Onko juhannus horoskoopissa tuttuja piirteitä? ;)

Miltäs palstalaisten juhannus näyttää horoskoopin mukaan??

Mä olen Neitsyt 🤭 Uskallatko kertoa omasi😉

JUHANNUS HOROSKOOPPI

OINAS
vetää pään täyteen tunnissa, hoippuu sitten kokon ympärillä, kourii muita juhlijoita, lopulta keksii lähteä soutelemaan tai uimaan ja hänet on pakko tainnuttaa omaksi parhaakseen.

HÄRKÄ
makoilee nuotion äärellä koko illan toisessa kädessään olutpullo ja toisessa makkaratikku. Ahtaa koko illan makkaraa ja olutta sisuksiinsa, sitten polttaa itsensä nuotiossa ja sammuu.

KAKSONEN
vetää kuplivaa, hilluu ympäriinsä, vonkaa ihmisiä kanssaan heinälatoon pyörimään, oksentaa ja jatkaa hillumista paidanhelmat oksennuksessa. Ei sammu koskaan.

RAPU
juo, juo ja juo, itkee, juo, juo ja juo, muistelee menneitä ja itkee, juo, juo ja juo, nukahtaa keskelle pihaa. Seuraavana aamuna taas itkee koska ei muista nähneensä kokkoa.

LEIJONA
meuhaa ilman paitaa, rakentaa kylän suurimman kokon, polttaa ympäristönsä ja joutuu lopulta tilaamaan palokunnan apuun.
Kaljapöhnässä sitten yrittää flirttailla palokunnan ja muiden juhlijoiden kanssa.

NEITSYT
juo alkuillan sivistyneesti, neuvoo muita kokon sytytyksessä ja grillauksessa, lopulta meinaa saada kuonoonsa jatkuvan neuvomisensa takia, sitten ratkeaa ryyppäämään ja seuraavana aamuna häpeää heikkouttaan.

VAAKA
juoruaa ja juo, sitten tekee paljastuksia ja pyytelee anteeksi, loppuillasta rakastaa koko maailmaa ja hoippuu holtittomasti viinapullo kainalossaan.

SKORPIONI
aloittaa jo aamulla, skorpioni on jo puolenpäivän aikaan ihan kaatokännissä, sitä ei vain hänestä huomaa. Jutut vain muuttuvat ronskimmiksi. Juhannusyö menee rivoja ehdotellessa ja vastakkaista sukupuolta ahdistellessa.

JOUSIMIES
juo nopeasti itsensä kaatokänniin, sitten kaatuu kokkoon, polttaa itsensä saunan kiukaaseen, tökkää itseään grillitikulla silmään ja sammuu nokkospuskaan. Aamulla soittaa taksin ja ajaa lääkäriin.

KAURIS
juo hiljaa totisena, tullessaan yhä enemmän känniin alkaa puhumaan, lopulta riehaantuu ja ehdottaa yhteislaulua kokon ympärillä. Aamulla kärsii morkkista kun kouri kaverin kumppania.

VESIMIES
vääntää saunavitsat ja -vastat, grillaa herkkuaterian, huolehtii muiden hyvinvoinnista ja kun muut ovat sammuneet vetää hän koko yön kestävän humalan.

KALAT
on aamusta asti humalassa, hän runoilee ja laulaa, itkee ja nauraa. Sitten loukkaantuu muiden vitseistä ja menee yksin saunaan kaljapullo kainalossa. Ja kun viimein joku saa raahattua murjottavan kalan ulos löylystä hän oksentaa kokkoon.

95

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä sovi tippaakaan minä-vesimiehelle. Menen rantaravintolaan pizzalle ja kuuntelen hyvää musiikkia. Ensin yksin mutta ihmeesti siinä juttuseuraa kertyy.

      • Jos kuuntelet hyvää musiikkia, niin kyllähän siihen pöytään joku muukin voi tupsahtaa.💫


    • "..Kaljapöhnässä sitten yrittää flirttailla palokunnan ja muiden juhlijoiden kanssa."

      👍🤣

      • Hitto sulla tulee olee melko kuumat paikat🤘🏻🔥


    • Moon rapu, mutten käytä alkoholia, niin vissiin juon vettä sitten humalaan asti. 😂

      • Hei mut mites jos ootkin vaan yötäpäivää syntymähumalassa? Välillä vähän tuntuu, että ainakin itse oon 🤣


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Hei mut mites jos ootkin vaan yötäpäivää syntymähumalassa? Välillä vähän tuntuu, että ainakin itse oon 🤣

        Se voi olla joo. Ainakin naurattaa päivittäin ihan ilman tärpättiäkin. 😄


    • Anonyymi

      Vesimies, mutta ei sovi tuo ainakaan juomisen osalta kun olen raitis.
      Muuten ehkä.. riippuu porukasta.
      👩🏼‍🦳

      • No mutta kaikki muu onkin hyvästä :)


    • Anonyymi

      Älkää häpeilkö, pokkana vaan. Mulla ei ole koskaan morkkista.

      Olen kaksonen, kyllä tuossa aika paljon tuttua on. Sopiva heinälatokin on jo tiedossa :)

      -keinovaginamies-

      • No, niin eikun suuntaamaan sitten sinne :)


    • En kouri kavereiden kumppaneita kuten kauriille ennustetaan. Joskus olen yrittänyt pitää heimlichin otteen tapaisella ( ilman puristusta) naisoletettua pystyssä kun hänen jalkansa ovat pettäneet ja siippansa on muuten vaan tietoisuuden tuolla puolen.

      • Olis kyllä aika paha jos lähtis kaverin puolisoa hipelöimään.


    • Anonyymi

      ”JOUSIMIES
      juo nopeasti itsensä kaatokänniin, sitten kaatuu kokkoon, polttaa itsensä saunan kiukaaseen, tökkää itseään grillitikulla silmään ja sammuu nokkospuskaan. Aamulla soittaa taksin ja ajaa lääkäriin.”

      Vai niin 😃 Tarkoitus oli kylläkin viettää selvä juhannus niin kuin viime vuosina on ollut tapana 😁

      -Palstahessu

      • Tuo sinun horoskooppisi kuulostaa aika vauhdikkaalta :D mutta hyvä jos menee todellisuus todennäköisesti paremmissa olotiloissa.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Tuo sinun horoskooppisi kuulostaa aika vauhdikkaalta :D mutta hyvä jos menee todellisuus todennäköisesti paremmissa olotiloissa.

        On joo 😁 Ei tuollainen meno ole enää meille keski-ikäisille tarkoitettu 😉

        -Palstahessu


    • Anonyymi

      En väännä vihtoja enkä vastoja, enkä grillaakaan kenellekään. Saavat tehdä ihan itse.

      Mutta tänäkin juhannuksena tämä vesimies viihdyttää porukkaa ja siinä samalla naukkailee. Kun viihdyttäminen on hoidettu, viihdytettävät jo hyvässä juubassa, voi alkaa itsekin ryyppäämään. Siinä mielessä ainakin osittain osuu.

      • 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼


    • Leijona.
      Jos kohtalo on tähtiin kirjoitettu, turha sitä on vastustaa.
      Ensin ajattelin ihan jäädä kotiin.

      • Hyvä hyvä😃


    • Anonyymi

      Olen vesimies. Juuri näin .omat itsekseen vedetyt humalat on parhaat💗

      • Anonyymi

        Liitytään seuraan. Tuohon on joskus jouduttu. Lopuksi on niin väsynyt että kaatokänniin riittää tilkka. Mutta se onkin sitten sitä OMAA laatuaikaa 💓


      • Varmasti myös mukavaa :)


    • Nooh..

      SKORPIONI
      aloittaa jo aamulla, skorpioni on jo puolenpäivän aikaan ihan kaatokännissä, sitä ei vain hänestä huomaa. Jutut vain muuttuvat ronskimmiksi. Juhannusyö menee rivoja ehdotellessa ja vastakkaista sukupuolta ahdistellessa.

      Voipi olla perää taihi sit ei..

      • Anonyymi

        😁😁😁💗


      • Tää oli hyvä😁


    • Anonyymi

      Nuorempi kaksonen ehkä jotain tuonnepäin, vauhtia oli yleensä sen verran että vonkaamisetkin unohtui, nykyään luultavasti vonkaisin ensin ja hilluisin sitten vasta :)

      • Ikä tekee tepposet ;)


    • Härkä-naisena en tunnista itseäni tuosta juhannus horoskoopista. Saatan syödä yhden grillimakkaran, mutta en juo olutta, enkä sammu nuotioon.
      Olut on ihan älyttömän pahaa. Siinä on vanhan, märän villasukan maku ja haju. 😵‍💫🧦

      Juhannuksen kunniaksi voin fiinisti ottaa yhden lonkeron. 😀

      • Etkö pidä oluen mausta?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Etkö pidä oluen mausta?

        En pidä. Se ei ole koskaan ollut mun juttu.

        Tykkäätkö sinä oluesta, vai mikä on sun suosikki? Itse juon harvoin. Lonkero on suosikki.


      • tosi.typy kirjoitti:

        En pidä. Se ei ole koskaan ollut mun juttu.

        Tykkäätkö sinä oluesta, vai mikä on sun suosikki? Itse juon harvoin. Lonkero on suosikki.

        En ole ikinä opetellut juomaan olutta. Mutta nykyään se on jopa ihan siedettävän makuista. Pidän enemmän kuivasta omenasiideristä.

        En ymmärrä miten pystyin silloin 20vuotiaana juomaan päärynäsiideriä..enää en pysty🤮 liian makeata.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        En ole ikinä opetellut juomaan olutta. Mutta nykyään se on jopa ihan siedettävän makuista. Pidän enemmän kuivasta omenasiideristä.

        En ymmärrä miten pystyin silloin 20vuotiaana juomaan päärynäsiideriä..enää en pysty🤮 liian makeata.

        Itse en pysty juomaan siidereitä, en edes niitä kuivia. Onneksi meille kaikille on tarjolla vaihtoehtoja. 😀🥂


    • Anonyymi

      Oinas olen ja tuo menee kyllä niin pahasti pieleen, ettei oikein ole mahdollista pahemmin mennäkään. "OINAS
      vetää pään täyteen tunnissa, hoippuu sitten kokon ympärillä, kourii muita juhlijoita, lopulta keksii lähteä soutelemaan tai uimaan ja hänet on pakko tainnuttaa omaksi parhaakseen." Mä en ole juonut kännejä yli 15 vuoteen ja juhannuksena en koskaan. Jussi on oikeastaan yksi mielestäni kaikkein turhimmista juhlapyhistä. En ole ikinä koko juhannuksen ideaa tajunnut. En ole koskaan elämässäni kourinut ketään, edes kevyt kosketus ilman lupaa ei kuulu tapoihini (ei edes silloin kun olen ollut humalassa). Soutelustakaan en pidä. 😂

      • Joo se on hyvä ettei humalassa käy käsiksi. :)


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo se on hyvä ettei humalassa käy käsiksi. :)

        Jep, tasan kerran olen koskettanut toista ihmistä luvatta. Se oli selvinpäin ja kosketin olkavartta. Luin vietin väärin, mutta ehkä se ei ollut pahimman luokan ahdistelua, jos koskettaa miehen olkavartta. 🙂


    • Näyttääpi siltä, että aloituksesi otetaan tosikkomaisen jähmeästi vastaan. Minä en sitä, enkä tätä.. kun kuitenniin koko horoskooppihan on vain pelleilyä.

      • Anonyymi

        Eikö aloituksessa kysytty, että löytyykö tuttuja piirteitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö aloituksessa kysytty, että löytyykö tuttuja piirteitä?

        No joo.. mutta tarviiko kaikki ottaa niin kirjaimellisen vakavasti.. elämässä saa olla pilkettä silmäkulmassa..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No joo.. mutta tarviiko kaikki ottaa niin kirjaimellisen vakavasti.. elämässä saa olla pilkettä silmäkulmassa..

        Tietysti, mutta aika vaikea on löytää tuttuja piirteitä, jos tuo ei sovi lainkaan. Jos voisi valita noista jonkin, jonka voisin jotenkin itseeni vääntää, niin sitten Vesimies voisi sopia. Vaan kun en ole vesimies.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No joo.. mutta tarviiko kaikki ottaa niin kirjaimellisen vakavasti.. elämässä saa olla pilkettä silmäkulmassa..

        Tyttäreni on skorppioni todella jäykkä. Ei irtoo kenellekkään ei kiinnosta. Luukut kiinni ja pysyy😄 siinä teille skorppareita🙈


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni on skorppioni todella jäykkä. Ei irtoo kenellekkään ei kiinnosta. Luukut kiinni ja pysyy😄 siinä teille skorppareita🙈

        Skorpparit jaetaan kahteen ryhmään.. lokakuun ja marraskuun skorppareihin. Ovat kuin yö jä päivä.

        En itse usko horoskooppeihin, mutta astrologiassa voi olla jotakin perää. En tosin menisi siitäkään vannomaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No joo.. mutta tarviiko kaikki ottaa niin kirjaimellisen vakavasti.. elämässä saa olla pilkettä silmäkulmassa..

        Moi pirpana. Kaikki jutut elon aikana luettuani olen todennäköisesti yhteistyökumppanikelvoton

        >simiti,<


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Skorpparit jaetaan kahteen ryhmään.. lokakuun ja marraskuun skorppareihin. Ovat kuin yö jä päivä.

        En itse usko horoskooppeihin, mutta astrologiassa voi olla jotakin perää. En tosin menisi siitäkään vannomaan.

        Hän on kymmenes.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi pirpana. Kaikki jutut elon aikana luettuani olen todennäköisesti yhteistyökumppanikelvoton

        >simiti,<

        Höpsis.. et siä ole kelvoton ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on kymmenes.

        Eli marraskuun skorppareita.


    • Sitten meillä on sama horoskooppi onneks olkoon vaan. Mä oon syntyny 1.9. Ei tuo silti ainakaan omasta mielestä kovin hyvin kohdilleen osu korkeintaan osittain.😄.

      • Hihii mun ystäväkin on syntynyt juuri 1.9 😄 ilmankos olet tuollainen hyvinkin korrekti 😅


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Hihii mun ystäväkin on syntynyt juuri 1.9 😄 ilmankos olet tuollainen hyvinkin korrekti 😅

        Oikein hyvän ja hienon päivän on ystäväs osannut valita kyllä syntymälleen.😄. Siitä korrektista nyt sitten niin tiedä taas...no ehkä vähän tilanteesta riippuen.😁.


    • Anonyymi

      Tässäkin juhannushoroskooppi (huom. yhdyssana).

      OINAS
      Jostakin tuntemattomasta syystä oinas saa kohtauksen juuri juhannuspyhinä; kun muut haluavat lepoa ja rauhaa, aloittaa oinas piha-, remontti- ja metsätyöt samaan aikaan. Mökkimetsästä kantautuu alituinen jyrinä ja kolke, Jonseredin kiukkuiset soolot ja sirkkelin riivattu metakka. Oinaasta nähdään usein vain hikinen t-paidan selkämys, kun hän Forest Gumpina ahertaa metsässä kantojen kimpussa. Joskus hänen nähdään kiikuttavan lautapinkkaa olkapäällään, verkkarit mahan alla roikkuen ja perse vilkkuen. Vielä työntäyteisen päivän jälkeenkin hän puhisee intoa.
      Oinas käy häätämässä muut saunojat pihalle 120 asteen löylyillä - ja palaa entistä virkistyneempänä, mutta edelleen moottorisahaöljyn hajuisena, miettimään mihin purkaisi lopun energian. Mielessä voi käydä joko leikkimielinen naapurin pakettiauton keikauttaminen kumoon, tai sukulaisten nostelu pään päälle suorilta käsin.
      Jos oinas osallistuu trivial pursuitiin, kannattaa muiden pitää matalaa profiilia, sillä oinaalla on taipumus suuttuessaan lyödä nyrkillä pelilautaan niin että kadonneita arpakuutioita etsitään vielä ensimmäisenä adventtina.

      HäRKä
      Luonnollinen ja aistikas härkä tunnustautuu juhannusnudistiksi. Omaksi ilokseen, ja muiden kiusaksi, hän esiintyy ilman vaatteita - niin aatamin kuin eevankin puvussa. Siksi härän kannattaisi huolehtia kainaloiden ja alushousurajojen siisteydestä. Yleisön pyynnöstä tämä alaston grillimestari saattaa suostua pukemaan jotakin ylleen, esim. kesäisen vihreän mainoslippalakin. Kirkkoveneeseenkin hän yrittää tulla ilman rihmankiertämää. Kässä vaiheessa hänet yleensä poistetaan veneestä, vaikka keskellä järveä.
      Muiden mielestä on hauska katsella härkää, joka sieraimet suhisten polskuttaa kohti rantaa. Ystävät saattavat säälistä hoivata auringossa kasvonsa polttanutta härkää, mutta kukaan ei ole kiinnostunut voitelemaan ja viilentämään hänen tulikuumana ja riekaleisena hehkuvaa persettään.
      Toinen juhannuspäivä kuluukin ärtyneen punaista takamusta viilipytyssä dipaten. Härkä luo tuskastuneen ilmapiirin trivial pursuitiin, sillä hän miettii vastauksia tolkuttoman kauan. Lisäksi hän saattaa jurnuttaa että oikea vastaus onkin väärä, ja hänen vääränä pidetty vastaus taasen oikea - eikä anna millään periksi.

      Osa 1

      • Anonyymi

        Jatkuu, osa 2.

        KAKSOSET
        Kaksosia tarvitaan juhannuspyhien tiedotussihteerin virkaan. Tietotoimisto kulkee hyvin esim. povitaskussa, ja siellä käykin ehtymätön tekstiviestien kuhina. Liiterin taakse halkopinon päälle on kasattu tietsikka. meilipuolena tunnettu kaksonen hoitelee näppärästi sähköpostiliikennettä halon hakkuun lomassa. kaksonen seuraa koko ajan uutisia pitäen tilastoa mm. hukkuneista ja midsummerin murhista, tarkkailee säätiloja ja tiedustelee tuttavien juhannuksenviettoa maailmanlaajuisesti. On tärkeää ottaa puhelu vaikkapa serkkupojille kolumbiaan: ''onko siellä ilmoja pidellyt? hyvinkö siellä tarkenee - aurinko paistaa ja ruoho kasvaa kohisemalla?
        Kaksonen herättää tuskastumista trivial pursuit -pöydässä. Hän sekoilee koko ajan pelivuorojen kanssa, lukee samat kysymykset moneen kertaan ja sotkee kysymysten osa-alueiden värit: kun pitäisi kysyä pinkki viihdekysymys, hän tivaakin jääkiekkomaalin verkonsilmän halkaisijaa tukeutuen oranssiin kysymysalueeseen. Lisäksi hän pudottelee pelinappuloita alinomaa ja niitä poimiessaan kolhii koko ajan päätään pöydänkulmaan, aiheuttaen paheksuntaa karkealla noitumisellaan.

        RAPU
        Tämä on ravun juhlahetki: sydänkesän aurinko hellii lastaan oikein toden teolla, niin että kokonainen kesäpäiväkin seisahtuu. Rapu pukeutuu oman reviirinsä kansallispukuun ja tuohivirsuihin ja hänen kävellessään pienet tiukuset helkkävät kupeilla. Yltiöisänmaallisuus alkaa kuitenkin tökkiä vieraita ja dj väinämöisen kannel-karaoke saa aikaan haukotusta. Syvästi mielensä pahoittaneena rapu ryntää läheiseen vesakkoon pelaamaan muinaissuomalaista roolipeliä - yksin. Tai saattaapa hän sännätä nyyhkyttäen saabiin kuuntelemaan raita karpon cd-levyä. Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen; kuinka tolaltaan mennyt rapu saadaan elvytettyä?
        Hyvä niksi on houkutella rapu pelaamaan trivial pursuitia. Pelaajat sopivat edeltä käsin, että ravun yleensä niin ympäripyöreät vastaukset kelpuutetaan tällä kertaa. Kun häneltä kysytään ''kuka unohtumaton mykkäelokuvan suuri tähti esitti pääosaa elokuvassa diktaattori'', on vastaukseksi hyväksyttävä vilpittömän innostunut änkytys ''se...se...sese...viiksekäs!''

        LEIJONA
        Leijona on juhannuksen primus motor ja luojahenki, jonka tehtävänä on ''aloittaa'', eikä suinkaan ''saattaa loppuun''. Leijona paistattaa mielellään päivää rantakalliolla, kun muut ahertavat yhteisen hyvän eteen ja pystyttävät juhannuskoivuja hyttysverkot päässään. Leijona heittää huolettomasti pirtin pöytään stockan herkusta ostetun, 600km hiilihappojäissä matkustaneen gnuantiloopin fileen...mutta delegoi sen valmistamisen muille.
        Leijona sytyttää ensimmäisen puun savusaunan uuniin...mutta jättää sukulaismiehet yskimään ja huolehtimaan jatkolämmityksestä. Leijona laittaa tulet kokkoon cartierin kultasytkärillä...mutta antaa kyläläisten hoitaa tulen vartioimisen. Leijona on helppo tunnistaa onkimadonkaivajien seurueesta; kun muut kääntävät peltoa, seisoo leijona gaultierin valkoisissa satiinifarkuissa sivummalla ja hoputtaa pitämään kiirettä.
        Hän ei osallistu mihinkään niin triviaaliin kuin trivial pursuit. Sen sijaan hän jakelee auliisti vastauksia sivusta ja voivottelee dramaattisesti jos joku heikompiälyinen ei näytä keksivän ratkaisua.


        NEITSYT
        Neitsyt puuhastelee omien ravintoainetaulukoiden ja raaka-aineiden kanssa. Pokerinaamalla hän ilkeää väittää että vesikrassilähdevedessä on maukkaampaa kuin pariloidut ankanlanteet tyrnikermakastikkeessa.
        Neitsyt ottaa vakavasti kansanperinteen juhannustaiat. Hän kurkkii lähteet ja kaivot, jopa puuceen aluset saadakseen vihiä tulevasta puolisosta. Hän on valmis laittamaan kalanperkausjätteet tyynynsä alle nähdäkseen unessa Sen Oikean. Mikään ei myöskään estä neitsyttä kierimästä alastomana lantatunkiolla puolenyön aikaan.
        Yhteisillä aterioilla neitsyt kyttää muiden hygieniaa: ovatko kaikki varmasti pesseet kätensä ennen ruokailua. tähän hän ei saa koskaan 100% vastausta, sillä vesihanojen puuttumisesta johtuen seuranta on vaikeaa. On vain luotettava siihen, että makkaranpaistaja huuhtaisi näppejään järvessä käytyään ensin heittämässä vettä koivikon takana.
        Trivial pursuitissa neitsyt vaatii tarkentavia jatkokysymyksiä ja analysoi herkeämättä muiden vastauksia. Hän löytää kysymyksenasettelusta jatkuvasti virheitä, uhoten haastavansa koko pelifirman oikeuteen harhaoppien levittämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu, osa 2.

        KAKSOSET
        Kaksosia tarvitaan juhannuspyhien tiedotussihteerin virkaan. Tietotoimisto kulkee hyvin esim. povitaskussa, ja siellä käykin ehtymätön tekstiviestien kuhina. Liiterin taakse halkopinon päälle on kasattu tietsikka. meilipuolena tunnettu kaksonen hoitelee näppärästi sähköpostiliikennettä halon hakkuun lomassa. kaksonen seuraa koko ajan uutisia pitäen tilastoa mm. hukkuneista ja midsummerin murhista, tarkkailee säätiloja ja tiedustelee tuttavien juhannuksenviettoa maailmanlaajuisesti. On tärkeää ottaa puhelu vaikkapa serkkupojille kolumbiaan: ''onko siellä ilmoja pidellyt? hyvinkö siellä tarkenee - aurinko paistaa ja ruoho kasvaa kohisemalla?
        Kaksonen herättää tuskastumista trivial pursuit -pöydässä. Hän sekoilee koko ajan pelivuorojen kanssa, lukee samat kysymykset moneen kertaan ja sotkee kysymysten osa-alueiden värit: kun pitäisi kysyä pinkki viihdekysymys, hän tivaakin jääkiekkomaalin verkonsilmän halkaisijaa tukeutuen oranssiin kysymysalueeseen. Lisäksi hän pudottelee pelinappuloita alinomaa ja niitä poimiessaan kolhii koko ajan päätään pöydänkulmaan, aiheuttaen paheksuntaa karkealla noitumisellaan.

        RAPU
        Tämä on ravun juhlahetki: sydänkesän aurinko hellii lastaan oikein toden teolla, niin että kokonainen kesäpäiväkin seisahtuu. Rapu pukeutuu oman reviirinsä kansallispukuun ja tuohivirsuihin ja hänen kävellessään pienet tiukuset helkkävät kupeilla. Yltiöisänmaallisuus alkaa kuitenkin tökkiä vieraita ja dj väinämöisen kannel-karaoke saa aikaan haukotusta. Syvästi mielensä pahoittaneena rapu ryntää läheiseen vesakkoon pelaamaan muinaissuomalaista roolipeliä - yksin. Tai saattaapa hän sännätä nyyhkyttäen saabiin kuuntelemaan raita karpon cd-levyä. Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen; kuinka tolaltaan mennyt rapu saadaan elvytettyä?
        Hyvä niksi on houkutella rapu pelaamaan trivial pursuitia. Pelaajat sopivat edeltä käsin, että ravun yleensä niin ympäripyöreät vastaukset kelpuutetaan tällä kertaa. Kun häneltä kysytään ''kuka unohtumaton mykkäelokuvan suuri tähti esitti pääosaa elokuvassa diktaattori'', on vastaukseksi hyväksyttävä vilpittömän innostunut änkytys ''se...se...sese...viiksekäs!''

        LEIJONA
        Leijona on juhannuksen primus motor ja luojahenki, jonka tehtävänä on ''aloittaa'', eikä suinkaan ''saattaa loppuun''. Leijona paistattaa mielellään päivää rantakalliolla, kun muut ahertavat yhteisen hyvän eteen ja pystyttävät juhannuskoivuja hyttysverkot päässään. Leijona heittää huolettomasti pirtin pöytään stockan herkusta ostetun, 600km hiilihappojäissä matkustaneen gnuantiloopin fileen...mutta delegoi sen valmistamisen muille.
        Leijona sytyttää ensimmäisen puun savusaunan uuniin...mutta jättää sukulaismiehet yskimään ja huolehtimaan jatkolämmityksestä. Leijona laittaa tulet kokkoon cartierin kultasytkärillä...mutta antaa kyläläisten hoitaa tulen vartioimisen. Leijona on helppo tunnistaa onkimadonkaivajien seurueesta; kun muut kääntävät peltoa, seisoo leijona gaultierin valkoisissa satiinifarkuissa sivummalla ja hoputtaa pitämään kiirettä.
        Hän ei osallistu mihinkään niin triviaaliin kuin trivial pursuit. Sen sijaan hän jakelee auliisti vastauksia sivusta ja voivottelee dramaattisesti jos joku heikompiälyinen ei näytä keksivän ratkaisua.


        NEITSYT
        Neitsyt puuhastelee omien ravintoainetaulukoiden ja raaka-aineiden kanssa. Pokerinaamalla hän ilkeää väittää että vesikrassilähdevedessä on maukkaampaa kuin pariloidut ankanlanteet tyrnikermakastikkeessa.
        Neitsyt ottaa vakavasti kansanperinteen juhannustaiat. Hän kurkkii lähteet ja kaivot, jopa puuceen aluset saadakseen vihiä tulevasta puolisosta. Hän on valmis laittamaan kalanperkausjätteet tyynynsä alle nähdäkseen unessa Sen Oikean. Mikään ei myöskään estä neitsyttä kierimästä alastomana lantatunkiolla puolenyön aikaan.
        Yhteisillä aterioilla neitsyt kyttää muiden hygieniaa: ovatko kaikki varmasti pesseet kätensä ennen ruokailua. tähän hän ei saa koskaan 100% vastausta, sillä vesihanojen puuttumisesta johtuen seuranta on vaikeaa. On vain luotettava siihen, että makkaranpaistaja huuhtaisi näppejään järvessä käytyään ensin heittämässä vettä koivikon takana.
        Trivial pursuitissa neitsyt vaatii tarkentavia jatkokysymyksiä ja analysoi herkeämättä muiden vastauksia. Hän löytää kysymyksenasettelusta jatkuvasti virheitä, uhoten haastavansa koko pelifirman oikeuteen harhaoppien levittämisestä.

        Vieläkin jatkuu, osa 3


        VAAKA
        Juhannus on silkkaa painajaista vaa''alle - koko viikonloppu erämaassa ilman juoksevaa vettä, sähköä ja sisävessaa. Siinä hän yrittää itkua tuhertaen muodostaa jonkinlaista kokonaiskuvaa naamastaan kahden sentin naarmuisesta peilinsirpaleesta. Hän rullaa silmät kosteina käpyjä tukkaansa saadakseen edes pienet edvin laineet otsalle.
        Ulkovessa on vaa''alle kauhistus, niinpä hän laittaa käytöstä poistetusta rehuämpäristä itselleen väliaikaiset saniteettitilat ja käyttää kastelukannua käsisuihkuna. Uimaan hän ei mene missään nimessä, sillä jalkaan saattaa takertua vedenalainen, limainen ahvenruoho.
        Pyhien aikana vaa''an niska jämähtää lukkoon siksi, että hän on vetänyt päätään äkkinykäisyllä taaksepäin joka kerta kun pullo on kiertänyt ringissä omalle kohdalle. Myös automaattinen nenän nyrpistely jää päälle useammaksi päiväksi.
        Trivial pursuitia pelattaessa vaaka on yksi ei-toivotuimmista pelaajista; hän ei pysty antamaan yhtään vastausta muuttamatta mieltään. Kun lopullinen vastaus osoittautuu vääräksi, hän yrittää koota tietämyksensä rippeet toteamalla: ''sitähän minä juuri ensiksi ehdotinkin.''

        SKORPIONI
        Skorpionin nähdään juhannuksena kulkevan kahteen suuntaan: heinälatoon tai heinäladosta pois, sillä hän on intohimoisesti vihkiytynyt heinälatoromantiikkaan. On kiusallista katsella hänen hiuksistaan roikkuvia heinänkorsia. Välillä skorpioni käy saunassa hakkaamassa itseään (usein myös muita) vimmatusti vastalla. Näin skorpioni antaa itselleen synninpäästön - aivan kuten martti luther aikoinaan kurittaessaan omaa lihaansa.
        Skorpionia ärsyttää kevyt kahvipöytäkeskustelu; niinpä hän haluaa muistuttaa muita juhannuksen syvimmästä merkityksestä. Kermavaahto suusta pursuten ja silmät palaen hän kertoo narttumaisen salomen ketkuttelusta ja johannes kastajan mestauksesta, saaden suvun pikkuväen pillahtamaan itkuun ja takertumaan peloissaan äiskän hameenhelmaan.
        Trivial pursuitissa skorpioni on jopa paranoidinen; hän kuvittelee että muut pelaajat ovat järjestäneet juuri hänelle vaikeimmat kysymykset. Todellisuudessa hänellä on vain huono säkä joutua sahaamaan urheilun ja maantieteen välillä, kun muut liikuttelevat palikoitaan iskelmän ja elokuvan parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkin jatkuu, osa 3


        VAAKA
        Juhannus on silkkaa painajaista vaa''alle - koko viikonloppu erämaassa ilman juoksevaa vettä, sähköä ja sisävessaa. Siinä hän yrittää itkua tuhertaen muodostaa jonkinlaista kokonaiskuvaa naamastaan kahden sentin naarmuisesta peilinsirpaleesta. Hän rullaa silmät kosteina käpyjä tukkaansa saadakseen edes pienet edvin laineet otsalle.
        Ulkovessa on vaa''alle kauhistus, niinpä hän laittaa käytöstä poistetusta rehuämpäristä itselleen väliaikaiset saniteettitilat ja käyttää kastelukannua käsisuihkuna. Uimaan hän ei mene missään nimessä, sillä jalkaan saattaa takertua vedenalainen, limainen ahvenruoho.
        Pyhien aikana vaa''an niska jämähtää lukkoon siksi, että hän on vetänyt päätään äkkinykäisyllä taaksepäin joka kerta kun pullo on kiertänyt ringissä omalle kohdalle. Myös automaattinen nenän nyrpistely jää päälle useammaksi päiväksi.
        Trivial pursuitia pelattaessa vaaka on yksi ei-toivotuimmista pelaajista; hän ei pysty antamaan yhtään vastausta muuttamatta mieltään. Kun lopullinen vastaus osoittautuu vääräksi, hän yrittää koota tietämyksensä rippeet toteamalla: ''sitähän minä juuri ensiksi ehdotinkin.''

        SKORPIONI
        Skorpionin nähdään juhannuksena kulkevan kahteen suuntaan: heinälatoon tai heinäladosta pois, sillä hän on intohimoisesti vihkiytynyt heinälatoromantiikkaan. On kiusallista katsella hänen hiuksistaan roikkuvia heinänkorsia. Välillä skorpioni käy saunassa hakkaamassa itseään (usein myös muita) vimmatusti vastalla. Näin skorpioni antaa itselleen synninpäästön - aivan kuten martti luther aikoinaan kurittaessaan omaa lihaansa.
        Skorpionia ärsyttää kevyt kahvipöytäkeskustelu; niinpä hän haluaa muistuttaa muita juhannuksen syvimmästä merkityksestä. Kermavaahto suusta pursuten ja silmät palaen hän kertoo narttumaisen salomen ketkuttelusta ja johannes kastajan mestauksesta, saaden suvun pikkuväen pillahtamaan itkuun ja takertumaan peloissaan äiskän hameenhelmaan.
        Trivial pursuitissa skorpioni on jopa paranoidinen; hän kuvittelee että muut pelaajat ovat järjestäneet juuri hänelle vaikeimmat kysymykset. Todellisuudessa hänellä on vain huono säkä joutua sahaamaan urheilun ja maantieteen välillä, kun muut liikuttelevat palikoitaan iskelmän ja elokuvan parissa.

        Ja vieläkin, osa 4


        JOUSIMIES
        Suvun Folke West - best in the west - on saapunut juhannuksen viettoon. Ja kylläpä riittääkin tarinaa kokopyhien ajaksi puolen vuoden maailmanympärysmatkalta - luvassa jousimiehen seikkailut maalla & merellä & ilmassa, kaikilla viidellä mantereella. Muita ärsyttää pelkästään jo se, kun jousimies näprää päivettyneissä hyppysissään tikutaku-heimon uhanalaisesta viirupääoravan hännästä valmistamaa avaimenperää. Jousimies antaa kovasti arvoa paikalliselle käsityölle.
        Ruokapöydässä hän rassaa muiden hermoja pyytämällä koko ajan eksoottisia ruokia, vaikka tietää ettei grillimakkaraa kummempaa särvintä ole tarjolla.
        Trivial pursuitissa jousimiestä raivostuttaa suunnattomasti muiden heikko yleistietämys asiassa kuin asiassa. Hän tuntee lähinnä halveksuntaa kun joku yrittää saada armopisteitä mitä säälittävimmillä selityksillä. ''arpa on heitetty,'' hän naurahtaa kuubalainen sikari hampaidensa välissä ja rummuttaa huolettomasti etnisiä rytmejä jykeviin, valkoisiin & valolta suojattuihin reisiinsä.

        KAURIS
        Kauriilla on vaikeuksia heittäytyä irti arjesta ja työroolistaan. Rennoimmillaan hän on paljasjaloin, mutta puku päällä ja solmio kireällä. Rouvaskauris puolestaan heittää löylyäkin nylon-sukissa ja hinkkaa vampulla sukkanauhojen välit (täydellinen alastomuus merkitsisi mikrokosmostasolla maailmankuvan järkkymistä). Koko luomakunta aistii kauriin kireyden, ja kuin kiusallaan järjestää hänelle tepposia: sanka katkeaa ämpäristä vedenhakumatkalla, muurahainen toisensa jälkeen pureutuu jalkaterään, ampiainen pujahtaa paidankauluksesta sisään alkaen riehua paniikinomaisesti suljetussa tilassa... lukemattomat ovat luonnon konstit opettaa tätä tunnollista ahertajaa rentoutumaan.
        Kauriin mielestä trivial pursuitin pelaaminen on jonninjoutavaa ajanhukkaa; se ei tuota eikä hyödytä mitään. Mieluummin hän lähtee katsastamaan metsästä tulevia marjastus- ja sienestyspaikkoja. Kauris on kerennyt latistamaan tunnelman kesän herkimpänä hetkenä, todetessaan että ilmassa on jo syksyn tuntua. Tästä hyvästä hän joutuu loppukesästä hirvikärpästen maalitauluksi.

        VESIMIES
        Vesimies uskaltaa rikkoa rajoja yhteisinä juhlahetkinä. Hän haluaa muuttaa ruokailutapoja, tuoda vaihtelua musiikkikulttuuriin ja aiheuttaa lähinnä kaaosta maailmankatsomusten alueella. ''Kuka perkele laittoi buddha-patsaan istumaan kiukaalle? Miten tässä tangomarkkinat -cd-kotelossa on kandaharin mieskuoron livetaltiointi? Ja mitä nämä auyrveda-kabanossit ovat olevinaan?'' kaikuvat kiihtyneet kovistelut vesimiehen kuuroille korville. Vesimies tarkoittaa vain hyvää; hän haluaa ravistella traditionaalisia suomalaisia tapoja ja tottumuksia.
        Trivial pursuitissa hän kauhistelee kysymysten kapea-alaisuutta. Hän jopa kieltäytyy pelistä, jos e sattuu olemaan yli-ikäinen painos. Hän on tosikko, eikä osaa ottaa huumorilla jos pelissä venäjästä käytetään vanhaa nimitystä neuvostoliitto. Myöskään miss suomi -aiheiset kysymykset eivät tyydytä, sillä suhdanteet miss suomien parisuhdeosastolla ovat muuttuneet jo useaan kertaan. Päihtynyt vesimies jankuttaa koko illan pelin reaaliaikaan saattamisesta ja hymyilee huvittuneena seurapelin vanhanaikaisuudelle - päivän sana on virtual pursuit, jossa koko maailma voi pelata yhtaikaa.

        KALAT
        Kala on päättänyt hankkia pientä taskurahaa tänä juhannuksena. Hän on järjestänyt saunaan ''löylynhenki kertoo kohtalosi'' -tyyppisen pienimuotoisen kiuas-konsultaation: saunojat saavat heittää löylyä vuolukivisen tonttu-ukon niskaan ja kala mukamas kanavoi tämän sihinää. Jossain välissä hän käy heittämässä maahismeditaation lähimetsässä ja hengailee keijujen kanssa niityllä.
        Hän yrittää pelata myös vasten muiden tahtoa trivial pursuitia, saaden lopultakin aikaan vain kiristyneitä mielialoja...väittäessään että kaikkiin kysymyksiin käyvät periaatteessa kaikki vastaukset, sillä kaikki on yhtä ja ettei taiteella ja maantieteellä ole suurtakaan eroa - metafyysisellä tasolla. Tässä vaiheessa kala poistetaan pakkokeinoin pöydästä.
        Aamulla kala on säälittävä näky toikkaroidessaan rantakivillä; hän sohii vimmatusti hiilihangolla tyyntä järvenpintaa väittäen miekkailevansa itsensä ahdin kanssa. Yleisö toivoo vimmatusti kalan liukastuvan ja mäiskähtävän vaatteet päällä veteen.


      • Anonyymi

        No nyt meni ainakin tämän oinaan kohdalla vielä enemmän pieleen kuin tuo aiempi. Minä muka saisin jonkun työpiikin lomapäivänä, ennemmin helvetti jäätyy. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt meni ainakin tämän oinaan kohdalla vielä enemmän pieleen kuin tuo aiempi. Minä muka saisin jonkun työpiikin lomapäivänä, ennemmin helvetti jäätyy. 😂

        Kopioin joltain horoskooppifoorumilta kokonaan, joku astro.fi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt meni ainakin tämän oinaan kohdalla vielä enemmän pieleen kuin tuo aiempi. Minä muka saisin jonkun työpiikin lomapäivänä, ennemmin helvetti jäätyy. 😂

        Joo ei täsmää tähänkään oinaaseen 😅


    • Anonyymi

      Vesi mies on esimies. Osuu nappiin💗

      • Anonyymi

        Paljon osuu maaliin mullakin.

        -vesimies mies


    • Kainen maailman horoskooppia. Katoin just noita merkkejä ja siellä oli sellanenkin kun Cancer eli syöpä. Kuka haluaa olla horoskooppimerkiltään SYÖPÄ. Ja muutenkin ne merkit miten sattuu.

      • Anonyymi

        Se cancer on kreikan kielestä, ei englannista! Se on rapu eli krapu eikä syöpä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se cancer on kreikan kielestä, ei englannista! Se on rapu eli krapu eikä syöpä!

        No mä ihmettelinkin miten ne oli miten sattuu.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No mä ihmettelinkin miten ne oli miten sattuu.

        Siispä yleissivistäviä opintoja kohden.


    • Tuo osuu niin pieleen, että pitää kirjoittaa oma perustuen seuraaviin komponentteihin:

      - metsä, rauha
      - järvi, palju, sublauta
      - hyvää ruokaa, pitkät unet, lenkkeilyä, onkimista
      - hiljaisuus (paitsi mölyävät lapset)
      - parin kuution kokko (jos ei ole palovaroitusta tai rankkasadetta)
      - jos ihan villiintyy, rosvopaistia ja lasi viiniä

    • Rapu🦀- ei pidä lainkaan paikkaansa, ei sitten vähääkään. Satun olemaan töissä tänä juhannuksena, joten en alkoholia juo tietenkään 😄
      Mutta jos viettäisin juhannusta humalassa, niin ensinnäkin minä juon aivan kohtuullisesti. En kovaan känniin ikinä. Sellaiseen nousuhumalaiseen hiprakkaan saakka vain.
      Silloin en itke, vaan olen aika hilpeä ja teen tuttavuutta tuikituntemattomien kanssa.
      Kohtuullisesta alkoholin määrästä johtuen en myöskään sammu 😌

      • Anonyymi

        Vitsihän koko aloitus onkin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitsihän koko aloitus onkin...

        No shit sherlock.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        No shit sherlock.

        Ahaa.

        "Rapu🦀- ei pidä lainkaan paikkaansa, ei sitten vähääkään. Satun olemaan töissä tänä juhannuksena, joten en alkoholia juo tietenkään"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa.

        "Rapu🦀- ei pidä lainkaan paikkaansa, ei sitten vähääkään. Satun olemaan töissä tänä juhannuksena, joten en alkoholia juo tietenkään"

        Niin?


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Niin?

        Ajattale, sitten lue uudelleen ja ajattele vielä pari kertaa. Kyllä se vielä siitä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattale, sitten lue uudelleen ja ajattele vielä pari kertaa. Kyllä se vielä siitä...

        Aloitus voi olla vitsi, mitä jos mun kommenttikin on? mietippä sitä 😏


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Aloitus voi olla vitsi, mitä jos mun kommenttikin on? mietippä sitä 😏

        Et usko itsekään väitteeseesi.

        Rapu🦀- ei pidä lainkaan paikkaansa, ei sitten vähääkään. Satun olemaan töissä tänä juhannuksena, joten en alkoholia juo tietenkään 😄
        Mutta jos viettäisin juhannusta humalassa, niin ensinnäkin minä juon aivan kohtuullisesti. En kovaan känniin ikinä. Sellaiseen nousuhumalaiseen hiprakkaan saakka vain.
        Silloin en itke, vaan olen aika hilpeä ja teen tuttavuutta tuikituntemattomien kanssa.
        Kohtuullisesta alkoholin määrästä johtuen en myöskään sammu 😌


    • Kauris. Tosin tänä juhannuksena tuo skuuppi ei toimi, koska aion viettää yksinäisen cityjussin. Tietenkin juoksen terdeillä ja baareissa sekoilemassa kaikki ne pitkät pyhät, mutta en ota sinne kavereita mukaan, muuten saattavat vielä raahata kumppaninsakin ja sitten tietenkin kourin sitä. Mitäs toi sen siihen tarjolle, mokoma torvelo 😂

      • Suurpellon ostariin avatussa Vaappuvassa Ankassa on loistavat olut- ja viskivalikoimat. Sinne menisin heti jos ei taksi kotiin tulis liian kalliiksi.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Suurpellon ostariin avatussa Vaappuvassa Ankassa on loistavat olut- ja viskivalikoimat. Sinne menisin heti jos ei taksi kotiin tulis liian kalliiksi.

        Aaaa, kiitos vinkistä 👍
        Tosin kyllä sieltä jo ihan vain tähän naapurikylään Suvelaankin tulee taksille hintaa, niin tarttee kyllä vähän miettiä vielä. Sulla tietenkin tilanne on vielä haastavampi 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, kiitos vinkistä 👍
        Tosin kyllä sieltä jo ihan vain tähän naapurikylään Suvelaankin tulee taksille hintaa, niin tarttee kyllä vähän miettiä vielä. Sulla tietenkin tilanne on vielä haastavampi 😁

        Tuubilla Espoon Keskuksesta Kivenlahteen ja takasin?


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Tuubilla Espoon Keskuksesta Kivenlahteen ja takasin?

        Suurpelto menee toiseen suuntaan, tarttis kiskaista ittensä Keskuksesta varmaan Niittykumpuun, tosin ei tuubilla vaan onnikalla ja sitten Niittarista vaihdolla Suurpeltoon. Hirveetä vekslaamista ja yöllä on ihan turha kuvitella pääsevänsä kotiin muuten kuin käymällä lähtöruudussa eli Helsingissä tai vähintäänkin Pasilassa. Taksi alkaa tuossa kohtaa kuulostaa ihan mielekkäältä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Suurpelto menee toiseen suuntaan, tarttis kiskaista ittensä Keskuksesta varmaan Niittykumpuun, tosin ei tuubilla vaan onnikalla ja sitten Niittarista vaihdolla Suurpeltoon. Hirveetä vekslaamista ja yöllä on ihan turha kuvitella pääsevänsä kotiin muuten kuin käymällä lähtöruudussa eli Helsingissä tai vähintäänkin Pasilassa. Taksi alkaa tuossa kohtaa kuulostaa ihan mielekkäältä 😂

        Aha, eihän se ole Kivenlahdessa päinkään sitten.. sotkin jotenkin. No, überillä pääsee kohtuuhinnalla.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Aha, eihän se ole Kivenlahdessa päinkään sitten.. sotkin jotenkin. No, überillä pääsee kohtuuhinnalla.

        Kontaten vielä halvemmalla jos lähtee matkaan shortseissa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Suurpelto menee toiseen suuntaan, tarttis kiskaista ittensä Keskuksesta varmaan Niittykumpuun, tosin ei tuubilla vaan onnikalla ja sitten Niittarista vaihdolla Suurpeltoon. Hirveetä vekslaamista ja yöllä on ihan turha kuvitella pääsevänsä kotiin muuten kuin käymällä lähtöruudussa eli Helsingissä tai vähintäänkin Pasilassa. Taksi alkaa tuossa kohtaa kuulostaa ihan mielekkäältä 😂

        E-keskushan pääsee bussilla suoraan Suurpentoon, eikä kestä edes kauan (parikyt minsaa?) ja lisäks Keran tai Kauniaisen asemalta menee taatusti 500-alkuisia linjoja myös. Etelä-Espoon julkiset toimii… eikä matka Kauniaisen juna-asemalta Suurpeltoon ole edes niin pitkä ettei sitä kävelisi (jos ei ole kohtuuttomassa sivuaskeleessa),

        Olen lapsena hiihtånyt monta kertaa Suurpeltoa edesrakaisin monta-monta kertaa. Sillon se oli kyllä Henttaa ja pelkkää peltoa ja metsää. .


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Aha, eihän se ole Kivenlahdessa päinkään sitten.. sotkin jotenkin. No, überillä pääsee kohtuuhinnalla.

        Isäntä on näköjään hengissä…


      • Citrinella kirjoitti:

        E-keskushan pääsee bussilla suoraan Suurpentoon, eikä kestä edes kauan (parikyt minsaa?) ja lisäks Keran tai Kauniaisen asemalta menee taatusti 500-alkuisia linjoja myös. Etelä-Espoon julkiset toimii… eikä matka Kauniaisen juna-asemalta Suurpeltoon ole edes niin pitkä ettei sitä kävelisi (jos ei ole kohtuuttomassa sivuaskeleessa),

        Olen lapsena hiihtånyt monta kertaa Suurpeltoa edesrakaisin monta-monta kertaa. Sillon se oli kyllä Henttaa ja pelkkää peltoa ja metsää. .

        Ohhoh, kiitos vinkistä! Olen niin umpiautoilija, että mikään muu kuin kiskobussi ei mahdu logiikkaani, kas kun en siis itse olisi niitä onnikkoja ajamassa, mikä ylipäänsä on loistava juttu koko Suomen kannalta 24/7/365.

        Tosin luultavammin pidän juhannuksena ns. tylsää eli otan hyvin iisisti ja käyn luonnossa liikkumassa. Kahteen kuukauteen olen ollut yhden viikonlopun kotona ja taas ensi viikonloppunakin pitää mennä mökille nurmikkoa ajelemaan yms., niin alkaa olla tilausta sille cityjuhannukselle 😂


      • Citrinella kirjoitti:

        Isäntä on näköjään hengissä…

        Sikäli kuin annus horibilis antaa myöten. 2,5 kk lomaa nyt, järjestin vähän asioita.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ohhoh, kiitos vinkistä! Olen niin umpiautoilija, että mikään muu kuin kiskobussi ei mahdu logiikkaani, kas kun en siis itse olisi niitä onnikkoja ajamassa, mikä ylipäänsä on loistava juttu koko Suomen kannalta 24/7/365.

        Tosin luultavammin pidän juhannuksena ns. tylsää eli otan hyvin iisisti ja käyn luonnossa liikkumassa. Kahteen kuukauteen olen ollut yhden viikonlopun kotona ja taas ensi viikonloppunakin pitää mennä mökille nurmikkoa ajelemaan yms., niin alkaa olla tilausta sille cityjuhannukselle 😂

        Vähän sama juttu, kun ajoin kortin 2007, sen jälkeen ole julkista käyttänyt kuin nyt kun töissä ei parkkimahdollisuutta, E-keskuksesta/Tuomarilasta pääsee näköjään yllättävän näppärästi ja nopeasti Turun motaria pitkin moneen paikkaan nopeammin kuin autolla (ja nopeammin kuin Länsiväylän kautta). Hieman on yllättänyt.


      • Citrinella kirjoitti:

        Vähän sama juttu, kun ajoin kortin 2007, sen jälkeen ole julkista käyttänyt kuin nyt kun töissä ei parkkimahdollisuutta, E-keskuksesta/Tuomarilasta pääsee näköjään yllättävän näppärästi ja nopeasti Turun motaria pitkin moneen paikkaan nopeammin kuin autolla (ja nopeammin kuin Länsiväylän kautta). Hieman on yllättänyt.

        Julkisten osalta tämä on yllättävän hyvä paikka asua, se on tullut noiden onnikoiden osalta havaittua, että melkein minne vain pääsee suorallakin yhteydellä. Siihen päälle vielä junat, niin avot.

        Länäri on ruuhkissa toivoton, Turtsakin vetää paremmin ja nyt kun Helsingin päässä on se uusi tutkatolppa, niin liikenne on kummasti tasaantunut ja valoristeys vetää ihan hyvin.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Sikäli kuin annus horibilis antaa myöten. 2,5 kk lomaa nyt, järjestin vähän asioita.

        No se onkin kunnioitettava määrä lomaa. Luulisi kauhujen karkoittuvan. Suosittelen pitkää kokovartalohierontaa heti alkuun, niin poistuu isommat fyysiset jännitykset kropasta ja on helpompi rentoutua.


      • Mä melkein voisin arvella miten päin tässä sun kohdallasi kävis🤭😉


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mä melkein voisin arvella miten päin tässä sun kohdallasi kävis🤭😉

        Taidan kyllä ottaa vaan rennosti kotona ja luonnossa, on melkoista haipakkaa koko kesä ennen elokuun loppupäätä. Tulee saaketti hiki ja läkähdys 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Taidan kyllä ottaa vaan rennosti kotona ja luonnossa, on melkoista haipakkaa koko kesä ennen elokuun loppupäätä. Tulee saaketti hiki ja läkähdys 😂

        Mitäs oot tuollainen duraselpupu🤭


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mitäs oot tuollainen duraselpupu🤭

        No pitää ottaa ilo irti elosta, mutta on pakko saada ainakin kaksi hiljaista viikonloppua kesään, sellaisia ettei ole mitään menoa eikä tartte mökillä tapella nurmikon/heinikon kanssa. Juhannus on yksi niistä, jos toinen sitten heinäkuulla... Ehkä 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        No pitää ottaa ilo irti elosta, mutta on pakko saada ainakin kaksi hiljaista viikonloppua kesään, sellaisia ettei ole mitään menoa eikä tartte mökillä tapella nurmikon/heinikon kanssa. Juhannus on yksi niistä, jos toinen sitten heinäkuulla... Ehkä 🤣

        Juu tietenkin. Mutta on myös hyvä jos osaa kuunnella itseään, että nyt tarvitsee taukoa.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu tietenkin. Mutta on myös hyvä jos osaa kuunnella itseään, että nyt tarvitsee taukoa.

        Kyllä sitä tarttee, sen verran on menoja ja kuitenkin pitäisi työtkin jaksaa hoitaa muiden lomaillessa, niin ei voi viikollakaan vain kaivaa napaansa 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä sitä tarttee, sen verran on menoja ja kuitenkin pitäisi työtkin jaksaa hoitaa muiden lomaillessa, niin ei voi viikollakaan vain kaivaa napaansa 😁

        🤗🤗🤗


    • Anonyymi

      Nyt oli viinamiehen omasta päästään keksimä horoskooppi. Eli täysin pieleen meni.

      - Sheena

      • Tämä onkin tällainen humoristinen horoskooppi🤗 viinamies voi olla ylpeä😂👍🏼


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe