Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko lain mukaista toimintaa kuluttajariitalautakunnalla?

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f2ef082-9bd1-4ba4-bb59-0d7b6e9efbb7

ei ihme jos ihmiset ei osta enään kalliita autoja

13

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      onko muillakijn merkeillä noin nopeasti hajoavia autoja kuin VW konsernin puolivalmisteet seat,skoda,audi ja vw?

    • Anonyymi

      Et omista mitään ja olet onnellinen, tai muuten...

      • Anonyymi

        pahamaa ja oikeus


    • Anonyymi

      Kuluttajariitalautakunta on melko hampaaton, yleensä voittaa se puoli jolla on sana hallussa.
      Kyllä niitä hajoilee, ko. Nissanissakin lienee öljyn laatu hyvin tärkeää, jotta kiristin toimii. Olipa se jakohihnallinen tai ketjullinen, kyllä uskomalta näyttää kun koneen aukaisee ja käynnistää pakkasessa. Toisissa ketju/hihna löysällä eikä öljyä tule minuutteihin. Vanha öljy tulee kankeammaksi/sitkeämmäksi. Uskon että uudella öljyllä kone vie jopa vähemmän polttoainetta. Eikä öljynvaihto itse maksa kuin 40e.

      Itse olen seilannut tuurilla 58 vuotta. Ei kaskovakuutusta eikä huoltoja oikeastaan koskaan, ei edes uutena. Varsinaiset korjaukset olen tehnyt merkkiliikkeessä, koska en anna heti "uutta" autoani ensimmäisenä taitamattomien korjattavaksi. Merkkiliikkeessä on taito ja työkalut, eikä se niin hintavaa ole kun teettää yhden työn.
      Ny on 2014 skoda, ite olen ahkeraan öljyjä imenyt ja suodattimia vaihtanut. Merkkiliikkeessä kerran tulpat ja nyt keväällä 140 000 km ajossa jakohihna ja toisen moottorin ilmansuodin.
      Edellinen, tojota oli 140 000 km ja 11 vuotta, ei yhtään leimaa. Vilkun palautus meni rikki ja siinä vaihdettiin ohjausakseli, jouduin maksamaan jotain 160e. Tuli kyllä todella hyvä ohjaustuntuma. Liikkeessä ei kyselty yhtään huoltokirjaa ja historiaa. Liike siis kustansi suurimman osan.

      • Anonyymi

        autollah on suuri


      • Anonyymi

        eli liian tiheästi et saa öljyjä vaihtaa?


    • Anonyymi

      Käyttötavaraa luksustavaran hinnalla ei kukaan järkevä osta.

      • Anonyymi

        ei kai se kokoomuslaisille riistäjille tuollainen Nissan Qashqai maksa mitään.


    • Anonyymi

      Kyllä lautakunta toimi tuossa aivan oikein. Sehän ei voi tuomita ketään mihinkään eikä määrätä maksamaan. Se on vian neuvoa antava elin.
      Jos haluaa määräyksen se pitää hakea oikeudesa mutta siinä voi tulla isosti takkiin.

    • Anonyymi

      25ke kallis?

      • Anonyymi

        On ainakin minulle, tosin maksoin nykyisestä autostani uutena 120 000 mutta se oli vuonna 2000 ja raha markkoja. Ajelen sillä vielä ainakin tämän vuosikymmenen.


    • Anonyymi

      Erikoista että liikkeen mukaan 6 vanhassa autossa jakopään kestoa on jäljellä 40% eli jakopään kesto olisi 10v. Hihnan kanssa tuon ymmärtäisi mutta eikös tuossa Nissanissa ole ketju? Siis sellainen perinteinen ketju eikä VAG TSI kuminauhaketju mikä pettää 40tkm kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe