Mikä J.R.R Tolkienin tarinoitten henkilöistä olet?

Hobitti (esiintyvät tarinoissa "Hobitti" ja "Taru sormusten herrasta)i:
-Ovat melko kotikeskeisiä
-Kodikas sisustus on tärkeää
-Tykkäävät muun muassa luonnosta, rauhasta, hyvästä ruuasta
-Eivät pahemmin matkustele (monet Hobitit eivät ole käyneet kotikontujensa ulkopuolella, Bilbo ja myöhemmissä tarinoissa Frodo ovat lähes ensimmäisiä, jotka lähtevät kotimaisemiensa ulkopuolelle)
-Ovat pienikokoisia, mutta tarpeen vaatiessa heistä löytyy sitkeyttä
-Yleensä ystävällisiä
-Asuvat Konnussa Keskimaassa (Keskimaa on maa, jossa tarinoitten "Hobitti" ja "Taru sormusten herrasta" seikkailut tapahtuvat)

Haltia ("Hobitti" ja "Taru sormusten herrasta"):
-Ovat mystisiä
-Yleensä pitkiä ja solakoita
-Joillain haltijoilla on parantajan kykyjä
-Ovat hyviä taistelijoita

Örkki ("Hobitti", "Taru sormusten herrasta"):
-Ovat tottelevaisia valtiaalle ja noudattavat hänen käskyjään

Smaug:
-Paha lohikäärme, joka on vallannut kääpiöitten vuorilinnan ja aarteet itselleen ja tuhonnut osan kääpiöistä (Tarinassa "Hobitti")
- Ei tottele muuta kuin omia käskyjään

Klonkku (esiinrtyy tarinoissa"Hobitti"" ja "Taru sormusten herrasta"):
-Erakko
-Toisaalta melko itsekäs ja ilkeä, toisaalta osaa olla kilttikin
-Yksinäinen

Kääpiö (kääpiöt esiintyvät tarinassa "Hobitti"):
-Lyhyt ja melko vanttera
-Sitkeäluonteinen, ainakin siinä, että yrittää saada omansa takaisin (vuorilinna ja aarteet, jotka Smaug on ryöstänyt heiltä)

Gandalf ("Hobitti", "Taru sormusten herrasta")
-Vanha velho
-Viisas, tietää paljon asioita
-Joskus hieman itsepäinen
- Tulee aina oikealla hetkellä auttamaan

Itse olen hobitti. Olen melko pienikokoinen, en matkustele kauheasti, pidän luonnosta, hyvästä ruuasta, kodikkaasta sisustuksesta, asun Keskimaassa(Keski-Suomi) ja onhan täällä päin ehkä vähän samantyyppistä kuin hobittien Konnussa, ainakin mäkiä on, tarvittaessa tai sille päälle sattuessa olen mielestäni aika sitkeä ja olen yleensä melko ystävällinen.

20

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän minä olen äreä kääpiö.. eittämättä.
      Luulisin ainakin. Tai hobitti. Mutta kun en ole niin kovin sulkeutunut kuten hobitit ovat. Siksi kai kääpiö.

      • Hobitit eivät olekaan hirveän seurallisia, mutta heistä voi saada kyllä luotettavan ystävän, jos heihin tutustuu paremmin ja heille antaa mahdollisuuden. Hobitit ovat yllättäviä, koska kiperän paikan tullen heistä saattaa löytyä yllättäviä voimia, mutta voimat eivät ole heillä kiinni lihaksista, vaan voima piilee heillä ihan muualla. Voimakkain kaikista ei ole se, joka ehkä jaksaa eniten, vaan voima on viisautta ja kykyä vaistota asioita. Siksi voimakkain ja viisain henkilö voi olla se kaikista yllättävin, pienin otus, ihan tavallinen kulkija, sellainen, jota ei tule ehkä ensimmäisenä huomanneeksi. Samalla tapaa vaikka Muumien Pikky Myy.


    • Kyllä mä hobitti olen, suht pienikokoinen. Viihdyn mainiosti myös kotonani, kuin myös luonnossa. Ulkomailla käyn ehkä kerran vuodessa, ihan vaan jotain risteilyllä käyntiä…

      Ystävällinen luonteeltani ja rauhaa rakastava😂🤭

    • Anonyymi

      hmm, suojeleva, perhekeskeinen. Sori hobbitit mutta taidan katsella maisemia aika paljon ylempää :D, en silti ylemmyydentuntoisesti

      • Anonyymi

        Aijaa luokitus, no isompi kuin Aragorn, jotain sinnepäin...


    • Anonyymi

      Suomen hobitti- kylä on Kontulassa. Kontu on suomennettuna Kontula. Vähän samoin kuin Konala on ruotsiksi Kånala. Haluaisin olla se nuolipyssy mies. Tai sitten se beor- nahanvaihtaja tai itse harmaa Welho, jonka nimeä en nyt muista.

    • No noista ehkä henkisesti lähinnä hobittia mutta olen kyllä suht pitkä ja roteva fyysisesti joten se taas ei sitten sovi hobittiin.🤔😊.

      • Joo, en minäkään fyysisesti hobitista käy. Pitkä en ole, mutten pienikään. Olen naisten keskikokoa. En suuri, en pieni. 😄


      • No ehkä se Beor voisin kai olla joo sitten. En taas ymmärrä miks sekin kommentti piti poistaa.😊.


    • Hobitti kuvaa parhaiten minua. Velhoa sen verran, että olen joskus hyvin itsepäinen. Smaug sen verran, etten tottele käskyjä ja komentelua. Nätillä puheella, kunnioituksella ja perusteluilla olen kuuliainen ja tunnollinen ystävä. Alistamalla minusta saa raivokkaan vastustajan joka ei pakita tuumaakaan.

    • Ehdottomasti haltia. Olen pitkä, joskus aikoinaan ollut solakkakin. Mutta ennen kaikkea olen hyvä taistelija. Tai kuvittelen olevani 😁

    • Anonyymi

      No minähän olen ilmetty Tom Bombadil. Piittaa pätkänkään vertaa tylsimysten asioista, menen minne menen ja teen mitä teen ja toisten edustama valta tai voima ei ole minulle mitään koska minulla on omani.

    • Anonyymi

      Putin on Azog mieleltään tai Saruman ja kooltaan Smeagol.

      • Anonyymi

        Tuli muuten tuo juuri sama mieleen kun tässä juhannuksena taas Hobitti trilogia tuli katsottua. Varmaan se "pale moth" sanonta joka jossain kirjassa oli.


    • Gandalf sitten varmaan 😃

      • Gandalf on hyvä tyyppi.


    • Anonyymi

      Haltia tottakai. En voisi kuvitella kukaan muu edes olevani, vaikka elän muiden mukana koko seikkailun hengessä.

    • Täällä on paljon hobitteja. No, seuraa ainakin löytyy =D

    • Anonyymi

      Haltianainen. On olemassa, mutta kukaan ei tiedä missä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      782
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      773
    Aihe