Hullun hommaa helteellä

Anonyymi-ap

Eilen kävin kaupasta ostokset hakemassa ilmastoidussa autossa ja aurinko porotti ankaeasti, ettei mieleenkään olisi tullut lähteä päivällä pyörällä esim, kauppaan.
Siellä joku nuori nainen juoksushortseissa ja toppiliivissä kuulokkeet päässä juosta löntysteli auringon paisteessa.
On tuo kyllä hullun hommaa kuntoilla päivän kuumimpaan aikaan, kun illalla on paljon viileäpää.
Minäkin siirsin pyöräilemisen ja pyötällä kaupassa käynnin myöhään iltaan, ei
ole läheskään niin kuumaa ja tukalaa,
Sitäpaitsi päivällä ei voisi edes ostaa jäätelöä, kuin lähikaupasta lidlistä 1km päästä, jos ostaisi prismasta tai muualta, niin matkaa tulisi 2-4km ja jäätelö suolaisi matkalla.

Toinen hullun hommaa on, mennä päivän kuumimpaan aikaan rannalle makaamaan.
Ihan vapaaehtoisesti menevät altistamaan itseään ihosyövälle, kuin auringolle kertoen, tässä olen ja levittelen kroppaani, anna melanooma minulle.
Eikä se uiminen mitään virkistä.
Matkalla uimapaikalle on tukala, kuuma ja hikoiluttava.
Hetken virksitys, joka on poissa, kun kotiin pääset, koska kotimatka on tukahduttava, kuuma ja hikoiluttava.
Jos meinaa virkistäytyä, niin kylmä suihku tai amme pihassa jääpaloilla virkistää.

Kerran serkku pyysi, että lähdetään uimaan, kun on niin kuuma.
No hyvänen aika sentään, kun tulimme uimasta, niin serkku hävisi jonenkin ja tuli sitten todeten, että kävi suihkussa,
Mitä hiivattia, mitä sitä suihkuun tarvii mennä, kun on käynyt uimassa, eikö se uiminen virkistänyt, miksi lähteä uimaan, jos heti sen jälkeen menee suihkuun.

7

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sun pitäs muuttaa sieltä epsanjasta tänne suomeen, ei paljoo tarvi helteistä valittaa ja saat sormet jäässä töitä tehdä. Nytkin vaikka on sellanen kohtuu lämmin, niin ilmassa on sellanen viilee vire. Ettei täällä koskaan oo niin kun esim. Madridissa.

    • Anonyymi

      Katselin tuossa, kun naapurin yli 80 vuotias leskirouva ulkona auringon paahteessa kyllästää pihakalusteita ja sitten kiipesi katolle maalaamaan sieltä räystäitä.
      Eikö kannattausi valita vähän viileäpi päivä tai ilta.
      Tuollainen musta huopakatto kuumenee todella kuumaksi tällaisella auringon paisteella, eikä huopakatolla ole suositeltavaa liikkua kuumana päivänä.
      Toinen iäkäs naapuri leikkasti trimmerillä pihaansa ja ruohon leikkurilla, vaikka on näin tjahduttavan kuumaa.
      Meikäläinen tekee pihatöitä vasta illalla klo 21 jälkeen, kun aurinko ei enää porota, mut hyttyset on kimpussa.
      Eilen kastelin mansikkamaata myöhään illalla, ei päivällä kuumimpaan aikaan kannata kastella, menee kastelu hukkaan, kun aurinko ja kuumuus haihduttaa kasteluveden.

      • Anonyymi

        Olin joskus muistaakseni kesäkuussa kattohommissa mustalla huopakatolla. Aurinko paistoi mutta oli tuulista ja vain noin 13 astetta lämmintä. Silti se sää tuntui siellä katolla siltä kuin olisi ollut lähestulkoon helle. Toukokuussa niissä kattohommissa pystyy vielä olemaan.


    • Anonyymi

      Se on juurikin näin. Ilmatieteen laitoksen sivuilta näkee ainakin Helsingin UV-säteilyn. Sama pätee tietysti muihinkin paikkakuntiin. Keskellä päivää se UV on korkeampi kuin aamuisin ja iltaisin. Varjot kasvavat iltaa kohti sopivasti ja kun valitsee varjoisen lenkkeilyreitin niin kuumuudesta selviää. Olen miettinyt onko aurinkovoiteesta hyötyä kun menee veteen. Luulisi että se vesi vie aurinkovoiteen tehon, samoin hikoilu. Eli sitä voidetta saa tosissaankin käyttää usein. Kaljuuntuville miehille (kuten itselleni) sellainen vinkki, että kannattaa pistää sitä voidetta päänahkaan jos altistuu auringolle keskellä päivää. Joskus luin netistä että osa aurinkovoiteista on haitallisia elimistölle kun niistä siirtyy joitain haitta-aineita ihon läpi, joten kannattaa selvittää mitkä ovat turvallisia voiteita ja mitkä eivät.

      • JeroP

        Voi laittaa lippiksen päähän ja mustat lasit joissa on UV suoja. Ostakaa ne jostain optikkoliikkeestä, noihin prisman laseihin en luota.


    • Jokainen tavallaan ja siten kuten mieluiten tykkää tehdä jotkut pitää sitten taas noita sun järkevänä pitämiä touhuja hullunhommana sellasta se vaan on kun ihmiset on erilaisia ja tykkää eri asioista.🙂.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2357
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      231
      2028
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1270
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      147
      1192
    5. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      34
      1117
    6. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1093
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      62
      1039
    8. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      912
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      906
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      870
    Aihe