pari kysymystä osaaville:
kävin tänään pelaamassa ja törmäsin tuttuun ongelmaan kun lyön kovia palloja onnistun usein lyömään kiven tai kohde pallon pöydältä esim: lyön kiven lujaa kohdepalloon joka menee nätisti pussiin jonka jälkeen kivi osuu valliin ja hyppää reippaasti ulos pöydältä tai lyön kohdepalloon joka valliin osuttuaan lentää ulos pöydältä tai lyön kiven suoraan kohdepalloon joka lentää ulos pöydältä mistä moinen johtuu? jostain kierteestä mutta mistä? moinen kun sattuu aika usein (tänään 6 kertaa)
lueskelin tänään netissä ohjeita ja törmäsin semmoseen tähtäys ohjeeseen että kuuluisi tähdätä ikään kuin kiväärillä eli keppi poskea vasten tähdäten oikealla silmällä itte oon tottunut lyömään leuka kepin päällä tähdäten kummallakin silmällä onko tyylini väärä?
pari kyssäriä
6
1894
Vastaukset
- tasapoka
koita lyödä alapallolla sama......tasapokallakaan ei niin herkästi....yläpallo on arka kovissa...varsinkin vallin läheisissä lyönneissä.....voisko olla että pyödän vallikumet on surkeat....väärät vallit tms. Eli mistä pulpetista on kyse...pool,snooker vai kaisa?????
- SIKANISKA
kuten tuossa aikaisemmassa vastauksessa jo todettiinki. Pallo pyrkii jatkamaan menosuuntaan ja jos siinä on valli tai kohdepallo välissä niin lyöntipallo käyttää niitä apuna kiipemiseen, ja peli muuttuu pöytätennikseksi.
Tähtäämisessä tuskin on mitään vikaa, jokainen sihtailee miten on parhaaksi havainnut. Kahden silmän tähtäyksessä keppi on yleensä ropan alla ja lyövän käden liikeradan saaminen suoraksi on tarkempaa puuhaa.
Kiinnitä huomiota lyönnin loppuvaiheessa tekeekö lyövä kätesi 'koukkaavan' liikken alaspäin vai lyötkö suoraan kepin osoittamaan suuntaan?
Kokeile muutamalla pallolla ihan vain päin vallia ja anna kaverin sivusta katsoa seuraako käsi kepin mukana lyöntisuuntaan vai putoaako se juuri ennen iskua. Minulla käy usein lyöntipallon ollessa vallissa kiinni (ja josku pakan hajoittamisessakin), että lyönnin loppuvaiheessa keppi ottaa tuen vallista ja tulee voimakas yläkierre tai sitten kiksi josta pallon suunnasta ei ole mitään tietoa.
Ei ylpalloissa mitään pahaa ole, niillä voi passata lyötipallon kohdalleen seuraavaa luntiä varten. Vaatii harjoittelua kuten kaikki muuttkin osa-alutteetkin biliksessä.- SIKANISKA
kirjoitusvirheitä
- mää
Yksi syy miksi tätä voi tapahtua saattaa olla sekin, että tähtäät liian korkealta, ei välttämättä edes johdu kierteistä. Lyötäessä kepin tulisi olla mahdollisimman vaakasuorassa pöytään nähden. Jos tähtäät liian korkealta ja lyöt kovaa, kivi pomppaa ja osuessaan kohdepalloon tai valliin hyppää ulos pöydältä.
- LKJDSF
voi olla et vallit ovat surkees kunnos..kannattaa katoo et ne ovat kunnos
- Jelli
Jep. Eli vaikka itsekin taidan vielä olla aika amatööri vasta muutaman vuoden poolia harrastettuani, olen sitä mieltä että miksi lyödä niin kovaa. Ainakin itse olen sen verran oppinut lyömään, että napakoilla, mutta pehmeillä lyönneillä saan kiven nousemaan melkein ympäri pöytää mihin vain. Välillä tosin on kiva lyödä niitä "naulauksiakin", mutta suurta järkeä en niissä kovinkaan usein näe. Pehmeys on kaiken A ja O. Pelailen bilistä noin 4-6 päivänä viikossa 2-6 tuntia kerrallaan ja viimeksi olen saanut kiven ulos pöydältä (aloituksia lukuun ottamatta) joskus maalis-huhtikuussa.
Mutta tosiaan kuten noissa aiemmissa vastauksissa jo olikin, että vallit ja niiden kumit voivat sen myös aiheuttaa. Tosin hiljaisilla lyönneillä ei niilläkään ole hirveasti vaikutusta :-)
Tähtäyksestä sen verran, että se on lienee jokaisen oma mihin tyyliin tottuu ja mistä pitää. Olen nähnyt aivan huipputason pelaajia, jotka tähtäävät lähes selkä suorana ja aina säkittävät. Toiset, kuten itsekin, pelaavat taas hyvin matalalla ja leuka kiinni kepissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828