Älykkyys vähenee kun ihminen vanhenee.

Anonyymi-ap

Jääräpäisyys lisääntyy kun vanhenee.

Aivojen älyllinen kehitys loppuun25-vuotiaana, joten on älytöntä opiskella mitään älyä vaativia asioita yli 25.vuotiaana enää.

23

300

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmiskunnan älykkyys on lähtenyt laskuun jo vuodesta 1997. Kiitos tämän netin ja somen, joka aiheuttaa riippuvuutta. Siellä roikutaan päivästä toiseen. Ei pystytä enää keskittymään mihinkään sitä vaativiin tehtäviin. Tämä näkyy jo kaikissa mittareissa. Fyysinen- ja henkinen kunto on romahtanut yhä suuremmassa määrässä ihmisiä yms.

    • Ei pidä paikkaansa. Elämänkokemus on hyvä apuväline uuden oppimisessa. Ihminen oppii läpi elämän, ellei ole aivoissa jotain vaikeaa sairautta mikä rappeuttaa niitä oleellisesti.

    • Anonyymi

      26-vuotiaana lakkaa aivojen kehitys, aivot kumminkin uusiutuvat koko ajan. Kumpaakaan edm. seikkaa ei pitkään tiedetty, aina näihin vuosiin saakka, ennen kuin tutkimus valaisi lisää faktaa. Jääräpää voi olla jo syntyessään, kun joku toinen on toisten mukaan ohjailtavissa ja suostuu aina kaikkeen.

    • Anonyymi

      Kuka uskoo fysiikallisiiin totuuksiin, kuka on jääräpäinen ja uskoo siihen että ihminen tulee vanhetessaan älykkäämmäksi, viisammaksi tulee, mutta tyhmemmäksi.

      Olet hyvä esimerkki tyhmyydestä, subjektiivisuudesta ja jääräpäisyydestä.

    • Mun mielestä vanhana oppii paremmin. Mulla ei ees keskittyminen riittäny missään lukiossa. Mä sillon kerroin, ei ollu tää sinkut palsta, mutta joku muu suomi. Kun mä olin juuri täyttänyt 40 ja lähdin opiskeleen kosteutta ja homevaurioita. Ja oli juuri lukulasit hankittuna ja optikkokin muistutti ainakin kymmenen kertaa että olin 40 vuotias. Ja sitten opiskelin ja hyvin meni vaikka olin kalju rillipää. Ei se vanhuus opimista estä.

      • Anonyymi

        Aivojen kehitys aina sinne 27 ikävuoteen saakka tukee tätä. Mulla oli teiniaikoina (16-17-vuotiaana) bestis-kaveri, joka sen jo vuosia sitten jostain vanhemlalta tutultaan kuulkeena totesi: "opiskelu pitäisi aloittaa vasta 25-vuotiaana, että kaikki nuoruuden kiinnostukset ja muu mahdollinen ylimääräinen leletys olisi pois häiritsemästä oppimiskeskittymistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivojen kehitys aina sinne 27 ikävuoteen saakka tukee tätä. Mulla oli teiniaikoina (16-17-vuotiaana) bestis-kaveri, joka sen jo vuosia sitten jostain vanhemlalta tutultaan kuulkeena totesi: "opiskelu pitäisi aloittaa vasta 25-vuotiaana, että kaikki nuoruuden kiinnostukset ja muu mahdollinen ylimääräinen leletys olisi pois häiritsemästä oppimiskeskittymistä."

        kuulleena*


    • Minä olen aina halunnut oppia uutta ja olenkin pyytänyt vuosien saatossa esimiehiltäni, että olen saanut työnkierron omaisesti tehdä uusia tehtäviä. Nykyisessä työssäni olen ollut vasta vuoden ja tällä osastollakin vasta kolme vuotta.
      - Ja olen saanut hyvää palautetta tavastani hoitaa työtäni.

      Elämänkokemus auttaa yhtä paljon kuin älykkyys, monessa asiassa.

    • Anonyymi

      Olet siis huomannut kaiken tuon itsestäsi ? Harmi sillä odotin iän tuovan älyä hieman lisää käyttöösi .

    • Anonyymi

      Vanhemmiten tunneälyn määrä paranee. Oppii ymmärtämään paremmin myös erilaisuutta. Kaikki on toki kiinni omasta asenteesta, tahtotilasta ja siitä, että olet sinut itsesi kanssa. Ja minkälaisessa ympäristössä vietät aikaasi. Keskittyminen ja muistaminen ovat itsellä muuttumassa huonompaan suuntaan.

      Olen ollut rauhaton ihminen nuorempana, nyt olen vanhemmiten paljon rauhallisempi. Stressin määrä itsellä lisääntynyt ja vastuunoton määrä. Joku voisi sanoa sitä myös aikuistumiseksi. Olenko esimerkki siitä, etten ole ikuinen lapsi? Lapsuudessa on omat hyvät ja huonot puolet.

    • Anonyymi

      Päinvastoin. Siinä iässä ja vielä ainakin reilu viisi vuotta sen jälkeen aivot kypsyvät aikuisiksi, joten tiedon käsittely sen kuin paranee. Ihminen nimenomaisesti viisastuu vanhetessaan. Tieto ja ajattelutaidot kiteytyvät. Parhaimmillaan näin.

    • Anonyymi

      Oppia ikä kaikki.

      Kun viisaaksi tulee niin tajuaa oman tyhmyytensä.

    • Anonyymi

      Ihmisten kollektiivinen älykkyys lähti jyrkkään laskuun samalla kun kaikki laitteet tuli älykkäämmäksi. Kenenkään ei tarvitse enää ajatella mitään kun älylaitteet tekee sen jokaisen puolesta.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaansa ihan joka asiassa.
        Esim. monissa peleissä voidaan vaatia ihmisen älykkyyttä ja ongelman ratkaisukykyä.
        Ei älylaite pelissä rakaise peliä, vaan ihminen ja älylaite voi olla vastakainen pelaaja, jota vastaan ihminen pelaa ja voi olla haastavampi vastus, kuin oikea ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa ihan joka asiassa.
        Esim. monissa peleissä voidaan vaatia ihmisen älykkyyttä ja ongelman ratkaisukykyä.
        Ei älylaite pelissä rakaise peliä, vaan ihminen ja älylaite voi olla vastakainen pelaaja, jota vastaan ihminen pelaa ja voi olla haastavampi vastus, kuin oikea ihminen.

        Elämä ei ole tietokonepeli. Jos on koko pienen elämänsä tuijottanut tietokoneen ruutua ja pelejä, ratkaissut niitä pelien ongelmia, ei ikinä pysty todellisessa elämässä ratkaisemaan todellisen elämän ongelmia ja vastoinkäymisiä. Aivoja pitäisi käyttää kaikkialla muuallakin ja mielellään mahdollisimman vähillä apuvälineillä. Se on ainoa mikä kehittää ajattelua.


    • Anonyymi

      Jääräpäisyys ja älykkyys asuvat saman katon alla mutta eivät ne ole kuin naapureita keskenään. Niin kauan kuin mieli on utelias/oppivainen tapahtuu kehitystä

    • Anonyymi

      No jaa. Aivot ovat aika mukautuvia. Onnettomuudessa halvaannuin, kun aivoista iso osa tuhoutui.

      Aivojen muut osat ryhtyivät ottamaan tuhoutuneen palan hommia itselleen.

      En tietenkään enää terveen veroinen ole, mutta kykenisin pysymään hengissä, mikäli elettäisiin luolamies aikaa.

      >simiti<

    • Anonyymi

      älä aloittaja puhu paskaa asia ei ole niin. Vaikka olen keski-ikäinen mies olen älykäs. Vaarini kuoli 96 vuotiaana järkevä loppuun asti. Isäni oli myös älykäs. Se jääräpäisyys totta olen samaa mieltä.

    • Kyllä ihminen oppii koko elämän. 25 vuoteen asti kehittyy aivot nopeasti. Sinä opit koko ajan .

      • Se on eriasia haluatko opetella.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se on eriasia haluatko opetella.

        Konorona hajoittaa aivoja.


    • Anonyymi

      Päihteet tuhoavat aivoja, joten valitse terveelliset elintavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      44
      2016
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1200
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      131
      1117
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      133
      915
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      896
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      855
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      842
    8. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      782
    9. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      760
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe