Eroaminen.

Anonyymi-ap

Hei lukijat,
Olen vaimoni kanssa ollut naimisissa 12vuotta. Yhdessä 16 vuotta. Meillä on yksi lapsi kohta 11v. Itselläni on jo pidemmän aikaa ollut halu erota vaimostani. Olen tätä ajatusta pitänyt sisälläni useamman vuoden ajan. Emme ole vaimoni kanssa puhuneet asiasta. Seksiä ei ole ollut 11vuoteen. Olemme erkaantuneet toisistamme. Aikoja ettemme puhu mitään keskenään. Haluja ei ole. Seksuaalisesti hän ei myöskään kiinnosta minua. Kynnys ottaa ero puheeksi on aika suuri itselläni. Eniten mietin lähipiirin reaktiota. Uskon että vaimoni vetäisi Hernepellon nenää myös. Haluan itse eroa. Se on iso prosessi. Mutta en halua kiduttaa itseäni tässä liitossa enää. Itse olen saanut treffikutsuja useammalta naiselta. .mm.työpaikanlla Sanoessani Olen naimisissa ovat vetäytyneet. Mikä on oikein.
Mikä olisi eka askel. Miten asia tulisi ottaa esille? Ymmärrän että ero on iso prosessi kun yksi lapsi on. Mutta en henkisesti jaksa itse loputtomiin.
-mies83

9

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva jos kommentteja tulisi. Omakohtaisia kokemuksia, miten asiat menneet.

    • Ei tuollaista asiaa voi ottaa esille kuin yhdellä tavalla. Kertomalla mitä tuntee ja mitä tunteistaan ajattelee, mitä kokee haluavansa. Niin, kivaa ei tule olemaan, mutta aina voi kysyä kuinka kivaa on ollut viime vuodet ja haluaako samaa vielä sen 50 vuotta.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti


    • Anonyymi

      Ei ole ollut seksiä 11 vuoteen?! Ette te silloin missään parisuhteessa ole vaan olette kavereita keskenänne.

      Eroaminen on nykypäivänä helppoa, vaikeinta onkin se, että pystyy pitämään suhteen kuitenkin toimivana ja reiluna. Ensi sijaisesti kannatta nyt miettiä lapsenne parasta ja unohtaa oman navan tuijotus.

    • Anonyymi

      Aloittakaa suhteen rakentaminen uudelleen.
      Lapsen sydän särkyy ihan varmasti vanhempien erosta, sitäkö sinä haluat.
      Tiedän mistä puhun.

    • Anonyymi

      Asiat pitää puhua. Läpi kaikki pohjia myöten. Jos se ei onnistu, tai edes kiinnosta, se on ero ja silloin käytännön toteutus siihen, ne konkreettiset askeleet, että se toteutuu. Muutoin vain haihattelua.

    • Anonyymi

      Huh, ei seksiä lapsen syntymän jälkeen, josta on yksitoista vuotta. Tuliko hänestä rumapainoinen tai tehtiinkö synnytyksen ohessa epänormaaleja kirurgisia operaatiota? Puoli vuotta on todella pitkä aika odotella suhteen normalisoitumista. Lapsen/lasten "takia" ei tule ylläpitää kelvotonta suhdetta, sellaisen ilmapiiri ei ole hyväksi heillekään.

    • Anonyymi

      Puhuhan sille vaimolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe