Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Kävin Liskon haudalla ja sinne on sopimus, jonka mukaan siellä pitäisi olla kaksi kesäkukkaa, mutta ei ole. Lisäksi sieltä oli huolellisesti kitketty ne sipulikukat, jotka sinne viime syksynä istutin.

Kummallista toimintaa ja minun pitää huomenna soittaa ja tiedustella miksi on noin.

Olen tänään myös juoksennellut sekalaisissa virastoissa hoitamassa byrokratiaongelmaa, jonka virastot ovat ihan itse keksineet, mutta minun piti silti hoitaa se ja antoivat vain kaksi päivää aikaa, vaikka keväällä ilmoittivat että asia on automaattisesti kunnossa. Ykkösviraato ilmoitti, että ei ole heidän asiansa, vaan pitää mennä kakkosvirastoon, jossa ilmoitettiin, että asiakaspalvelu on nykyään eri osoitteessa ja siellä oikeassa osoitteessa puolestaan sen kakkosviraston virkahenkilö ihmetteli, että miksi minun on käsketty tulla sinne, sillä se on ykkösviraston asia ja että he kyllä ottavat paperit vastaan, mutta toimittavat ne sitten sinne ykkösvirastoon. Kolmosvirasto sitten ilmoitti, että asia on kunnossa, kun merkintä ilmestyy heidän koneelleen näkyviin. Toivotaan nyt sitten, että ilmestyy.

Pöh ja muita saman kaltaisia ilmaisuja.

55

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No onpas ollut pöhköä toimintaa. Luulisi että olisi sitten koko hauta jätetty "unohduksiin", mutta ei, hoidetaan vähän sinne päin jotain, mutta ei sitä mitä sopimuksessa lukee. Kannattanee vaatia heti toisessa lauseessa rahojaan takaisin kukkien osalta, niin se varmasti herättää virkailijan siihen että asiat ovat menossa pahasti metsään.

• Mietin myös sitä mahdollisuutta, että kukat on varastettu.
        Aiempina vuosina ainakin yksi kynttilälyhty lähti voron matkaan.

• buddy-love kirjoitti:

Mietin myös sitä mahdollisuutta, että kukat on varastettu.
        Aiempina vuosina ainakin yksi kynttilälyhty lähti voron matkaan.

Kynttilälyhdyt kyllä lähtee herkästi, mutta että kukatkin jo... Toivottavasti ei sentään.

• randombypasser kirjoitti:

Kynttilälyhdyt kyllä lähtee herkästi, mutta että kukatkin jo... Toivottavasti ei sentään.

Todennäköisesti olivat vain hitaita tai huolimattomia hommissaan ja kukat on luvattu huomiseksi. Eli asian pitäisi olla kunnossa.

• buddy-love kirjoitti:

Todennäköisesti olivat vain hitaita tai huolimattomia hommissaan ja kukat on luvattu huomiseksi. Eli asian pitäisi olla kunnossa.

No se on kiva kuulla, että asia järjestyy parhain päin 👍🤗😊

• Kuka on Lisko?

• Anonyymi

Samaa tuumasin. Olisikohan puolison lempinimi?

>simiti<

• Miehen logiikan Gek-ko, jonka kanssa olin kihloissa.
        Kuoli 8 vuotta sitten.

• buddy-love kirjoitti:

Miehen logiikan Gek-ko, jonka kanssa olin kihloissa.
        Kuoli 8 vuotta sitten.

ja kaipaan edelleen joka päivä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

ja kaipaan edelleen joka päivä.

On sitä minunkin puolisoista tullut tuhkaa. Ällös jää ikuisesti vatvomaan.

>simiti<

• buddy-love kirjoitti:

Kuoli 8 vuotta sitten.

Voi kuinka surullista ;(. Edesmenneitä ikävöi aina. Enkä voi kuvitellakaan miltä tuntuu varsinkin kun on puolisosta kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

On sitä minunkin puolisoista tullut tuhkaa. Ällös jää ikuisesti vatvomaan.

>simiti<

Ilmoitin Liskolle silloin aikoineen, että aion hänen jälkeensä jättäytyä yksin.
        Ja niin käy, sillä ei varsinaisesti ole muita mahdollisuuksia.

• Palstakamu kirjoitti:

Voi kuinka surullista ;(. Edesmenneitä ikävöi aina. Enkä voi kuvitellakaan miltä tuntuu varsinkin kun on puolisosta kyse.

Turhalta ja tarpettomalta tuntuu lähinnä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Nooh, kyllä minäkin Katja-vainaalle niin tuumailin, mutta jos vähän? Mitä hän voi tehdä? Kääntää montussa kylkeä?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nooh, kyllä minäkin Katja-vainaalle niin tuumailin, mutta jos vähän? Mitä hän voi tehdä? Kääntää montussa kylkeä?

>simiti<

Tai siis ei ole montussa, vaan merivirtojen kuljettavana jo vuosia.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Omituisesti minusta tuntuu siltä, että joku hiukan avustaa minua asioissani, sillä kun tarvitsen jotain, niin mystisesti ihan pian löydän sen halvalla tai ilmaiseksi.
        Ehkä se on Lisko, en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis ei ole montussa, vaan merivirtojen kuljettavana jo vuosia.

>simiti<

Aagrh. Vtun aivovamma. Hänen tuhkansa siis ripoteltiin raviradalle.

Se oli entisen työkaverin poika, minun naapurini kenen tuhkat ripoteltiin mereen.

Kumpikin pääsi elämänsä intohimon ääreen. Katja-vainaahan oli nuorena menestyvä raviohjastaja. Tunnettiin myös Ruotsissa.

Mitähän kummaa hän minussa näki? 🤔

>simiti<

• buddy-love kirjoitti:

En osaa sanoa mitään mikä lohduttaisi, mutta hengessä olen mukana.

• buddy-love kirjoitti:

Kuoli 8 vuotta sitten.

Gekko oli kova rähisemään. Hän rähisi joskus jopa minulle vaikka olen näinkin sopuisa ihminen. Eittämättä suomi24:n vaikuttavimpia persoonia ikinä.

• scrg kirjoitti:

Gekko oli kova rähisemään. Hän rähisi joskus jopa minulle vaikka olen näinkin sopuisa ihminen. Eittämättä suomi24:n vaikuttavimpia persoonia ikinä.

Kaipaan myös sitä kodikasta ärhennystä ja sitä miten hän aina löysi kaikki loogiset aukot selostuksissani.

• randombypasser
        scrg kirjoitti:

Gekko oli kiva, kaikissa olomuodoissaan, mutta tosiaan hanakka panemaan kampoihin. Ja kun oli hulivili-tuulella, se meno oli sitten yhtä äärimmäistä 😊

• buddy-love kirjoitti:

Kaipaan myös sitä kodikasta ärhennystä ja sitä miten hän aina löysi kaikki loogiset aukot selostuksissani.

Liverähinästä ei ole kokemusta. Palstallakin se kohdallani loppui johonkin yksittäiseen yhteisymmärrykseen. Kaikessa tosiaan aina oli jokin logiikka.

• buddy-love kirjoitti:

Kuoli 8 vuotta sitten.

Siitä on muuten pitkä aika olla yksin🥺

• valtakunta kirjoitti:

Siitä on muuten pitkä aika olla yksin🥺

On, mutta sanoin Liskolle, että jos hän lähtee, niin minä jättäydyn yksin.
        Enkä edes tunne ketään joka olisi soveltuva.

• Soitin toimistoon ja sanoivat, että huomenna tulee viimeinen kukkakuorma ja että pitäisi silloin olla myös istutettuna. Sipulikukista en viitsinyt mainita.

• Anonyymi

Kannattaa heti ehkä jo énsimmäisenä pystyttää teltta Oikeuskanslerin viraston eteen jotta saat asiasi kuuluville mitenkä korruptoitunut suomen poliisi on!

• Poliiseilla ei ollut mitään tekemistä tuon byrokraattisen ongelmani kanssa.

• Joskus ihmistä pompotellaan paikasta toiseen tai joutuu soittamaan useaan paikkaan ennen kuin saa yhteyden.

• Olipa surullista.
      Minä kävin mieheni haudalla Helatorstaiviikolla ja vein sinne kesäkukat. Toivon, että hänen lapsensa käyvät vähän kastelemassa ja hoitamassa niitä. Viime vuonna istutin pari perennaa ja ne olivat myös hyvällä alulla jo. Luulen, että myös tutut kyläläiset kastelivat niitä käydessään omien läheistensä haudoilla.

Kävin ensimmäistä kertaa tänä vuonna, eli sen jälkeen kun kirkko paloi. Oli todella erilainen maisema, mutta kaunis ja siisti kuitenkin.
      Olin iloinen siitä, että kivi oli kunnossa. Sen ympärillä oli isoja kekäleitä, mutta kivi oli ihan puhdas. Varmaan lumi suojasi sitä joulun aikaan.

Toivottavasti haudanhoitoasia selviää. Sellaista on kurja joutua hoitamaan uudelleen, kun olettaa asian olevan kunnossa.

• Harmillista miten haurasta täällä olo on ja niin suurelta osin kiinni vain tuurista.

Lisko arvosti sinut hyvin korkealle.

• buddy-love kirjoitti:

Harmillista miten haurasta täällä olo on ja niin suurelta osin kiinni vain tuurista.

Lisko arvosti sinut hyvin korkealle.

Kyllä, olet täysin oikeassa elämän hauraudesta. - Uskon vain, että meille on tarkoitettu tietty määrä päiviä ja silloin jokaisen on lähdettävä, kun oma aika tulee.
        Olen kiitollinen siitä, että sain elämässäni kokea tuollaisen suhteen. Se oli suurta sattumaa.

Kiitos buddy-love. Ystävällistä, kun kerroit minulle Liskon ajatuksista. Kaunis muisto.
        Hän oli vaikuttava persoona, vaikka emme tunteneetkaan todellisuudessa.

• Buddy --- anteeksi mutta olen niin hämmentynyt,

Pitäisikö minun välittää istutuksista tai mistään - en ole tullut koskaan ajatelleeksi.

Ajattelen ainostaan sitä, että se perkele uskalsi jättää minut (ilman omaa syytään) tai sitten kuka vihaa ja ketä, että vie pois maailman kilteimmän ja kultaisimman ihmisen?

Näin ole vielä. Mutta se on lähellä. En osaa olla sinne, en tänne. Kipu on. En osaa olla. En tiedä mihin mennä, katsoa.

Toivon että tämäkin on painajaista, josta herään.

• Voimia sinulle elisakettu. ❤️
        Suru täytyy surra silloin kun on sen aika, vaikka sen ei pidä antaa jäädä asumaan.
        *halaus*

• Ei tarvitse välittää, mutta voi jos siltä tuntuu. Meillä oli Liskon kanssa siirtolapuutarhapalsta ja tavallaan se palsta pieneni ja muutti siihen hänelle tekemäni kiven eteen. Kivessä on nimenä hänen allekirjoituksensa, jonka löysin erään kirjan sisälehdeltä ja se laserleikattiin haponkestävästä teräksestä. Etusivulla on allekirjoituksen taustalla hiekkapuhallettu pitsikuvio. Tekoprosessi oli hankala, sillä en voinut kysyä millaisen kiven hän olisi halunnut, mutta se oli samalla terapiaa. Se miten silloin pidin Liskosta huolta jatkuu nyt siten, että pidän siitä kivestä ja istuksista huolta.

Pitkään ja toisinaan edelleenkin näen unia, joissa Lisko on mukana ja herättyäni menee hetki ennen kuin ymmärrän ettei häntä ole. Ensimmäinen vuosi oli hankalin ja sen loppupuoli hankalampi kuin alku. Edelleen tuntuu, että hän on vain hyvin pitkällä matkalla.

Pari päivää lähtönsä jälkeen näin unen, jossa hän tuli ärtyneenä kommentoimaan sitä, että hänen väitetään kuolleen ja että se ei ole niin. Kysyin kahdesti, että kummitteleeko hän, mutta ilmoitti, että ei ja että kyseessä on ihan eri juttu. Uni oli poikkeuksellisen todellinen, enkä edes varsinaisesti nähnyt unta. Uneni ovat muutenkin omituisia ja mm. usein näen tilanteita ennalta.

Jokaisella lienee hiukan erilainen prosessi ja vaikka vihaisuus kuulemma on tyypillinen tunne, niin itse en ole kokenut sitä lainkaan.

Minulle on kuitenkin nyt ongelmallista se, että minulla on hyvin vähän motivaatiota mihinkään ja teen lähinnä vain pakollisia asioita. Erakoitunutkin olen ja on hankalaa pitää ihmisiin yhteyttä.

• En tiedä osaanko olla tilanteessasi avuksi, mutta yritän jos sinulla on enemmän sanottavaaa tai kysyttävää.

• Xena-183 kirjoitti:

Voimia sinulle elisakettu. ❤️
        Suru täytyy surra silloin kun on sen aika, vaikka sen ei pidä antaa jäädä asumaan.
        *halaus*

Kiitos Xena *sydän*

• buddy-love kirjoitti:

Ei tarvitse välittää, mutta voi jos siltä tuntuu. Meillä oli Liskon kanssa siirtolapuutarhapalsta ja tavallaan se palsta pieneni ja muutti siihen hänelle tekemäni kiven eteen. Kivessä on nimenä hänen allekirjoituksensa, jonka löysin erään kirjan sisälehdeltä ja se laserleikattiin haponkestävästä teräksestä. Etusivulla on allekirjoituksen taustalla hiekkapuhallettu pitsikuvio. Tekoprosessi oli hankala, sillä en voinut kysyä millaisen kiven hän olisi halunnut, mutta se oli samalla terapiaa. Se miten silloin pidin Liskosta huolta jatkuu nyt siten, että pidän siitä kivestä ja istuksista huolta.

Pitkään ja toisinaan edelleenkin näen unia, joissa Lisko on mukana ja herättyäni menee hetki ennen kuin ymmärrän ettei häntä ole. Ensimmäinen vuosi oli hankalin ja sen loppupuoli hankalampi kuin alku. Edelleen tuntuu, että hän on vain hyvin pitkällä matkalla.

Pari päivää lähtönsä jälkeen näin unen, jossa hän tuli ärtyneenä kommentoimaan sitä, että hänen väitetään kuolleen ja että se ei ole niin. Kysyin kahdesti, että kummitteleeko hän, mutta ilmoitti, että ei ja että kyseessä on ihan eri juttu. Uni oli poikkeuksellisen todellinen, enkä edes varsinaisesti nähnyt unta. Uneni ovat muutenkin omituisia ja mm. usein näen tilanteita ennalta.

Jokaisella lienee hiukan erilainen prosessi ja vaikka vihaisuus kuulemma on tyypillinen tunne, niin itse en ole kokenut sitä lainkaan.

Minulle on kuitenkin nyt ongelmallista se, että minulla on hyvin vähän motivaatiota mihinkään ja teen lähinnä vain pakollisia asioita. Erakoitunutkin olen ja on hankalaa pitää ihmisiin yhteyttä.

Jun luin tuosta palstasta ja istutuksista niin siitä tulikin yllättäen aika lohdullinen olo. Paikka jossa muistaa, tehdä myös kauniita asioita. Hänelle josta on välittänyt ja välittää yhä.

Ymmärrän erakoitumisen (ja -si) nyt paremmin kuin silloin vuosia sitten. Itsekin olen erakoitunut. Ja motivaatio puuttuu. Toki tiedän mistä nämä johtuu ja mitä edessä mahdollisesti vielä on, mutta eihän sitä nyt pitäisi vielä märehtiä. Välillä vain tulee niinsanotusti ahdas olo. Paniikki. Vihaisuus on vain yksi alue prosessista (tällä hetkellä). Se liittynee epäoikeudenmukaisuuteen.

Tuosta unestasi pari päivää lähtönsä jälkeen muistan yhden, kun äitini oli kuollut. Tuli unessa äksyilemään ja mietin kauhuissani miten sanoa että talo on myyty, koirat tapettu ja tavarat hävitetty?

Buddy, pidän mielessäni mitä sanoit tuossa alemmassa kommentissasi. On varmaan ihmisiä jotka voivat tavallaan ymmärtää, kuten lisäksi Xena ja Simiti. Tosin en ole vielä luopunut toivosta. Mutta repeilen tässä välillä. Kiitos sinulle.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Jun luin tuosta palstasta ja istutuksista niin siitä tulikin yllättäen aika lohdullinen olo. Paikka jossa muistaa, tehdä myös kauniita asioita. Hänelle josta on välittänyt ja välittää yhä.

Ymmärrän erakoitumisen (ja -si) nyt paremmin kuin silloin vuosia sitten. Itsekin olen erakoitunut. Ja motivaatio puuttuu. Toki tiedän mistä nämä johtuu ja mitä edessä mahdollisesti vielä on, mutta eihän sitä nyt pitäisi vielä märehtiä. Välillä vain tulee niinsanotusti ahdas olo. Paniikki. Vihaisuus on vain yksi alue prosessista (tällä hetkellä). Se liittynee epäoikeudenmukaisuuteen.

Tuosta unestasi pari päivää lähtönsä jälkeen muistan yhden, kun äitini oli kuollut. Tuli unessa äksyilemään ja mietin kauhuissani miten sanoa että talo on myyty, koirat tapettu ja tavarat hävitetty?

Buddy, pidän mielessäni mitä sanoit tuossa alemmassa kommentissasi. On varmaan ihmisiä jotka voivat tavallaan ymmärtää, kuten lisäksi Xena ja Simiti. Tosin en ole vielä luopunut toivosta. Mutta repeilen tässä välillä. Kiitos sinulle.

Annetaanpa rikostutki taan tää tarina! Näyttäis näillä kahella hepulla olevan jatkuvazti naapuri hampaissa, kateusko tekee vai mikä! Paljo olette saaneet pahaa aikaseks, mut oikeus voittaa! Eläkää omaa elämäänne, toisten elämästä valehteleminen ja uhkailu kaiken muun lisäksi tulee kalliiksi!

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Ei kuule ole si kirjoittama tääkää tarina, vaan törröneskon ja olkan! Ovat raukat ihan sekasi piristä!

• elisakettu kirjoitti:

Siitä voi olla apua, jos osaat olla kiitollisnen siitä mitä ehti olla.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Ei tarvitse välittää, mutta voi jos siltä tuntuu. Meillä oli Liskon kanssa siirtolapuutarhapalsta ja tavallaan se palsta pieneni ja muutti siihen hänelle tekemäni kiven eteen. Kivessä on nimenä hänen allekirjoituksensa, jonka löysin erään kirjan sisälehdeltä ja se laserleikattiin haponkestävästä teräksestä. Etusivulla on allekirjoituksen taustalla hiekkapuhallettu pitsikuvio. Tekoprosessi oli hankala, sillä en voinut kysyä millaisen kiven hän olisi halunnut, mutta se oli samalla terapiaa. Se miten silloin pidin Liskosta huolta jatkuu nyt siten, että pidän siitä kivestä ja istuksista huolta.

>Kivessä on nimenä hänen allekirjoituksensa, jonka löysin erään kirjan sisälehdeltä ja se laserleikattiin haponkestävästä teräksestä. Etusivulla on allekirjoituksen taustalla hiekkapuhallettu pitsikuvio.>

En tiedä kenenkään muistoksi mitään noin kaunista tehdyn käsin itse. Tämä liikutti minua.

• Anonyymi

Ei ole Lumene tämä joku pikku-tuubi-kasvovoide-juttu vaan kun nyt tarkemmin tarkastelin niin on... la roche-posay aP joku, mutta tuntuu kivalle... pikkutuubi apteekista lahjana sain.
      '

• Anonyymi

¨sitten jos sekoittuu vahingossa tuollaiset pienet lahja-tuubit niin vahingossa voi laittaa hammastahnaa kasvoihin voiteena...

• Olen joskun tokkurassa laittanut A-vitamiinisalvaa hammasharjaan ja ihmetellyt miten se ei maistu mintulta.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Olen joskun tokkurassa laittanut A-vitamiinisalvaa hammasharjaan ja ihmetellyt miten se ei maistu mintulta.

Laita fairyä!

• Anonyymi

Etkö sä sitä käytäkki, vaalentaa varmasti! Vetäse hiuksiin myös!

• Anonyymi kirjoitti:

Laita fairyä!

Kerran armeijan leirillä pesin hampaani käsisaippualla, sillä hammastahnatuubi oli hävinnyt.
        Toimi kohtuullisesti, mutta en kehu makua.

• Anonyymi

la roche-posay juttu skincare and sunscreen, tuntuu hyvälle mini-tuubista laitoin naamalle kokeilin... onkohan kallista isompi tuubi tuota, entiedä.

• Liskon kukat olivat saapuneet, eli se asia on kunnossa.

• Olen ajatellut, että voisin kysyä noilla tiskeillä, että onko heillä virkahenkilöpätevyyskortti voimassa ja mistä voin tarkastaa asian.

• buddy-love kirjoitti:

Olen ajatellut, että voisin kysyä noilla tiskeillä, että onko heillä virkahenkilöpätevyyskortti voimassa ja mistä voin tarkastaa asian.

Hassua uskallatko😅 en kyllä kehtais.

Noh löhden pelaan ddo:ta perheeni kanssa. Tänään oli lapsilla levoton ilta pienillä.

• buddy-love kirjoitti:

Olen ajatellut, että voisin kysyä noilla tiskeillä, että onko heillä virkahenkilöpätevyyskortti voimassa ja mistä voin tarkastaa asian.

Tällein loppu jo peli. minulla on kiinalainen ystävä. Se on ihan uusi ja yllättyin todella hänestä hän sanoo minun olevan kuin vanha kiinalainen olen kuulemma erillainen kuin muut suomalaiset. En sitten tiedä.

• valtakunta kirjoitti:

Tällein loppu jo peli. minulla on kiinalainen ystävä. Se on ihan uusi ja yllättyin todella hänestä hän sanoo minun olevan kuin vanha kiinalainen olen kuulemma erillainen kuin muut suomalaiset. En sitten tiedä.

Autoin erästä bangladeshilaista ja kuskasin sen ostamia huonekaluja. Se olisi halunnut ryhtyä kaveriksi, mutta jouduin ilmoittamaan, että koska olen erakoitunut, niin se ei ole mahdollista.

• Anonyymi

666

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      360
      4707
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      351
      2777
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      75
      2429
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      85
      2016
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      457
      1804
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1549
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1367
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1352
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1272
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe