Hernekeiton tuunaaminen

Anonyymi-ap

Maistuiskos palstanaisille hernekeitto, jota tuunasin,
-Purkillinen hernekeittoa
-1 sipuli
-12 eineslihapullaa halkaistuina
-Lihaliemikuutio/kanaliemikuutio puolikas.
-Puoli pakettia savuporo sulatejuustoa
-Meiramia

Sipulit ja lihapullan puolikaat käristetään voissa ja lisätään herneikeittoon, johon muut ainekset on lisätty.
Jos lisäisi parmesan juustoa, niin maku vielä paranisi.
Nautitaan sinapin ja ruisleivät/vaalean leivän kanssa.

Purkkihernekeitosta saa yllättävän herkullista tuunaamalla sitä.
Yksistään purkkihernekeitto on mautonta ja suolatonta.

15

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hah. Matkit siis minua? Noh torstaina syödään hernekeittoa ja sillä siisti.

      Sipulit, kinkun, sinapin js juuston laitan jo keittämisen aikana sekaan. Kerran otin purkista suoraan lsutaselle ilman lisukkeita. Mikrossa lämmitin ja totesin, ettei ole hyvää.

      Aikoinaan entinen vaimoni teki alusta asti itse. Se aloitettiin jo edellisenä päivänä laittamalla herneet likoamaan.

      Hirmuinen homma kaikkinensa, mutta olihan se aivan tajuttoman hyvää.

      >simiti<

    • Anonyymi

      No ei tämäkään nyt uppoaisi. Teen mielummin hernekeiton ite.

      Mutta eipä se mitään, ei sullekaan mun pöperöni maistuisi. Tänään tein parikin ruokaa, kun toinen on niin mausteista, ettei se muksulle uppoaisi. Itselleni tein siis seuraavanlaista vähän unkarilaisinspiroitunutta pataruokaa, johon tuli ihan supertulista chilimetvurstia, reilusti salottisipulia, reilusti punaista paprikaa, tomaattipuretta ja sitten iso kasa perunaa. Muksu taas sai spagettia ja kastiketta, johon tuli kasvis "jauhelihaa", salottisipulia, raastettua keltaista porkkanaa ja paseerattua tomaattia, sekä yrttejä.

      • Anonyymi

        Heh. Jostain syystä tuli viestistäsi mieleen wanhat seukkaamiset. Entinen vaimoni (ei vielä silloin) toi minulle lapset hoitoon, koska minulla oli vapaata, oma lapseni luonani ja hänen piti mennä töihin.

        Kun suunittelin ruokaa tuumailin, että mitähän nuo tenavat syö... sitten kekkasin ikuisen suosikin. Makaronilaatikon.

        Yksinkertaista, helppoa ja halpaa. Sitäpaitsi aivan hemmetin hyvää. Tosin kerran ostin kaupasta sellaisen valmispakkaus laatikon. Se oli hirmu pettymys.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Jostain syystä tuli viestistäsi mieleen wanhat seukkaamiset. Entinen vaimoni (ei vielä silloin) toi minulle lapset hoitoon, koska minulla oli vapaata, oma lapseni luonani ja hänen piti mennä töihin.

        Kun suunittelin ruokaa tuumailin, että mitähän nuo tenavat syö... sitten kekkasin ikuisen suosikin. Makaronilaatikon.

        Yksinkertaista, helppoa ja halpaa. Sitäpaitsi aivan hemmetin hyvää. Tosin kerran ostin kaupasta sellaisen valmispakkaus laatikon. Se oli hirmu pettymys.

        >simiti<

        Mun lapseni ei mitenkään erityisesti pidä makaroonilaatikosta. Siis syö kyllä, mutta ottaa aina mieluummin jotain muuta, jos mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun lapseni ei mitenkään erityisesti pidä makaroonilaatikosta. Siis syö kyllä, mutta ottaa aina mieluummin jotain muuta, jos mahdollista.

        Sä vaan et osaa tehdä. Poika sanoi äidlleen kerran, että Timo tekee paljon parempaa ruokaa, kuin sä.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä vaan et osaa tehdä. Poika sanoi äidlleen kerran, että Timo tekee paljon parempaa ruokaa, kuin sä.

        >simiti<

        Osaan tehdä sitä ainoaa makaroonilaatikkoa, josta hän edes vähän pitää. Ikinä koskaan missään ei ole ollut makaroonilaatokkoa, josta hän olisi sanonut, että se on hyvää. Makaroonilaatikko on "No joo, ihan ok". Ja mä ymmärrän kyllä, kun eihän se kummoista ikinä maullisesti ole. Ihan liikaa makaroonia näissä suomalaisten makaroonilaatikoissa. Kyllä sitä nälkäänsä syö, muuta ei ilokseen.


    • Anonyymi

      Hernekeitto on kasvisruoka, eikä sitä saa pilata millään lihoilla ym. epäterveellisillä lisillä.

      • Anonyymi

        Päinvastoin sika grillataan nuotiolla hernekeittopurkki suussa. Sitten purkki heitetään luontoon ja syödään sika, naapurin lapset ja oma käsi.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Kuulostaa järkyttävän suolaiselta ja meirami on kyllä mausteena inhokkini. Jättäisin väliin, kun eihän sitä aina nälkä ole

    • Anonyymi

      Sylinterin poraaminen... kun ehdotin jotain paikan nimikin ei ole koneistamo vaan on hiomo, eli järempää juttua....mopo tytöille kesätyöpaikkaa.

      Ei siisx koneistamo-kekkonen, vaan jäfeämpää eli nimenä oikein Hiomo.

    • Anonyymi

      Talvella hiihtolenkin jälkeen hernekeitto maistuu.Tuunan kyllä itse.Kaupasta kasvishernekeitto purkki.Sihen lisään papuja.Nekin sakeetynä kaupasta.Pahvi tötsä.Josta valutan pois liemen ja huuhdon suolat pois.Kun keitto on valmis ja lautasella.Lisään siihen pilkottua sipulia ja sinappia.Nami nami.Talven safkani ja usein.Terv. Helsinki lähiöstä ja hyvää kesää

    • Anonyymi

      Ei maistu tuunattunakaan. Allergia estää nautinnon.

    • Anonyymi

      Kuulostaa kyllä aika pahalta. Hernekeitto hernekeittona.

    • Viime vuonna itsenäisyyspäivänä keskustassa yhden ravintolan/baarin edustalla jaettiin hernekeittoa, kun olin tulossa kaupungin hautausmaalta. Yleensä en kauheasti tykkää siitä, mutta nyt otin ja en ole koskaan syönyt niin hyvää. Siinä oli makua.

      Sun tuunaama hernekeitto kuulostaa ihan hyvältä, paitsi, että lihapullien tilalle itse pistäisin kinkkua tai jauhelihaa ja sinapin jättäisin pois, koska se saattaa peittää sulatejuuston ja mausteitten maun. Pistäisin keittoon vielä lisäksi porkkanaa.

    • Itse jos tekisin hernekeittoa tekisin luultavasti tuoreista herneistä tai pakasteherneistä ja soseuttaisin sen ja sitten lisäsin mausteita ja ehkä jotain sulatejuustoa tai vaikka tuorejuustoa ja lisäksi vielä päälle vaikka persiljaa, ruohosipulia tai herneen versoja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3129
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1723
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe