Mitkä renkaat gravelpyörään lähinnä asfaltilla ajoon? GP 5000 houkuttaisi, mutta tiedän ettei niillä paljon nautiskella kun tappajasepeliä on vieläkin vähän joka paikassa. Sitten houkuttaisi kyllä myös se toinen ääripää, mutta sitten tulee sitä lisäpainoa ja vierintävastusta lisää eikä se tunnu kivalta ajatukselta. Jotain pitäs keksiä, jotta ongelma ratkeaisi.
Lähes mahdoton valinta
33
574
Vastaukset
- Anonyymi
Osta ihan tavan pyörä, niissä renkaatkin kestää päällystämättömällä tiellä jopa.
- Anonyymi
Kiveniskemäsuojauksella olevat renkaat eivät paljon lisää painoa.
- Anonyymi
Ostin gravelpyörän juurikin siksi, että ei tarvitse ostella useampia pyöriä. Syksyllä nappularenkaat alle ja maaston puolelle, kun maantiellä ei enää tarkene. Saa tähän ne tavan renkaatkin, jos haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiveniskemäsuojauksella olevat renkaat eivät paljon lisää painoa.
Nykypäivänä kaikki rengasmerkit väittää renkaittensa olevan pistosuojattuja. Heh hee, totuus on aivan toinen.
- Anonyymi
Pyörällä ei ole mitään vaikutusta renkaan puhkeamisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörällä ei ole mitään vaikutusta renkaan puhkeamisiin
Olen eri mieltä. Pyörä itsessään ei tokin niintä puhko, mutta jos ovat pyörän alla, kun puhkeavat, niin voisi väittää pyörällä olevan asian kanssa jotakin tekemistä. Jos taas puhkeavat varastossa säilytyksessä, kun eivät ole pyörän alla, niin se onkin sitten eri juttu.
- Anonyymi
TUOLLA hyvät iskemäsuojat:
https://www.instagram.com/p/CtPf0hBrywy/ - Anonyymi
Pirelli Cinturato Gravel voisi toimia myös asfaltilla. Jos tykkää sileämmästä, niin sitten Pirelli Cinturato Velo on toinen vaihtoehto.
- Anonyymi
Jos ei ole rahasta kiinni, niin pirelli cinturato 35mm.
Tosin näin jossakin juttua, että se vaatisi kapean vanteen, oliko se nyt max. 19mm sisäleveys. - Anonyymi
Schwalben marathon plussat jos vauhti ei ole pääasia,mutta jonkinlaisen kompromissin joudut kyllä tekemään,
- Anonyymi
Eikä ainoastaan kompromissin vaan pienen kuoleman
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ainoastaan kompromissin vaan pienen kuoleman
++???.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ainoastaan kompromissin vaan pienen kuoleman
Schwalbeissa on n. 10 wattia pienempi vierintävastus kuin Maxxis re-fuseissa enkä ole kyllä itse huomannut mitään tavan kuntoilijalle haitallista vaikka vierintävastus on n. 30 wattia eli testatuista gravelrenkaista huonoin. Ehkä päivitänkin kohta Schwalbeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Schwalbeissa on n. 10 wattia pienempi vierintävastus kuin Maxxis re-fuseissa enkä ole kyllä itse huomannut mitään tavan kuntoilijalle haitallista vaikka vierintävastus on n. 30 wattia eli testatuista gravelrenkaista huonoin. Ehkä päivitänkin kohta Schwalbeihin.
Riippuu Schwalbeista. Itsekin poljin marathoneilla muutaman vuoden. Kestävä kuin mikäkin, mutta toivottoman raskaat ja vierintävastus aivan järkyttävä. Mikään näppylärengas ole koskaan ollut niin raskaat polkea kuin marathoonit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu Schwalbeista. Itsekin poljin marathoneilla muutaman vuoden. Kestävä kuin mikäkin, mutta toivottoman raskaat ja vierintävastus aivan järkyttävä. Mikään näppylärengas ole koskaan ollut niin raskaat polkea kuin marathoonit.
Maratonit laitetaan alle kun ei haluta stressata rengas rikoista,mihinkään nopeus ajoonhan ne eivät ole.
- Anonyymi
Osta sähköpyörä eli toisin sanoen moottoripyörä, sama asiahan on.
- Anonyymi
Onko se sisurin vaihto niin kauheaa vai ettekö osaa vai mikä? Rengasrikko tulee ennemmin tai myöhemmin. Sisusrinvaihto tienpäällä ehkä 10min.
- Anonyymi
On sitä taas harjoiteltu tänäkin vuonna jo kahdesti, että eiköhän se onnistu. Mikä on kohtuumäärä rengasremontteja vuodessa tien päällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sitä taas harjoiteltu tänäkin vuonna jo kahdesti, että eiköhän se onnistu. Mikä on kohtuumäärä rengasremontteja vuodessa tien päällä?
Pitää suhteuttaa ajettuihin kilometreihin. Jos ajaa vain muutama kertaa vuodessa lyhyttä matkaa, niin yksikin rengasrikko on varmaan kohtuuton määrä.
- Anonyymi
Continental Grand Prix 4-season 32-622 on kolmisen kymppiä halvempi pari kuin Pirelli Cinturato Velo 35-622 ja säästyneillä rahoilla saa erengiapatukat kesäksi.
- Anonyymi
GatorSkinit olis 50€ halvemmat, mutta on kuulema tiukat vanteeseen mikä ei ole mukavuustekijä vilkkaan tien laidassa rengasta vaihtaessa.
- Anonyymi
Pirelli Cinturato Velo on saanut kehuja pistosuojauksestaan.
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/pirelli-cinturato-velo-2018
- Anonyymi
Ei pidä hankkia liian hienoja ja kalliita pyöriä ja niihin kalliita osia, jotka ihan oikeassa todellisuudessa eivät kestä edes sitä mitä markettiosat. Kevyitä ja nopeita ne on ajaa, mutta kalliita elinkaarikustannuksiltaan. Sama kuin lentokoneissa. No, veronmaksajat ne maksaa.
- Anonyymi
Oikeassa todellisuudessa markettipyörät on pelkkä vitsi, mutta ettehän te teoreetikot voi ymmärtää. Kertakäyttöisiä romuja kuntoilukäytössä. Toki ne sopii esim. koulumatkoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa todellisuudessa markettipyörät on pelkkä vitsi, mutta ettehän te teoreetikot voi ymmärtää. Kertakäyttöisiä romuja kuntoilukäytössä. Toki ne sopii esim. koulumatkoille.
Marketti pyörä kestää sen 2-3 kesää ns kuntoiluu sen jälkeen alkaa propleemat ja lopuksi pyörä hajoo käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marketti pyörä kestää sen 2-3 kesää ns kuntoiluu sen jälkeen alkaa propleemat ja lopuksi pyörä hajoo käsiin.
Mikään ei kestä huoltamatta
- Anonyymi
Miksi veronmaksajat ne muka maksaisi? Miten niitä verovaroja niihin käytetään?
- Anonyymi
Samoin, ulkoinen vaihtaja, tuhoaa ketjut ja rattaat.
Napavaihteisella ja vaihteettomalla ajetaan 50.000 km ilman pakkaremppaa ja samalla ketjulla.- Anonyymi
Tuskin kukaan viitsii sellaisella ajaa tuota matkaa.
- Anonyymi
Yhden pyörän taktiikka ilman vaihtokiekkoja on tuhoon tuomittu yritys jos on kovin erilaisia tarpeita ja ei halua vahtaa renkaita koko ajan. Moni gravelpyörä viihtyy hyvin asfaltillakin jos asentaa kunnon maantierenkaat. continentalin gp 5000 tuli hankittua 32 millisenä. Sillä pärjää myös hyväkuntoisella soratiellä. Jos haluaa taistella tappajasepelin kanssa niin marathon plussat lienee paras vaihtoehto mutta niillä ei voi puhua ajamisen riemusta. Itsellä on hybridissä continentalin contact urbanit 37 millisinä. Arkiajot ja kauden ensimmäiset lenkit tulee ajettua niillä. Moni gravel rengaskin toimii vaihtelevassa ajossa mutta asfaltilla meno tuntuu tahmealta pidemmillä lenkeillä. Jos päädyt toisten kiekkojen hommaamiseen niin ne kannattaa optimoida maantiekäyttöön niin saat kaiken hyödyn maantietrenkaista.
- Anonyymi
Ei juuri väliä mitkä renkaat,ajajasta kiinni.
- Anonyymi
Itsellä kolmatta kesää Gravelking SS 32-millisenä, 320g. Pääasiassa asfaltilla ajan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152111Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi832046- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1351153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101116Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771107Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61808
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.248721