Rahankäytön suhteellisuus

Anonyymi-ap

Ihmiset käyttävät yleensä rahaa ja pitävät rahan käyön kohdetta järkevänä, kun kohteeseen on kiinnostusta.
Otetaan esille vaikka autot.
Silloin, kun serkku soittaa, niin puhelusta 95% liittyy autoihin.
Netistä on onnistunut löytämään muutaman tuhannen euron auton ja on sitä kehunut.
Seuraavan kerran, kun on soittanut, niin ei ollutkaan hyvä kauppa, vaan on joutunut muutaman tonnin laittamaan remontiin.
Useita autokauppoja on ehnyt ja rahaa niihin kulut remontteineen varmaan yli 30 000€ ja lisäksi polttoaineisiin kuluu paljon, kun yli 25 000km vuodessa ajelee.
Meikäläistä ei autot paljon kiinnosta, muutaman tonnin toyota yaris -06 on ja katsastuksesta on mennyt läpi.
Ajokilometrejä tulee alle 3000km vuodessa, enkä polttoaineisiin rahaa viitsi tuhlata ja aika lailla tuo polttoainetta kuluttaa.
Tankkasin 20 euorolla ja vajaa 10 litraa sillä sai polttoainetta.
Muutaman kerran kaupungissa ajoin alle 30km ja sen jälkeen 110km ajo sukulaista tapaamaan maalle ja polttoaine mittari samassa kohtaa, kun ennen tankkaamista eli kyllä se 7 litraa kuluttaa/100km.

Sillä rahalla saa jo pelin tietokoneeseen, ei kiinnosta rahaa polttaa ilmaan, kun jäljelle ei jää mitään, mielummin sen rahan laittaa johonkin, josta jää jotain iloa pitkäksi aikaa.
Juu, serkku ehdotteli, että lähtisi sinnepäin kyläileem, mutta ei paljon kiinnosta näillä bensanhinnoilla, kun matkaa yhteensä tulee reilu 600km, enkä muutenkaan autolla ajosta millään tavoin saa nautintoa, se on kuin tervaa ja polttoainetta palaisi ilmaan 42 litraa eli reilu 80€
Meikäläinen on naatti tuon 110km ajomatkan jälkeen ja 6x pidempi matka olisi se, että ei kyllä kiinnosta.

8

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toihan on ihan luonnollista ja järkevää että käyttää rahaa niihin omiin mielenkiinnonkohteisiin. Mullakaan ei mene autoiluun rahaa, kun en autoa enkä ajokorttiakaan omista. Se onkin just parasta, että kun on omat rahat, niin saa itse päättää mihin ne laittaa. Yks parhaista asioista aikuisuudessa :D

    • Anonyymi

      No niinhän se on, eikä se voisi oikein mitänkään muuten olla. Ihmisillä on erilaisia prioriteetteja, lähetulkoon kaikissa asioissa.

      Esimerkiksi minulle auto on ihan vaan kulkuväline, jolla pääsen paikasta toiseen. Yksi oleellisimmista autossa minulel on, että sitä ei tarvitse ajatella, eikä siihen tuhlata aikaa. Sen pitää olla aina kunnossa, mahdollisimman vähällä riesalla ja maksan mielelläni vähän enemmän siitä, että mun ei tarvitse ajatella jotain hiton autoa.

    • Anonyymi

      Käytän rahaa harrastuksiin ja veneilyyn vaikka. Ei kiinnosta joku lontoossa tai kreikassa käyminen vaan vuokraan hyvän mökin suomesta järven rannalta ja olen siellä vaikka kaksi viikkoa ja maksakoot vaikka 1500 euroa. Autolla en ajele turhia matkoja. Joku kauppareissu on turha matka ja olen tehnyt sen fillarilla. Joskus laskin että käyn kaupassa 4 kertaa vähintää viikossa ja jos sen tekis autolla niin bensaan menisi vuoden aikana noin 1800 euroa. Olen jo 3 vuotta tehnyt kauppareissu pyörällä.

    • Anonyymi

      Itse en autoile juuri ollenkaan, auto on rasite. Aina se haluaa jotain mikä maksaa maltaita, turhia maltaita 🤣 Jos joskus pitää lähteä jonnekin, minne ei pääse julkisilla, vuokraan auton, viime aikoina sekin on jäänyt vähälle.

      Tässä taannoin olin sukujuhlissa. Siellä yksi tuttava kehui ostaneensa bemarin, maksoi puoli miljoonaa. Tämä tuttu kovin usein ostaa jotain järjettömän kallista. Minusta kallis talo on ok, jos rahat riittää. Vaikka tienaisin satoja tuhansia vuodessa en ostaisi noin kallista autoa.

    • Anonyymi

      Naiset tuhlaa rahaa turhuuksiin ja humpuukiin mutta mies järkeviin ja asiallisiin asioihin voi voi noita naisia

    • Anonyymi

      Meet junalla tai bussilla bussilla on ehkä jopa vie halvempaa matkustaa kun junalla jos tykkää nautiskella matkanteosta ettei ole kiirus ja haluat serkkua käydä moikkaas

    • Anonyymi

      Ajattelin mennä syömään kerroshampurilaisen 6,20, mut sitten katsoin et väkeä on niin paljon syömässä, että enpä menekään.
      Ostin sitten kaupasta häränliha hampurilaisen 2,99€ ja tuunaan siitä hamputilaisen.

    • Anonyymi

      Periaate tämä nykyinen auto ajetaan niin loppuu että räjähtää 😂 Sitten vastanhommataan uusi sähköauto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe