ja vielä sekin, että luulevat voivan kävellä mun yli. Eivät vittu voi. Niin hyvä ja viisas ei ole kukaan, että voi mun yli kävellä. Kaikkein vähiten keskinkertaisuudet, jotka uskoo olevan enemmän mitä ovat.

        Mutta joo. Kyllä tää tästä... :)

        En keksi nyt tähän hätään aiheeseen liittyvää biisiä, mutta tää on aina hyvä. <3

        https://www.youtube.com/watch?v=hnVldyHRcjU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nää aina hyväksi muuttuu. Mua vaan joskus alkaa vituttaa kun minua tyhmemmät ihmiset yrittää esittää minulle viisaampia kuin ovat. Ja erityisesti se, että syyttävät minua jostain mihin minä olen syytön ja luulevat etten tajua sitä. Ja kaiken kukkuraksi uskovat siihenkin, etten näe sen narsistisen paskan läpi. Ja vielä sekin, että luulevat voivan kävellä mun yli. Eivät vittu voi. Niin hyvä ja viisas ei ole kukaan, että voi mun yli kävellä. Kaikkein vähiten keskinkertaisuudet, jotka uskoo olevan enemmän mitä ovat.

        Mutta joo. Kyllä tää tästä... :)

        En keksi nyt tähän hätään aiheeseen liittyvää biisiä, mutta tää on aina hyvä. <3

        https://www.youtube.com/watch?v=hnVldyHRcjU

        Ymmärrän, kun kerrot. En voi sanoa paljoa, mutta ajattelen. Rohkeus on joskus sitä, että kärsii toisen tyhmyyden tai ajattelemattomuuden edessä, unohtamatta selviytyä itse.

        Tää on kans hyvä

        https://www.youtube.com/watch?v=9DQGXSDoHHg


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon mä tulossa, enivei ja yksin.

        Kattelen tässä puolella silmällä FBI sarjaa skyshowtimelta. Siinä yks gangbanger näki kuoleman pahempana kuin 40 vuoden tuomion. Elämän on täytynyt olla aika fucked up kun pelkää kuolemaa niin paljon. Itse ottaisin kuoleman miettimättä, jos vaihtoehtona olis 40 vuotta linnassa.


    • Anonyymi

      Elämän antoisimmat hetket olen kokenut yhtälöstä jossa kukaan muu ei aikaisemmin olisi keksinyt jotain ja omasta työstä olisi sellaisesta tullut uusi standardi.
      Järkeä on käyttää joskus järkeä.

      AV

    • Anonyymi

      Kauanko aattelit jatkaa tätä 🥱

      • Anonyymi

        Kuka jatkaa ja mitä?


      • Anonyymi

        Meinaako sinua jo väsyttää? Et enää millään jaksaisi lukea jokaista viestiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaako sinua jo väsyttää? Et enää millään jaksaisi lukea jokaista viestiä?

        Kaikki aina vaan


      • Anonyymi

        Mitä? Kommentointia aloitukseeni?

        No ehkä niin kauan kun joku vielä jaksaa jotain kommentoida minulle. Sen jälkeen saa aihe olla. :)


    • Anonyymi

      Keskityn vain siihen mikä kiinnostaa. Se on ainoa tapa pysyä järjissään ja hengissä.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      juu ei olemassaolossa ole paljon järkewä.... jotenkin

    • Hmm.. en näe ihmisen elämisessä mitään järkeä. Yksi kouhkaa matematiikan vuoksi, toinen rakkauden ja kolmas jonkin muun.

      Ainoa missä on järkeä on kuolema.

      Koska olen tässä kertomassa mielipidettäni,mitä todennäköisemmin olen. Ja koska olen, elän.
      Eli olen syntynyt. Jos olen syntynyt elämään, tulee minun elää kunnes kuolen. Kaikki elävä kuolee. Joten kun olen kuollut .. on elämäni päättynyt. Joten ainoa asia missä on järkeä on kuolemani.

      Kun tiedostan tämän yksinkertaisimman asian, niin elämiseen tulee järkeä.

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2177
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      181
      1470
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1230
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      146
      1052
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      977
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      26
      919
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      872
    8. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      45
      857
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      812
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      800
    Aihe