Jakeluvelvoite...miten se olikaan

Anonyymi-ap

46

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo mut Soini ei ollut persu.

      • Anonyymi

        Sisäisten riitojen seurauksena osa persuista muuttui ihan sinisiksi.
        Siniset ilmestyivät puoluerekisteriin 2017.


      • Anonyymi

        Tuohon aikaa Soini oli vielä persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon aikaa Soini oli vielä persu.

        Ei ollut persu, ei ole, ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut persu, ei ole, ei ole

        Kummallista, hän ei ollut persu vaikka olikin perussuomalaisten puheenjohtaja. Mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista, hän ei ollut persu vaikka olikin perussuomalaisten puheenjohtaja. Mielenkiintoista.

        Persujen eduskuntaryhmässä oli Sipilän hallituksen aikana kansanedustajia, jotka ovat edelleen kansanedustajia. Eli he olivat hyväksymässä jakeluvelvoitetta ja sen kiristysaikataulua.


      • Anonyymi

        Hallitusohjelmaa tekemässä oli PERSUT, eikä uutta tehty sinisten tultua kuvioihin.


      • Anonyymi

        Oli Soini persu, etenkin vaaleissa Soini oli persu ja vielä 2016 Soini oli persu, jolloin Sipilän hallitus mulkkasi jakeluvelvoitetta.
        Persut yhtenä joukkueena persuilemassa tuolloin, kuten monessa muussakin asiassa ihan joomiehinä ja -naisina.


      • Anonyymi

        Menikö Persulla totuus taas ihon alle.
        Apinapuolue kusettaa sua, niin kuin teki Soinikin aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäisten riitojen seurauksena osa persuista muuttui ihan sinisiksi.
        Siniset ilmestyivät puoluerekisteriin 2017.

        Paavo oli vasudemu, marinin esi-isä.
        https://yle.fi/a/74-20008168


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista, hän ei ollut persu vaikka olikin perussuomalaisten puheenjohtaja. Mielenkiintoista.

        Se oli joku reptiliaani se oli haitallinen perussuomalaiselle aateliikkeelle varokaa tätä miestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäisten riitojen seurauksena osa persuista muuttui ihan sinisiksi.
        Siniset ilmestyivät puoluerekisteriin 2017.

        Tuossa se syy ja vasut kiittää.
        https://yle.fi/a/3-8282743


      • Anonyymi

        Timppa on aito ja alkuperäinen. Sivari-Jussi ja nalkuttaja-Riikka on puolueessa uusia. Samaan tapaan kuin Pihtiputaan mummo on aito ja alkuperäinen suomalainen kun taas Itäkeskuksen hiilenmustat rullahuulet on uussuomalaisia.


    • Tämä jakeluvelvoite onkin kinkkisempi juttu kuin itse kuvittelin. Dieselin hintaa pitäisi ehdottomasti saada alas, inflaation hillintä ja maan talous vaatii sitä. Ilmastopoliitikot kuitenkin selittävät, että se ei ole mahdollista. Jos heihin on uskominen niin jakeluvelvoitteen alentaminen johtaisi siihen, että polttoaineveroa pitää Suomessa nostaa. Ähäkutti Suomi! - riemuitsevat federalistiset ilmastopoliitikot. Ei Suomi voi toimia omien etujensa ja kansalaistensa hyväksi. Suomi on EU:n määräysvallan alainen hähähä hää. Voisiko Suomi sittenkin yksinkertaisesti irtautua päästövelvoitteista ja päästökaupasta ellei niitä saada muutettua?

      • Niin tärkeää on se että ylistarolainen taksari, joka ajelee dieselmersulla, on sitä mieltä että löpön hinta pitää saada alas. Ei siis kannata kuunnella Suomen vientirteollisuuden pomoja, jotka ovat sitä mieltä että ilmastotavoitteesta tulee pitää kiinni. Se takaa Suomen vientiteollisuudelle miljarditiulot ja työpaikat...


      • Anonyymi

        Liikenneministeriö:

        ''”Vaikuttavin päästöjä vähentävä liikenteen ilmastotoimi on ollut Suomessa uusiutuvan polttoaineen jakeluvelvoite. Koska suurin osa ajoneuvoista kulkee vielä polttomoottorilla, jakeluvelvoitteen riittävä taso on ensiarvoisen tärkeää myös jatkossa”, ministeriön selvityksessä sanotaan.''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneministeriö:

        ''”Vaikuttavin päästöjä vähentävä liikenteen ilmastotoimi on ollut Suomessa uusiutuvan polttoaineen jakeluvelvoite. Koska suurin osa ajoneuvoista kulkee vielä polttomoottorilla, jakeluvelvoitteen riittävä taso on ensiarvoisen tärkeää myös jatkossa”, ministeriön selvityksessä sanotaan.''

        Ja entäpä sitten, ministeriö ei ole missään muodossa se, joka edes tietäisi tai ymmärtäisi ympäröivää maailmaa. Se on suojatyöpaikka, jossa kerrotaan mitä käsketään.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin tärkeää on se että ylistarolainen taksari, joka ajelee dieselmersulla, on sitä mieltä että löpön hinta pitää saada alas. Ei siis kannata kuunnella Suomen vientirteollisuuden pomoja, jotka ovat sitä mieltä että ilmastotavoitteesta tulee pitää kiinni. Se takaa Suomen vientiteollisuudelle miljarditiulot ja työpaikat...

        Ei se, millä autoilla kansalaiset kulkevat vaikuta mitään vientiteollisuuteen. Joten vientiteollisuus pitäköön turpansa kiinni tästä asiasta. Kotitaloudet saa tehdä mitä lystäävät.

        Miksi polttoaineverotuksen alentaminen tai jakeluvelvollisuuden vähentäminen vaikuttaisi mitään vientiteollisuuteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, millä autoilla kansalaiset kulkevat vaikuta mitään vientiteollisuuteen. Joten vientiteollisuus pitäköön turpansa kiinni tästä asiasta. Kotitaloudet saa tehdä mitä lystäävät.

        Miksi polttoaineverotuksen alentaminen tai jakeluvelvollisuuden vähentäminen vaikuttaisi mitään vientiteollisuuteen?

        Koeta nyt tajuta, että se homm aei mene läpi, koska EU rapsaisee siitä sakot päälle. Ja nyt kun sitten ryhdyt sanomaan että "erotaan EU:sta", niin mitäs luulet että silloin Suomen vientiteollisuudelle käy...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Koeta nyt tajuta, että se homm aei mene läpi, koska EU rapsaisee siitä sakot päälle. Ja nyt kun sitten ryhdyt sanomaan että "erotaan EU:sta", niin mitäs luulet että silloin Suomen vientiteollisuudelle käy...

        No, sitten vain maksetaan sakot ja asia on sillä hoidettu. Tai sitten jätetään sakot maksamatta. Ei EU:sta tarvitse erota. Tämä onnistuu ilman EU:sta eroamista.

        Ja muuten, Ruotsissa aiotaan alentaa jakeluvelvoitetta, mikä tiputtaisi dieselin hintaa 50 senttiä. Ja Ruotsi on myös EU:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sitten vain maksetaan sakot ja asia on sillä hoidettu. Tai sitten jätetään sakot maksamatta. Ei EU:sta tarvitse erota. Tämä onnistuu ilman EU:sta eroamista.

        Ja muuten, Ruotsissa aiotaan alentaa jakeluvelvoitetta, mikä tiputtaisi dieselin hintaa 50 senttiä. Ja Ruotsi on myös EU:ssa.

        Niin ja parin kolmen miljardin uhkasakko leijuu ilmassa EU:lta. Saa siis nähdä, kauanko aikovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäpä sitten, ministeriö ei ole missään muodossa se, joka edes tietäisi tai ymmärtäisi ympäröivää maailmaa. Se on suojatyöpaikka, jossa kerrotaan mitä käsketään.

        Persu ei siis osaa erottaa, kummanko polttaminen on vähemmän ilmastoa kuormittavaa? Fossiilisen dieselin vaiko biodieselin? Entäpä jos lisätään joukkoon uusiutuva diesel?


      • Anonyymi

        Voi irtautua eroamalla EU:sta.

        Muuten on toimittava niissä rajoissa, jotka Brysselistä on määrätty.

        Jakeluvelvoitteen alentaminen johtaisi todennäköisesti metsähakkuiden vähentämiseen ja turvepeltojen metsittämiseen pois viljelykäytöstä.

        Soinin PS:n valitsema jakeluvelvoitteen tie oli oikea valinta. Neste on kehittynyt maailman johtavien biopolttoainekehittäjien joukkoon.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Koeta nyt tajuta, että se homm aei mene läpi, koska EU rapsaisee siitä sakot päälle. Ja nyt kun sitten ryhdyt sanomaan että "erotaan EU:sta", niin mitäs luulet että silloin Suomen vientiteollisuudelle käy...

        Suomen EU-ero olisi tilapäinen isku vientiteollisuudelle.

        Maailmantalous kasvaa EU-alueen taloutta nopeammin, joten vientiteollisuus pitäisi vain suunnata uusille markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu ei siis osaa erottaa, kummanko polttaminen on vähemmän ilmastoa kuormittavaa? Fossiilisen dieselin vaiko biodieselin? Entäpä jos lisätään joukkoon uusiutuva diesel?

        EU:ssa harjoitettu diesel-autojen vastainen politiikka on hulluuden huipentuma.

        Moderni diesel-auto kuluttaa jopa alle kolme litraa sadalla kilometrillä. Lisäksi Nesteen MyDieseliä kun lisää polttoaineen joukkoon, niin päästöt jäävät todella pieniksi.

        Ja jos käyttää pelkästään MyDieseliä, niin moderni diesel-auto on sähköautoa ympäristöystävällisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäpä sitten, ministeriö ei ole missään muodossa se, joka edes tietäisi tai ymmärtäisi ympäröivää maailmaa. Se on suojatyöpaikka, jossa kerrotaan mitä käsketään.

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi irtautua eroamalla EU:sta.

        Muuten on toimittava niissä rajoissa, jotka Brysselistä on määrätty.

        Jakeluvelvoitteen alentaminen johtaisi todennäköisesti metsähakkuiden vähentämiseen ja turvepeltojen metsittämiseen pois viljelykäytöstä.

        Soinin PS:n valitsema jakeluvelvoitteen tie oli oikea valinta. Neste on kehittynyt maailman johtavien biopolttoainekehittäjien joukkoon.

        No mutta tässä se on juuri persujen ongelma. He eivät tajua että asiat eivät ole huomenna samalla tasolla kuin ne ovat tänään. Ne jotka ovat mukana kehityksessä ja mielellään kärjessä pääsevät noukkimaan parhaat päältä. Jos "persulogikkaa" käyttää niin Suomessa elettäisiin edelleen hevoskärryjen aikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:ssa harjoitettu diesel-autojen vastainen politiikka on hulluuden huipentuma.

        Moderni diesel-auto kuluttaa jopa alle kolme litraa sadalla kilometrillä. Lisäksi Nesteen MyDieseliä kun lisää polttoaineen joukkoon, niin päästöt jäävät todella pieniksi.

        Ja jos käyttää pelkästään MyDieseliä, niin moderni diesel-auto on sähköautoa ympäristöystävällisempi.

        Niin, no eikö siinä mielessä biokomponetin lisääminen fossiiliseen dieseliin ole järkiveto? Etenkin kun kyse on kotimaassa tuotetusta tavarasta. Mitä vähemmän tarvitsee ostaa arabien öljyä ja korvattua sitä kotimaisella biotavaralla, sitä vähäisemmäksi käy riippuvuus ulkomaisesta energiasta emmekä rikastuta emiirejä.

        Toki jos sähkön hinta alkaa olemaan jatkossa todella alhainen, niin miksipä sitä ei kannattaisi ajella sellaisellakin vaihtoehdolla. Jokainenhan voi valita sen itselleen sopivamman version ajettavaakseen. Sähköautojen määrä tulee kuitenkin kasvamaan ja sen ratkaisee kysynnän ja tarjonnan laki, missä määrin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, sitten vain maksetaan sakot ja asia on sillä hoidettu. Tai sitten jätetään sakot maksamatta. Ei EU:sta tarvitse erota. Tämä onnistuu ilman EU:sta eroamista.

        Ja muuten, Ruotsissa aiotaan alentaa jakeluvelvoitetta, mikä tiputtaisi dieselin hintaa 50 senttiä. Ja Ruotsi on myös EU:ssa.

        Vai niinkö meinaat. No lueppas tuosta mitä siitä taas seuraa.

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000009607447.html

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009611098.html

        Eli ota pää pois perseestä, niin voit tajuta jotain...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, millä autoilla kansalaiset kulkevat vaikuta mitään vientiteollisuuteen. Joten vientiteollisuus pitäköön turpansa kiinni tästä asiasta. Kotitaloudet saa tehdä mitä lystäävät.

        Miksi polttoaineverotuksen alentaminen tai jakeluvelvollisuuden vähentäminen vaikuttaisi mitään vientiteollisuuteen?

        Kyllä se nyt pirulauta vaikuttaa. Jostain syystä edes Orpo ei ole puhunut paljon mitään Suomen vientikilpailukyvystä. Suomessa palkkasopimukset eivät ole heikentäneet kilpailukykyä, mutta kilpailijamaita pahempi kustannusInflaatio varmasti heikentää.

        Suomi on pitkien välimatkojen maa ja syrjässä markkinoista. Kuljetuskustannukset ovat korkeita. Ne on pidettävä kurissa, muuten ei kunnian kukko laula vaikka ilmastopolitiikka olisi kuinka kunnianhimoista. Palkat on vientialoilla suht OK ja sähkön hinta niinikään. Polttoaineiden hintojen aiheuttama kustannustekijä on kuitenkin vähintäin yhtä suurta kuin sähkön ja palkkojen. Korkeat polttoaineiden hinnat ovat pahimpia inflaation kiihdyttäjiä.

        Halutaanko Suomi taas tiputtaa muiden maiden kasvukyydistä kuten 1990-luvun oman pankkikriisin seurauksena tai finanssi & eurokriisin jälkeen? Jos näin käy niin Suomi vajoaa taas elintasovertailussa alemmas.

        Suomi on nyt myös verrokkimaita velkaantuneempi maa ja velkaantuminen kasvaa kovaa vauhtia. Heikkoa kilpailukykyä seuraa sata varmasti heikko velanmaksukyky, jonka luottoluokittajat kyllä panevat merkille. Käyttäkää nyt hyvät suomalaiset järkeänne, eivät nämä asiat ole ylivoimaisia ymmärtää ihan taviskansalaisillekaan.


      • Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

        Kyllä se nyt pirulauta vaikuttaa. Jostain syystä edes Orpo ei ole puhunut paljon mitään Suomen vientikilpailukyvystä. Suomessa palkkasopimukset eivät ole heikentäneet kilpailukykyä, mutta kilpailijamaita pahempi kustannusInflaatio varmasti heikentää.

        Suomi on pitkien välimatkojen maa ja syrjässä markkinoista. Kuljetuskustannukset ovat korkeita. Ne on pidettävä kurissa, muuten ei kunnian kukko laula vaikka ilmastopolitiikka olisi kuinka kunnianhimoista. Palkat on vientialoilla suht OK ja sähkön hinta niinikään. Polttoaineiden hintojen aiheuttama kustannustekijä on kuitenkin vähintäin yhtä suurta kuin sähkön ja palkkojen. Korkeat polttoaineiden hinnat ovat pahimpia inflaation kiihdyttäjiä.

        Halutaanko Suomi taas tiputtaa muiden maiden kasvukyydistä kuten 1990-luvun oman pankkikriisin seurauksena tai finanssi & eurokriisin jälkeen? Jos näin käy niin Suomi vajoaa taas elintasovertailussa alemmas.

        Suomi on nyt myös verrokkimaita velkaantuneempi maa ja velkaantuminen kasvaa kovaa vauhtia. Heikkoa kilpailukykyä seuraa sata varmasti heikko velanmaksukyky, jonka luottoluokittajat kyllä panevat merkille. Käyttäkää nyt hyvät suomalaiset järkeänne, eivät nämä asiat ole ylivoimaisia ymmärtää ihan taviskansalaisillekaan.

        Älä nyt jauha typerää paskaa. Et vastannut sanallakaan siihen mitä kysyin.

        "Polttoaineiden hintojen aiheuttama kustannustekijä on kuitenkin vähintäin yhtä suurta kuin sähkön ja palkkojen. Korkeat polttoaineiden hinnat ovat pahimpia inflaation kiihdyttäjiä."

        Kyllä ja sen takia polttoaineiden verotusta ei saa nostaa ja polttoaineiden hintoja pitää saada alemmaksi. Eli jakeluvelvoitetta voidaan alentaa. Suomalaiset kotitaloudet ei tule siirtymään sähköautoihin vielä kymmeniin vuosiin.

        "Suomi on nyt myös verrokkimaita velkaantuneempi maa ja velkaantuminen kasvaa kovaa vauhtia"

        Kyllä ja siksi myös kotitalouksien velkaantumista pitää ehkäistä laittamalla lainahanoja kiinni. Kotitalouksien velka on paljon pahempi ongelma kuin valtion velka. Nykyisellä velkakuormalla ja näillä koroilla on täysin turha toive, että kotitaloudet ostelisi joitain saatanan sähköautoja tai tekisi mitään remontteja. Pikemminkin järkevät ihmiset leikkaavat kulujaan.

        Jos valtio leikkaa kulujaan niin kotitalouksien kannattaa leikata kuluja vielä valtiotakin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen EU-ero olisi tilapäinen isku vientiteollisuudelle.

        Maailmantalous kasvaa EU-alueen taloutta nopeammin, joten vientiteollisuus pitäisi vain suunnata uusille markkinoille.

        Voi tuota umpisokeuden määrääsi!


      • Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

        Kyllä se nyt pirulauta vaikuttaa. Jostain syystä edes Orpo ei ole puhunut paljon mitään Suomen vientikilpailukyvystä. Suomessa palkkasopimukset eivät ole heikentäneet kilpailukykyä, mutta kilpailijamaita pahempi kustannusInflaatio varmasti heikentää.

        Suomi on pitkien välimatkojen maa ja syrjässä markkinoista. Kuljetuskustannukset ovat korkeita. Ne on pidettävä kurissa, muuten ei kunnian kukko laula vaikka ilmastopolitiikka olisi kuinka kunnianhimoista. Palkat on vientialoilla suht OK ja sähkön hinta niinikään. Polttoaineiden hintojen aiheuttama kustannustekijä on kuitenkin vähintäin yhtä suurta kuin sähkön ja palkkojen. Korkeat polttoaineiden hinnat ovat pahimpia inflaation kiihdyttäjiä.

        Halutaanko Suomi taas tiputtaa muiden maiden kasvukyydistä kuten 1990-luvun oman pankkikriisin seurauksena tai finanssi & eurokriisin jälkeen? Jos näin käy niin Suomi vajoaa taas elintasovertailussa alemmas.

        Suomi on nyt myös verrokkimaita velkaantuneempi maa ja velkaantuminen kasvaa kovaa vauhtia. Heikkoa kilpailukykyä seuraa sata varmasti heikko velanmaksukyky, jonka luottoluokittajat kyllä panevat merkille. Käyttäkää nyt hyvät suomalaiset järkeänne, eivät nämä asiat ole ylivoimaisia ymmärtää ihan taviskansalaisillekaan.

        ''Suomi on nyt myös verrokkimaita velkaantuneempi maa....''

        Näin kertoi usari...2021.

        Suomen velkaantuminen on EU:n keskitasoa.
        Suomen luottoluokitus AA Plus

        https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot/julkisyhteisojen-ja-valtion-velka/#cb23bdf6


    • Anonyymi

      Jakeluvelvoite on liian pitkä sana persun ymmärtää! Liian monta kirjainta, sitä pitää vastustaa jo sen vuoksi.

      • Anonyymi

        Oli liian pitkä jo silloin kuin olivat Sipilän hallituksessa asiaa hyväksymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli liian pitkä jo silloin kuin olivat Sipilän hallituksessa asiaa hyväksymässä.

        Maailma on muuttunut ratkaisevasti tuonkin jälkeen, ja mikäli päättäjät eivät ymmärrä ja sopeuta toimia maailman kulloisenkiin muutoksiin, kansalaisiaan suosivasti. Sellaiset päättäjät pitää siirtää syrjään, EU;n laajuisesti. Meidän jakeluvelvoitteemme, sen täyttyminen tai täyttämättä jääminen, ei vaikuta mihinkään muuhun kuin suomalaisiin suomessa. Siksi meidän tulee muuttaa se järkeväksi, ja mikäli EU;ssa menee jotain väärään kurkkuun - fuck you vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on muuttunut ratkaisevasti tuonkin jälkeen, ja mikäli päättäjät eivät ymmärrä ja sopeuta toimia maailman kulloisenkiin muutoksiin, kansalaisiaan suosivasti. Sellaiset päättäjät pitää siirtää syrjään, EU;n laajuisesti. Meidän jakeluvelvoitteemme, sen täyttyminen tai täyttämättä jääminen, ei vaikuta mihinkään muuhun kuin suomalaisiin suomessa. Siksi meidän tulee muuttaa se järkeväksi, ja mikäli EU;ssa menee jotain väärään kurkkuun - fuck you vaan.

        No onkos ilmastonmuutos ottanut sitten taukoa tässä välivuosina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on muuttunut ratkaisevasti tuonkin jälkeen, ja mikäli päättäjät eivät ymmärrä ja sopeuta toimia maailman kulloisenkiin muutoksiin, kansalaisiaan suosivasti. Sellaiset päättäjät pitää siirtää syrjään, EU;n laajuisesti. Meidän jakeluvelvoitteemme, sen täyttyminen tai täyttämättä jääminen, ei vaikuta mihinkään muuhun kuin suomalaisiin suomessa. Siksi meidän tulee muuttaa se järkeväksi, ja mikäli EU;ssa menee jotain väärään kurkkuun - fuck you vaan.

        Meikä alkaa käydä jo vähän kuumana kun ihmiset eivät tajua tai halua myöntää selviäkään tosiasioita. Sentään joku - kuten tämä anonyymi kommnetoija - on jyvällä. Se antaa uskoa, että moni muukin on vaikka se ei palstalla näykään.


      • Anonyymi
        Oikonomi kirjoitti:

        Meikä alkaa käydä jo vähän kuumana kun ihmiset eivät tajua tai halua myöntää selviäkään tosiasioita. Sentään joku - kuten tämä anonyymi kommnetoija - on jyvällä. Se antaa uskoa, että moni muukin on vaikka se ei palstalla näykään.

        Eli jakeluvelvoitteen alennus on toteutettava, vaikka se tietäisi joko pakkoa ostaa lisää päästöoikeuksia tai sitten ottaa vastaan EU:lta miljardiluokan sakot?


      • Anonyymi

        Meillä on optio.


    • Anonyymi

      Niin, ja entäpä sitten ?
      Onko mennyt aivan kokonaan ohi, että maailma näyttää ja vaikuttaa, on aivan erilainen kuin tuolloin sen suunta näytti. On siis elettävä muuttuvan maailman kanssa, ajan hermolla eikä hirttäydyttävä vanhoihin, nykyään huonoihin ja turhiin päätöksiin.

      • Anonyymi

        Kuka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään.

        Persut tietysti voivat tarvittaessa vihjailla vuoden 1918 tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään.

        Persut tietysti voivat tarvittaessa vihjailla vuoden 1918 tapahtumista.

        `Vain typerys antipersu, asian ja ymmärryksensä loppuessa, saa aikaiseksi tuollaisen kommentin.

        Kertoo vain kaiken antipersusta ja hänen ymmärryksestään . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        `Vain typerys antipersu, asian ja ymmärryksensä loppuessa, saa aikaiseksi tuollaisen kommentin.

        Kertoo vain kaiken antipersusta ja hänen ymmärryksestään . . . .

        Ja sinä tuhlaat ruokatuntisi täällä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        `Vain typerys antipersu, asian ja ymmärryksensä loppuessa, saa aikaiseksi tuollaisen kommentin.

        Kertoo vain kaiken antipersusta ja hänen ymmärryksestään . . . .

        Kertoo sinun täydellisestä ymmärryksen puutteesta.


    • Anonyymi

      Pidämme siitta kiinni.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe