Ystäviä 54-v. sinkulle?

tvåspråkig

Löytyisikö täältä PK-seudulta uusia ystäviä? Olen 54-v. sinkku etelä-Espoosta. Mukana työelämässä. Elän terveellistä, kunnollista ja vähän erakoitua elämää - vastoin tahtoani… Pidän ihmisistä ja kommunikoinnista. Elämänlaatu on minulle tärkeä juttu kuten myös ystävien laatu. Käytän alkoholia hyvin harvoin ja silloinkin hallitusti enkä tupakoi. Arvostan siisteyttä ja olen vanhan ajan romantikko ja esteetikko. Haen ystävissä henkistä kypsyyttä ja nuorekasta elämännälkää! Musiikilla on suuri paino minun elämässäni ja pidän kaikenlaisesta musiikista (pop,klassinen,tanssi,ooppera...). Luen mielelläni "jokamiehen psykologiaa" koska itsetuntemus ja ihmistuntemus kiinnostaa. Olen myös herkkien runojen lukija. Huumoriakin löytyy aimo annos, vaikka itse en ole parhaita huumori-ihmisiä, enkä räväkkä vääräleuka! Pidän eläimistä ja varsinkin koirista. Käyn mielelläni teatterissa, shoppailen, matkustelen (kun budjettini sen sallii...) ja olen kiinnostonut kaikenlaisista kulttuuriaktiviteeteista. Kaipaisin seuraa niihin. Viihdyn myös erinomaisesti kotonani, jossa mielelläni leivon tai kokkailen. Käsitöitäkin teen mielelläni. Olen suht. nuorekas, hieman ylipainoinen, joten laihdutus- ja (sauvakävely-)lenkkikaveri olisi kiva!

11

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonkin kiinnostavan teeman ympärille tai laita deitti-ilmoitus.

      Menestystä hankkeellesi.;)

      • tvåspråkig

        Niin - itse en ole läheskään yhdistysihminen, joten en rupea sellaisen vetääjäksi - mahdollisesti jäseneksi. Nykyiset sinkkuyhdistykset ovat kuitenkin nuorempia, villimpiä sinkkuja täynnä. Meikäläinen kun on jo hieman rauhoittunut ja seestynyt - joskaan en vielä täysin luutunut... Mutta nuorten riennot eivät enää välttämättä innosta. Varttuneiden sinkkukerho voisi olla hyvä idea, jos joku jaksaisi ryhtyä toimiin. Kulttuuri, taide ja matkustaminen, kokkailu, käsityö, tanssi, liikunta... Kaikkea kivaa, mutta vähän rauhallisempaa meininkiä ja tempoa kuin kolmekymppisten jutut. Löytyykö sellaista energiapakkausta, joka perustaisi varttuneiden, virkeiden sinnkujen kullttuurikerhon? Kuka uskaltaa myöntää olevansa varttunut sinkku? :-)

        Deitti-ilmoituksista ei meikäläiselle löydy sielutovereita - olen kokeillut. Ei realistista ihmissuhdetta niistä löydy - vaan ei taida löytyä täältäkään. Ystäväpiiriä olisi kivaa laajentaa, mutta parisuhde ei nyt ole välttämättä ykkösasia meikäläiselle. Jos nyt ei sattuisi tätä lukemaan joku fiksu, herkkä ja ihanan lutunen "Lauri Karhuvaara"-tyyppi, jolta puuttuu hyvä kumppani loppuelämän 40 vuodelle...;-)


      • tvåspråkig kirjoitti:

        Niin - itse en ole läheskään yhdistysihminen, joten en rupea sellaisen vetääjäksi - mahdollisesti jäseneksi. Nykyiset sinkkuyhdistykset ovat kuitenkin nuorempia, villimpiä sinkkuja täynnä. Meikäläinen kun on jo hieman rauhoittunut ja seestynyt - joskaan en vielä täysin luutunut... Mutta nuorten riennot eivät enää välttämättä innosta. Varttuneiden sinkkukerho voisi olla hyvä idea, jos joku jaksaisi ryhtyä toimiin. Kulttuuri, taide ja matkustaminen, kokkailu, käsityö, tanssi, liikunta... Kaikkea kivaa, mutta vähän rauhallisempaa meininkiä ja tempoa kuin kolmekymppisten jutut. Löytyykö sellaista energiapakkausta, joka perustaisi varttuneiden, virkeiden sinnkujen kullttuurikerhon? Kuka uskaltaa myöntää olevansa varttunut sinkku? :-)

        Deitti-ilmoituksista ei meikäläiselle löydy sielutovereita - olen kokeillut. Ei realistista ihmissuhdetta niistä löydy - vaan ei taida löytyä täältäkään. Ystäväpiiriä olisi kivaa laajentaa, mutta parisuhde ei nyt ole välttämättä ykkösasia meikäläiselle. Jos nyt ei sattuisi tätä lukemaan joku fiksu, herkkä ja ihanan lutunen "Lauri Karhuvaara"-tyyppi, jolta puuttuu hyvä kumppani loppuelämän 40 vuodelle...;-)

        Samanlaisessa tilanteessa kuin sinä kuvasit, Suomessa on ilmiselvästi paljonkin ikäisiämme ihmisiä - erityisesti toinen toistaan upeampia naisia. Monetkin haluaisivat saada hyvää harrastus-, matkustus- yms. seuraa.

        Saattaisi olla hyvä idea vaikkapa yrittää järjestää yhteinen tapaaminen. Voitaisiin, miettiä löytyisikö sellaisia teemoja tai aktiviteetteja, joiden ympärille voisi suunnitella jatkoa.

        Itse en viitsi lähteä puuhastelemaan mitään deittijuttua, mutta fiksujen aikuisten ihmisten yhteinen tapaaminen jonkin älyllisen tai liikunnallisen teeman merkeissä on ollut jo pitkään mielessä.

        Ideoitaisiinko lisää pohjalta: "Olisi kiva löytää uusia, aktiivisia, oman ikäisiä tuttuja/ystäviä"?


      • tvåspråkig
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Samanlaisessa tilanteessa kuin sinä kuvasit, Suomessa on ilmiselvästi paljonkin ikäisiämme ihmisiä - erityisesti toinen toistaan upeampia naisia. Monetkin haluaisivat saada hyvää harrastus-, matkustus- yms. seuraa.

        Saattaisi olla hyvä idea vaikkapa yrittää järjestää yhteinen tapaaminen. Voitaisiin, miettiä löytyisikö sellaisia teemoja tai aktiviteetteja, joiden ympärille voisi suunnitella jatkoa.

        Itse en viitsi lähteä puuhastelemaan mitään deittijuttua, mutta fiksujen aikuisten ihmisten yhteinen tapaaminen jonkin älyllisen tai liikunnallisen teeman merkeissä on ollut jo pitkään mielessä.

        Ideoitaisiinko lisää pohjalta: "Olisi kiva löytää uusia, aktiivisia, oman ikäisiä tuttuja/ystäviä"?

        Mikäpäs, ettei voitais nähdä jossain kahvilassa ja jutella lisää! Mutta olisi kivaa saada mukaan muutama henkilö lisää - siitä voisikin jo tulla alku jollekin yhteiselle tapaamiselle, jos viihdytään yhdessä! Voitais tavata ensin vain joitakin kertoja jossain kahvilassa (ravintola liian kallista minulle) ja jos säännöllinen tapaaminen olisi kaikkien mielestä kivaa, niin ohjelmaakin varmaan löytyy?

        Onkohan tämä liian optimistinen ajatus....???

        Löytyykö lisää viiskymppisiä, fiksuja, kunnollisia ihmisiä, jotka haluavat jostain syystä laajentaa tuttava/ystäväpiiriään? Haloo??


      • tvåspråkig kirjoitti:

        Mikäpäs, ettei voitais nähdä jossain kahvilassa ja jutella lisää! Mutta olisi kivaa saada mukaan muutama henkilö lisää - siitä voisikin jo tulla alku jollekin yhteiselle tapaamiselle, jos viihdytään yhdessä! Voitais tavata ensin vain joitakin kertoja jossain kahvilassa (ravintola liian kallista minulle) ja jos säännöllinen tapaaminen olisi kaikkien mielestä kivaa, niin ohjelmaakin varmaan löytyy?

        Onkohan tämä liian optimistinen ajatus....???

        Löytyykö lisää viiskymppisiä, fiksuja, kunnollisia ihmisiä, jotka haluavat jostain syystä laajentaa tuttava/ystäväpiiriään? Haloo??

        pitäisi varmaan miettiä ja hieman työstää tätä ajatusta.

        Olisiko tämä oikea ympäristö ihmisten mukaan houkuttelemiseen?
        Millaista tapaamista suunnittelisimme?
        Millaisia ihmisiä haluaisimme houkutella mukaan?
        Mikä olisi tapaamisen perimmäinen tarkoitus?

        Ajatus on mielestäni ihan hyvä ja ainakin minä voisin mielelläni lähteä sitä kehittelemään ja olla vaikka käynnistämässäkin.

        Mielestäni kaikki optimistiset ajatukset ovat hyviä.;)) En usko, että kenelläkään on liian suurta mukavien ihmisten verkostoa. Näinhän voisimme sitä kasvattaa.


      • Titi50
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        pitäisi varmaan miettiä ja hieman työstää tätä ajatusta.

        Olisiko tämä oikea ympäristö ihmisten mukaan houkuttelemiseen?
        Millaista tapaamista suunnittelisimme?
        Millaisia ihmisiä haluaisimme houkutella mukaan?
        Mikä olisi tapaamisen perimmäinen tarkoitus?

        Ajatus on mielestäni ihan hyvä ja ainakin minä voisin mielelläni lähteä sitä kehittelemään ja olla vaikka käynnistämässäkin.

        Mielestäni kaikki optimistiset ajatukset ovat hyviä.;)) En usko, että kenelläkään on liian suurta mukavien ihmisten verkostoa. Näinhän voisimme sitä kasvattaa.

        Käväsin gallerian puolella ja teetin itselleni uuden identiteetin. Minä olen siis entinen "tvåspråkig", jonka kanssa eilen keskustelit.
        Nyt meni juttu hiukan vaikeaksi, enkä osaa oikein lähteä jatkamaan sen kehittämistä kun en tiedä onko se sittenkään hyvä idis...

        Onko?


      • Titi50 kirjoitti:

        Käväsin gallerian puolella ja teetin itselleni uuden identiteetin. Minä olen siis entinen "tvåspråkig", jonka kanssa eilen keskustelit.
        Nyt meni juttu hiukan vaikeaksi, enkä osaa oikein lähteä jatkamaan sen kehittämistä kun en tiedä onko se sittenkään hyvä idis...

        Onko?

        Tervehdys sinulle tvåspråkig Titi, kiva ettet lopettanut vielä tästä aiheesta.

        Jos ajatus tuntuu hyvältä, eikä sen toteuttaminen vahingoita ketään, tottakai se kannattaa toteuttaa. ;)) Eihän kukaan siinä mitään voi menettää, vai voisiko?

        Valmistellaan asiaa, käynnistetään sopivilla palstoilla keskustelu ja toteutetaan. Aina me yhdessä muutamia reippaita ihmisiä saamme liikkeelle - uskoisin. (Luulisin saavani myös muutamia muitakin ystäviä/tuttuja mukaan, kun h-hetki koittaa.)

        Haluaisikohan täältä joku ilmoittautua mukaan puuhaan jo tässä vaiheessa?

        Millaisia seikkoja meidän pitäisi ottaa huomioon nyt alkuvaiheessa? Ehdotan, että aletaan kirjata niitä nyt heti?


        PS Minunkin galleriasivullani on sähköpostiosoite.


      • Titi50
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Tervehdys sinulle tvåspråkig Titi, kiva ettet lopettanut vielä tästä aiheesta.

        Jos ajatus tuntuu hyvältä, eikä sen toteuttaminen vahingoita ketään, tottakai se kannattaa toteuttaa. ;)) Eihän kukaan siinä mitään voi menettää, vai voisiko?

        Valmistellaan asiaa, käynnistetään sopivilla palstoilla keskustelu ja toteutetaan. Aina me yhdessä muutamia reippaita ihmisiä saamme liikkeelle - uskoisin. (Luulisin saavani myös muutamia muitakin ystäviä/tuttuja mukaan, kun h-hetki koittaa.)

        Haluaisikohan täältä joku ilmoittautua mukaan puuhaan jo tässä vaiheessa?

        Millaisia seikkoja meidän pitäisi ottaa huomioon nyt alkuvaiheessa? Ehdotan, että aletaan kirjata niitä nyt heti?


        PS Minunkin galleriasivullani on sähköpostiosoite.

        Millaisia seikkoja pitäisi ottaa huomioon nyt?

        Niinpäniin... mitähän ne olisivat? Varmaankin olisi hyvä selvittää, mikä tai mitkä asiat voisivat olla porukan sellaisia yhteisiä tekijöitä, joiden perusteella tapaaminen ja menot pyörivät. Jos on liian kirjava porukka, joilla kaikilla on eri näkemykset siitä, mikä on mielekästä tai ihan tylsää, niin ollaan jumissa... eli mikä kiinnostaa meitä ja saa meidät liikkeelle yhdessä? Ennenkuin lähdetään selvittämään ketkä olisi valmiita liittymään joukkoomme, tuo asia olisi hyvä saada jotenkin pähkinänkuoreen tässä vaiheessa. Ei liian "tiukka kuori" - sekin kahlitsee, mutta jonkinlainen "taso" pitää olla. Liikunnasta sen verran sanoisin ainakin itsestäni, että olen astmaatikko, joten en ole hyväkuntoinen himoliikkuja, vaikkakin kyllä pidän liikuntaa tärkeänä. Mutta en lähde vaellusretkille enkä maratonille!


      • tititititititit
        Titi50 kirjoitti:

        Millaisia seikkoja pitäisi ottaa huomioon nyt?

        Niinpäniin... mitähän ne olisivat? Varmaankin olisi hyvä selvittää, mikä tai mitkä asiat voisivat olla porukan sellaisia yhteisiä tekijöitä, joiden perusteella tapaaminen ja menot pyörivät. Jos on liian kirjava porukka, joilla kaikilla on eri näkemykset siitä, mikä on mielekästä tai ihan tylsää, niin ollaan jumissa... eli mikä kiinnostaa meitä ja saa meidät liikkeelle yhdessä? Ennenkuin lähdetään selvittämään ketkä olisi valmiita liittymään joukkoomme, tuo asia olisi hyvä saada jotenkin pähkinänkuoreen tässä vaiheessa. Ei liian "tiukka kuori" - sekin kahlitsee, mutta jonkinlainen "taso" pitää olla. Liikunnasta sen verran sanoisin ainakin itsestäni, että olen astmaatikko, joten en ole hyväkuntoinen himoliikkuja, vaikkakin kyllä pidän liikuntaa tärkeänä. Mutta en lähde vaellusretkille enkä maratonille!

        Haista titi paska.


      • Titi50
        tititititititit kirjoitti:

        Haista titi paska.

        Nyt tämä kommunikointi täällä alkaa mennä jo niin "korkealentoiseksi", että pistän pisteen tälle palstalle kun en oikein pysy tasossa enää mukana.
        Optimisti-Orvokille vinkiksi: meilataanko?


      • Titi50 kirjoitti:

        Nyt tämä kommunikointi täällä alkaa mennä jo niin "korkealentoiseksi", että pistän pisteen tälle palstalle kun en oikein pysy tasossa enää mukana.
        Optimisti-Orvokille vinkiksi: meilataanko?

        Tietty meilaillaan, eikä lannistuta täälläkään. ;)) Kumpi ehtii ensin?

        Nämä "koristeet" näkyvät kuuluvan asiaan kai kaikilla keskustelupalstoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe