Aloittelijalle elektroakustinen kitara?

Anonyymi-ap

Hei,
Itse olen tässä ehkä vuoden kitaralla soitellut. Ensimmäiseksi kitaraksi yamahan c-40 nylonkielinen kitara.
Mietin, että millainen teräskielinen kitara pitäisi hankkia.
Välillä käyn esiintymässä, laulan ja soitan akkarilla, tosin tuolla missä ei mikitystä.
Miten pitäisi seuraavaa kitara miettiä, olisiko elektroakustinen paha vaihtoehto? Ja miten se eroaa soinniltaan teräskielisestä akustisesta?
Tässä yksi kitara mirä olen ehkä vähän miettinyt: YAMAHA FGX720SCA.
Tosin vähänkäytettynä ostaisin, kun budjettia ei ole monen sadan kitaraan.
Tosin esityksiä vain harvoin, mutta silloin kun niitä on, kitara ei meinaa kuulua kovin hyvin. Halvalla pelillä pitäs päästä jatkamaan, kun en vielä kovinkaan hyvin osaa soittaa kitaralla enkä vielä ymmärräkään kaikkea kitaroiden maailmasta.
Kiitos, ketkä vastaa!

16

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Eli? Mitäs tuo tarkoittaa? Tunnen olevani ihan hölmö, kun tiedä vielä tuota kitaraa soittavana ihmisenä... toki en kauaa ole soittanut tai vielä tiedä paljoa kitaroista mutta kumminkin. Voisko joku kertoa tarkemmin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli? Mitäs tuo tarkoittaa? Tunnen olevani ihan hölmö, kun tiedä vielä tuota kitaraa soittavana ihmisenä... toki en kauaa ole soittanut tai vielä tiedä paljoa kitaroista mutta kumminkin. Voisko joku kertoa tarkemmin?

Etsi itse. Googlaa tietoa kyseisillä hakusanoilla ja kuuntele videolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etsi itse. Googlaa tietoa kyseisillä hakusanoilla ja kuuntele videolta.

Anteeksi, kun en ole vain ymmärtänyt...

• Anonyymi

Linkki ei toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkki ei toimi.

Linkki toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkki toimii.

Minulla youtube sanoo, että linkki on viallinen tai video ei ole käytettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla youtube sanoo, että linkki on viallinen tai video ei ole käytettävissä.

Minulla se video aukeaa klikkaamalla sitä linkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä on ääneen vaikuttavia efektejä sisäänrakennettu itse kitaraan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Epiphone Starling ei ole hinnalla pilattu. Fender CD-60S on toinen suht edullinen malli.

• Anonyymi

Nuo taitavat olla ihan akustisia kitaroita, ilman mikkiä.

• Anonyymi

Onko elektroakustiset ihan kuraa vai kannattaako satsata parempaan normiakkariin:/?

• Anonyymi

Elektroakustinen on vain mikitetty akustinen, mitä voi tarvittaessa soittaa vahvistimen kautta. Minulla on puoliakustinen, missä on akustista hiljaisempi ääni. Kannattaa ostaa laadukas kitara, vaikka se maksaisi enemmän.

• Anonyymi

Ibanez PF15 malli voisi tulla kysymykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe