Kun ikä on vain numero. Vai onko?

Tuommoiset, kahtalaiset "katsaukset" naisten kokemuksiin ja näkemyksiin kun parisuhteessa on ikäeroa reippaammin, suuntaan tahi toiseen:

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009585838.html
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009585839.html

Siitäpä sitten lueksimaan ja pohtimaan, etenkin jos omassa elämässä olisi edessä tilaisuus isomman ikäeron suhteeseen joka houkuttelee, mutta arveluttaa juuri ikäeron vuoksi. Jokainen suhde on erilainen, mutta voi noista kokemuksista ehkä jotain saada itselleen.

210

3167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan pelkkä numero. No kyllähän se raja nyt jossain varmasn tulee vastaan ja sekin riippuu niin paljon ihmisestä muttei itelle ainakaan 10v-15v ikäero tunnu suuntaan tai toiseen missään.🙂.

      • Saako udella minkä ikäinen olet itse? 😊 aikamoinen haitari nimittäin😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Saako udella minkä ikäinen olet itse? 😊 aikamoinen haitari nimittäin😁

        Mä oon 43v. Mä en ikään sillain osaa enkä haluakaan tuijottaa vaan se on ihan siitä kiinni minkälainen se ihminen on.🙂.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Saako udella minkä ikäinen olet itse? 😊 aikamoinen haitari nimittäin😁

        Syksyllä täytän 44v.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Syksyllä täytän 44v.🙂.

        Näin naisena, kun tiedostan sen, että me kumminkin ”rupsahdetaan” suht ”nuorina” niin minun mielestäni oli oikein kiva kuulla, että nainen voisi olla jopa noin paljon sinua vanhempi. 👍🏼


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mä oon 43v. Mä en ikään sillain osaa enkä haluakaan tuijottaa vaan se on ihan siitä kiinni minkälainen se ihminen on.🙂.

        Tietysti luonne ratkaisee🙏on tärkein.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Näin naisena, kun tiedostan sen, että me kumminkin ”rupsahdetaan” suht ”nuorina” niin minun mielestäni oli oikein kiva kuulla, että nainen voisi olla jopa noin paljon sinua vanhempi. 👍🏼

        Ette te mihinkään rupsahda yhtä ihanina te pysytte kuin aina. Eletty elämä voi joskus näkyä mutta se vaan lisää viehätystä. Pienet epätäydellisyydet vain lisäävät kauneutta ja antavat luonnetta.😊.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tietysti luonne ratkaisee🙏on tärkein.

        Kyllä.👍.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ette te mihinkään rupsahda yhtä ihanina te pysytte kuin aina. Eletty elämä voi joskus näkyä mutta se vaan lisää viehätystä. Pienet epätäydellisyydet vain lisäävät kauneutta ja antavat luonnetta.😊.

        Noin minäkin sen haluaisin uskoa. Vanhentua arvokkaasti jne.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ette te mihinkään rupsahda yhtä ihanina te pysytte kuin aina. Eletty elämä voi joskus näkyä mutta se vaan lisää viehätystä. Pienet epätäydellisyydet vain lisäävät kauneutta ja antavat luonnetta.😊.

        Nyt on mikko liikaa sokerikuorrutetta leivoksessa 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on mikko liikaa sokerikuorrutetta leivoksessa 😁

        Noinhan tuo on...ainakin mun mielestä.😊.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Näin naisena, kun tiedostan sen, että me kumminkin ”rupsahdetaan” suht ”nuorina” niin minun mielestäni oli oikein kiva kuulla, että nainen voisi olla jopa noin paljon sinua vanhempi. 👍🏼

        Älä nyt.. Olet todella viehättävä. Itse olen 49. Pää kuin parikymppisellä. Jos viitsii pitää painon kohtuudessa, meikata, pukeutua naisellisesti jne., niin ei ole mitään hätää. Niin harva suomalainen nainen viitsii panostaa ulkonäköön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt.. Olet todella viehättävä. Itse olen 49. Pää kuin parikymppisellä. Jos viitsii pitää painon kohtuudessa, meikata, pukeutua naisellisesti jne., niin ei ole mitään hätää. Niin harva suomalainen nainen viitsii panostaa ulkonäköön.

        Joo no siis minäkin pidän kyllä kuntoilusta. Joka päivä en kyllä meikkaa, kun ei mun mielestä tarvitse. :) pukeudun kyllä vähän miten sattuu. En ehkä aina kumminkaan kovinkaan naisellisesti. Mutta otan nuo mietintämyssyyni :D ymmärrän jollain lailla kumminkin pointtisi.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Syksyllä täytän 44v.🙂.

        Hullua puhetta, että ikä on vain numero. Se on numero, mutta mitä isompi numero sen vaivasempi ja kurttusempi ihminen on. Joillakin järki pysyy jotenkin vanhassa päässä, mutta usein se älykkyys ja muistikin katoaa, liikkumisen myötä. Mistä helevetistä tuo on keksitty, että ikä on vain numero? Kun katselee noita rollaattorikulkijoita, niin hyvin voi todeta, että tuon numeron lisäksi on ihminen myös laho.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hullua puhetta, että ikä on vain numero. Se on numero, mutta mitä isompi numero sen vaivasempi ja kurttusempi ihminen on. Joillakin järki pysyy jotenkin vanhassa päässä, mutta usein se älykkyys ja muistikin katoaa, liikkumisen myötä. Mistä helevetistä tuo on keksitty, että ikä on vain numero? Kun katselee noita rollaattorikulkijoita, niin hyvin voi todeta, että tuon numeron lisäksi on ihminen myös laho.

        Kyllä sä sen aikanaan ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan. Sitten kun oot ite tarpeeksi vanha ja silti tunnet itses nuoreksi. Näin uskoisin ainakin. Ja vanheneminen fyysisesti ja muistin osaltakin on yksilöllistä ja vaihtelu tosi suurta ihmisten välillä. Tietysti sitä tapahtuu jokaiselle mutta esimerkiksi geenit ja varsinkin elintavat vaikuttaa paljon. Ja tässä nyt puhuttiin muutenkin ikäerosta parisuhteessa ja se on taas täysin yksilöllistä vaikuttaako se vai ei. Itelle kuten sanottua joku tollainen 10v-15v ikäero suuntaan tai toiseen ei merkitse juuri mitään kunhan ihminen on oikeanlainen ja häntä rakastaa ja hänestä välittää.🙂.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Näin naisena, kun tiedostan sen, että me kumminkin ”rupsahdetaan” suht ”nuorina” niin minun mielestäni oli oikein kiva kuulla, että nainen voisi olla jopa noin paljon sinua vanhempi. 👍🏼

        Riippuu naisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu naisesta.

        No näin on kyllä..


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Saako udella minkä ikäinen olet itse? 😊 aikamoinen haitari nimittäin😁

        Henkinen ikä ratkaisee. Ja kunto ja terveys. Itseasiassa pelkkä hiihtovauhti kertoo ikäsopivuuden. Jos menee 12 km/h keskivauhdilla, niin samankuntoinen iästä riippumatta sopii. 30 vuotta eroa ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Näin naisena, kun tiedostan sen, että me kumminkin ”rupsahdetaan” suht ”nuorina” niin minun mielestäni oli oikein kiva kuulla, että nainen voisi olla jopa noin paljon sinua vanhempi. 👍🏼

        Naiset paranevat ikääntyessään. Me miehet menemme jyrkkää alamäkeä 50 ikävuoden jälkeen ja katselemme kaihoissamme 50+ ja 60+ naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt.. Olet todella viehättävä. Itse olen 49. Pää kuin parikymppisellä. Jos viitsii pitää painon kohtuudessa, meikata, pukeutua naisellisesti jne., niin ei ole mitään hätää. Niin harva suomalainen nainen viitsii panostaa ulkonäköön.

        Voi voi.. et sinäkään ajalle voi mitään. Kaikillahan polla kulkee jälkijunassa, mutta vaikka kuinka kuntoilisit, ei auta. Kyllä se ikä aökaa näkymään. Paree vaan, että alat hyväksyä väistämättömän ja lisäksi on ikäviä sairauksia, jotka saattavat tulla myös sinulle.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17875326q

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kun keski-ikäinen ihminen puhuu ikäerosta, hän useimmiten ajattelee itselleen nuorempaa puolisoa. Vaikka 45v mies helposti näkee 30v naisen vaihtoehtona, muttei välttämättä viehäty 60v. Tai 60v mies kelpuuttaa 40-45v naisen, muttei 75-80v. Sama tietysti toisin päin. Kuitenkaan harva keski-ikäinen on valmis ottamaan itse 10v vanhempaa.

      • Anonyymi

        Itse kyllä naisena olisin valmis suhteeseen 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mutta 10 vuotta nuoremman en välttämättä. Riippuu mistä mies vielä haaveilee. 40 vuotiaalla voi olla vielä lapsihaaveita ja itsellä taas niitä ei ole.

        Mutta 10 vuotta kyllä ikäerona raja. Tai sitten pitää toivoa, että kunto itsellä rapistuu hurjaa vauhtia ja miehellä vaan paranee.


    • Anonyymi

      Ikä on muutakin kuin numero, totta kai. Se kertoo montako vuotta kukakin on elänyt. Se myös antaa viitteitä siitä, millaisessa kunnossa ihmisen keho on koska keho vanhenee, haluttiimpa tai ei.

      Ikä tuo usein myös viisautta ja perspektiiviä asioihin, onneksi.

      • No on tai ehkei olekaan, en tiedä. Se on ihmisen keksimä suure jolla kategorioidaan henkilöitä aikaa vasten, toisten iloksi. Onko sillä niin väliä tietää tarkalleen kuinka paljon joku ihminen on ajassa jo kulunut? Näkyyhän se kuitenkin yleensä enemmän tai vähemmän päälle päin onko toinen kuinka kulunut tai näinnäisen kulumaton.

        No todellakin, viisautta ja malttia se ikä onneksi usein tuo 🤗


    • Mikä on iso ikäero? Itse en pidä 10 ikäeroa yhtään minään, kun kyse on aikuisista. Ennen pidin. Enkä voinut käsittää miten kukaan nyt niin hirveää ikäeroa ei huomioisi.

      • No ei kymppi kyllä mitään olekaan aikuisten kesken. Kaksi existäni oli 10:n erolla nuorempia eikä siitä mitään ongelmia syntynyt, tosin niistä ekan kohdalla olin tietoisesti tarkkana pari ekaa vuotta etten sorru isälliseen asenteeseen.


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei kymppi kyllä mitään olekaan aikuisten kesken. Kaksi existäni oli 10:n erolla nuorempia eikä siitä mitään ongelmia syntynyt, tosin niistä ekan kohdalla olin tietoisesti tarkkana pari ekaa vuotta etten sorru isälliseen asenteeseen.

        Itelläni ei ole ollut äitiroolia nuoremman kumppanin suhteen. Jotenkin ikäeroa ei huomaa, kuin ehkä aikakautemme trendien eroissa. Kasarilla syntyneet löysi pelit ja pelikoneet, me seitkytluvulla syntyneet käytettiin aikamme ulkoleikeissä. Ei ollut pelikoneella nysväämistä, kuin harvoilla joille niitä pelikoneita porukat raaski hommata.

        Meille ei hommattu ikinä.


      • Huitale kirjoitti:

        Itelläni ei ole ollut äitiroolia nuoremman kumppanin suhteen. Jotenkin ikäeroa ei huomaa, kuin ehkä aikakautemme trendien eroissa. Kasarilla syntyneet löysi pelit ja pelikoneet, me seitkytluvulla syntyneet käytettiin aikamme ulkoleikeissä. Ei ollut pelikoneella nysväämistä, kuin harvoilla joille niitä pelikoneita porukat raaski hommata.

        Meille ei hommattu ikinä.

        Se on tyypillisempää miehille, tuo ns. vanhemman osapuolen yli menevä roolittuminen. Vallan käyttöä, arvelisin, niin varmaan siksi miehille yleisempää. Mutta se oli itselleni erittäin hyvää "koulutusta", oppia tarkkailemaan omia toimia ja niiden takana olevia tuntemuksia sekä ajatuksia. Ja kyllä niistä asioista myös puhuttiin paljon vaikka toinen olikin vielä vähän nuori hahmottamaan miksi koen tärkeäksi tarkkailla itseäni.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on tyypillisempää miehille, tuo ns. vanhemman osapuolen yli menevä roolittuminen. Vallan käyttöä, arvelisin, niin varmaan siksi miehille yleisempää. Mutta se oli itselleni erittäin hyvää "koulutusta", oppia tarkkailemaan omia toimia ja niiden takana olevia tuntemuksia sekä ajatuksia. Ja kyllä niistä asioista myös puhuttiin paljon vaikka toinen olikin vielä vähän nuori hahmottamaan miksi koen tärkeäksi tarkkailla itseäni.

        Muistan joo itseäni 8 vuotta vanhemman seurustelukumppanin, joka kolkutteli jo kolmeekymppiä. Hän suhtautui muhun usein holhoavasti ja sanoikin niin nuoreksi etten tajua maailmasta vielä mitään. Mua se loukkasi. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Muistan joo itseäni 8 vuotta vanhemman seurustelukumppanin, joka kolkutteli jo kolmeekymppiä. Hän suhtautui muhun usein holhoavasti ja sanoikin niin nuoreksi etten tajua maailmasta vielä mitään. Mua se loukkasi. 😅

        Olin kuitenkin montaa ikäistäni aikavampi monessa asiassa, mutta toki vielä kokematon elämässä ominpäin jne.


      • Huitale kirjoitti:

        Muistan joo itseäni 8 vuotta vanhemman seurustelukumppanin, joka kolkutteli jo kolmeekymppiä. Hän suhtautui muhun usein holhoavasti ja sanoikin niin nuoreksi etten tajua maailmasta vielä mitään. Mua se loukkasi. 😅

        No tuo on just se mitä halusin välttää. Opastaa, opettaa tms. voi, mutta sen pitää sopia tilanteeseen tai tulla toisen toiveesta. Ja alentuvasti ei saa suhtautua milloinkaan, mistään syystä. Mutta se ei ole kaikille miehille helppoa, niin kiinnitin siihen korostuneesti huomiota kun tiesin että riskit ovat ilmeiset. Niin tytsi oli silloin 20, minä 30, juurikin vastaava kattaus siis kuin sulla.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No tuo on just se mitä halusin välttää. Opastaa, opettaa tms. voi, mutta sen pitää sopia tilanteeseen tai tulla toisen toiveesta. Ja alentuvasti ei saa suhtautua milloinkaan, mistään syystä. Mutta se ei ole kaikille miehille helppoa, niin kiinnitin siihen korostuneesti huomiota kun tiesin että riskit ovat ilmeiset. Niin tytsi oli silloin 20, minä 30, juurikin vastaava kattaus siis kuin sulla.

        Monet naisetkin muuten sortuvat tuohon holhoavaan ja alentuvaan käytökseen kumppaniaan kohtaa. Eikä siihen tarvitse aina edes liittyä sen kummempaa ikäeroa. Ihan vaan kokemusero tai vaikka käytösero voi riittää siihen, että toinen kulkee perässä neuvoen ja korjaillen tai automaattisesti olettaa, ettei toinen kuitenkaan osaa, se on niin lapsellinen ja ajattelematon, nainen vahtii miehen syömisiä ja rahankäyttöä ja ajankäyttöä ja suurinpiistein määrittää nukkumaanmenoaikoja, että "lapsi" varmasti jaksaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        No tuo on just se mitä halusin välttää. Opastaa, opettaa tms. voi, mutta sen pitää sopia tilanteeseen tai tulla toisen toiveesta. Ja alentuvasti ei saa suhtautua milloinkaan, mistään syystä. Mutta se ei ole kaikille miehille helppoa, niin kiinnitin siihen korostuneesti huomiota kun tiesin että riskit ovat ilmeiset. Niin tytsi oli silloin 20, minä 30, juurikin vastaava kattaus siis kuin sulla.

        Noin se on. 👍

        Se mitä muistan suhteen alussa, kun itse oon miestä vanhempi sen 8v 8 kk jne. Niin olin varpasillani, että koska hän päättää ottaa hatkat ja miten mä nyt voin kelvata vanhempana naisena niin nuorelle miehelle, jolla vasta elämä alussa.

        Mutta aika teki tehtävänsä ja kun hän siinä vierellä pysyi kaikessa mukana, aloin uskoa että kyllä tämä ikäero on nyt vaan numeroita meillä. En kuitenkaan olisi joskus uskonut löytäväni itseäni avoliitosta ja perheenä itseäni niinkin paljon nuoremman kanssa.

        Kuvittelin, että ikäiseni tai vähän vanhempi.

        Mutta hyvä näin. 🙂

        Nyt hyvää yötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet naisetkin muuten sortuvat tuohon holhoavaan ja alentuvaan käytökseen kumppaniaan kohtaa. Eikä siihen tarvitse aina edes liittyä sen kummempaa ikäeroa. Ihan vaan kokemusero tai vaikka käytösero voi riittää siihen, että toinen kulkee perässä neuvoen ja korjaillen tai automaattisesti olettaa, ettei toinen kuitenkaan osaa, se on niin lapsellinen ja ajattelematon, nainen vahtii miehen syömisiä ja rahankäyttöä ja ajankäyttöä ja suurinpiistein määrittää nukkumaanmenoaikoja, että "lapsi" varmasti jaksaa.

        No joo, on sitäkin tullut nähtyä, ei koettua, minen sitä kattois montaa minuuttia 😁

        Mutta näin miesoletettuna olen pyrkinyt keskittymään miestyypillisiin haasteisiin ja havainnoimaan niitä itsessäni. Välillä onnistuu ja välillä ei, mutta siihen ei yksikään suhteeni onneksi ole kaatunut.


      • Huitale kirjoitti:

        Noin se on. 👍

        Se mitä muistan suhteen alussa, kun itse oon miestä vanhempi sen 8v 8 kk jne. Niin olin varpasillani, että koska hän päättää ottaa hatkat ja miten mä nyt voin kelvata vanhempana naisena niin nuorelle miehelle, jolla vasta elämä alussa.

        Mutta aika teki tehtävänsä ja kun hän siinä vierellä pysyi kaikessa mukana, aloin uskoa että kyllä tämä ikäero on nyt vaan numeroita meillä. En kuitenkaan olisi joskus uskonut löytäväni itseäni avoliitosta ja perheenä itseäni niinkin paljon nuoremman kanssa.

        Kuvittelin, että ikäiseni tai vähän vanhempi.

        Mutta hyvä näin. 🙂

        Nyt hyvää yötä.

        Hyvät yöt 🤗


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ei kymppi kyllä mitään olekaan aikuisten kesken. Kaksi existäni oli 10:n erolla nuorempia eikä siitä mitään ongelmia syntynyt, tosin niistä ekan kohdalla olin tietoisesti tarkkana pari ekaa vuotta etten sorru isälliseen asenteeseen.

        "Kaksi eksistäni". Kaipa on ongelmia ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kaksi eksistäni". Kaipa on ongelmia ollut.

        Jokaisen exäni kanssa on ollut ongelmia, mutta yhdenkään kanssa ei iän tuomia sellaisia.


    • Anonyymi

      Mitä vanhemmaksi tulee sitä varmempaa on, ettei ikä ole vain pelkkä numero. Ja vanhempana näkee myös selvimmin reippaamman ikäeron hankaluuden tai mahdottomuuden.

      - Sheena

      • Niin totta...


      • Valtava ero elämänkatsomuksissa. Mulle se on pelkkä numero joka takaa tiettyjä yhteiskunnallisia muutoksia elämääni. Kaikki muu on sidonnaista siihen mitä itse tunnen ja mihin edelleen fysiikallani pystyn ja mihin en enää.


      • Samaa mieltä Sheenan kanssa. Nykyinen kumppanini on minua 13 vuotta nuorempi ja sanoisin, että sillä ei ole suurta merkitystä ikävuosien 18-60 välillä.

        Kuitenkin tulevaisuudessa meillä tuskin tulee olemaan kovin montaa yhteistä eläkevuotta, koska hän jää muutekin pari vuotta myöhemmin eläkkeelle ja kun hän siis on 69, niin itse olen jo 82 jos vielä elossa silloin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Valtava ero elämänkatsomuksissa. Mulle se on pelkkä numero joka takaa tiettyjä yhteiskunnallisia muutoksia elämääni. Kaikki muu on sidonnaista siihen mitä itse tunnen ja mihin edelleen fysiikallani pystyn ja mihin en enää.

        Minullekin ikä oli vielä "hetki" eli muutama vuosi sitten pelkkä numero. Nyt oivallan paremmin toimintakyvyn ja mielen tasapainon merkityksen ihmiselämässä. Merkitystä ei ole vain omalla toimintakyvyllä ja mielen balanssilla vaan kaikkien läheisten, sukulaisten ja ystävien (ja mahdollisesti heidänkin läheisten), jotka vaikuttavat omassa elämässä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin ikä oli vielä "hetki" eli muutama vuosi sitten pelkkä numero. Nyt oivallan paremmin toimintakyvyn ja mielen tasapainon merkityksen ihmiselämässä. Merkitystä ei ole vain omalla toimintakyvyllä ja mielen balanssilla vaan kaikkien läheisten, sukulaisten ja ystävien (ja mahdollisesti heidänkin läheisten), jotka vaikuttavat omassa elämässä.

        - Sheena

        Tuossa on toinen iso ero välillämme, minä olen selkeästi erillinen muista eivätkä heidän elämänsä muutokset mainittavasti pääse vaikuttamaan minun elämääni. Tottakai hieman vaikuttavat, eikä empatia siitä mihinkään vähene ja niin edelleen, mutta erillisyys on hyvin selvärajaista.

        Olen vain oma pieni ja surkea organismini suuressa maailmassa, periaatteessa syntymästä kuolemaan aina yksin, joten jos koen empatiaa ja voin auttaa toista, on tilanne aina win-win. Ellen, tilanne on normaali.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Valtava ero elämänkatsomuksissa. Mulle se on pelkkä numero joka takaa tiettyjä yhteiskunnallisia muutoksia elämääni. Kaikki muu on sidonnaista siihen mitä itse tunnen ja mihin edelleen fysiikallani pystyn ja mihin en enää.

        Jos ikä on pelkkä numero, olisitko valmis 65v kumppaniksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ikä on pelkkä numero, olisitko valmis 65v kumppaniksi?

        Kaikki riippuu kaikesta, liha ihmisestä. En minä tiedä, mutta jos sopiva 65:n eteen tulee, niin en näe sitä mahdottomanakaan. On kuitenkin vuosien varrella kävellyt kohdille sellaisia 60-kymppisiä minkkejä, että oksat pois.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tuossa on toinen iso ero välillämme, minä olen selkeästi erillinen muista eivätkä heidän elämänsä muutokset mainittavasti pääse vaikuttamaan minun elämääni. Tottakai hieman vaikuttavat, eikä empatia siitä mihinkään vähene ja niin edelleen, mutta erillisyys on hyvin selvärajaista.

        Olen vain oma pieni ja surkea organismini suuressa maailmassa, periaatteessa syntymästä kuolemaan aina yksin, joten jos koen empatiaa ja voin auttaa toista, on tilanne aina win-win. Ellen, tilanne on normaali.

        Meillä on vain se ero, että minä ajattelen käytännöllis-realistisesti huomioiden myös lähisuhteet. Olen lapsesta lähtien ollut tekemisissä eri ikäisten ihmisten kanssa (0-100v). Siinä samalla on kasvanut tietoisuus omasta ikäulottuvuudesta muihin.

        Ihminen on läheinen vain vaikuttavien ihmisten kanssa. Minuun ja varmasti sinuunkin on vaikuttanut muutokset vanhempien elämässä. Tai tietysti jos vanhempiesi elämä on ollut tasaista menoa eikä mitään kovia muutoksia ole koskaan ollut, eiväthän ne silloin myöskään voi vaikuttaa. Sama pätee sisaruksiin, omiin lapsiin, läheisiin ystäviin, heidän lapsiin jne.

        Viimeistään 50+ vuotiaana, jos tilanne on normaali, alkaa miettiä loppuelämäänsä ja ikäänsä. Vanhimmat sukulaiset, naapurit, tuttavat, ehkä ystävätkin ovat jo kuolleet. Ikävästi alkaa kuolla myös itseä nuorempia. Ikä ei ole pelkkä numero, vaan se pitää sisällään yhden ihmisen siihen astisen elämän. Itse tolkutin vielä vahvasti keski-ikäisenä iän olevan vain numero. Sitten sain ahaa-elämyksen ja totesin, ettei se ole. Korkea ikä on enemmän kuin numero, saavutus ja etuoikeus, hieno homma.

        Yksi tätini sanoi vielä 85-vuotiaana, ettei ole vanha. Kysyin häneltä kuka sitten on vanha, ellei 85-vuotias, vastasi "minua vanhemmat". Ihmiset ajattelevat usein näin. Vaikka itse olisi miten iäkäs tahansa, ainoastaan itseä vanhemmat ovat "vanhoja". Ehkä tämä liittyy nuoruuden suosimiseen, kuoleman pelkoon tai siihen, että ajattelee iän olevan vain numero, OMALTA kohdalta.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on vain se ero, että minä ajattelen käytännöllis-realistisesti huomioiden myös lähisuhteet. Olen lapsesta lähtien ollut tekemisissä eri ikäisten ihmisten kanssa (0-100v). Siinä samalla on kasvanut tietoisuus omasta ikäulottuvuudesta muihin.

        Ihminen on läheinen vain vaikuttavien ihmisten kanssa. Minuun ja varmasti sinuunkin on vaikuttanut muutokset vanhempien elämässä. Tai tietysti jos vanhempiesi elämä on ollut tasaista menoa eikä mitään kovia muutoksia ole koskaan ollut, eiväthän ne silloin myöskään voi vaikuttaa. Sama pätee sisaruksiin, omiin lapsiin, läheisiin ystäviin, heidän lapsiin jne.

        Viimeistään 50 vuotiaana, jos tilanne on normaali, alkaa miettiä loppuelämäänsä ja ikäänsä. Vanhimmat sukulaiset, naapurit, tuttavat, ehkä ystävätkin ovat jo kuolleet. Ikävästi alkaa kuolla myös itseä nuorempia. Ikä ei ole pelkkä numero, vaan se pitää sisällään yhden ihmisen siihen astisen elämän. Itse tolkutin vielä vahvasti keski-ikäisenä iän olevan vain numero. Sitten sain ahaa-elämyksen ja totesin, ettei se ole. Korkea ikä on enemmän kuin numero, saavutus ja etuoikeus, hieno homma.

        Yksi tätini sanoi vielä 85-vuotiaana, ettei ole vanha. Kysyin häneltä kuka sitten on vanha, ellei 85-vuotias, vastasi "minua vanhemmat". Ihmiset ajattelevat usein näin. Vaikka itse olisi miten iäkäs tahansa, ainoastaan itseä vanhemmat ovat "vanhoja". Ehkä tämä liittyy nuoruuden suosimiseen, kuoleman pelkoon tai siihen, että ajattelee iän olevan vain numero, OMALTA kohdalta.

        - Sheena

        Ehkä siinä on eroa, en tiedä. Kasvoin koko lapsuuteni ja nuoruuteni eri-ikäisten parissa ja matkan varrella osa käytiin saattelemassa multiin, hyvin eri ikäisinä. Niin enpä tiedä, luulisin olevani sen suhteen jalat maassa.

        Olen miettinyt kuolemaa jo vuodesta -90 saakka jolloin ensimmäiset ikätoverini poistuivat tästä todellisuudesta. Siitä lähtien se on "ollut mukanani" enemmän tai vähemmän, nähdäkseni jopa inhorealistisesti, osasyy sille miksen näe itsemurhaa mitenkään huonona vaihtoehtona jos tuntuu että muut keinot eivät auta yksilöä.

        Edelleenkään en näe iän olevan muuta kuin numero, jossain määrin toki karrikoidusti, koska luonnollisestikin näkemys koskee vain aikuisia. Mutta toisaalta ei sitä voi vain numerokseni sanoakaan kuin sellaisten osalta joilla on jokin konkreettinen käsitys ajan ulottuvuudesta.

        En koe pitkää ikää etuoikeutena, se on vain yksi mahdollinen lopputulos elämän ruletissa. Asiaan voi jossain määrin itse vaikuttaa, mutta toisaalta joka hetki olet omista toimistasi riippumatta kuoleman vaarassa. Et todellakaan voi itse valita vaikka mitä tekisit, voit vain pyrkiä minimoimaan joitain ilmeisiä riskitekijöitä.

        Muutenkin aikakäsitykseni mahdollisesti poikkeaa tavanomaisesta, jolloin numerot muuttuvat irrelevanteiksi ja kokemus hetkestä, kyky toimia määrittävät elämää täysin riippumatta siitä minkä ikäinen on. Ikä on lokero, kategoria, ihmisen tapa jäsentää elämänsä kulkua, ei mitään muuta.


    • Anonyymi

      On ja ei ole. Periaatteessa ikä kertoo vain kuinka kauan ihminen on tätä maata tallannut. Käytännössä iän mukana kuitenkin tulee usein myös kokemusta elämästä. Ihmisen on yleensä kasvanut tiettyyn hetkeen maailmassa ja harvoin kukaan on täysi sen ulkopuolella millaiseen aikaan ja elämään on kasvanut.

      Itse koen, että plus-miinus 10 vuotta ei yleensä suuremmin missään näy. Poikkeuksena varmaan se, jos siihen väliin on osunut joku todella perustavaa laatua oleva sukupolvia jakava kokemus. Sellaiset asiat, joiden jälkeen maailma vaan ei ole enää entisensä, ovat harvassa. Henkilökohtaisella tasolla tosin pitää todeta, että itse en ole (vielä) koskaan kokenut edes vetoa itseäni yli 5 vuotta vanhempaa miestä kohtaan. Minulle tuossa tulee jokin raja, jonka jälkeen he tuntuvat hyvin vierailta ja oudolla ajatusmaailmalla varustetuilta.

    • Anonyymi

      Ihanne ikä ero miehillä että nainen max 5v nuorempi tai max 1v vanhempi super hyper tapauksissa nainen voi olla 2v kin vanhempi ja naisilla mies 1v nuorempi tai 5v vanhempi

      • Anonyymi

        Tämä, jos olet 20 vee.


    • Anonyymi

      En jaksa avata linkkejä, saati lukea juttuja, kunhan heitän oman näkemykseni.

      Fyysinen ikä on vittumainen juttu ja joka hetki sitä tulee lisää. Se ei todellakaan ole pelkkä numero.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Minulle kun numrot mertsevät jotain, monille eivät kellonajatkaan merkitse mitään... nooh...

      Olisiis aika meni tottai kuten oli vaatimuksena tuntia ennen ilmoittautua... katsoin jotain stanan kiinalaisiia ja suomalasia tuulihousu-vääpeleitä.... vitut paskaksi on mennut jo puolustusvoimatkin kun mitään kuria ei ole..

      hävcettäää puolustoivoimien puolesta, voi saatanan lusmut...

    • Kyllä kumppanin iällä itselleni on merkitystä. Valehtelisin, jos sanoisin, että ikä on minulle vain numero. En näe itseäni suhteessa esimerkiksi 30 vuotta vanhemman miehen kanssa. En ole ainakaan koskaan tavannut sellaista miestä, joka olisi minua noin paljon vanhempi ja josta olisin saanut jotain romanttisia viboja. +-10 vuotta on ehkä sellainen ikähaarukka, jonka sisältä todennäköisimmin löydän kumppanin. En ole täysin ehdoton eli jos mies sattuisi olemaan 31 tai 55, niin ei se hänen iästään kiinni jäisi, jos muutoin kaikki palaset osuisivat kohdilleen.

      Oleellisinta on, etten halua tuntea itseäni äidiksi tai tyttäreksi miehen seurassa, vaan naiseksi, tasavertaiseksi kumppaniksi.

    • Hyvä aihe... Ei minulla ole kokemusta isommasta ikäerosta, kuin 10 vuotta. Hyvin se toimii, jos molemmat on samalla aaltopituudella, iästä riippumatta. Pysyisin kuvittelemaan tuollaisen 30 vuotta nuoremmankin kumppaniksi.

      • Anonyymi

        niin susi on kiinnostunut nuorista persikkapyllyistä edelleen ja hän kertoo tämän saman sata kertaa. On ylpeä siitä ettei nämä nuoret tytöt kuitenkaan ole kiinnostuneita sudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin susi on kiinnostunut nuorista persikkapyllyistä edelleen ja hän kertoo tämän saman sata kertaa. On ylpeä siitä ettei nämä nuoret tytöt kuitenkaan ole kiinnostuneita sudesta.

        No olet aika väärin ymmärtänyt, jos kuvittelet, että olen siitä ylpeä, ettei minusta olla kiinnostuneita? Johan on vinksahtanutta... 😆


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No olet aika väärin ymmärtänyt, jos kuvittelet, että olen siitä ylpeä, ettei minusta olla kiinnostuneita? Johan on vinksahtanutta... 😆

        No ainakin olet ylpeä että 50 vuotiaalle miehelle kelpaa parikymppinen kumppaniksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin susi on kiinnostunut nuorista persikkapyllyistä edelleen ja hän kertoo tämän saman sata kertaa. On ylpeä siitä ettei nämä nuoret tytöt kuitenkaan ole kiinnostuneita sudesta.

        Mä nyt sanoisin, että tän sekoilun vois jättää väliin. Tässä jutussa keskustellaan ikäerosta, mutta ei ole määritelty mihin suuntaan se ero on. Niin ei ruveta heti ekana vittuilemaan, tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, aikuinen osaa jatkaa elämäänsä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mä nyt sanoisin, että tän sekoilun vois jättää väliin. Tässä jutussa keskustellaan ikäerosta, mutta ei ole määritelty mihin suuntaan se ero on. Niin ei ruveta heti ekana vittuilemaan, tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, aikuinen osaa jatkaa elämäänsä.

        No netta 17 vuotias ei ymmärtänyt lähes 50 vuotiaan miehen ihastumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin olet ylpeä että 50 vuotiaalle miehelle kelpaa parikymppinen kumppaniksi.

        Aivan kuin se olisi jotenkin ihmeellistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No netta 17 vuotias ei ymmärtänyt lähes 50 vuotiaan miehen ihastumista.

        Pitäisi lailla kieltää jo tuo sun kettuilusi aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No netta 17 vuotias ei ymmärtänyt lähes 50 vuotiaan miehen ihastumista.

        Ymmärtääkseni tuo neiti teki asian selväksi ja se siitä? Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Pitäisi lailla kieltää jo tuo sun kettuilusi aiheesta.

        Ota yhteyttä eduskuntaan. Kuka jaksoi jauhaa netasta kuukausitolkulla palstoilla. susi itse teki sitä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ymmärtääkseni tuo neiti teki asian selväksi ja se siitä? Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee.

        Onko vanhojen muistelu myös sitä kun susi stalkkaa netan kuvia?


      • Oletko nyt oikeasti ihan varma?

        Juuri vähän aikaa sitten kuuntelin yhden 52-vuotiaan kertomuksia siitä, kuinka hänen kaverinsa haaveilee 20vuotiaiden kanssa seurustelusta. Kertojalla itsellä oli tuon ikäisiä lapsia ja niitä seuranneena oli sitä mieltä, ettei hän kyllä jaksaisi katsella sitä touhua.

        Vaikka minulla on ollut aikaisemmin nuorempia kumppaneita, kuin minä itse olen. Niin näin naisena sanoisin, että se 10v. Suuntaan jos toiseen vielä menis mut ei kyllä ainakaan nuorempaan menisi siitä. Itse siis arvelen etten pysyisi menossa mukana🙂 jonkun palstalaisen mielestä olen jo niin mummo🤣


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Oletko nyt oikeasti ihan varma?

        Juuri vähän aikaa sitten kuuntelin yhden 52-vuotiaan kertomuksia siitä, kuinka hänen kaverinsa haaveilee 20vuotiaiden kanssa seurustelusta. Kertojalla itsellä oli tuon ikäisiä lapsia ja niitä seuranneena oli sitä mieltä, ettei hän kyllä jaksaisi katsella sitä touhua.

        Vaikka minulla on ollut aikaisemmin nuorempia kumppaneita, kuin minä itse olen. Niin näin naisena sanoisin, että se 10v. Suuntaan jos toiseen vielä menis mut ei kyllä ainakaan nuorempaan menisi siitä. Itse siis arvelen etten pysyisi menossa mukana🙂 jonkun palstalaisen mielestä olen jo niin mummo🤣

        Se on kyllä siitä kiinni, miten vanhana itseään pitää ja millainen kunto on jne, ja se mitä yhteinen touhu sitten olisi? ... Mutta en tietenkään sano sitä, etteikö tämän ikäinen jo auttamatta näytä liian vanhalta parikymppisen silmin. Se on karua, mutta sellaista se elämä on. Sitä tuli liian nopeasti liian vanhaksi. Jäi elämä elämättä.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Oletko nyt oikeasti ihan varma?

        Juuri vähän aikaa sitten kuuntelin yhden 52-vuotiaan kertomuksia siitä, kuinka hänen kaverinsa haaveilee 20vuotiaiden kanssa seurustelusta. Kertojalla itsellä oli tuon ikäisiä lapsia ja niitä seuranneena oli sitä mieltä, ettei hän kyllä jaksaisi katsella sitä touhua.

        Vaikka minulla on ollut aikaisemmin nuorempia kumppaneita, kuin minä itse olen. Niin näin naisena sanoisin, että se 10v. Suuntaan jos toiseen vielä menis mut ei kyllä ainakaan nuorempaan menisi siitä. Itse siis arvelen etten pysyisi menossa mukana🙂 jonkun palstalaisen mielestä olen jo niin mummo🤣

        no susi itse sanoo että stalkkaa netan somekuvia koska haluaa nähdä netan hymyn ja silmät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko vanhojen muistelu myös sitä kun susi stalkkaa netan kuvia?

        Riippuu ihan siitä onko ne kuvat vain vanhoja vaiko myös uusia. Ja stalkkaamista se ei itsessään vielä ole jos mediaprofiilinsa on julkinen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Riippuu ihan siitä onko ne kuvat vain vanhoja vaiko myös uusia. Ja stalkkaamista se ei itsessään vielä ole jos mediaprofiilinsa on julkinen.

        Niin no sitä olen tälle koittanut sanoa usein, että se ei ole stalkkaamista, juurikaan tuosta syystä, että julkisia kuvia... Uusia kuvia. Omatkin kuvani ovat julkisesti nähtävillä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin no sitä olen tälle koittanut sanoa usein, että se ei ole stalkkaamista, juurikaan tuosta syystä, että julkisia kuvia... Uusia kuvia. Omatkin kuvani ovat julkisesti nähtävillä.

        uusia kuvia ja netta on laittanut sudelle some estot mutta susi on onnistunut löytämään väylän miten näkee netan uusimmat kuvat


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin no sitä olen tälle koittanut sanoa usein, että se ei ole stalkkaamista, juurikaan tuosta syystä, että julkisia kuvia... Uusia kuvia. Omatkin kuvani ovat julkisesti nähtävillä.

        No kun valitsee puolensa ennen kuin tietää kaiken olennaisen, niin se on kuin koittaisi ratakiskoja väkisin taivuttaa toiseen suuntaan, helpompi pysyä valitsemallaan radalla vaikka se veisi mereen.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin no sitä olen tälle koittanut sanoa usein, että se ei ole stalkkaamista, juurikaan tuosta syystä, että julkisia kuvia... Uusia kuvia. Omatkin kuvani ovat julkisesti nähtävillä.

        Luuletko ettö netta katselee sun kuvia mielummin kuin omaa poikaystäväänsä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ettö netta katselee sun kuvia mielummin kuin omaa poikaystäväänsä?

        Ei voi kuin nauraa taas tällekin... En todellakaan luule sellaista. 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        no susi itse sanoo että stalkkaa netan somekuvia koska haluaa nähdä netan hymyn ja silmät.

        Miten luulette, että Susi pääsee ikinä unohtamaan Nettaa, kun melkein joka suden käymässä keskustelussa otatte puheeksi tämän saman asian.

        Annetaan nyt suden olla🙏


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ei voi kuin nauraa taas tällekin... En todellakaan luule sellaista. 😆

        No mitä netta hyötyy sun julkisista kuvista. Ite ainakin saat paremman olon netan somekuvista kun näät ne ihanat silmät ja hymyn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä netta hyötyy sun julkisista kuvista. Ite ainakin saat paremman olon netan somekuvista kun näät ne ihanat silmät ja hymyn.

        En minä ole niin ajatellutkaan, että niistä kukaan hyötyisi. Sitä paitsi en minä tykkään omasta pärstästäni, että voisin jopa ottaa ne kaikki poiskin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        En minä ole niin ajatellutkaan, että niistä kukaan hyötyisi. Sitä paitsi en minä tykkään omasta pärstästäni, että voisin jopa ottaa ne kaikki poiskin.

        no ota pois. Ei se mun elämään vaikuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        no ota pois. Ei se mun elämään vaikuta.

        No kenen elämään se muka vaikuttaisi? Ei kenenkään.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No kenen elämään se muka vaikuttaisi? Ei kenenkään.

        sä elät siinä toivossa että parikymppiset tytöt kiinnostuu ja et poista kuvia sen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sä elät siinä toivossa että parikymppiset tytöt kiinnostuu ja et poista kuvia sen takia.

        Saahan sitä haaveilla.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Saahan sitä haaveilla.

        Kiva että sudella on jotain iloa elämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että sudella on jotain iloa elämässä.

        Niin, sanos muuta. Vähiin ne ilot käy, kun vanhaksi tulee.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Miten luulette, että Susi pääsee ikinä unohtamaan Nettaa, kun melkein joka suden käymässä keskustelussa otatte puheeksi tämän saman asian.

        Annetaan nyt suden olla🙏

        No ei susi unohda kun käy katsoo niitä netan kuvia, Susi elättelee toiveita saada netta itselleen jos ero poikaystävästä tulee.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Niin, sanos muuta. Vähiin ne ilot käy, kun vanhaksi tulee.

        susi voi katsella netissä persikkaperseitä ja runkata samalla. Tyydytys on näin taattu sudelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        susi voi katsella netissä persikkaperseitä ja runkata samalla. Tyydytys on näin taattu sudelle.

        Joo, sitä ei tarvitse minulle erikseen opettaa. Veikkaan että tuskin kovin monelle muullekaan miehelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        susi voi katsella netissä persikkaperseitä ja runkata samalla. Tyydytys on näin taattu sudelle.

        Mitäs vikaa runkkaamisessa on? Sehän on hyvä harrastus.


      • mustasusi kirjoitti:

        Joo, sitä ei tarvitse minulle erikseen opettaa. Veikkaan että tuskin kovin monelle muullekaan miehelle.

        Kuitti, aika hyvin osaan jo tähän ikään mennessä 👍😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kuitti, aika hyvin osaan jo tähän ikään mennessä 👍😂

        Joo sama täällä. Kyllä siinä touhussa on harjaantunut hyvin. 😂


      • Anonyymi

        Entä pystyisitkö kuvittelemaan 30 vuotta vanhemman naisen kumppaniksesi, jonka mielestä olisit ihan täydellinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä pystyisitkö kuvittelemaan 30 vuotta vanhemman naisen kumppaniksesi, jonka mielestä olisit ihan täydellinen?

        Yksinkertaisesti en.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Yksinkertaisesti en.

        Eli silloin se ikä ei ole vain numeroita😉


    • Anonyymi

      noh kun numeroarvausta... minä ja kyllä huvitti kun jotenkin tahallisestikin yritin huvittaa haaveilija39 numewroista... nooh arvaa joku joku numero..

      helppo 0-299

    • No en nyt jaksa linkkejä availla, mutta kyllä mua vähän reippaampi ikäero vaan vaivais. Joku +- 5 vuotta vielä menee, mutta 10 vuotta tekee jo kipeää...jos miettii niin, että itse on intissä, niin toinen olisi yläasteella tai sitten muutaman lapsen äiti vaikka...🙄

      No toinen mikä tulee vanhempana mieleen...mun kohta ex-naapuri, eläkkeelä oleva lääkärisnainen tuumas hyvin....että ei haluis enää suhdetta, kun vois joutua olemaan omaishoitaja. 🙄

      Mä oon nyt ensi kesänä 45 ja jos mä hommaisin 55 vuotiaan mamman, voisin vaikka 65 vuotiaana eläkkeelle päästyäni joutua hoitamaan alzhaimermummoa, tai kun olen itse paskomassa 70 vuotiaana housuihini, vaimo työssäkäypänä vahtis, etten karkaa ikkunasta naapuriin...😁

      Kyllä joku raja ehkä ois hyvä... jo toi 5 vuotta on pitkä aika ja kaventaa huomattavasti eroja....

      • Anonyymi

        Miksi pilkkaat vakavaa sairautta? Mun isä kuoli sairaalassa alzheimerintautiin ja susta se on hauskaa? Mikä siitä tekee sun mielestä naurun asian?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pilkkaat vakavaa sairautta? Mun isä kuoli sairaalassa alzheimerintautiin ja susta se on hauskaa? Mikä siitä tekee sun mielestä naurun asian?

        Se on toisaalta inhimillistä. Mun isä kuoli eturauhassyöpään. Sille kasvoi päähän kasvain, joka aiheutti sille vaikka mitä ja lopulta sekavuutta, sekä lopulta halvauksen...

        Mä esitän asiat välillä aika huumorilla, mutta se ei tarkoita, ettenkö välittäisi. Osaatko lukra kirjoitukseni asiasisällön? Siis ettet mieti tunteitasi isäsi sairauteen? Mitä näet?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Se on toisaalta inhimillistä. Mun isä kuoli eturauhassyöpään. Sille kasvoi päähän kasvain, joka aiheutti sille vaikka mitä ja lopulta sekavuutta, sekä lopulta halvauksen...

        Mä esitän asiat välillä aika huumorilla, mutta se ei tarkoita, ettenkö välittäisi. Osaatko lukra kirjoitukseni asiasisällön? Siis ettet mieti tunteitasi isäsi sairauteen? Mitä näet?

        Jotkut ihmiset eivät vaan kestä sitä, että vakavia asioita käsittelee huumorin keinoin. Omistakaan vakavista asioistaan ei vaan voi tiettyjen yksilöiden läsnäollessa vitsailla. Itse tuli aikanaan vähennettyä kovasti sellaisten ihmisten seurassa liikkumista, kun se tekin omasta jaksamisesta hankalaa. Piti aina ajatella heidän tunteitaan, vaikka kyse oli ihan omista henkilökohtaisista asioistani ja he eivät kyenneet tajuamaan sitä, että tarvitsin huumoria siihen jaksamiseeni. En mä heitä mitenkään elämästäni pois raakannut, mutta en halua tavata silloin, jos on mitään elämässä vähänkään huonommin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ihmiset eivät vaan kestä sitä, että vakavia asioita käsittelee huumorin keinoin. Omistakaan vakavista asioistaan ei vaan voi tiettyjen yksilöiden läsnäollessa vitsailla. Itse tuli aikanaan vähennettyä kovasti sellaisten ihmisten seurassa liikkumista, kun se tekin omasta jaksamisesta hankalaa. Piti aina ajatella heidän tunteitaan, vaikka kyse oli ihan omista henkilökohtaisista asioistani ja he eivät kyenneet tajuamaan sitä, että tarvitsin huumoria siihen jaksamiseeni. En mä heitä mitenkään elämästäni pois raakannut, mutta en halua tavata silloin, jos on mitään elämässä vähänkään huonommin.

        Sama...

        Mutta jos mennään takas aloituksen aiheeseen, niin mulle ikäkysymys on ehkä liiankin jyrkkä. Ja mietin vaan itseäni siinä, tai asioita itseni kautta. Kehityskohta selkeästi...

        Oikeastaan mä haluisin olla vielä 70-vuotiaana vielä virkeä. 😁 Ja mä uskon, että huumorilla ja rempseellä ajatuksella pääsen pitkälle.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sama...

        Mutta jos mennään takas aloituksen aiheeseen, niin mulle ikäkysymys on ehkä liiankin jyrkkä. Ja mietin vaan itseäni siinä, tai asioita itseni kautta. Kehityskohta selkeästi...

        Oikeastaan mä haluisin olla vielä 70-vuotiaana vielä virkeä. 😁 Ja mä uskon, että huumorilla ja rempseellä ajatuksella pääsen pitkälle.

        Sama sivusta toteaa, että omat kokemukset vaikuttavat tuohon kovasti. Itselläni äitini puolen isovanhemmat ovat kuolleet nuorina. Toinen sai aivoinfarktin, jo ennen kuin minä olin syntynytkään ja toinen kuoli rintaryöpään, kun olin teini. Toinen oli kuolessaan juuri ja juuri viisikymmentä ja toinen kuusikymmentä. Se realiteetti on siis itsellä selvästi tiedossa, että ei tässä välttämättä satavuotiaaksi porskuteta. Toisaalta molemmat noista ovat nykypäivinä ihan hyvän ennusteen sairauksia, kun vaan ajoissa havaitaan ja hoidetaan asianmukaisesti.

        Sitten toisaalta taas isäni vanhemmat elivät molemmat yhdeksänkymppisiksi, että siltä puolelta taas voisi kuvitella kertyneen myös pitkää ikää. Toisaalta isäni taas kuoli suht nuorena syöpään, joka nyt vain sattuin tulemaan hankalaan paikkaan. Syövät ovat vähän sellaisia, että se on niiden kanssa kovasti tuurista kiinni. Äitini taas porskuttaa hyvävoimaisena. Itse en juurikaan tuota tulevaa ikää pohdi. Se ei vain jotenkin sovi mun luonteeseeni pohtia tuollaisia. Yritän elää elämään tässä ja nyt ja olla pohtimatta mitään muuta kuin korkeintaan sen, että olisin hoitanut esim. talouden järkevästi. Jos se olisi minusta kiinni, niin haluaisin elää vielä satavuotiaana virkeänä, mutta ei sitä tulla minulta koskaan kysymään. Mulla ei ole täältä mitään kiirettä pois ja mä rakastaan elämää, mutta se menee sitten miten menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama sivusta toteaa, että omat kokemukset vaikuttavat tuohon kovasti. Itselläni äitini puolen isovanhemmat ovat kuolleet nuorina. Toinen sai aivoinfarktin, jo ennen kuin minä olin syntynytkään ja toinen kuoli rintaryöpään, kun olin teini. Toinen oli kuolessaan juuri ja juuri viisikymmentä ja toinen kuusikymmentä. Se realiteetti on siis itsellä selvästi tiedossa, että ei tässä välttämättä satavuotiaaksi porskuteta. Toisaalta molemmat noista ovat nykypäivinä ihan hyvän ennusteen sairauksia, kun vaan ajoissa havaitaan ja hoidetaan asianmukaisesti.

        Sitten toisaalta taas isäni vanhemmat elivät molemmat yhdeksänkymppisiksi, että siltä puolelta taas voisi kuvitella kertyneen myös pitkää ikää. Toisaalta isäni taas kuoli suht nuorena syöpään, joka nyt vain sattuin tulemaan hankalaan paikkaan. Syövät ovat vähän sellaisia, että se on niiden kanssa kovasti tuurista kiinni. Äitini taas porskuttaa hyvävoimaisena. Itse en juurikaan tuota tulevaa ikää pohdi. Se ei vain jotenkin sovi mun luonteeseeni pohtia tuollaisia. Yritän elää elämään tässä ja nyt ja olla pohtimatta mitään muuta kuin korkeintaan sen, että olisin hoitanut esim. talouden järkevästi. Jos se olisi minusta kiinni, niin haluaisin elää vielä satavuotiaana virkeänä, mutta ei sitä tulla minulta koskaan kysymään. Mulla ei ole täältä mitään kiirettä pois ja mä rakastaan elämää, mutta se menee sitten miten menee.

        No mulla on suvussa eräs muhametti, joka vaan porskuttaa... ja minusta se hyvä asenne elämään on sen kohdalla se juttu. On leikattu sydän, kättä jalkaa ja polvea, mutta hitonmoinen elämänhalu ja huumori....siitä se koostuu.

        Kun liikkuu, tekee, elää, voi elää pitkään, mutta jos jää marisemaan ja makaamaan, viikateukko jo vaanii hetkeä, kun viitake vilahtaa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulla on suvussa eräs muhametti, joka vaan porskuttaa... ja minusta se hyvä asenne elämään on sen kohdalla se juttu. On leikattu sydän, kättä jalkaa ja polvea, mutta hitonmoinen elämänhalu ja huumori....siitä se koostuu.

        Kun liikkuu, tekee, elää, voi elää pitkään, mutta jos jää marisemaan ja makaamaan, viikateukko jo vaanii hetkeä, kun viitake vilahtaa...

        Tuo on aika yksinkertaistettu tapa nähdä se. Ensinnäkin se on vaatinut tuuria, että on saanut elää niin pitkälle, että on päässyt nauttimaan nykyhetken lääketieteen tasosta. Toisille ne isot ongelmat ovat tulleet aiemmin, eikä niistä pelkällä asenteella yli pääse. Oma isäni oli ihmisenä elämänhaluisin yksilö, jonka itse tiedän ja hyvällä huumorintajullakin varustettu, mutta ei noilla pelkästään syöpää voiteta. Mä en ymmärrä lainkaan sitä ajatusta, että ihminen jotenkin olisi itse syyllinen omaan kuolemaansa - mitä ei ole taistellut tarpeeksi kovaa vastaan. Kaikkea vastaan ei ole mahdollista taistella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aika yksinkertaistettu tapa nähdä se. Ensinnäkin se on vaatinut tuuria, että on saanut elää niin pitkälle, että on päässyt nauttimaan nykyhetken lääketieteen tasosta. Toisille ne isot ongelmat ovat tulleet aiemmin, eikä niistä pelkällä asenteella yli pääse. Oma isäni oli ihmisenä elämänhaluisin yksilö, jonka itse tiedän ja hyvällä huumorintajullakin varustettu, mutta ei noilla pelkästään syöpää voiteta. Mä en ymmärrä lainkaan sitä ajatusta, että ihminen jotenkin olisi itse syyllinen omaan kuolemaansa - mitä ei ole taistellut tarpeeksi kovaa vastaan. Kaikkea vastaan ei ole mahdollista taistella.

        Ei niistä ongelmista pelkällä asenteella pääsekään, enkä ole niin väittänyt, mutta silläkin on merkitystä ja se lienee ainoa, mihin itse voi vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei niistä ongelmista pelkällä asenteella pääsekään, enkä ole niin väittänyt, mutta silläkin on merkitystä ja se lienee ainoa, mihin itse voi vaikuttaa.

        Tietysti on ja sillä miten hyvää huolta pitää terveydestään jne. Vaan eivät ne takaa mitään. toiset elävät kuin pellossa ja porskuttavat silti yli 100 vuotiaiksi ja toiset yrittävät elää viimeisen päälle terveellisesti ja kuolevat nuorina. Elämässä mikään ei ole varmaa. Tai no se on, että jonain päivänä sitä kuolee. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti on ja sillä miten hyvää huolta pitää terveydestään jne. Vaan eivät ne takaa mitään. toiset elävät kuin pellossa ja porskuttavat silti yli 100 vuotiaiksi ja toiset yrittävät elää viimeisen päälle terveellisesti ja kuolevat nuorina. Elämässä mikään ei ole varmaa. Tai no se on, että jonain päivänä sitä kuolee. 🙂

        No mä olen yhdistänyt rempseän asenteen ja elämänilon pitkään ikään. Edes sairastelut ja sattumukset eivät aina sille mahda mitään.

        Mutta olen toisinkinpäin ihan vastasillään nähnyt poismenon ennen aikojaan...silti jää siitä elämisestä parempi makukin, kun ei jätä hommia puolitiehen...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä olen yhdistänyt rempseän asenteen ja elämänilon pitkään ikään. Edes sairastelut ja sattumukset eivät aina sille mahda mitään.

        Mutta olen toisinkinpäin ihan vastasillään nähnyt poismenon ennen aikojaan...silti jää siitä elämisestä parempi makukin, kun ei jätä hommia puolitiehen...

        Jokainen on mitä on. Ei ihminen lopulta luonteelleen mitään mahda ja kykene sitä suuresti muuttamaan. Mutta onhan siitä tutkimustuloksiakin, että peruspositiivinen elämänasenne lisää elinikään. Onhan siinä sekin, että jos rakastaa elämää, niin siitä varmaankin pitää tiukemmin kiinni, sen mitä siihen nyt itse pystyy vaikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aika yksinkertaistettu tapa nähdä se. Ensinnäkin se on vaatinut tuuria, että on saanut elää niin pitkälle, että on päässyt nauttimaan nykyhetken lääketieteen tasosta. Toisille ne isot ongelmat ovat tulleet aiemmin, eikä niistä pelkällä asenteella yli pääse. Oma isäni oli ihmisenä elämänhaluisin yksilö, jonka itse tiedän ja hyvällä huumorintajullakin varustettu, mutta ei noilla pelkästään syöpää voiteta. Mä en ymmärrä lainkaan sitä ajatusta, että ihminen jotenkin olisi itse syyllinen omaan kuolemaansa - mitä ei ole taistellut tarpeeksi kovaa vastaan. Kaikkea vastaan ei ole mahdollista taistella.

        Noinhan se on, ettei pelkkä huumori tai asenne ratkaise.

        Minua nuorempi miesystäväni on päässyt nauttimaan lääketieteen tasosta. Viimeisimpänä hänelle tehtiin elinsiirto. Vaan siitä toipuminen kestää ja kestää, ehkei hän ihan kokonaan edes toivu, koska on jo yli 50v. Kolmikymppiset vertaistukiryhmäläiset ovat toipuneet jopa kahdessa viikossa, vähän on leikkaushaavaa heillä kivistellyt.

        Ikä ei tosiaan pelkkä numero ja sitä on vieläkin vähemmän kun puhutaan sairauksista ja niistä toipumisesta.


    • Anonyymi

      no arvaa onko 1 vai 2, aina häviät jos pelaat kasinossa.... on numero mielessä..

      on yli 500 onalle 300 alle tuhat Mitä vastaat, jos on alle ja yli... mutta pitää olla älykäs vähennä niin voit saada

      500-300 =?

    • Anonyymi

      numerot ja veikkaukset... kuin jos heittäisit lanttia 100 vuotta sitten 191932 kertaaq jaq sitten:: nyt on jo pakko tulla toinen puolikin kolikosta mutta jos sitten tulikin vielä aw sama :D

      Jooh itselläni oli aina militaristinen aamu... moniviljaa puuroqa jaq vaatteet päälle ja tilata autonkuljettaja joka oli heti ovella ottaqmassaq kyytiin menoon aamutuimaan...

    • Anonyymi

      Pippelin ja pyllyn ehtii pestä ennenkuin tilaa auton joka on heti.l

    • Anonyymi

      niin numeroista ja sellaisista jooh, itse olen tehnyt ohjelmoijana täysin manipuloituja mm. vegas-säännöillä blackjack-pelin jossa oli täysin konrolloitu voitprosentit... kilpailijoiden nimiä tuossa oli tai onhan tuo peli...

      helpoin: Jack 10% voittaa
      tavallinen: Lillian 50% voittaa
      vaikea: Charlie 90% voittaa

      Siis absoluuttisia jossa tietokone laskee kaikki mahdollisuudet mitä on olemassa.

    • Mieheni oli minua 11v vanhempi ja se oli oikein hyvä. - Tällä hetkellä olen taipuvainen ajattelemaan, että itseäni noin 3v nuorempi mies on sellainen, mitä voin kokeilla. - Sitä nuoremmat ovat lähinnä kaveripotentiaalia. Minusta kaikki saavat pitää juuri sen ikäisistä kumppaneista, mikä hyvälle tuntuu, kunhan puhutaan täysi-ikäisistä. 🙂

    • Anonyymi

      Jos on saman ikäinen kuin kumppaninsa, niin on huono asia, koska silloin kumpikin tietää samat asiat eikä pysty toiselta oppimaan mitään uutta.

      Tuon takia pitäisi olla ikäeroa, olisi mukavempaa kummallekin silloin.

      • Anonyymi

        O-keeeeiii… 🤔 Näin ehkä vielä yläasteella.


    • Anonyymi

      randombypasser nimestä tulee random-numero joka voisi olla vaikka 258367.

      ... jooh nyt voi rentoutua kun hiton hammas-lammas -jututkin toistaiseksi hoidettu, voi levätä ilman niitä noin kuukauden, sitten tulee taas niitä, mutta tuo oli aika mukava suuhygienisti... sporttinen vartalo, eikä minikokoinen.

      jotenkin kaikista jutuista tulee jonkinlaisia seikkailuja kun lähden kaupungille hoitamaan asioitakin... kunä-ampumis-valitut-palat-kirja: liukas pöytä kirja lentää naisen syliin vauhdilla: LUE TUOTA KIRJAA.

    • Anonyymi

      Riippuen siitä, minkä ikäisenä tuo seurustelu tapahtuu. Kun ollaan vaikka 20 ja 50 ikäisiä, niin toimiikin, jos yhteiset kiinnostuksen kohteet. Mutta jos suhde kestää vuosikymmeniä, niin tilanteessa 40 ja 70 ollaan sen asian edessä, että kyllä se nainen (nuorempi) miettii uutta kumppania. Se on se kompastuskivi. Kun haluaa kovin nuoren kumppanin, niin siinä vaiheessa, kun olisi eläkkeellä kiva pötkötellä sen oman kullan kanssa, niin kumppani lähteekin lätkimään. Noh, jäihän ne 20 vuotta muisteltavaksi.

      Sama tietysti, jos on ollut pitkään aviossa ja haluaakin vaihtaa nuorempaan. Aikansa se menee, kunnes nuorempi toteaa, että vanhempi on liian vanha. Julkkiksissahan näitä tapauksia näkee paljon. Hyvä esimerkki vaikkapa Johnny Depp. Eipä kestänyt kauaa onni uuden naisen kanssa, Vanessa Paradisin jälkeen. No, joo, tämä pari ei kauaa ehtinyt yhdessä vanheta. Mutta onhan näitä Suomessakin useampi lööppi revitty.

    • Anonyymi

      noniin Udo Dircckchneider oikein kovaa levyllä Breaker - Burning:
      https://www.youtube.com/watch?v=RTrH103BBDs

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi luoda rajoja ja lokeroita kun ne kumminkin ovat vain omassa pikku päänupissa asustavia arvoja joilla ei ole mitään merkitystä enää siinä vaiheessa kun se niinsanottu suuri mahdollisuus kävelee vastaan, turhaa itsensä kiusaamista ihan samoin kuin kaikki muukin muotittaminen.

    • Anonyymi

      kysykää dannyltä

    • Anonyymi

      Mitä mä nyt tästä ketjusta sain irti. Ikä on numeroita miehelle vain silloin, kun se nainen on huomattavasti nuorempi. Toiseen suuntaan ne numerot alkaakin olemaan huonompi juttu.

      Naisille taas nuorempi mies ei saa olla liian nuori.

      • No mun mielestä pari kolme vuotta suuntaan tai toiseen. Siis siinä tilanteessa, että jos ois parisuhteeseen mahdollisuus. Mutta seuraavassa elämässä sitten.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No mun mielestä pari kolme vuotta suuntaan tai toiseen. Siis siinä tilanteessa, että jos ois parisuhteeseen mahdollisuus. Mutta seuraavassa elämässä sitten.

        Tää on ainoa elämä. Ei kannata säästellä 😁

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ainoa elämä. Ei kannata säästellä 😁

        xLiner

        Ainoa elämä kyllä, mutta vain tässä kehossa. Uusi elämä tulee.


    • Anonyymi

      Mitä suurempi numero, sitä huonompi älykkyys.

    • Anonyymi

      mikä olisi kuin callsign.. eli nimi millä voi kutsua sinua jos vaikka lentokoneessa, missä olet: racetrack... sellaistakin... valitse

      Jos itse voisin valita niin olisin "Loser", mutta muut valitseneet "Babyface".

    • Anonyymi

      Nolla on kivca olla eli nolla-vuotias plus-miinusnolla, eli nolla vuotias tässä höpisee, saanko elinrangaistuksen jos teen rikoksen vcain alle vuosi olisi

    • Anonyymi

      vähän rankkoja juja ollut... hammasjuttuja joka noniin hauskaa, muja muita... voi rentoutua välilläå ja juhakin hyökkää jotain sovittuja siis juhannus....

      Autopeli jooh tuo interstate 8, mitähän poliisi ajattelisi jos tulee vastaan auto joka avaa tulen ja armour piercing 12.7 kaliiberilla suorran päin, räjähtäälö auto, ei räjähdä, mutta matkustajat kuolevat varmasti.

    • Anonyymi

      Miehelle ikä tekee jännät.
      Ikä ei ole vain numero.

      • Anonyymi

        Rahalla ne voi korvata😆


    • Anonyymi

      Kyllä näin on että jos nainen on joku kolmekymppinen ja mies kuusikymppinen.. Nainen kuusikymppinen ja mies ysikymppinen. Tuskin enään elossa on. Olen tavannut monia itseäni vanhempi miehiä,jopa vetäviäkin( lue massiakin löytyy ,ja sitä on oikein esitelty) nounou. Kyllä vanhempaan mieheen ripustautuvat on rahan perässä ,tai sitten oman ikäistensä keskuudessa väheksytyksi itsensä kokeneita. Toki rakkaus voi näistä kriiteereistä syntyä,kun ei koe muuten arvostusta tai rakkautta saavansa. Repii rakkautta siitä mistä saa. Ja hyvä jos saa ja on elämäänsä tyytyväinen. Siinä ei ole muilla nokankoputtamista 👍😊💩

      • Anonyymi

        Sitä tässä ihmettelen miksi iästä on tehty niin suuri pointti. Yleensä siihen jumittuneet on ikäihmisiä itse ,jotka ovat tulleet syystä tai toisesta jätetyiksi. Se on ollut niin loukkaavaa,että yritetään etsiä tapoja loukata takaisin. Luulotellen että, toinen voisi kokea samoin omassa hunommuuden tunteessaan kuin itsekkin,peiliin tuijoteellessaan. Sanon että todella lapsellista. Tuossa iässä pitäisi jo vähän viisaampi olla kun lapsi hiekkalaatikolla. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä ihmettelen miksi iästä on tehty niin suuri pointti. Yleensä siihen jumittuneet on ikäihmisiä itse ,jotka ovat tulleet syystä tai toisesta jätetyiksi. Se on ollut niin loukkaavaa,että yritetään etsiä tapoja loukata takaisin. Luulotellen että, toinen voisi kokea samoin omassa hunommuuden tunteessaan kuin itsekkin,peiliin tuijoteellessaan. Sanon että todella lapsellista. Tuossa iässä pitäisi jo vähän viisaampi olla kun lapsi hiekkalaatikolla. 💩

        Kyllä ihminen on luotu elämään ikänsä mukaan.uhmaikä ajallaan. Murrosikä ajallaan. Lapsenteko ikä ajallaan. Vanheneminen ajallaan. Se on luonnollista se. Muu on omaan itsekkyyden tai harhojen ,omien himojen hättöä. Muiden manipulointia omassa huonommuudentunteessaan. Ei tervettä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen on luotu elämään ikänsä mukaan.uhmaikä ajallaan. Murrosikä ajallaan. Lapsenteko ikä ajallaan. Vanheneminen ajallaan. Se on luonnollista se. Muu on omaan itsekkyyden tai harhojen ,omien himojen hättöä. Muiden manipulointia omassa huonommuudentunteessaan. Ei tervettä💩

        Sinäkin postaat jatkuvasti näitä aloituksia,maksullinen seksi,tai ikäerot. Voisit tuon mielenkiintosi ja uteliaisuutesi kohdistaa paljon kehittäväämpäänkiin. Mutta et näköjään siihen kykene,kun on aivot alanarikassa. Siitä puhe mistä puute💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin postaat jatkuvasti näitä aloituksia,maksullinen seksi,tai ikäerot. Voisit tuon mielenkiintosi ja uteliaisuutesi kohdistaa paljon kehittäväämpäänkiin. Mutta et näköjään siihen kykene,kun on aivot alanarikassa. Siitä puhe mistä puute💩

        Kyllä naisetkin oppi miesten tavoille. Miehet itse opetti., näytti mallia.. Naiset pukeutu hameen siasta kaksilahkeisiin. Heräsi antamaan samalla mitalla takaisin ja jopa yhtälailla hyväksikäyttämään. Nyt on miehet niin hukassa että. Mutta yhä hakee hyväksyntää hyväksikäyttöön, mukamas yrittämisellä ymmärtää. Ja pöh. Oma muna siinäkin mielessä. Hyväksikäyttöä se että yrittää vaaleanpunaisissa hattaroissaan kuvitella seksillä rahastavan sinun sielunkumppaniksesi. Tahdot ihan ystäväksi alkaa. Voi pyhä sylvi. Herää.


    • Anonyymi

      Six is Sex

    • Anonyymi

      Ikä on sana

      • Anonyymi

        1 Piste siitä.


    • Anonyymi

      Kyllä naisista on tullut tänään aivan saatananpiruja ja miehet on sen heille kädestäpitäen opettaneet. Luuletko että tuo horo katsoo sua mitenkään erityisesti muutakun että raha mitä siitä maksat on ok. Menettelee. Vois lisääkin nyhtää. Ja sinähän siihenkin suostut,olet jalat levällään. Pässi.💩

      • Anonyymi

        Sitten täällä postaat kuin hyvä ja sydämmellinen nainen oli. Ihan ilmaiseksi mukamas haastattelun antoi. Aivan hyvänsydämmisyyttään ja kaupanpäälliseksi sait vielä koeajon. Aivan vaan siksi,että on niin sympaattinen ihminen💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten täällä postaat kuin hyvä ja sydämmellinen nainen oli. Ihan ilmaiseksi mukamas haastattelun antoi. Aivan hyvänsydämmisyyttään ja kaupanpäälliseksi sait vielä koeajon. Aivan vaan siksi,että on niin sympaattinen ihminen💩

        Ai ihanaa. Hyvä on olla täällä maanpäällä💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ihanaa. Hyvä on olla täällä maanpäällä💩

        Rahalla saa ja hevosella pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla saa ja hevosella pääsee.

        Surkuhupainen ukko olet


    • Anonyymi

      jooh minun kanssa mikään Sampo "pissihousu" Kaulanen, silloin hän pelkäisi jospa vaikka Sampo päästäisi kakatkin...

      Joku kunnollinen negotiator....

    • Ikäero on kiehtovaa varmaan puolin ja toisin. Ei siinä mitään pahaa ole. Tokin kun toinen ikääntyy 10-20v ennen toista, niin sitten haasteita saattaa tulla eläkeiän kynnyksellä tai sen jälkeen.
      Henkinen ikä on mielestäni ihan eri kuin fyysinen ikä, mutta fyysisen iän karttumista me emme voi välttää. Rapistumme väistämättä vanhentuassemme ja nuoremalle kumppanille se voi olla raskas taakka ajan saatossa.
      Minulla on ollut nuoruuttani lukuunottamatta keskimäärin 10v nuorempia kumppaneita. Nyt olen onnellinen kun olen löytänyt melkein samanikäisen, jolla on nuori sydän.

    • Joissain asioissa ikä on vain numero. Esim. en ajattele kauheasti mun ikää siinä mitä musiikkia kuuntelen, minkälaisia kirjoja luen (esim. genre), miten värikkäitä tai värittömiä vaatteita pidän, laitanko korviin iloiset korvakorut vai "aikuismaisemmat" eli klassisemmat, onko sisustus neutraali vai värikäs.

      Mutta sitten tietysti joissain asioissa ajattelen sitä, että olen aikuinen. Jos olen esim. käyttäytynyt hieman epäkohteliaasti jonkun mielestä, osaan pyytää anteeksi ja olla pahoillani, ajattelen vähän enemmän sitä mitä sanon ja mitä kirjoitan keskustelupalstalle, jos laitan hameen tai mekon päälle en laita ihan tosi lyhyttä miniä (lyhyt voi olla, esim. noin polveen tai hieman yläpuolelle, mutta ei vesirajamini), en tahallani ole töykeä kenellekään jne.

    • Anonyymi

      Itselläni päättyi alkuvuodesta 9 vuoden suhde mieheen, joka on itseäni 15 vuotta nuorempi. Suurin syy eroon oli hänen toiveensa saada omia lapsia. Hän on sielunkumppanini, jonka kanssa olen saanut kokea ihan käsittämättömän paljon elämää ja maailmaa. Lisäksi hän on ollut lapsilleni ihan mielettömän merkityksellinen ja rakas. Joskus suurin rakkaudenteko on luopuminen.

      • Tuo viimeinen lauseesi on erittäin hyvä. En ole varma enkä voi ollakaan, mutta omasta mielestäni ehkä sittenkin suurinta rakkautta on osata päästää irti.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tuo viimeinen lauseesi on erittäin hyvä. En ole varma enkä voi ollakaan, mutta omasta mielestäni ehkä sittenkin suurinta rakkautta on osata päästää irti.

        Ehkä suurinta rakkautta itseään kohtaan ,on jatkaa samoin kuin ennenkin Palstaillen. Prööt💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä suurinta rakkautta itseään kohtaan ,on jatkaa samoin kuin ennenkin Palstaillen. Prööt💩

        Kun et osaa käyttätyä, niin alan jatkossa sivuuttamaan kommentisi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kun et osaa käyttätyä, niin alan jatkossa sivuuttamaan kommentisi.

        Jos ei ole munaa lukea kommentteja niin sääli itseäsi💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole munaa lukea kommentteja niin sääli itseäsi💩

        Kommentteja jaksan lukea, silkkaa paskaa en. Ja siihen kai sitä munaa tarvittaisiinkin?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kommentteja jaksan lukea, silkkaa paskaa en. Ja siihen kai sitä munaa tarvittaisiinkin?

        Kommentit onkin mielestäsi paskaa jos ei itseäsi miellytä. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentit onkin mielestäsi paskaa jos ei itseäsi miellytä. 💩

        No sun tapauksessa viimeiset pari viikkoa kommenttisi ovat olleet pelkkää vittuilua, välillä suoraa ja välillä epäsuoraa, pääosin vielä nimenomaisesti seuraamalla mua keskusteluihin joidenkin toisten kanssa. Joku herkempi sielu sanoisi että palstastalkkaat mua, kuten varmaan teetkin, mutta se on sun murheesi jos kenenkään.

        Miellyttää ei tartte, mutta pelkkä vittuilu ja haukkuminen on ole myöskään kommentointia, vielä vähemmän keskustelua ja erittäin kaukana aloituksen aiheesta kesksustelemisena. Olet ainakin pari viikkoa reputtanut jokseenkin kaikissa em. kriteereissä mulle kommentoidessasi, niin sanoisin että tulos 4- ja paskalakki päähän.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sun tapauksessa viimeiset pari viikkoa kommenttisi ovat olleet pelkkää vittuilua, välillä suoraa ja välillä epäsuoraa, pääosin vielä nimenomaisesti seuraamalla mua keskusteluihin joidenkin toisten kanssa. Joku herkempi sielu sanoisi että palstastalkkaat mua, kuten varmaan teetkin, mutta se on sun murheesi jos kenenkään.

        Miellyttää ei tartte, mutta pelkkä vittuilu ja haukkuminen on ole myöskään kommentointia, vielä vähemmän keskustelua ja erittäin kaukana aloituksen aiheesta kesksustelemisena. Olet ainakin pari viikkoa reputtanut jokseenkin kaikissa em. kriteereissä mulle kommentoidessasi, niin sanoisin että tulos 4- ja paskalakki päähän.

        Jos nyt heräisit.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No sun tapauksessa viimeiset pari viikkoa kommenttisi ovat olleet pelkkää vittuilua, välillä suoraa ja välillä epäsuoraa, pääosin vielä nimenomaisesti seuraamalla mua keskusteluihin joidenkin toisten kanssa. Joku herkempi sielu sanoisi että palstastalkkaat mua, kuten varmaan teetkin, mutta se on sun murheesi jos kenenkään.

        Miellyttää ei tartte, mutta pelkkä vittuilu ja haukkuminen on ole myöskään kommentointia, vielä vähemmän keskustelua ja erittäin kaukana aloituksen aiheesta kesksustelemisena. Olet ainakin pari viikkoa reputtanut jokseenkin kaikissa em. kriteereissä mulle kommentoidessasi, niin sanoisin että tulos 4- ja paskalakki päähän.

        Palstastalkkaat mua🙈 ai vattu . 😳👍💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstastalkkaat mua🙈 ai vattu . 😳👍💩

        Jos käyn täällä pari kolme kertaa viikossa,niinä ainoina tylsinä hetkinä vierailemassa,niin kenen aloituksia täällä silmille hyppii,ellei sinun. Aivan mahtavaa palstastalkkaamista😁💩


    • Anonyymi

      Niin, ja voihan kehitys tosiaan huolestuttaa kateellisiakin. Tätä ei ei saisi edes kirjoittaa mutta onhan sekin huolestuttavaa jos yleensä kirjoittaa.

    • Anonyymi

      No, tuleeko sitä saalista salista vai eikö tule?

      • Mitä saalista? Marjaa tulee kyllä, mutta sienimettät kaadettiin saaterin asuntoalueeksi. Kalalle en aio lähteä, mutta voihan tosta museoalueelta kesän mittaan pari lammasta "lainata" rosvopaistiksi.


    • Mulle ikä on muutakin kuin numero. Mulle se on sopivana +/- 5 vuotta suuntaan tai toiseen.

      • Anonyymi

        Samoin ajattelen minäkin.


    • Anonyymi

      No jaa, koskee sitten miestä tai naista, lopputulos on se, että jompi kumpi on omaishoitaja. Lisäksi vielä miehet ei jää omaishoitajiksi, ne etsii itseään nuoremman naisen, joka tulee hoitamaan sitten heitä, vanha sairas muija saa jäädä. Johtunee siitä, että naisilla hoivavietti on suurempi.

      • Anonyymi

        Hahah.😆 johan vistsin murjaisit. Oliko toiveajattelua? No tietty oli. Kun eks muijasi panee nuorempia sinä katkerana tänne paskaa postaat. 😁


      • En usko, että nykyiset nuoret naisetkaan tulee jäämään omaishoitajiksi sen enempää kuin miehet ellei alunperin yhteen olla menty raha edellä… Silloinkin on todennäköistä, että taustalla on nuorempi rakastaja ja omaishoito viedään loppuun kulississa.

        Minusta on aika huvittavaa, että moni mies sanoo, että 30v nuoremman kohdalla ikä on vain numero, mutta jo 5-10v vanhemman tai ikätoverin kohdalla nikotellaan. Mistä se kertoo? Ehkä aivoista, joissa on joku vaihe aikuiseksi kasvamisessa jäänyt hieman kesken. Jos itse kokee, ettei 5-kymppisenä halua 7-kymppistä kumppania miten nuori nainen aikuistuessaan 5-kymppiseksi haluaisi 8-kymppisen papan.

        Nuorena naisena jo 10v ikäero kumpaankin suuntaan olisi ollut ehdoton ei. Kun olin 20-25v jostain syystä minuun ihastui useampi 17-18v urheilijapoika (tuoden kiinnostuksensa hyvin konkreettisesti esiin). Ehdoton ei. Parikymppinen on ihan lapsi henkisesti. 35v mies taas olisi ollut jo keski-ikäistyvä setämies. Ehdoton ei. Miehet oli aina +-5v marginaalilla. Kun itse keski-ikäistyy n.35-50v (55v) iän merkitys tällä alueella häviää, koska elämänvaihe on sama. Joku keski-ikäistyy 30v ja joku jatkaa 60v asti eli henkilökohtaiset erot on isot. Kyse ei ole kuitenkaan ensisijaisesti ulkonäöstä vaan elämäntilanteesta (lapset pieniä/aikuistuvia) ja eläkkeelle mieluilusta/vielä aktiivisesta elämän vaiheesta ja erityisesti asenteesta elämään ja vanhuuden sairauksien ilmemisestä.

        Iällä on väliä kumpaakin suuntaan, mutta joskus toisessa on jotain niin erityislaatuista, että isommankin ikäeron sietää sillä ajatuksella, että suhde on todennäköisesti väliaikainen. Elämäntilanteen takia -10v ja +5v ei mietyttäisi, eikä näistä 5v laajempi ikä olisi este jos ihminen olisi erityisen erityinen itselle. Silti vaikka 10v vanhempi olisi jo niin lähellä eläkettä ja kun itse elän vielä keski-ikäisten ruuhkavuosia, olisi elämien yhdistäminen oikeasti haasteellista.

        Muistelen vuoden takaisen sinkkuristeilyn missä moni fiksun oloinen itse aktiivinen 50-55v nainen sanoi keskustelussa suoraan ettei voisi harkita oman ikäistä tai vanhempaa miestä. Syy oli sama, ovat jo niin eläkeläispappoja henkisesti eikä omaishoitajan tulevaisuus innosta. Jos on yhtään täysjärkinen realisti ja ottaa reilusti nuoremman 5-kympin korvilla (nainen tai mies), on aika selviö, että nuorempi on jossain kohtaa lähdössä suhteesta. Nuoremmat (vain osa) voi haluta kokeilla miltä kokenut vanhempi setä tai täti tuntuu kokemuksena lakanoissa, mutta aika harvinaista on että 20-30v olisi aidosti kiinnostunut sedistä tai tädeistä.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        En usko, että nykyiset nuoret naisetkaan tulee jäämään omaishoitajiksi sen enempää kuin miehet ellei alunperin yhteen olla menty raha edellä… Silloinkin on todennäköistä, että taustalla on nuorempi rakastaja ja omaishoito viedään loppuun kulississa.

        Minusta on aika huvittavaa, että moni mies sanoo, että 30v nuoremman kohdalla ikä on vain numero, mutta jo 5-10v vanhemman tai ikätoverin kohdalla nikotellaan. Mistä se kertoo? Ehkä aivoista, joissa on joku vaihe aikuiseksi kasvamisessa jäänyt hieman kesken. Jos itse kokee, ettei 5-kymppisenä halua 7-kymppistä kumppania miten nuori nainen aikuistuessaan 5-kymppiseksi haluaisi 8-kymppisen papan.

        Nuorena naisena jo 10v ikäero kumpaankin suuntaan olisi ollut ehdoton ei. Kun olin 20-25v jostain syystä minuun ihastui useampi 17-18v urheilijapoika (tuoden kiinnostuksensa hyvin konkreettisesti esiin). Ehdoton ei. Parikymppinen on ihan lapsi henkisesti. 35v mies taas olisi ollut jo keski-ikäistyvä setämies. Ehdoton ei. Miehet oli aina -5v marginaalilla. Kun itse keski-ikäistyy n.35-50v (55v) iän merkitys tällä alueella häviää, koska elämänvaihe on sama. Joku keski-ikäistyy 30v ja joku jatkaa 60v asti eli henkilökohtaiset erot on isot. Kyse ei ole kuitenkaan ensisijaisesti ulkonäöstä vaan elämäntilanteesta (lapset pieniä/aikuistuvia) ja eläkkeelle mieluilusta/vielä aktiivisesta elämän vaiheesta ja erityisesti asenteesta elämään ja vanhuuden sairauksien ilmemisestä.

        Iällä on väliä kumpaakin suuntaan, mutta joskus toisessa on jotain niin erityislaatuista, että isommankin ikäeron sietää sillä ajatuksella, että suhde on todennäköisesti väliaikainen. Elämäntilanteen takia -10v ja 5v ei mietyttäisi, eikä näistä 5v laajempi ikä olisi este jos ihminen olisi erityisen erityinen itselle. Silti vaikka 10v vanhempi olisi jo niin lähellä eläkettä ja kun itse elän vielä keski-ikäisten ruuhkavuosia, olisi elämien yhdistäminen oikeasti haasteellista.

        Muistelen vuoden takaisen sinkkuristeilyn missä moni fiksun oloinen itse aktiivinen 50-55v nainen sanoi keskustelussa suoraan ettei voisi harkita oman ikäistä tai vanhempaa miestä. Syy oli sama, ovat jo niin eläkeläispappoja henkisesti eikä omaishoitajan tulevaisuus innosta. Jos on yhtään täysjärkinen realisti ja ottaa reilusti nuoremman 5-kympin korvilla (nainen tai mies), on aika selviö, että nuorempi on jossain kohtaa lähdössä suhteesta. Nuoremmat (vain osa) voi haluta kokeilla miltä kokenut vanhempi setä tai täti tuntuu kokemuksena lakanoissa, mutta aika harvinaista on että 20-30v olisi aidosti kiinnostunut sedistä tai tädeistä.

        Minusta on aika erikoista, jos joku sanoo 30 vuoden ikäeron olevan pelkkä numero. Ei haiskahda realismille ollenkaan.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on aika erikoista, jos joku sanoo 30 vuoden ikäeron olevan pelkkä numero. Ei haiskahda realismille ollenkaan.

        - Sheena

        Vähän samoilla linjoilla… Parikymppinen on kyllä yleensä kaunis/komea, vielä jäntevä, mutta elämän kokemus on vielä aika hataraa ja vaikka kuinka olisi ikäisekseen kypsä on silti auttamatta jälkiteini ja henkinen kakara. Se ei näy välttämättä jokapäiväisessä hyvää päivää kirvesvartta-keskusteluissa, mutta arkielämässä kyllä haaste tulee vastaan varmasti. Parikymppisen pitää vielä saada etsiä itseään, mennä, harrastaa, miettiä mitä haluaa elämältä ja kasvaa rauhassa keski-ikäiseksi (aikanaan). Keski-ikäisen mahdollinen kyynisyys ja liika realismi, ei välttämättä ole hyväksi nuorelle, joka vasta hahmottelee elämää.

        Realismi on myös hukassa suhteessa omaan itseensä ja siihen mitä teinille(16-19v)/jälkiteinille voi itse tarjota hetken päästä kun vanhuus iskee. Toki, jos ajattelee vain vaikka lyhyttä seksisuhdetta, ikä voi olla vain numero, mutta pitkäjänteisessä parisuhteessa elämäntilanteet vaikuttaa. Elämäntilanteet vaikuttaa enemmän kuin ikä. Nuorelta jää nuoruus elämättä, jos pariutuu papautuvan tai mummoutuvan kanssa. Ihmettelen myöskin sitä miten kukaan voi ajatella kurppana tai pappakurppana kelpaavansa nuorelle ihmiselle ulkoisesti. Joku voi sanoa liikkuvansa paljon, mutta harvalla se näkyy nuoren ihmisen kroppana ulospäin eikä liikunta auta vaikka vanhenevaan ihoon. Ihmettelen tätä, vaikka en itse paljon ulkoisesta perusta. Tietysti henkinen ikä (näkyy mm. Naivi optimismi, elämän iloisuus, uteliaisuus elämää kohtaan, leikkisyys ja arjen aktiivisuus) ja sen erot on vielä isompi ihmetyksen aihe. Miten yhteistä voi löytyä vielä melkein lapsen kanssa?


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Vähän samoilla linjoilla… Parikymppinen on kyllä yleensä kaunis/komea, vielä jäntevä, mutta elämän kokemus on vielä aika hataraa ja vaikka kuinka olisi ikäisekseen kypsä on silti auttamatta jälkiteini ja henkinen kakara. Se ei näy välttämättä jokapäiväisessä hyvää päivää kirvesvartta-keskusteluissa, mutta arkielämässä kyllä haaste tulee vastaan varmasti. Parikymppisen pitää vielä saada etsiä itseään, mennä, harrastaa, miettiä mitä haluaa elämältä ja kasvaa rauhassa keski-ikäiseksi (aikanaan). Keski-ikäisen mahdollinen kyynisyys ja liika realismi, ei välttämättä ole hyväksi nuorelle, joka vasta hahmottelee elämää.

        Realismi on myös hukassa suhteessa omaan itseensä ja siihen mitä teinille(16-19v)/jälkiteinille voi itse tarjota hetken päästä kun vanhuus iskee. Toki, jos ajattelee vain vaikka lyhyttä seksisuhdetta, ikä voi olla vain numero, mutta pitkäjänteisessä parisuhteessa elämäntilanteet vaikuttaa. Elämäntilanteet vaikuttaa enemmän kuin ikä. Nuorelta jää nuoruus elämättä, jos pariutuu papautuvan tai mummoutuvan kanssa. Ihmettelen myöskin sitä miten kukaan voi ajatella kurppana tai pappakurppana kelpaavansa nuorelle ihmiselle ulkoisesti. Joku voi sanoa liikkuvansa paljon, mutta harvalla se näkyy nuoren ihmisen kroppana ulospäin eikä liikunta auta vaikka vanhenevaan ihoon. Ihmettelen tätä, vaikka en itse paljon ulkoisesta perusta. Tietysti henkinen ikä (näkyy mm. Naivi optimismi, elämän iloisuus, uteliaisuus elämää kohtaan, leikkisyys ja arjen aktiivisuus) ja sen erot on vielä isompi ihmetyksen aihe. Miten yhteistä voi löytyä vielä melkein lapsen kanssa?

        Täytyypä vielä laittaa sananen.

        On täysin totta, että joskus pari sopii toisilleen isosta ikäerosta huolimatta. Mutta enemmän se on poikkeus kuin sääntö. Monet ovat nuorena "vanhoja sieluja", eli ajattelevat asioita jo lapsena, tai ainakin parikymppisenä syvällisemmin kuin moni eläkeikäinen. Se on persoonallisuusasia, samoin ympäristö/lähipiiriasia, jotka puolestaan vaikuttavat ihmiseen läpi elämän. Ihminen voi tiedostaa tämän tai olla tiedostamatta, vaikutusta on silti ja usein omassakin elämässä vaikutukset vaihtelee, elämäntilanteen ja historian mukaan.

        Ystäväni on minua lähemmäs 20 vuotta nuorempi. Hänelle on tullut kaikenlaista kremppaa ja sairautta "vanhemmiten", itse olen suurimmilta säästynyt. Hän todella on vanha sielu, ja tietää kuten minäkin kaikesta kaiken.. vaikkei IHAN kaikki aina iän puolesta kohtaa, muuten kyllä. Tutustuessani tähän ystävään hän oli parikymppinen, joten en ihmettele mitä yhteistä voi löytyä parikymppisen kanssa, kyllä voi paljonkin. Se ei kuitenkaan tarkoita ollenkaan, että kaikkien parikymppisten kanssa löytyy. Toisaalta minulla on samanikäisiä tai hieman nuorempiakin tuttavia, jotka valittavat vanhuudesta kaikenaikaa ja muistelevat miten sitä ennen nuorena jaksoi sitä ja tätä, toista se on nyt... aika uuvuttavaa, laitan korvat kiinni.

        - Sheena


    • Anonyymi

      En halua edes kaveriksi itseäni paljon nuorempaa ihmistä. En ole koskaan halunnut.

    • Anonyymi

      Jos ikä on parisuhteessa vain numero, niin silloinhan vaikka joku 98-vuotias voisi olla parisuhteessa vaikka jonkun 3-vuotiaan kanssa.

    • Anonyymi

      Olen 43v nainen,naimisissa.Mieheni on 57v.Ollaan todella onnellisia.

      • Se on kiva kuulla. Rakkautta ei paljon ihmisen keksimät tilastointitavat kiinnosta.


    • Anonyymi

      Ei ole koskaan kiinnostanut ison ikäeron suhde kenenkään kanssa. Olen aina tykännyt suunnilleen samanikäisistä kuin itse olen!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pallkakin on vaan numero
      Juupa ja juu

    • Iällä ei ole juuri merkitystä, jos molemmat ovat aikuisia ihmisiä ja tuntevat samoin toista kohtaan.

      • Anonyymi

        Koska sinä asetat naiselle ikäkriteerin, niin iällä on merkitystä. Sinulle ei vältä kuin nuori nainen, ei lähellekään omanikäisesi saati vanhempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinä asetat naiselle ikäkriteerin, niin iällä on merkitystä. Sinulle ei vältä kuin nuori nainen, ei lähellekään omanikäisesi saati vanhempi.

        En kiihotu vanhemmista naisista. Kavereina voi olla.


      • mustasusi kirjoitti:

        En kiihotu vanhemmista naisista. Kavereina voi olla.

        Ja nuorempia seksikkäitä naisia en saa, eli sellainen paradoksihan tämä on.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        En kiihotu vanhemmista naisista. Kavereina voi olla.

        Eli iällä on väliä. Se mitä yrität sanoa on, että mielestäsi MIEHEN iällä ei ole väliä mutta NAISEN iällä on väliä. Valitettavasti elämme tasa-arvon aikaa ja se ei toimi noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli iällä on väliä. Se mitä yrität sanoa on, että mielestäsi MIEHEN iällä ei ole väliä mutta NAISEN iällä on väliä. Valitettavasti elämme tasa-arvon aikaa ja se ei toimi noin.

        No jokainen päättää itse miten on, kenen iällä on väliä ja kenen ei.


    • Tinderiä selatessa ei voi olla toteamatta sitä, että aika paljon seksikkäämpiä on tytöt nykyisin kun vertaan omaan nuoruuteni aikaan. Some saanut sen aikaan.
      Silmäkarkkia riittää. Ja sama minkä maan tarjontaa katsoo, niin on monenlaista kermaleivosta tarjolla jollekin.

      • Anonyymi

        Tinder on Mr Moneymaker. Ennen ei esineellistetty naisia kuten nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tinder on Mr Moneymaker. Ennen ei esineellistetty naisia kuten nyt.

        Naiset kyllä esineellistävät itseään siellä ihan vapaaehtoisesti.


      • Niin tai näin, ei mulla ollut mitään ongelmaa pitää nuoruudessani nuoria naisia äärettömän seksikkäinä. Ajankuva on vaan erilainen, ei niitä oikein parane irrottaa kontekstistaan ja vertailla.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin tai näin, ei mulla ollut mitään ongelmaa pitää nuoruudessani nuoria naisia äärettömän seksikkäinä. Ajankuva on vaan erilainen, ei niitä oikein parane irrottaa kontekstistaan ja vertailla.

        Vaatteet on ainakin hyvin erilaisia ja paljastavia nykyisin.


      • mustasusi kirjoitti:

        Vaatteet on ainakin hyvin erilaisia ja paljastavia nykyisin.

        Eli siis mitkä vaatteet? 😂
        Kyllähän puolet ruokaa on ne vaatteet, sellaiset jotka sopii käyttäjälleen ja paljastaa sopivasti, ehkä pingottuvat katsojan silmien edessä sieltä täältä ihanasti ja niin edelleen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Eli siis mitkä vaatteet? 😂
        Kyllähän puolet ruokaa on ne vaatteet, sellaiset jotka sopii käyttäjälleen ja paljastaa sopivasti, ehkä pingottuvat katsojan silmien edessä sieltä täältä ihanasti ja niin edelleen.

        Niin kyllä juuri niin. Onhan toki esim tiukkoja hyvin istuvia farkkuja ollut jo kauan olemassa... Ehkä tytöt, naiset treenaa nykyisin enemmän kuin aikaisemmin... Pysyy tiukkoina.


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin kyllä juuri niin. Onhan toki esim tiukkoja hyvin istuvia farkkuja ollut jo kauan olemassa... Ehkä tytöt, naiset treenaa nykyisin enemmän kuin aikaisemmin... Pysyy tiukkoina.

        On osaa ottaa kantaa treenaamiseen/urheiluun määrällisesti, kyllä mun nuoruudessa oli ihan yhtä lailla hoikka ja rotevampaa tyttöä, niin sanotusti jokaiselle jotain. Vaan ehkä nuo paljastavat asusteet paljastavat välillä turhankin paljon...


      • randombypasser kirjoitti:

        On osaa ottaa kantaa treenaamiseen/urheiluun määrällisesti, kyllä mun nuoruudessa oli ihan yhtä lailla hoikka ja rotevampaa tyttöä, niin sanotusti jokaiselle jotain. Vaan ehkä nuo paljastavat asusteet paljastavat välillä turhankin paljon...

        Minä kyllä tykkään katsella... 🙃


      • mustasusi kirjoitti:

        Minä kyllä tykkään katsella... 🙃

        Niin, vaan sekin on nykyään vähän niin ja näin onko se missään määrin sopivaa, edes vilkaisuna, jos mediaa seuraa. Tuijottamisen ja kuolaamisen ymmärrän häiritsevänä kyllä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä kyllä tykkään katsella... 🙃

        tämä tiedetään susi jo että tykkäät katella teinityttöjä. He eivät katso vaan sua.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, vaan sekin on nykyään vähän niin ja näin onko se missään määrin sopivaa, edes vilkaisuna, jos mediaa seuraa. Tuijottamisen ja kuolaamisen ymmärrän häiritsevänä kyllä.

        Niin, eihän ketään enää saisi edes vilkaista. Sellainen tämä maailma nykyisin on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tämä tiedetään susi jo että tykkäät katella teinityttöjä. He eivät katso vaan sua.

        Sitten eivät katso... Ei jaksa kiinnostaa katsovatko vaiko eivät.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Sitten eivät katso... Ei jaksa kiinnostaa katsovatko vaiko eivät.

        Luuletko oikeesti että alle 20 vuotiaat kastovat sua siihen malliin että haluavat panna sua. Herää todellisuuteen. Eivät he halua sua sänkyynsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeesti että alle 20 vuotiaat kastovat sua siihen malliin että haluavat panna sua. Herää todellisuuteen. Eivät he halua sua sänkyynsä.

        En luule yhtään mitään.


    • Mulle joku 10 vuotta suuntaan tai toiseen on vielä ihan ookoo, riippuu tietty hyvin paljon persoonastakin,
      Ja sit siitä miten niinku toiveet ja tavoitteet elämältä muuten kohtaa.. varsinki jos mitään vakavampaa suhdetta haluaa rakentaa.

      Itekki haluais ajatella et ikä on vaan numero, mulla ku taannoin oli se yks kolmekymppinen etäihminen. Mut kun hänellä oli vielä toiveissa saada jälkikasvua ja mulla yli nelikymppisenä tämä todennäköisyys laskee kaiken aikaa (puhumattakaan siitä etten varsinaisesti pidä itteeni mitenkään hyvänä äitimatskuna), niin...🤷

      Ja sitten kävi niin et tällä kylällä tuli vastaan yks tosi kuuma tyyppi, niin, niin....

      Mulle ehkä joku 15-20 vuotta ikäeroa alkais olla liikaa🤔
      Tai ainaki sinne nuorempaan suuntaan, ei ihan ehkä jaksais enää mitään kakskytjotain tiktokkaajatubettajaa..

      • No siis noilla kriteerein sun just pitäiskin bongata ittelles joku parikymppinen paikallinen Tanko-Joonas joka tubettaa ja tiktökkää ja muuta shaibaa, tuskin ehtii ns. oikeita töitä tekeen, mutta ehkä sen OnlyFans tuo sitten hillon pullan päälle. Olishan se ainakin kokemus...


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis noilla kriteerein sun just pitäiskin bongata ittelles joku parikymppinen paikallinen Tanko-Joonas joka tubettaa ja tiktökkää ja muuta shaibaa, tuskin ehtii ns. oikeita töitä tekeen, mutta ehkä sen OnlyFans tuo sitten hillon pullan päälle. Olishan se ainakin kokemus...

        Eissaatana😂

        Mää oon ihan onnellisesti tippunu kärryiltä näistä nykyajan hapatuksista,


      • m.wurst kirjoitti:

        Eissaatana😂

        Mää oon ihan onnellisesti tippunu kärryiltä näistä nykyajan hapatuksista,

        No onneksi niistä tippuu kelkasta, liika tieto ei ole hyvästä. Ja siksi kai jokainen sukupolvellinen tiputtaa edellisiä pulkasta aina palan kerrallaan, 30 vuotta ikäeroa eikä puhuta enää edes samaa kieltä. Mikä siunaus 😂


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      276
      2440
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      151
      1376
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1271
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1144
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      916
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      5
      885
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      253
      849
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      822
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      57
      817
    10. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      801
    Aihe