Kuuluuko parisuhteeseen yhtään mustasukkaisuutta?

Anonyymi-ap

Kysytäämpä täältäkin.

Mieheni sanoi että ei ole koskaan ollut minusta mustasukkainen, eikä olisi vaikka lähtisin menemään.

Mitä tästä pitäisi ajatella?

27

436

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisin huolissani. Riippuu monesta asiasta tosin.

    • Ei se ihan terveeltäkään kuulosta.

      • Anonyymi

        Se on tunne mitä on hyvä opetella käsittelemään pieni mustasukkaisuus kuitenkin osoittaa jo toiselle että ainakin edes välittää


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä olisi mustasukkaisuudesta, jos toinen lähtee menemään? En minäkään silloin mustasukkainen olisi. Eiväthän toisen asiat silloin enää minulle vähäisimmässäkään määrin kuulu. Surullinen olisin kyllä, mutta en mustasukkainen.

      Tosin en ole muutenkaan mustasukkainen. Minusta mustasukkaisuus ei ole normaalia ihmisen käytöstä. Epävarma saa olla, varsinkin suhteen alussa ja ne asiat pitää selvittää ja molemmilla olla turvallinen olo. Sen jälkeen koen mahdollisen mustasukkaisuuden loukkaukseksi ja epäluottamuksenosoitukseksi itseäni kohtaan.

      • Anonyymi

        Minulle toisen mustasukkaisuus kertoo siitä etten ole itsestäänselvyys. Nyt lähinnä tuntuu siltä että toiselle olisi ihan se ja sama lähdenkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle toisen mustasukkaisuus kertoo siitä etten ole itsestäänselvyys. Nyt lähinnä tuntuu siltä että toiselle olisi ihan se ja sama lähdenkö.

        Minulle se taas on suora ja todella paha loukkaus minua kohtaan. En näe mustasukkaisuudesta mitään positiivista, se on vain loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle toisen mustasukkaisuus kertoo siitä etten ole itsestäänselvyys. Nyt lähinnä tuntuu siltä että toiselle olisi ihan se ja sama lähdenkö.

        Ja siis tosiaan epäluottamuksen osoitus. Jos minuun ei kerta kykene luottamaan, niin parempi sitten erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle se taas on suora ja todella paha loukkaus minua kohtaan. En näe mustasukkaisuudesta mitään positiivista, se on vain loukkaavaa.

        Mikä siinä loukkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä loukkaa?

        Epäluottamus. Jos ei kykene luottamaan, niin sana sitten erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäluottamus. Jos ei kykene luottamaan, niin sana sitten erota.

        Minusta pieni mustasukkaisuus on imartelevaa. Esimerkiksi jos kumppani tulisi mustasukkaiseksi siitä että joku kehuu minua. Ja mustasukkaisuus kertoisi siitö ettei hän ole valmis jakamaan minua muiden kanssa, hus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pieni mustasukkaisuus on imartelevaa. Esimerkiksi jos kumppani tulisi mustasukkaiseksi siitä että joku kehuu minua. Ja mustasukkaisuus kertoisi siitö ettei hän ole valmis jakamaan minua muiden kanssa, hus!

        Mä koen mustasukkaisuuden todella loukkaavaksi, koska se kertoo tosiaan epäluottamuksesta minuun. Se on hyvin henkilökohtausta, likipitäen sama kun syyttäisi pettämisestä. Sellainen ihminen, joka on minusta mustasukkainen, ei tunne minua lainkaan. Se ei aiheuta minussa minkäänlaista tunnetta selvittää tai vakuutella, vaan täysin päinvastaista. Mun ei tee mieli keskustella lainkaan, vaan poistua kokonaan paikalta. Se on mulle likipitäen pahimpia loukkauksia parisuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pieni mustasukkaisuus on imartelevaa. Esimerkiksi jos kumppani tulisi mustasukkaiseksi siitä että joku kehuu minua. Ja mustasukkaisuus kertoisi siitö ettei hän ole valmis jakamaan minua muiden kanssa, hus!

        Mä osaan sanoa niille ihan itse, että hus. En tarvitse mitään vahtikoiraa tekemään sitä puolestani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä osaan sanoa niille ihan itse, että hus. En tarvitse mitään vahtikoiraa tekemään sitä puolestani.

        No en nyt tarkoita että tarvitsisi edes sanoa hus, mutta olisi kiva jos kumppanille tulisi edes pieni läikähdys sydämeen tai jokin tunne jos kysyisin että mitä jos joku muukin olisi kiinnostunut minusta, ja vaikka sanoisin että en ole itse kiinnostunut muista.

        Tällä hetkellä tuntuu siltä kuin miehelleni olisi se ja sama vaikka lähtisin menemään ja vaikka samantien panisin 100 miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en nyt tarkoita että tarvitsisi edes sanoa hus, mutta olisi kiva jos kumppanille tulisi edes pieni läikähdys sydämeen tai jokin tunne jos kysyisin että mitä jos joku muukin olisi kiinnostunut minusta, ja vaikka sanoisin että en ole itse kiinnostunut muista.

        Tällä hetkellä tuntuu siltä kuin miehelleni olisi se ja sama vaikka lähtisin menemään ja vaikka samantien panisin 100 miestä.

        Mistä nyt kuskin tykkää. Mä koen raivon läikähdyksen lähinnä tuollaisessa tilanteessa. Kiinnostuneita nyt on aina, eikä niillä ole yhtään mitään merkitystä. Se millä on mulle merkitystä, on keskinäinen luottamus. Se on olihan sama, vaikka niitä kiinnostuneita olisi miljoona siinä ympärillä, niin minä sen päätöksen teen ja minuun joko luottaa tai on luottamatta. Sama itselläni, mä luotan toiseen osapuoleen ja kykyynsä toimia oikein ja käyttää järkeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nyt kuskin tykkää. Mä koen raivon läikähdyksen lähinnä tuollaisessa tilanteessa. Kiinnostuneita nyt on aina, eikä niillä ole yhtään mitään merkitystä. Se millä on mulle merkitystä, on keskinäinen luottamus. Se on olihan sama, vaikka niitä kiinnostuneita olisi miljoona siinä ympärillä, niin minä sen päätöksen teen ja minuun joko luottaa tai on luottamatta. Sama itselläni, mä luotan toiseen osapuoleen ja kykyynsä toimia oikein ja käyttää järkeään.

        No meillä on se ero että muita kiinnostuneita ei edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No meillä on se ero että muita kiinnostuneita ei edes ole.

        Aina niitä on ja jos on mustasukkainen niin niitä voi aina myös kuvitella. Todellisuudessahan jokainen kehuvakaan ei ole kohteestaan sen kummemmin kiinnostunut, vaikka mustasukkainen niin kuvittelisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle toisen mustasukkaisuus kertoo siitä etten ole itsestäänselvyys. Nyt lähinnä tuntuu siltä että toiselle olisi ihan se ja sama lähdenkö.

        Mustasukkaisuus tarkoittaa sitä, ettei luota toiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasukkaisuus tarkoittaa sitä, ettei luota toiseen

        No siis nimenomaan, siitähän se kertoo. Ei kukana ketään pysty tämän tahtomatta mukanaan viemään. Eli jos kokee tarvetta mustasukkaisuuteen, niin silloin ei luota siihen kumppaniinsa. Se on varsin loukkaavaa, kun tajuaa, ettei toinen edes luota. .🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pieni mustasukkaisuus on imartelevaa. Esimerkiksi jos kumppani tulisi mustasukkaiseksi siitä että joku kehuu minua. Ja mustasukkaisuus kertoisi siitö ettei hän ole valmis jakamaan minua muiden kanssa, hus!

        Tuo menee omastaa mielestäni jo sairaaksi itse tietäisin jo tuosta että nainen käy vieraissa


    • Anonyymi

      Huippu jätkä.
      Piirtteetki kun Paasikivellä.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä mies ainakin kiehuu jos muista miehistä tulee puhe.

    • Anonyymi

      Kuuluu normaali välittäminen siitä, missä suhteessa mennään.

    • Anonyymi

      Miehesi ei joko välitä sinusta tarpeeksi tai sitten hänellä on suojamekanismi päällä siten, että uskottelee itselleen ja sinulle olevansa välinpitämätön suhteesi.

    • Anonyymi

      Sitä, että miehesi luottaa sinuun ja tunteisiisi häntä kohtaan

    • Anonyymi

      Ei tervettä .olet hänelle yhdentekevä. Jätä!

    • Anonyymi

      Harmoninen parisuhde edellyttää molemminpuolista luottamusta eikä siihen mahdu mustasukkaisuus.
      Meidän kohdallamme ajatuskin mustasukkaisuudesta olisi tehnyt elämän hyvin vaikeaksi.
      Liittomme kahden ensimmäisen vuoden aikana olin erilaisissa kurssikeskuksissa ja vastaavissa yhteensä noin puoli vuotta viikon jaksoissa.
      Vaimoni oli tietenkin kotona. Lapsia ei vielä ollut.
      Minäkään en lipsunut koska sille altistavista paikoista ja tilanteista pystyi pysymään erossa.
      Vastaavasti, vuosia myöhemmin , vaimollani oli AY-toimintaan liittyviä koulutus- ja kokoustapahtumia.
      Samoin hän teki tyttöjen matkoja Keski-Euroopan joulumarkkinoille sekä viikon - kolmen viikon matkoja naisystävänsä kanssa Kroatiaan, Italiaan ja Espanjaan.
      Mieleenikään ei juolahtanut ryhtyä pohtimaan josko siellä tapahtuisi jotain sopimatonta.
      Viimeiset työvuoteni olin viikot muualla puuhastelemassa ja kotona vain viikonloput.

      Joskus keskustelumme sivusivat aihetta mutta totesimme vain, että luottamus velvoittaa.
      On tunnustettava, että joskus minulla oli itsehillintäni "karvan" päässä.

      Seurusteluaika oli minun kohdallani eri juttu. Joskus, vuosia myöhemmin vaimoni lausahti minun olleen joskus jotenkin "toisaikainen". Tuskinpa tuo oli jälkijättöistäkään mustasukkaisuutta.

    • Anonyymi

      Hän ei välitä sinusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe