Uuden miesystävän lapsi

Anonyymi-ap

Uudella miesystävälläni on 10-v lapsi. Hän asuu viikko-viikko-systeemillä molempien vanhempiensa luona. Olen nyt joitain kuukausia viettänyt aikaa myös lapsen kanssa ja hänen käytös on mielestäni ollut hiukan hälyyttävää. Hänellä on molemmissa kodeissaan eri säännöt ja isänsä luo tullessaan on kiukkuinen. Ensiksi hän tutkii jääkaapin ja jos olemme syöneet herkkuja ja ne ovat loppuneet, niin alkaa mököttämään. Jos olemme tehneet jotain, missä hän olisi halunnut olla mukana, alkaa vaatia sitä itselleen. Hän rehvastelee saavutuksillaan, joista suurin osa on keksitty ja kehuu ihan hirveästi itseään ja haluaa, että aikuiset vastaa kehuen ja niin he myös tekevät. Minä en tee, koska en halua kannustaa tuohon käytökseen. Jatkuvasti saan kuunnella, kun lapsi haluaa jotain ja alkaa juu-ei-väittely isän kanssa ja tämä sitten lopulta antaa periksi ja mukula saa kaiken, minkä haluaa. Onko normaalia erolapsen käytöstä ja millaisilla työkaluilla minä lapseton voin viedä tuota käytöstä eri suuntaan ennenkuin on liian myöhäistä???

27

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä kerkiää opettamaan sellaisen asian,että on opittava elämään sillä mitä on eikä niin mitä itse haluaa

      Ei nämä erotouhut vaikuta kuin osana tuossa ja vaikuttaa siltä,että on annettu aina periksi ja myötäilty sekä tyyliin annettu kouraan joku tablettilaite vaikka pelailuun niin seurauksena on tuollaista käytöstä

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Olen itse analysoinut, että tuollaisen pompottelun takia tulee hylkäämisen tunne lapselle ja pönkittää itsetuntoaan ja itseään sillä, että tekee itsestään isomman kuin onkaan. Hän haluaa aikuisilta hyväksyntää keinolla millä hyvänsä. Aikuiset antavat hänelle kaiken, jotta hän ei tuntisi oloaan hylätyksi ja hän on oppinut käyttämään sitä hyväksi. Hän on minulle sanonut olevansa pidempi ja vanhempi kuin minä, jotta tuntisi itsensä isommaksi. Jatkuvasti kilpailee myös muiden ihmisten kanssa sellaisilla ominaisuuksilla (sekä fyysisillä että luonteeseen liittyvillä), jotka selvästi on muissa "isompia". Minä en kertakaikkiaan kykene komppaamaan näitä hänen tunteitaan ja tekee vähän pahalta katsoa vierestä, kun hänen isä ja isovanhemmat tekevät sitä. Poika kehui juuri tänään, että kaikki luokan tytöt ovat ihastuneet häneen, niin isänsä sanoo, että isään olet tullut poika. Mit vit!!


    • Anonyymi

      Kunpa lapsi olisikin tabletissa tai pelikoneessa kiinni, mutta ei! Aina, kun olen siellä, niin kyylää minun ja isänsä tekemisiä kuin hyeena. :(

      • Anonyymi

        Olen joskus joutunu ajaa lapset pois meiltä, kun ei saada muuten rauhaa olla kahestaan miehen kanssa. Kumma ettei eksänsä idä lapsistaan huolta, ei ne kersat äidiksi mua sano, vaikka olen opettanut niiin. En jaksa moisia, olisi kiva kun muutettas 1000 km päähän ilman miehen kakruja


      • Anonyymi

        Kyylää ?
        Sen ajan kun lapsi on isänsä luona , ei voi sinulta viedä mitään
        Tee niitä asioitasi miehesi kanssa silloin kun lapsi ei ole teillä ” kyyläämässä” sillä lapsuus aika ei tule koskaan uusintana, joten älä ota lapselta oikeutta isään käyttämällä sanaa kyylääminen .


    • Anonyymi

      Miksi rikoit perheen? Sinun vika. Sinä ihmettelet ett kodeissa on eri säännöt? Halusiko lapsi sitä? Halusiko lapsi että veisit hänen isänsä? Sinun vika, mutta ethän sinä itsesä syytä, ihmettlet vaan kun lapsi oirehtii. Hyvänen aika miten itsekäs olet, kaikki on sun mielestä lapsen vika, ihanakikki. Hänkö järkkäsi niin että sinä viet hänen isänsä??? Voi j.ta sentään.

      Sinun EI KUULU PUUTTUA LAPSEN ASIOIHIN MITÄ HÄN HALUAA JA MITÄ EI EIKÄ IHMETELLÄ SITÄ. IHMETTELE OMAA KÄYTÖSTÄSI. Vet lapselta yhden trkeimmistä ihmisistä, hänen isänsä. syy on sinun mitäs rikoit.

      Puistoissa on vapaita mieheiä, mene sieltä hakemaan sopia kumppani itsellesi. Häpee jos osaat.

      • Anonyymi

        Olet ymmärtänyt väärin. En ole vienyt varattua miestä. Hänen erosta on kulunut 4 vuotta ja me olemme olleet yhdessä vuoden.


      • Anonyymi

        Ottaisin mieluusti vastaan asiallisia kommentteja ja vaikka ihan jotain konkreettisia neuvoja sekä vertaistukea sellaisilta, joilla on vastaavia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisin mieluusti vastaan asiallisia kommentteja ja vaikka ihan jotain konkreettisia neuvoja sekä vertaistukea sellaisilta, joilla on vastaavia kokemuksia.

        Täällä otetaan mieluusti vastaan myös asiallisia aloituksia. Jokaikinen viesti sisältää aina miehen lapsen vika, aina sitä lasta syytetään ja ilakoidaan omasta teosta viedä mies lapsiperheestä. Lapsi haukutaan aina ja hänen äitinsä.

        Konkreettinen neuvo, etsi lapseton mies, tai jos et halua lapsetonta niin älä puutu hänen laspensa elämään, se ei kuulu sulle. Hoida omat ongelmat itse äläkä sysää niitä kenenkään muun niskaan.
        Jos et sopeudu asioihin, älä valitse niitä mikä on ongelmallista sulle. Toisten lapset ei kuulu sinun elämäänsä etkä sinä heidän. On oksettavaa että haukut muita vaikka itse olet sellaisen ongelman kehittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä otetaan mieluusti vastaan myös asiallisia aloituksia. Jokaikinen viesti sisältää aina miehen lapsen vika, aina sitä lasta syytetään ja ilakoidaan omasta teosta viedä mies lapsiperheestä. Lapsi haukutaan aina ja hänen äitinsä.

        Konkreettinen neuvo, etsi lapseton mies, tai jos et halua lapsetonta niin älä puutu hänen laspensa elämään, se ei kuulu sulle. Hoida omat ongelmat itse äläkä sysää niitä kenenkään muun niskaan.
        Jos et sopeudu asioihin, älä valitse niitä mikä on ongelmallista sulle. Toisten lapset ei kuulu sinun elämäänsä etkä sinä heidän. On oksettavaa että haukut muita vaikka itse olet sellaisen ongelman kehittänyt.

        Ihan niin. Miksi ne miehen lapset ovat aina ongelma sille uudelle naiselle . Kukaan ei ajattele koskaan miltä lapsista tuntuu kun perhe hajoaa. Sekin on psykologinen prosessi lapsen elämässä joka vie aikaa, sillä lasten on vaan hyväksyttävä yhtä äkkiä se uusi ihminen miehen elämässä . Ja niin usein tämä uusi ihminen viettää aikaansa netissä valitelleet miten huonosti kasvatettu lapsi on ja miten huonomihminen lapsen äiti on.Nämä tyypit pysykööt poissa eronneiden miesten elämästä jotka eivät muuta tee kun kritisoivat miehen lasta ja hänen entistä vaimoaan.
        Lapsen tulee saada olla rakastettu siellä missä hän kulloinkin on,eikä vaatia häntä olemaan jokin ihme olento, sillä hänhän on vaan pieni ihminen jonka perhe hajosi. Ei ne ole lapselle helppoja asioita ollenkaan
        Joten se joka ei voi sietää miehen lasta ottakoot miehen jolla lasta ei ole.
        Lapsilla on nykyisin psyykkisiä häiriöitä enemmän kun ennen, ja usein nämä lapset ovat avioero lapsia . Niin että tulisi harkita tarkoin onko hyvä ihminen olemaan suhteessa miehen läkanssa jolla on lapsi. Se on kypsän aikuisen ymmärrettävä


      • Anonyymi

        Äläkä sinä aina kirjoittele näille naisille että ovat rikkoneet sinun elämäsi. Moni uusperhe on perustettu monen vuoden päästä siitä kun mies lähti. Joten tässä ei ole siitä kysymys että kuka on rikkonut perheen sillä sen olet ihan itse voinut rikkoa niin ettei toinen enää jaksanut.

        Asia koskee avioerolasta jolla on ongelmia ja kuten usein ei lapseton ihminen voi ymmärtää että lapsikin ajattelee omalla tavallaan elämästä ja vanhemmistaan.siksi näiden uusien ihmisten miesten elämässä tulisi ymmärtää ettei lapsi ajattele kuten aikuinen, lapsi tarvitsee rakkautta elämässään ja sitä rakkautta ei heiltä saa riistää haukkumalla vanhempia tai sitä uutta ihmistä
        Sitten on niin että nämä uudet ihmiset puhuvat itsestään uusina äiteinä, ja se on väärin, jos lapsen äiti elää niin uusi ihminen on ainoastaan isän partneri ketä lapset voivat kutsua nimeltä siis äitejä on vaan yksi olemasssa.

        Oma lapseni aikoinaan sanoi parasta ystävääni myös äidiksi joten sen hän päätti ihan itse, joten aikuinen joka on turvallisuutta antava tulee olemaan lapsen mielessä hyvänä ihmisenä.

        Ei lapseen lapsuuttaa saa pilata haukkumisella sitä toista vanhempaa mitenkään sillä jokaiselle lapselle on omat vanhemmat ne ainoat joita hän rakastaa . Sitten jos se uusi nainen on kypsä ihminen niin lapsi kiintyy myös häneen.
        Joten jätä haukkumiset asioista mitkä eivät ole relevantteja. Kodin rikkoo aina se joka lähtee , siis ei muut ihmiset kuten aina kirjoituksissasi pauhaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin. En ole vienyt varattua miestä. Hänen erosta on kulunut 4 vuotta ja me olemme olleet yhdessä vuoden.

        No tämähän in jo monet vuodet kirjoitellut ilkeästi kaikista uusperheistä nimittäin heitä perheen rikkojiksi, eimkannata edes vastata katkeralle ihmiselle joka on jäänyt kiinni eronsa aikoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläkä sinä aina kirjoittele näille naisille että ovat rikkoneet sinun elämäsi. Moni uusperhe on perustettu monen vuoden päästä siitä kun mies lähti. Joten tässä ei ole siitä kysymys että kuka on rikkonut perheen sillä sen olet ihan itse voinut rikkoa niin ettei toinen enää jaksanut.

        Asia koskee avioerolasta jolla on ongelmia ja kuten usein ei lapseton ihminen voi ymmärtää että lapsikin ajattelee omalla tavallaan elämästä ja vanhemmistaan.siksi näiden uusien ihmisten miesten elämässä tulisi ymmärtää ettei lapsi ajattele kuten aikuinen, lapsi tarvitsee rakkautta elämässään ja sitä rakkautta ei heiltä saa riistää haukkumalla vanhempia tai sitä uutta ihmistä
        Sitten on niin että nämä uudet ihmiset puhuvat itsestään uusina äiteinä, ja se on väärin, jos lapsen äiti elää niin uusi ihminen on ainoastaan isän partneri ketä lapset voivat kutsua nimeltä siis äitejä on vaan yksi olemasssa.

        Oma lapseni aikoinaan sanoi parasta ystävääni myös äidiksi joten sen hän päätti ihan itse, joten aikuinen joka on turvallisuutta antava tulee olemaan lapsen mielessä hyvänä ihmisenä.

        Ei lapseen lapsuuttaa saa pilata haukkumisella sitä toista vanhempaa mitenkään sillä jokaiselle lapselle on omat vanhemmat ne ainoat joita hän rakastaa . Sitten jos se uusi nainen on kypsä ihminen niin lapsi kiintyy myös häneen.
        Joten jätä haukkumiset asioista mitkä eivät ole relevantteja. Kodin rikkoo aina se joka lähtee , siis ei muut ihmiset kuten aina kirjoituksissasi pauhaat

        Ei ole uusiperhietä, on vaan ydinperhe ja yh perhe. uusikko perhe on keksitty keventääkseen sutturoiden syyllisyyttä. Kellään ei ole kahta perhettä eikä kymmentä erehttä. Se on ihan satua ja katkeruutta kuka niin väittää.

        Mutta kun näitä naikkosia ei saa kukaan kuriin ettei rikkoisi toisten perheitä, ja kehtaavat vielä alkaa haukkumaan mihen lapsia ja syyllistämään heitä ja eksä saa myös kuulla kunniansa. Mies joka lapset vaoihtaa sutturoihin on kyllä tavallinen tossukka, eik ole edes sopiva enää isäksi.
        KOSKAAN lapsi ei kiinny sutturaan joka hajotti hänen perheensä, siitä sun on turha uneksia. Viha on niin suurta ettei lapsi edes kykene sitä kertomaan. Mikä saa naikkoset viemään perheenstä lapsilta isän,? Sitä kukaan ei ole pystynyt perustelemaan, muuten kuin syyllistämällä lapset. lasten vika että isä lähti.
        On hyvä että lapset hylkäävät isän eikä halua olla tekemisissä aikuisenakaan, tuollainen mies ei ansaitse lapsiansa eikä joka antaa sutturoiden rikkoa hänen perheensä.


    • Anonyymi

      Uudella miehellnäni on 5 lasta. Minusta tulee siis suurperheen äiti kohta. En oo nähnyt lapsia kuin valokuvissa, ja jo nyt näen että ongelmia tulee, ovat häiriköitä ja , laiskoja. Miten kestän meteliä ja kitinää.
      Olen kyllä jo kirjoittanut sääntöjä ja kotitöitä jotka on lasten tehtävä.
      Luulen et keskimmäinen on hankala yhtä hankala kuin äitinsä, joka oli niin vastaan meidän yhdessä oloa että teki jatkuvasti kiusaa.
      En tiedä mutta tiedän kuitenkin. Sellasia ne on kun äitipuoli tulee ja laittaa koko huushollin uusiksi ja komennon lapsille. En jaksa riidellä vaan asiat hoidetaan heti ja mukisematta. Laiskoja jos ovat niin kyllä touhua meillä riittää, jos ei tehdä ei syödäkkään pidä, jos elareita maksetaan niin toki sitä vastaan lapset tekevät työtä. Ei kukaan saa ilmaista rahaa.

      • Anonyymi

        Mene nyt trolli sinne vauvafoorumille muiden trollien kanssa sekoilemaan.


      • Anonyymi

        Paras kun et ala miksikään ns ” äidiksi” toisten lapsille, kirjoituksesi paljastaa ettet ole mitenkään kypsä siihen tehtävään , ja haukut jo lasten äitiäkin joka on ainoastaan osoitus siitä että haukut ihmistä joka on synnyttänyt nämä lapset. Etsi kaltaistesi seuraa , sillä kirjoituksesi näyttää ainoastaan epäkypsän ihmisen ajatuksia


    • Anonyymi

      Omassa erotilanteessa lapset käyttäytyivät todella erikoisella tavalla. Minulla ollessaan en kelpaa lukemaan iltasatua, isällään ollessaan isä ei kelpaa lukemaan iltasatua. Voi siis olla vain kipuilua erosta, mutta kysymys kuuluu, onko tämä käytös alkanut vasta eron jälkeen vai ollut jo aikaisemmin? Minulla ei ole uusperhettä, mutta tässä yksi linkki, joka puhuu juuri tästä: https://onnellinenparisuhde.fi/uusperheiden-yhdistaminen-ymmarra-ja-kunnioita-erilaisia-taustoja/

      • Anonyymi

        Minä olin viisi vuotias kun vanhempani erosivat. Sen jälkeen en ottanut vastaan haleja keltään
        Jotain varmaan tapahtui tunne elämässäni jota en oikein vieläkään ymmärrä .


    • Anonyymi

      Olet varmaan huomannut että sinun käytös on hälyttävää!!! Ellet niin otappa tästä koppi käy lääkkärissä.

      Sinun ei kuulu määritellä millainen toisten lapset ovat, sinä annat sellasia asioita ilmi joita haluat ja sinähän haluat mustamaalata ja haukkua toisten lapsia jottei he haluaisi enää olla isän kanssa. Olet osasyynä etä lapset ja isä voviat huonosti.

      jääkaapilla käynti lapsella ei ole tutkimista, vaan hänellä on nälkä, lapsettomana et tietysti voi tietää, mutta käytä järkeä.

      Tieetysti lapsi on kiukkuinen kun olet hänen isän kotona. Lapsi tuli isän luokse, ei siellä sinua tarvita. Ei ole ihme että asiat menee aina myttyyn kun alat heti arvostelemaan ja haukkumaan lasta.

      Kun sinä hakut lasta ja arvostelet, niin ei ole kunniallista toimintaa, vaan olet pelle ja perheenrikkoja. Mene hoitoon. Olet miehelle laastari joka vaan on kuin takiainen, ei anna edes lapselle aikaa ja mahista olla isän kassa. Olet luuseri ja outo.

      Mitäpä muuta tuollanen 49 ikäinen vanhapiika voisikaan tietää lapsista, koko elämän ollu yksin ja nyt kun löysi perheellisen miehen niin pitää kostaa se toisten lapsille.

      • Anonyymi

        Tiedän läheisten n tapauksessa kun se uusi nainen alkoi itkemään kun isällä oli lapset viikonloppuna ja istui pienten poikiensa kanssa sohvalla kumpikin miehen kainalossa. Itki kun tykkäsi että se kainalo kuuluu ainoastaan hänelle. Ei varmaan tartte edes sanoa että nämä lapset ovat vieraantuneet isästään


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä että aloittaja haluaa itse olla se lapsi talossa. Onhan se ikävää kun toinen oikeasti lapsi vie tältä aikuiselta lapselta sitten huomiota. Jos aloittaja vaikka kokeilisi kitistä ja itkeä ja kiukutella miehelleen niin se varmaan auttaisi.

    • Anonyymi

      Oksensin kun luin aloituksen. Ei vittu mikä lehmä on aloittaja. Sääliksi käy viatonta lasta tuollaisen hirvityksen kynsissä. Ilkeän äitipuolen arkkityyppi. Kumpa saisi saman kohtalon kuin noidat Disney leffoissa. Noitahan aloitttaja on. Paha ilkeä noita joka haluaa piinata lapsia ihan vain pahuuttaan. Se on se luontainen pahuus tietyissä ihmisissä.

    • Anonyymi

      Ihan tavallinen lapsi hän on.
      Miksi näistä miesten lapsista aina haetaan vikaa oikein kaivamalla . Lapset mököttää , tottakai ,
      Ja että kehuu itseään, et varmaan ymmärrä syvimpiä syitä siihenkään. Ei se kuule ole lapselle helppoa kun isä ja äiti eroavat , luulisin että itsekehu on häneltä avunhuuto että
      ” tykätään minustakin” sillä olisko niin ettei ole saanut huomiota tarpeeksi , ja kun ei kukaan kannusta niin totta kai hän kertoilee toiveajatuksiaan kehumalla itseään,
      Ei lapsi joka tuntee olonsa turvalliseksi uusien ihmisten läsnäollessa tunne tarvetta korostaa itseään sillä hän saa huomioita ilman itsekehua jotka ovat huuto” minä olen hyvä ” niin että älä tee lapsesta kilpailijaa itsesi kanssa , vaan siksi että hän on läpikäynyt trauman kun perhe on hajonnut . Jokainen lapsi haluaa sisimmässään että isä ja äiti olisivat yhdessä , vaikka tietävät ettei niin tule olemaan.
      Joten tämä lapsi tarvitsee rakkautta ja vähitellen voi fiksusti osoittaa hänelle jos keksii asioita ettei se ole tarpeellista, sillä hän on hyvä sellaisena kun on,jonka maailma muutti toiseksi kun perhe hajosi .
      Itse olen avioero lapsi ja tiedän mistä puhun, jos haluat perustaa jotain vakavampaa miehen kanssa niin koita ymmärtää lasta vaikka hän ei ehkä sovellu siihen malliin joka sinulla on lapsista käsityksenä

    • Anonyymi

      Kuinka monta perhettä on pilattu tällä tavoin kun mennään perheen väliin? Aina sama kaava, ensin rikotaan, sitten haukutaan, sitten viedään miehen omaisuus ja lähdetään, ja taas etsitään uusi mies... näitä on ja tulee aina olemaan.

      Kun ei mitään sanktiota saa niin näitä tulee ja aina samat tyypit naikkoset rilluttelee ja nauraa päälle.
      Tää on kyllä kauhea asia mitä voi tapahtua, että lapsi on sitten syyllinen kaikkeen, ja uudet sutturat alkavat päsmäräoimaan kaikkia. Luulevat sitä voitoksi.

    • Anonyymi

      Voi lapsiparkaa. Viikko-viikko-systeemi-lapsi.
      On niin rakas ja läheinen. 🥺

      • Anonyymi

        Kuin moni aikuinen vaihtaisi kotia joka viikko? Ei yksikään, siksi ne laittaaa lapsen muuttamaan ja kärsimään aikuisten omista ongelmista. Lapset maksaa vanhempiensa ongelmista.

        Lapset viikoksi POIS POIS että saa kaljotella ja olla vaan.
        Surullisia vanhempia ja heillä ei pitäisi lapsia ollakkaan.

        Ihmeellistä että laiki ei puutu moiseen lasten ajelehtimiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe