Anoppi ei huoli ulkopuolista apua. Mikä neuvoksi?

Anonyymi-ap

On muutama vuosi ”taisteltu” siitä, että aina anopin luokse kylään mennessä on tehtävä talon töitä. Nyt tilanne on pahentunut entisestään. Anoppi vaatii jokaisella käyntikerralla perusteellisen talon siivouksen. Olen sanonut useasti anopille, että tänne ostetaan siivooja käymään auttamassa esim lattioidenpesussa. Ongelma on se, että anoppi ei huoli ulkopuolista apua ja miniät ovat kuulemma tätä varten olemassa. Anopin toinen miniä ei enää edes käy anopin luona, kun
ei jaksa vääntää kättä tästä samasta asiasta. Itse olen myös vähentänyt käyntejä. Olen kantani tehnyt selväksi, että joko ostettu apu tai sitten muutto muualle. Anoppi asuu appiukon kanssa maalla pitkälti yli 100m2 talossa. Appiukko ei tee mitään ns naistentöitä vaan lähinnä ”piha hommia”. Mielestäni meidän miniöiden tehtävä ei ole hoitaa anopin taloutta etenkin, kun on omakin talous hoidettavana ja apua on saatavilla ja vieläpä me olisimme sen maksaneet. Jonkun ikkunoidenpesun, tiskauksen tms ymmärrän, mutta se, että olisimme anopin ”tyttöjä” ei enää ymmärrys riitä. Harvoina kertoina, kun olen siellä käynyt osallistun ruoanlaittoon, tiskaukseen ja omien jälkien siivoukseen. Emme yövy anopin luona vaan käymme. Anoppi ei jostakin syystä käy meillä ikinä!

5

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teet oikein osallistuessasi aterian valmistukseen ja jälkisiivoukseen. Se riittää.

      Ehkä kerran vuodessa voitte osallistua suursiivoukseen ( kevät- tai joulusiivoukseen), mutta appi ja anoppi ovat tähänkin saakka hoitaneet oman taloutensa, ellei voimat riitä tarjotkaa yhä ulkopuolista apua. Ehdottakaa edelleenkin että te, lapset puolisoineen, jaatte kulun. Toistakaa tuota mantraa niin kauan kunnes se uppoaa heidän korviin ja suursiivousvaatimukset alkavat vähentyä.

      Ellei tuokaan sovi heille, sitten vain pahoittelette ettei ole aikaa tulla useimmin eikä pidemmille vierailuille. Muistakaa aina toistaa että oman kotinne ovi on auki ja että ovat tervetulleita vierailemaan teidän luonanne. Sitten vain sovitte päivän ja ajan.

    • Anonyymi

      Ei oikein tunnu uskottavalta tarinalta.
      Minkä kaaoksen vallassa appivanhempasi mahtavatkaan elää, jos odottavat vain miniää siivoamaan. Älä mene sinne.
      Turhaan täällä mariset.
      Jokainen elää oman tahtonsa mukaan, ja voit itse valita oman elämäntapasi, niin kuin anoppisikin on tehnyt.

      • Anonyymi

        Miksi ei tunnu uskottavalta tarinalta? Kyllä näitä ihmistyyppejä on olemassa, jotka vaativat palvelua. Ehkä ap pelkää vain, että tulee riitaa ja menee välit, jos ei osallistu auttamiseen.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan tarvitse tehdä mitään. Mikä oikeus heillä on teillä teettää töitä. En kertakaikkiaan voi ymmärtää näitä ihmistyyppejä, jotka muita hyväksikäyttää. Saatteko te vastaavasti sieltä mitään apuja?

    • Anonyymi

      En menisi kylään paikkaan, jossa minua käytetään hyväksi.
      Siitä en edes keskustelisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe