Satulaputki murtui

Anonyymi-ap

Ajan pyörälläni paljon. Ostin viime vuonna uuden Monark Karin 1 - vaihteisen pyörän. Olin pyöräilemässä, kun yllätvaan satuten satula petti altani. Luulin, että nyt satula hajosi. Kyseessä ei kuitenkaan ollut satula, vaan satulaa kannatteleva putki.
Järkytyi suuresti. Miten satulaputki voi katketa? Minulla on ollut monta polkupyörää, mutta yhdestäkään ei ole koskaan katkennut satulaputkea. Satuloita on kyllä mennyt useampi, mutta ei putkia.

21

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljonko painat?

• Anonyymi

Painan 156 kg. Ei kai painolla ole mitään merkitystä satulaputken hajoamisen suhteen?

• Anonyymi

Pyörille on yleensä määritelty ajajan maksimipaino. 156kg on aika paljon eikä tavallista pyörää ole välttämättä suunniteltu noin korkealle painolle. Yksi veikkaus on että satula on mahdollisesti nostettu liian ylös. Satulaputkessa on yleensä merkintä jota ylemmäs sitä ei saa nostaa.

• Kaikihan on aina mahdollista, ei noiden pyöränosien laadunvarmistus aina ole täydellinen.
      katsoin kuvaa kyseisestä pyörästä ja sen satulatolpasta (putkesta).
      Hajosiko aivan yläpäästä missä on kavennusosa johon satulasta tuleva kiinnitys"panta" kiinnitetään? Olisi ainakin oletuksellisesti se putken heikoin kohta tuo kavennusosa.

No, jos noin uusi pyörä kyseessä, niin ei muuta kuin ostopaikkaan ja pyytämään uutta satulatolppaa.

• Anonyymi

Satulaputken rikkoutumisessa kesken ajon voi olla katastrofaaliset seuraukset. Pyöräilijä menettää ajokin hallinnan ja voi ajautua/kaatua takaa tulevan auton eteen yllättäen ilman että autilija ehtii tehdä mitään yllättävässä tilanteessa.

• Anonyymi

Taisi olla hiilikuitua jos ihan tollai vaan, niissä on joku painorajoituskin.

• Anonyymi

Kyllä, ohennettua hiilikuitua. Ostin uuden paksu runkoisen maastopyörän, tämän pitäisi kestää painoni joka on päässyt karkaamaan ylöspäin, nyt vaaka näyttää lähes 170 kg.

Tässä uudessa pyörässäni taitaa vanteiden pinnat olla liian heikkoa tekoa kun ne paukkuu ajossa, siis pelkästään takavanteesta kuuluu risahduksia ja pauketta kun ajan.

• Anonyymi

Läski,ei missään nimessä pyöränpäälle vaarallinen hyytelökasa ihmisten seassa on riski sivulliselle,sisäkuntopyörällä ensin 3vuotta ja sen jälkeen ehkä rattaille

• Anonyymi

Olen kokeillut myös kuntopyörää kotona, mutta hikoilen niin paljon että lattia melkein lainehtii hikivedestä, siksi pyöräilen mieluiten polkupyörällä ulkona.

Kainalot ja persvako tuulettuu ajoviimasta.

Eilen pyöräilyn jälkeen poikkesin koohon hakeen muutaman oluen niin kassajonossa totesin että haisen herneelle. Sellainen herneen, hien ja paskan yhteishaju, meinas mennä taju!

• Anonyymi

Joo, eilen oli hikinen päivä😄

• Anonyymi

Tänään on viileä päivä.

• Anonyymi

Laitoin täydet paineet Suntour juustohaarukkaan, mutta jousen kantavuus ei näytä riittävän.

Löytyykö markkinoilta mitään vahvempaa jousto etuhaarukkaa joka kestäisi vajaat 200 kg kuskin painon?

• FOX:n 36 AWL (Adventure Without limits) keula on luokiteltu maastoajoon 169kg:n kokonaispainoon asti ja on oman käsitykseni mukaan se "kantavin" ilmakeula mitä pyöriin tällä hetkellä saatavissa (jotkut hyvin jäykär DH kaulat sitten omanaan, mutta ne on tarkoitettu aivan toisen tyyppiseen ajoon).
        Koska kestää maastoajoa vähintään tuohon painoon asti, niin perusajossa kestää varmastikkin +200kg painoa.

Tietysti hintaa keulalla on ihan kohtuullisen paljon (kuten kaikilla FOX:n keuloilla) mutta hintaahan tässä ei kysytäkkään

https://www.ridefox.com/family.php?m=bike&family=awl

• Anonyymi

Ei kannata ajaa joustohaarukalla lainkaan, jos painat noinkin paljon.

Myös takahaarukka on vaarassa murtua ja muutenkin runko voi katketa.

Samoin poikki menevät pinnat voivat singota jonkun silmään.

• Anonyymi

Aiheellinen varoitus.

• Anonyymi

Jep, kyllä on

• Anonyymi

Ensin painaa 156 ja hetken kuluttua 170. Mitä tästä opimme? No sen, että pyöräily ei pudota painoa mutta kunto nousee kohisten. Painon lisäys on tietenkin lihasta jos ei puhuta nyt mahasta.

• Anonyymi

Ihan perinteinen Suomi24 trolli se on. Ajankulukseen kirjoittelee lapsellisia juttuja joille itse hihittelee kuin vähäjärkinen pökiö.

• Anonyymi

Pyydä konsultaatiota Timo Soinilta ja Annika Saarikolta. Kumpainenkin on peittänyt läskinsä ihralla, mutta pää toimii, kysymys on vain ; miten ?

• Anonyymi

Helkama Jääkäri pitäisi olla armeijan pyörä niin kestää.

• Anonyymi

Painoni nousi tosiaankin 156 kilosta 170 kiloon, eikä se ollut mikään vitsi. Pekonit olivat tarjouksessa ja niitä ahmitessa painoni nousi.

Kolmessa päivässä painoni on laskenenut 26 kiloa kun olen pyöräillyt päivässä 45 - 65 kilometriä.

Suurin pudotus oli sen pekoni ahmimisen jälkeisen aamu ulostuksen jälkeen.

Vessa käynnin jälkeen olin 6.8 kg kevyempi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1688
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1431
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1263
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1227
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      145
      1167
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe