Iron Maidenin Future Past Tour (Nokia Arena)

Anonyymi-ap

Kävin tuossa äsken kolmannella Iron Maiden keikallani ja oli ehdottomasti sen väärti! Viimeisestä kerrasta oli nyt jo seitsemän vuotta aikaa, joten oli jo aikakin. (Huom - jos käyt kokemassa kyseisen keikan ulkomailla, lopeta lukeminen tähän mikäli et halua spoilereita)

Keikka alkoi perinteisellä Doctor Doctor kappaleella ja sitten mahtavalla Blade Runner introlla, tuli ihan huikea kasari fiilis itselle vaikka sitä aikaa en itse ole edes elänyt. Sitten kajahtikin heti jumalallinen Somewhere in Time. Bändi veti omasta mielestäni hyvin. Ymmärrettävää että Nicko ei enää vedä niitä kaikkia mahdollisia fillejä jotta pysyisi kompissa, juhlittiinhan siellä areenalla äsken Nickon 71 vuotis syntymäpäivääkin. Mutta tärkeintä on että pysyy kompissa mukana ja se onnistui paremmin kuin hyvin, sillä aina välillä saikin kuulla Nickon perinteisiä tomi-fillejä, ymmärrettävästi tietenkin vähemmän. Laulajan ääni on viime vuosina saanut aivan uudenlaisen melodian, itse pidän siitä, tottakai välillä kaipaa sitä vanhaa Brucen lauluääntä ja kiekaisuja, mutta täytyyhän miehelle armoa antaa kun kurkkusyövänkin käynyt läpi ja kyllähän tuo Brucen lauluääni on edelleen todella kova, ainakin omasta mielestäni vaikkakin erilainen. Steve Harris ja kitaristit vetivät huikean hyvin myös, välillä nähtiin lavalla perinteistä edes takasin juoksemista ja kitaristien huumorillista "pelleilyä".

Ehdottomasti oli näkemisen arvoinen show, enkä oikein malta odottaa seuraavaa Maiden keikkaa! Oli hienoa kuulla ensimmäistä kertaa Alexander the Great livenä, samoin muita vanhoja klassikoita! Ainoastaan jäin Deja Vu ja Loneliness of the Lone Distance Runner biisejä kaipaamaan, Deja Vuta ehkä enemmän. Sen olisi omasta mielestäni voinut laittaa vaikka Death of the Celts kappaleen tilalle, mutta aina ei tietenkään voi saada sitä mitä haluaa. Pääasia oli mielestäni että koko bändi jaksaa vielä vetää parhaiten miten pystyy ja ovat about 70v ikäluokkaa, joten suuri RESPECT. He kuitenkin osoittavat ettei ikä ole muuta kuin numero jos niin päättää. Rakastan tätä bändiä, kunpa tulisivat heti ensi vuonna Suomeen uudestaan! Te ketä olitte myös katsomassa kyseistä keikkaa, kertokaa mietteitänne, fiiliksiänne jos haluatte ja kertokaa toki myös suosikki Maiden albuminne. Oma suosikki on Brave New World.

1

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaus, biisi Caught Somewhere in Time ei ole jumalallinen! Se on omasta mielestäni ainoastaan hyvä biisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe