Kuka idiootti keksi 25 km/h rajoituksen sähköpyöriin ?!

Anonyymi-ap

Sähköpyöräilystä menee kaikki ilo, kun pyörä katkoo koko ajan vauhtia eli tökkii ja hidastelee juuri siinä luonnollisessa polkemisvauhdissa 25-35 km/h välissä !!

Onko tahallaan laitettu rajoitus noin naurettavaksi kuin 25 km/h ??

Suomessa oikea rajoitin olisi 30 km/h tai 35 km/h, miten tätä asiaa voisi viedä eteenpäin, kuka näitä asioita ajaa takaa niin sanotusti ?!

94

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköpyörä on varmaan enemmänkin huonokuntoisemmille tarkoitettu, jotka eivät normaalisti aja noin lujaa. Ei tarvitse eikä kannata hankkia sähköpyörää, jos luomupyörällä jaksaa pyöräillä.

      • Anonyymi

        Suomen maanteille sopii vaa sähköfatbike,on turvallisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen maanteille sopii vaa sähköfatbike,on turvallisin

        Fatbiket suunniteltu maastoajoon, ovat maanteillä kömpelöitä ja hitaita vai tarkoititko suomen teiden kuntoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fatbiket suunniteltu maastoajoon, ovat maanteillä kömpelöitä ja hitaita vai tarkoititko suomen teiden kuntoa?

        Eipä tarvi kovin pitkästi tätä ketjua lukea, kun perusteet rajoittamiselle käyvät ilmeiseksi. Jos oma pää ei pidä menoa järkevänä, tekniikan täytyy tehdä se.

        Pyörätiellä, ja varsinkin jalkakäytävällä tai sekaliiketeen puistoväylillä tuollainen 25...30 kiloinen sähköohjus kuskin kanssa 45 km/h on ihan älytön pommi sääntöjen mukaan liikkuville. Juuri siksi niihin pitää ottaa vakuutukset ja niillä pitää ajaa ajoradalla. Ei näitä rajoituksia turhaan ole säädetty.

        Jos aloittaja pystyy ajamaan ilman avustustakin mukavasti 25-35 km/h, miksi ihmeessä pitää ottaa alle matalammalle nopeudelle suunniteltu kulkupeli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvi kovin pitkästi tätä ketjua lukea, kun perusteet rajoittamiselle käyvät ilmeiseksi. Jos oma pää ei pidä menoa järkevänä, tekniikan täytyy tehdä se.

        Pyörätiellä, ja varsinkin jalkakäytävällä tai sekaliiketeen puistoväylillä tuollainen 25...30 kiloinen sähköohjus kuskin kanssa 45 km/h on ihan älytön pommi sääntöjen mukaan liikkuville. Juuri siksi niihin pitää ottaa vakuutukset ja niillä pitää ajaa ajoradalla. Ei näitä rajoituksia turhaan ole säädetty.

        Jos aloittaja pystyy ajamaan ilman avustustakin mukavasti 25-35 km/h, miksi ihmeessä pitää ottaa alle matalammalle nopeudelle suunniteltu kulkupeli?

        Jalkakäytävillä ei yleensäkään pyöräillä ja tietysti tilannetaju täytyy olla hallinnassa muiden liikkujien suhteen.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­­­N­­y­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178989209

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.

      Polkupyörällä pitää myös ajaa tilanteeseen sopivalla nopeudella. Jalankulkijoiden lähettyvillä ei todellakaan ajeta 25 km/h.

      • Anonyymi

        "Jalankulkijoiden lähettyvillä ei todellakaan ajeta 25 km/h."

        Paljonko ajetaan? 5 - 10 km/h? Sama sitten kävellä.

        Pitääkö jalankulkijan kohdalla aina jarruttaa? Eikö jalankulkijan pitäisi kulkea omalla paikallaan reunassa? Jos, niin mitään ongelmaa ei ole. Lapsia pitää varoa toki erityisesti ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jalankulkijoiden lähettyvillä ei todellakaan ajeta 25 km/h."

        Paljonko ajetaan? 5 - 10 km/h? Sama sitten kävellä.

        Pitääkö jalankulkijan kohdalla aina jarruttaa? Eikö jalankulkijan pitäisi kulkea omalla paikallaan reunassa? Jos, niin mitään ongelmaa ei ole. Lapsia pitää varoa toki erityisesti ja aina.

        Jalankulkijoiden kohdalla pitää sovittaa oma nopeus tilanteeseen sopivaksi. Jarruttaa pitää, jos se on tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalankulkijoiden kohdalla pitää sovittaa oma nopeus tilanteeseen sopivaksi. Jarruttaa pitää, jos se on tarpeen.

        Miksi kävelijät poukkoilevat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kävelijät poukkoilevat?

        Sitä en osaa sanoa. Ehkä siksi, koska yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä on jalankulkijoille jalkakäytävä, vaikka se on pyöräilijöille pyörätie. Fiksut eivät kuitenkaan poukkoile.


    • Anonyymi

      Jos kulkee lujempaa, niin pitää vakuuttaa ja rekisteröidä mopoksi, sitäkö haluatte?

      • Anonyymi

        Mulla avustaa 45km/t asti ja ei mul oo mitään vakuutusta tai rekisteröintiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla avustaa 45km/t asti ja ei mul oo mitään vakuutusta tai rekisteröintiä.

        Sama vika mut kulkee 65


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla avustaa 45km/t asti ja ei mul oo mitään vakuutusta tai rekisteröintiä.

        Et saisi siinä tapauksessa ajaa pyörätiellä jos ei ole mopolla ajo sallittu merkkiä vaan täytyisi mennä autojen sekaan. Toivottavasti omaat ajokortin, mutta valvooko poliisi tällaista lainkaan se on eri asia. En ainakaan ole nähnyt missään poliisin puuttuvan edes räikeisiin pyöräilyrikkeisiin. Esim. spandex ajoradalla tukkimassa autoilua, vaikka hyväkuntoinen ajosuuntaansa oleva tyhjä pyörätie vieressä ja poliisiauto tuli tästä välittämättä vastaan eikä tehnyt elettäkään oikaistakseen pyöräilijän virhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla avustaa 45km/t asti ja ei mul oo mitään vakuutusta tai rekisteröintiä.

        Oikeustaju puuttuu valitettavan usealta tyypiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika mut kulkee 65

        Taidat nähdä unta! tuollaisella nopeudella ei mitään asiaa muun liikenteen sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika mut kulkee 65

        Taidat nähdä unta, missä muka voit päästellä 65 km tunnissa fillarilla liikenteen seassa. Jalankulkijoita koirineen ja lapsia on väisteltävä moinen vauhti olisi aivan päätöntä.


    • Anonyymi

      Raja 25km/h on ihan turvallisuusnäkökohdista perusteltavissa. Säköavustus on vain jaloille mutta jarrukahvoista joutuu puristamaan omilla lihaksilla mikä on haastavaa lihasheikkoudesta kärsivälle ja jarrutusmatkat voisivat kasvaa moninkertaisiksi.

      • Anonyymi

        Tulihan tämä omituinen lihasheikkoushöpöttäjäkin jostain kolostaan...


      • Anonyymi

        Voi jessus, vai että oikein lihasheikkous?

        Ei kannata lähteä avantoon uimaan, jos ei osaa uida, eikä yrittää hypätä laskuvarjolla, jos on korkean paikan kammo.


      • Anonyymi

        Lihakset vahvistuvat hyvin kun painavasta sähkäristä loppuu avustus 25 km/h jälkeen ja vauhtia saa helposti tasaisella 30 km/h. Tuntuu muuten jaloissa ja on hyvää treeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jessus, vai että oikein lihasheikkous?

        Ei kannata lähteä avantoon uimaan, jos ei osaa uida, eikä yrittää hypätä laskuvarjolla, jos on korkean paikan kammo.

        Sähköavusteinen taas on kehitetty jos pyöräily ei normaalisti onnistu lihasheikkouden tai muun krempan vuoksi. Kolmipyöräistä versiotakin on niille joilla tasapaino huippaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jessus, vai että oikein lihasheikkous?

        Ei kannata lähteä avantoon uimaan, jos ei osaa uida, eikä yrittää hypätä laskuvarjolla, jos on korkean paikan kammo.

        Niin ja onhan uimataidottomillekin kellukkeita ja uimarenkaita jos ei uiminen normaalisti onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköavusteinen taas on kehitetty jos pyöräily ei normaalisti onnistu lihasheikkouden tai muun krempan vuoksi. Kolmipyöräistä versiotakin on niille joilla tasapaino huippaa.

        Sulla taitaa huippaista päästäs muuten vaan...


      • Anonyymi

        Mr. Lihasheikkous terve!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköavusteinen taas on kehitetty jos pyöräily ei normaalisti onnistu lihasheikkouden tai muun krempan vuoksi. Kolmipyöräistä versiotakin on niille joilla tasapaino huippaa.

        Mr. Lihasheikkous =D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköavusteinen taas on kehitetty jos pyöräily ei normaalisti onnistu lihasheikkouden tai muun krempan vuoksi. Kolmipyöräistä versiotakin on niille joilla tasapaino huippaa.

        Sinä olet itse kehittänyt visiosi vammaisista sähköpyöräilijöistä. Sinut pitää ilmiantaa sivuston ylläpitäjälle ihmisten mollaamisesta ja ylimielisyydestä!


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä ja laitoin omaani ajotietokoneeseen rengaskooksi 16 tuumaa oikean 28 tuuman sijaan nyt mittarin näyttäessä 20 km/h oikea nopeus on n. 30 km/h. Jenkkilässähän samoissa pyörissä on 32 km/h rajoittimet.

      • Anonyymi

        Sillähän nyt kelpaa päästellä siellä jenkkilässä


      • Anonyymi

        Hyvä, noilla nopeuksilla pääsee toisenlaisen nelipyöräsen kyytiin.


    • Anonyymi

      20 km/h olisi parempi rajoitus, kun ei osata ottaa muuta liikennettä huomioon. Sivistysmaissa ilmoitetaan ohitettavalle aikeista eikä pyritä yllättämään niin kuin täällä on tapana.

      • Anonyymi

        Jos ajelee enimmäkseen tyhjillä kelveillä ei ole mitään merkitystä kellekään jos avustus riittää kolmeenkymppiin. Tilannetaju täytyy tietenkin olla hallinnassa ja hidastaa vauhtia tarvittaessa eikä olla muille haitaksi/vaaraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajelee enimmäkseen tyhjillä kelveillä ei ole mitään merkitystä kellekään jos avustus riittää kolmeenkymppiin. Tilannetaju täytyy tietenkin olla hallinnassa ja hidastaa vauhtia tarvittaessa eikä olla muille haitaksi/vaaraksi.

        Jos ajaa luomufillarilla, niin ei tarvitse miettiä sähköavusteisen avustusta laisinkaan. Helpompaa taitaisi tämä olla monelle, joiden ajatus pyörii liikaa sähkön puolella.


      • Anonyymi

        Kyllä ruuhkaisissa paikoissa itsekkäitä sarvikuonoja riittää joka tyylin kulkijoissa, ei voi luokitella esim. Spandex tsi sähköpyörä. Kaikki on kiinni omasta asenteesta ja toisten huomioimisesta.


    • Anonyymi

      Harmittaa kun maantiepyöräilijät hoipertaa edessä henkihieverissä ja sehlaa koko tien leveydeltä,kun ajan sähköllä ohi 40 km/h

      • Anonyymi

        Eikös jotkin spandexitkin mee 40km/h ta kovempaakin.


      • Anonyymi

        Ja sitten heräät ja huomaatkin olevasi kotona.


      • Anonyymi

        Hyvä, vauhtia ja vaarallisia (?) tilanteita se olla pitää. Kannattaa muistaa myös se, että jos oikein hyvin käy, siirtyy tuoliin, jossa on neljä pyörää. Sitä ennen pitää saada hauiksetkin kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jotkin spandexitkin mee 40km/h ta kovempaakin.

        Tasasella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasasella

        Meen autolla ohi 80kmh


    • Anonyymi

      Sopiva avustusnopeus olisi 15km/h. Kovempaa pääsisi vain omin voimin.

    • Anonyymi

      Spandexeilla on rinnanajovelvollisuus, jos on hyvä juttu kesken! Spandex ei arvosta sähköpyörää.

    • Anonyymi

      Usa siellä on 32 kmh rajoitus

      • Anonyymi

        Ei riitä akunkantama sinne asti


      • Anonyymi

        Mitä väliä. Usa on Usa ja Suomi on Suomi. Suomessa noudatetaan Suomen sääntöjä ja lakeja.


    • Anonyymi

      Olen huomannut sähköpyöräilyn olevan oivallista harjoittelua maantiepyörälläajoa varten. Kun 23 kiloisen sähkärin avustus loppuu 25 km/h nopeudessa ja pyörän välitykset riittävät pidemmälle saavat jalkalihakswni hyvää treeniä ja maantie pyöräilyn tehokkuuteni kasvaa.

    • Anonyymi

      Nopeusrajoitin on helppo poistaa/tuunata/virittää. EI tuollaisia nopeusrajoituksia ole muualla kuin täällä holhous Suomessa. 45 km/h sähköpyörät ovat muissa maissa arkipäivää. Puola on oikea mallimaa tuossakin.

      • Anonyymi

        Lakeja tulee tietenkin noudattaa. Melko asennevammainen on sellainen henkilö, joka siihen ei kykene.


      • Anonyymi

        Mitkäs nopeudet Puolassa on?


    • Anonyymi

      KUKAHAN ÖLÖHÖ-PÄÄ ON KEKSINYT MILJOONIA TÖYSYJÄ RAKENTAA SUOMEN TEILLE HIDASTAMAAN MENOA.
      KYLLÄ MENON TÄYTYY OLLA SUJUVAA.
      --
      "HITAAT KUOLEVAT ENSIN"

      • Anonyymi

        LISÄÄN TUOHON VIELÄ.
        KUKAHAN KEKSI VIINAN JUODA, KUN HALVEMPAAKIN ON JUODA, VETTÄ.
        TERVEELLISTÄ JA TALOUDELLISEMPAA, KANSANTALOUDELLISESTIKIN.
        --
        TYTTÖ HALLITUS KEKSI HOMOT JA LESPOT. TRANSIT JNE.
        HOMO JA LESPOPARIT VIHKIÄKIN.....haaa....haaaaa......
        SANNA MARIN OSAA BILETTÄÄ, MUTTA MITÄÄN MUUTA EI OSAA.


      • Anonyymi

        Autoilijat


      • Anonyymi

        Hidastetöyssyt eivät ainakaan ole ilmestyneet heidän vuoksi, jotka noudattavat nopeusrajoituksia. Ylinopeusyrjöt voivat katsoa peiliin ja onnitella itseään asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LISÄÄN TUOHON VIELÄ.
        KUKAHAN KEKSI VIINAN JUODA, KUN HALVEMPAAKIN ON JUODA, VETTÄ.
        TERVEELLISTÄ JA TALOUDELLISEMPAA, KANSANTALOUDELLISESTIKIN.
        --
        TYTTÖ HALLITUS KEKSI HOMOT JA LESPOT. TRANSIT JNE.
        HOMO JA LESPOPARIT VIHKIÄKIN.....haaa....haaaaa......
        SANNA MARIN OSAA BILETTÄÄ, MUTTA MITÄÄN MUUTA EI OSAA.

        KUKA KEKSI RRAIVOPYÖRÄN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUKA KEKSI RRAIVOPYÖRÄN?

        Mikäs se semmoinen ajopeli on? Kuski voi ehkä olla raivopää, ei kulkine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LISÄÄN TUOHON VIELÄ.
        KUKAHAN KEKSI VIINAN JUODA, KUN HALVEMPAAKIN ON JUODA, VETTÄ.
        TERVEELLISTÄ JA TALOUDELLISEMPAA, KANSANTALOUDELLISESTIKIN.
        --
        TYTTÖ HALLITUS KEKSI HOMOT JA LESPOT. TRANSIT JNE.
        HOMO JA LESPOPARIT VIHKIÄKIN.....haaa....haaaaa......
        SANNA MARIN OSAA BILETTÄÄ, MUTTA MITÄÄN MUUTA EI OSAA.

        Älä lapsi HUUDA. Ei tuollaista mössöä kukaan viitsi lukea.


    • Anonyymi

      Velogi keksi.
      Kuule Suomessa ei tarvitte kiiruhtaa.
      Jos jaksat ajaa 35, et tarvitte sähköä.

      • Anonyymi

        "Jos jaksat ajaa 35, et tarvitte sähköä."

        Noin se taitaa juuri olla.


      • Anonyymi

        35 km/h on pidemmässä matkassa aika rankka pyöräilyvauhti, itsellä menee 25-35 km/h keskinopeuksilla 10-30 kilsan lenkit.


    • Anonyymi

      Ylinopeussakosta tuli mieleen se, että maailman ensimmäinen ihminen, joka sai ylinopeussakot, ajoi runsaat 13km/h! Sallittu nopeus siihen aikaan oli 3km/h. 😂😂

    • Anonyymi

      Noita " virittelee" jopa niiden myyjät, kaksi tapausta tiedän, joissa myyjä oma-aloitteisesti kysyi rukataanko rajoitinta. Sai kaksi vastausta: kyllä vaan ja ei tarvitse.

      • Anonyymi

        Menee varmaan paremmin kaupaksi kun kulkee, myös vastuu onnettomuuksissa kuuluisi myyjävirittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee varmaan paremmin kaupaksi kun kulkee, myös vastuu onnettomuuksissa kuuluisi myyjävirittäjille.

        Ajoneuvon kuljettaja on vastuussa kuljettamastaan ajoneuvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvon kuljettaja on vastuussa kuljettamastaan ajoneuvosta.

        Ei saisi kyllä myydäkään laittomassa kunnossa olevia ajoneuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saisi kyllä myydäkään laittomassa kunnossa olevia ajoneuvoja.

        Ei myyjä voi tietää käyttötarkoitusta. Tieliikenteeseen sopimattomia ajoneuvoja on myynnissä vaikka minkälaisia. Se on ostajan tiedettävä, mitä ostaa. Myyjä ei toki tietenkään saa muuttaa tieliikenteeseen sopivaa ajoneuvoa sopimattomaksi ja myydä se edelleen sopivana ja sillä tavalla huiputtaa ostajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myyjä voi tietää käyttötarkoitusta. Tieliikenteeseen sopimattomia ajoneuvoja on myynnissä vaikka minkälaisia. Se on ostajan tiedettävä, mitä ostaa. Myyjä ei toki tietenkään saa muuttaa tieliikenteeseen sopivaa ajoneuvoa sopimattomaksi ja myydä se edelleen sopivana ja sillä tavalla huiputtaa ostajaa.

        Jos kaupassa kerran kysytään laitetaanko laillista korkeammat nopeusrajoitukset, niin kyllä siinä pitäisi joku vastuu olla myyjälläkin yllyttäessään lakia rikkomaan ahneuksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaupassa kerran kysytään laitetaanko laillista korkeammat nopeusrajoitukset, niin kyllä siinä pitäisi joku vastuu olla myyjälläkin yllyttäessään lakia rikkomaan ahneuksissaan.

        Kyllä, oikeassa olet.


    • Anonyymi

      turaha inistä. sama vaikka ois ollu 32 niin taas ois ollu liian vään. kuten autoilla. aina ajetaan jonkin verran yli saliitun. ja ei muka kelpaa nykyset.

    • Anonyymi

      Luomufillarillani pysyn kevyesti laillisten sähkövatkainten kintereillä muutaman kilometrin työmatkallani, alamäessä pääsee helposti ohitsekin kun sähkäreissä voimansiirto niin raskas että lisävauhtia ei saa polkemalla juuri lainkaan.

      Paluumatkalla sitten sähkömopedilla sotkija saa balsamia loukatulle egolleen kun ylämäet ja vastatuuli junttaavat luomupolkijan nöyräksi.

    • Anonyymi

      Polkemalla pääsee kolmeenkymppiin, mutta olet oikeassa, rajoittimen tulisi olla joko 20 tai 30 km/h, jotta pyöräilijät eivät tukkisi sivukatuja.

      • Anonyymi

        Missä Suomessa on pyöräilijöistä tukkeutuva katu? Yksi esimerkki riittää, kunhan sen pystyy osoittamaan puolueettomasti tehdyllä tutkimuksella.


    • Anonyymi

      Kun katsoo sukkahousumiehiä (yleensä miehiä), niille riittäis max 10 km/t vauhti. Kuinka moni heittääkään pyöräilykautena henkensä tai istuu loppu elämänsä nelipyörässä? On melkosen hulvatonta menoa. No jos kolahtaa, niin ihan hyvä.

      • Anonyymi

        Oot vaan kateellinen.


    • Anonyymi

      Rajoittimet ovat vain välivaihe. Kun pyörä tulee tänään myyntiin niin huomenna siihen on saatavana viritysohjeet ja -palikat. Eihän autotkan kulje max 100

      • Anonyymi

        Autot voisi ihan hyvin laittamaan kulkemaan max 140 km/h.


      • Anonyymi

        On asennevammaista rikkoa tahallaan lakeja ja sääntöjä.


    • Anonyymi

      Paavo Arhinmäki

      • Anonyymi

        Kussa Paavo siinä ongelma


    • Anonyymi

      Pelisäännöt pitää olla potkulaudoissa,polkupyörissä ja kaikissa kulkuneuvoissa oli mitä mieltä marisijat tahansa. Hyvä asia että poliitikot puuttuvat myös sähköpotkulautailijoiden väärinkäytöksiin tiukentamalla lakia.
      Valittajat voi aina valittaa, mutta poliitikkojen määräyksiä vastaan he eivät voi olla.

      • Anonyymi

        minä esim oon semmone autolla ajaja, että ajan aina nopeusrajoitusten mukaan. Pannut merkille 22 vuoden aikana(mulla ollu ajokortti 22 vuotta) sen että liikenteessä moni rikkoo sääntöjä, oikeastan väitän suurin osa eli kyllä jos pilkkua pitää viilata niin kaikkien pitäisi ajaa aivan prikulleen nopeusrajoitusten mukaan ja talvisin jos on huono keli, niin silloin hidastaa vielä nopeutta. Alinopeus ja ylinopeus on huono asia tietenki. Se joka aiheuttaa pitkät jonot, on yleensä alinopeutta ajavan kuljettajan takana oleva joka ei tee ohitusta ja aiheuttaa näin olleen päänvaivaa paljon ja oma lukunsa on sitten ne jotka ajaa ylinopeutta. Jos nopeusrajoitus on 100km tunnissa tai 80 kilometriä tunnissa niin silloin pitää ajaa sitä nopeutta mikä on nopeusrajoitus. Miten se voi olla monelle niin vaikeaa? En voi käsittää.


      • Anonyymi

        Mitkään lait ja säännöt eivät valitettavasti estä väärin toimimista. Jos ihminen on asennvammainen, niin hän ei niitä noudata, vaikka pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkään lait ja säännöt eivät valitettavasti estä väärin toimimista. Jos ihminen on asennvammainen, niin hän ei niitä noudata, vaikka pitäisi.

        Ihmiset kaipaavat lisää lakeja, sääntöjä ja rangaistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kaipaavat lisää lakeja, sääntöjä ja rangaistuksia.

        Luulen, että suurin osa kaipaa sitä, että niitä jo olemassa olevia sääntöjä noudatetaan.


    • Anonyymi

      Ei ole pakko ostaa sähköpyörää, jos asia ei miellytä. Nopeuserot jalankulkijoihin nähden nousevat aivan liian suureksi, jos moottori avustaa yhtään suurempaan vauhtiin. Tälläkään hetkellä moni ei ymmärrä velvoitetta sovittaa nopeus tilanteen mukaan. Jalankulkijoiden lähellä ei todellakaan saa pyöräillä ”täysillä” muutenkaan.

    • Anonyymi

      Nopeusrajoitus on syytä pitää 25km/h kunnes valmistajat saavat kehitettyä sähköavusteiset jarrukahvat lihasheikkoisille jotta pyörän saa turvallisesti pysäytettyä kovemmista vauhdista lihasheikkoisen jarrunäpeillä.

      • Anonyymi

        Vielä kun kehittäisivät aivoja vahvistavan laitteen. Moni kärsii aivojen lihasheikkoudesta, eli ajatuksen juoksu ja äly eivät heillä toimi.


    • Anonyymi

      Joo paras olisi 12 kmh rajoitin
      Se riittäisi vallan mainiosti ylämäkiin

    • Anonyymi

      24kmh on jalankulkijan vauhti
      Juokseminen 500 m bussiin

    • Anonyymi

      Ohjelmoikaa ne rajottajat pois,niin tein itsekkin

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi? Ei ole tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9221
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5722
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4800
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      41
      4246
    5. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      58
      3744
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3492
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      29
      3357
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2578
    9. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34
      2142
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      1900
    Aihe