Jokainen anonyymi on arka vastuunpakoilija

Asia ja sen ydin otsikossa.

Jokainen muumi voi laukoa mitä huvittaa vailla vastuuta sanoistaan silloinkin kun näennäisesti tägää kommenttinsa jollain nimimerkillä, koska kuka tahansa voisi tehdä niin. Niinpä muumit ovat kommentoijia vailla varsinaista sisällöllistä arvoa, koska kukaan ei koskaan voi tietää kuka laukoi ja mitä, kantaako joku vastuun niistä anonyymeistä sanoista ja voisiko joku jopa joskus todeta muumina että tulipa sanottua ikävästi/väärin/liian kiltisti/kohteliaasti tms.

Edellä siis vastaus myös siihen miksi muumeja pidetään arveluttavina ja enemmän tai vähemmän toissijaisina pulputtajina silloinkin kun puhuvat asiaa, kun muumit sitäkin aina ihmettelevät. Ergo, syy on peilissä, rekkaa ja saat arvostusta, mutta myös vastuun sanoistasi, olkoonkin että edelleen olet lähinnä anonyymi, rekku on vain vakiintunut muumimerkki.

149

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs nyt on saanu pikkupojan noin kyrsiintymään?

      • Kunhan vain totesin faktat. Onko sinulla sen kanssa ongelmia?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kunhan vain totesin faktat. Onko sinulla sen kanssa ongelmia?

        Sinulla kuulostaa olevan. Minulle yhdentekevää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kuulostaa olevan. Minulle yhdentekevää.

        Vai yhdentekevää? No ei taida olla kun jaksoit tulla kitisemään. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Vaan se on helppo muumina kiljua vitutustaan, ei ole vähintäkään vastuuta sanoistaan. Mutta jatka sillä tiellä, sen olet valinnut.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Vai yhdentekevää? No ei taida olla kun jaksoit tulla kitisemään. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Vaan se on helppo muumina kiljua vitutustaan, ei ole vähintäkään vastuuta sanoistaan. Mutta jatka sillä tiellä, sen olet valinnut.

        Nimimerkki tai ei, aika samanlaista taitaa tulla vaikkei olisi sitä "ainoaa oikeaa tapaa viestittää".
        Itse luen vain ne viestit joita kehtaan lukea, en paljon katso kuka kommentoi.
        Vastaan aiheisiin, en nimimerkkeihin.

        AV


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Vai yhdentekevää? No ei taida olla kun jaksoit tulla kitisemään. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Vaan se on helppo muumina kiljua vitutustaan, ei ole vähintäkään vastuuta sanoistaan. Mutta jatka sillä tiellä, sen olet valinnut.

        Hihii... Juu, sinua ei ollenkaan ärsytä mikään. Ihan vaan iloksesi --kitiset.

        Jatkakaa!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Vai yhdentekevää? No ei taida olla kun jaksoit tulla kitisemään. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Vaan se on helppo muumina kiljua vitutustaan, ei ole vähintäkään vastuuta sanoistaan. Mutta jatka sillä tiellä, sen olet valinnut.

        Siis mitä - törkeää kielenkäyttöä "faktan kertojalta"?

        Kuka sinä olet, mikä sinä olet? Se, ei ketään itse asiassa kiinnosta, tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan pääsääntöisesti mielipiteitä. Joillakin on toki tarve lytätä mielipiteen kirjoittajakin mutta sen tien olet valinnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä - törkeää kielenkäyttöä "faktan kertojalta"?

        Kuka sinä olet, mikä sinä olet? Se, ei ketään itse asiassa kiinnosta, tämä on keskustelupalsta, jossa vaihdetaan pääsääntöisesti mielipiteitä. Joillakin on toki tarve lytätä mielipiteen kirjoittajakin mutta sen tien olet valinnut.

        Kun tulet kitisemään ja/tai selittelemään, niin vapautan varmistimen enkä enää sääli. Jos tulisit vittuilemaan, asettaisin näppäimistön saman tien sarjatulelle. Sun valinta.

        Kun et uskalla kantaa vastuuta sanoistasi, täysin anonyyminä, niin ei se minua kiinnosta, kunhan vain totesin faktat. Ja sinä et niitä faktoja kestänyt, vaan tulit kuittamaan. Koska kalikka osui. Voi ei.


    • Anonyymi

      Ei kai täällä kukaan omalla nimellään kirjoittele?

      xLiner

      • Joitain on, mutta ei kyllä sinkuissa. Mutta jo yksin rekkautuminen vaikuttaa, olen huomannut sen monista. Nimi kuin nimi, kukaan ei haluaisi liata sitä paskaan jos se on "oma" nimi edes jollain tavalla.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Joitain on, mutta ei kyllä sinkuissa. Mutta jo yksin rekkautuminen vaikuttaa, olen huomannut sen monista. Nimi kuin nimi, kukaan ei haluaisi liata sitä paskaan jos se on "oma" nimi edes jollain tavalla.

        Tuota en kyllä ole sinusta havainnut.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota en kyllä ole sinusta havainnut.....

        Arvaapa muuttuiko mikään kun rekkasin? Ja kiinnostaako mua? Niin...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Arvaapa muuttuiko mikään kun rekkasin? Ja kiinnostaako mua? Niin...

        Niinhän tuossa väität, että rekkautunut ei halua liata nimeään paskaan, mutta sinä et tuollaidista hienouksista välitä, vaan teet itsestäsi pa.... Niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuossa väität, että rekkautunut ei halua liata nimeään paskaan, mutta sinä et tuollaidista hienouksista välitä, vaan teet itsestäsi pa.... Niin.

        Suutarin lapsella ei ole kenkiä? Ei minua kiinnostaa muun maailman sovinnaisuudet tai jonkun satunnaisen tapauksen herkät tunteet, ei muumina tai rekkuna, niin omalla kohdallani aloitus ei päde. Mutta useimpien muiden kohdalla pätee. Sattumalta olen vain yksi niistä harvoista jotka tekevät mitä haluavat siinä missä muut tekevät mitä uskaltavat. Voi ei...


      • Anonyymi

        Poistoon meni, näemmä... Kokeillaan uudestaan.

        Olen huomannut, että moni rekkautunut kirjoittelee pskaa mustana.

        Mikä tuossa nyt on niin pahaa että täytyy poistaa? Totuus?

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poistoon meni, näemmä... Kokeillaan uudestaan.

        Olen huomannut, että moni rekkautunut kirjoittelee pskaa mustana.

        Mikä tuossa nyt on niin pahaa että täytyy poistaa? Totuus?

        xLiner

        Kokeile rekkautua. Tiedät miltä tuntuu päästä useimpien muumien maalitauluksi. Alkaako välillä kiristämään vanne päätä? Kyllä vain. Tuleeko sitten suollettua paskaa? Kyllä.

        Mä en neuvo vanhempiani siinä kuinka lapsia tehdään, niin en kuuntele muumeiltakaan neuvoja sen suhteen miksi rekut on niin mulkkuja. Walk a mile in my shoes ja palataan sitten asiaan.

        Mun rooli täällä on valittu, tietoinen, paskalinko ja -sanko, mutta ei sekään sanko rajaton ole. Kaikki selitteleminen ja nolla-kommentit on sellaisia, että vati menee nurin heti, pitkälti koska ne on ajan haaskuuta kaikille ja useimmiten vielä helvetin huonoja huulia. En siedä selittelyä tai tarpeettomia nolla-kommentteja IRL, enkä myöskään palstalla.

        Poistamisen syy oli se, että et ole kuin minä joka OLEN palsta. Ja teen täällä mitä haluan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kokeile rekkautua. Tiedät miltä tuntuu päästä useimpien muumien maalitauluksi. Alkaako välillä kiristämään vanne päätä? Kyllä vain. Tuleeko sitten suollettua paskaa? Kyllä.

        Mä en neuvo vanhempiani siinä kuinka lapsia tehdään, niin en kuuntele muumeiltakaan neuvoja sen suhteen miksi rekut on niin mulkkuja. Walk a mile in my shoes ja palataan sitten asiaan.

        Mun rooli täällä on valittu, tietoinen, paskalinko ja -sanko, mutta ei sekään sanko rajaton ole. Kaikki selitteleminen ja nolla-kommentit on sellaisia, että vati menee nurin heti, pitkälti koska ne on ajan haaskuuta kaikille ja useimmiten vielä helvetin huonoja huulia. En siedä selittelyä tai tarpeettomia nolla-kommentteja IRL, enkä myöskään palstalla.

        Poistamisen syy oli se, että et ole kuin minä joka OLEN palsta. Ja teen täällä mitä haluan.

        Jos ei hermo kestä, ei täällä ole pakko olla. Sivu kiinni ja toisella kertaa paremmalla mielellä. Ihan turha vedellä mitään kilareita, ei taatusti auta yhtään. Ruokit vaan trolleja entisestään.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei hermo kestä, ei täällä ole pakko olla. Sivu kiinni ja toisella kertaa paremmalla mielellä. Ihan turha vedellä mitään kilareita, ei taatusti auta yhtään. Ruokit vaan trolleja entisestään.

        xLiner

        Taidan sanoa sinulle saman. Ei ole pakko olla täällä.

        Ei nämä mitkään kilarit ole, vaan vain totesin faktat. Vai voitko kiistää? Jos voit, mielestäsi, niin perustele ja perustelekin hyvin.

        Trolleja... Niin, anonyymejä. Ja sinä? Niin. Mietipä sitä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Taidan sanoa sinulle saman. Ei ole pakko olla täällä.

        Ei nämä mitkään kilarit ole, vaan vain totesin faktat. Vai voitko kiistää? Jos voit, mielestäsi, niin perustele ja perustelekin hyvin.

        Trolleja... Niin, anonyymejä. Ja sinä? Niin. Mietipä sitä.

        Kyllä sä aika aggressiiviselta vaikutat, taas. Saat aina välillä noita ihme kohtauksia ja joskus olet pyytänyt niitä jälkikäteen anteeksikin.

        Ei mun tarvitse sulle perustella sen enempää. Saan kirjoitella tänne kuten sinäkin.

        Yhtälailla sinä voit kirjoitella mustana puskista kuin kaikki muutkin. Mitä sitten? Ei tää nyt niin vakavaa ole.

        Täällä on aika ajoin ollut tyyppejä mun 10-vuotisen palstahistoriani aikana, jotka ovat halunneet määrätä mitä, miten ja kenelle toiset saavat kirjoittaa. Ja olis vielä pitänyt tietää henkilöt nimimerkin takana. Ei hekään onnistuneet yrityksissään. Toivottavasti et sinäkään, tää on ihan kiva palsta tällaisenaan.

        xLiner


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Taidan sanoa sinulle saman. Ei ole pakko olla täällä.

        Ei nämä mitkään kilarit ole, vaan vain totesin faktat. Vai voitko kiistää? Jos voit, mielestäsi, niin perustele ja perustelekin hyvin.

        Trolleja... Niin, anonyymejä. Ja sinä? Niin. Mietipä sitä.

        Olet sairastunut Putin-tautiin. Kerrassaan huvittavaa, että jopa kämäsellä keskustelupalstalla joku pikkusielu haluaa olla diktaattori 😂


    • Anonyymi

      Arvostusta S24 -keskustelupalstalla :))))
      Ole hyvä.

      -keinovaginamies-

      • Niitäkin tahoja löytyy, ainakin rekuista 😁


    • Anonyymi

      Niljakkeella kilahti.

    • Anonyymi

      Rande on niin kiukkuinen kun eräs ei ota yhteyttä.. eikä riitä kärsivällisyyttä odottaa.

      • Anonyymi

        Vai tuliko kieltävä vastaus.


      • Kukahan tämä eräs olisi tällä kertaa?


    • Anonyymi

      Mä rupeen täx
      ...... arveluttava ja enemmän tai vähemmän toissijainen pulputtaja ....
      Eikä hiventäkään omatunto kolkuta.

      • Anonyymi

        Niin, paskaaks siinä kun pamlaa vaa toissijainen on kuitenkin vain toissijainen sivullinen ohikulkija kuten kansalainen ym


    • Anonyymi

      Onko joku ollut kenties kateellinen rekkujen suosiolle? ja ilmaissut itseään epäherrasmiesmäisesti...tuhma muumi ⚠

      • Joku joskus on muistanut haukkua rekut pataluhiksi. Mutta sellaista se on, välillä haukutaan seksuaalisuutta, välillä ihon väriä, joskus ammattia, toisinaan vain palstastatusta. Elämää.


    • Anonyymi

      Sovitaan sitten vaikka niin. Oma syyni olla muumi on kyllä ihan eri, mutta mitäpä tuosta.

      • Anonyymi

        Ja juu, en kaipaa yhdenkää rekatun arvostusta. Enhä minäkään arvosta sellaisia yhtään sen kummemmin, jotka kuvittelevat anonyymin nimimerkin tekevän heistä jotakin. 👍


    • Anonyymi

      Randombypasser on anonyymi myös...

      • Tyyppiesimerkki kirjoittajasta joka lukee vain otsikon aloituksesta eikä ajattele edes sitä sen syvällisemmin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tyyppiesimerkki kirjoittajasta joka lukee vain otsikon aloituksesta eikä ajattele edes sitä sen syvällisemmin.

        Argumentum ad hominem heti perään, anonyymiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Argumentum ad hominem heti perään, anonyymiltä.

        Voi ei, meninkö satuttamaan sinua noin verisesti aiemmin? Jos joku tekee nolla-kommentin, katson että kyseessä on vittuilu ja jaksaessani vastaan siihen samoin. Silmä silmästä toimii palstalla varsin hyvin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi ei, meninkö satuttamaan sinua noin verisesti aiemmin? Jos joku tekee nolla-kommentin, katson että kyseessä on vittuilu ja jaksaessani vastaan siihen samoin. Silmä silmästä toimii palstalla varsin hyvin.

        Kertoo vain luonteesi kypsymättömyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo vain luonteesi kypsymättömyydestä.

        Palstapsykologi vauhdissa. No jatka vain, omapahan on elämäsi ja itsearvostuksesi, vaikka ihmettelen miksi vaivaudut kun paremman tuloksen saisit tekemällä rivin lottoa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi ei, meninkö satuttamaan sinua noin verisesti aiemmin? Jos joku tekee nolla-kommentin, katson että kyseessä on vittuilu ja jaksaessani vastaan siihen samoin. Silmä silmästä toimii palstalla varsin hyvin.

        Taas hyökkäät kirjoittajaa kohtaan, itse asian sijaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Palstapsykologi vauhdissa. No jatka vain, omapahan on elämäsi ja itsearvostuksesi, vaikka ihmettelen miksi vaivaudut kun paremman tuloksen saisit tekemällä rivin lottoa.

        Se nyt vain oli fakta, jonka toi esille, ei muuta.


    • Anonyymi

      Kyllä yleiset keskustelupalstat ovat nimenomaan mielipiteitä varten. Ja vaikka olisi nimimerkkikin, se ei kerro yhtään mitään sanojasta, vain millä nimimerkillä kommentoi.

      On kai ihan sama "ottaako vastuuta" mielipiteestään koska olennaista ei todellakaan ole kuka sanoo vaan se, mitä sanotaan.

      • Tottakai ovat, mutta entä keskustelu? Ja jopa käytöstavat? Täällä liki jokainen rekku pitää huolta nikkinsä "ulkoasusta" edes jonkin verran, niin se todella muuttaa käytöstä. Tietääkseni isossa maailmassa, mm. Redditissä sillä ei ole juurikaan merkitystä, mutta täällä sen eron huomaa.

        Tottakai sillä on väliä että kantaa vastuun sanoistaan, tavalla tai toisella? Vai haluatko jatkaa keskustelua jos keksisin sanoa että haluaisin haalia lapsia kotiini tekemään muuta kuin olemaan lapsia? Tai etten pidä naisista joitan en saa sitoa kiinni patteriin kun olen töissä? Sillä todellakin on merkitystä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tottakai ovat, mutta entä keskustelu? Ja jopa käytöstavat? Täällä liki jokainen rekku pitää huolta nikkinsä "ulkoasusta" edes jonkin verran, niin se todella muuttaa käytöstä. Tietääkseni isossa maailmassa, mm. Redditissä sillä ei ole juurikaan merkitystä, mutta täällä sen eron huomaa.

        Tottakai sillä on väliä että kantaa vastuun sanoistaan, tavalla tai toisella? Vai haluatko jatkaa keskustelua jos keksisin sanoa että haluaisin haalia lapsia kotiini tekemään muuta kuin olemaan lapsia? Tai etten pidä naisista joitan en saa sitoa kiinni patteriin kun olen töissä? Sillä todellakin on merkitystä.

        Rehellisesti ... en ole vielä huomannut yhdenkään rekatun täällä pitävän tuollaista huolta. Monet pahimmat räkyttäjät ovat rekattuja. Vaan mielipiteensä kullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti ... en ole vielä huomannut yhdenkään rekatun täällä pitävän tuollaista huolta. Monet pahimmat räkyttäjät ovat rekattuja. Vaan mielipiteensä kullakin.

        Jokainen jonka olen houkutellut rekkautumaan viimeisen vuoden aikana (5 kpl) on pitänyt tiukasti huolta "statuksestaan" rekkautumisensa jälkeenkin. Minuun ei kannata verrata ketään tai mitään, koska en ole lähellekään samankaltainen eikä minua kiinnosta muun maailman sovinnaisuussäännökset muutenkaan.

        Antiikkipalstalaiset ovat oma lukunsa, mutta heistäkin esim. YB ja Tosi.typy ovat vuosi vuodelta samaa tavaraa enkä muista että olisivat sortuneet perseilyyn niin että minä olisin sellaista nähnyt.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jokainen jonka olen houkutellut rekkautumaan viimeisen vuoden aikana (5 kpl) on pitänyt tiukasti huolta "statuksestaan" rekkautumisensa jälkeenkin. Minuun ei kannata verrata ketään tai mitään, koska en ole lähellekään samankaltainen eikä minua kiinnosta muun maailman sovinnaisuussäännökset muutenkaan.

        Antiikkipalstalaiset ovat oma lukunsa, mutta heistäkin esim. YB ja Tosi.typy ovat vuosi vuodelta samaa tavaraa enkä muista että olisivat sortuneet perseilyyn niin että minä olisin sellaista nähnyt.

        Se on tietenkin hyvä, että kokemuksesi on tuo. Minun on täysin päinvastainen. Ainoat oikeat räkyttäjät, joita olen itse täällä joutunut katselemaan ovat olleet rekkautuneita. Tokikaan heistä osa ei enää kirjoita rekkautuneina, vaan on lakannut käyttämästä rekattua nikkiään. Kirjoittavat kyllä edelleen ja räkyttävät edelleen ihan samoin kuin aiemmin.

        Perusteena sille tyhjänaikaiselle räkytykselle on yleensä juuri tuo, että rekkaamattomalle saa räkyttää, mitäpä ei ole rekisteröitynyt. Vaan sama se minulle. Ei se minua ahdista ja heidän omasta sivistyksen puutteestaanhan se vaan kertoo. Minä en periaatteestakaan rekisteröidy, en aiemmin, en nyt, en ikinä. Enkä välitä vittujakaan siitä, jos se jotakuta ahdistaa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tottakai ovat, mutta entä keskustelu? Ja jopa käytöstavat? Täällä liki jokainen rekku pitää huolta nikkinsä "ulkoasusta" edes jonkin verran, niin se todella muuttaa käytöstä. Tietääkseni isossa maailmassa, mm. Redditissä sillä ei ole juurikaan merkitystä, mutta täällä sen eron huomaa.

        Tottakai sillä on väliä että kantaa vastuun sanoistaan, tavalla tai toisella? Vai haluatko jatkaa keskustelua jos keksisin sanoa että haluaisin haalia lapsia kotiini tekemään muuta kuin olemaan lapsia? Tai etten pidä naisista joitan en saa sitoa kiinni patteriin kun olen töissä? Sillä todellakin on merkitystä.

        randombypasser:

        Tyyppiesimerkki kirjoittajasta joka lukee vain otsikon aloituksesta eikä ajattele edes sitä sen syvällisemmin.

        Voi ei, meninkö satuttamaan sinua noin verisesti aiemmin? Jos joku tekee nolla-kommentin, katson että kyseessä on vittuilu ja jaksaessani vastaan siihen samoin. Silmä silmästä toimii palstalla varsin hyvin.

        Palstapsykologi vauhdissa. No jatka vain, omapahan on elämäsi ja itsearvostuksesi, vaikka ihmettelen miksi vaivaudut kun paremman tuloksen saisit tekemällä rivin lottoa.

        Kolme vastausta kommenttiin: "rekattukin on anonyymi" ja "argumentum ad hominem".

        randombypasser:
        entä keskustelu? Ja jopa käytöstavat? Täällä liki jokainen rekku pitää huolta nikkinsä "ulkoasusta" edes jonkin verran, niin se todella muuttaa käytöstä.

        Että silleen! :D


    • Anonyymi

      Emmää enää viitti rekkautua, kun tää keskustelu sujuu näinkin ihan hyvin ja omana ittenäni. 🙂

      ❄️

      • Kukin tavallaan.


      • Anonyymi

        Oon aatellu luopuvani tuosta hiutaleestakin jossain vaiheessa. Kyllä mut varmaan jutuista tunnistaa, vaikkei sen väliä jollei tunnistakkaan. Asia merkkaa kumminkin yhtälailla.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon aatellu luopuvani tuosta hiutaleestakin jossain vaiheessa. Kyllä mut varmaan jutuista tunnistaa, vaikkei sen väliä jollei tunnistakkaan. Asia merkkaa kumminkin yhtälailla.

        ❄️

        No sun jutut kyllä jossain kohden tunnistaa aina, mutta sillä ei ole mulle väliä, mulle merkkaa se että löydän sut meilitse ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon aatellu luopuvani tuosta hiutaleestakin jossain vaiheessa. Kyllä mut varmaan jutuista tunnistaa, vaikkei sen väliä jollei tunnistakkaan. Asia merkkaa kumminkin yhtälailla.

        ❄️

        Kerrotko mies, että mikä villitys tämä nyt on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mies, että mikä villitys tämä nyt on?

        Uniikki lumihiutale -ätmi


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sun jutut kyllä jossain kohden tunnistaa aina, mutta sillä ei ole mulle väliä, mulle merkkaa se että löydän sut meilitse ❤️

        Juu, mulla on tietyt maneerit mistä mut tunnistaa ja toki niitä tarkemmat osaa myös matkiakkin. Mutta ei anneta häiritä. 🤘😜

        Juu löytyy. 😊

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mulla on tietyt maneerit mistä mut tunnistaa ja toki niitä tarkemmat osaa myös matkiakkin. Mutta ei anneta häiritä. 🤘😜

        Juu löytyy. 😊

        ❄️

        Ja jos ei tunnista niin muistathan vähän vinkata meitä sokeampiakin tai niinhän sä olet kyllä luvannut tehdäkin ystäväiseni. Ai niin hyvää huomenta ja oikein mukavaa, onnellista ja aurinkoista päivää sulle.😊😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ja jos ei tunnista niin muistathan vähän vinkata meitä sokeampiakin tai niinhän sä olet kyllä luvannut tehdäkin ystäväiseni. Ai niin hyvää huomenta ja oikein mukavaa, onnellista ja aurinkoista päivää sulle.😊😄.

        Huomenta. Migreenikohtaukseen heräsin 5 aikaan ja oksentelin. Ollut jo 4 päivää vatsan kanssa ongelmia ja alkanut päivä oksentaen. Mutta nämä paranee aikanaan. Nyt vaan on heikko vointi.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta. Migreenikohtaukseen heräsin 5 aikaan ja oksentelin. Ollut jo 4 päivää vatsan kanssa ongelmia ja alkanut päivä oksentaen. Mutta nämä paranee aikanaan. Nyt vaan on heikko vointi.

        ❄️

        No voi harmi. Noi on tosi ikäviä juttuja kun ei kroppa toimi ja on pahaolo ja sattuu. Toivottavasti olo helpottaa mahdollisimman pian. Koita nyt lepäillä rauhassa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No voi harmi. Noi on tosi ikäviä juttuja kun ei kroppa toimi ja on pahaolo ja sattuu. Toivottavasti olo helpottaa mahdollisimman pian. Koita nyt lepäillä rauhassa.🙂.

        💦 💦


    • Voipi olla, mutta kaikki eivät näe syytä rekkautua ja sillä siisti...

      No can do....

      • Eivät näe ja se on ihan valinta, ei siinä mitään, niin sen pitää ollakin. Mutta aika turha siinä on kitistä turinatiimeistä tai siitä ettei rekkuja oteta vakavasti/"kunnioiteta"/kanssaan keskustella tms. kun valinta on oma. Ja se valinta perustuu liki poikkeuksetta pelolle, ei sille ettei viitsi tai jaksa. Vai muistatko koska viimeksi duunikaverisi paskansi housuun vain siksi ettei viitsinyt tai jaksanut mennä vessaan? Niin... En viitsi/jaksa on meriselitys, ei oikea syy.


      • randombypasser kirjoitti:

        Eivät näe ja se on ihan valinta, ei siinä mitään, niin sen pitää ollakin. Mutta aika turha siinä on kitistä turinatiimeistä tai siitä ettei rekkuja oteta vakavasti/"kunnioiteta"/kanssaan keskustella tms. kun valinta on oma. Ja se valinta perustuu liki poikkeuksetta pelolle, ei sille ettei viitsi tai jaksa. Vai muistatko koska viimeksi duunikaverisi paskansi housuun vain siksi ettei viitsinyt tai jaksanut mennä vessaan? Niin... En viitsi/jaksa on meriselitys, ei oikea syy.

        No kitinöistä ei toinnakaan välittää. Skippaa vaan ohi ja jatkaa. 😁

        Hauskahan niitä kitisijöitä on huudattaa. 😁

        Mä luulen, että on tietyt anonyymit jotka jaksaa kitistä... genukki päällimmäisenä. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No kitinöistä ei toinnakaan välittää. Skippaa vaan ohi ja jatkaa. 😁

        Hauskahan niitä kitisijöitä on huudattaa. 😁

        Mä luulen, että on tietyt anonyymit jotka jaksaa kitistä... genukki päällimmäisenä. 😁

        Aika moni muu jaksaa narista ja kitistä, riippuu vähän aloituksesta ja/tai kommentista. Mutta yleensä juuri rekuille. Ohhoh ja kappas. Helppo maalitaulu, joku joka taatusti saa kommenttisi, saattaa sen lukeakin ja jopa vastata = huomiota. Anonyymit ei ole sen kummempia kuin muutkaan täällä, itse asiassa jopa huomionhakuisempia kuin rekut jotka pääosin vain haluaisivat keskustella asiallisesti.

        En ota kantaa oletettuihin ex-rek muumeihin, en minä ketään tunnista pelkistä kirjoituksistaan, paitsi ehkä Jasun ja Trollikan toisinaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aika moni muu jaksaa narista ja kitistä, riippuu vähän aloituksesta ja/tai kommentista. Mutta yleensä juuri rekuille. Ohhoh ja kappas. Helppo maalitaulu, joku joka taatusti saa kommenttisi, saattaa sen lukeakin ja jopa vastata = huomiota. Anonyymit ei ole sen kummempia kuin muutkaan täällä, itse asiassa jopa huomionhakuisempia kuin rekut jotka pääosin vain haluaisivat keskustella asiallisesti.

        En ota kantaa oletettuihin ex-rek muumeihin, en minä ketään tunnista pelkistä kirjoituksistaan, paitsi ehkä Jasun ja Trollikan toisinaan.

        Niin. Kyllä tietyt anomuumit, mitkä allekirjoittaa, huomaa jutuistaan.

        Oon mäkin tuuminut, etten juuri puhtaiden anomuumien jutuista perusta, varsinkin jos jotain kritiikkiä tulee...menee vähän ohi, kun ei tiedä varmaa motiivia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eivät näe ja se on ihan valinta, ei siinä mitään, niin sen pitää ollakin. Mutta aika turha siinä on kitistä turinatiimeistä tai siitä ettei rekkuja oteta vakavasti/"kunnioiteta"/kanssaan keskustella tms. kun valinta on oma. Ja se valinta perustuu liki poikkeuksetta pelolle, ei sille ettei viitsi tai jaksa. Vai muistatko koska viimeksi duunikaverisi paskansi housuun vain siksi ettei viitsinyt tai jaksanut mennä vessaan? Niin... En viitsi/jaksa on meriselitys, ei oikea syy.

        Ja miksihän tämä sinun kalloasi kiristää? Miksi yrität käskyttää kaikkia muita? Miksi pidät itseäsi niin paljon muita parempana?


    • Anonyymi

      Totta. Meitä on moneen junaan, mutta jokainen pitäköön itse huolen siitä että jutut pysyvät asiallisina. No, ei ne aina kaikilla tietenkään pysy, ja sille nyt ei vaan voi mitään. Vaikka itse en ole tänne rekisteröitynyt (enkä aiokaan), niin en silti aio kirjoitella tänne sellaista mitä en muutenkin kehtaisi sanoa.

      • Kenellä tahansa on välillä huono päivä tai muuten vaan jokin keskustelu saa herkistymään liikaakin. Elämä on.


      • Anonyymi

        "niin en silti aio kirjoitella tänne sellaista mitä en muutenkin kehtaisi sanoa."

        Sama periaate. Puhun täällä vain mitä kehtaisin puhua missä tahansa muuallakin omalla naamallani ja äänelläni.

        Mitä en kehtaa, jätän sanomatta täälläkin.

        ❄️


    • Anonyymi

      Randella jäänyt jotain saamatta...

      • Siitähän sä unelmoit. Siis siitä mitä saan. Ai juu, sitä lottovoittoa en muuten vielä saanut, joten jatka unelmointia 🤣


    • Anonyymi

      No, minun mielestä vastuun pakoilija on vakuutusyhtiö joka markkinoi ja tekee sopimuksen, ja pakenee allekirjoitettua vastuutaan ilmoittamalla yksipuolisesti ettei sopimus ole voimassa.
      Mikä olisi enemmän vastuun pakoilua?

      AV

    • Anonyymi

      Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sitäpaitsi, jos kirjaudut ja sanot hyvää päivää, niin vastustaja sanoo haista p...

    • Mun mielestä sinällään ongelmaa ei oo kun käyttäydytään asiallisesti ja toisia kunnioittaen vaikka oltais erimieltäkin mutta sitten taas tää kaikenlainen ilkeä huuteleminen, haukkuminen, halventaminen, pilkkaaminen, henkilökohtaisuuksien arvostelu ja muut perseilyt muumiuden takaa on pelkästään selkärangatonta ja raukkamaista kun pelkää niin paljon ettei uskalla vastata omista sanoistaan ja mielipiteistään.😄.

      • Anonyymi

        Käyttäytyykö rande sun mielestä asiallisesti ja toisia kunnioittaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäytyykö rande sun mielestä asiallisesti ja toisia kunnioittaen?

        Tää on sama jannu…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäytyykö rande sun mielestä asiallisesti ja toisia kunnioittaen?

        Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan. Tietysti jokaisella on huonoja päiviä ja joskus saattaa tulla joihinkin kommentteihin ärhäkästi vastattua jos ne ovat omastamielestä kovinkin ärsyttäviä tai typeriä. Eihän tuo tietenkään oikeuta huonosti käyttäytymään mutta on inhimillistä ja tulee siihen aina joskus itsekin syyllistyttyä vaikka ei pitäisi.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tää on sama jannu…

        Jaa kuka on sama? Kyllä mä ainakin oon ihan oma itseni.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan. Tietysti jokaisella on huonoja päiviä ja joskus saattaa tulla joihinkin kommentteihin ärhäkästi vastattua jos ne ovat omastamielestä kovinkin ärsyttäviä tai typeriä. Eihän tuo tietenkään oikeuta huonosti käyttäytymään mutta on inhimillistä ja tulee siihen aina joskus itsekin syyllistyttyä vaikka ei pitäisi.🙂.

        Sun mielestä tämä aloitus ja hänen kommentointisa tässä ketjussa on siis ihan hyvää ja asiallista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun mielestä tämä aloitus ja hänen kommentointisa tässä ketjussa on siis ihan hyvää ja asiallista?

        Kyllä mä osittain oon samaa mieltä aloituksesta että moni anonyymi on sellainen sen vuoksi että voi haukkua, morkata, halventaa niitä kenestä ei satu pitämään eikä joudu mitään vastuuta sanomisistaan ottamaan. Asiallinen ja hyväkäytöksinen kommentointi anonyymina ei tietenkään oo mikään ongelma tai siinä ole mitään vikaa mutta juuri nää ilkeilyt, vainoamiset, haukkumiset, halventamiset, toisten ja heidän mielipiteidensä arvostelut yms. anonyymina ilman että ottas mitään vastuuta sanomisistaan ja käytöksestään on mun mielestä selkärangatonta ja raukkamaista pelkuruutta. Kyllä omista sanoistaan ja käytöksestään pitää pystyä reilusti ottamaan vastuu.

        En tiedä mistä kaikki riidat ja konfliktit on saaneet alkunsa kun ne on selvästi jo aiemmin alkanut joten osittain kyllä ymmärrän myös randen käytöstä kun samalla tavalla on häntäkin kohdeltu mutta eihän se kaikilta osin jokapaikassa välttämättä niin hyvää ja asiallista ole. Mutta ei se kaikilla muillakaan ole aina(itseni mukaan lukien) ja myös häntä kohtaan käyttäydytään ilkeästi. Vaikka eihän se mikään syy tai oikeutus ole hunosti ja ilkeästi käyttäytyä jos muut niin tekee.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä mä osittain oon samaa mieltä aloituksesta että moni anonyymi on sellainen sen vuoksi että voi haukkua, morkata, halventaa niitä kenestä ei satu pitämään eikä joudu mitään vastuuta sanomisistaan ottamaan. Asiallinen ja hyväkäytöksinen kommentointi anonyymina ei tietenkään oo mikään ongelma tai siinä ole mitään vikaa mutta juuri nää ilkeilyt, vainoamiset, haukkumiset, halventamiset, toisten ja heidän mielipiteidensä arvostelut yms. anonyymina ilman että ottas mitään vastuuta sanomisistaan ja käytöksestään on mun mielestä selkärangatonta ja raukkamaista pelkuruutta. Kyllä omista sanoistaan ja käytöksestään pitää pystyä reilusti ottamaan vastuu.

        En tiedä mistä kaikki riidat ja konfliktit on saaneet alkunsa kun ne on selvästi jo aiemmin alkanut joten osittain kyllä ymmärrän myös randen käytöstä kun samalla tavalla on häntäkin kohdeltu mutta eihän se kaikilta osin jokapaikassa välttämättä niin hyvää ja asiallista ole. Mutta ei se kaikilla muillakaan ole aina(itseni mukaan lukien) ja myös häntä kohtaan käyttäydytään ilkeästi. Vaikka eihän se mikään syy tai oikeutus ole hunosti ja ilkeästi käyttäytyä jos muut niin tekee.🙂.

        Kiitos mielipiteestä Äiti Teresa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan. Tietysti jokaisella on huonoja päiviä ja joskus saattaa tulla joihinkin kommentteihin ärhäkästi vastattua jos ne ovat omastamielestä kovinkin ärsyttäviä tai typeriä. Eihän tuo tietenkään oikeuta huonosti käyttäytymään mutta on inhimillistä ja tulee siihen aina joskus itsekin syyllistyttyä vaikka ei pitäisi.🙂.

        "Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan."

        Mika Moringista voisin ehkä sanoa samaa.

        Ongelma on siinä, ettei porukka uskalla ilmaista mielipidettään. Eikä pelkästään palstalla:

        Työpaikalle tulee reipas, avoin ja mukava tyyppi, joka heti alkuunsa kerää ystäväpiirin, hovin ympärilleen. Pikkuhiljaa alkaa näkymään ulkopuolisen tarkkailijan silmin jotain outoa. Tyypin "kilpailijat", häntä mahdollisesti paremmat ammattilaiset alkavat saamaan huonoa kohtelua ja heidän hyvä maineensa työn tekijöinä alkaa murentua. Taustalla vetelee narujaan tietysti uusi tyyppi. Jos pidät puoliasi, seuraavana päivänä sinunkin tietokoneesi on yllättäen tyhjennetty.... Jne.

        Ihan perus. Kunhan itseä kohdellaan hyvin ja saa olla rauhassa... Mitäpä muista.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan."

        Mika Moringista voisin ehkä sanoa samaa.

        Ongelma on siinä, ettei porukka uskalla ilmaista mielipidettään. Eikä pelkästään palstalla:

        Työpaikalle tulee reipas, avoin ja mukava tyyppi, joka heti alkuunsa kerää ystäväpiirin, hovin ympärilleen. Pikkuhiljaa alkaa näkymään ulkopuolisen tarkkailijan silmin jotain outoa. Tyypin "kilpailijat", häntä mahdollisesti paremmat ammattilaiset alkavat saamaan huonoa kohtelua ja heidän hyvä maineensa työn tekijöinä alkaa murentua. Taustalla vetelee narujaan tietysti uusi tyyppi. Jos pidät puoliasi, seuraavana päivänä sinunkin tietokoneesi on yllättäen tyhjennetty.... Jne.

        Ihan perus. Kunhan itseä kohdellaan hyvin ja saa olla rauhassa... Mitäpä muista.

        xLiner

        Nou tuollaiset ovat onneksi niitä todella harvinaisia poikkeuksia ja suurinosa on ihan oikeasti mukavia, reippaita, avoimia ja iloisia. Tuo on niin kyyninen tapa suhtautua ihmisiin että mun mielestä se on syvältä.

        Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty. Yietenkään mä en tiedä mitä täällä on joskus aikaisempina vuosina tapahtunut mutta näin mä oon asian kokenut sinä aikana kun oon tänne kirjoittanut. Mä en oo tosiaan nähny että hän omis ilman mitään syytä kenenkään kimppuun hyökänny. 🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Nou tuollaiset ovat onneksi niitä todella harvinaisia poikkeuksia ja suurinosa on ihan oikeasti mukavia, reippaita, avoimia ja iloisia. Tuo on niin kyyninen tapa suhtautua ihmisiin että mun mielestä se on syvältä.

        Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty. Yietenkään mä en tiedä mitä täällä on joskus aikaisempina vuosina tapahtunut mutta näin mä oon asian kokenut sinä aikana kun oon tänne kirjoittanut. Mä en oo tosiaan nähny että hän omis ilman mitään syytä kenenkään kimppuun hyökänny. 🙂.

        Olis ilman mitään....


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mua kohtaan on aina käyttäytynyt ainakin enkä oo nähny että ihan ilman provosointia tai oma-aloitteisesti olis juurikaan huonosti käyttäytynyt ketään kohtaan. Tietysti jokaisella on huonoja päiviä ja joskus saattaa tulla joihinkin kommentteihin ärhäkästi vastattua jos ne ovat omastamielestä kovinkin ärsyttäviä tai typeriä. Eihän tuo tietenkään oikeuta huonosti käyttäytymään mutta on inhimillistä ja tulee siihen aina joskus itsekin syyllistyttyä vaikka ei pitäisi.🙂.

        Sivusta totean, että tuo "ilmn provosointia" on varsin venyvä käsite, kukaa nyt minkäkin provosoinniksi kokee ja hyvin harva ihminen käyttäytyisi huonosti ilman provosoitia. Jos se oma provosoitumiskynnys ja aiheet ovat suht linjassa toisen kanssa, niin kaikki voi olla ok, mutta sitten jos toinen onkin noissa erilainen, niin sen voi kokea tahalliseksi kiusaamiseksi, vaikka toinen ei tarkoittaisiyhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että tuo "ilmn provosointia" on varsin venyvä käsite, kukaa nyt minkäkin provosoinniksi kokee ja hyvin harva ihminen käyttäytyisi huonosti ilman provosoitia. Jos se oma provosoitumiskynnys ja aiheet ovat suht linjassa toisen kanssa, niin kaikki voi olla ok, mutta sitten jos toinen onkin noissa erilainen, niin sen voi kokea tahalliseksi kiusaamiseksi, vaikka toinen ei tarkoittaisiyhtään mitään.

        Lisään tohon vielä. että itse kun olen varsinkin tälläisessa paikassa aivan lehmänhermoinen, eikä mua saa provosoitua kovalla yrittämiselläkään, niin minun silmiini valtaosa täällä kirjoittelevista läyskyttää pikkujutuista ja aivan tyhjistä. Randekin on useammen kerran vetänyt hernettä nekkuunsa asioista, joista minä en edes kykene näkemään mikä siinä muka on pahaa. Sä itseki olet useamman vetänyt selvästi kierroksia sellaisessa kohtaa, jossa mä en ole tajunnut lainkaan, että mikä on ongelma ja tulkinnut minulle täysin normaalia ja rauhallista keskustelua provosoinniksi. Me ihmiset ollaan niin kovin erilaisia.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Nou tuollaiset ovat onneksi niitä todella harvinaisia poikkeuksia ja suurinosa on ihan oikeasti mukavia, reippaita, avoimia ja iloisia. Tuo on niin kyyninen tapa suhtautua ihmisiin että mun mielestä se on syvältä.

        Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty. Yietenkään mä en tiedä mitä täällä on joskus aikaisempina vuosina tapahtunut mutta näin mä oon asian kokenut sinä aikana kun oon tänne kirjoittanut. Mä en oo tosiaan nähny että hän omis ilman mitään syytä kenenkään kimppuun hyökänny. 🙂.

        Nuo eivät ole mitään "todella harvinaisia poikkeuksia". Niitä on muistaakseni pari tyyppiä sadasta. Montako ihmistä tunnet? Niin...

        Ei ole kyyninen tapa, vaan terve.

        Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan...

        Mulla itselläni on nollatoleranssi kilipäihin. Mutta joku toinen voi katsella paremmin. Eiköhän niitäkin löydy, samanlaisia naisista.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo eivät ole mitään "todella harvinaisia poikkeuksia". Niitä on muistaakseni pari tyyppiä sadasta. Montako ihmistä tunnet? Niin...

        Ei ole kyyninen tapa, vaan terve.

        Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan...

        Mulla itselläni on nollatoleranssi kilipäihin. Mutta joku toinen voi katsella paremmin. Eiköhän niitäkin löydy, samanlaisia naisista.

        xLiner

        "Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan..."

        Etsivät täältä vielä 10 vuoden kuluttua ja ihmettelevät miksi ei tärppää. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan..."

        Etsivät täältä vielä 10 vuoden kuluttua ja ihmettelevät miksi ei tärppää. :D

        Kuule, hirveen monesti tärppää, mutta ei vaan jää koukkuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että tuo "ilmn provosointia" on varsin venyvä käsite, kukaa nyt minkäkin provosoinniksi kokee ja hyvin harva ihminen käyttäytyisi huonosti ilman provosoitia. Jos se oma provosoitumiskynnys ja aiheet ovat suht linjassa toisen kanssa, niin kaikki voi olla ok, mutta sitten jos toinen onkin noissa erilainen, niin sen voi kokea tahalliseksi kiusaamiseksi, vaikka toinen ei tarkoittaisiyhtään mitään.

        Voi olla noinkin kyllä myös että aina joskus väärinkäsityksiä sattuu tarkoitusperistä ja siitä homma saa alkunsa ja sitten eskaloituu isommaksi vaikka alunperin ei mitään sen ilkeämpää/ikävämpää tarkoitusta ei olisikaan ollut.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tohon vielä. että itse kun olen varsinkin tälläisessa paikassa aivan lehmänhermoinen, eikä mua saa provosoitua kovalla yrittämiselläkään, niin minun silmiini valtaosa täällä kirjoittelevista läyskyttää pikkujutuista ja aivan tyhjistä. Randekin on useammen kerran vetänyt hernettä nekkuunsa asioista, joista minä en edes kykene näkemään mikä siinä muka on pahaa. Sä itseki olet useamman vetänyt selvästi kierroksia sellaisessa kohtaa, jossa mä en ole tajunnut lainkaan, että mikä on ongelma ja tulkinnut minulle täysin normaalia ja rauhallista keskustelua provosoinniksi. Me ihmiset ollaan niin kovin erilaisia.

        Niinhän me ollaan. Me kaikki voidaan myös ymmärtää väärin ja myös joskus taustalla voi olla asioita ja historiaa mikä ei aina sivusta katsojan silmiin näy. Pidän kyllä myös itseäni hyvin pitkäpinnaisena ja on joskus sanottukin että mua on kuulemma ihan raivostuttavuuteen saakka vaikeaa saada suuttumaan. Sekin kyllä riippuu aina varmasti asiasta, keskustelijoiden mielentilasta että onko huonopäivä muuten jne. ja ihmisistä ketkä sattuvat keskustelemaan koska jotkut ihmiset joskus onnistuvat toisiaan helpommin provosoimaan ja toisistaan provosoitumaan kuin toiset ihan elämänkatsomuksista ja asioihin suhtautumistavoista johtuen ja lähtien..🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niinhän me ollaan. Me kaikki voidaan myös ymmärtää väärin ja myös joskus taustalla voi olla asioita ja historiaa mikä ei aina sivusta katsojan silmiin näy. Pidän kyllä myös itseäni hyvin pitkäpinnaisena ja on joskus sanottukin että mua on kuulemma ihan raivostuttavuuteen saakka vaikeaa saada suuttumaan. Sekin kyllä riippuu aina varmasti asiasta, keskustelijoiden mielentilasta että onko huonopäivä muuten jne. ja ihmisistä ketkä sattuvat keskustelemaan koska jotkut ihmiset joskus onnistuvat toisiaan helpommin provosoimaan ja toisistaan provosoitumaan kuin toiset ihan elämänkatsomuksista ja asioihin suhtautumistavoista johtuen ja lähtien..🙂.

        Mikään oma historia ei oikeuta kilahtelua tuntemattomille täysin syyttä suotta. Jos alkaa ahdistaa, niin täysijärkinen ihminen ottaa hengähdystauon ja poistuu koneelta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Nou tuollaiset ovat onneksi niitä todella harvinaisia poikkeuksia ja suurinosa on ihan oikeasti mukavia, reippaita, avoimia ja iloisia. Tuo on niin kyyninen tapa suhtautua ihmisiin että mun mielestä se on syvältä.

        Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty. Yietenkään mä en tiedä mitä täällä on joskus aikaisempina vuosina tapahtunut mutta näin mä oon asian kokenut sinä aikana kun oon tänne kirjoittanut. Mä en oo tosiaan nähny että hän omis ilman mitään syytä kenenkään kimppuun hyökänny. 🙂.

        "Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty"

        Kuitti tälle, asia todellakin on juuri noin. Joko hyökkäys, epäsuora tai suora, välillä vain todella urpo piilovittuileva muka-hauska nolla-kommentti ja täysin asian/aiheen vierestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo eivät ole mitään "todella harvinaisia poikkeuksia". Niitä on muistaakseni pari tyyppiä sadasta. Montako ihmistä tunnet? Niin...

        Ei ole kyyninen tapa, vaan terve.

        Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan...

        Mulla itselläni on nollatoleranssi kilipäihin. Mutta joku toinen voi katsella paremmin. Eiköhän niitäkin löydy, samanlaisia naisista.

        xLiner

        Kiitos tästä. Pysyn jatkossa erossa sinusta omalta osaltani, niin ei tarvitse törmätä minun toimintaani ellet itse nimenomaisesti sitä etsi.

        Kun palstalla antaa aitoa itseään esille, alkaa muistakin kuoriutumaan todellinen luontonsa esille, tahtomattaan tai tahallaan, ja silloin selviää paljon kirjoittajista sekä heidän motiiveistaan kommenttiensa takana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo eivät ole mitään "todella harvinaisia poikkeuksia". Niitä on muistaakseni pari tyyppiä sadasta. Montako ihmistä tunnet? Niin...

        Ei ole kyyninen tapa, vaan terve.

        Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan...

        Mulla itselläni on nollatoleranssi kilipäihin. Mutta joku toinen voi katsella paremmin. Eiköhän niitäkin löydy, samanlaisia naisista.

        xLiner

        Kyllä ne harvinaisia poikkeuksia on mun nähdäkseni vaikka sen kaltaisia luonteenpiirteitä sen 2% ihmisistä omaisi ja muuten pelkästään se että sattuisi jonkinverran tuollaisia luonteen piirteitä omaamaan ei tee välttämättä ihmisestä pahaa ja ilkeätä. Ohimennen sanoen niitä on kyllä myös sussakin jonkinverran havaittavissa enkä mä nyt tarkoita tätä minään vittuiluna vaan ihan vaan huomiona.

        Ja mun silmiini on tosi kyyninen tapa eikä ollenkaan tervettä olettaa toisten olevan jotain narsisti psykopaatteja ihan vaan varmuuden vuoksi että jos joku nyt sellainen sattuisikin olemaan kun niitäkin olemassa on.

        Randen motiiveista en tiedä sen enempää ja varmasti voi myös haluta tutustua naisiin mutta luulempa ettei se hänelle ole mikään pääasiallinen motiivi ollenkaan kuten ei oo mullekaan vaan ihmisten kanssa sosialisoiminen ja eri asioista keskustelu ja myös ystävien löytäminen ja kaikkiin uusiin ihmisiin tutustuminen.

        Ja eikä mun naista muuten enään tarvitse edes etsiä vaikka asia onkin hieman monimutkainen vielä tällä hetkellä.😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Rande on täällä etsimässä naista kuten sinäkin. Mitäs luulet, kuinka moni nainen pitää tuollaista käytöstä hyväksyttävänä? Sanoo vielä toimivansa samoin oikeassa elämässä. Toisaalta plussaa aitoudesta, eipä pääse leidi sanomaan ettei osannut arvatakaan..."

        Etsivät täältä vielä 10 vuoden kuluttua ja ihmettelevät miksi ei tärppää. :D

        Tai sitten on tärpännyt jo.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään oma historia ei oikeuta kilahtelua tuntemattomille täysin syyttä suotta. Jos alkaa ahdistaa, niin täysijärkinen ihminen ottaa hengähdystauon ja poistuu koneelta.

        Mä tarkoitin asioilla ja historialla ihmisten yhteistä historiaa esimerkiksi aikaisempia keskusteluja tai yhteenottoja vaikka palstalla tai sellaista mistä sivusta katsoja ei välttämättä oo tietoinen.🙂.


      • randombypasser kirjoitti:

        "Ja randomin tapauksessa 90% tapauksista mitä olen todistanut niin sen kimppuun on ensin hyökätty"

        Kuitti tälle, asia todellakin on juuri noin. Joko hyökkäys, epäsuora tai suora, välillä vain todella urpo piilovittuileva muka-hauska nolla-kommentti ja täysin asian/aiheen vierestä.

        Näin mä sen olen käsittänyt ja itse nähnyt ja kokenut asian olevan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näin mä sen olen käsittänyt ja itse nähnyt ja kokenut asian olevan.🙂.

        Niin, sitähän se on. Moni kommentoi asioita parin lauseen perusteella ymmärtämättä isompaa kuvaa ja laajempaa kokonaisuutta, varsinkin jos jolla kulla menee vati nurin palstalla. Ja samalla unnohtavat, että heilllä itselläänkin menee välillä vati nurin eri asioista, tosin IRL. Malka on aina sen toisen silmässä... 😂

        En mitenkään nauti perseilystä, mutta en myöskään ota sitä ilmaiseksi vastaan,en vaikka provosoinkin joillain aloituksillani tarkoituksellisesti. Jos provosoituu aloituksen aiheesta, on kaikki hyvin, mutta enemmistö provosoituu aloituksen tekijästä ja sitten ihmettelevät kun vittuiluun vastataan vittuilulla. Mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ne harvinaisia poikkeuksia on mun nähdäkseni vaikka sen kaltaisia luonteenpiirteitä sen 2% ihmisistä omaisi ja muuten pelkästään se että sattuisi jonkinverran tuollaisia luonteen piirteitä omaamaan ei tee välttämättä ihmisestä pahaa ja ilkeätä. Ohimennen sanoen niitä on kyllä myös sussakin jonkinverran havaittavissa enkä mä nyt tarkoita tätä minään vittuiluna vaan ihan vaan huomiona.

        Ja mun silmiini on tosi kyyninen tapa eikä ollenkaan tervettä olettaa toisten olevan jotain narsisti psykopaatteja ihan vaan varmuuden vuoksi että jos joku nyt sellainen sattuisikin olemaan kun niitäkin olemassa on.

        Randen motiiveista en tiedä sen enempää ja varmasti voi myös haluta tutustua naisiin mutta luulempa ettei se hänelle ole mikään pääasiallinen motiivi ollenkaan kuten ei oo mullekaan vaan ihmisten kanssa sosialisoiminen ja eri asioista keskustelu ja myös ystävien löytäminen ja kaikkiin uusiin ihmisiin tutustuminen.

        Ja eikä mun naista muuten enään tarvitse edes etsiä vaikka asia onkin hieman monimutkainen vielä tällä hetkellä.😊.

        Kaikenlaisia luonnevikoja on ihmisistä 5-15 prosentilla. Se on aika paljon. Narsistisia piirteitä on monessa häiriössä, ei pelkästään narsistisessa persoonallisuushäiriössä.

        Mulla ei ole diagnoosia, mutta jos sellaista lähdettäis etsimään, aloitettais varmastikin autismista. Mulla on palstamulkun rooli täällä, ja se sopii mulle hyvin. Mä en hirveesti arvosta ympäripyöreää mielistelyä, tai hampurilaispalautetta. Pidän suoraan puhumisesta. Se ei tarkoita herjaamista tai kilahtelua, mutta töksäyttelyä välillä kyllä.

        Raivarikäyttäytyminen ei ole normaalia.

        Sä ymmärsit mut väärin. En tarkoittanut epäillä kaikkia psykopaateiksi. Selitin huonosti. Mä arvostelin sun sanomaasi, että sua on kuitenkin kohdeltu ihan hyvin. Vaikka jotain toista ei ole. Noinhan se koulukiusaaminenkin onnistuu, kun ei puututa. Tai työpaikkakiusaaminen. Aina joku mahdollistaa sen. Jos et estä nähdessäni, osallistut siihen itse. Ollaan vaan huomaamatta....

        Eipä sillä, kyllä mäkin olen jäänyt välillä monttu auki lukemaan tai katsomaan mitä ihmettä tapahtuu. Enkä ole osannut puuttua. Mutta oikeassa elämässä mulla on aina ollut vihamiehiä, koska en sellaista katsele kouluissa enkä työpaikoilla. Mä en tarvitse sellaisten ihmisten hyväksyntää mihinkään. Vaikkei se pskamyrskyn siirtäminen itseen mitään herkkua ole, mä kestän sen paremmin kuin useammat.

        xLiner


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin, sitähän se on. Moni kommentoi asioita parin lauseen perusteella ymmärtämättä isompaa kuvaa ja laajempaa kokonaisuutta, varsinkin jos jolla kulla menee vati nurin palstalla. Ja samalla unnohtavat, että heilllä itselläänkin menee välillä vati nurin eri asioista, tosin IRL. Malka on aina sen toisen silmässä... 😂

        En mitenkään nauti perseilystä, mutta en myöskään ota sitä ilmaiseksi vastaan,en vaikka provosoinkin joillain aloituksillani tarkoituksellisesti. Jos provosoituu aloituksen aiheesta, on kaikki hyvin, mutta enemmistö provosoituu aloituksen tekijästä ja sitten ihmettelevät kun vittuiluun vastataan vittuilulla. Mielenkiintoista.

        Eli et ymmärrä yhtään mitään. 🤣 Oot oikein typerä palstapelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ymmärrä yhtään mitään. 🤣 Oot oikein typerä palstapelle.

        Hmmm... Niin, taisit kyllä juuri todistaa sanomasi asian nimenomaisesti itsestäsi, mutta se ei ole minun ongelmani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaisia luonnevikoja on ihmisistä 5-15 prosentilla. Se on aika paljon. Narsistisia piirteitä on monessa häiriössä, ei pelkästään narsistisessa persoonallisuushäiriössä.

        Mulla ei ole diagnoosia, mutta jos sellaista lähdettäis etsimään, aloitettais varmastikin autismista. Mulla on palstamulkun rooli täällä, ja se sopii mulle hyvin. Mä en hirveesti arvosta ympäripyöreää mielistelyä, tai hampurilaispalautetta. Pidän suoraan puhumisesta. Se ei tarkoita herjaamista tai kilahtelua, mutta töksäyttelyä välillä kyllä.

        Raivarikäyttäytyminen ei ole normaalia.

        Sä ymmärsit mut väärin. En tarkoittanut epäillä kaikkia psykopaateiksi. Selitin huonosti. Mä arvostelin sun sanomaasi, että sua on kuitenkin kohdeltu ihan hyvin. Vaikka jotain toista ei ole. Noinhan se koulukiusaaminenkin onnistuu, kun ei puututa. Tai työpaikkakiusaaminen. Aina joku mahdollistaa sen. Jos et estä nähdessäni, osallistut siihen itse. Ollaan vaan huomaamatta....

        Eipä sillä, kyllä mäkin olen jäänyt välillä monttu auki lukemaan tai katsomaan mitä ihmettä tapahtuu. Enkä ole osannut puuttua. Mutta oikeassa elämässä mulla on aina ollut vihamiehiä, koska en sellaista katsele kouluissa enkä työpaikoilla. Mä en tarvitse sellaisten ihmisten hyväksyntää mihinkään. Vaikkei se pskamyrskyn siirtäminen itseen mitään herkkua ole, mä kestän sen paremmin kuin useammat.

        xLiner

        Joo voi olla etten ihan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit se on hyvin mahdollista. Ja kyllähän niitä luonnevikoja jonkinlaisia ja jonkinasteisia tai ainakin luonteen ikävämpiä puolia löytyy lähes ihan jokaisesta myös itsestänikin varmasti kun eihän kukaan täydellinen ole.

        Enkä mä tarkoittanut että hyväksyisin toisten huonosti kohtelemisen ja kiusaamisen jos mua vaan kohdellaan hyvin. Oon ollut ite ensin ihan pienenä koulukiusattu sitten hieman vanhempana ite valitettavasti kiusaaja osittain sen vuoksi että mitä olin ite kokenut pienempänä kun ei sitä asiaa lapsena osannut mitenkään järkevästi käsitellä. Työpaikkakiusaamistakin oon todistanut ja itsekin viimeksi kohdannut kun olin 4v vuotta vanhainkodissa vanhuksia hoitamassa kuntouttavassatyötoiminnassa. Siellä oli kaksi naishoitsua jotka sitä teki mutta varsinkin yksi nuori naishoitsu joka ei jostain syystä hyväksynyt mua, mun menneisyyttä tai yhtään mitään mitä tein jostain syystä ja sitä muutkin siellä ihmetteli että mikä sitä vaivaa että kuinka se noin voi käyttäytyä. Perimmäinen syy ei koskaan selvinnyt vaikkakin meillä oli myös aivan täysin erilainen elämänkatsomus ja hän oli esimerkiksi hyvin uskonnollinen ja konservatiivinen ihminen. Sillä saattoi myös olla jotain tekemistä asian kanssa että olin työyhteisön ainoa mies. Siellä oli myös hyvin selkeä hierarkinen jaottelu laitoshoitajien ja sairaan/lähihoitajien välillä vaikka ei pitäisi olla. Varsinkin sairaan/lähihoitajien taholta ja he välillä aika selvästi halveksuivat laitoshoitajia ja heidän työtä. Tarkoitin sillä vain sitä etten ole nähnyt itse ihmisen kanssa kommunikoidessa sellaisia piirteitä että kohtelisi ihmisiä huonosti aivan ilman syytä ja ilkeyttään tai koska ei vaan välitä. Ja aina mun nähdäkseni kun näin on tapahtunut niin asialle jonkinlainen syy on ollut mikä sitä selittää miksi näin on reagoinut.🙂.

        Mulla on taas täällä palstalla tullu vähän sellainen fiilis välillä että siirtäisin joidenkin tietylaisten tyyppien huomion ja vittuilun ja loukkaamis yritykset itseeni toimisin ikäänkuin ukkosenjohdattimena koska niillä ei mulle oo merkitystä eikä ne vaikuta mun elämääni eikä mun itsetuntooni milläänlailla sen sijaan että he piinaisivat ja vainoisivat jotain sellaista joka pahimmassa tapauksessa ne tosissaan ottaisi ja niistä itseensä jotenkin satuttaisi. En tiedä onko se vaan oma tunne mikä ei sitten kuitenkaan perustu mihinkään todelliseen mutta siltä on välillä tuntunut.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo voi olla etten ihan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit se on hyvin mahdollista. Ja kyllähän niitä luonnevikoja jonkinlaisia ja jonkinasteisia tai ainakin luonteen ikävämpiä puolia löytyy lähes ihan jokaisesta myös itsestänikin varmasti kun eihän kukaan täydellinen ole.

        Enkä mä tarkoittanut että hyväksyisin toisten huonosti kohtelemisen ja kiusaamisen jos mua vaan kohdellaan hyvin. Oon ollut ite ensin ihan pienenä koulukiusattu sitten hieman vanhempana ite valitettavasti kiusaaja osittain sen vuoksi että mitä olin ite kokenut pienempänä kun ei sitä asiaa lapsena osannut mitenkään järkevästi käsitellä. Työpaikkakiusaamistakin oon todistanut ja itsekin viimeksi kohdannut kun olin 4v vuotta vanhainkodissa vanhuksia hoitamassa kuntouttavassatyötoiminnassa. Siellä oli kaksi naishoitsua jotka sitä teki mutta varsinkin yksi nuori naishoitsu joka ei jostain syystä hyväksynyt mua, mun menneisyyttä tai yhtään mitään mitä tein jostain syystä ja sitä muutkin siellä ihmetteli että mikä sitä vaivaa että kuinka se noin voi käyttäytyä. Perimmäinen syy ei koskaan selvinnyt vaikkakin meillä oli myös aivan täysin erilainen elämänkatsomus ja hän oli esimerkiksi hyvin uskonnollinen ja konservatiivinen ihminen. Sillä saattoi myös olla jotain tekemistä asian kanssa että olin työyhteisön ainoa mies. Siellä oli myös hyvin selkeä hierarkinen jaottelu laitoshoitajien ja sairaan/lähihoitajien välillä vaikka ei pitäisi olla. Varsinkin sairaan/lähihoitajien taholta ja he välillä aika selvästi halveksuivat laitoshoitajia ja heidän työtä. Tarkoitin sillä vain sitä etten ole nähnyt itse ihmisen kanssa kommunikoidessa sellaisia piirteitä että kohtelisi ihmisiä huonosti aivan ilman syytä ja ilkeyttään tai koska ei vaan välitä. Ja aina mun nähdäkseni kun näin on tapahtunut niin asialle jonkinlainen syy on ollut mikä sitä selittää miksi näin on reagoinut.🙂.

        Mulla on taas täällä palstalla tullu vähän sellainen fiilis välillä että siirtäisin joidenkin tietylaisten tyyppien huomion ja vittuilun ja loukkaamis yritykset itseeni toimisin ikäänkuin ukkosenjohdattimena koska niillä ei mulle oo merkitystä eikä ne vaikuta mun elämääni eikä mun itsetuntooni milläänlailla sen sijaan että he piinaisivat ja vainoisivat jotain sellaista joka pahimmassa tapauksessa ne tosissaan ottaisi ja niistä itseensä jotenkin satuttaisi. En tiedä onko se vaan oma tunne mikä ei sitten kuitenkaan perustu mihinkään todelliseen mutta siltä on välillä tuntunut.😄.

        Kaikille tulee ilkeilyviestejä. Mitä enemmän olet esillä sitä enemmän tietty saat sellaisia. Ja jos reagoit niihin, saat lisää. Ei kannata keskittyä niihin, sun eikä Randenkaan. Ei ne lopu, vaikka räjäyttäis koko palstan.

        Te kun olette kuin paita ja peppu, niin seurailehan pepun menoa. Ettei vaan nappaa mania päälle. Täällä on ennenkin nähty pahoja palstakilahtamisia. Tää palstailu ei sovi kaikkille.

        Juu, muistaakseni oot noista kiusaamista kertonut jossain aiemminkin. Kaikenlaistahan sitä on tullut vastaan.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille tulee ilkeilyviestejä. Mitä enemmän olet esillä sitä enemmän tietty saat sellaisia. Ja jos reagoit niihin, saat lisää. Ei kannata keskittyä niihin, sun eikä Randenkaan. Ei ne lopu, vaikka räjäyttäis koko palstan.

        Te kun olette kuin paita ja peppu, niin seurailehan pepun menoa. Ettei vaan nappaa mania päälle. Täällä on ennenkin nähty pahoja palstakilahtamisia. Tää palstailu ei sovi kaikkille.

        Juu, muistaakseni oot noista kiusaamista kertonut jossain aiemminkin. Kaikenlaistahan sitä on tullut vastaan.

        xLiner

        Joo osittain se onkin ihan omaa vikaa kun oon myös vaan lyönyt lisää löylyä kiukaalle. Eikä sitä aina nyt vaan jaksa olla niin viisas ja fiksu että jättää kokonaan huomiotta ne viestit vaikka pitäisi kyllä. Vaikka uskonkin että niitä tulis silti reilusti kun joitain nyt vaan pännii kun joku ei heidän laillaan ajattele ja näe asioita ja on esimerkiksi positiivinen, mukava, hyväntahtoinen jne. niin sitä pitää kovasti yrittää saada revittyä samaan surkeuteen missä ite velloo ja saada jos mahdollista loukattua jotenkin(vaikkakin onnettomat yritykset on tuomittu epäonnistumaan ja lähinnä säälittäviä) ja varsinkin jos nyt sattuu naisia puolustamaan ja naisten kanssa hyvin toimeen tulemaan niin se on todella iso vääryys heidän silmissään ja se on jotenkin "kostettava" jos suinkin vaan olisi jotenkin mahdollista.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo osittain se onkin ihan omaa vikaa kun oon myös vaan lyönyt lisää löylyä kiukaalle. Eikä sitä aina nyt vaan jaksa olla niin viisas ja fiksu että jättää kokonaan huomiotta ne viestit vaikka pitäisi kyllä. Vaikka uskonkin että niitä tulis silti reilusti kun joitain nyt vaan pännii kun joku ei heidän laillaan ajattele ja näe asioita ja on esimerkiksi positiivinen, mukava, hyväntahtoinen jne. niin sitä pitää kovasti yrittää saada revittyä samaan surkeuteen missä ite velloo ja saada jos mahdollista loukattua jotenkin(vaikkakin onnettomat yritykset on tuomittu epäonnistumaan ja lähinnä säälittäviä) ja varsinkin jos nyt sattuu naisia puolustamaan ja naisten kanssa hyvin toimeen tulemaan niin se on todella iso vääryys heidän silmissään ja se on jotenkin "kostettava" jos suinkin vaan olisi jotenkin mahdollista.🙂.

        Joukossa on niitä kommentteja joilla on yritys loukata. Sitten on ihan hauskojakin kettuiluviestejä.. Jotkut loukkaantuvat jo olettaessaan jotain ennen kuin kukaan on edes kirjoittanut ja toiset nauravat kaikelle. Niillä nyt mennään 😏

        xLiner


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo voi olla etten ihan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit se on hyvin mahdollista. Ja kyllähän niitä luonnevikoja jonkinlaisia ja jonkinasteisia tai ainakin luonteen ikävämpiä puolia löytyy lähes ihan jokaisesta myös itsestänikin varmasti kun eihän kukaan täydellinen ole.

        Enkä mä tarkoittanut että hyväksyisin toisten huonosti kohtelemisen ja kiusaamisen jos mua vaan kohdellaan hyvin. Oon ollut ite ensin ihan pienenä koulukiusattu sitten hieman vanhempana ite valitettavasti kiusaaja osittain sen vuoksi että mitä olin ite kokenut pienempänä kun ei sitä asiaa lapsena osannut mitenkään järkevästi käsitellä. Työpaikkakiusaamistakin oon todistanut ja itsekin viimeksi kohdannut kun olin 4v vuotta vanhainkodissa vanhuksia hoitamassa kuntouttavassatyötoiminnassa. Siellä oli kaksi naishoitsua jotka sitä teki mutta varsinkin yksi nuori naishoitsu joka ei jostain syystä hyväksynyt mua, mun menneisyyttä tai yhtään mitään mitä tein jostain syystä ja sitä muutkin siellä ihmetteli että mikä sitä vaivaa että kuinka se noin voi käyttäytyä. Perimmäinen syy ei koskaan selvinnyt vaikkakin meillä oli myös aivan täysin erilainen elämänkatsomus ja hän oli esimerkiksi hyvin uskonnollinen ja konservatiivinen ihminen. Sillä saattoi myös olla jotain tekemistä asian kanssa että olin työyhteisön ainoa mies. Siellä oli myös hyvin selkeä hierarkinen jaottelu laitoshoitajien ja sairaan/lähihoitajien välillä vaikka ei pitäisi olla. Varsinkin sairaan/lähihoitajien taholta ja he välillä aika selvästi halveksuivat laitoshoitajia ja heidän työtä. Tarkoitin sillä vain sitä etten ole nähnyt itse ihmisen kanssa kommunikoidessa sellaisia piirteitä että kohtelisi ihmisiä huonosti aivan ilman syytä ja ilkeyttään tai koska ei vaan välitä. Ja aina mun nähdäkseni kun näin on tapahtunut niin asialle jonkinlainen syy on ollut mikä sitä selittää miksi näin on reagoinut.🙂.

        Mulla on taas täällä palstalla tullu vähän sellainen fiilis välillä että siirtäisin joidenkin tietylaisten tyyppien huomion ja vittuilun ja loukkaamis yritykset itseeni toimisin ikäänkuin ukkosenjohdattimena koska niillä ei mulle oo merkitystä eikä ne vaikuta mun elämääni eikä mun itsetuntooni milläänlailla sen sijaan että he piinaisivat ja vainoisivat jotain sellaista joka pahimmassa tapauksessa ne tosissaan ottaisi ja niistä itseensä jotenkin satuttaisi. En tiedä onko se vaan oma tunne mikä ei sitten kuitenkaan perustu mihinkään todelliseen mutta siltä on välillä tuntunut.😄.

        Kuulin tästä sulta vasta nyt, mutta en mä varsinaisesti yllättynyt. Enemmän mä jälleen ihmettelen, miten ihmeessä olet jaksanut tuollaista kohtelua noinkin pitkään tuossa työsuhteen muodossa ja tuloluokassa. Vaatii kyllä lehmän hermoja, mutta en tiedä tekeekö se pidemmän päälle hyvää kenellekään, varsinkin jos huonon kohtelun sivuuttaminen tapahtuu tavallaan sen perusteella, miten joku on ehkä sanonut sulle miten noihin kuuluu reagoida tai jättää reagoimatta.
        Kuuntele ennen kaikkea itseäsi ja mieti onko tollanen työasetelman näkökulmasta ok, saati millään lailla edes normaaleja hyviä tapoja ihmisten välillä, joita säkin monesti niin peräänkuulutat 🤨 Siihen en osaa sanoa mitään suoraa neuvoa, mihin kannattaa piirtää se oma punainen viiva, ja jos mua aikoinaan muutamien kuukausien töiden aikana ei varsinaisesti kiusattu, niin en mä myöskään ihan mitä tahansa kuunnellut ja muutenkin hieroin enemmän äijien välistä kaveruutta pomoon (FT) jota lähin kanalauma lähinnä inhosi 😅

        Suomalaisilla on joskus käsittämätön kyky taipua kuin katajapuu, ja joskus 14-17 vuotta sitten äitini kun oli työelämässä silloin alle kympin tunti(!)palkalla, niin kyllä hänen kaltainen ylikiltti ihminen aika loppuun puristettiin mehuista toimitila- ja kiinteistöhommissa, varsinkin kun hän ei palkan päälle osannut hakea oikeita tukia, eikä kk-palkan ero tukiin ollut kummoinen mikä jotenkin vain lisäsi hänen huonoa itsetuntoa palkkakuittiaan lukiessa. Ja siitä sain sitten osani mäkin kotona, enkä mäkään teininä kunnolla hahmottanut mistä on kyse kun taas mun peruskoulun ajan kiusaamistapauksissa hän välillä jopa vähän näytti leijonaemon hampaita opettajille, mutta tuossa tilanteessa yhtäkkiä mä muka söin liikaa jne. No silloin alkoi olla jo se isovanhempien puolisen miljoonan omaisuus tuhlattu, ja tälleen jälkikäteen ajateltuna mä olen löytänyt selkeitä kuvioita ja toistuvuuksia muistikuvissani milloin hän räyhäsi eniten mulle, miten sitä ajanjaksoa seurasi lisää myymistä jollain aikavälillä, ja myöhemmin kun metodi (toistuvasti) kävi ilmi mulle, niin kyllä mä siitä osani annoin hänelle verbaalisesti, ja sitten taas tuli huudot mulle että "on se nyt kumma kun ei mikään kelpaa"! 😅

        Pointtina se, että ei aikuisten maailmassa kiusaamista saa pois kitkettyä vetämällä pomoa hihasta ja kantelemalla, mutta varsinkin sun työsuhteiden muodossa mulla itselläni ainakin olisi vielä pienempi toleranssi kuin jossain palkkatöissä huseerata ihmissuhdedraamoja. Toivottavasti ei jatku enää sun nykytilanteessa, mutta tärkeä se olisi myös tunnistaa jos niin on, sillä aikuisten maailmassa ehkä 10% kiusaamisesta on suoraa moittimista päin näköä ja fyysistä kiusaamista ihan murto-osa tuosta. 🙄

        Hyvä että sulla on paksu nahka etkä sä vaikuta ainakaan riidankylväjältä tai -jatkajalta, mutta jättää tollanen omat jälkensä (ehkä aika pienet ja pinnalliset sun elämässä) mutta kuitenkin. Joka tapauksessa sun aiempaan elämään verrattuna erilaiset jäljet, ja eniten varmaan minäkuvaan ja itsetuntoon yms. Tärkeää niistä olisi joko jutella jonkun ammattilaisen kanssa, pyrkiä tekemään ilkeilijöille selväksi ettei vetele, ja oppia tulkitsemaan positiivista palautettakin oikein. Tavallaan, että pidetäänkö susta mikkojuhanina vai hyväntuulisena yleisjeesmiehenä kenelle ei tarvitse maksaa palkkaa 🤨 Koita löytää jokin väylä ruotia noita kokemuksia noinkin pitkältä ajalta, sillä ne voi huomaamattaan syödä ihmistä paljonkin.

        Ei lämminvesivaraaja tai turbokaan kauaa kasassa pysy ilman jonkinlaista ylipaineventtiiliä, ja ympärillä olevat kohteet siinä yleensä eniten ottaa osumaa jos venttiili on liian pitkään jumissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joukossa on niitä kommentteja joilla on yritys loukata. Sitten on ihan hauskojakin kettuiluviestejä.. Jotkut loukkaantuvat jo olettaessaan jotain ennen kuin kukaan on edes kirjoittanut ja toiset nauravat kaikelle. Niillä nyt mennään 😏

        xLiner

        On joo ihan hauskojakin tapoja kettuilla missä ei mitään ns. pahaa tarkoitusta ole ja ei niissä mitään vikaa olekaan. Tosin ihmisillä on juu erilaiset huumorintajut tosiaan ja joku saattaa loukkaantua vaikka varsinaista loukkaamis tarkoitusta ei olisikaan. Meitä on laidasta laitaan kaikenlaisia se on totta.🙂.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Kuulin tästä sulta vasta nyt, mutta en mä varsinaisesti yllättynyt. Enemmän mä jälleen ihmettelen, miten ihmeessä olet jaksanut tuollaista kohtelua noinkin pitkään tuossa työsuhteen muodossa ja tuloluokassa. Vaatii kyllä lehmän hermoja, mutta en tiedä tekeekö se pidemmän päälle hyvää kenellekään, varsinkin jos huonon kohtelun sivuuttaminen tapahtuu tavallaan sen perusteella, miten joku on ehkä sanonut sulle miten noihin kuuluu reagoida tai jättää reagoimatta.
        Kuuntele ennen kaikkea itseäsi ja mieti onko tollanen työasetelman näkökulmasta ok, saati millään lailla edes normaaleja hyviä tapoja ihmisten välillä, joita säkin monesti niin peräänkuulutat 🤨 Siihen en osaa sanoa mitään suoraa neuvoa, mihin kannattaa piirtää se oma punainen viiva, ja jos mua aikoinaan muutamien kuukausien töiden aikana ei varsinaisesti kiusattu, niin en mä myöskään ihan mitä tahansa kuunnellut ja muutenkin hieroin enemmän äijien välistä kaveruutta pomoon (FT) jota lähin kanalauma lähinnä inhosi 😅

        Suomalaisilla on joskus käsittämätön kyky taipua kuin katajapuu, ja joskus 14-17 vuotta sitten äitini kun oli työelämässä silloin alle kympin tunti(!)palkalla, niin kyllä hänen kaltainen ylikiltti ihminen aika loppuun puristettiin mehuista toimitila- ja kiinteistöhommissa, varsinkin kun hän ei palkan päälle osannut hakea oikeita tukia, eikä kk-palkan ero tukiin ollut kummoinen mikä jotenkin vain lisäsi hänen huonoa itsetuntoa palkkakuittiaan lukiessa. Ja siitä sain sitten osani mäkin kotona, enkä mäkään teininä kunnolla hahmottanut mistä on kyse kun taas mun peruskoulun ajan kiusaamistapauksissa hän välillä jopa vähän näytti leijonaemon hampaita opettajille, mutta tuossa tilanteessa yhtäkkiä mä muka söin liikaa jne. No silloin alkoi olla jo se isovanhempien puolisen miljoonan omaisuus tuhlattu, ja tälleen jälkikäteen ajateltuna mä olen löytänyt selkeitä kuvioita ja toistuvuuksia muistikuvissani milloin hän räyhäsi eniten mulle, miten sitä ajanjaksoa seurasi lisää myymistä jollain aikavälillä, ja myöhemmin kun metodi (toistuvasti) kävi ilmi mulle, niin kyllä mä siitä osani annoin hänelle verbaalisesti, ja sitten taas tuli huudot mulle että "on se nyt kumma kun ei mikään kelpaa"! 😅

        Pointtina se, että ei aikuisten maailmassa kiusaamista saa pois kitkettyä vetämällä pomoa hihasta ja kantelemalla, mutta varsinkin sun työsuhteiden muodossa mulla itselläni ainakin olisi vielä pienempi toleranssi kuin jossain palkkatöissä huseerata ihmissuhdedraamoja. Toivottavasti ei jatku enää sun nykytilanteessa, mutta tärkeä se olisi myös tunnistaa jos niin on, sillä aikuisten maailmassa ehkä 10% kiusaamisesta on suoraa moittimista päin näköä ja fyysistä kiusaamista ihan murto-osa tuosta. 🙄

        Hyvä että sulla on paksu nahka etkä sä vaikuta ainakaan riidankylväjältä tai -jatkajalta, mutta jättää tollanen omat jälkensä (ehkä aika pienet ja pinnalliset sun elämässä) mutta kuitenkin. Joka tapauksessa sun aiempaan elämään verrattuna erilaiset jäljet, ja eniten varmaan minäkuvaan ja itsetuntoon yms. Tärkeää niistä olisi joko jutella jonkun ammattilaisen kanssa, pyrkiä tekemään ilkeilijöille selväksi ettei vetele, ja oppia tulkitsemaan positiivista palautettakin oikein. Tavallaan, että pidetäänkö susta mikkojuhanina vai hyväntuulisena yleisjeesmiehenä kenelle ei tarvitse maksaa palkkaa 🤨 Koita löytää jokin väylä ruotia noita kokemuksia noinkin pitkältä ajalta, sillä ne voi huomaamattaan syödä ihmistä paljonkin.

        Ei lämminvesivaraaja tai turbokaan kauaa kasassa pysy ilman jonkinlaista ylipaineventtiiliä, ja ympärillä olevat kohteet siinä yleensä eniten ottaa osumaa jos venttiili on liian pitkään jumissa.

        Juu kyllä mä puoleni osaan pitää ihan hyvin ei siitä oo kyse ja kyllä siloinkin pomon johdolla kanssa käytiin useempiakin keskusteluja meidän asianosaisten välillä. Lopulta mä siellä lopetinkin suurimmaksi osaksi sen vuoksi etten jaksanut enää sitä täysin paskaa työilmapiiriä mikä siellä vallitsi yleisesti. Ja kuten oon sanonut niin eniten sen vuoksi mä oon näitä hommia tehnyt kun se on mulle itelle hyväksi ja parempi kuin olla tekemättä mitään. Jos en mä tästä mitään kokis saavani ja jotenkin hyötyväni niin en mä kyllä tekis näitä hommia ihan vaan sen takia että ",pitää" tehdä jotakin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu kyllä mä puoleni osaan pitää ihan hyvin ei siitä oo kyse ja kyllä siloinkin pomon johdolla kanssa käytiin useempiakin keskusteluja meidän asianosaisten välillä. Lopulta mä siellä lopetinkin suurimmaksi osaksi sen vuoksi etten jaksanut enää sitä täysin paskaa työilmapiiriä mikä siellä vallitsi yleisesti. Ja kuten oon sanonut niin eniten sen vuoksi mä oon näitä hommia tehnyt kun se on mulle itelle hyväksi ja parempi kuin olla tekemättä mitään. Jos en mä tästä mitään kokis saavani ja jotenkin hyötyväni niin en mä kyllä tekis näitä hommia ihan vaan sen takia että ",pitää" tehdä jotakin.🙂.

        Ok, hyvä että nykyisissä hommissa on parempi ilmapiiri 👍 Jos tykkäät ja viihdyt, niin mikäs siinä, kannattaa pyrkiä pysymään samassa paikassa jatkossakin jos vain mahdollista.

        Sinänsä harmi, että monesti kiusattu on se joka joutuu lähtemään, ja niinhän se kouluelämässäkin de facto menee erilaisista hankkeista huolimatta. Mäkin olin yläasteelle siirryttäessä ensin kai parisen viikkoa yhdessä koulussa johon asuinalueen perusteella kuuluin, ja se alku oli niin käsittämättömän vaikeaa, että jotenkin saatiin sumplittua mut kouluun missä oli ala-asteaikaisia tuttuja enemmän, eikä se taipale sielläkään nyt ihan helppo ollut mutta helpompi varmaankin. Hyödyin mä siitä siirrosta ilman muuta, mutta liekö ne kymmenet kiusaajat joutuneet minkäänlaiseen vastuuseen.

        Samaten tiedän itseäni nuoremman naisen täältä Etelä-Suomesta, joka aikoinaan joutui kiusaamisen takia vaihtamaan jonnekin mihinkä lie Keski-Suomeen johonkin sisäoppilaitoksen kaltaiseen härdelliin, mikä oli aika erikoinen juttu Suomessa. Ei siis missään nimessä sairaalakoulu eikä lasu-juttuja, vaan oli vain pakko päästä kauas kiusaajista, ja niistä eroonpääsemistä kai edesauttoi se asuntolajärjestely oppilaitoksen yhteydessä. Ei sen näin olisi pitänyt mennä 😕


    • Anonyymi

      Rande-Raunolla on suuruusharha äitynyt pahaksi.

    • Anonyymi

      Elämää, eikä varsinkaan itseään kannata ottaa turhan vakavasti. Keskustelupalstoista puhumattakaan 😉 Tämä ihan näin yleisenä elämänohjeena itse kullekin säädylle yhdessä ja erikseen 👍😉

      -Palstahessu

    • Anonyymi

      En halua olla tunnistettava täällä, siksi en rekisteröidy. Monestakin syystä on turvallisempi, ettei avaa elämäänsä koko Suomelle. Välillä kirjoitustyylini on myös melko tunnistettava, tiedän, että jotkut mielipiteet erottuvat. En halua, että kirjoituksista kootaan kokonaiskuva.

      Raukkamaista tai ei. Se on sallittua.
      Kiusaamisesta en pidä. Joskus sitä kuitenkin tapahtuu täällä tahtomattakin johtuen jokaisen omasta kokemusmaailmasta, jonka perusteella hän kirjoituksia tulkitsee. Jollekin riittää kiusaamiseksi se, että huomioit jonkun toisen kirjoituksen ja et tunne samoin kuin hän, se voi jo tuntua kiusaamiselta.

    • Anonyymi

      Randeli lähti sitten provoilun tielle. Hyvä! Olen siis saavuttanut manipulointiagendani häneen kohdistuneen aivopesukampanjointini toteuttamana 😊. Tunnistan kyllä aloitukset mitkä pitää lukea pilke silmäkulmassa, niinkuin tämän ketjun aloitus. Huumorintajua täytyy olla jotta voi seurata palstan teksteilyjä provosoitumatta. Itse en ole rekisteröitynyt koska minun juttuni vaihtelisivat niin paljon ettei minun ajatuksenjuoksustani ottaisi selvää. Välillä mahdollisimman kärkästä settiä ja välillä kunnon avautumista.

      • Höpsis olet, ainahan mä provoilen, milloin mitenkin, päivän fiiliksistä riippuen. Välillä teen aloituksia kullien mitoista, välissä seksityöstä, nyt muumeista, mutta ne on aina provosoivia. Sitten on ne visa-aloitukset jotka taas ovat silkkaa viihdettä ja joissa saan nauraa omille paskoille pisteilleni.

        Täällä en avautuisi sen kummemmin kenellekkään, ne asiat saavat odottaa palstan ulkopuolista yhteyttä, jos sellainen joskus jonkun kanssa sattuu syntymään.

        Ja niin nuo omatkin juttuni heiluvat laidasta laitaan, niin tokkopa se kovin selkeää ja johdonmukaista on mullakaan. Tosin palstalla sillä ei ole väliäkään, tämä on toisenlainen paikka kommunikoida kuin IRL.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Höpsis olet, ainahan mä provoilen, milloin mitenkin, päivän fiiliksistä riippuen. Välillä teen aloituksia kullien mitoista, välissä seksityöstä, nyt muumeista, mutta ne on aina provosoivia. Sitten on ne visa-aloitukset jotka taas ovat silkkaa viihdettä ja joissa saan nauraa omille paskoille pisteilleni.

        Täällä en avautuisi sen kummemmin kenellekkään, ne asiat saavat odottaa palstan ulkopuolista yhteyttä, jos sellainen joskus jonkun kanssa sattuu syntymään.

        Ja niin nuo omatkin juttuni heiluvat laidasta laitaan, niin tokkopa se kovin selkeää ja johdonmukaista on mullakaan. Tosin palstalla sillä ei ole väliäkään, tämä on toisenlainen paikka kommunikoida kuin IRL.

        Pienellä miehellä on pienen miehen jutut.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Höpsis olet, ainahan mä provoilen, milloin mitenkin, päivän fiiliksistä riippuen. Välillä teen aloituksia kullien mitoista, välissä seksityöstä, nyt muumeista, mutta ne on aina provosoivia. Sitten on ne visa-aloitukset jotka taas ovat silkkaa viihdettä ja joissa saan nauraa omille paskoille pisteilleni.

        Täällä en avautuisi sen kummemmin kenellekkään, ne asiat saavat odottaa palstan ulkopuolista yhteyttä, jos sellainen joskus jonkun kanssa sattuu syntymään.

        Ja niin nuo omatkin juttuni heiluvat laidasta laitaan, niin tokkopa se kovin selkeää ja johdonmukaista on mullakaan. Tosin palstalla sillä ei ole väliäkään, tämä on toisenlainen paikka kommunikoida kuin IRL.

        Niin olet, pelkkä höpsis. Suomi24-palstalla elävä tyhjäntoimittaja.


    • Anonyymi

      Rekkautuminen ja muumina kirjoittelu ei eroa toisistaan mitenkään muuten kuin että rekkautuminen mahdollistaa yksityisviestien lähettämisen. Jos ne ei kiinnosta, niin parempi pysyä muumina. Varsinkin jos olet nainen.

      - Exp

      • Anonyymi

        Yksityisviestejä ei ole ollut enää vuosiin. Mutta jos sähköposti on ilmi, niin sitten toki.


      • Anonyymi

        Ei tosiaan ole ollut kymmeneen vuoteen about yksityisviestien mahdollisuutta rekatuilla. Mutta rekkautumisen plussiksi lasken sen, ettei tarvitse kahlata ketjuja läpi etsiäkseen mahdollisia tulleita kommentteja, vastatakseen ja keskustellakseen.

        Näin ilman rekkua on paljon työläämpää jo vähäisenkin keskustelun jälkeen palata niihin, kun joutuu etsimään tekstiviidakosta. Muutoinhan tämä on ihan sama asia, ainakin mulle. Ihan samat jutut juttuan näin, kun nimimerkilläkin tai irl naamatusten, jos aiheet on nämä samat sielläkin.

        ❄️


    • Anonyymi

      Mun syyni on ainakin tuossa aiemminkin osittain mainittu - en halua olla irl tunnistettavissa. Mielipiteitäni voisin tietysti rekisteröitynäkin kirjoittaa, mutta en ikinä avaisi niin omaa elämääni, mitä siinä on tapahtunut, mahdollisia ongelmakohtia jne. Rekisteröidyn kirjoituksista on niin halutessaan tosi helppoa kerätä tietoa. Mua ei jaksa kiinnostaa jokaisessa sellaisessa itseäni avaavassa kirjoituksessa pohtia tapahtumien ja tilanteiden yhteistunnistettavuutta. Lisäksi kun eihän kyse ole vain minun tunnistettavuudestani, vaan jos minut tunnistaa, niin on mahdollista tunnistaa myös ne kaikki muut ihmiset, joihin liittyvistä asioista olisin kirjoittanut. Joo, en todellakaan rekisteröidy tällaiseen paikkaan.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Ehkä, jos olisin yksinäinen saari, jonka tekemiset eivät lainkaan muihin koskaan vaikuttaisi, sitten voisin ehkä rekisteröityäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Ehkä, jos olisin yksinäinen saari, jonka tekemiset eivät lainkaan muihin koskaan vaikuttaisi, sitten voisin ehkä rekisteröityäkin.

        Jos olisin väenpaljoudessa, väistelisin varmaan vastaantulijoita, se toimisi, ellei joku seuraisi.
        Hauskaa, ollaan niin samiksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin väenpaljoudessa, väistelisin varmaan vastaantulijoita, se toimisi, ellei joku seuraisi.
        Hauskaa, ollaan niin samiksia!

        Sinä saat tietenkin toimia noin. Minä en mitenkään ihmeellisesti vastaantulijoita väistele, vaikka en mä nyt tietenkään tarkoituksella kenenkään törmäilekään.


    • Anonyymi

      Tämä paikka on vähän kuin vessan seinä tai ylilauta. Sana on vapaa, eikä mistään tarvitse ottaa vastuuta. Siinä kai viehätys onkin. Jos haluat mainetta ja kunniaa tuottamallesi sisällölle, niin mene ihmeessä faceen tai instaan.. Tämä on vähän väärä paikka.

      • Millä tavalla tämä on väärä paikka? Ihmiset tästä tekevät sen mikä tämä on.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Millä tavalla tämä on väärä paikka? Ihmiset tästä tekevät sen mikä tämä on.

        Tämä on negatiivisessa mielessä "vaan suoli24", ei sen enempää. Ei tätä kannata ottaa vakavasti. Jos haluaa järkevää keskustelua, niin kannattaa mennä muualle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on negatiivisessa mielessä "vaan suoli24", ei sen enempää. Ei tätä kannata ottaa vakavasti. Jos haluaa järkevää keskustelua, niin kannattaa mennä muualle.

        Se johtuu juuri tuosta asenteesta.


    • Anonyymi

      Jokaisen kirjoittajan henkilöllisyys on selvitettävissä. Eli sinällään jokainen vastuussa kirjoituksistaan.

      • Anonyymi

        Jokainen kirjoittaja ei todellakaan ole selvitettävissä ihan jokaisen tavan talliaisen käytettävissä olevilla keinoilla. Jos ihminen oikeasti omaa henkilöyttään verkossa suojaa, niin ei ole helposti selvitettävissä asiantuntijallekaan.


      • Anonyymi

        Ei ole. Poliiseilla ei ole aikaa selvittää edes vakavia rikoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen kirjoittaja ei todellakaan ole selvitettävissä ihan jokaisen tavan talliaisen käytettävissä olevilla keinoilla. Jos ihminen oikeasti omaa henkilöyttään verkossa suojaa, niin ei ole helposti selvitettävissä asiantuntijallekaan.

        Niin mutta käytännössä se on mahdollista . Jos hakkerit pystytyy murtautumaan yrityksen sivuille yms. Ei yksityishenkilö ole homma eikä mikään. Tuskinpa maallikon tietoturva osaaminen on aukotonta. Ja kyllähän poliisi selvittää netissäkin tapahtuvia rikoksia. Tietysti painavat syyt täytyy olla sellaista lähdetään tekemään. Mutta onhan näistäkin kirjoituksista ihmiset käräjille joutuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta käytännössä se on mahdollista . Jos hakkerit pystytyy murtautumaan yrityksen sivuille yms. Ei yksityishenkilö ole homma eikä mikään. Tuskinpa maallikon tietoturva osaaminen on aukotonta. Ja kyllähän poliisi selvittää netissäkin tapahtuvia rikoksia. Tietysti painavat syyt täytyy olla sellaista lähdetään tekemään. Mutta onhan näistäkin kirjoituksista ihmiset käräjille joutuneet.

        Höpö höpö. Tänne voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta käytännössä se on mahdollista . Jos hakkerit pystytyy murtautumaan yrityksen sivuille yms. Ei yksityishenkilö ole homma eikä mikään. Tuskinpa maallikon tietoturva osaaminen on aukotonta. Ja kyllähän poliisi selvittää netissäkin tapahtuvia rikoksia. Tietysti painavat syyt täytyy olla sellaista lähdetään tekemään. Mutta onhan näistäkin kirjoituksista ihmiset käräjille joutuneet.

        Ei se todellakaan ole aina mahdollista. jos ihminen pitää tietoturvastaan huolen niin sen selvittäminen ei todellakaan ole helppoa. Netti on täynnä helppoja työkaluja tuohonkin, sellaisia, joissa ei ole mitään yleisiä rekistereitä. Yritysten sivujen hakkeroiminen on lopulta paljon helpompaa, kuin vaihtuvien ip-osoitteiden ja sinne tänne eri servereiltä hyppivien käyttäjien selvittäminen. Siinä saa jo tosissaan nähdä vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Tänne voi kirjoittaa ihan mitä tahansa.

        Usko mitä tahdot. Satun vaan tuntemaan ihmisen joka näistä teksteistä tuomittiin kunnialoukkausesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se todellakaan ole aina mahdollista. jos ihminen pitää tietoturvastaan huolen niin sen selvittäminen ei todellakaan ole helppoa. Netti on täynnä helppoja työkaluja tuohonkin, sellaisia, joissa ei ole mitään yleisiä rekistereitä. Yritysten sivujen hakkeroiminen on lopulta paljon helpompaa, kuin vaihtuvien ip-osoitteiden ja sinne tänne eri servereiltä hyppivien käyttäjien selvittäminen. Siinä saa jo tosissaan nähdä vaivaa.

        Hienoa jos näin on. Mutta veikkaan että aika harva kuitenkaan jaksaa nähdä noin paljon vaivaa. Ehkä vaan parempi pitää huolta mitä kirjoittaa. Jotenkin vastuutonta sanoa että mitä vaan voi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko mitä tahdot. Satun vaan tuntemaan ihmisen joka näistä teksteistä tuomittiin kunnialoukkausesta.

        Kerro tarkemmin. Turha lietsoa kauhua, koska oikeasti poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Jos mustamaalaus haittaa elinkeinoa ja on valheellista, silloin tilanne on eri. Pitää myös valmistautua siihen, että maksaa itse asianajajan. Ja ottaa kovan riskin lopputuloksesta. Joten älä jauha p****.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tarkemmin. Turha lietsoa kauhua, koska oikeasti poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Jos mustamaalaus haittaa elinkeinoa ja on valheellista, silloin tilanne on eri. Pitää myös valmistautua siihen, että maksaa itse asianajajan. Ja ottaa kovan riskin lopputuloksesta. Joten älä jauha p****.

        Miksi valehtesin tämmöisestä? Se on totta. Enkait muiden asioita tänne sen enempää kerro. Kait niistä teksteistä oli ihmiset tunnistettavissa. Siitä aikaa jo. Jos se nyt tuntuu susta kauhistuttavalta niin jotain vikaa siinä mitä kirjoitelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tarkemmin. Turha lietsoa kauhua, koska oikeasti poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Jos mustamaalaus haittaa elinkeinoa ja on valheellista, silloin tilanne on eri. Pitää myös valmistautua siihen, että maksaa itse asianajajan. Ja ottaa kovan riskin lopputuloksesta. Joten älä jauha p****.

        Enemmän mua kauhistuttaa ihmiset jotka kuvitelee että netissä ei lait ole yhtälailla voimassa kuin muuallakin. Varmaan jo sivuston ylläpitäjällä on velvollisuuksia jos havaitsee rikollista toimintaa sivuillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tarkemmin. Turha lietsoa kauhua, koska oikeasti poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Jos mustamaalaus haittaa elinkeinoa ja on valheellista, silloin tilanne on eri. Pitää myös valmistautua siihen, että maksaa itse asianajajan. Ja ottaa kovan riskin lopputuloksesta. Joten älä jauha p****.

        Tuossakin https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/465673a9-e1d2-498f-857a-5edb15435843 ihan julkisuudessa ollut juttu kunnianloukkauksesta joka tullut näiltä sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos näin on. Mutta veikkaan että aika harva kuitenkaan jaksaa nähdä noin paljon vaivaa. Ehkä vaan parempi pitää huolta mitä kirjoittaa. Jotenkin vastuutonta sanoa että mitä vaan voi kirjoittaa.

        Uskomattoman harva pitää huolta edes virusturvasta, että sikäli varmasti totta. Vaan mitään sen kummempaa osaamista mikään noista ei vaadi, vaan oikeastaan kaikki on halutessaan mahdollista ostaa valmiina pakettina. Se suojaa paljonla muultakin paljon oleellisemmalta, kuin vain kirjoittelun seurattavuudelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Poliiseilla ei ole aikaa selvittää edes vakavia rikoksia.

        Tänäänkin poliisit valvoi jotain tossa risteyksessä, tutkaa niillä ei ollu, että taas jotain suunnittelemassa mun pään menoksi. Paluumatkalla menin toista kautta, eikä sitten tullu mitään ikävyyksiä.


    • Ei ole olemassa mitään vastuuta sanoista. Ainoastaan, jos sanat ovat osa jotakin rikosta, niin niiden lähde on vastuussa rikoksesta. On vapaus ajatella ja ilmaista ajatuksensa, silloinkin kun joku viestin vastaanottaja kokee sen loukkaavana, ahdistavana, tyylittömänä, epäreiluna, jne

      Koko puhe sananvastuusta on paluuta kohti "pimeää" keskiaikaa, jolloin esim. kirkko ei pystynyt järkevillä argumenteilla puolustamaan oppiaan ja ajatuksiaan ja pyrki siksi vaimentamaan eriävät mielipiteet ja ajatukset. Argumentteihin voi vastata argumenteilla ja kukin voi arvioida argumenttien painavuutta.

    • Anonyymi

      Kuvitteletko ihan oikeasti, että näitä kirjoituksia joku lukee ajatuksella ? Heh, heh...

    • Ei sitä oikeesti voi tietää kuinka monta juttua siellä oikeudessa on jonossa. Mullakin on viime aikoina tili tyhjentyny, että onkohan siellä vouti.

    • Anonyymi

      Heh heh eilisen vastuu saattaa käydä huomisen laista. Vai mitä.

    • Kivaa toukokuuta ja tulevaa kesää,
      terveisin #muumipiikki

    • Anonyymi

      Rauhoitu. Samat viestit lie lataisin rekkuna kun muuminakin. Muumina vaan ehkä kaunistellen ja mielistellen..? Kö? Hö? 😄 tämä hakee hauskuuden asiasta kun asiasta. Ladatkoon muut mitä tykkää. Minun itse hauskuuttaminen ei mistää viesteistä hyydy😁♥️💩

    • Anonyymi

      Joku taas poistaa viestejä. Mutta asiasta kolmanteen. Minulle on sanottu ,että kuin aina naurat,ettei sinua satuta mikään. Ei niin. Hauskoja nuo mukamas satuttajat😁 näen kaiken huumori linssien läpi. Harmi vaan että ihmiset on aivan järkyn tosikkoja! Miten ne jaksaa elämäänsä noin ruttuotsaisina? T kakkis.

      • Anonyymi

        Ja en ole täällä mitään piiloviestejä yhdellekkään rekatulle laittanut . Muuten muumeille kyllä , mutta re katuille ainoastaan kakkiksena. Edelleen.


    • Anonyymi

      Eiköhän se ole ihan sama kirjoittaako nimimerkin taakse piiloutuneena vai anonyyminä.
      Etenkin, jos kommentoi asiallisesti, kuten voisi toivoa.
      Esim. "ikävä" nimimerkin takana olijalta tulee usein mitä ihmeellisempiä aloituksia. Mutta saahan jokainen olla sitä mieltä mitä on ja kysellä mitä tahtoo.

      • Anonyymi

        Ikävä palstaa en ymmärrä. Kun ei ole ikävä .anteeksi💩


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe