Nyt rysähti jättimäisen hyvä uutinen!

Anonyymi-ap

Yhdysvaltalaisyritys rakentaa Suomeen kolme vetytehdasta vuonna 2025. Investoinnin arvo on liki 6 miljardia euroa ja yritys on listattu Wall Streetillä, eli kyse ei ole mistään start upista. Kohta vihreää vetyä saadaan niin paljon, että koko Suomen autokanta hyppää kertarykäyksellä vetyaikaan! Vaivalloiset patteriautot ovat muisto vain!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009620460.html

50

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo uskotaan uskotaan. Firma ei ole koko olemassaoloaikanaan kyennyt yhtenäkään vuonna tekemään voittoa.

      • Anonyymi

        Haiskahtaa kusetukselta, varsinkin kun Lintilä on myötävaikuttamassa!


    • Anonyymi

      Et vissiin ymmärrä lukemaasi . Kyseinen firma tekee investointipäätöksen 2025-2026 . Rahoitus tuohon hankkeeseen on vielä täysin auki . Säästä intoilusi siihen , kun on jotain päätöksiä tehty ja maksajat on selvillä .

      • Anonyymi

        Taas näitä Lintilän toivotaan-toivotaan -hankkeita.


    • Anonyymi

      Vaikka tekisikin, niin Suomi antaa sähköä halvalla ja saa kallista vetyä, ollaan sentään vähän kuin aseveljiä.

    • Anonyymi

      Perusteetonta hehkutusta tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Rakentaminen ei ala ennen investointipäätöstä mikä on aikaisintaan 2025, ja sitä ennen on ratkaistava mm. sellaiset pikkuasiat kuin hankkeen rahoitus ja luvitus.

    • Anonyymi

      Äkikseen tuo hanke kuulostaa hieman erikoiselta ottaen huomioon miten pienen populan harvaanasuttu maa Suomi on, joskin teollisuudelle ja raskaalle liikenteelle tarpeita piisaa.

      Havaitsen miten ketjuun oitis tuli jokunen kovin kiukkuisen ja happamen sävyinen automaattireaktion nega-kommentti.

      Intoutuneet ja konseptiiinsa $itoutuneet patteripojjaat eivät selvästikään tykkään länsimaisesta vapaasta kilpailusta. Kasvava kilpailu luo uhkakuvia ja tuottaa ahdistusta.

      Myös Reuters kertoo tuosta hankkeesta:

      - https://www.reuters.com/business/energy/plug-power-plans-6-bln-hydrogen-projects-finland-2023-05-30/

      Plug Power: https://www.plugpower.com/hydrogen/

      ;-)

      • Anonyymi

        Ainakin selvisi kuka hymiöpojan laskut maksaa.


      • Anonyymi

        Sinä et näköjään pidä faktojen esiintuomisesta , kun ne eivät ole sinun mieleisiä . Minä en ole sitoutunut mihinkään käyttövoimaan . Nyt ajan diiselillä kun se on minulle paras vaihtoehto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään pidä faktojen esiintuomisesta , kun ne eivät ole sinun mieleisiä . Minä en ole sitoutunut mihinkään käyttövoimaan . Nyt ajan diiselillä kun se on minulle paras vaihtoehto .

        "Sinä et näköjään pidä faktojen esiintuomisesta , kun ne eivät ole sinun mieleisiä . "

        Siis mitä faktoja, minkä faktojen tulisi olla ongelmallisia ja miksi? Kannustan ottamaan aivot pois narikasta.

        Hankesuunnitelmasta aikatauluineen ja tapaamisineen kertova uutinen on hankesuunnitelmasta kertova uutinen.

        Sen sijaan tämänkaltaiset kuin myös EU:n lakiinsa kirjaama runkoteiden vetyasemien rakentaminen mobiliteettiin, vuoteen 2030 mennessä, tuppaa aiheuttamaan mitä erikoisempia yhdestä ainoasta aatteesta kumpuavia reaktioita.

        Oheisesta artikkelista käy ilmi mihin tarkoitukseen ko. vetytuotannon hankkeet ovat tarkoitettu. Toteutuessaan tuo on yksi palanen rakenteilla olevaa vetytalouden kokonaisuutta EU:ssa.

        "PLUG Stock Alert: Plug Power Announces New Plants in Finland"

        - https://investorplace.com/2023/05/plug-stock-alert-plug-power-announces-new-plants-in-finland/

        Alla olevankin kaltainen suomalaiseen yritykseen investoinnin uutinen kertoo omalta osaltaan miten vetytalous etenee myös mobiliteetissä tasaisen rauhallista tahtia pitkin EU:ta.

        21/03/2023 - "Lhyfe becomes the major shareholder in Finnish project developer Flexens to accelerate renewable and green hydrogen together"

        " Lhyfe (EURONEXT: LHYFE), one of the world’s pioneers in the production of green and renewable hydrogen that can decarbonise industry and mobility, has announced that it has acquired a 49% stake in the Finnish company Flexens, a developer of renewable and green hydrogen and Power-to-X projects."

        - https://www.lhyfe.com/press/lhyfe-becomes-the-major-shareholder-in-finnish-project-developer-flexens-to-accelerate-renewable-and-green-hydrogen-together/

        Itse toivoisin synteettisten polttoaineiden tuotantometodeihin ja -tehokkuuteen innovointeja, jotta ne saataisiin massamarkkinoille, sillä tällä hetekellä ne riskeeraavat jäädä niche-tuotteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä et näköjään pidä faktojen esiintuomisesta , kun ne eivät ole sinun mieleisiä . "

        Siis mitä faktoja, minkä faktojen tulisi olla ongelmallisia ja miksi? Kannustan ottamaan aivot pois narikasta.

        Hankesuunnitelmasta aikatauluineen ja tapaamisineen kertova uutinen on hankesuunnitelmasta kertova uutinen.

        Sen sijaan tämänkaltaiset kuin myös EU:n lakiinsa kirjaama runkoteiden vetyasemien rakentaminen mobiliteettiin, vuoteen 2030 mennessä, tuppaa aiheuttamaan mitä erikoisempia yhdestä ainoasta aatteesta kumpuavia reaktioita.

        Oheisesta artikkelista käy ilmi mihin tarkoitukseen ko. vetytuotannon hankkeet ovat tarkoitettu. Toteutuessaan tuo on yksi palanen rakenteilla olevaa vetytalouden kokonaisuutta EU:ssa.

        "PLUG Stock Alert: Plug Power Announces New Plants in Finland"

        - https://investorplace.com/2023/05/plug-stock-alert-plug-power-announces-new-plants-in-finland/

        Alla olevankin kaltainen suomalaiseen yritykseen investoinnin uutinen kertoo omalta osaltaan miten vetytalous etenee myös mobiliteetissä tasaisen rauhallista tahtia pitkin EU:ta.

        21/03/2023 - "Lhyfe becomes the major shareholder in Finnish project developer Flexens to accelerate renewable and green hydrogen together"

        " Lhyfe (EURONEXT: LHYFE), one of the world’s pioneers in the production of green and renewable hydrogen that can decarbonise industry and mobility, has announced that it has acquired a 49% stake in the Finnish company Flexens, a developer of renewable and green hydrogen and Power-to-X projects."

        - https://www.lhyfe.com/press/lhyfe-becomes-the-major-shareholder-in-finnish-project-developer-flexens-to-accelerate-renewable-and-green-hydrogen-together/

        Itse toivoisin synteettisten polttoaineiden tuotantometodeihin ja -tehokkuuteen innovointeja, jotta ne saataisiin massamarkkinoille, sillä tällä hetekellä ne riskeeraavat jäädä niche-tuotteiksi.

        Aloituksessahan annetaan hankkeesta virheellistä tietoa (selvästikin täysin tietoisesti vielä), mikä selviää kun tarkemmin lukee linkatun jutun.

        On selvää että näitä keskustelualoituksia tekee joku jolla on omia taloudellisia intressejä boostata vetyhypetystä, jopa kyseenalaisin keinoin. Mistään patteripoikien kateudesta tai pelosta ei tässä ole kyse, koska kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ymmärtää että nyt kerrotussa vaiheessa olevat suunnitelmat ovat vielä kaukana toteutumisesta. Hankkeena toki hieno ja kannatettava, ei siinä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessahan annetaan hankkeesta virheellistä tietoa (selvästikin täysin tietoisesti vielä), mikä selviää kun tarkemmin lukee linkatun jutun.

        On selvää että näitä keskustelualoituksia tekee joku jolla on omia taloudellisia intressejä boostata vetyhypetystä, jopa kyseenalaisin keinoin. Mistään patteripoikien kateudesta tai pelosta ei tässä ole kyse, koska kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ymmärtää että nyt kerrotussa vaiheessa olevat suunnitelmat ovat vielä kaukana toteutumisesta. Hankkeena toki hieno ja kannatettava, ei siinä mitään.

        "Aloituksessahan annetaan hankkeesta virheellistä tietoa (selvästikin täysin tietoisesti vielä), mikä selviää kun tarkemmin lukee linkatun jutun."

        En ole vastuussa aloittajan toistamiseen harrastelemista hyperbolista, kuitenkin siihen antamani kommentin vain yhteen osuuteen takerruttiin.

        ps. Taannoin nuo hyperbolat ärsyttivät hieman, mutta sittemin ajattelin niiden olevan omassa lajissaan vastapainoa joka ainoasta suunnasta tulevalle suoranaiselle EV-konseptin osatotuuksin ja suoranaisiin valhein harjoitetulle aivopesulle, josta on muodostunut kuin jonkin lajin kollektiivinen fundisuskonto, pyhä itsepetos-lehmä, jota ei saisi edes kritisoida.


    • Anonyymi

      Autoille ei noista tule henkäystäkään vetyä, vaan teollisuuteen.
      Harmittaako?

      • Anonyymi

        Oletko nyt jo paniikissa kun kilpailu pelottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nyt jo paniikissa kun kilpailu pelottaa?

        Nyt on vetytalous niin kovassa lennossa että sähköautot jäävät reilun vuosikymmenen kestäneeksi päivänperhoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suurta-investointia-suomeen-aikovalle-plug-powerille-oikeussalit-eivat-ole-vieraita/6eb113d7-e0fa-4572-aed6-769aef38153c

        https://www-marketscreener-com.translate.goog/quote/stock/PLUG-POWER-INC-10490/news/Pomerantz-Law-Firm-Announces-the-Filing-of-a-Class-Action-Against-Plug-Power-Inc-and-Certain-Office-43992428/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

        HUIJAREITA! Vuonna 2000 Yhtiön osake maksoi 2000 dollaria!

        Tultu alas yli 99%...




        "markkinat"

        Mutta sijoittajia listautumisen aikaan harhaanjohtaneista hyperboleistaan ja saamistaan korvausvaatimuksista huolimatta ko. yritys on pysynyt pystyssä poikkeusellisen kauan konkreettisine toteutuksineen, mikäli sen ajateltaisiin olevan pelkkä savijaloilla lepäävä tyhjien lupauksien rosvofirma.

        En ole kunnolla perehtynyt firman menneisiin hankkeisiin, mutta äkikseen kuulostaa kuin se olisi hieman bulimistisesti toteuttanut yhä uusia hankkeita kannattavuuden kustannuksella, laskien kannattavuutta joskus tulevaisuudessa vuosille x. Kauan on toiminut miinuksella.

        Rohkea rokan syö ja busineksissä useinkin otetaan paikkaa rohkeilla lupauksilla ja tulevaisuuden näkymien markkinoinnilla, vaikka ne oliisvat ylioptimistisiakin, sillä muutoin eivät ovet aukene. Olemassaoloaan ja liiketoimeaan anteeksi pyytelemällä eivät ovet aukene.

        Jenkeissäkin melko moni menestynyt on varmastikin tehnyt miljoonansa, alkumetrien ns. kovalla pokalla hieman sammaan tyyliin kuin CV:nsä ylimitoittaminen jopa valehtelemalla, jotta pääsee firmaan sisään näyttämään kyntensä ja kykynsä. Vaatii vahvaa luotoa kykyihinsä. Näistä tarinoista on saanut toisinaan lukea ja nähdä dokumenttejä.

        Nyt kun vetytaloudessa tapahtuu paljon kaiken aikaa ja joukkoon mahtuu menettelytavoiltaan vähemmänkin salonkikelpoisia yrityksiä ja mahdollisia onnenokijoitakin, niin Suomessa kuntien ym. päättäjien tulisi todellakin päästä irti suomalaisesta sinisilmäisyydestään, tarkistaa perusteellisesti taustat ja kilpailuttaa hankkeet.

        Nyt kuulostaa siltä, että lahjakkaat Jenkki-kauppamiehet ovat puhumassa itselleen vapaata latua EU-tukirahoille ja tuleville tonttivarauksille ilman ko. hankkeiden kilpailutusta.

        Toki, tämä ei estä etteikö tuo hanke toteutuessaan voisi olla kuosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sijoittajia listautumisen aikaan harhaanjohtaneista hyperboleistaan ja saamistaan korvausvaatimuksista huolimatta ko. yritys on pysynyt pystyssä poikkeusellisen kauan konkreettisine toteutuksineen, mikäli sen ajateltaisiin olevan pelkkä savijaloilla lepäävä tyhjien lupauksien rosvofirma.

        En ole kunnolla perehtynyt firman menneisiin hankkeisiin, mutta äkikseen kuulostaa kuin se olisi hieman bulimistisesti toteuttanut yhä uusia hankkeita kannattavuuden kustannuksella, laskien kannattavuutta joskus tulevaisuudessa vuosille x. Kauan on toiminut miinuksella.

        Rohkea rokan syö ja busineksissä useinkin otetaan paikkaa rohkeilla lupauksilla ja tulevaisuuden näkymien markkinoinnilla, vaikka ne oliisvat ylioptimistisiakin, sillä muutoin eivät ovet aukene. Olemassaoloaan ja liiketoimeaan anteeksi pyytelemällä eivät ovet aukene.

        Jenkeissäkin melko moni menestynyt on varmastikin tehnyt miljoonansa, alkumetrien ns. kovalla pokalla hieman sammaan tyyliin kuin CV:nsä ylimitoittaminen jopa valehtelemalla, jotta pääsee firmaan sisään näyttämään kyntensä ja kykynsä. Vaatii vahvaa luotoa kykyihinsä. Näistä tarinoista on saanut toisinaan lukea ja nähdä dokumenttejä.

        Nyt kun vetytaloudessa tapahtuu paljon kaiken aikaa ja joukkoon mahtuu menettelytavoiltaan vähemmänkin salonkikelpoisia yrityksiä ja mahdollisia onnenokijoitakin, niin Suomessa kuntien ym. päättäjien tulisi todellakin päästä irti suomalaisesta sinisilmäisyydestään, tarkistaa perusteellisesti taustat ja kilpailuttaa hankkeet.

        Nyt kuulostaa siltä, että lahjakkaat Jenkki-kauppamiehet ovat puhumassa itselleen vapaata latua EU-tukirahoille ja tuleville tonttivarauksille ilman ko. hankkeiden kilpailutusta.

        Toki, tämä ei estä etteikö tuo hanke toteutuessaan voisi olla kuosissaan.

        Väärin! Maailman suurin laitos on Kanadassa oleva 20 megawatin yksikkö!

        Jokainen PLUG POWER yksikkö Suomessa olisi toteutuessaan 1000megawattia= 1GW!

        Jokainen olisi 50 kertaa maailman suurinta suurempi!

        Tässä perspektiivi!

        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin! Maailman suurin laitos on Kanadassa oleva 20 megawatin yksikkö!

        Jokainen PLUG POWER yksikkö Suomessa olisi toteutuessaan 1000megawattia= 1GW!

        Jokainen olisi 50 kertaa maailman suurinta suurempi!

        Tässä perspektiivi!

        "markkinat"

        Juuri näin. Yksi 20 MW laitos pitää liikenteessä 16000 rekkaa. Nuo kolme laitosta pitäisivät siiis liikenteessä 50x3x16000 rekkaa eli 2,4 miljoonaa! Ap:n arvio vedyn riittävyydestä Suomen tieliikenteelle on siis oikea.

        Näillä kolmella laitoksella Suomi saa kaiken tarvitsemansa liikennevedyn! Nyt viimeistään on syytä laittaa vetyauto tilaukseen, että 2025 pääsee huristelemaan edullisella, vaivattomalla ja kotimaisella vihreällä vedyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Yksi 20 MW laitos pitää liikenteessä 16000 rekkaa. Nuo kolme laitosta pitäisivät siiis liikenteessä 50x3x16000 rekkaa eli 2,4 miljoonaa! Ap:n arvio vedyn riittävyydestä Suomen tieliikenteelle on siis oikea.

        Näillä kolmella laitoksella Suomi saa kaiken tarvitsemansa liikennevedyn! Nyt viimeistään on syytä laittaa vetyauto tilaukseen, että 2025 pääsee huristelemaan edullisella, vaivattomalla ja kotimaisella vihreällä vedyllä.

        "huristelemaan edullisella, vaivattomalla ja kotimaisella vihreällä vedyllä."

        Tarkoitat: "huristelemaan kalliilla, vaivalloisella ja kotimaisella vihreällä vedyllä".

        Koska vety ei missään muotoa ole helppo polttoaine!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Yksi 20 MW laitos pitää liikenteessä 16000 rekkaa. Nuo kolme laitosta pitäisivät siiis liikenteessä 50x3x16000 rekkaa eli 2,4 miljoonaa! Ap:n arvio vedyn riittävyydestä Suomen tieliikenteelle on siis oikea.

        Näillä kolmella laitoksella Suomi saa kaiken tarvitsemansa liikennevedyn! Nyt viimeistään on syytä laittaa vetyauto tilaukseen, että 2025 pääsee huristelemaan edullisella, vaivattomalla ja kotimaisella vihreällä vedyllä.

        Harvalla on varaa yli 70 000e vetyautoon jolla vielä ensimmäisinä vuosina ajellaan melko rajatulla alueella Suomessa. Siihen päälle vielä tiheät huollot, noin 50 000km välein tehtävä ioni suodattimen vaihto vastaten hinnaltaan jakohihnan vaihtoa, nopea arvonalennus kun vetyautoa pitäisi myydä ja vety kallis energia per 100km. Vetyautoilu tulee olemaan kallista autoilua ja se kun ihmisille selviää, niin vetyautokanta tulee olemaan se surullisen kuuluisa 0,0% kuten on käynyt monessa maassa jo.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvalla on varaa yli 70 000e vetyautoon jolla vielä ensimmäisinä vuosina ajellaan melko rajatulla alueella Suomessa. Siihen päälle vielä tiheät huollot, noin 50 000km välein tehtävä ioni suodattimen vaihto vastaten hinnaltaan jakohihnan vaihtoa, nopea arvonalennus kun vetyautoa pitäisi myydä ja vety kallis energia per 100km. Vetyautoilu tulee olemaan kallista autoilua ja se kun ihmisille selviää, niin vetyautokanta tulee olemaan se surullisen kuuluisa 0,0% kuten on käynyt monessa maassa jo.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

        Kannattaa muistaa, että vetyautoja saa käytettynä jopa alle 20000 eurolla ja Saksassa sekä Italiassa on firmoja, jotka ostavat 10 v vanhoja Auris-hybridifarkkuja ja rakentavat nykyisen voimalinjan rinnalle vetypolttokennojärjestelmän. Näillä modatuilla Auriksilla voi jatkossa ajaa joko bensalla tai vedyllä. Modattu Auris maksaa alle 15000 euroa ja näitä on ollut aina välillä Mobile.de:ssä myynnissä. Koska vetyautoista ei tarvitse maksaa veroa Suomeen tuotaessa, hyvin pienellä rahalla pääsee kiinni nykyaikaiseen vetyautoon.


    • Anonyymi

      Kyseisten kohteiden kaupunginjohtajat ottavat hankkeet tosissaan ja käärivät hihansa niiden toteutumisen puolesta.

      "Riemu repesi jättimäisestä tehdashankkeesta – Näin kaupunginjohtajat iloitsevat
      Kokkolan ja Kristiinankaupungin kaupunginjohtajat riemuitsivat uusista tuotantolaitoksista"

      "Kristiinankaupungin entisen hiilivoimalan lähelle sijoittuvan 1 GW:n elektrolyysilaitoksen arvioidaan tuottavan vihreää vetyä Kristiinankaupungin satamasta vietävää vihreän teräksen tuotantoa varten."

      Kokkola: "Nestemäistä vihreää vetyä riittää paikallisten tarpeiden lisäksi vientiin Länsi-Eurooppaan."

      Koko artikkeli:

      - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96e0e449-4d0e-4c16-adb1-4b9eb7fcf849

      • Anonyymi

        Rakentamisen aloittamiseen on vielä pitkä matka. Samoin siihen että vetyä saadaan myytyä vuodesta toiseen myös liiketaloudellisesti kannattavasti samaan aikaan kun massiiviset pankkilainojen korot plus lyhennykset juoksevat taustalla syöden suuren osan yhtiön tuloksesta. Ja siinäkin on iso riski että Plug Power vain vedättää meitä suomalaisia nostaen kurssia ylös eikä sitten kuitenkaan päätä aloittaa rakentamista vuonna 2025. Joudutaan vielä reilu vuosi odottamaan että onko koko mediahypetyksellä katetta vai ei. Mutta vetyuskovaiset tietenkin pitävät koko investointia varmana. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakentamisen aloittamiseen on vielä pitkä matka. Samoin siihen että vetyä saadaan myytyä vuodesta toiseen myös liiketaloudellisesti kannattavasti samaan aikaan kun massiiviset pankkilainojen korot plus lyhennykset juoksevat taustalla syöden suuren osan yhtiön tuloksesta. Ja siinäkin on iso riski että Plug Power vain vedättää meitä suomalaisia nostaen kurssia ylös eikä sitten kuitenkaan päätä aloittaa rakentamista vuonna 2025. Joudutaan vielä reilu vuosi odottamaan että onko koko mediahypetyksellä katetta vai ei. Mutta vetyuskovaiset tietenkin pitävät koko investointia varmana. :D

        "Rakentamisen aloittamiseen on vielä pitkä matka."

        Tuo nyt oli aivan "poikkeusellisen älyllinen" oivallus ja se kannattikin ottaa esille "argumenttinä."

        Sitten propagandisti esittäytyy kalifiksi kalifin paikalle rahoitusasioidenkin suhteen. No, otapa yhteyttä ko. kapunginjohtajiin heitä kädestä pitäen opastaaksesi, sillä hehän eivät varmastikaan ko. hankkeen rahoituspuolta ja sen vakavaraisuutta ole edes osanneet analysoida.

        "Ja siinäkin on iso riski että Plug Power vain vedättää meitä suomalaisia nostaen kurssia ylös eikä sitten kuitenkaan päätä aloittaa rakentamista vuonna 2025."

        Tätikin olisi setä jos ... mutta sitten osa mu**allisista propagandisteista käyttäytyy taukoamatta kuin heillä ei niitä olisikaan. No, sekin kuuluu profiiliin, normaalia.

        "Mutta vetyuskovaiset tietenkin pitävät koko investointia varmana. :D"

        Aivottomuuksia työkseen suoltava koettaa manipuloiden ajatella toistenkin puolesta ja jopa asetella ajatuksia toisten aivoihin.

        Anti-vety-propagandistin eväät ovat toistamiseen heppoisen luokattomia, moraalitajun puutteesta puhumattakaan.

        "Ja siinäkin on iso riski että Plug Power vain vedättää meitä suomalaisia nostaen kurssia ylös eikä sitten kuitenkaan päätä aloittaa rakentamista vuonna 2025."

        Mitä pörssiyrityksen arvostustasoon tulee, niin onko Kempowerin aivan huimaava kerroin realistinen vai puhdasta kusetusta ... vakaasti ja vahvasti kasvavaa kasvualan toimintaa harjoittava yritys, mutta miten ko. yritykseen sijoittavat perustelevat itselleen tuollaisen, vuoden 2000 teknokulpa-kertoimen ... voitollisen sijoituksensä holdatan tai millä perusteilla hurjan nykertoimen tasolla siihen investoida.

        "Ensi vuoden analyytikoiden konsensusennusteella laskettu P/E-kerroin on 174x."

        - https://www.salkunrakentaja.fi/2023/04/kempower-osake-nousu/

        - https://simplywall.st/stocks/fi/capital-goods/hel-kempowr/kempower-oyj-shares/news/the-one-year-returns-for-kempower-oyjs-helkempowr-shareholde

        * Kempower kasvaa ja kiitää pörssissä – Toimitusjohtaja Tomi Ristimäki: ”Emme ole joutuneet esittelemään tyhjiä arpoja”

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kempower-kasvaa-ja-kiitaa-porssissa-toimitusjohtaja-tomi-ristimaki-emme-ole-joutuneet-esittelemaan-tyhjia-arpoja/0af92c11-7295-433b-9972-2f5f5dbcc8f9


    • Anonyymi

      Missään kohtaa tuon uutisen yhteydessä ei puhuta henkilöautoista sanallakaan. Vihreää vetyä tarvitaan teollisuuden käyttöön.

      • Anonyymi

        "Missään kohtaa tuon uutisen yhteydessä ei puhuta henkilöautoista sanallakaan. Vihreää vetyä tarvitaan teollisuuden käyttöön."

        Porvoon osalta puhuttiin paikallisista tarpeista, josko siihen kuuluisi kumipyörätkin (?).

        Mutta vetytalous on kokonaisuus ja mitä enempi sitä toteutetaan, niin sitä enempi se ulottuu teollisuuden lisäksi myös liikenteeseen, joka on EU:n kirjoihin ja lakiinkin kirjattu.


    • Anonyymi

      Näin ne vetyasiat etenevät 💕

    • Anonyymi

      "NEW YORK , 30. toukokuuta 2023 /PRNewswire/ -- Pomerantz LLP ilmoittaa, että Plug Power Inc:tä ("Plug" tai "Yhtiö") (NASDAQ: PLUG) ja tiettyjä virkamiehiä vastaan ​​on nostettu ryhmäkanne. RYHMÄKANNE, joka on jätetty Yhdysvaltain Delawaren piirioikeuteenja kirjattu numeroon 23-cv-00576, on luokan puolesta, joka koostuu kaikista muista henkilöistä ja yhteisöistä kuin vastaajista, jotka ostivat tai muutoin hankkivat Plugin kantaosakkeita 9. elokuuta 2022 ja 1. maaliskuuta 2023 ("Luokkakausi") mukaan lukien vuoden 1934 arvopaperivaihtolain ("Exchange Act") pykälän 10(b) ja 20(a) mukaisten korjaustoimenpiteiden toteuttamiseksi, ja SEC:n sääntö 10b-5 julkaistu sen mukaisesti."

      Aika moni on sitä mieltä että heitä on huijattu kun ryhmäkanne on nostettu. Ja nyt sitten tänne Suomeen veronmaksajien rahoja kärkytään varmasti kun lupaillaan suuria.

    • Anonyymi

      Tesla muuttuu vetyautoksi hetkessä.
      Vw skoda ei

    • Anonyymi

      Luetun ymmärtäminen olisi kova sana.

      Plug tekee lopullisen INVESTOINTIPÄÄTÖKSEN 2024 - 2025.
      Eli siinä vaiheessa päätetään, alkaako rakentaminen vai ei.
      Jos alkaa, valmista on aikaisintaan joskus 2030.

      Laitokset tuottavat vetyä ja ammoniakkia TEOLLISUUDEN TARPEISIIN Suomessa ja vientiin Länsi-Eurooppaan.
      Suomalaiseen vetyautoon tuolta(kaan) ei saada polttoainetta, eli sen intoilun voi unohtaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos se voisi olla totta, eikä unta pettävää...

    • Anonyymi

      Sarjassa huuhaa ilnoituksia, jo vt ministeri Mika Lintulä ilmoiitti ottavansa vastuun , että tulevat.
      Lintilä on myös toivottanut Norjan huijarin Inkooseen

      Kumpikaan projekti ei toteutu, valitettavasti näihin kuitenkin ehtii tärväytyä verorahoja

    • Anonyymi

      Youtuben videossa painotettiin että Plug ei ole koskaan tehnyt voitollista vuotta (voittoa) vaan aina tappiota. Ja tappiota kuitataan tekemällä aina vain uusia positiivisia näkymiä tulevaisuudesta houkutellen uusia sijoittajia aina vain uusilla osakeanneilla. Kun osakkeiden määrät vain lisääntyvät, niin vanhojen sijoittajien osakepotti laimenee hiljakseen. Ja sama ilmiö jo noin 25 vuoden ajan. Ei ihmekkään että sijoittajat nostavat oikeuskanteita kun kokevat tulleensa huijatuiksi ja menettäneet rahaa.

      Plug on nykyajan ponzi huijaus sijoitusmaailmassa!

      • Anonyymi

        "Plug on nykyajan ponzi huijaus sijoitusmaailmassa!"

        Eivät puskista käsin nimettömänä huudellut suuret sanat suuta halkaise.

        Mutta aivan alkuun voisit laittaa fakta-infoa siitä montako ja millaista osakeantia firma on toimittanut ja mikä on ollut sijoittajien osuuksien todellinen liudentumisen aste.

        Osakeanteihin ja varsinkin alkuun hypealoille osallistuminen puolestaan on loogisestikin varsin riskipitoista ja viisaampaa odotella jokunen vuosi nähdäksen miten toiminta kehittyy.

        Mikäli olisi edes hieman rehellisyyttä ja tietoa tuon kaltaisesta yritystoiminnasta, niin sisäistäisi miten ne osakeannit ovat rahoittamassa alati kasvavia uusia hankkieta.

        Tuollaisten hankkeiden itsensä takaisin maksamisen / kuolettamisen aikajana on hyvin pitkä.

        "Plug Power Raises Approximately $1B to Accelerate the First Nation-Wide Green Hydrogen Network" - November, 24, 2020

        "The capital raise uniquely positions Plug Power to execute and accelerate on its green hydrogen strategy as well as other strategic growth initiatives."

        - https://www.ir.plugpower.com/press-releases/news-details/2020/Plug-Power-Raises-Approximately-1B-to-Accelerate-the-First-Nation-Wide-Green-Hydrogen-Network-2020-11-24/default.aspx

        Nyttemmin suunnitteilla vähemmän dilutoivia tapoja hankkia pääomia uusien hankkeiden rahoittamiseen.

        "Here's How Plug Power Stock Plans to Raise Cash in 2023"

        "Plug Power (NASDAQ: PLUG) is looking for less dilutive ways to raise capital in 2023."

        - https://www.nasdaq.com/articles/heres-how-plug-power-stock-plans-to-raise-cash-in-2023


    • Anonyymi

      Televisiohaastattelussa yrittivät nolona selitellä kuinka Suomessa on niin kauheasti ylimääräistä sähköä joka voidaan käyttää vedyn valmistukseen. Joutui tunnustamaan kuinka paljon sähköä kuluu yhden vetykilon valmistukseen (sähköauto kulkee sillä sähkömäärällä 300 km).

    • Anonyymi

      Ensimmäiset vetytehtaan tuon toimijan tekemänä on valmiina aikaisintaan 2030.

    • Anonyymi

      Tästä tulee aivan käsittämättömän nolo aihe muutaman vuoden päästä, kun paljastuu, että koko homma olikin pelkkää kusetusta.

      • Anonyymi

        Tulee IT-kuplan veroinen katastrofi.


    • Anonyymi

      Tästä tehtaasta ei juuri mitään Suomeen jää. Tuotettu vety viedään muualle. Vain halpaa sähköä hyödynnetään. Tämä on kuin datakeskukset. Ei niistäkään taloudelle ole mitään hyötyä.

      Datakeskusten ja vetytuotantolaitosten kalusto tulee kuitenkin ulkomailta. Suomessa ei kyseistä tekniikka tarjoavia isoja yrityksiä ole.

      • Anonyymi

        "Tästä tehtaasta ei juuri mitään Suomeen jää. Tuotettu vety viedään muualle. Vain halpaa sähköä hyödynnetään."

        Laitapa lukuja esille julkisten ja nimettömien puskista heitettyjen syytteiden tueksi.

        Hankkeesta artikkelissa:

        "Kristiinankaupungin entisen hiilivoimalan lähelle sijoittuvan 1 GW:n elektrolyysilaitoksen arvioidaan tuottavan vihreää vetyä Kristiinankaupungin satamasta vietävää vihreän teräksen tuotantoa varten."

        Kokkola: "Nestemäistä vihreää vetyä riittää paikallisten tarpeiden lisäksi vientiin Länsi-Eurooppaan."

        Koko artikkeli:

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96e0e449-4d0e-4c16-adb1-4b9eb7fcf849

        Suomessahan viranomaisetkin ovat puhuneet Suomen olevan tulevaisuudessa omien tarpeiden lisäksi vihreän vedyn vientimaa mm. rakennettavan tuulivoiman ansiosta.

        Ongelmana vaikuttaisi olevan se, että suuria ja suurelta osin kotimaisia hankkeita tulisi olla enempi. Siinä ja niiden tukemisessa olisi poliitikoillakin pohdittavaa (aikaa ja tilaisuuksia haaskaamatta), sillä vetytalous tulee olemaan yksi tärkeä osa mixt-energiaa ja merkittävä kotimaisuuden aste tuottoineen siinä tulisi taata, ottamalla Suomelle ns. parhaat palat päältä. Kotimaisuuden haasteena lienee hankkeiden rahoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästä tehtaasta ei juuri mitään Suomeen jää. Tuotettu vety viedään muualle. Vain halpaa sähköä hyödynnetään."

        Laitapa lukuja esille julkisten ja nimettömien puskista heitettyjen syytteiden tueksi.

        Hankkeesta artikkelissa:

        "Kristiinankaupungin entisen hiilivoimalan lähelle sijoittuvan 1 GW:n elektrolyysilaitoksen arvioidaan tuottavan vihreää vetyä Kristiinankaupungin satamasta vietävää vihreän teräksen tuotantoa varten."

        Kokkola: "Nestemäistä vihreää vetyä riittää paikallisten tarpeiden lisäksi vientiin Länsi-Eurooppaan."

        Koko artikkeli:

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96e0e449-4d0e-4c16-adb1-4b9eb7fcf849

        Suomessahan viranomaisetkin ovat puhuneet Suomen olevan tulevaisuudessa omien tarpeiden lisäksi vihreän vedyn vientimaa mm. rakennettavan tuulivoiman ansiosta.

        Ongelmana vaikuttaisi olevan se, että suuria ja suurelta osin kotimaisia hankkeita tulisi olla enempi. Siinä ja niiden tukemisessa olisi poliitikoillakin pohdittavaa (aikaa ja tilaisuuksia haaskaamatta), sillä vetytalous tulee olemaan yksi tärkeä osa mixt-energiaa ja merkittävä kotimaisuuden aste tuottoineen siinä tulisi taata, ottamalla Suomelle ns. parhaat palat päältä. Kotimaisuuden haasteena lienee hankkeiden rahoitus.

        Tuollaiset yhtiöt kerää irtorahat pois eikä tulevaisuus mietitytä yhtään.


    • Anonyymi

      Valtio syytää pakolaisiin miljardeja, niin miksi ei laiteta rajoja kiinni ja sijoiteta säästyneitä rahoja vetytuotantoon .... ? Nyt voitot menee taas ulkomaille :-(

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vievät halvat sähköt ja Suomipoika maksaa moninkertaisesti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe