Isä pelottaa hirveesti.

Anonyymi-ap

Jään anonyymiksi tässä selvistä syistä, mutta olen tosiaan 16v tyttö ja en enää tiedä mitä tehdä.

Viime vuosina olen herännyt siihen ettei tämä ole normaalia, eikä normaaleissa perheissä eletä näin. Tätä on jatkunut niin kauan kuin muistan: huutoa, vihaa, ohjauksia ja kontrolloimista kaikesta mitä joko minä, äiti tai pikkuveli(10v) tehdään. Joka kerta kun isä tulee kotiin, saan hirveän paniikkikohtauksen ja jokainen meistä elää jatkuvassa ahdistuksessa. Äiti saa pahinta kohtelua ja viime viikkoon asti hän oli ainoa joka on kokenut fyysistä väkivaltaa. Silloin isä kuristi ja hakkasi myös minua.

Itseni puolesta ei pelota, mutta en halua että äiti tai veli joutuu enää elämään näin. Olen yrittänyt puhua äidille kymmeniä kertoja ja vakuuttaa häntä lähtemään. Tiedän ettei se ole helppoa, varsinkin kun tätä on jatkunut parikymmentä vuotta.

Isä lähtee usein sanomatta sanaakaan. Joskus hän on poissa viikkoja, mutta nyt hän lähetti viestin ja sanoi tulevansa jo huomenna kotiin. Olen kauhuissani. Ennen hänen lähtöään (muutama päivä sitten), minä huusin isälle takaisin ja hän vannoi tappavansa meidät. Usein hänen uhkauksensa ovat tyhjiä, mutta olen aivan varma että hän pystyisi siihen jos haluaisi.

Minä itse en pelkää kuolemaa, olen useasti yrittänyt tehdä sitä itse onnistumatta. Mutta päättin että en hylkää äitiä ja veljeä, joten se ei ole enää vaihtoehto. En kuitenkaan tiedä miten voin pelastaa heidät ja saada heidät turvaan tältä tilanteelta.

5

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Soitat poliisille. Pyydä vaikka naispoliisi puhelimeen
      Kysy heiltä miten sinun tulee toimia. Varmana neuvovat. Tai alkavat seuraamaan tilannetta.
      Ei missään taivaan nimessä ole oikein

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä sosiaalivirastoon ja jos on väkivaltainen tilanne päällä niin hätäkeskukseen.

    • Anonyymi

      Soitto poliisille ja/tai sosiaaliviranomisille. Järjestävät kyllä asiat niin, että teidän ei tarvitse olla tekemisissä isäsi kanssa. Kuulostaa, että äitisi ei valitettavasti pysty lähteä tilanteesta, joten tee sinä se ratkaisu ja hae apua.❤️ Oon pahoillani, että joudut kokea tällaista ja tehdä isoja ja vaikeita ratkaisuja, vaikka se olisi aikuisen tehtävä. Ikinä ei kenenkään tarvitsisi kohdata minkäänlaista väkivaltaa, etenkään alaikäisen lapsen/nuoren! Lähetän täältä rohkeutta ja halauksia sinulle, veljellesi ja äidillesi.❤️

    • Anonyymi

      Edelliseen lisäten, poliisilla tarkoitan siis hätäkeskusta. Voit soittaa sinne heti ja kertoa koko tilanteen, vaikka isäsi ei nyt olisi paikalla. Olet rohkea nuori!❤️

    • Anonyymi

      Huoli-ilmoituksen voi kuka tahansa tehdä toisesta henkilöstä; tällöin sosiaaliviranomaiset ryhtyvät selvittämään henkilön tilannetta. Pääasia varmaan, että jotain kautta kuitenkin olet viranomaisiin yhteydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3290
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2506
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe