Ukkoskausi alkanut - ethän lataa autoasi ettei vaurioidu

Anonyymi-ap

Otteita ohjekirjoista:

Älkää koskaan yhdistäkö latausjohdinta, kun on olemassa ukkosen tai salamaniskun vaara. (Polestar 2)

Välttäkää kytkemästä latausjohdinta, jos on olemassa ukkosen tai salamaniskujen vaara. (Volvo C40 Recharge)

Älä kosketa autoa tai latausvälineitä ukkosen aikana. Seurauksena voi olla sähköisku.(Nissan Ariya)

Ole varovainen ukkosilmalla. (Kia EV6)

Autossa on sähköverkon ylijännitteeltä suojaava sulake. Sulake voi reagoida esim. voimakkaalla ukonilmalla ja aiheuttaa rakennuksen sulakkeen laukeamisen ja latauskatkoksen. Nämä toiminnot suojaavat autoa.(MB C300e)

Onneksi itse ajan bensalla, ei ukkosilma estä ajoja :)

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskaltaako-sahkoautoa-ladata-ukkosella-valmistajien-varoituksia-syyta-noudattaa/8729732

32

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuli muuten mieleen, jos pitkällä matkalla sattuu ukkosilma ja akku alkaa olla tyhjä, pitää pysähty jopa tunneiksi ja pahimmassa tapauksessa koko päiväksi odottamaan että ukkonen menee ohi ja voi ladata. Päälle vielä pitkä tunteja kestävä lataus.

• Anonyymi

Vahvan Duracell-uskon omaavien mukaan kaikesta riippumatta s-auto on se ainoa oikea ja paras nykyinen ja tulevaisuuden vaihtoehto, kielteisetkin faktat muuttuvat positiivisiksi ... ja kilpailevat vaihtoehdot ja niiden kehittäminen saavat aikaan vieläkin voimakkaamman uskonjulistuksen refleksin.

• Anonyymi

Kuulepas… nuo pikkalatausasemat ovat tuplasuojattu ylijännitteeltä. Vaurioita ei pääse tapahtumaan enempää autolle kuin sille pikalaturille. Ohje varovaisuuteen koskee lähinnä kotilatausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulepas… nuo pikkalatausasemat ovat tuplasuojattu ylijännitteeltä. Vaurioita ei pääse tapahtumaan enempää autolle kuin sille pikalaturille. Ohje varovaisuuteen koskee lähinnä kotilatausta.

Ja kotilatauksessakin mahdollinen ylijännite koskee lähinnä tapauksia jossa sähkö tulee taloon ilmajohtoa pitkin, taajama/kaupunkialueella on yleensä maakaapeli (ja enenevässä määrin maaseudullakin).

Toki saahan tästäkin rakennettua itselleen ongelman kun oikein yrittää.

• Anonyymi

Pahana ukkoskesänä oikea valinta on itselataava hybridi-Toyota, koska siinä ei tarvita salamavaarallisia latausjohtoja. Minä pääsen turvallisesti viinakauppaan ukonilmallakin. On se Tojota vaan hyvä peli.

• Anonyymi

"Minä pääsen turvallisesti viinakauppaan ukonilmallakin. On se Tojota vaan hyvä peli."

Salama tappaa nopeasti, viina tappaa viiveellä.

Lopeta viinan juonti ja epäterveet elintavat, niin saat nauttia pidempään Toyotan iloista.

• Anonyymi

Suomessa kuolee vuosittain hurja määrä ihmisiä viinaan, joista suurin osa masentuneita harmaan Toyotan omistajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä pääsen turvallisesti viinakauppaan ukonilmallakin. On se Tojota vaan hyvä peli."

Salama tappaa nopeasti, viina tappaa viiveellä.

Lopeta viinan juonti ja epäterveet elintavat, niin saat nauttia pidempään Toyotan iloista.

" Lopeta viinan juonti ja epäterveet elintavat, niin saat nauttia pidempään Toyotan iloista. "

Onko joku kertonut sinulle, että minulla olisi jotenkin epäterveet elämäntavat? Teen vielä päivittäin ruumiillista työtä isolla tontillani, ja vaimoni tekee minulle terveellisiä ruokia. Käyn päivittäin pyörälenkillä ja usein myös kuntoportaissa. Moni nuorempi kaveri jää hopealle, jos lähtee minun kanssa työnteossa kilpailemaan.

Kyllä minä Toyotan tarjoamista eduistakin nautin päivittäin. Jos ei tarpeellista ajoa aina ole, niin silloin saatan ajella pienen lenkin ihan huvin vuoksi. HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja toimii niin hienosti, että vanha sähkömies saa jokaisesta ajokilometristä suuren nautinnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Lopeta viinan juonti ja epäterveet elintavat, niin saat nauttia pidempään Toyotan iloista. "

Onko joku kertonut sinulle, että minulla olisi jotenkin epäterveet elämäntavat? Teen vielä päivittäin ruumiillista työtä isolla tontillani, ja vaimoni tekee minulle terveellisiä ruokia. Käyn päivittäin pyörälenkillä ja usein myös kuntoportaissa. Moni nuorempi kaveri jää hopealle, jos lähtee minun kanssa työnteossa kilpailemaan.

Kyllä minä Toyotan tarjoamista eduistakin nautin päivittäin. Jos ei tarpeellista ajoa aina ole, niin silloin saatan ajella pienen lenkin ihan huvin vuoksi. HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja toimii niin hienosti, että vanha sähkömies saa jokaisesta ajokilometristä suuren nautinnon.

"HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja toimii niin hienosti, että vanha sähkömies saa jokaisesta ajokilometristä suuren nautinnon."

Mainostermeillä sinut on aivopesty? Vai viina ja bensa pehmentäneet aivot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja toimii niin hienosti, että vanha sähkömies saa jokaisesta ajokilometristä suuren nautinnon."

Mainostermeillä sinut on aivopesty? Vai viina ja bensa pehmentäneet aivot?

" Mainostermeillä sinut on aivopesty? Vai viina ja bensa pehmentäneet aivot? "

Mahtaisiko omakohtaisella kokemuksella olla osuutta mielipiteisiini? Olen kohta 4 vuotta ajellut päivittäin itselataavalla hybridi-Toyotalla, joten alan vähitellen tajuta sen, miten loistavasti hybridi-Toyotan voimalinja arkiajossa toimii. Se on kiistatta kaikkein paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko joku kertonut sinulle, että minulla olisi jotenkin epäterveet elämäntavat?"

No, kun ensimmäiseksi ja ainoaksi turvallisen ajon kohteeksi mainittiin viinakauppa, niin se uhkailee prioriteeteistä.

Anteeksi kevyt skeptisyys, mutta ne rakkaan vaimon terveelliset muonitukset tulisi katsastaa jollakin lekuri-nutrisionistilla. Välimerellinen ruokavali on on tunnetusti varsin terveellinen.

Kunnosta, hyvä että on hyvä kunto, siitä kannataa huolehtia. Painonkin olisi hyvä olla linjassaan, jotta visceraalirasva ei tekisi pahojaan.

Vanhan sanonnan mukaan ihmisellä on suoniensa ikä, eli hyvin tärkeää millä koneistoaan ruokkii .... "junkit" pois ja terveellistä tilalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko joku kertonut sinulle, että minulla olisi jotenkin epäterveet elämäntavat?"

No, kun ensimmäiseksi ja ainoaksi turvallisen ajon kohteeksi mainittiin viinakauppa, niin se uhkailee prioriteeteistä.

Anteeksi kevyt skeptisyys, mutta ne rakkaan vaimon terveelliset muonitukset tulisi katsastaa jollakin lekuri-nutrisionistilla. Välimerellinen ruokavali on on tunnetusti varsin terveellinen.

Kunnosta, hyvä että on hyvä kunto, siitä kannataa huolehtia. Painonkin olisi hyvä olla linjassaan, jotta visceraalirasva ei tekisi pahojaan.

Vanhan sanonnan mukaan ihmisellä on suoniensa ikä, eli hyvin tärkeää millä koneistoaan ruokkii .... "junkit" pois ja terveellistä tilalle.

" Anteeksi kevyt skeptisyys, mutta ne rakkaan vaimon terveelliset muonitukset tulisi katsastaa jollakin lekuri-nutrisionistilla. Välimerellinen ruokavali on on tunnetusti varsin terveellinen. "

Paljonhan sitä välimerellistä ruokavaliota mainostetaan, mutta hyvin tällä suomalaisellakin ruokavaliolla pärjää. Lanttulaatikko ja mämmi ovat terveellisiä ja maukkaita perinneruokia.

Joitakin hyviä asioita välimerellisestä ruokavaliosta voi hyvin ottaa myös kotimaiseen käyttöön, jos haluaa elämäänsä lisää laatua. Minä olen omaksunut välimerellisestä ruokavaloista puna- ja valkoviinin, ja yritän harjoitella niiden kohtuullista käyttöä arkiruokien yhteydessä. Juuri siksi pitää viinakaupassakin niin usein käydä.

Kyllähän Italiassa on hyvät sapuskat, mutta en minä niiden terveellisyydestä mene takuuseen. Yksi hyvin erikoinen ruokailutapahtuma tulee mieleeni 15 vuoden takaa. Olimme Volterran kaupungissa tutustumassa vanhaan etruskikulttuuriin, ja museokierroksen jälkeen menimme ruokailemaan perinteiseen paikalliseen ravintolaan, joka tarjosi vanhojen reseptien mukaan valmistettuja perinneruokia. Söimme ravintolassa metsäjänistä suklaakastikkeessa?? Maku oli vähän erikoinen, mutta muutaman viinilasillisen kyydittämänä lautanen tyhjeni, ja maha tuli ihan täyteen. Kun vielä perinteiseen italialaiseen tapaan otimme ruokailun päätteeksi 2 cl kirkasta grappaa, niin kyllähän siinä itsensä terveeksi ja hyvinvoivaksi tunsi. Jalkakin alkoi jo vähän lipsahdella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Anteeksi kevyt skeptisyys, mutta ne rakkaan vaimon terveelliset muonitukset tulisi katsastaa jollakin lekuri-nutrisionistilla. Välimerellinen ruokavali on on tunnetusti varsin terveellinen. "

Paljonhan sitä välimerellistä ruokavaliota mainostetaan, mutta hyvin tällä suomalaisellakin ruokavaliolla pärjää. Lanttulaatikko ja mämmi ovat terveellisiä ja maukkaita perinneruokia.

Joitakin hyviä asioita välimerellisestä ruokavaliosta voi hyvin ottaa myös kotimaiseen käyttöön, jos haluaa elämäänsä lisää laatua. Minä olen omaksunut välimerellisestä ruokavaloista puna- ja valkoviinin, ja yritän harjoitella niiden kohtuullista käyttöä arkiruokien yhteydessä. Juuri siksi pitää viinakaupassakin niin usein käydä.

Kyllähän Italiassa on hyvät sapuskat, mutta en minä niiden terveellisyydestä mene takuuseen. Yksi hyvin erikoinen ruokailutapahtuma tulee mieleeni 15 vuoden takaa. Olimme Volterran kaupungissa tutustumassa vanhaan etruskikulttuuriin, ja museokierroksen jälkeen menimme ruokailemaan perinteiseen paikalliseen ravintolaan, joka tarjosi vanhojen reseptien mukaan valmistettuja perinneruokia. Söimme ravintolassa metsäjänistä suklaakastikkeessa?? Maku oli vähän erikoinen, mutta muutaman viinilasillisen kyydittämänä lautanen tyhjeni, ja maha tuli ihan täyteen. Kun vielä perinteiseen italialaiseen tapaan otimme ruokailun päätteeksi 2 cl kirkasta grappaa, niin kyllähän siinä itsensä terveeksi ja hyvinvoivaksi tunsi. Jalkakin alkoi jo vähän lipsahdella.

Hmm. herää pieni epäilys josko se "terveellinen kotiruoka" on johtanut oheisen kaltaiseen tilanteeseen, jossa maksa-arvotkin riskeeraavat olla huolestuttavissa lukemissa ja diabetes kaikkine seuraamuksineen kolkuttelee ovella, ellei sitten ole jo asettunut taloksi.

Jotkut pitävät autoistaan ja yrityksistään parempaa huolta kuin terveydestään.

"Kempower kasvaa ja kiitää pörssissä – Toimitusjohtaja Tomi Ristimäki: ”Emme ole joutuneet esittelemään tyhjiä arpoja” "

- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kempower-kasvaa-ja-kiitaa-porssissa-toimitusjohtaja-tomi-ristimaki-emme-ole-joutuneet-esittelemaan-tyhjia-arpoja/0af92c11-7295-433b-9972-2f5f5dbcc8f9

vs.

Sitten esimerkki siitä mitä positiivistä terveillä ja tietoisilla valinnoilla saa aikaan pitkässä juoksussa. Ensimmäinen kuva on tältä vuodelta.

"Every little thing he does is magic! How Sting stays in such incredible shape at 71 - from a macrobiotic diet to daily yoga"

- https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12234709/How-Sting-stays-incredible-shape-71.html

• Anonyymi

Salaman seurauksena ei ihmisiä ole Suomessa juurikaan kuollut.
      Autoissa on tietenkin kaikenlaisia varoituksia, mutta käytännössä ukkonen ei itse lataustapahtumaan vaikuta, siellä on monikertaiset varojärjestelmät ja suojaukset.

• Anonyymi

Enpä luottaisi, muutaman millin suojiin jos kipinä vetää taivaalla, monen kilometrin siivun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä luottaisi, muutaman millin suojiin jos kipinä vetää taivaalla, monen kilometrin siivun.

Olen ikäni ollut sähkön kanssa tekemisissä, joten olen oppinut kunnioittamaan ukkosta. Tiedän kokemuksesta sen, että salamassa on helkellistä tehoa yli oman tarpeen.

Kun ukkonen iskee lähelle, niin kaikki elektroniikkaa sisältävät laitteistot tahtovat tuhoutua. En missään tapauksessa liittäisi ukkosella latauskaapelia sähköautoon, joka sisältää niin paljon hienoa latauselektroniikkaa. Ukkonen on sellainen pikalaturi, että sen kanssa ai kannata lähteä kilpasille. Latausaika saattaa jäädä hyvinkin lyhyeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ikäni ollut sähkön kanssa tekemisissä, joten olen oppinut kunnioittamaan ukkosta. Tiedän kokemuksesta sen, että salamassa on helkellistä tehoa yli oman tarpeen.

Kun ukkonen iskee lähelle, niin kaikki elektroniikkaa sisältävät laitteistot tahtovat tuhoutua. En missään tapauksessa liittäisi ukkosella latauskaapelia sähköautoon, joka sisältää niin paljon hienoa latauselektroniikkaa. Ukkonen on sellainen pikalaturi, että sen kanssa ai kannata lähteä kilpasille. Latausaika saattaa jäädä hyvinkin lyhyeksi.

Ikää reilut 60v. eikä koskaan ole mennyt mitään sähkö/elektoniikkaa rikki mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikää reilut 60v. eikä koskaan ole mennyt mitään sähkö/elektoniikkaa rikki mistään.

" Ikää reilut 60v. eikä koskaan ole mennyt mitään sähkö/elektoniikkaa rikki mistään. "

Vaikka kuinka siinä nyt kehuskelet, niin minä ainakaan en kytkisi sähköauton latausjohtoa kiinni ukonilmalla, jos talon sähkökeskukseen sähkö tulee avojohtolinjaa pitkin. Vaikka kaikki maadoitukset olisivat viimeisen päälle kunnossa ja vaatimusten mukaisia, niin kunnollinen salama voi iskeä koko sähkökeskuksen paskaksi. Kokemusta tästä on, ja siitä syystä kunnioitankin ukkosta.

• Anonyymi

Kaupungissa voi ulkona oleva jakokaappikin saada osumaa ja minne sieltä piuhat lähtee. niinpä.

• Anonyymi

Montako kertaa tiedät tuollaista tapahtuneen? Niinpä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa tiedät tuollaista tapahtuneen? Niinpä.

Eihän salama voi vahinkoa tehdä. Välkkyy vain iloisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän salama voi vahinkoa tehdä. Välkkyy vain iloisesti.

Tänäänkin välähti salama. Montakohan sähköautoa vaurioitui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänäänkin välähti salama. Montakohan sähköautoa vaurioitui.

Äsken kuului myös jyrähtelyä, ja taivaanranta on hyvin musta. Se taitaa olla nyt menoa sähköautoille.

• Anonyymi

Irrotathan aina ukkosella kaikki sähköjohdot seinästä. Samoin auton polttimoa vaihtaessasi irrotat plus-navan akusta. Ruohonleikkurin terää puhdistaessasi sytytystulpan hatun. Akkuporaa käytellessä varustaudut suojalaseilla ja kuulosuojaimilla.
      Et käy hammaspesulla jos samassa kylpyhuoneessa on pesukone päällä.
      Jos kaasugrlli ei syty ekalla yrityksellä niin poistut tilasta ja odotat viisi minuuttia ennen seuraavaa kokeilua. Ynnä muuta ynnä muuta....

Maailma on täynnä ihan turhia ja yliampuvia ohjeita joita kukaan ei noudata, koska riskiäkään ei ole aikuisten oikeasti.
      Kaikki nuo on keksitty, että valmistajat ja myyjät eivät missään nimessä joutuisi vastuuseen jos tapahtuu joku outo, lottovoittoakin vähemmän todennäköinen yhteensattuma.

Kaikesta voi keksiä itselleen (tai muille, jos niillä on laitteita joihin itsellä ei ole varaa) kauheita kauhukuvia. Kai siitä saa elämään jotain kaipaamaansa sisältöä ja joskus jännitystäkin.

• Anonyymi

"Kaikki nuo on keksitty, että valmistajat ja myyjät eivät missään nimessä joutuisi vastuuseen jos tapahtuu joku outo, lottovoittoakin vähemmän todennäköinen yhteensattuma."

Tuolla samaisella "logiikalla" vaikkapa TUKESin ohejeistukset oikeaoppisista sähköasennuksien vaatimuksista EV:n lataamiseksi ovat tarpeettomia ja liioiteltuja.

Samoin rallissa hybridien käsittelyyn huollossa ja / tai kolaritilanteissa, niin nekin ovat aivan turhia ja yliampuvia.

Tai edelleen, palomiehille annettu koulutus ja turvatoimet hybridi- ja s-autojen sammutukseen varotoimenpiteineen, ovat nekin täysin tarpeetomia ja ylimitoitettuja, mitäpä sitä korajännitesysteemeistä huolissaan olemaan.

"Kai siitä saa elämään jotain kaipaamaansa sisältöä ja joskus jännitystäkin."

Niinpä. Joillekin kaltaisesi, s24:n foorumille aktiivisesti suoltama syväluotaava idiotismi tuonee päivään jännitystä ja elämälle merkityksellistä sisältöä.

• Anonyymi

" Kaikesta voi keksiä itselleen (tai muille, jos niillä on laitteita joihin itsellä ei ole varaa) kauheita kauhukuvia. Kai siitä saa elämään jotain kaipaamaansa sisältöä ja joskus jännitystäkin. "

Vanhana sähkömiehenä sanon, että sähkölaitteiden kanssa kaikkia turvaohjeita kannattaa ehdottomasti noudattaa. Turvallinen työskentely ei ota paljoa ylimääräistä aikaa, mutta vahingoilta todennäköisesti vältytään. Tähdennän vielä kaikille kavereille, että ukkosen voimaa ei kenenkään kannata vähätellä. Salamaniskussa on todella tehoa riittävästi, eikä salama aina halua kulkea maadoitusjohtimia pitkin. Joskus se saa aikaan täystuhon aivan kummallisissakin paikoissa.

En minäkään varoittele sähköauton lataamisesta ukonolmalla siksi, että minulla ei olisi varaa hankkia sähköautoa. Minulla olisi kyllä varaa hankkia useampikin sähköauto kerralla ihan käteisellä, mutta en näe edes yhden sähköauton hankkimista järkevänä temppuna kehityksen tässä vaiheessa. Sähköautojen lataus on pidemmillä matkoilla ihan toivotonta, ja niiden talviominaisuudet ovat täysin ala-arvoiset. Kun sähköauton painokin on raskaan akun vuoksi vielä aivan tolkuton, niin itselataava hybridi-Toyota on vielä vuosikausia täysin ylivertainen ajoneuvo maaseudulla asustavalle ihmiselle. Maaseudulla turhaa elvistelyäkään ei arvosteta siinä määrin kuin juppien kaupungeissa, joten siitäkään syystä sähköauton hankkiminen ei ole perusteltavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Kaikesta voi keksiä itselleen (tai muille, jos niillä on laitteita joihin itsellä ei ole varaa) kauheita kauhukuvia. Kai siitä saa elämään jotain kaipaamaansa sisältöä ja joskus jännitystäkin. "

Vanhana sähkömiehenä sanon, että sähkölaitteiden kanssa kaikkia turvaohjeita kannattaa ehdottomasti noudattaa. Turvallinen työskentely ei ota paljoa ylimääräistä aikaa, mutta vahingoilta todennäköisesti vältytään. Tähdennän vielä kaikille kavereille, että ukkosen voimaa ei kenenkään kannata vähätellä. Salamaniskussa on todella tehoa riittävästi, eikä salama aina halua kulkea maadoitusjohtimia pitkin. Joskus se saa aikaan täystuhon aivan kummallisissakin paikoissa.

En minäkään varoittele sähköauton lataamisesta ukonolmalla siksi, että minulla ei olisi varaa hankkia sähköautoa. Minulla olisi kyllä varaa hankkia useampikin sähköauto kerralla ihan käteisellä, mutta en näe edes yhden sähköauton hankkimista järkevänä temppuna kehityksen tässä vaiheessa. Sähköautojen lataus on pidemmillä matkoilla ihan toivotonta, ja niiden talviominaisuudet ovat täysin ala-arvoiset. Kun sähköauton painokin on raskaan akun vuoksi vielä aivan tolkuton, niin itselataava hybridi-Toyota on vielä vuosikausia täysin ylivertainen ajoneuvo maaseudulla asustavalle ihmiselle. Maaseudulla turhaa elvistelyäkään ei arvosteta siinä määrin kuin juppien kaupungeissa, joten siitäkään syystä sähköauton hankkiminen ei ole perusteltavissa.

Suomalaiset ovat viisaita. Itselataavia hybridi-Toyotia ostetaan eniten, koska se on tässä siirtymävaiheessa paras auto..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikki nuo on keksitty, että valmistajat ja myyjät eivät missään nimessä joutuisi vastuuseen jos tapahtuu joku outo, lottovoittoakin vähemmän todennäköinen yhteensattuma."

Tuolla samaisella "logiikalla" vaikkapa TUKESin ohejeistukset oikeaoppisista sähköasennuksien vaatimuksista EV:n lataamiseksi ovat tarpeettomia ja liioiteltuja.

Samoin rallissa hybridien käsittelyyn huollossa ja / tai kolaritilanteissa, niin nekin ovat aivan turhia ja yliampuvia.

Tai edelleen, palomiehille annettu koulutus ja turvatoimet hybridi- ja s-autojen sammutukseen varotoimenpiteineen, ovat nekin täysin tarpeetomia ja ylimitoitettuja, mitäpä sitä korajännitesysteemeistä huolissaan olemaan.

"Kai siitä saa elämään jotain kaipaamaansa sisältöä ja joskus jännitystäkin."

Niinpä. Joillekin kaltaisesi, s24:n foorumille aktiivisesti suoltama syväluotaava idiotismi tuonee päivään jännitystä ja elämälle merkityksellistä sisältöä.

Vertaat siis arkipäiväistä sähköauton lataamista kodin sähköasennuksiin, ralliautojen käsittelyyn/kolareihin ja palomiehille annettuun koulutukseen autopalon sammuttamiseksi?
        Mihin unohtui avaruussukkuloissa käytettyjen akkujen vikatilanteen hoito?

Nyt oli siis kyse sähköauton lataamisesta, ei noista edellämainituista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertaat siis arkipäiväistä sähköauton lataamista kodin sähköasennuksiin, ralliautojen käsittelyyn/kolareihin ja palomiehille annettuun koulutukseen autopalon sammuttamiseksi?
        Mihin unohtui avaruussukkuloissa käytettyjen akkujen vikatilanteen hoito?

Nyt oli siis kyse sähköauton lataamisesta, ei noista edellämainituista.

Pitääkö sähköautoja ladata? Minulla on sellainen auto, että se lataa itse itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö sähköautoja ladata? Minulla on sellainen auto, että se lataa itse itsensä.

Uskaltaako myös merkin mainita vai onko se salaisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskaltaako myös merkin mainita vai onko se salaisuus?

Kyllä jokainen jo merkin tietää. Paras sähköisellä voimalinjalla varustettu auto toimii hyvin ilman ulkopuolista lataamistakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jokainen jo merkin tietää. Paras sähköisellä voimalinjalla varustettu auto toimii hyvin ilman ulkopuolista lataamistakin.

Vain yksi autotehdas osaa noin viisaita autoja tehdä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe