Ikityötön vai koko elämä pikkupalkkalaisena?

Anonyymi-ap

Kumpi on parempi vaihtoehto?
Painaa hommaa esim. jossakin tehtaassa 40 vuotta pienellä palkalla tehden jotakin yksitoikkoista hommaa josta ei liiemmin säästöjäkään kartu vai olla kokonaan tekemättä työtä ja elää yhteiskunnan tulonsiirroilla?

Jos painat hommaa pikkupalkalla 40 vuotta niin työeläkkeesi on todennäköisesti noin 1100 - 1300 euroa kk. Jos et tee hommia niin kansaneläkkeesi + takuu eläke on noin 900 nettona.
Kumpikin saa todennäköisesti asumistuen eläkkeensä kylkeen. Ei pikkupalkalla omistusasuntoja ostella., eikä muutenkaan saavuteta keskiluokkaista elintasoa.
Eli eläkkeellä ollessa on aivan sama teitkö töitä vai et. Jos olet edes keskituloinen niin silloin työnteko kannattaa.

17

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee duunia halvalla vaan äläkä vikise.
      Taivaspaikka on silloin korkeammalla kuin rikkailla. Helvettiin et luultavasti joudu koska koet helvetin täällä maan päällä etukäteen.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­y­­­m­f­o­­­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17880436a

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Tehtaissa se duunarin pikkupalkka päivätyössä on 1720- 3000€/kk välillä eli kyllä siitä jemmaan jää rahaa. Huom! duunareilla on palkallista vapaata 30+12,5pv eli vuosilomat ja pekkasvapaat, sekä ilmainen terveydenhoito ja työvaatteet.
      Monet ostaneet omistusasunnonkin kyseisillä palkoilla ja voivat muuttaa sen setelinipuksi vanhoilla päivillään !

      Ikityötön tuskin omistaa koskaan mitään ja elämisen kokemukset jäävät erittäin ohuiksi. Elämä menee hukkaan ilman kokemuksia ja työ mahdollistaa erilaisia kokemuksia ympäri maapallon.

      Eläkettäkin kertyy työn sivussa, mutta eläkettä varten työssä ei käydä vaan sen hetken elämistä varten!

    • Anonyymi

      Kannattaa elää yhteiskunnan tuilla, niin aikataulusidonnaisuus ja stressi jäävät pienemmäksi työikäisenä. Vuosien aikana olen tullut siihen tulokseen, että

      "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä, vaan minkä voisit jättää tekemättä." (Masanobu Hukuoka)

      pitää paikkansa kirjaimellisesti.
      Kannattaa siis pysyä idealistityöttömänä tai anoa eläkettä mahdollisimman varhain, sillä orjatyö 0-189 €/kk ei kerrytä eläkettä, mutta aiheuttaa työmatkakustannuksia ja stressiä aikataulusidonnaisuudellaan.

    • Anonyymi

      Tehdashommat ovat hyväpalkkaisia varsinkin jos pääset 3 vuorotyöhön.

    • Anonyymi

      Minun palkka noin 13 euroa tunnissa, vuosiansiot noin 26 000 miinus verot. Mitään ei jää säästöön.

      • Anonyymi

        Tuo on realismia, itse en tuolla liksalla tee mitään työtä vaan olen mielummin ikityötön.


      • Anonyymi

        vuosipalkkasi (bruttona) ei ole iso. Toisaalta pienestä palkasta otetaan varsin vähän veroja.
        25000 euron vuosipalkastasi jää käteen noin 20000 euroa verojen jälkeen. Veroprosenttisi on alle 20 % bruttopalkastasi. Toki alv veroja maksat ostoksistasi saman märän kuin me muutkin.


    • Anonyymi

      Erehdyin tekemään sopparin 1-37,5h/vko, työnantaja osasi puhua, että töitä riittää. Tuntipalkka oli n. 11e ja risat. Puolen vuoden jälkeen, ku bensat vei ison osan tienesteistä, eikä muutenkaan työtunteja ollut kokopäiväisenä, piti alkaa myymään kaikki rahaksi muutettava. Onneksi soppari oli määräaikainen ja pääsin siitä irti. Ikinä en enää lähde moiseen touhuun, kun palkka ei riitä elämiseen.

    • Anonyymi

      Kyllä kuitenkin tuloissakin on eroja.

      JOs olet pikkupalkalla esim. 2000 olet tienannut 1 040 000 tulot 4 vuodessa, laskettu myös jonkun sortin lomarahat, jos taas olet ollut työttömänä 40 vuotta, olet ansainnut noin 336 000 euroa.

      Toki pienempituloinen saa asumistukea ymv. mutta se edellyttää lippulappusten täyttöä ja yhteiskunnan kontrollioikeutta. Myös työttömänä on velvollinen tekemään jotain työllistymisensä eteen.

      Tutkippa varsten tilastoja ja yhteenvetoja kun on vertailtu työssäkäyvien ja pikään työttömänä olleiden terveyden tilaa tai onnellisuutta...

    • Anonyymi

      kait ihmisellä muitakin vaihtoehtoja on kuin a) pienipalkainen homma samassa tehtaassa 40 v putkeen tai vaihtoehtoisesti b) koko elämänsä työttömänä tukien varassa oleminen. Huh-heijaati millaista vaihtoehdottomuutta.

    • Anonyymi

      Rikollinen ura vie jatkossa yhä useamman mukanaan. Miksi jäädä kotiin kun voi keppostella ja rahaa tulee helposti, kiinni jäädessään tuomiot ovat pieniä sekä linnareissukin on vain opintokurssi uusille kusetuksille.

      Siinä teille vaihtoehtoa paskapalkkaisille duuneille joilla ei elä.

      • Anonyymi

        Rikollisista naisetkin tykkää toisin kuin kilteistä luusereista jotka rikastuttavat osakkeenomistajia.


    • Anonyymi

      Täytyy myöntää että työttömänä olo aikana on ollut mukavaa. On aikaa harrastaa eikä ole aikataulu sidonnaista elämää. Stressi on myös vähentynyt. Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei töitä ole ellei halua tehdä hoiva alan työtä tai tehdatyötä. Kumpikaan ei kiinnosta yhtään

    • Anonyymi

      Itse olen valinnut vaihtoehdon, joka tässä ketjussa ei ole tullut kenenkään mieleenkään. Olen valinnut hyväpalkkaisen työn, joustavat työajat ja paljon vapaa-aikaa. Luvassa myös hyvä eläke.

      Tokihan ne pienipalkkaisetkin työt on jonkun tehtävä. Mutta eikö se ole oma valinta? Kaikki kunnia heille!
      Työttömyys ei kai sentään ole kenekään oma valinta. Vai onko?

      • Anonyymi

        Eli pidät muita tyhminä, koska tämä ei ole sun mielestä tullut mieleenkään? Kaikille ei riitä hyväpalkkaisia hommia ja uskonpa, että mikäli itse joudut työttömäksi - putoat korkealta meidän tyhmien joukkoon. Nykyään ei kukaan voi olla varma työpaikastaan, se saattaa mennä alta.


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe